abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2004 @ 08:45:47 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23534796
je kent dat misselijkmakende reclame spotje vast wel , meneer de inspekteur komt even voordoen hoe het moet , een politie mannetje houd je aan en zegt wie bent u , en jij zegt je volledige naam (liefst gespeld) en de naam van je hondje , kipje of visje , en je laat je ID papire/pas zien.

heel heel onschuldig lijkt dit , als je er niet bij nadenkt dan zoals meneer de inspekteur doet.

maar als je er wel bij nadenkt , is dit niet alleen de zogenaamde privacy die hier overschreden word door VERPLICHT jezelf als een bezit van de maatschappij te identificeren wie je volgens de maatschappij wel niet moet zijn.
maar het belangrijke stukje text van een ex president die als volgt gaat :

wie zijn/haar vrijheid inruilt voor veiligheid , verdient nog vrijheid nog veiligheid.

komt dan erg dichtbij.

waarom moet de vrijheid van mensne ingeperkd worden (niet alleen in nederland trouwens)
antwoord : internationaal terrorisme

defineer internationaal terrorisme :
antwoord : tja eh , al qaeda en bin laden en vooral moslims ja want die zjn gevaarlijk enzo

waarom hun :
antwoord : ja 911 was heel erg en het was een aanval op het westen en ze haten vrijheid

dan komen we op een item die velen graag in truth smijten om er maar niet aan te denken
dat 911 is LATEN gebeuren
dat 911 vol PROFITEURS zit in kringen op hoge posten in het WESTEN
dat 911 zwaar OVERDREVEN is om een collectief klimaat te creeeren , dmv suggestieve informatie
die achteraf nieteens waar blijkt te zijn. zoals , links leggen naar irak die er niet waren , en dan vrolijk daar op doorgaan.

al dit en meer heeft er voor gezorgd dat wij nu in een wereld leven waar we straks ons zogeheten verplicht moeten identificeren als ome piet de agent er om vraagt.
om het veiliger te maken heet het.
nu dan

veiligheid ligt niet in een pasje met naam erop
veiligheid ligt in vrijheid , want waar een mens zich plezierig voelt , brengt het dat gevoel over naar anderren , en hoe meer plezierigen hoe minder geweld , hoe minder onveiligheid.

hoe meer alles ingeperkt word , hoemeer geweld
hoemeer alles gecontroleerd word , hoemeer oncontrole er gecreeerd word.

er worden rails gelegd die recht op en afgrond richten

als dit doorkomt is er geen weg terug.

een nachtmerrie gaat hieruit komen , een wereld waarin iedereen bezit is van het maatschappelijk doel dat gestuurd word door een corporatie of elite

ik neem geen zogenaamd ID mee over straat , en als ome piet de agent erom vraagt krijg ome piet agent van mij een *sodemieter op* te horen.
als ome piet de agent het dan geoorloofd vind geweld te gebruiken , zal ik mij verdedigen
en desnoods ome piet agent de plomp inwerken.

ik word geen bezit van wat dan ook.

en jullie?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 24 november 2004 @ 08:54:42 #2
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23534889
Ik vind dat je overdrijft. Wat heb je precies te verbergen dat je weigert je identiteitspapieren te dragen en meedeelt geweld te gaan gebruiken als je ernaar gevraagd wordt?

Veiligheid wordt niet door recalcitrant gedrag gecreëerd. Hoe meer er gesentimentaliseerd en overdreven wordt, hoe onveilig de leefomgeving wordt. Waarom zou je een collectieve hysterie gaan bevorderen?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23535044
Het boeit mij niks. Dat pasje zit altijd in mn beurs en die heb ik altijd bij me.
  woensdag 24 november 2004 @ 09:13:33 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535083
liever een tijdelijke hysterie dan een eeuwige hersendood.

wat heb je te verbergen is altijd het antwoord , nu dan : wat geeft hun het recht om alles van mij op tafel te hebben?

het is een dwang naar collectief maar dan wel een collectief waar jij als individu niks over te zeggen heb.,

maw , slavernij dus.

vooruitdenken is gewenst op dit onderwerp ja.
pi_23535086
Wat een overdrijving, ik wil alles van mezelf afgeven. Incl dna als dat helpt bij opsporing van verdachte lieden. Als je niets te verbergen hebt hoef je niet bang te zijn, je naam wordt door oom agent echt niet in een illuminati database gezet hoor!
pi_23535103
Het stukje over agent de plomp inwerken beschouw ik maar even als gedaan in oprechte boosheid. Geweld tegen agenten, die ook maar gewoon hun werk doen, lijkt me niet de oplossing voor het probleem dat je schetst.

Maar ik kan me wel vinden in je boosheid (hoewel een tikkie laat). Verplichte identificatie past in het rijtje 'harde' en 'duidelijke' maatregelen die poltici graag naar voren brengen om te laten zien hoe 'daadkrachtig' ze zijn. Dat deze maatregelen de vrijheden van burgers inperken en bovendien allesbehalve effectief zijn, is daarbij ondergeschikt aan het daadkrachtige imago van de politicus in kwestie.

