abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23538534
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, zijn woorden spreken voor zich..

Vandaar mijn tip aan de Radboud Universiteit Nijmegen: richt je nou niet op die paar baldadige maar o zo onschuldige jongetjes in Lonsdale jasjes, maar op dit soort gevaarlijke lieden in jurken !

Die nota bene voor de klas staat en les geeft aan jongeren !!
pi_23538608
Waar heb je het over?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 24 november 2004 @ 12:31:14 #3
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23538627
klik op 'reageer' dude en niet op 'nieuw topic'
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 24 november 2004 @ 12:31:15 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23538628
Over imam Van der Ven denk ik. Maar dan nog zou een iets duidelijkere OP wel wenselijk geweest zijn ja.
pi_23538639
Over die Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders dood wenst en daar een harde piel van krijgt.
Het is altijd een feest, als zij zijn langs geweest!
pi_23538699
De bekeerde Nederlandse moslim Abdul-Jabbar van de Ven hoopt dat Kamerlid Geert Wilders sterft. In het EO-programma Het Elfde Uur antwoordde Van de Ven, die zich 'jongerenimam' noemt, bevestigend op de vraag of hij Wilders binnen twee jaar dood wenst. Van de Ven voegde eraan toe dat hij niet hoopt dat Wilders wordt vermoord door een moslim.

Van de Ven vertelde ook dat hij 'iets van blijdschap' heeft gevoeld toen hij hoorde dat Theo van Gogh dood was. Moord in het algemeen keurt hij af.

Abdul-Jabbar van de Ven werd geboren als Jennis. Hij was 14 jaar toen hij zich bekeerde tot de islam. Hij staat bekend als een strenge moslim, die samenwerkte met de Saudische stichting Al Waqf.

Bron: de volkskrant.

Overigens is dit warhoofd docent noch imam. Hij studeert aan de Radboud universiteit en hij bestudeert de Koran. De topictitel is niet alleen vaag, maar ook erg misleidend zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door multatuli op 24-11-2004 12:50:49 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_23538741
vd Ven wenst iemand dood vanwege diens uitspraken, want vindt ze te ver gaan en uitermate beledigend, wat een gotspe

De man zit nu, volgens eigen zeggen, overigens ondergedoken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23538788
Het bewijs dat Conversos radikaler zijn als mensen die met een religie opgroeien

Wat ik opmerkelijk vind , is , dat deze flapdrol en die achterlijk Jason W met 14 lentes zich lieten bekeren.

Waar waren die ouders?

Ik ben overigens sind lange tijd voor het beperken van de Religieuse vrijheid in Nederland. de Islam ondergaaft onze rechtstaat en ben er dus voor dat deze relgie in Nederland als Sekte wordt verklaard en daarmee gepaard alle vordelen die een erkende religie met zich brengt , verliest.
pi_23538810
Ach - toen Van Gogh Rosenmoller doodwenste om op zijn graf te kunnen pissen, hoorde ik veel bijval, ook hier.
  woensdag 24 november 2004 @ 12:53:46 #10
3542 Gia
User under construction
pi_23539036
Hij hoopt dus dat Wilders vanzelf doodgaat, maar geeft wel aan dat hij blijdschap voelde toen Van Gogh vermoord was.
Hij hoopt niet dat een moslim Wilders doodt, maar mocht dat gebeuren, dan zal hij wel weer blijdschap voelen.

Nu maar hopen dat niemand een wit voetje wil halen bij de meester.
pi_23539142
De hypocriete hufter heeft het dan over "de radicaliseering in het debat"

Ja ,......... richting zijn parochie. De radikalisering richting de Nederlandse samenleving was in orde. Nee , sterker nog, daar werkt de oetlul aan mee. Nee nog sterker, daar is de flapdrol zelfs een protagonist van.

Maar oh , weeh , er wordt richting Moslims gescholden. Waar is Moeder Theresa?
pi_23539199
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:58 schreef CANARIS het volgende:
De hypocriete hufter heeft het dan over "de radicaliseering in het debat"
Klagen over polarisatie en readicalisering van het debat maar wel iemand doodwensen.
pi_23539225
Voordat we weer met zijn allen wat vooroordelen na wauwelen...
"Sommige Westerse oriëntalisten en antropologen beweren wel eens dat het merendeel van de bekeerde Europese Moslims uit probleemgezinnen zouden komen, alsof de Islam alleen een keuze zou kunnen zijn uit wanhoop, en niet uit goed beredeneerde overwegingen. Ik ben in ieder geval een voorbeeld van een kind dat niet is opgegroeid in een probleemgezin; geen gescheiden ouders, geen drugsverslaafde als vader, en geen jeugdjaren van tuchtscholen of jeugdgevangenissen." aldus Abdul-Jabbar van de Ven. Het hele interview kun je hier lezen http://www.al-islaam.com/(...)02/apr/artikel7.html
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_23539412
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20041123.rm?start=10:09&end=21:24

Hier kun je het gesprek terug kijken. Walgelijk

Ik vind die Andries Kneven ook zo'n misselijk ventje. Beetje goedkeurend erbij zitten dat hij dit mag zeggen omdat ie stiekem gewoon doodsbang is om er tegen in te gaan. Voor je het weet staat ie ook op een doden lijstje
pi_23539584
Toch apart om te zien dat veel mensen alleen de vrijheid van meningsuiting willen garanderen als er gezegd wordt wat zij zelf goed vinden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23539611
Hoeveel mensen hier wensen de koningin eigenlijk dood? En hoeveel Nederlandse mensen wensen Wilders dood? En hoeveel wensen hier nu deze 'Imam' dood?

Sinds wanneer is een doodverwensing strafbaar? Een doodsverwensing is verachtelijk, maar daar blijft het bij. Oproepen tot het doden van iemand is natuurlijk wel strafbaar, want dat is misbruik van macht. Maar deze manno heeft niemand opgeroepen. En macht heeft hij ook amper.

Het is gewoon heel simpel: iemand hardop dood wensen is verachtelijk, welke achtergrond je ook hebt.

Voor je gedachten ben je niet verantwoordelijk, maar wel voor het uitspreken ervan. Van De Ven is een verachtelijk persoon. En als ik het forum afstruin kom ik waarschijnlijk nog wel veel meer verachtelijke personen tegen. Hoeveel mensen hebben Saddam Hoessein hier wel niet doodgewenst?
pi_23539751
Dus een gelovige mag iemand doodverwensen, en een ongelovige moet zijn muil houden over een fictief figuur want dat is godslastering.

Het geloof is het gevaarlijkste wapen ooit door de mens uitgevonden en moet volledig uitgeroeid worden.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_23539775
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:30 schreef andromeda1968 het volgende:
Het geloof is het gevaarlijkste wapen ooit door de mens uitgevonden en moet volledig uitgeroeid worden.
Jusit, weg met de intolerantie en repressie!
pi_23539846
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:23 schreef RetepV het volgende:
Hoeveel mensen hier wensen de koningin eigenlijk dood? En hoeveel Nederlandse mensen wensen Wilders dood? En hoeveel wensen hier nu deze 'Imam' dood?

Sinds wanneer is een doodverwensing strafbaar? Een doodsverwensing is verachtelijk, maar daar blijft het bij. Oproepen tot het doden van iemand is natuurlijk wel strafbaar, want dat is misbruik van macht. Maar deze manno heeft niemand opgeroepen. En macht heeft hij ook amper.

Het is gewoon heel simpel: iemand hardop dood wensen is verachtelijk, welke achtergrond je ook hebt.

Voor je gedachten ben je niet verantwoordelijk, maar wel voor het uitspreken ervan. Van De Ven is een verachtelijk persoon. En als ik het forum afstruin kom ik waarschijnlijk nog wel veel meer verachtelijke personen tegen. Hoeveel mensen hebben Saddam Hoessein hier wel niet doodgewenst?
besef jij wel wat je zegt?
Ik weet niet uit wast voor een nest jij komt , maar doodsverwensingen zijn in mijn omgeving very not done.

D O O D sverwensingen, berusten op het feit dat je liever hebt dat iemand dood gaat ( nomes est omen) als dat je een discussie aangaat , dat je die man tollereerd , negeert of zelfs haat.

Dood -wensen is onuitsprekelijk slecht.

Nogmaals , ik weet niet wat er in jouw hoofd zo allemaal rond spookt, maar ik heb nog nooit iemand DOOD-GEWENST : Het lijkt me ook niet gezond voor mijn eigen geestelijke gezondheid.
pi_23539871
quote:
Dus een gelovige mag iemand doodverwensen, en een ongelovige moet zijn muil houden over een fictief figuur want dat is godslastering.

bla die bla die bla die bla
  woensdag 24 november 2004 @ 13:36:40 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23539891
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:23 schreef RetepV het volgende:

verder alles goed een mensenleven is een mensenleven punt uit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23540073
vrijheid van meningsuiting anyone?

oh nee hij is moslim, dan niet
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_23540129
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:44 schreef fayakill het volgende:

edit
bla bla bla
verkenner van feiten , waarheden een fanaticie

leer lezen
pi_23540199
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:35 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Als je het kind wil uithangen raad ik je aan om naar een kleuterschool te gaan.
Naargelang je post zul je daar goed bij passen.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_23540226
het is idd niet echt netjes van meneer van der Ven.

maar ook hij mag zeggen wat ie vindt, IMO. Vraag is alleen wel of we moeten willen dat de EO met subsidiegeld een platform verschaft aan dit soort gasten.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_23540238
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:49 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Als je het kind wil uithangen raad ik je aan om naar een kleuterschool te gaan.
Naargelang je post zul je daar goed bij passen.
Geweldig wat een reply. Je bewijst dat je eerste post geen toevalstreffer was
  woensdag 24 november 2004 @ 13:54:28 #27
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23540307
Ik wens alle Marokkaanse Cardassians dood
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23540342
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:51 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Geweldig wat een reply. Je bewijst dat je eerste post geen toevalstreffer was
En dat zegt meneer bla bla.
pi_23540519
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:42 schreef SCH het volgende:
Ach - toen Van Gogh Rosenmoller doodwenste om op zijn graf te kunnen pissen, hoorde ik veel bijval, ook hier.
Van Gogh maakte zich niet schuldig aan cultuurverraad.

Een (verdomme) Nederlander die de Islam op (bijv.) Iraaks grondgebied verdedigd is goed bezig, een Nederlander die de Islam op Nederlandsch grondgebied verdedigd is een verrader!

Zo...
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_23540708
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:03 schreef multatuli het volgende:
Voordat we weer met zijn allen wat vooroordelen na wauwelen...
"Sommige Westerse oriëntalisten en antropologen beweren wel eens dat het merendeel van de bekeerde Europese Moslims uit probleemgezinnen zouden komen, alsof de Islam alleen een keuze zou kunnen zijn uit wanhoop, en niet uit goed beredeneerde overwegingen. Ik ben in ieder geval een voorbeeld van een kind dat niet is opgegroeid in een probleemgezin; geen gescheiden ouders, geen drugsverslaafde als vader, en geen jeugdjaren van tuchtscholen of jeugdgevangenissen." aldus Abdul-Jabbar van de Ven. Het hele interview kun je hier lezen http://www.al-islaam.com/(...)02/apr/artikel7.html
Interessant om te lezen dat hij het geloof benadert met een kritische houding en het Christendom uiteindelijk af zwoer vanwege tegenstrijdigheden/onwaarheden.

Wat ik als ongelovige alleen niet snap is dat je dan op zoek gaat naar een ander geloof, het lijkt puur om het feit om ergens 'bij te horen' te gaan.
quote:
Ik had totaal geen Moslimvrienden waar ik bij terechtkon, en ik kende maar één moskee, waar ik bang was zomaar naar binnen te gaan. Ik wist niet hoe men zou reageren als er een Nederlandse jongen zomaar bij hen naar binnen zou lopen, maar ik wou zo graag één van hen zijn!
pi_23541259
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:42 schreef SCH het volgende:
Volgens mij begrijp je helemaal niet waar dit over gaat! Theo van Gogh was een kunstenaar/columnist.
Abdullah van der Ven heeft een bepaalde voorbeeldfunctie als leraar en doet deze uitspraken met het geloof als fundament, dit is iets wat je niet kunt vergelijken.
Een burgemeester (of andere gezagshebbers met een voorbeeldfunctie) kan niet zomaar een coffeeshop binnenlopen en lekker op zijn gemak een blowtje te gaan zitten roken. Hij zou hiermee verkeerde signalen afgeven.
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:21 schreef Oosthoek het volgende:
Toch apart om te zien dat veel mensen alleen de vrijheid van meningsuiting willen garanderen als er gezegd wordt wat zij zelf goed vinden.
Het basisprincipe is dat er inderdaad vrijheid van meningsuiting bestaat, dit is wat anders. Dit is provoceren, hij weet namelijk dat hij een aanhang heeft die hiervan allemaal een stijve van krijgen. Prive had hij deze mening mogen hebben in de het kader van en de hoedanigheid waarom hij daar zat niet.....
pi_23541867
Volgens mij is Van De Ven gewoon stieken een fan van Wilders en hoopt hij zo wat extra zetels voor hem in de wacht te slepen. Ik denk dat het hem wel gelukt is
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_23541928
,,Verklaring tegenover de pers van Abdul-Jabbar van de Ven naar aanleiding van m
ANP/237 BIN/3 24/11/2004, 14:39 GLV24 JABBAR; RIJSWIJK-VANDEVEN-VERKLARING

,,Verklaring tegenover de pers van Abdul-Jabbar van de Ven naar aanleiding van mijn uitspraken bij het Elfde Uur.

Amsterdam, woensdag 24 november 2004

,,Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben'', is de kop zoals die nu boven veel dagbladen en nieuwsberichten prijkt. Dit naar aanleiding van mijn uitlatingen gisterenavond in het EO-programma Het Elfde Uur. Naar aanleiding van deze storm, die sommige dingen uit verband heeft gerukt, wens ik, degene aan wie deze toespraken worden toegeschreven, enkele nuances aan te brengen.

Zoals nu wordt gesuggereerd zou ik oproepen tot moord op de heer Wilders, of een moord op hem goedkeuren; iets dat ik ten stelligste ontken en waar ik volledig afstand van neem, zoals ik ook gisteren in het programma zelf al zei.

Ik sta niet achter het plegen van aanslagen op personen vanwege hun mening, en ben juist iemand van de dialoog.

Vele malen heb ik deelgenomen aan dialogen met andersgelovigen en andersdenkenden, en dat wens ik ook te blijven doen. Ik geloof dat de Islaam allereerst aanspoort tot barmhartigheid, zelfs tegenover dieren, dus laat staan tegenover mensen. Zoals ik ook al zei in het Elfde Uur, heb ik enkele maanden geleden zelfs enkele jongeren die Geert Wilders een dreig-mail hadden gestuurd vermanend toegesproken; waarvan vele getuigen zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat mensen als de heer Wilders prima met onderbouwde argumenten weerlegd kunnen worden, en niet met kogels en bedreigingen.

Tevens wordt er nu gesuggereerd dat ik een tijdspanne van twee jaar zou hebben genoemd waarin de heer Wilders dient te sterven. Hierbij wens ik allereerst overduidelijk te maken dat ik nooit heb gezegd: Wilders moet binnen nu en twee jaar dood.È De vraag van de heer Knevel was of ik diep in mijn hartÈ blij zou zijn met de dood van de heer Wilders, om het in zijn woorden te zeggen: Binnen een jaar of twee, ik noem maar wat.È Daarop antwoordde ik inderdaad bevestigend; iets wat tot in de eeuwigheid op band staat en nu geheel Nederland rondgaat.

Ik zei er echter ook bij dat ik hoop dat hij niet door een Moslim vermoord zal worden. Deze uitspraak voegde ik er niet aan toe vanuit mij angst dat zo een moord tegen de Moslims zou werken, zoals dat nu het geval is met de moord op Theo van Gogh. Ik zei dit allereerst om er zeker van te zijn dat geen enkele persoon mijn woorden zou interpreteren als een aanmoediging tot moord, en omdat ik er van overtuigd ben dat een dergelijke moord niet Islamitisch gerechtvaardigd zou zijn. Wat ik wel bedoelde is dat ik zeker niet zou treuren om zijn dood; of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier. Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren, net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden en zij hier achteraf kennis van nemen. Of net zoals Zalm blijdschap voelde toen hij met een brede glimlach op zijn gezicht de Pakistaanse premier feliciteerde met een liquidatie, terwijl ik zelf niet eens iemand ben die gelooft in het nut van liquidaties.

Waar het nu in feite om draait is dat ik vanwege mijn mening aan de schandpaal wordt genageld; een mening die zelfs nooit naar buiten zou zijn gekomen als daar niet naar was gevraagd door de heer Knevel. Een mening van mijn hart. Natuurlijk was het achteraf gezien verstandiger geweest gewoonweg niet te antwoorden op die vraag, maar dat beetje verstand ontbrak mij op dat moment. Maar het idee dat ik deze, of soortgelijke meningen, zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou een vertekening van de werkelijkheid zijn.

Mijn lezingen zijn openbaar van aard, en zijn dus door eenieder bij te wonen. Het is zelfs zo dat er vaak niet-Moslims aanschuiven zonder enige problemen.

Mijn lezingen worden door velen bijgewoond, en ik weet zelf dat ik allereerst een verantwoordelijkheid heb als leraar.

Oproepen tot Jihaad en soortgelijke zaken is iets wat totaal niet voorkomt in mijn lessen, en iets waar ik overigens ook niet toe in staat ben. Dat is een zaak van de grote geleerden uit de Islamitische wereld. Mijn lessen gaan over het gebed, het vasten, roddelen, liegen, overspel, en soortgelijke hervormingen van het individu. Als ik al spreek over de Jihaad, dan neem ik alleen maar de misvattingen weg die daarover bestaan; iets wat soms noodzakelijk is in het geval van bijvoorbeeld al te fanatieke jongeren.

Dit is mijn verklaring, naar alle waarheid en oprechtheid geschreven, met de Heer als mijn Getuige. Dit is geen poging om met mooie praatjes iets te zeggen dat ik niet bedoel; want ik ben een persoon die zich niet schaamt voor zijn mening.Wellicht dat ook in deze verklaring weer woorden zijn te vinden die uit hun verband gerukt kunnen worden, maar ik hoop dat ook de media hierin hun verantwoordelijkheid zullen nemen de waarheid weer te geven en niet mee te werken aan de groeiende polarisatie en wederzijdse verharding waar Nederland aan lijdt op dit moment. Mochten er toch mensen zijn die deze brief menen te kunnen verknippen, dan wil ik ten overstaan van hen duidelijk maken dat een afschrift hiervan reeds is gestuurd naar mijn advocaat en dat misbruik van deze oprecht gemeende woorden een gerechtelijke vervolging tot gevolg kunnen hebben. Vergeet niet dat achter jullie sensationele krantenkoppen mensen zitten met gezinnen en gevoelens. Ik zit nu, net als de heer Wilders, ondergedoken, dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Ik zal overigens ook nog met hem in contact proberen te komen om hem dit alles, en meer, te vertellen.

Met vriendelijke groet,

Abdul-Jabbar van de Ven

Amsterdam''
pi_23542107
Wat is hij zielig hè?

geloof er trouwens geen reet van dat ie ondergedoken zit...
pi_23542127
Interessant om te lezen dat hij het geloof benadert met een kritische houding en het Christendom uiteindelijk af zwoer vanwege tegenstrijdigheden/onwaarheden.

einde quote

Dat zegt ELKE Moslims
Er zijn meer Internetsitess van Moslims die zich bezighouden met de "onjuistheden" van de Bijbel en het Christendom als dat ze daadwerkelijk over hun eigen relgie nadenken.

[ Bericht 3% gewijzigd door CANARIS op 24-11-2004 15:18:55 ]
pi_23542199
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:35 schreef CANARIS het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:46 schreef CANARIS het volgende:

[..]

edit
bla bla bla
verkenner van feiten , waarheden een fanaticie

leer lezen
wat een niveau
pi_23542238
SCH vind jij die text zo opmerkeljik dat je de text zo maar plaatst zonder commentaar?
Ik vind dat hij zijn graf alleen maar dieper graaft ( en dat is een methafoor!!!!!)

En van jouw wil ik wel eens een betoog zien waarin je een Gristeljke nederlander verrdedig met dezelfde aanzichten t. Ik kan er niet omheen , dat jouw verdediging van deze flapdrol , weer een Pavloffse-reactie vanuit de linkse hoek is. Zie je niet hoe fascistisch die vent bezig is ? ( en ik gooi niet snel met dat woordje)
pi_23542241
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:13 schreef CANARIS het volgende:

einde quote

Dat zegt ELKE Moslims
Er zijn meer INterpaginas van Momsils die zich bezighouden met de "onjuistheden" van de Bijbel en het Christendom als dat ze daadwerklijek over hun eigen relgie nadenken.
elk van de miljard

ik wist niet dat IM progs zulke aantallen ondersteunden
pi_23542439
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:05 schreef Abdul-Jabbar van de Venhet volgende:

Wilders = Bin Laden
De gematigde moslims laten weer eens van zich horen.
pi_23543265
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren, net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden en zij hier achteraf kennis van nemen. Of net zoals Zalm blijdschap voelde toen hij met een brede glimlach op zijn gezicht de Pakistaanse premier feliciteerde met een liquidatie
Ja, en Israel is bezig met een Holocaust.
pi_23543474
edit..
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23543503
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:17 schreef CANARIS het volgende:
SCH vind jij die text zo opmerkeljik dat je de text zo maar plaatst zonder commentaar?
Ik vind dat hij zijn graf alleen maar dieper graaft ( en dat is een methafoor!!!!!)

En van jouw wil ik wel eens een betoog zien waarin je een Gristeljke nederlander verrdedig met dezelfde aanzichten t. Ik kan er niet omheen , dat jouw verdediging van deze flapdrol , weer een Pavloffse-reactie vanuit de linkse hoek is. Zie je niet hoe fascistisch die vent bezig is ? ( en ik gooi niet snel met dat woordje)
Ik begrijp je vragen niet helemaal en de brief van deze man leek me wel interessant voor deze discussie.

Ik hoop dat deze meneer Van der Ven snel naar een islamitisch land verhuist, daar hoort hij thuis.

Verder vind ik dat hij met deze brief vrij volwassen en genuanceerd ingaat op wat er in de uitzending gebeurde.

En de hele discussie vind ik hysterisch en ge-ent op incidenten van het niveau: het sop is de kool niet waard. Natuurlijk wenst deze fundi Wilders diep in zijn hart dood, zoals velen van ons Bin Laden diep in ons hart, of nog wat minder diep, dood wensen. Niks mis mee.
pi_23543559
Bin Laden is dan ook wel ff een andere categorie dan Wilders...
pi_23543612
Van der Ven zit inmiddels ondergedoken:
quote:
Abdul Jabbar zit ondergedoken
HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. "Dat ontken ik ten stelligste." Hij wenst Wilders ook niet de dood of akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". " Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren, als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".

Zijn persoonlijke mening over Wilders was nooit naar buiten gekomen als Knevel er niet naar gevraagd had, schrijft Van de Ven. "Natuurlijk was het achteraf gezien verstandiger geweest gewoonweg niet te antwoorden op die vraag, maar dat beetje verstand ontbrak mij op dat moment."

In de lessen en lezingen die hij geeft, veelal aan jongeren, voelt hij zich soms genoodzaakt misvattingen over de jihad, een heilige oorlog, weg te nemen. "Iets wat soms noodzakelijk is, in het geval van bijvoorbeeld al te fanatieke jongeren." Van de Ven, die zich op zijn veertiende bekeerde tot de islam, erkent zijn verantwoordelijkheid als leraar. " Oproepen tot jihad en soortgelijke zaken is iets wat totaal niet voorkomt in mijn lessen."

Op het voormalige woonadres van Abdul-Jabbar van Ven in het Brabantse dorp Heesch staat de stichting Islamic Propagation Centre International (IPCI) nog geregistreerd. Van de Ven staat ingeschreven als voorzitter maar zegt dat de stichting al twee jaar niet meer actief is.

De stichting zou zijn opgericht toen Van de Ven twee boeken van de geestelijk leider van de organisatie ging vertalen. IPCI heeft zijn basis in Durban in Zuid-Afrika. De leider is sjeik Ahmed Deedat. Van de Ven verklaarde zich woensdag nog steeds verwant aan Deedat.

'Jezus in de Islam' en 'Is de Bijbel God's woord?', zijn de boeken van Deedat die na vertaling door Van de Ven in het Nederlands verschenen.

Islamoloog Wiegers van de Radboud Universiteit in Nijmegen kent Deedat als een felle polemist die het christendom als een gecorrumpeerde godsdienst beschouwt. "Felle polemieken zijn natuurlijk nooit onschuldig en kunnen tegenstellingen tussen groepen veroorzaken", aldus Wiegers woensdag.

Ook in Nederland heeft de Zuid-Afrikaanse geestelijke aanhangers, zegt de islamoloog. Abdul-Jabbar van de Ven wenste woensdag te benadrukken dat de organisatie van Deedat geen geweld predikt. Burgemeester Heijmans van de gemeente Bernheze, waar Heesch onder valt, kent de stichting niet en is niet van plan iets te ondernemen tegen de islamdocent.

Televisieprogramma

Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", zei Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma van Knevel toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord.

Abdul-Jabbar schrijft woensdag in een verklaring dat hij inderdaad heeft bedoeld dat hij "zeker niet zou treuren om zijn dood, of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier." "Ik wens het hem niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren. Net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden. Het idee dat ik deze, of soortgelijke meningen zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou een vertekening van de werkelijkheid zijn."

In de verklaring laat de moslimdocent ook weten dat hij inmiddels zit ondergedoken. Een reden daarvoor geeft hij niet.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich dinsdagavond in een uitzending van het televisieprogramma Barend en Van Dorp geschokt. "Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over."

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft inmiddels ook "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat zijn collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Dat zal waarschijnlijk geen eenvoudige opgave zijn. Als iemand een ander persoon dood wenst, kan die hier niet voor worden vervolgd. Het is geen strafbaar feit. "Die wens is niet netjes, maar mag je hardop uiten" , verduidelijkt hoogleraar strafrecht T. de Roos.

Van context, situatie of gebaren kan eventueel meer dreiging uitgaan, maar daar lijkt volgens De Roos geen sprake van. Dat Abdul-Jabbar van de Ven zijn uitlatingen doet als godsdienstleraar in een nationaal televisieprogramma betekent volgens hem niet dat hij aanzet tot haat, geweld, moord of doodslag. "Het is een bizarre uitspraak, hoogst bedenkelijk en kwalijk, maar geen fatwa", concludeert De Roos.

Op de website van de Evangelische Omroep is sinds de geruchtmakende uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond een discussie ontstaan. Het overgrote deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft een zekere Mohammed: "Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal niet zachtjes zijn." En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'.

De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan het gas er mee'.
Bron
pi_23543616
*knip*

Ik zeg niks meer, ik heb geen zin om een jihadstrijder achter me reet aan te krijgen ookal heb ik goede argumenten *bloos*.

[ Bericht 78% gewijzigd door JohnDope op 24-11-2004 16:13:42 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23543655
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:05 schreef nikk het volgende:
Bin Laden is dan ook wel ff een andere categorie dan Wilders...
Voor jou misschien. Dat hangt van je eigen context af.
pi_23543694
Voor dit soort mensen zijn mediatrainingen uitgevonden; dan had hij die ongelukkige uitspraak nooit gedaan.
pi_23543709
Wat een drukte over een paar uitspraakjes. Ik denk dat half Nederland wel iemand heeft die hij best binnen 2 jaar dood zou willen zien, deze meneer is tenminste eerlijk genoeg om het zelf toe te geven. Dat dat niet echt slim is, zeker niet gezien de actuele ontwikkelingen, is een andere zaak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23543801
Voel ik iets van blijdschap dat deze malloot nu weet hoe het is ondergedoken te zitten? Ja. Wens ik hem vervolging van deze onvrijwillige onvrijheid toe? Nee.
pi_23543835
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:10 schreef multatuli het volgende:
Voor dit soort mensen zijn mediatrainingen uitgevonden; dan had hij die ongelukkige uitspraak nooit gedaan.
hehe het eerste wat ze op dit moment bij zo`n mediatraining leren is: 1) kom op dit moment niet in de media, dat is niet goed voor de maatschappij.

Hetzelfde geldt voor de AEL, als ze van de moslimgemeenschap houden dan moeten ze niet in de media verschijnen en al zeker niet met provocerende berichten zoals ze vorige week deden bij Knevel.
pi_23543840
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Dat hangt van je eigen context af.
Ik zou dan graag willen weten wat die perverse context dan moet zijn.
pi_23543855
Het is uiteraard een storm in een glas water, maar het is niettemin kwalijk.
pi_23543887
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat een drukte over een paar uitspraakjes. Ik denk dat half Nederland wel iemand heeft die hij best binnen 2 jaar dood zou willen zien, deze meneer is tenminste eerlijk genoeg om het zelf toe te geven. Dat dat niet echt slim is, zeker niet gezien de actuele ontwikkelingen, is een andere zaak.
Die uitspraken boeien ons geen reet, als je echt een diehard moslim hoort zeggen dat een ongelovige dood moet, daar word ik niet warm of koud van, zoiets zouden wij ook roepen als we uit hun cultuur kwamen.

Maar dat een kaaskop die bekeerd tot de islam is, dit soort dingen roept dat spoort niet. Ik zie hem als de Mussert van de vroegere NSB.
pi_23543903
En ik geloof nog steeds niet dat die man daadwerkelijk ondergedoken zit.
pi_23543940
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:17 schreef nikk het volgende:
En ik geloof nog steeds niet dat die man daadwerkelijk ondergedoken zit.
Ik vind het ook een beetje slap van de buurt waar van der Ven woont, als zo`n kerel in mijn straat had gewoond, dan had ik iedereen opgetrommeld om eerst ze huis leeg te roven en daarna in de brand te steken, maarja wie ben ik
pi_23543994
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Yep, het gaat eigenlijk helemaal nergens over. Maar zoals je al zegt, het is en blijft een walgelijke uitspraak en verdient daarom ook wel enige aandacht naar mijn mening. Zeker als zo'n figuur ook nog eens een 'leraar' moet voorstellen.
pi_23544023
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zou dan graag willen weten wat die perverse context dan moet zijn.
Sommige moslims ervaren Wilders blijkbaar als heel bedreigend en dat ze hem dan in gedachten doodwensen, so what. Het ook op tv zeggen is niet zo heel erg slim. Het er zo uitpersen als Knevel deed, is niet zo netjes.
pi_23544053
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Yep, het gaat eigenlijk helemaal nergens over. Maar zoals je al zegt, het is en blijft een walgelijke uitspraak en verdient daarom ook wel enige aandacht naar mijn mening. Zeker als zo'n figuur ook nog eens een 'leraar' moet voorstellen.
Mensen geven het aandacht om zo de hollandsepsychopaten op te fokken zodat ze actie tegen van der Ven kunnen ondernemen, want ze weten dat van der Ven niet te vervolgen is.
pi_23544056
Knevel geeft vanavond zijn reactie in B&W en 2 Vandaag
pi_23544060
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind het ook een beetje slap van de buurt waar van der Ven woont, als zo`n kerel in mijn straat had gewoond, dan had ik iedereen opgetrommeld om eerst ze huis leeg te roven en daarna in de brand te steken, maarja wie ben ik
Ik denk dat het gewoon aandacht-zoekerij is en een wanhopige poging om zielig over te komen. Ik heb het idee dat hij gewoon bij een vriend is gaan overnachten omdat hij zich niet veilig voelt. Maar echt ondergedoken lijkt me heel, heel erg sterk.
pi_23544089
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:16 schreef JohnDope het volgende:
Maar dat een kaaskop die bekeerd tot de islam is, dit soort dingen roept dat spoort niet. Ik zie hem als de Mussert van de vroegere NSB.
Bekeerlingen zijn nou eenmaal door de grond genomen debielen, of het nou religieuze, politieke of wat dan ook voor bekeerlingen zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23544095
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Sommige moslims ervaren Wilders blijkbaar als heel bedreigend en dat ze hem dan in gedachten doodwensen, so what. Het ook op tv zeggen is niet zo heel erg slim. Het er zo uitpersen als Knevel deed, is niet zo netjes.
van der Ven is geen moslim. Van der ven is iemand met een identiteitscrisis, hij wil zich extreem afzetten tegen de nederlandsemaatschappij en daarom is hij bekeerd tot de islam.
Hij is uitgekotst door het hollandsevolk en ik ga er voor zorgen dat de diehardfundamentalistische moslims hem ook gaan uitkotsen.
pi_23544097
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Hij is wel eerlijk toch?
pi_23544157
quote:
pi_23544192
quote:

[..]

Tja, wat mensen ervaren zegt mij helemaal niets. Hoe je het wend of keert, er bestaat een verschil tussen een terrorist die vele duizenden onschuldige mensenlevens op zijn naam heeft staan en Wilders.
pi_23544225
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, wat mensen ervaren zegt mij helemaal niets.
Raar! Daar gaat het juist om.
pi_23544240
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij is wel eerlijk toch?
Eerlijk maar walgelijk.
pi_23544279
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:22 schreef milagro het volgende:
Knevel geeft vanavond zijn reactie in B&W en 2 Vandaag
Jouw vriend

De mediahype draait weer als een tierelier
pi_23544312
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Eerlijk maar walgelijk.
Tja, ik vind zoveel opvattingen walgelijk - is niet zo boeiend.
pi_23544328
quote:
De moord op Van Gogh is voor veel moslims een heikel thema. Voor Van de Ven niet. ,,Je kon erop wachten dat het een keer zou gebeuren. Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt. Dat hij door een moslim is vermoord, betekent wel dat het hele circus weer is losgebarsten.''
Zo sprak deze meneer in het R'dams dagblad

Beetje vreemd om nu net te doen alsof hij niet bedoelde Wilders dood te wensen, of hem kanker toe te wensen.
In het artikel zegt hij feitelijk hetzelfde over Van Gogh.
Dat Knevel hem uitgedaagd heeft, eens, maar hij had het niet hóeven bevestigen, dat was toch echt zijn keuze.
pi_23544367
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Jouw vriend

De mediahype draait weer als een tierelier
Ik hoor veel kritiek dat Knevel links is. Maar ik vind het wel meevallen persoonlijk.
Die kerel weet tenminste olie op het vuur te gooien.

Vorige week had hij die AEL-voorman die zat te provoceren in de uitzending. Die AEL man zat een hoop haat te kweken bij de kaaskoppen jegens de moslim gemeenschap. Die AEL man heeft zin in een burgeroorlog anders doe je niet dat soort uitspraken op tv.
En gister had hij weer die van der Ven die haat zat te kweken.
Ik heb nu al zin in Knevel volgende week

Ik ben nog best gematigd wat moslims betreft, maar hoe ik soms mensen op straat hoor spreken is echt bizar, als je ze een riotgun geeft dan gaan ze echt gekke dingen doen
pi_23544375
quote:

[..]

Hij is wel eerlijk toch?
Sinds wanneer gaat eerlijkheid boven alles?

Bovendien, eerlijkheid door Theo van Gogh werd ook niet geaccepteerd.
pi_23544387
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Raar! Daar gaat het juist om.
Dat is fijn voor die mensen, maar het heeft geen enkele waarde. Zo kan ik ook Wouter Bos ervaren als een bedreiging. Maakt dat een vergelijking met Bin Laden te verdedigen? Nee toch? En waarom is dat SCH? Precies, de realiteit en de feiten. Nogmaals, ervaring zegt mij helemaal niets.
pi_23544439
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is fijn voor die mensen, maar het heeft geen enkele waarde. Zo kan ik ook Wouter Bos ervaren als een bedreiging. Maakt dat een vergelijking met Bin Laden te verdedigen? Nee toch? En waarom is dat SCH? Precies, de realiteit en de feiten. Nogmaals, ervaring zegt mij helemaal niets.
Het gaat erom of jij misschien ook wel iemand doodwenst? Wil jij zeggen dat je dat niet soms doet?

Zolang het bij wensen blijft! Sinterklaas bestaat toch niet
pi_23544458
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, ik vind zoveel opvattingen walgelijk - is niet zo boeiend.
Precies, zo ook die opmerking van jou over eerlijkheid. Is niet zo boeiend. Overigens vind ik persoonlijk dergelijke uitspraken wel boeiend, zeker als het van 'leraren' komt.
pi_23544577
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies, zo ook die opmerking van jou over eerlijkheid. Is niet zo boeiend. Overigens vind ik persoonlijk dergelijke uitspraken wel boeiend, zeker als het van 'leraren' komt.
Je hebt ook een klacht ingediend toen Van Gogh Rosenmoller doodwenste?
pi_23544588
Mijn god mensen, ik heb eindelijk de herhaling onlijn zitten checken van Knevel en ik ben tot de conclusie gekomen dat het leven van van der Ven voorbij is
Hij loopt nog meer gevaar dan HirsiAli en Wilders bij elkaar

ik vind niet dat hij dood moet, dood is saai, er zijn veel mooiere dingen dan dood
pi_23544592
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:35 schreef SCH het volgende:
Idd en Allah bestaat ook niet. Dus waar praten we over
pi_23544637
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat erom of jij misschien ook wel iemand doodwenst? Wil jij zeggen dat je dat niet soms doet?

Eerlijk gezegd doe ik dat echt niet. Wel heb ik soms de neiging, daar zal ik niet over liegen. Maar om deze doodwens van de 'cyber-imam' te verdedigen met het argument dat ook Bin Laden word doodgewenst is echt onzinnig. Het zijn 2 totaal verschillende 'categorien'.
pi_23544661
quote:

[..]

Hij is wel eerlijk toch?
Zeker, en dom. Sommige dingen moet je gewoon voor je houden, en zeker niet over de tv gaan blaten.
pi_23544724
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zeker, en dom. Sommige dingen moet je gewoon voor je houden, en zeker niet over de tv gaan blaten.
Wacht maar tot er hier een burgeroorlog uitbreekt en dat de CNN naar ons land komt om die shit te filmen. Dan ga ik met me kop op de CNN komen met op de achtergrond allemaal grote branden, moet je is opletten wat ik dan allemaal ga zeggen om het nederlandse volk op te jutten.
pi_23544738
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd doe ik dat echt niet. Wel heb ik soms de neiging, daar zal ik niet over liegen. Maar om deze doodwens van de 'cyber-imam' te verdedigen met het argument dat ook Bin Laden word doodgewenst is echt onzinnig. Het zijn 2 totaal verschillende 'categorien'.
Ja maar dat snappen veel mensen niet. Is een vergelijking van niks tussen Bin Laden en Wilders.
Zal wel hetzelfde zijn als je BV Paul Rosenmuller of Zalm of iemand in de Nederlandse politiek ff doodleuk dood wenst om zijn of haar opvattingen over de politiek.
Walgelijk dus.
pi_23544754
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:08 schreef JohnDope het volgende:
*knip*

Ik zeg niks meer, ik heb geen zin om een jihadstrijder achter me reet aan te krijgen ookal heb ik goede argumenten *bloos*.
jammer dat je je het recht van meningsuiting laat ontnemen door zo'n groepje middeleeuwers
  woensdag 24 november 2004 @ 16:47:44 #84
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23544776
Wat een klootzak, ik hoop dat ie eens flinke klappen krijgt

Doodsverwensing is in Nederland dus alleen strafbaar op Fok...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_23544784
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat om die neiging dus, waarom jij wel en hij niet. Hij is alleen zo stom om het nu voor de tv te zeggen, weliswaar een gevalletje van uitlokking maar toch.

En wat je zegt over die categorieen is onzinnig. Wilders is voor deze meneer wellicht wel veel bedreigender dan Bin Laden voor ons.
pi_23544794
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wacht maar tot er hier een burgeroorlog uitbreekt en dat de CNN naar ons land komt om die shit te filmen. Dan ga ik met me kop op de CNN komen met op de achtergrond allemaal grote branden, moet je is opletten wat ik dan allemaal ga zeggen om het nederlandse volk op te jutten.
hahaha staan we waarschijnlijk schouder aan schouder

hahahahahahaha lang leve de kruistochten

en hoppa zo op mijn paard, op naar mekka de as van het kwaad

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2004 16:48:45 ]
pi_23544835
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:45 schreef JohnDope het volgende:
moet je is opletten wat ik dan allemaal ga zeggen om het nederlandse volk op te jutten.
Laat me raden: domme dingen die je beter voor je kan houden en zeker niet over de tv moet blaten?
pi_23544843
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:47 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat een klootzak, ik hoop dat ie eens flinke klappen krijgt

Doodsverwensing is in Nederland dus alleen strafbaar op Fok...
Dat zal ongetwijveld gebeuren, maar ik wil de details van de klappen wel teruglezen in de krant.
Dat is hetzelfde met Volkert van der G, hij, ze vrouw en dochter worden iedere dag geterroriseerd, ik vind het jammer dat je daar nooit wat over leest in de krant :-(
pi_23544892
Ik kan mij trouwens debiele uitspraken van deze ''imam'' herinneren die nog van ver voor de opkomst van Wilders en naar ik meen Fortuyn stammen, dus die zijn echt niet debet aan zijn opvattingen.
Dit is een zeloot van het zuiverste water.
pi_23544902
Wel lachen ook dat vd Ven niet met zijn foto in de krant wilde, maar vervolgens een paar dagen later wel pontificaal bij Knevel gaat zitten

Ach ja, die ijdelheid, hè.. blijft lastig.
pi_23544918
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Laat me raden: domme dingen die je beter voor je kan houden en zeker niet over de tv moet blaten?
Als ik de kans heb dan word ik een soort Al Sadr van het westen. Ik zal het hele zakie opfokken.
Die fundamentalisten denken dat wij hollanders mietjes zijn, maar ze moeten is weten hoeveel kaaskopextremisten hier in holland zijn, daar verkijken ze zich op.
Ik ga sowieso proberen om heel hooligannederland te groeperen, dat is inderdaad moeilijk vanwege de onderlinge vetes, maar die moet men voor het maatschappelijk belang even aan de kant zetten
pi_23544924
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om die neiging dus, waarom jij wel en hij niet. Hij is alleen zo stom om het nu voor de tv te zeggen, weliswaar een gevalletje van uitlokking maar toch.

En wat je zegt over die categorieen is onzinnig. Wilders is voor deze meneer wellicht wel veel bedreigender dan Bin Laden voor ons.
En wat die 'meneer' vind is dus niet boeiend. Van mijn part vind hij Paulus de Boskabouter bedreigender dan Bin Laden voor ons is... Het gaat om de realiteit en de feiten.
pi_23545008
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:52 schreef nikk het volgende:

[..]

En wat die 'meneer' vind is dus niet boeiend. Van mijn part vind hij Paulus de Boskabouter bedreigender dan Bin Laden voor ons is... Het gaat om de realiteit en de feiten.
Wat is de realiteit en wat zijn de feiten. Ik denk dat de realiteit inderdaad is dat Wilders bedreigender is voor hem dan Bin Laden voor ons, heel direct.

Maar je mag dus juridisch iemand publiekelijk doodwensen. Ik vind het nogal debiel om het te doen, zoals Van Gogh herhaaldelijjk deed en deze Van de Ven dus ook weer - maar de verontwaardiging is wel op zijn minst weer behoorlijk hypocriet.
pi_23545067
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ik de kans heb dan word ik een soort Al Sadr van het westen. Ik zal het hele zakie opfokken.
Die fundamentalisten denken dat wij hollanders mietjes zijn, maar ze moeten is weten hoeveel kaaskopextremisten hier in holland zijn, daar verkijken ze zich op.
Ik ga sowieso proberen om heel hooligannederland te groeperen, dat is inderdaad moeilijk vanwege de onderlinge vetes, maar die moet men voor het maatschappelijk belang even aan de kant zetten

ik heb ook nog wel wat toegang tot wat grote groepen antillianen binnen rotterdam, die lusten die marokanen rauw, en demagogisch zijn ze niet zo moeilijk te sturen

nog even geachte mosselmannen, nog even
pi_23545205
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is de realiteit en wat zijn de feiten. Ik denk dat de realiteit inderdaad is dat Wilders bedreigender is voor hem dan Bin Laden voor ons, heel direct.
Het verschil is dat Bin Laden duizenden onschuldige mensenlevens op zijn naam heeft staan en het nog maar de vraag is hoeveel daarbij zullen komen. Wilders is daar geenszins mee te vergelijken. Als je dat verschil echt niet in kan zien houd de discussie wat mij betreft hier op.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:04:01 #96
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_23545240
Zelfs als fundamentalistische moslim is van de Ven een aanfluiting. Een waardige moslim gaat de dood lachend tegemoet om als martelaar te sterven. En dan gaat ie onderduiken
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_23545272
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:57 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

ik heb ook nog wel wat toegang tot wat grote groepen antillianen binnen rotterdam, die lusten die marokanen rauw, en demagogisch zijn ze niet zo moeilijk te sturen

nog even geachte mosselmannen, nog even
Toppertje man, hoe meer zielen hoe meer vreugde
pi_23545282
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil is dat Bin Laden duizenden onschuldige mensenlevens op zijn naam heeft staan en het nog maar de vraag is hoeveel daarbij zullen komen. Wilders is daar geenszins mee te vergelijken. Als je dat verschil echt niet in kan zien houd de discussie wat mij betreft hier op.
Ja, dat is je eigen mening. Het heeft niets te maken met het verschil niet zien, maar hoe de ander dat verschil ziet lijkt me. Ik denk dat SCH prima het verschil kan zien, maar dat hij zich ook kan verplaatsen in de gedachtengang van een ander. Is soms wel handig hoor.
pi_23545304
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toppertje man, hoe meer zielen hoe meer vreugde
Kunnen jullie niet naar stormfront gaan ? Daar heb je vast meer vrienden.
pi_23545319
ben der helemaal, ben der helemaal, ben der helemaal klaar voooooooor
pi_23545338
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:06 schreef Gallo het volgende:

[..]

Kunnen jullie niet naar stormfront gaan ? Daar heb je vast meer vrienden.
Nee daar moeten we niks van hebben. Wij werken ook samen met surinamers, chinezen en de hele mikmak.

Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er mensen binnen de NVU (zelfde ideologie als stormfront) samenwerken met marokkanen tegen joden. Dus dat is geen optie.
(de helft vindt dit trouwens niet zo`n goed samenwerkingsverband, de andere helft wel, hitler werkte immers ook samen met moslims)
pi_23545379
ik voel elke keer wat van vreugde als een moskee in de brand vliegt

niet tot ik oproep tot brandstichting, die dingen kunnen ook best uitzichzelf vlamvatten

ik wens dat ze allemaal gaan, moet kunnen toch
pi_23545399
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat om de vraag of je iemand dood mag wensen, dat mag dus blijkbaar wel maar jij bepaalt de grens ofzo? En jij bepaalt in je almachtige wijsheid wie voor die man een bedreiging is. Misschien is mijn buurman momenteel wel een veel grotere bedreiging dan Bin Laden.

Je gaat weer zo uit van je eigen verheven theorettes.

Deze man is een oetlul om zijn fundamentalistische visie zo op de tv te verkondigen, al zegt hij wel wat veel andere mensen weer denken. Het gaat niet om wie hij doodwenst, maar dat hij het doet. Ik vind het niet zo gek dat hij Wilders doodwenst, iemand die tegen alles ingaat waar hij voor staat en die een reeele bedreiging voor zijn geloof is.

Dus wat is je punt?
pi_23545415
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:44 schreef fayakill het volgende:

Natuurlijk heeft hij een vrijheid van meningsuiting en hij mag zeggen wat hi wil, zolang hij niet blablaba.
Op dit moment heeft hij niets strafbaars gedaan, behoudens het onnoding grieven van Wilders (en dus zijn sympathisanten als ik de moslimgemeenschap goed begrepen heb, een aanval op Mohammed is immers een aanval op iedereen met die godsdienst) en in deze tijd van maatschappelijk onrust is het kerosine op lava gooien, zeker van de kant die alleen maar respect eist.

Wel is dit niet toevallig de plaatselijke dorpsgek (zo zie ik hem wel, maar de moslims weer niet), maar iemand die veel invloed heeft in de Tilburgse moslimgemeenschap en op internet.
Deze ideeen worden dus verspreid onder zijn toehoorders en zoals eerder gezegd, misschien heeft een van hen wel zin om een wit voetje te halen bij V/d Ven om a la Henny Huisman in de Surpriseshow de wens van de Immam in vervulling te laten gaan door 'een ongeluk'.

Vormt hij trouwens een koppel met die niet-handen-willen-schudden-van-vrouwen-die-mogelijk-ongesteld-kunnen-zijn-immam? (Is ook een kruikezeiker namelijk)
Yeah baby Yeah!
  woensdag 24 november 2004 @ 17:12:35 #105
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23545452
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:57 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

grote groepen antillianen
Nee da's een lekker volkje
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_23545538
Voor een doodsverwijzing krijg je een ban.
pi_23545544
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:12 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Nee da's een lekker volkje
net wat ik zeg......

die zijn inderdaad niet lekker, maar vechten, beter dan welke groep verder ook

de wijk waar ik vrijwiligers werk draai staat al ongeveer een maand op klappen, grote spanningen, marokanen die volledig afgerost worden na doodsbedreigingen de kant van de anti's op. Nu willen ze politie bescherming, en die krijgen ze niet.

moet je die jankerds nu zien schichten wahahahahahahaha
pi_23545550
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:11 schreef Elgigante het volgende:
Wel is dit niet toevallig de plaatselijke dorpsgek (zo zie ik hem wel, maar de moslims weer niet), maar iemand die veel invloed heeft in de Tilburgse moslimgemeenschap en op internet.
Deze ideeen worden dus verspreid onder zijn toehoorders en zoals eerder gezegd, misschien heeft een van hen wel zin om een wit voetje te halen bij V/d Ven om a la Henny Huisman in de Surpriseshow de wens van de Immam in vervulling te laten gaan door 'een ongeluk'.
Exact - hij heeft wel invloed idd. Al is niet aangetoond dat hij oproept tot het vermoorden van Wilders natuurlijk. Dit soort bekeerlingen zijn meestal van de overtreffende trap.

Maar goed: Balkenende is ook tegen, dus het komt wel goed
pi_23545581
Drie keer raden van wie deze woorden zijn:
quote:
Als iemand kanker verdient, is het Paul Rosenmöller, de hopman van politiek correct Nederland. Mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen en laat ons dan beluisteren of er enig verschil is in meneers gekwebbel, vergeleken met wat er uit kwam voor die Blije Boodschap. Laat ons pissen op zijn graf. Oplichter.
Juist, de kampioen van de vrijheid van meningsuiting. Wat is nou het verschil met de woorden van die kwiebus Van de Ven?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_23545629
Interessant is ook om te volgen wat de reacties van lezers bij de EO zijn. Mocht je opmerkingen hebben dan kun je die hier kwijt.

Mijn mening is simpel. Ze hadden hem nooit moeten interviewen, ze hadden beter kunnen weten.
Iets nuttigs voor je computer? Zoek maar iets uit! GoT
pi_23545686
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:20 schreef RoyalFlusher het volgende:

Mijn mening is simpel. Ze hadden hem nooit moeten interviewen, ze hadden beter kunnen weten.
Ik vraag me ook af waarom ze altijd de meest gestoorde imam van Nederland moet vragen voor zoiets. Doet de EO tegenwoordig ook al aan kijkcijfers ?
pi_23545692
quote:
Interessant is ook om te volgen wat de reacties van lezers bij de EO zijn. Mocht je opmerkingen hebben dan kun je die hier kwijt.
Dat is ook niet bepaald opbeurend.
pi_23545702
reactie Knevel :
quote:
Verklaring Andries Knevel

Naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh heb ik in mijn programma’s een
reeks van gesprekken gevoerd over rol van religie in de samenleving en de
grenzen van de vrijheid van meningsuiting. In die gesprekken heb ik een
bijdrage willen leveren om de vrede in de samenleving te bevorderen en
willen voorkomen dat de maatschappelijke discussie polariseert tot
moslim-niet-moslim en autochtoon-allochtoon.

In de uitzending van gisteren was Abdul-Jabbar van der Ven mijn gast. De
keuze voor hem, een liberale moslima Senay Özdemir en CDA-tweede kamerlid
Miriam Sterk waren ingegeven door de actualiteit nl. het debat in de Tweede
Kamer over smalende godslastering, de verklaring van de imam uit Tilburg,
die middag, over het handincident met minister Verdonk en het feit dat hij
radikale ideeën combineert met het onderwijzen van jongeren. Vooraf kende ik
zijn ideeen over de dood van Theo van Gogh die hij de dag ervoor in de
Gelderlander had gepubliceerd; ik heb hem daarop bevraagd. Na zijn uitspraak
over Geert Wilders, die mij volkomen verraste heb ik hem een paar maal de
ruimte gegeven zijn uitspraken terug te nemen, waar ik op hoopte. Ik voel
heel sterk het spanningsveld tussen enerzijds de onthullende functie die
journalistieke programma’s mogen hebben en anderzijds de
verantwoordelijkheid voor het effect van uitspraken die gasten doen, op de
samenleving.

Wij hopen u hiermee voldoende mee geïnformeerd,

Met vriendelijke groeten,
Evangelische Omroep
pi_23545742
Hij hoopte dat hij die uitspraak terug zou nemen

Kom op Andries, met liegen verspeel je je plekje in de hemel
pi_23545829
quote:

[..]

Klopt, maar ik neem aan dat ze v/d Ven niet geblinddoekt in een auto hebben afgevoerd en de blinddoek hebben afgedaan nadat hij op een stoel voor Knevel was gezet, wel?
Hij had zich (dat doet ieder verstandig mens) kunnen voorbereiden op dat interview en hij had aan zijn sandalen kunnen aanvoelen dat van Gogh en Wilders in dat interview genoemd zouden worden.
Van Knevel had ik niet anders verwacht (hij is tenslotte 'talkshowhost'), zeker in een tijd van mediatraining als dit, moet je als interviewer onorthodoxe methoden ( de woorden in de mond leggen) gebruiken om de waarheid of ware mening van iemand te krijgen.

Dat mensen iemand IN GEDACHTEN doodwensen is tot daar aan toe, ik ken wel achterlijkere gedachtes, maar dat iemand met invloed op een kudde identiteitsworstelaars die zegt open te staan voor de dialoog en probeert vaste voet aan de grond te krijgen in het maatschappelijk debat en na zijn openlijk verkondigde doodwensing doodleuk begint over het radicaliseren van het debat en het gebrek aan tolerantie vind ik ronduit stuitend.

Het is jammer dat een immam (eindelijk een die nederlands spreekt) zich op voorhand al diskwalificeert van het debat, juist nu de roep om openheid binnen de Islam (en naar mijn mening is dat zijn streven) zo groot is, en er al zo weing immams rondlopen waar een debat uberhaupt al mogelijk mee is.
Yeah baby Yeah!
pi_23545846
quote:

gelukkig heeft achmed ook het internet gevonden:

Achmed, 24/11 17:22:
ey suleika, jij lijk me standaard wel sweet meisje, wel jamr dat het voordie mensen hier zo moeilijk te verwerken is dat ze gedist worden. Maja wij staan boven die blanke imbecielen, en zelfs jij als vrouw staat boven die blanken mongolen als ik iemand een hand zou willen geven dan was jij het wel.

Achmed, 24/11 17:12:
hey michel wij hoeve onsniet te trekken op blanke vrouwen omdat die tog liever marrokanen hebben omdat wij er beter uit zien, ik denk ook dat better geen nederlands woord is en je er dus zelf ook g1 fuck van kan, blanke kkloser

Achmed, 24/11 17:10:
hey joost,
moej luisteren, dat wij marrokanse jongeren er nou beter uit zien dan julie blanke bitches, daaar kan ik ook niks aan doen. Wij zijn nou eenmaal knapper en slimmer geschapen. jammar dat dit door julie niet verwerkt kan worden en julie dit uiten in haaat tegen de Islam, Allah heeft nou eenmaal voorliefde voor ons ras. ik hoop hiermee in je antwoord te hebben voorzien, en vrouwen zijn idd hoeren alsz zich door ierdereen alten neuken, voor mannen is dit echter een [prestatie omdat wij nou eenmaal boven de vrouw zijn geschapen.

Achmed, 24/11 17:06:
hey Sjaak met je wide pride, toen julie hier nog in berevelletjes liepen bouwde wij al huizen en leefde beschaaft, dus kzou maar ff over dingen nadenken voor je zo kkdom uit je witte kkkop gaat lopen lullen
  woensdag 24 november 2004 @ 17:32:08 #117
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_23545896
Ik ben trouwens van mening dat deze man niet aangepakt hoeft te worden, net zoals van Gogh dat ook niet hoefde, en ik erger me weer dood aan al die politici die dat "onderzoeken" Wat bereik je daarnou mee? Krijgt ie een voorwaardelijk taakstraf?
Dat ie zit ondergedoken, doet me overigens wel deugd.

Belangrijker is dat opnieuw een signaal is afgegegeven dat bepaalde groepen kotsen op ons en onze samenleving en hun reet afvegen met onze 'normen en waarden'
pi_23545942
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact - hij heeft wel invloed idd. Al is niet aangetoond dat hij oproept tot het vermoorden van Wilders natuurlijk. Dit soort bekeerlingen zijn meestal van de overtreffende trap.

Maar goed: Balkenende is ook tegen, dus het komt wel goed
Blijkbaar lopen er in Nederland imbiciele labiele mensen rond als Samir A, Mohammed B. etc die vreselijk manipulatief zijn en zich daar ontzettend in willen uitten.
Ondanks dat van de Ven openlijk spreekt Wilders niet dood te willen (zeker niet door een moslim of moord), maar te wensen kan het voor eerdergenoemde labiele mensen een codewoord zijn (WILDERS wenst hij DOOD) met alle gevolgen van dien.

Oh vader des vaderlands, strijder Jan Peter, leider der Oranjes, spreek Uw volk toe en laat hen zich verbroederen!
Yeah baby Yeah!
pi_23545980
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:32 schreef err het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat deze man niet aangepakt hoeft te worden, net zoals van Gogh dat ook niet hoefde, en ik erger me weer dood aan al die politici die dat "onderzoeken" Wat bereik je daarnou mee? Krijgt ie een voorwaardelijk taakstraf?
Dat ie zit ondergedoken, doet me overigens wel deugd.

Belangrijker is dat opnieuw een signaal is afgegegeven dat bepaalde groepen kotsen op ons en onze samenleving en hun reet afvegen met onze 'normen en waarden'
VET icoon heb je ouwe. Is het truckage of steekt Bush echt ze middelvinger omhoog?
  woensdag 24 november 2004 @ 17:36:27 #120
44699 err
pi_23545992
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef Elgigante het volgende:

Oh vader des vaderlands, strijder Jan Peter, leider der Oranjes, spreek Uw volk toe en laat hen zich verbroederen!

Als het aan hem ligt lopen we straks allemaal met een hoofddoek
  woensdag 24 november 2004 @ 17:37:55 #121
44699 err
pi_23546032
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

VET icoon heb je ouwe. Is het truckage of steekt Bush echt ze middelvinger omhoog?
offtopic. Maar hier
pi_23546061
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:36 schreef err het volgende:

[..]

Als het aan hem ligt lopen we straks allemaal met een theedoek
Balkenende: "Ja, dat is uitermate handig, dan kun je je moeder helpen met de glazen afdrogen tijdens het afwassen, het gezin en de verhoudingen daarbinnen zijn immers de hoeksteen van de samenleving'.
Yeah baby Yeah!
pi_23546148
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:37 schreef err het volgende:

[..]

offtopic. Maar hier
LOL Bush rulez!
pi_23546172
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:22 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af waarom ze altijd de meest gestoorde imam van Nederland moet vragen voor zoiets. Doet de EO tegenwoordig ook al aan kijkcijfers ?
Dat valt wel mee Gallo (hij schudde de redactrice wél de hand) en op mij komt die man niet over als een gestoorde immam, dat is nu juist het enge van het verhaal.
El Moumnhi, de handenhater zijn ergere immams imo.

(Eo doet wel aan kijkcijfers wat betreft de jongerendag natuurlijk).

Leuk hoe je altijd een excuus probeert te zoeken als een (spreekbuis van een) minderheid onder vuur ligt...
Yeah baby Yeah!
pi_23546256
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:25 schreef SCH het volgende:
Hij hoopte dat hij die uitspraak terug zou nemen

Kom op Andries, met liegen verspeel je je plekje in de hemel
Ik ken Andries niet zo goed, maar ik weet wel dat een grijze muis qua interviewen een understatement over hem is, maar waarom zou hij niet willen dat meneer Van de Ven zijn uitspraken zou belichten/nuanceren of terugnemen?

Als hij dat wel gedaan had, had Andries de kijker de boodschap mee gegeven met een leugenaar van doen te hebben, dat scoort meer dan dit.
Yeah baby Yeah!
pi_23546402
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:48 schreef Elgigante het volgende:

Als hij dat wel gedaan had, had Andries de kijker de boodschap mee gegeven met een leugenaar van doen te hebben, dat scoort meer dan dit.
Als je het gezien zou hebben: hij kwam er bijna op klaar.

En dit scoort zo enorm, beter kan bijna niet.
pi_23546404
quote:
Fractievoorzitters vragen om onderzoek doodswens

Uitgegeven: 24 november 2004 17:21
Laatst gewijzigd: 24 november 2004 17:23

DEN HAAG - De fractievoorzitters in de Tweede Kamer, van Verhagen (CDA) tot het onafhankelijke Kamerlid Lazrak aan toe, hebben minister Donner (Justitie) woensdag gezamenlijk gevraagd om te kijken of hij kan optreden tegen de uitspraken van Abdul-Jabbar van de Ven.

In een brief aan Donner veroordelen ze de uitspraak van Van de Ven dat die "onze collega, Geert Wilders, binnen twee jaar dood zou wensen, alsmede zijn gevoelens van blijdschap, toen hij hoorde dat Theo van Gogh vermoord was".

Voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer onderschrijft de brief van de fractievoorzitters. Ook hij heeft "met afschuw kennis genomen" van de uitlatingen van Van de Ven. Weisglas wijst er wel op dat "journalisten hun eigen verantwoordelijkheid hebben en die ook tot uiting moeten laten komen in de vraagstelling".
Nu. nl
pi_23546406
edit: identieke post aan de hierboven

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2004 17:57:01 ]
pi_23546432
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik ken Andries niet zo goed, maar ik weet wel dat een grijze muis qua interviewen een understatement over hem is, maar waarom zou hij niet willen dat meneer Van de Ven zijn uitspraken zou belichten/nuanceren of terugnemen?

Nou, ik heb hem dat niet echt horen doen.
Of het moet het steeds meer nuanceren van de vraag geweest zijn, waarmee hij vd Ven de kans gaf een en ander terug te nemen.
pi_23546820
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Nu. nl
de politie/justitie/politiek heeft blijkbaar last van Alzheimer.

Men kan Endstra, Ettiene U, 4 terrorisme verdachten, Grote verdachten in de Bouwfraude, 2 vierdaagse deelnemers etc niet vervolgen wegens gebrek aan bewijs, verkeerde bewijsvoering etc, maar men wil een collaborerende baardaap wel vervolgen voor een wens?

(Osama bin Laden komt in Nederland nog vrij wegens onvoldoende bewijs en procedure foutjes)

Er is weinig grond (of geen) om deze man op te veroordelen, wel kan hem een functieuitoefening ontzegd worden (hoe dat in praktijk werkt weet ik niet) en een advies een zuidelijker land op te zoeken waar zijn uittingen en wensen meer aftrek zullen vinden.
Yeah baby Yeah!
pi_23546902
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:26 schreef HdJ het volgende:
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, zijn woorden spreken voor zich..

Vandaar mijn tip aan de Radboud Universiteit Nijmegen: richt je nou niet op die paar baldadige maar o zo onschuldige jongetjes in Lonsdale jasjes, maar op dit soort gevaarlijke lieden in jurken !

Die nota bene voor de klas staat en les geeft aan jongeren !!
Mag ik heel even opmerken dat ik een beetje medelijden heb met Woslim v.d. Ven? Niet alleen omdat z'n baardgroei een beetje lullig staat en hij een matige dresssense combineert met nonsense over religie. Maar ook omdat 'm toch wel een beetje in de mond werd gelegd dat ie Wilders dood wilde hebben en wel binnen twee jaar. Als die Knevel het 'm niet in de mond had gelegd was ie er waarschijnlijk zelf niet achter gekomen.

Waarschijnlijk staat 'm nu geen andere weg meer open dan zichzelf op te gaan blazen in Moskou voor de Tjetjeense zaak. En dat heeft Knevel dan op zijn geweten. De Kruisvaarder +)
pi_23546908
Ik walg echt van de hypocrisie van de politiek wat dit aangaat.

En van de media.

Als je een nazi uitnodigt, ben je dan verbaasd als hij nazistische taal uitslaat?

Come on zeg, het is pure uitlokking. Laten we gewoon gaan leven en dit soort frodo's scherp in de gaten houden en ze niet aan het woord laten.
pi_23547029
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:22 schreef SCH het volgende:
Ik walg echt van de hypocrisie van de politiek wat dit aangaat.

En van de media.

Als je een nazi uitnodigt, ben je dan verbaasd als hij nazistische taal uitslaat?

Come on zeg, het is pure uitlokking. Laten we gewoon gaan leven en dit soort frodo's scherp in de gaten houden en ze niet aan het woord laten.
Uitlokking vid ik het niet, aangezien dat een scherpere bewoording is dan puur bevestiging.

Een onderzoek is ook niet nodig, wel wordt het eens tijd dat de politiek gaat inzien dat niet alleen de 150 bekenden van de AIVD er rare gedachtes op na houden, maar ook (veel van) de gematigden.

Met het laatste ben ik het eenSCH.
Yeah baby Yeah!
pi_23547163
Op de een of andere manier kan ik iemand die de nederlandse maatschappij een kankergezwel noemt niet zien als gematigd... ligt dat aan mij?
pi_23547220
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:27 schreef Elgigante het volgende:

Uitlokking vid ik het niet, aangezien dat een scherpere bewoording is dan puur bevestiging.
Ben ik wel met je eens maar Knevel begon er natuurlijk wel zelf over en ik vraag me af wat je dan wilt met zo'n gast. Hij vroeg er namelijk verder ook helemaal niet over door. Het ging hem blijkbaar puur om de bevestiging en daar rolt nu iedereen over heen en ik hoorde een politicus het zelfs net als 'een doodsbedreiging' noemen. Tja, zo rolt het balletje wel weer.

Ik vind het de verantwoordelijkheid van een ieder om geen olie op het vuur te gooien, ook van Knevel en in die zin vind ik dat hij niet zorgvuldig heeft gehandeld. Het is niet zo moeilijk om je programma te vullen met allerlei extremisten en hen weirde uitspraken te laten doen.
quote:
Een onderzoek is ook niet nodig, wel wordt het eens tijd dat de politiek gaat inzien dat niet alleen de 150 bekenden van de AIVD er rare gedachtes op na houden, maar ook (veel van) de gematigden.
Dit is absoluut geen gematigde hoor, en hij wordt ook al door de AIVD in de gaten gehouden maar schijnt niet echt een activist te zijn volgens de dienst. Gematigden houden er geen radicale ideeen op na al vind ik zo'n doodswens niet zo radicaal - zolang je hem maar voor je houdt.
pi_23547374
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:32 schreef HiZ het volgende:
Op de een of andere manier kan ik iemand die de nederlandse maatschappij een kankergezwel noemt niet zien als gematigd... ligt dat aan mij?
Waar slaat dat nou weer op? Het is gewoon zijn mening. Misschien is zn woordgebruik wat minder, maar ach, Theo deed ook niet zijn best om al te snugger over te komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_23547959
Kleine aanvaring in RTL Boulevard net tussen Beau en Albert.
Meneer vd Ven die maakt wat los.
pi_23548025
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:05 schreef milagro het volgende:
Kleine aanvaring in RTL Boulevard net tussen Beau en Albert.
Meneer vd Ven die maakt wat los.
Hebben ze bekend gemaakt dat ie familie van Monique is?

Waar ging de aanvaring over?
pi_23548158
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Hebben ze bekend gemaakt dat ie familie van Monique is?

Waar ging de aanvaring over?
Ik stond in de keuken, dus ik hoorde het half...
Albert maakte een wat ongelukkige opmerking naar Beau.
Albert vond dat een en ander opgeblazen werd (is ook zo enigzins) en dat Knevel uitlokte.
Beau vond dat ook wel, maar dat deed voor hem niets af aan het feit dat hij de uitspraken walgelijk vond.
Theo was tenslotte een vriend van hem, dus begrijpelijk dat het voor hem effe net wat gevoeliger ligt.
Ik dacht te horen dat Albert zoiets zei toen als "Gelukkig voor jou zit-ie ondergedoken"...
Waarom dat verkeerd viel heb ik gemist, maar Albert schrok zichtbaar vd aangeslagen Beau en probeerde het recht te zetten, hetgeen volgens mij niet echt lukte

Lekker duidelijk ben ik, hè
Straks maar de herhaling kijken dus
  woensdag 24 november 2004 @ 19:20:19 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23548313
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Albert vond dat een en ander opgeblazen werd (is ook zo enigzins) en dat Knevel uitlokte.
Beau vond dat ook wel, maar dat deed voor hem niets af aan het feit dat hij de uitspraken walgelijk vond.
Theo was tenslotte een vriend van hem, dus begrijpelijk dat het voor hem effe net wat gevoeliger ligt.
Ik dacht te horen dat Albert zoiets zei toen als "Gelukkig voor jou zit-ie ondergedoken"...
Waarom dat verkeerd viel heb ik gemist, maar Albert schrok zichtbaar vd aangeslagen Beau en probeerde het recht te zetten, hetgeen volgens mij niet echt lukte

ik zie het al helemaal voor me

maar het wordt idd lekker opgeblazen weer, maar dat was te verwachten, had die knurft (vd Ven)zelf ook wel kunnen bedenken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23548420
Het wordt inderdaad érg opgeblazen. Een of andere, voor mij onbekende (wat overigens niets zegt) moslim zegt dat hij Wilders graag dood ziet, dit overigens na druk van Knevel, waar hij natuurlijk journalist voor is. Goed, denk ik dan, onsmakelijke opmerking, kan ook weer op het lijstje van bekende idioten, maar nu is het het eerste item op het Journaal en nog lang ook en wordt Knevel uitgenodigd bij 2Vandaag. Arme Knevel trouwens, hij kon niet goed slapen en hij dacht aan deze arme moslim, hoewel het mij leek alsof hij al de aandacht niet echt erg vond.
pi_23548632
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Albert schrok behoorlijk toen hij zag wat de opmerking bij Beau teweeg bracht, waarna hij zichzelf corrigeerde door te zeggen dat hij het niet zo bedoelde. En nee, volgens mij lukte dat ook niet echt.
  woensdag 24 november 2004 @ 19:45:55 #143
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_23548958
Voor diegene die de EO uitzending willen bekijken:

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20041123.rm?start=10:09&end=21:24
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 24 november 2004 @ 19:49:21 #144
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23549046
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:03 schreef multatuli het volgende:
, alsof de Islam alleen een keuze zou kunnen zijn uit wanhoop, en niet uit goed beredeneerde overwegingen
Dat een God een kinderverkrachter als boodschapper zou uitkiezen noem jij een goed beredeneerde overweging ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23549490
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Het is gewoon zijn mening. Misschien is zn woordgebruik wat minder, maar ach, Theo deed ook niet zijn best om al te snugger over te komen.
Vind jij dat wel gematigde taal dan?
pi_23549514
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Albert schrok behoorlijk toen hij zag wat de opmerking bij Beau teweeg bracht, waarna hij zichzelf corrigeerde door te zeggen dat hij het niet zo bedoelde. En nee, volgens mij lukte dat ook niet echt.
Nee, onder andere niet omdat duidelijk was dat hij het wel zo bedoeld had. Het was wel tekenend voor de polarisering in de maatschappij.
pi_23550068
Het is fout dat ie het zegt, hij heeft een zogenaamde voorbeeldfunctie maar het is en blijft vrijheid van meningsuiting. Ik hoorde net wat hij vandaag als reactie er nog op gaf en daar zat best wel een punt in: 'Als Bin Laden morgen dood wordt gevonden treurt ook in Nederland hier niemand om' dus waarom zou hij dit niet mogen zeggen, hij zit daar sowieso in dat programma om zijn mening te verschaffen lijkt mij, dan moet hij die ook kunnen geven. Hij zei sowieso 'alleen maar' dat hij het niet erg zou vinden als Wilders dood zou gaan, roept verder tot niets op.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  woensdag 24 november 2004 @ 20:54:15 #148
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23550762
quote:
Op woensdag 24 november 2004 19:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat een God een kinderverkrachter als boodschapper zou uitkiezen noem jij een goed beredeneerde overweging ?
Voor de duidelijkheid: ik wens je de dood niet in noch is dit een verkapte doodsverwensing. Maar ik weet wel zeker dat er bij veel Fok!kers een gevoel van ruime tevredenheid aanwezig zal zijn rondom de sluitspier wanneer jij "afwezig" zou zijn
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23550861
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik wens je de dood niet in noch is dit een verkapte doodsverwensing. Maar ik weet wel zeker dat er bij veel Fok!kers een gevoel van ruime tevredenheid aanwezig zal zijn rondom de sluitspier wanneer jij "afwezig" zou zijn
Jezus kerel, hoe verzin je het!!
  woensdag 24 november 2004 @ 21:00:09 #150
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23550913
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:32 schreef HiZ het volgende:
Gezien de manier waarop o.a. de politiek van deze mug een olifant maakt zou je haast denken dat de persoon in kwestie gelijk had.
pi_23551100
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:05 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ja, dat is je eigen mening. Het heeft niets te maken met het verschil niet zien, maar hoe de ander dat verschil ziet lijkt me. Ik denk dat SCH prima het verschil kan zien, maar dat hij zich ook kan verplaatsen in de gedachtengang van een ander. Is soms wel handig hoor.
Fijn voor 'm dat hij zich kan verplaatsen in de gedachtengang van een ander, maar dat maakt de gedachtegang in kwestie nog niet juist. Gallo, ik vind jou volgens naar mijn ervaring heel erg bedreigend, nog erger dan Hitler en daarom wens ik jou nu dood. Nu kan een ander zich misschien wel verplaatsen in diezelfde gedachtengang maar met de realiteit heeft het niets te maken.
pi_23551309
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om de vraag of je iemand dood mag wensen, dat mag dus blijkbaar wel maar jij bepaalt de grens ofzo? En jij bepaalt in je almachtige wijsheid wie voor die man een bedreiging is. Misschien is mijn buurman momenteel wel een veel grotere bedreiging dan Bin Laden.
Ook, maar het discussiepunt tussen ons was of het wel of niet vreemd is dat je kennelijk wel Bin Laden dood mag wensen en niet Wilders. Jij vond dat wanneer je het bij de ene doet je het ook bij de ander kan doen, en ik stelde dat beide figuren helemaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Wat in de hoofden van mensen speelt is m.i. niet relevant, een persoonlijke beleving lijkt me een heel erg slecht referentiekader.

Let wel, van mijn part mag de 'cyber-imam' in kwestie heus Wilders doodwensen, dat wil ik hem helemaal niet beletten.
quote:
Je gaat weer zo uit van je eigen verheven theorettes.
Altijd SCH, altijd.
quote:
Deze man is een oetlul om zijn fundamentalistische visie zo op de tv te verkondigen, al zegt hij wel wat veel andere mensen weer denken. Het gaat niet om wie hij doodwenst, maar dat hij het doet. Ik vind het niet zo gek dat hij Wilders doodwenst, iemand die tegen alles ingaat waar hij voor staat en die een reeele bedreiging voor zijn geloof is.

Dus wat is je punt?
Zie boven.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:20:50 #153
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23551454
Vanavond een portret in NOVA van deze gast oa over zijn jeugd etc
pi_23551500
Had ik het maar gezien. Die Knevel, zomaar een geestelijk leidsman uit z’n tent lokken.
‘O, maar dat is niet erg christelijk, hè, iemand dood wensen. In de bijbel staat: “Heb uw vijanden lief. Vergeef iemand die u kwaad doet tot zeven maal zeventig maal”. Wat staat daarover in de koran of de hadieth, meneer Van de Ven? Hak hun voeten en vingertoppen af, begraaf ze tot hun schouders in het zand en bekogel ze met keitjes van 67 gram?’

Ik snap niet dat we mensen die psychische hulp nodig hebben een podium blijven geven. Dat heb ik ook nooit van Marok X (Aboe JahJah) gesnapt. Die bleef maar zeuren over de gelijke rechten die Europese Arabieren misten. Welke gelijke rechten? Die op een opleiding, een huis en een baan? Hebben ze die nu niet dan? Niemand die hem dat gevraagd heeft. Welke rechten had hij erbij willen hebben? Voetballen met rouwkransen, echtparen uit hun huis verjagen, je baas een grote bek geven, homo’s met hun hoofd naar beneden van gebouwen af gooien, vrouwen slaan met tandenstokers en vrouwelijke ministers geen hand hoeven geven?

Laten we dergelijke heldere geesten alsjeblieft gaan scharen onder UFO-spotters, boomknuffelaars en andere curiosa.
pi_23551572
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jezus kerel, hoe verzin je het!!
tip: hij is een latente homo
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2004 @ 21:30:07 #156
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23551736

"Krijg toch allemaal de kolere,
val voor mijn part allemaal dood"
  woensdag 24 november 2004 @ 21:30:36 #157
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_23551751
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:18 schreef pyl het volgende:
[..]

Juist, de kampioen van de vrijheid van meningsuiting. Wat is nou het verschil met de woorden van die kwiebus Van de Ven?
Die woorden van Goghie zijn nog erger ook.
Kan je nagaan hoe diep sommige Nederlanders gezonken zijn... om Vd Ven serieus te nemen.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:35:44 #158
60090 Akkersloot
pi_23551901
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:30 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]

"Krijg toch allemaal de kolere,
val voor mijn part allemaal dood"
Niet te vergelijken. Dat van Ciske is immers niet serieus te nemen. Van der Ven doet een doodsverwensing naar één bepaalde persoon.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  woensdag 24 november 2004 @ 21:37:08 #159
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23551942
Naja ik wens Osama ook dood, big deal enzo
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2004 @ 21:37:42 #160
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23551962
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:35 schreef Akkersloot het volgende:

Van der Ven doet een doodsverwensing naar één bepaalde persoon.
Kun je nagaan. Van der Van houdt het nog netjes in vergelijking met Ciske.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:42:12 #161
60090 Akkersloot
pi_23552094
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:37 schreef NorthernStar het volgende:
Kun je nagaan. Van der Ven houdt het nog netjes in vergelijking met Ciske.
Noem jij het serieus dan dat een kind iedereen dood wenst. Beetje serieus blijven a.u.b.
pi_23552158
quote:

[..]

Maar goed, Ciske had dan ook van Veen als leraar, en da's qua pseudo-spiritueel gewauwel misschien nog wel een graadje erger.
pi_23552220
Zelfs onze laatmiddeleeuwse voorouders begrepen, blijkens de aanklacht tegen Filips II in de Akte van Verlatinghe 1581, al uitstekend dat een overheid die over hun gedachten wil heersen een tirannie is:

"besonder aenmerckende dat hy niet alleenlick en sochte te tyranniseren over hunne personen ende goet, maer ooc over heure conscientien, waervan zy verstonden niemant, dan aen Godt alleene, ghehouden te wesen rekeninge te gheven oft te verantwoorden"

Dit beginsel heet vrijheid van geweten, en onze "tolerante" voorouders hebben er lang voor gevochten. Laten we hopen dat onze huidige politici ophouden met deze kolder. 40% van de Nederlander hoopt dat moslims zich niet gewenst voelen. Allemaal misdadigers?

In een rechtsstaat is het volstrekt legaal om te vinden dat het beter is dat iemand dood zou zijn en elkaar ziektes toewensen is een oud Nederlands gebruik. Het is niet legaal om op te roepen tot moord, omdat je daarmee anderen een motief voor een misdrijf verschaft. Die sukkel bij Knevel was alleen maar zo dom eerlijk te willen zijn. Politici die ja/nee vragen op televisie afwimpelen hebben groot gelijk: het is een gevaarlijk spelletje als je eerlijk wil zijn.
Write a wise saying and your name will live forever
pi_23552241
Je moet mensen niet doodwensen, van der Ven behoort dat ook niet te doen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:55:52 #165
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23552474
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee daar moeten we niks van hebben. Wij werken ook samen met surinamers, chinezen en de hele mikmak.

Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er mensen binnen de NVU (zelfde ideologie als stormfront) samenwerken met marokkanen tegen joden. Dus dat is geen optie.
(de helft vindt dit trouwens niet zo`n goed samenwerkingsverband, de andere helft wel, hitler werkte immers ook samen met moslims)
! ... dat vind je het enige probleem aan stormfront!? dat ze samen werken met moslims?
pi_23555415
Mooi gesprek in NOVA - daar maken ze er tenminste wat van - 100 x beter dan die kretologie bij Knevel.
pi_23555601
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:40 schreef CANARIS het volgende:
Het bewijs dat Conversos radikaler zijn als mensen die met een religie opgroeien

Wat ik opmerkelijk vind , is , dat deze flapdrol en die achterlijk Jason W met 14 lentes zich lieten bekeren.

Waar waren die ouders?

Ik ben overigens sind lange tijd voor het beperken van de Religieuse vrijheid in Nederland. de Islam ondergaaft onze rechtstaat en ben er dus voor dat deze relgie in Nederland als Sekte wordt verklaard en daarmee gepaard alle vordelen die een erkende religie met zich brengt , verliest.
dat heb ik al zovaak getypt hier als we het nu nog eens worden in het 25% huurverhogings topic
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23555697
quote:

[..]

tja maar dat was een film hé en dit is helaas echt!

zo kan ik er ook wel een paar

in starwars schieten ze met de deathstar een hele planeet kapot

maar ontopic:
ik vind dat je in principe niemand dood mag wensen, maar voor deze extremist maak ik graag een uitzondering!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23555712
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:55 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

! ... dat vind je het enige probleem aan stormfront!? dat ze samen werken met moslims?
Je moet een klein beetje beter lezen; het is geen optie, omdat ze tegen de joden werken. En dat samen met de moslims, dat is helemaal een ziekelijke combinatie.
pi_23555730
Maargoed ik heb het interview gemist... Maar ik ga zo nog wel even de herhaling checken.
pi_23555856
Ik heb hem vorige zaterdag toevallig gesproken. Ik was in de Moskee in het kader van een columnreeks (zie m'n website). Door de Imam van de moskee in Almere werd ik naar Abdul-Jabbar doorverwezen, we reden naar zijn huis. Hij kwam heel vriendelijk en aardig over, maar het was een kort eerst gesprek. We zouden een afspraak prikken, maar toen kwam de commotie en dook hij onder.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_23556127
En de enige vraag is natuurlijk: waar leidt dit toe?
Vreemd dat er hier nogal wat uitspraken van vóór 2 november geciteerd worden.

Het lijkt me duidelijk dat ons land na 2 november 2004 nogal veranderd is.
11 september, 6 mei en 2 november hebben ons land in een neerwaartse spiraal gebracht.
Iedere verdere afdaling in de put lijkt me zeer onwenselijk.

Het enige wat van belang is is de reactie van latent radicale moslims en kaaskoppen in ons land.
Voor een escalatie heb je vooral jongeren nodig die de weg kwijt zijn.
Als de radicale moslims uit een kerngroep van 150 mensen bestaat dan zijn ze voorlopig bijzonder effectief.
Ik gok dat Osama & Friends handenwrijvend de ontwikkelingen in Nederland gadeslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door dolfg op 25-11-2004 00:13:31 ]
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  donderdag 25 november 2004 @ 00:10:34 #173
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_23556195
Verdomme, mijn REAL-player weigert om die uitzending op te laden

Maar wat ik heb gehoord: een beetje overdreven hoor.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_23556217
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:47 schreef JohnDope het volgende:
Maargoed ik heb het interview gemist... Maar ik ga zo nog wel even de herhaling checken.
wanneer is die herhaling?
pi_23556300
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Je kunt hem hier ook bekijken.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:18:03 #176
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23556344
Waarom is die gozer eigenlijk ondergedoken? Was hij bang voor een aantal EO-leden?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:19:01 #177
106776 Nickthedick
pi_23556362
Wij gaan bidden totdat uw baardharen uitvallen (scary stuff hoor)
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_23556457
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:15 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Je kunt hem hier ook bekijken.
werkt niet
pi_23556486
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:22 schreef Justanopy het volgende:
Had ik het maar gezien. Die Knevel, zomaar een geestelijk leidsman uit z’n tent lokken.
‘O, maar dat is niet erg christelijk, hè, iemand dood wensen. In de bijbel staat: “Heb uw vijanden lief. Vergeef iemand die u kwaad doet tot zeven maal zeventig maal”. Wat staat daarover in de koran of de hadieth, meneer Van de Ven? Hak hun voeten en vingertoppen af, begraaf ze tot hun schouders in het zand en bekogel ze met keitjes van 67 gram?’

Ik snap niet dat we mensen die psychische hulp nodig hebben een podium blijven geven. Dat heb ik ook nooit van Marok X (Aboe JahJah) gesnapt. Die bleef maar zeuren over de gelijke rechten die Europese Arabieren misten. Welke gelijke rechten? Die op een opleiding, een huis en een baan? Hebben ze die nu niet dan? Niemand die hem dat gevraagd heeft. Welke rechten had hij erbij willen hebben? Voetballen met rouwkransen, echtparen uit hun huis verjagen, je baas een grote bek geven, homo’s met hun hoofd naar beneden van gebouwen af gooien, vrouwen slaan met tandenstokers en vrouwelijke ministers geen hand hoeven geven?

Laten we dergelijke heldere geesten alsjeblieft gaan scharen onder UFO-spotters, boomknuffelaars en andere curiosa.
Ik ben het volledig met je eens.
Knevel "zag het in zijn ogen". Ik erger me zoiezo altijd aan zijn agressieve manier van intervieuwen waarin hij het soms bijna onmogelijk maakt voor iemand om een antwoord te geven en hiermee heeft hij het voor mij voorgoed verbruid.
Hij had een psychiater moeten bellen na de uitzending voor zichzelf en voor van der Ven.
Ik heb altijd gelijk.
pi_23556535
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

werkt niet
Ik moest in mijn realplayer op een linkje 'volledig scherm' klikken, want anders stokte de uitzending op 4 seconden.
pi_23556573
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:27 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik moest in mijn realplayer op een linkje 'volledig scherm' klikken, want anders stokte de uitzending op 4 seconden.
ik heb geen realplayer en die wil ik ook niet... dus een media player link zou fijn zijn... of de tijd waarop het herhaald wordt ?
pi_23556581
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:18 schreef Nickthedick het volgende:
Waarom is die gozer eigenlijk ondergedoken? Was hij bang voor een aantal EO-leden?
Misschien heeft ie een neefje wat al net zo hard op zijn fontanellen is gevallen als hijzelf als kind, wat hem nu in bruin hemd en nazi-schort achterna zit met een M-16
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23556661
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zometeen om 1uur20 op ned3
pi_23556681
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik heb geen realplayer en die wil ik ook niet... dus een media player link zou fijn zijn... of de tijd waarop het herhaald wordt ?
Mmmh videoplayer-extremisme.

Ik kan je verder niet helpen als je geen RealOne of RealPlayer wilt. Ik denk niet dat de uitzending in nog een ander formaat online komt.
pi_23556737
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

zometeen om 1uur20 op ned3
thnx
pi_23556742
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:07 schreef dolfg het volgende:

Het lijkt me duidelijk dat ons land na 2 november 2004 nogal veranderd is.
Hier ben ik het mee eens. Daarom staat deze uitspraak van deze idioot in een heel ander daglicht meteen. Ook gezien het feit dat Wilders al flink bedreigd word. Om dan zo'n uitspraak te doen

Laat ik het zo zeggen als deze uitspraak voor 2 november was gedaan door hem zou ik er een stuk minder geschokt door zijn. Toen hadden we in Nederland allemaal nog een beetje oogkleppen op. Nu weet je waar toe die lui in staat zijn.
pi_23556757
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:35 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Mmmh videoplayer-extremisme.

Ik kan je verder niet helpen als je geen RealOne of RealPlayer wilt. Ik denk niet dat de uitzending in nog een ander formaat online komt.
ik heb het gehad en vind het een bagger progg. ik ben geen M$ fan maar ja het werkt dus prima. ik installeer niet zoveel meuk wordt je install niet beter van (linux uitgezonderd en daar ga ik binnenkort ook weer aan) maar goed ik draaf nogal offtopic door
pi_23556770
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:40 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Daarom staat deze uitspraak van deze idioot in een heel ander daglicht meteen. Ook gezien het feit dat Wilders al flink bedreigd word. Om dan zo'n uitspraak te doen

Laat ik het zo zeggen als deze uitspraak voor 2 november was gedaan door hem zou ik er een stuk minder geschokt door zijn. Toen hadden we in Nederland allemaal nog een beetje oogkleppen op.
ik niet ik roep al jaren dat de islam een groot gevaar is.
pi_23556781
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:40 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Dan had Knevel in dit klimaat niet zo moeten drammen om die uitspraak uit zijn mond te krijgen. Knevel wist wat hij wou horen anders had hij het niet herhaaldelijk gevraagd.
pi_23556801
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik niet ik roep al jaren dat de islam een groot gevaar is.
Ja ik ben ook nooit van de knuffel politiek geweest. Maar dat het zo gevaarlijk is in Nederland had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Gewoon een tikkende tijdbom is het al die tijd geweest onze oh zo mooie multiculturele samenleving.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:45:36 #191
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_23556826
quote:
Op woensdag 24 november 2004 13:21 schreef Oosthoek het volgende:
Toch vreemd dat er mensen zijn die dit als stekend argument zien daar waar de mening die beknot wordt erop gestoeld is dat alleen meningen die acceptabel zijn voor moslims gebezigd mogen worden .
if you assume nothing you assume you know everything
pi_23556831
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:42 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dan had Knevel in dit klimaat niet zo moeten drammen om die uitspraak uit zijn mond te krijgen. Knevel wist wat hij wou horen anders had hij het niet herhaaldelijk gevraagd.
Knevel kwam bijna klaar toen ie de uitspraak hoorde.

Maar aan de andere kant dit schijnt er toch voor bepaalde mensen te leven deze gedachten. Laten we eerlijk zijn we hoorde al veel geluiden van juich momenten van die zijde toen Van Gogh vermoord werd. Dus eigenlijk moeten die geluiden wel gehoord worden zodat we weten wat er allemaal speelt. Gelukkig hebben we onze oogkleppen niet meer op met zijn allen.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:46:17 #193
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23556836
Toen wijlen Theo van G. kwetsende rotzooi laxeerde was iedereen tevreden en voelde iedereen zich aangenaam omdat hij volledig gebruik maakte van de vrijheid van meningsuiting. En nu de respectabele tot de Islam bekeerde v/d Ven een opmerking maakt wil de regering ineens gaan kijken of ze de wet kunnen aanpassen als het nu niet jurisidisch aan te pakken is.

Ik vraag me nu af of ik moet huilen of moet lachen om de inconsequentie van de Nederlandse regering

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23556891
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Toen wijlen Theo van G. kwetsende rotzooi laxeerde was iedereen tevreden en voelde iedereen zich aangenaam omdat hij volledig gebruik maakte van de vrijheid van meningsuiting. En nu de respectabele tot de Islam bekeerde v/d Ven een opmerking maakt wil de regering ineens gaan kijken of ze de wet kunnen aanpassen als het nu niet jurisidisch aan te pakken is.

Ik vraag me nu af of ik moet huilen :'( of moet lachen om de inconsequentie van de Nederlandse regering

De reden hiervoor is omdat er nogal het een en ander is veranderd na 2 november. Er is iemand vermoord omdat hij een grote mond had.
Deze idioot zet wederom het klimaat om doden te laten vallen omdat iemand een bepaalde mening heeft. Je moet een beetje rationeel blijven denken.
Jij bent moslim dus jij voelt je overal meteen door aangevallen. Als je hier graag wilt wonen en je thuis voelt in dit land dan weet jij ook dat dit soort uitspraken niet door de beugel kunnen na wat er gebeurd is om 2 november. Anders word het een herhalings oefening dadelijk met Wilders. En welke kant gaat ons land dan op???? Haat tegen islam word dan alleen maar groter en groter.

Alles staat een beetje in een ander daglicht sinds die dood. Er blijken veel groepen in Nederland te zijn die fanatiek zijn tegen ongelovige die hen dwars zitten. Zij schuwen moord niet als middel.
pi_23556958
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja ik ben ook nooit van de knuffel politiek geweest. Maar dat het zo gevaarlijk is in Nederland had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Gewoon een tikkende tijdbom is het al die tijd geweest onze oh zo mooie multiculturele samenleving.
die prachtige multiculturele samenleving komt wel weer terug hoor, als de islam uit ons land is verstoten. er zijn zat leuke culturen zonder dat je er een sekte bij krijgt hoor...

we gaan binnen niet al te lange tijd richting hoe het in frankrijk gaat, prachtig!!! verbod op hoofddoeken en zowel links als rechts is anti islam
  donderdag 25 november 2004 @ 01:04:27 #196
106776 Nickthedick
pi_23557030
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik vraag me nu af of ik moet huilen of moet lachen om de inconsequentie van de Nederlandse regering

Ik kan me niet herrinneren dat Theo van Gogh ooit iemand publiekelijk heeft doodgewenst. En ook al heeft Theo dat ooit gedaan, dan was het nog in andere tijden. De uitspraak van van de Ven is niet alleen kwetsend (daar was hij wellicht wel mee weggekomen); maar zet aan tot haat!

En dan heb ik het niet over haat van Moslims tegen Nederlanders, maar juist van Nederlanders tegen Moslims. Het lijkt mij nu niet het moment om terwijl de moskeen in de fik vliegen nog meet (spreekwoordelijke) olie op het vuur te gooien.

En dat is het verschil Banshee B.
pi_23557073
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:04 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik kan me niet herrinneren dat Theo van Gogh ooit iemand publiekelijk heeft doodgewenst.
Mjah Paul Rosenmuller. Maar dat was in een column en bovendien niet serieus maar meer als woordspeling om hem te provoceren.

Nu liggen de zaken idd heel wat anders. Vooral bij een persoon die al bedreigd word + moord van Van Gogh + nationale tv + persoon die zogenaamd serieus genomen moeten worden + hij is een mentor voor veel jonge moslims.
pi_23557153
Zo ben weer een beetje bij aan het raken...
heb net 2 vandaag gezien.

Echt een toppertje dat die Knevel het leven van die van der Ven verziekt heeft. Die Jilles is ze leven nooit meer zeker!
En hij moet niet ze woorden terug nemen, dat heeft geen zin. Je kan maar beter als held sterven dan als laffaard door je woorden terug te nemen
pi_23557245
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:57 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die prachtige multiculturele samenleving komt wel weer terug hoor, als de islam uit ons land is verstoten. er zijn zat leuke culturen zonder dat je er een sekte bij krijgt hoor...

we gaan binnen niet al te lange tijd richting hoe het in frankrijk gaat, prachtig!!! verbod op hoofddoeken en zowel links als rechts is anti islam
Is niet waar. De regels zijn strak, strakker dan ze in Nederland zijn (waren).
Frankrijk is niet anti-islam of anti-moslim. Ze hebben echter wel een hele heldere wetgeving.
Zoals vanavond in NOVA werd verteld: al zijn er 1 miljoen moslims in Nederland, dan betekent het nog steeds dat 90% van de inwoners hier NIET moslim is.
We hebben het dus over een geloof in de marge die zich zal moeten aanpassen aan de tolerantie die hier heerst (quote Jozias van Aartsen in BvD: de vrijheid van meningsuiting zijn ONZE Twin Towers).

Blijf me verder verbazen over discussies van voor en na 2 november.
"Halfgedraaide" snapt het gelukkig helemaal.
Verder blijft iedereen hier maar citeren uit 2000, 2001 en 2002....

Beste mensen, ons land is NA 2 november 2004 veranderd.
En in hoeverre het nog veel meer gaat veranderen is aan ons allen, de inwoners van Nederland.
Nog meer doodswensen? Nog meer verkapte vrijheid van meningsuiting, want ik moet die Jood/Christen/Moslim/Islamiet nu eenmaal niet dus moet 'ie dood???
Is dat de verworvenheid van democratie?
Om elkaar stelselmatig en keer op keer dood te wensen?

Ik mag het niet hopen, maar als dit alles valt onder de door velen hier op dit forum schandelijk misbruikte term 'vrijheid van meningsuiting' dan gaan we heeeele zware jaren tegemoet.

Tot slot: ik heb zojuist de prachtige documentaire "SAHARA" van Michael Palin gekocht.
Soms hilarisch, maar altijd betrokken.
In Mali eet Michael met de locals. Per ongeluk eet hij met zijn linkerhand uit de pan... dat is not done.
Je moet met je rechterhand eten uit de pan pakken.
Michael verontschuldigd zich en stapelt excuus op excuus.
Prachtige scene...
Het zou de imam die de hand van Verdonk weigerde sieren als ie zich net zo zou gedragen in het land waar hij te gast is: Nederland.
Dus de hand aannemen, ook al zou ie dat in zijn eigen land nooit doen.
En staat zijn geloof hem in de weg.... hier leven we in een seculiere staat.
Kun je de staat waar geloof en wet gescheiden zijn (en de wet altijd wint) niet aan, dan moet je vertrekken hier.
Ik ben goddeloos en wil dat heel graag zo houden.
Liberalisme is het enige geloof dat alle geloven naast elkaar laat bestaan.
Vrijheid in denken, vrijheid in doen.

Ik zou zeggen: Nederland is groot, Moslims: denk groots.

[ Bericht 3% gewijzigd door dolfg op 25-11-2004 01:38:03 ]
pi_23557373
Die gozer die nu in nova zit in de studio met die baard, die kan morgen denk ik ook niet meer over straat....
pi_23557419
Hij blijkt een of andere wigger te zijn
pi_23557456
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:36 schreef JohnDope het volgende:
Die gozer die nu in nova zit in de studio met die baard, die kan morgen denk ik ook niet meer over straat....
Als het jou ligt niet nee... Is een hele bedaarde Moslimgelovige....
Als het aan jou ligt wordt Nederland net zo'n puinbak als Osama Bin Laden ons toewenst.

Soms weet ik niet wie ik meer moet vrezen.
Maar dat jij met je opruiende taal netzoveel verziekt als Abou v.d. Ven is me WEL duidelijk.

Unaniem bezig om de democractie om zeep te helpen.
Bah, bah, bah.
pi_23557492
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:45 schreef dolfg het volgende:

[..]

Als het aan jou ligt wordt Nederland net zo'n puinbak als Osama Bin Laden ons toewenst.

Maar dat jij met je opruiende taal netzoveel verziekt als Abou v.d. Ven is me WEL duidelijk.

Bah, bah, bah.
Gozer laten we eerlijk zijn ik ben best gematigd met mijn uitspraken, moet je is op straat komen, moet je daar is luisteren wat voor rottigheid je over die gasten hoort.
pi_23557548
quote:
je bent me voor
pi_23557576
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je bent me voor
Het zou straks wel relle voor ze deur zijn denk ik, gasten die ruzie gaan maken wie hem de eerste klappen gaat geven
pi_23557588
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:45 schreef dolfg het volgende:

[..]

Bah, bah, bah.
nee je ziet het HELEMAAL verkeerd! de islam wil onze democratie om zeep helpen! en dat moeten we voorkomen!
  donderdag 25 november 2004 @ 01:59:14 #207
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23557595
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:30 schreef SCH het volgende:
Mooi gesprek in NOVA - daar maken ze er tenminste wat van - 100 x beter dan die kretologie bij Knevel.
met een 'structurele fout'. Er werd door de ene gast geklaagd over hoe moeilijk het autochtone jongeren het hebben als ze hun ouders vertellen dat ze moslim willen worden.
Echter, waar is het omgekeerde? Hoe moeilijk hebben jongeren die islamitische opvoeding achter zich willen laten? Verstoten door familie etc.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23557617
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:56 schreef JohnDope het volgende:

Het zou straks wel relle voor ze deur zijn denk ik, gasten die ruzie gaan maken wie hem de eerste klappen gaat geven
Het was een herhaling van de uitzending van 22:20.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23557655
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het was een herhaling van de uitzending van 22:20.
dus?

offtopic: waarom ben je eigenlijk geen modje meer?
pi_23557711
quote:

[..]

Je bedoelt dus om mij klappen te geven...
Wonderbaarlijk.
Omdat ik jouw woorden in twijfel trek zie jij daar een legitimatie in om mij klappen te geven.
Want als je de democratie verdedigt dan moet je dood oid???

Het probleem met extremisten is dat ze allemaal op elkaar lijken.
Alleen is de een blank, de ander zwart en de derde geel.

Als je al niks had met het vrije Nederland, verschuil je er nu dan niet zo achter.
Jij bent met je "blank is altijd beter geblaat" net zo'n gevaar als baardmans JarJar v.d. Ven.

Laat iedereen vooral naast elkaar leven in vrijheid, zou ik zeggen.
Maar dat is aan dovemansoren gericht op dit totaal opgefokte puberforum.
  donderdag 25 november 2004 @ 02:16:55 #211
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23557721
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:15 schreef dolfg het volgende:

[..]

Helaas blijken er meer moslim extremisten dan protestante extremisten in Nederland te zijn.....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23557740
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:07 schreef JohnDope het volgende:

dus?
Jij zegt: "Het zou straks wel relle voor ze deur zijn denk ik", "Die gozer die nu in nova zit in de studio met die baard"
Ik denk niet dat men sinds 22:20 nog steeds allemaal in de studio verblijft. Vandaar.
quote:
offtopic: waarom ben je eigenlijk geen modje meer?
Nooit geweest.
pi_23557745
quote:

[..]

Wonderbaarlijk.
Omdat ik jouw woorden in twijfel trek zie jij daar een legitimatie in om mij klappen te geven.

Als je al niks had met het vrije Nederland, verschuil je er nu dan niet zo achter.
Jij bent met je "blank is altijd beter geblaat" net zo'n gevaar als baardmans JarJar v.d. Ven.

lees eens goed dan zal je merken dat het niet op jou slaat.
pi_23557757
quote:

[..]

Wonderbaarlijk.

Ik ben totaal geen gevaar, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven, maar als mensen met mij of met mijn mensen oorlog wilt dan kunnen ze het gewoon krijgen.

Als 1 of andere radicale imam uit bijvoorbeeld de Al Taheed moskee uit amsterdam, gister die uitspraken had gedaan over Wilders, dan had ik dat goed begrepen. Ik had ze misschien ook wel gemaakt als ik in die achterlijkecultuur van hun was opgegroeid, daar ben ik heel eerlijk in.

Maar gister schrok ik, ik zag een kaaskop die doet lijken op Mussert van de NSB.
pi_23557773
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Jij zegt: "Het zou straks wel relle voor ze deur zijn denk ik", "Die gozer die nu in nova zit in de studio met die baard"
Ik denk niet dat men sinds 22:20 nog steeds allemaal in de studio verblijft. Vandaar.
[..]

Nooit geweest.
Straks kan ook morgen zijn of in het weekend wanneer de mannen een paar potjes bier op hebben en hun oerinstincten in eens boven komen.

Volgens mij was jou nickname tot een of 2 weken geleden blauw. Dus een mod.
pi_23557780
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lees eens goed dan zal je merken dat het niet op jou slaat.
Ik lees goed, en na quote op quote op quote is dit mijn conclusie....
De vrijheid van meningsuiting heeft zijn absolute grenzen, en die zijn nu bereikt.
Ook op dit losgeslagen forum, en juist op internet.
pi_23557793
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:23 schreef dolfg het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting heeft zijn absolute grenzen, en die zijn nu bereikt.
Wat de mensen hier op het forum denken, dat denkt men ook in de maatschappij, alleen hoor ik in de maatschappij nog rottere dingen, die je op het forum niet hoort, omdat ze op het forum gefilterd worden.
Kortom wees blij dat je op dit veilige forum zit
pi_23557814
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:23 schreef dolfg het volgende:

[..]

zucht..
quote:
quote:
Op donderdag 25 november 2004 01:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je bent me voor
quote:

[..]

snap je het nu ??????
pi_23557863
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat de mensen hier op het forum denken, dat denkt men ook in de maatschappij, alleen hoor ik in de maatschappij nog rottere dingen, die je op het forum niet hoort, omdat ze op het forum gefilterd worden.
Kortom wees blij dat je op dit veilige forum zit
Ik hoor in de maatschappij heel andere dingen...
Mensen die bang zijn. Bang voor extremisme.
En of het nou van links of van rechts komt dat zal ze boeien... ze zijn BANG.
Dat is Grosso Modo 98% van de Nederlanders (Christen/Moslim/Ongelovig).
Dat is de grootste stem. Die zou gehoord moeten worden.
Zij verdienen het geld in deze maatschappij, zij zijn de kurk waar Nederland op drijft.
Niet het stel losgeslagen debiele pubers dat zich FOK noemt.

Scusi, maar het is niet anders.
pi_23557896
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:27 schreef GewoneMan het volgende:

snap je het nu ??????
Ja ik snap het prima...

Het was niet persoonlijk tegen mij gericht, maar het past wel in een tendens van wie niet voor ons is is tegen ons...
En ik kots op die mentaliteit, vandaar.
pi_23557919
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:33 schreef dolfg het volgende:

[..]

Zij verdienen het geld in deze maatschappij, zij zijn de kurk waar Nederland op drijft.

Ik heb serieus maar 1 keer iemand gehoord die zei dat diegene zich niet meer veilig voelt.
Ik maak me in ieder geval nergens druk over(wat betreft de gespannen sfeer binnen nederland en de eventuele gevolgen), als het los gaat, dan gaat het los.
pi_23557977
quote:
Op donderdag 25 november 2004 02:33 schreef dolfg het volgende:

[..]

Niet het stel losgeslagen debiele pubers dat zich FOK noemt.

en vertel mij eens wie er MIJLEN ver voorstaat als het gaat om:
  • radicalen
  • extremisme
  • terrorisme
  • religeuze oorlogen

en dan zowel in de bruutheid als in de aantallen en die aantallen dan ook weer in aanslagen en slachtoffers maken ???
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    en heb jij OOIT een christen of niet gelovige gezien die strijders ronselen voor een "heilge" oorlog ?

nog wat cijfers:
  • AIVD: er zijn 50.000 radicale/extremistische moslims in nederland
  • AIVD: hield 150 moslims in de gaten, het was niet genoeg want Mohammed B pleegde een brute moord (lees rituele slachting)
  • hoe vaak zijn er al uitspraken in het nieuw geweest van radicale imams ??? (en die staan heel hoog in het vaandel bij de moslims en hebben zeker een voorbeeld functie)
  • oh ja en dan nog die 21.000 radicale sites door die ene moslim in nederland gehost werdt!!!! ja je leest het goed 21.000

gaan die zaken ook op voor christenen en of andere gelovigen of niet gelovigen ????? zo ja kom maar eens met voorbeelden

• When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_23557988
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb serieus maar 1 keer iemand gehoord die zei dat diegene zich niet meer veilig voelt.
    Ik maak me nergens druk over, als het los gaat, dan gaat het los.
    Ik heb heeel veeel mensen gehoord die zich zorgen maken....
    Maar inderdaad: als het los gaat, dan gaat het los.

En dan ben jij dus blij....

Weet ik meteen wat ik aan sommige Medelanders heb....
    Helemaal niks.

Typisch Fok.
    pi_23558022
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:22 schreef JohnDope het volgende:

Straks kan ook morgen zijn of in het weekend wanneer de mannen een paar potjes bier op hebben en hun oerinstincten in eens boven komen.
    Ok, maar dan is de studio gewoon verlaten toch?
    quote:
    Volgens mij was jou nickname tot een of 2 weken geleden blauw. Dus een mod.
    Nope.
    pi_23558024
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:45 schreef GewoneMan het volgende:

en heb jij OOIT een christen of niet gelovige gezien die strijders ronselen voor een "heilge" oorlog ?

In de afgelopen 500 jaar?
    Ja, alleen maar.

Geloof vernielt, verrot, maakt kapot.
    Alleen maar.
    pi_23558033
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:50 schreef dolfg het volgende:

[..]

Ja, alleen maar.

Alleen maar.
    ik heb het niet over eeuwen geleden en niet over de hele wereld het gaat nu om iets in nederland! dus reageer eens inhoudelijk op mijn post.

over het geloof ben ik het met je eens overigens.
    pi_23558054
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:46 schreef dolfg het volgende:

[..]

Ik heb heeel veeel mensen gehoord die zich zorgen maken....
    Maar inderdaad: als het los gaat, dan gaat het los.

En dan ben jij dus blij....

Weet ik meteen wat ik aan sommige Medelanders heb....
    Helemaal niks.

Typisch Fok.
    nouja het zal wel aan mij liggen dan dat ik maar 1 keer iemand hoorde dat diegene zich niet meer veilig voelt.
    Ik ben heus niet blij als het los gaat, je moet een klein beetje beter lezen, ik zei dat ik me nergens druk over maak.

Dat typischfok klopt natuurlijk ook voor geen meter. Als iemand dat niet is, dan ben ik dat wel.
    pi_23558078
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:50 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ok, maar dan is de studio gewoon verlaten toch?
    [..]

Nope.
    Ik zei "relle bij ze deur" ik bedoelde dus bij ze voordeur.

Ok, ik dacht dat je een mod was.
    pi_23558093
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zei "relle bij ze deur" ik bedoelde dus bij ze voordeur.

Ok, ik dacht dat je een mod was.
    offtopic solly

ik dacht het ook hoor, komt omdat haar avatar op die van norternstar lijkt (of leek ze heeft nu een andere)
    pi_23558105
    Ik ga als Blanke Hollander overigens lekker maffen nu....
    Morgen lulllen we weer verder!

Maf ze, mannen.

Enne... slaap lekker.
    pi_23558119
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:58 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

offtopic solly

ik dacht het ook hoor, komt omdat haar avatar op die van norternstar lijkt (of leek ze heeft nu een andere)
    hmmm apart.weet je zeker cosma dat je nickname niet eerst blauw was?
    pi_23558121
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:45 schreef GewoneMan het volgende:

nog wat cijfers:
  • AIVD: er zijn 50.000 radicale/extremistische moslims in nederland
    [
  • Dat zegt de AIVD helemaal niet. ..
      donderdag 25 november 2004 @ 07:03:49 #233
    60090 Akkersloot
    pi_23558856
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 01:14 schreef JohnDope het volgende:
    Zo ben weer een beetje bij aan het raken...
    heb net 2 vandaag gezien.

Echt een toppertje dat die Knevel het leven van die van der Ven verziekt heeft. Die Jilles is ze leven nooit meer zeker!
    En hij moet niet ze woorden terug nemen, dat heeft geen zin. Je kan maar beter als held sterven dan als laffaard door je woorden terug te nemen
    Nee. Knevel heeft niets verkeerd gedaan. Zelfs in zijn uitleg zegt die Van der Ven nog "zoals ook weinig Nederlanders zullen treuren als ze Bin Laden dood vinden". 1. Hij vergelijkt Wilders dus nog steeds met Bin Laden. 2. Hij staat ook nog eens achter Bin Laden.
    pi_23559001
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:50 schreef dolfg het volgende:

[..]

Ja, alleen maar.

Alleen maar.
    Geloof houdt de mens dom.
    Niets.
      donderdag 25 november 2004 @ 08:28:01 #235
    41597 IPdaily
    Lekker Nederlands
    pi_23559138
    quote:
    'Theo's tekst zou nu ook over de grens zijn'
    Van onze verslaggevers

DEN HAAG - Wat drie jaar geleden nog kon in Nederland, kan niet meer. Heel (politiek) Nederland viel woensdag heen over uitlatingen van 'moslimdocent' Abdul Jabbar van de Ven, die op een vraag van EO-presentator Andries Knevel bevestigde dat hij het Kamerlid Wilders graag dood zou zien. Maar in augustus 2001 werd ook een scherpe tekst gepubliceerd zonder dat daar iemand over viel.

'Als iemand kanker verdient, is 't Paul Rosenmöller, de hopman van politiek correct Nederland; mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen (. . .) Laat ons pissen op zijn graf.'

Theo van Gogh was de schrijver van deze woorden. Hij deed dat in een veelgelezen column op internet en de vraag is: waarom volgde er toen niet een reactie van één van de politici die nu bij minister Donner van Justitie vragen om een streng optreden tegen Abdul-Jabbar Van de Ven?

PvdA-leider Wouter Bos: 'Misschien zijn we te laks geweest. Maar ik heb een streep getrokken bij de moord op Van Gogh. Dit type uitlatingen kan niet meer. Of het nu gaat om moslims tegen autochtonen, of andersom. De tijd is anders. Er is een intensivering van het vervolgingsbeleid nodig.'

Maxime Verhagen, fractievoorzitter van het CDA kende de tekst van Van Gogh ook niet en veroordeelt haar evenzeer als die van Van de Ven: 'Het is duidelijk dat dit ook niet kan. Dit is ook een grens over', zegt hij.

'Maar we zitten nu in een situatie na de moord op Theo van Gogh, brandende kerken, brandende moskeeën en bedreigingen van collega-politici, die de context veranderen.'

Ook Femke Halsema van GroenLinks ziet dat zo: 'Dat was een andere tijd, een ander klimaat', zegt ze. 'Ik vind Van Gogh geen held van het vrije woord, maar hij is wel vanwege zijn mening vermoord.'

SGP-voorman Bas van der Vlies: 'Die uitspraken van Van Gogh zijn via internet de huiskamers ingeslingerd en dat is vreselijk. Maar nu leven we in een verscherpte sfeer. De maat is vol.'

D66-voorman Boris Dittrich is eveneens hoorbaar verbaasd wanneer hij het citaat hoort. 'Zo, dat kende ik niet.' Maar hij wijst ook direct op de verschillen in context tussen beide uitlatingen, vooral het medium waarop de boodschap wordt verkondigd.

'We spreken nu over een tijd waarin een moord is gepleegd, bedreigingen zijn geuit. En er is ook een groot verschil tussen een column op internet van Van Gogh en de honderdduizenden mensen die de boodschap van Van de Ven deze week rauw op televisie krijgen voorgeschoteld.'
    http://www.volkskrant.nl/

Als we toch op "verschillen in context" duiden, Theo werd niets in de mond gelegd...
    pi_23559489
    Niet bepaald Netjes van meneer de Ven, maar de woorden werden wel uit zijn mond getrokken.
    Want omdat.
    pi_23559727
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 08:28 schreef IPdaily het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/

Als we toch op "verschillen in context" duiden, Theo werd niets in de mond gelegd...
    Het is ook maar 1 voorbeeldje van Theo, er zijn er velen.
    pi_23559941
    Inderdaad IPdaily die quote zocht ik! Gewoon Van Gogh die iemand de kanker wenst...ach ja.
    Allah Al Watan Al Malik
      donderdag 25 november 2004 @ 10:05:54 #239
    95998 -DailaLama-
    pi_23560182
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 09:15 schreef Reubiereumer het volgende:
    Niet bepaald Netjes van meneer de Ven, maar de woorden werden wel uit zijn mond getrokken.
    Idd ...

Andries Knevel: "U wenst hem eigenlijk dood?"
    vd Ven: "Nou ... "
    Andries Knevel: "Diep van binnen wel he?"
    vd Ven: "Ehm ... "
    Andries Knevel: "Ja .. jaa .. "
    vd Ven: "Ja."
    pi_23560291
    ik Heb die maf op de TV gezien, toch een net niet verhaal
    -je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
      FOK!fotograaf donderdag 25 november 2004 @ 10:17:20 #241
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23560359
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:05 schreef -DailaLama- het volgende:
    Idd ...

Andries Knevel: "U wenst hem eigenlijk dood?"
    vd Ven: "Nou ... "
    Andries Knevel: "Diep van binnen wel he?"
    vd Ven: "Ehm ... "
    Andries Knevel: "Ja .. jaa .. "
    vd Ven: "Ja."
    Het was wel erg suggestief vragen stellen, maar goed, van der Ven had ook gewoon nee kunnen zeggen, of zich later in de media uit kunnen leggen.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_23560374
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 02:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik heb het niet over eeuwen geleden en niet over de hele wereld het gaat nu om iets in nederland! dus reageer eens inhoudelijk op mijn post.

over het geloof ben ik het met je eens overigens.
    Dat inhoudelijke gaat niet gebeuren, je hebt em goed bij de ballen!

Geloof maakt meer kapot dan je lief is!
      donderdag 25 november 2004 @ 10:21:18 #243
    95998 -DailaLama-
    pi_23560425
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:17 schreef freud het volgende:

[..]

Het was wel erg suggestief vragen stellen, maar goed, van der Ven had ook gewoon nee kunnen zeggen, of zich later in de media uit kunnen leggen.
    Dat is waar. Maar ik vond het wel een smerige methode van Andries Knevel door net te doen alsof je er mee eens bent. Maar goed ... het werkt dus wel ...
    pi_23560650
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:17 schreef freud het volgende:

[..]

Inderdaad, maar Knevel is ook wel één van de slechtste interviewers en nare tv-persoonlijkheden ooit. Tijdens een interview heeft hij ook 95 procent van de tijd het woord.
    pi_23560706
    Amsterdam, woensdag 24 november 2004

"Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil
    Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben", is de kop zoals die nu boven
    veel dagbladen en nieuwsberichten prijkt. Dit naar aanleiding van mijn
    uitlatingen gisterenavond in het EO-programma Het Elfde Uur. Naar
    aanleiding van deze storm, die sommige dingen uit verband heeft
    gerukt, wens ik, degene aan wie deze toespraken worden toegeschreven,
    enkele nuances aan te brengen.

Zoals nu wordt gesuggereerd zou ik oproepen tot moord op de heer
    Wilders, of een moord op hem goedkeuren; iets dat ik ten stelligste
    ontken en waar ik volledig afstand van neem, zoals ik ook gisteren in
    het programma zelf al zei.
    Ik sta niet achter het plegen van aanslagen op personen vanwege hun
    mening, en ben juist iemand van de dialoog.
    Vele malen heb ik deelgenomen aan dialogen met andersgelovigen en
    andersdenkenden, en dat wens ik ook te blijven doen. Ik geloof dat de
    Islaam allereerst aanspoort tot barmhartigheid, zelfs tegenover
    dieren, dus laat staan tegenover mensen. Zoals ik ook al zei in het
    Elfde Uur, heb ik enkele maanden geleden zelfs enkele jongeren die
    Geert Wilders een dreig-mail hadden gestuurd vermanend toegesproken;
    waarvan vele getuigen zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat
    mensen als de heer Wilders prima met onderbouwde argumenten weerlegd
    kunnen worden, en niet met kogels en bedreigingen.

Tevens wordt er nu gesuggereerd dat ik een tijdspanne van twee jaar
    zou hebben genoemd waarin de heer Wilders dient te sterven. Hierbij
    wens ik allereerst overduidelijk te maken dat ik nooit heb gezegd:
    Wilders moet binnen nu en twee jaar dood. De vraag van de heer Knevel
    was of ik diep in mijn hart blij zou zijn met de dood van de heer
    Wilders, om het in zijn woorden te zeggen: Binnen een jaar of twee, ik
    noem maar wat. Daarop antwoordde ik inderdaad bevestigend; iets wat
    tot in de eeuwigheid op band staat en nu geheel Nederland rondgaat.
    Ik zei er echter ook bij dat ik hoop dat hij niet door een Moslim
    vermoord zal worden. Deze uitspraak voegde ik er niet aan toe vanuit
    mij angst dat zo een moord tegen de Moslims zou werken, zoals dat nu
    het geval is met de moord op Theo van Gogh. Ik zei dit allereerst om
    er zeker van te zijn dat geen enkele persoon mijn woorden zou
    interpreteren als een aanmoediging tot moord, en omdat ik er van
    overtuigd ben dat een dergelijke moord niet Islamitisch
    gerechtvaardigd zou zijn. Wat ik wel bedoelde is dat ik zeker niet zou
    treuren om zijn dood; of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn
    bed, of op een andere manier. Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn
    tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren, net zoals een groot
    deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren
    (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden
    morgen dood gevonden zou worden en zij hier achteraf kennis van nemen.
    Of net zoals Zalm blijdschap voelde toen hij met een brede glimlach op
    zijn gezicht de Pakistaanse premier feliciteerde met een liquidatie,
    terwijl ik zelf niet eens iemand ben die gelooft in het nut van
    liquidaties.

Waar het nu in feite om draait is dat ik vanwege mijn mening aan de
    schandpaal wordt genageld; een mening die zelfs nooit naar buiten zou
    zijn gekomen als daar niet naar was gevraagd door de heer Knevel. Een
    mening van mijn hart. Natuurlijk was het achteraf gezien verstandiger
    geweest gewoonweg niet te antwoorden op die vraag, maar dat beetje
    verstand ontbrak mij op dat moment. Maar het idee dat ik deze, of
    soortgelijke meningen, zou verkondigen in mijn lezingen en lessen zou
    een vertekening van de werkelijkheid zijn.
    Mijn lezingen zijn openbaar van aard, en zijn dus door eenieder bij te
    wonen. Het is zelfs zo dat er vaak niet-Moslims aanschuiven zonder
    enige problemen.

Mijn lezingen worden door velen bijgewoond, en ik weet zelf dat ik
    allereerst een verantwoordelijkheid heb als leraar.
    Oproepen tot Jihaad en soortgelijke zaken is iets wat totaal niet
    voorkomt in mijn lessen, en iets waar ik overigens ook niet toe in
    staat ben. Dat is een zaak van de grote geleerden uit de Islamitische
    wereld. Mijn lessen gaan over het gebed, het vasten, roddelen, liegen,
    overspel, en soortgelijke hervormingen van het individu. Als ik al
    spreek over de Jihaad, dan neem ik alleen maar de misvattingen weg die
    daarover bestaan; iets wat soms noodzakelijk is in het geval van
    bijvoorbeeld al te fanatieke jongeren.

Dit is mijn verklaring, naar alle waarheid en oprechtheid geschreven,
    met de Heer als mijn Getuige. Dit is geen poging om met mooie praatjes
    iets te zeggen dat ik niet bedoel; want ik ben een persoon die zich
    niet schaamt voor zijn mening.Wellicht dat ook in deze verklaring weer
    woorden zijn te vinden die uit hun verband gerukt kunnen worden, maar
    ik hoop dat ook de media hierin hun verantwoordelijkheid zullen nemen
    de waarheid weer te geven en niet mee te werken aan de groeiende
    polarisatie en wederzijdse verharding waar Nederland aan lijdt op dit
    moment. Mochten er toch mensen zijn die deze brief menen te kunnen
    verknippen, dan wil ik ten overstaan van hen duidelijk maken dat een
    afschrift hiervan reeds is gestuurd naar mijn advocaat en dat misbruik
    van deze oprecht gemeende woorden een gerechtelijke vervolging tot
    gevolg kunnen hebben. Vergeet niet dat achter jullie sensationele
    krantenkoppen mensen zitten met gezinnen en gevoelens. Ik zit nu, net
    als de heer Wilders, ondergedoken, dus wat dat betreft kunnen we
    elkaar de hand schudden. Ik zal overigens ook nog met hem in contact
    proberen te komen om hem dit alles, en meer, te vertellen.

Met vriendelijke groet,

Abdul-Jabbar van de Ven
    Amsterdam
    pi_23560782
    Ik had vanochtend en gisteravond al een heel plan bedacht met wat vrienden om als meneer van de Ven uit zijn huis komt, hem dan vast de pakken en zijn baard eraf te halen en hem dan weer zonder slag of stoot door te laten lopen met een gladde kin,
    wie doet er mee?
      donderdag 25 november 2004 @ 10:44:48 #247
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23560828
    Dit valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Ik snap al die heisa niet, die gast moet dit gewoon kunnen zeggen.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_23560894
    dan ben je een van de weinigen die het niet snapt klik
      donderdag 25 november 2004 @ 10:52:15 #249
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23560962
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:48 schreef TheDeadGuy het volgende:
    dan ben je een van de weinigen die het niet snapt klik
    Da's wat anders. Iemand wegsturen bij een universiteit is nog iets heel anders dan strafrechtelijke vervolging. Als je kwetsende uitspraken doet, moet je niet bang zijn voor de gevolgen, zolang die gevolgen legaal zijn. Daaronder valt bijvoorbeeld ontslag/schorsing/royering bij een bepaald instituut.

Overigens weet ik zeker dat Van de Ven in het geval van een rechtszaak gaat winnen, ook van deze universiteit.
    pi_23560993
    Van Gogh wordt vermoord en Jan-en-alleman haast zich om te verkondigen dat "het vrije woord" nooit verloren mag gaan, en dat iedereen alles moet kunnen zeggen wat hij wil (overigens ben ik het daar nooit mee eens geweest). Als je dat echt vindt, moet je ook niet zeuren als een radicale moslim van dit "recht" gebruik maakt.

Mijn persoonlijke mening is dat het heel dom is van vd Ven om zoiets te zeggen, maar omdat hij niet oproept om Wilders de vermoorden valt het wat mij betreft binnen de grenzen van wat je moet kunnen zeggen.
    pi_23561025
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad, maar Knevel is ook wel één van de slechtste interviewers en nare tv-persoonlijkheden ooit. Tijdens een interview heeft hij ook 95 procent van de tijd het woord.
    Is er iemand die het erg zou vinden wanneer Knevel binnen een paar jaar dood zou gaan? Of zelfs als iemand hem erbij zou helpen? Al die Gristen fundamentalisten van de EO en SGP kunnen we missen als kiespijn.
      donderdag 25 november 2004 @ 11:04:32 #252
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23561164
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
    Van Gogh wordt vermoord en Jan-en-alleman haast zich om te verkondigen dat "het vrije woord" nooit verloren mag gaan, en dat iedereen alles moet kunnen zeggen wat hij wil (overigens ben ik het daar nooit mee eens geweest). Als je dat echt vindt, moet je ook niet zeuren als een radicale moslim van dit "recht" gebruik maakt.

Mijn persoonlijke mening is dat het heel dom is van vd Ven om zoiets te zeggen, maar omdat hij niet oproept om Wilders de vermoorden valt het wat mij betreft binnen de grenzen van wat je moet kunnen zeggen.
    Precies, de spijker op z'n kop.

Overigens vind ik wel dat iedereen alles moet kunnen zeggen (directe bedreigingen uigezonderd) en dat geldt dus ook voor Van der Ven.
      FOK!fotograaf donderdag 25 november 2004 @ 11:07:40 #253
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_23561214
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Overigens vind ik wel dat iedereen alles moet kunnen zeggen (directe bedreigingen uigezonderd) en dat geldt dus ook voor Van der Ven.
    Precies, vrijheid van meningsuiting is een mes met 2 kanten.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_23561503
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de vraag is wanneer een doodswens als een directe bedreiging kan worden gezien. Wanneer bijvoorbeeld ayatollahs een schrijver als Rushdie doodwensen kun je m.i. niet meer spreken van vrijheid van meningsuiting.

Los daarvan moet deze 'cyber-imam' ook nog eens een leraar voorstellen.
    pi_23561521
    Bij Rushdie was er sprake van een fatwa, een actieve roep. Dat is hier niet het geval.
    pi_23561546
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de vraag is wanneer een doodswens als een directe bedreiging kan worden gezien. Wanneer bijvoorbeeld ayatollahs een schrijver als Rushdie doodwensen kun je m.i. niet meer spreken van vrijheid van meningsuiting.

Los daarvan moet deze 'cyber-imam' ook nog eens een leraar voorstellen.
    Rushdie werd niet alleen doodgewenst, er werd ook nog eens een oproep gedaan hem te vermoorden. Dat is een wezenlijk verschil. Deze vd Ven heeft het vermoorden van Wilders zelfs expliciet afgewezen.
      donderdag 25 november 2004 @ 11:28:33 #257
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23561577
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:25 schreef SCH het volgende:
    Bij Rushdie was er sprake van een fatwa, een actieve roep. Dat is hier niet het geval.
    Precies, daar ligt de grens.

Overigens schijnt het dat deze Van der Ven in zijn jongerenblaadjes Jihad-oproepen doet. Als dat zo is (wat ik helemaal niet zeker acht), dan gaat hij daarmee wat mij betreft ook over de grens.
    pi_23561611
    Het is zo jammer dat de politiek er telkens weer in slaagt op de volstrekt verkeerde momenten op zich wel goedbedoelde signalen af te geven.
    pi_23561621
    quote:
    precies. Het punt is natuurlijk dat voor veel mensen vrijheid bedoeld is voor 'wij', terwijl 'zij' zich aan de regels moeten houden.
    quote:
    Ik ben daar dubbel in. Aan de ene kant is het beter om te weten dat zo iemand dat vindt, aan de andere kant vind ik het onfatsoenlijk om zoiets te zeggen. Het gejank van 'Den Haag' dat dit een impliciete moordopdracht zou zijn getuigt van weinig realiteitszin en gooit alleen maar olie op het vuur. Kennelijk werkt de Haagse kaasstolp als een vergrootglas
    Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
    -Salman Rushdie-
    pi_23561689
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:25 schreef SCH het volgende:
    Tja, het is maar welke naam je er aan geeft. Als geestelijke leider een doodwens uitspreken, hoeft niet eens een fatwa te zijn, is er m.i. ook sprake van een directe bedreiging. Voor alle duidelijkheid, in het geval van Van der Ven/Wilders is daar natuurlijk geen sprake van. Ik probeer alleen aan te geven dat een doodwens niet per definitie geen directe bedreiging is.
    pi_23561710
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:30 schreef SCH het volgende:
    Het is zo jammer dat de politiek er telkens weer in slaagt op de volstrekt verkeerde momenten op zich wel goedbedoelde signalen af te geven.
    Goedbedoelde signalen?
    pi_23561727
    haha Abdul Jabber van der Ven ..

Meneer Seriewoordenaar van www.seriewoordenaar.nl heeft net een interview achter de rug met Abdul Jabbar...

Abdul is woonachtig in Almere Stad
    pi_23561731
    Volkert van der G
    van der Ven
    SCH

Deze gezten kan je allemaal in hetzelfde hokkie douwen, alle 3 hebben ze een dwangmatige kronkel in hun kop.
    De één komt op voor dieren, de andere bekeert zich obesessief tot de islam en de ander neem het obsessief op voor pedo`s en andere extremiteiten.
    pi_23561751
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Rushdie werd niet alleen doodgewenst, er werd ook nog eens een oproep gedaan hem te vermoorden. Dat is een wezenlijk verschil. Deze vd Ven heeft het vermoorden van Wilders zelfs expliciet afgewezen.
    Uiteraard, de vergelijking met Rushdie gaat ook niet helemaal op maar ik kon niet zo 1-2-3 een ander vorbeeld verzinnen. Ik probeer alleen aan te geven dat wanneer sommige figuren publiekelijk iemand doodwensen daar ook een directe dreiging van uit kan gaan.
      donderdag 25 november 2004 @ 11:38:25 #265
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23561770
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:30 schreef SCH het volgende:
    Het algemeen gebrek aan fatsoenlijk leiderschap binnen de Nederlandse politiek is schrijnend. En ik zou niet weten wie daar wie daar op korte termijn verandering in kan brengen.
    pi_23561779
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Goedbedoelde signalen?
    Ja, ik vind het signaal wat uit de brief van de fractieleiders spreekt, wel goedbedoeld. Maar om het nou juist te doen naar aanleiding van dit incident bij Knevel vind ik niet zo gelukkig.
    pi_23561821
    quote:

Iemand moet niet alles mogen zeggen wat hij wil, maar wel veel, waaronder deze uitspraken van Van de Ven.

Ik ben het met je eens.

Op dit moment heeft hij niets strafbaars gedaan en ik vind een onderzoek van het OM van de zotte..
    Kan goed dat Donner er hoogstpersoonlijk voor gezorgd heeft..
    Yeah baby Yeah!
    pi_23561824
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het algemeen gebrek aan fatsoenlijk leiderschap binnen de Nederlandse politiek is schrijnend. En ik zou niet weten wie daar wie daar op korte termijn verandering in kan brengen.
    Job Cohen, maar dat zal je wel niet willen horen
    Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
    -Salman Rushdie-
      donderdag 25 november 2004 @ 11:42:43 #269
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23561863
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:40 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Eerder Opstelten dan. Die heeft ook de uitstraling van iemand met overwicht.
    pi_23561871
    quote:

[..]

Job Cohen
    pi_23561894
    quote:

[..]

Job Cohen haalt graag paardjes van Troje binnen en dat lijkt me niet gewenst.

Het is een aardige burgemeester, maar kan hoog oplopende spanningen en de inherente daadkracht niet aan, dus ongeschikt als belangrijk figuur in de (lokale) politiek.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23561903
    quote:

[..]

Job Cohen
    Samen met Marijnissen en Rouvoet behoort hij tot het groepje dat evenwichtig blijft.
    pi_23561963
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Samen met Marijnissen en Rouvoet behoort hij tot het groepje dat evenwichtig blijft.
    Tuurlijk jonge en Bush ging ook de verkiezingen verliezen.

Het kabinet moet gewoon nu vallen, het gaat nergens meer over. Dan kan Wilders aan de macht komen en die staat sinds gister door Dhr van der Ven op 30 zetels.
    Het wordt tijd dat ze de volgende extreme-imam op tv halen en die woorden in de mond gaan leggen.
      donderdag 25 november 2004 @ 11:58:40 #274
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23562172
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Naast evenwichtigheid, is daadkracht ook een noodzakelijke eigenschap van een goed leider. Dat mis ik een beetje bij Cohen (en da's een understatement). Ik denk dat Marijnissen wat dat betreft beter in aanmerking zou komen, al denk ik niet dat hij door de grote meute als grote roerganger geaccepteerd zal worden.
      donderdag 25 november 2004 @ 12:02:13 #275
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_23562241
    Wat een flapdrol die Van der Ven zeg met zijn gerap in NOVA zielig mannetje
      donderdag 25 november 2004 @ 12:07:23 #276
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_23562362
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eerder Opstelten dan. Die heeft ook de uitstraling van iemand met overgewicht.
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_23562626
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 12:02 schreef HarigeKerel het volgende:
    Mij zal je niet snel horen zeggen dat iemand niet goed bij ze hoofd is, maar dat is die van der Ven dus.
    pi_23562640
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 12:02 schreef HarigeKerel het volgende:
    1999
    pi_23563067
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 11:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

fout, hij hoopte niet dat een moslim hem zou vermoorden, omdat hij weet dat dat consequenties zou hebben. verder maakt het hem dus geen ruk uit hoe wilders dood gaat als het maar snel is. die gast moeten ze iig alle mogelijkheden om de prediken, les te geven en lezingen te voeren ontnemen.
    pi_23563158
    Nu ik in de krant het interview nalees vind ik wel dat het allemaal erg uit zijn verband is gerukt en dat Knevel hem een uitspraak heeft laten doen.

Ik zou ook niet rouwig zijn als Balkenende of Bush overlijden, maar ik ben echt niet gewelddadig en ik wens niemand dood.............
    pi_23563190
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 12:49 schreef bloodymary het volgende:

Ik zou ook niet rouwig zijn als Balkenende of Bush overlijden, maar ik ben echt niet gewelddadig en ik wens niemand dood.............
    Volgens de fractieleiders moet Donner nu een onderzoek naar jou instellen
    pi_23563204
    quote:
    Nu ik in de krant het interview nalees vind ik wel dat het allemaal erg uit zijn verband is gerukt en dat Knevel hem een uitspraak heeft laten doen.

ALS iemand jou woorden in de mond legt waar jij het niet mee eens bent OF het is in de verkeerde context geplaatst. ga jij dat dan bevestigen ?????

het is dus heel simpel, en die gast wil wilders dood hebben en is een extremist. en nu hij zijn leven niet meer zeker is. gaat ie ineens piepen
    pi_23563206
    Daar was ik al bang voor...............
    pi_23563347
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 12:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ALS iemand jou woorden in de mond legt waar jij het niet mee eens bent OF het is in de verkeerde context geplaatst. ga jij dat dan bevestigen ?????

het is dus heel simpel, en die gast wil wilders dood hebben en is een extremist. en nu hij zijn leven niet meer zeker is. gaat ie ineens piepen
    Het is ook een verschil tussen niet rouwig zijn om iemands dood, en iemand dood wensen.

Ik vind dat het helemaal niet te maken heeft met vrijemeningsuiting.... hij wenst iemand dood... dat is geen mening! Hij kan het niet eens zijn met Wilders, hij kan Wilders programma punten verafschuwen enz. maar niet doodwensen!!
      donderdag 25 november 2004 @ 13:06:30 #285
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23563485
    quote:

Dus, jij wilt dat Balkenende en Bush binnen, laten we zeggen twee jaar, overlijden? Eigenlijk liefst zo snel mogelijk?
      donderdag 25 november 2004 @ 13:07:57 #286
    44699 err
    pi_23563522
    quote:
    Een bekeerling uit Brabant
    Door Carl Mureau

Met het openlijk doodwensen van Kamerlid Geert Wilders zet Abdul-Jabbar van de Ven het land op zijn kop. Amper bekomen van de Tilburgse imam die weigerde minister Verdonk de hand te drukken, is er weer flinke heibel om een radicale moslimvoorganger.

Abdul Jabbar van de Ven, zoals hij was te zien in het EO-programma Het Elfde Uur

Een bekeerling deze keer, een jongeman (25) uit Brabant die vroeger Jilles heette. Als jonge vent houdt hij van hiphop, hij bezoekt de coffeeshop en drinkt een pilsje op zijn tijd. Op zijn 14de verjaardag gaat hij voor het eerst naar de moskee, de Turkse in Veghel. De islam zit hem steeds meer als gegoten. Jilles wordt Abdul-Jabbar, die zijn baard laat groeien.

Hij trekt naar Saudi-Arabië om Arabisch te leren én de grondbeginselen van de islam te bestuderen. In Medina bezoekt hij de grote moskee met zijn islamitische geleerden. ,,Je grote idolen, hè'', vertelt hij december 2001 aan Trouw. ,,Zoiets moet Hollywood zijn voor een filmliefhebber.''

Met datzelfde interview zet Abdul-Jabbar van de Ven zichzelf in de schijnwerpers als een fundamentalistische moslim. Het is drie maanden na '11 september' en hij heeft begrip voor 'broeder Osama bin Laden'. ,,Ik weet dat hij grote geleerden uit Bangladesh, Pakistan en Arabische landen heeft geraadpleegd voor zijn fatwa tegen kruisvaarders en joden.''

Van de Ven heeft respect voor de moslimstrijders, die hun leven geven voor de heilige oorlog, de jihad. ,,Voor ons zijn die mensen Robin Hoods, die opkomen voor de rechten van moslims.'' In Nederland voelt hij zich als moslim steeds minder thuis. ,,Ik weet dat heel veel moslims er nou zo over denken, dat ze walgen van deze toestand. Er lopen echt veel boze jongeren rond.''

Een van die jongeren is Jason W., die twee weken geleden tijdens de massale politieactie in het Haagse Laakkwartier werd gearresteerd. W. bezocht regelmatig de preken van Van de Ven en is net als Van de Ven als puber bekeerd tot de islam. Hij wordt verdacht van het beramen van aanslagen op onder anderen VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de Amsterdamse burgemeester Job Cohen.

Van de Ven: ,,Ik weet daar oprecht niets van. Mijn preken en geschriften staan op internet, er circuleren bandjes van. Best mogelijk dat ze (Jason W. en andere terreurverdachten, red.) wel eens naar mij hebben geluisterd.'' Hij werkt immers veel voor jongeren. Hij houdt lezingen, vaak voor de stichting Alwaqf Moslim Jongeren Holland, schrijft columns voor het blad Wij Moslims en beantwoordt vragen via internet. De AIVD houdt hem goed in de gaten. Hij is streng in de leer, ouderwets, fundamentalistisch. Oproepen tot geweld vind je in zijn artikelen niet, maar in interviews verkondigt hij eerlijk zijn mening over actuele zaken.

Tegenover de GPD-kranten zegt Van de Ven afgelopen week nog dat hij 'geen moment heeft gerouwd' om de dood van Theo van Gogh. ,,Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt.''

De bekeerde Brabander uit Heesch is inmiddels getrouwd en ontvangt dreigementen: 'we komen je vrouw opensnijden'. ,,En dat alleen maar omdat ik een moslim ben'', zegt hij tegen de GPD. ,,Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven.''
    ad.nl
    pi_23563952
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, jij wilt dat Balkenende en Bush binnen, laten we zeggen twee jaar, overlijden? Eigenlijk liefst zo snel mogelijk?
    Ohh jij probeert mij een uitspraak te ontlokken, je lijkt Andries Knevel wel.

Ik heb net geschreven wat ik vind en dat is iets anders dan dat jij hier stelt.
      donderdag 25 november 2004 @ 13:29:37 #288
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_23564009
    De bekeerde Brabander uit Heesch is inmiddels getrouwd en ontvangt dreigementen: 'we komen je vrouw opensnijden'. ,,En dat alleen maar omdat ik een moslim ben'', zegt hij tegen de GPD. ,,Nee, ik weet wel zeker dat ik uiteindelijk Nederland verlaat en ergens naar toe ga waar ik mijn geloof normaal kan beleven.''

Die laatste zin bevalt me dan wel weer. Het wat hij noemt 'normaal beleven van de islam' kàn ook niet in een rechtsstaat, dat kan veel beter in het paradijselijk tolerante Saudie Arabie, waar deze moslimnazi al een tijdje schijnt te hebben gewoond.

Ja, want oh wat hebben die moslims het hier toch moeilijk. Je mag niet eens fatsoenlijk je vijanden van je geloof een kopje kleiner maken.
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_23564322
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 10:55 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Is er iemand die het erg zou vinden wanneer Knevel binnen een paar jaar dood zou gaan? Of zelfs als iemand hem erbij zou helpen? Al die Gristen fundamentalisten van de EO en SGP kunnen we missen als kiespijn.
    Heeft Nederland dan last van deze fundamentalisten?? Moet je je zorgen maken als je roept dan Jezus een eikel is???
    Ik zou je eigenlijk willen uitdagen om op de dam in A'dam ( een volle) 2 zinnen te roepen:
    1. Jezus is een homo
    2. Mohammed is een pedo
    Dan is kijken met welke aanhangers van het geloof je last krijgt!!!

Het gaat erom dat die v/d Ven een voorbeeldfunctie heeft voor zwalkende moslim jongeren en dan moet je je politiek correct gedragen!
      donderdag 25 november 2004 @ 13:42:05 #290
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_23564352
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 13:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
    Prima , dat zouden er meer moeten doen.

Zo zie je maar dat bedreigingen toch nuttig kunnen zijn
    pi_23564970
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 13:40 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

Heeft Nederland dan last van deze fundamentalisten?? Moet je je zorgen maken als je roept dan Jezus een eikel is???
    Ik zou je eigenlijk willen uitdagen om op de dam in A'dam ( een volle) 2 zinnen te roepen:
    1. Jezus is een homo
    2. Mohammed is een pedo

Het gaat erom dat die v/d Ven een voorbeeldfunctie heeft voor zwalkende moslim jongeren en dan moet je je politiek correct gedragen!
    Ik zou zeggen, ga op een zondag in een SGP dorp in je tuin werken.
    De SGPers en EO fundis wonen niet in A'dam, die wonen in hun eigen dorpjes bij elkaar, waar ze geen andersdenkenden accepteren. Eigen volk eerst dus, kan jij je waarschijnlijk ook wel in vinden.
    pi_23565132
    van der ven heeft gewoon gelijk. hij mag zeggen wat hij wil.
    pi_23565193
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 14:11 schreef Chadi het volgende:
    van der ven heeft gewoon gelijk. hij mag zeggen wat hij wil.
    Betekent dat ook dat hij het moet zeggen?

Gaat het verder nog een beetje ?
    pi_23565261
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 13:40 schreef ArieDeKnaller het volgende:

[..]

1. Jezus is een homo
    2. Mohammed is een pedo
    is this a trick question maare om antwoord te geven ik kies deurtje nr 2
    quote:
    eensch
    pi_23565351
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 17:18 schreef pyl het volgende:
    [..]

Theo hield geen fascistische oorlogboeken aan!

Lees de koran en dan zal je precies lezen wat Mohamed B. schreef en deze verraadhollander!
    A. A. Mussert probeerde zichzelf te verdedigen: “Mijn grootste fout is geweest, dat ik niet geloofd heb aan de verkeerde buitensporigheden van het Duitse nationaal-socialisme."
    Wie wordt de volgende Mussert? Bos? Pechtold?
    pi_23565531
    Iedereen windt zich op over het zinnetje van Van de Ven dat hij Wilders graag dood zou zien.

Ondertussen zegt Van der Ven iets wat ik nog vele malen zorgwekkender vind:
    quote:
    Van de Ven: ... Wat ik wel bedoelde is dat ik zeker niet zou treuren om zijn dood; of hij nu een hartaanval zou krijgen in zijn bed, of op een andere manier. Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen; maar ik zou er niet om treuren, net zoals een groot deel van de Nederlandse bevolking er bijvoorbeeld niet om zou treuren (of zelfs diep van binnen blijdschap zou voelen) als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden en zij hier achteraf kennis van nemen.
    Onthutsend, verbijsterend, schokkend vind ik dit. Meneer gaat er prat op dat z'n woorden niet worden verknipt, maar hij stelt toch echt letterlijk zo: hij trekt een vergelijking tussen de blijdschap rondom de eventuele dood van Wilders en die van terrorist Osama Bin Laden. Ja, het staat er echt: Osama Bin Laden. De man die het brein is achter de terroristische aanslagen in de VS op 11 september 2001, waarbij duizenden onschuldige mensen de dood vonden. Osama Bin Laden, die de westerse wereld voortdurend dreigt met nieuwe aanslagen.

Wilders is een democratisch gekozen politicus die duidelijk heeft aangegeven dat hij de uitwassen van de islam wil aanpakken. Uitwassen die overigens ook door het overgrote deel van de moslims in Nederland worden onderkend, net als in het buitenland (zie demonstratie in Duitsland). Van de Ven, hoeveel terroristische daden heeft Wilders op z'n geweten? Hoeveel mensen zijn in opdracht van Wilders onschuldig de dood ingejaagd? Hoeveel aanslagen heeft Wilders beraamd? Exact: NUL.

De vergelijking tussen Wilders en Osama Bin Laden die Van de Ven hier durft te maken, toont zijn blindheid feilloos aan. Van de Ven 'even z'n verstand kwijt', zo zegt -ie zelf. Ik denk dat we dat woordje 'even' wel definitief kunnen weglaten.
    quote:
    Van der Ven: ...Ik zit nu, net als de heer Wilders, ondergedoken, dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Ik zal overigens ook nog met hem in contact proberen te komen om hem dit alles, en meer, te vertellen.
    Het is je verdiende loon, jongen. Normaal zou ik het verafschuwen als iemand vanwege z'n mening moet onderduiken, maar Van de Ven *gun* ik het, eenmalig. Dan kan hij zelf eens aan den lijve ondervinden wat Wilders momenteel moet doormaken, dankzij bedreigingen uit de hoek van mensen die net zo blind zijn als Van de Ven zelf.
    pi_23565623
    Hij maakt de vergelijking niet tussen Bin Laden en Wilders, hij zegt dat zijn blijdschap om de dood van Wilders te vergelijken is met de blijdschap die velen zullen voelen wanneer Bin Laden dood wordt aangetroffen.
    pi_23565826
    Ik moet zeggen dat de woslims wel erg als een rode lap op de stier werken. Het was uiteindelijk een beetje onbenullige opmerking (is te verwachten van dat type halfwit) maar om nou helemaal over de zeik te gaan van het feit dat hij zo dom is om hardop een wat minder fijnzinnige gedachten te uiten gaat me wel wat ver.
    pi_23565831
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 14:31 schreef Monidique het volgende:
    Hij maakt de vergelijking niet tussen Bin Laden en Wilders, hij zegt dat zijn blijdschap om de dood van Wilders te vergelijken is met de blijdschap die velen zullen voelen wanneer Bin Laden dood wordt aangetroffen.
    In die zin vergelijkt hij hen natuurlijk wel, als hij van mening is dat Wilders dezelfde mate van gewicht in zijn aanvallen naar de Islam aanvoert als Osama naar het westen is er duidelijk een steek los bij deze man.
    Indirect geeft hij dus weer hoe Wilders gehaat wordt door de moslimgemeenschap.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23565856
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 14:39 schreef Elgigante het volgende:
    als hij van mening is dat Wilders dezelfde mate van gewicht in zijn aanvallen naar de Islam aanvoert als Osama naar het westen is er duidelijk een steek los bij deze man.
    Als hij dat van mening is, ja, dan wel, maar volgens mij heeft hij dat niet gezegd.

Hij heeft gezegd dat zijn blijdschap om de dood vergelijkbaar is en dat is héél wat anders.
    pi_23565867
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 14:31 schreef Monidique het volgende:
    Bedankt, maar ik heb nog altijd geen problemen met m'n ogen. Van de Ven vindt het passend om deze vergelijking te maken. Blij zijn om de dood van een politicus die zijn mening geeft, of blij zijn om de dood van een terrorist c.q. massamoordenaar. Van de Ven stelt ze gelijk en maakt dus impliciet die vergelijking. Inderdaad niet expliciet, maar het komt er feitelijk wel gewoon op neer. Nogmaals: hoe blind kun je zijn...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')