Vrijheden inperken? Jazeker. De dooddoener 'je hebt toch niets te verbergen?' neemt nog altijd niet weg dat mij het recht ontnomen wordt om anoniem over straat te gaan. Hoeveel waarde je aan dat recht hecht, verschilt per persoon, maar dat het recht je ontnomen wordt is een feit. Wat mij toch altijd verbaast is het grenzeloze vertrouwen dat in dit soort zaken in de overheid gesteld wordt, en dat veelal door mensen die op andere vlakken de overheid betichten van wanbeleid. Wat men nogal eens schijnt te vergeten is dat macht corrumpeert. Hoe meer macht je bij de overheid legt, hoe groter de kans dat die macht misbruikt wordt, hetzij door het 'apparaat' overheid, hetzij door individuele medewerkers ervan. Grondrechten zijn bedoeld om de burger hiertegen te beschermen. ID-plicht is weliswaar een relatief onbelangrijk puntje afgezet tegen het geheel van grondrechten, maar het is toch weer een stap op weg naar meer macht voor de overheid.

Allesbehalve effectief? Nou en of. Echte misdadigers en terroristen schrikken niet van legitimatieplicht. Die zorgen dat ze zich kunnen legitimeren. En dat doen ze morgen onder een andere naam dan vandaag als het ze zo uitkomt. Daarbij komt het probleem van de handhaving. De Nederlandse politie slaagt er nu al nauwelijks in de wetten in dit land te handhaven. Dat ligt niet aan een gebrek aan bevoegdheden, maar juist aan een te veel aan hand te haven regels in combinatie met een gebrek aan blauw op straat (in plaats van achter hun bureau's, volgestampt met administratieve taken). Het controleren van ID's zal op de schaarse tijd van dat blauw nog meer beslag gaan leggen, waardoor er nog minder tijd overschiet voor datgene wat de burger wel belangrijk vindt: het creëren van een veilige leefomgeving
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 24 november 2004 @ 09:15:37 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535109
onder controle = macht uitoefenen over betreffende.
controleren = kennis hebben van betreffende.
controle = ook : besturen van betreffende.,

3 in 1
pi_23535114
je bent al bezit: je kunt in nederland niets zonder legitimatie: een huis kopeen/huren, gaan werken, een rijbewijs halen een rekening openen enzovoort.
met deze regeling sluiten we ons aan bij de rest van europa ( behalve engeland)

BS
pi_23535120
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:13 schreef BaajGuardian het volgende:

wat heb je te verbergen is altijd het antwoord , nu dan : wat geeft hun het recht om alles van mij op tafel te hebben?
ow. Denk je niet dat dat allang het geval is?
Wie hebben allemaal jouw adresgegevens? En bankrekeningnummers? En weet je wie allemaal al jouw telefoonnummer heeft? etc etc, man, alles ligt allang op tafel. Open en bloot, en ze verdienen er ook nog geld aan ook door het door te verkopen
  woensdag 24 november 2004 @ 09:20:27 #10
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_23535159
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:15 schreef Bert-Spies het volgende:
je bent al bezit: je kunt in nederland niets zonder legitimatie: een huis kopeen/huren, gaan werken, een rijbewijs halen een rekening openen enzovoort.
met deze regeling sluiten we ons aan bij de rest van europa ( behalve engeland)
BS
Ook de UK gaat een verplichte ID-kaart invoeren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  woensdag 24 november 2004 @ 09:21:11 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535166
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:15 schreef Parabola het volgende:
Het stukje over agent de plomp inwerken beschouw ik maar even als gedaan in oprechte boosheid. Geweld tegen agenten, die ook maar gewoon hun werk doen, lijkt me niet de oplossing voor het probleem dat je schetst.

(knip)
dit is nu eens het type reactie wat ik graag zie (de hele post dan he), een constructief bijdragend oftewel verlengend stuk
waar geen offtopic of op de persoon geouwehoer in staat.

ben het er ook mee eens natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door BaajGuardian op 24-11-2004 09:33:36 ]
  woensdag 24 november 2004 @ 09:31:30 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535271
als antwoord op de notes als : alles ligt al op tafel etc.

dat weet ik ,
de spaarpasjes van supermarkten registreren wat je koopt en aan de hand daarvan ontvang je reclame , er hangen overal cameras die in je huis kunnen inzoomen , zo heb ik wel eens cameras in amerika bestuurd dmv internet en op mensen ingezoomd in hun eigen huis , nee ik ben gene voyeur maar probeerde het even uit. , TV zenders weten per klant wat ze kijken , net als het internet , MSN , ICQ , IRC , alles word afgetapt en opgeslagen , telefoon gesprekken ook , zelfs bepaalde post word gescanned op wat er in zit. (vooral post in gevangenissen , leger , inrichtingen en internaten en vaak word het in computers ingevoerd die weer 100% acces geven voor bepaalde organisaties en instellingen zoal er een vrolijke backdoor in ELK windows zit. microsoft werkt hier graag aan mee , hoe denk je dat het zon succesvol bedrijf is geworden? , control sells .

al dit is er al....

maar verplicht ID doet het volk de strop om op het gebied van alles wat ook maar nog van het zelf is.
oftewel prive.

een paar mensen roepen nogsteeds maar ik heb niks te verbergen , van mij mogen ze alles weten.

maar wat nu als die ze , een persoon is die jou als ras , of type niet zo leuk vind en je liever dood heeft dan levend?
en de kans daarop, dat dit voor kan komen is groter dan dat de elfstedentocht gehouden word.

mensen houden duidelijk niet zo van vooruit denken.
of de diepte in , men houd het liever simpel , en persoonlijk. (IK)
denk er wel om , met die ID regeling , is er geen persoonlijk meer.
pi_23535508
Veel te lang is in dit land informatie verzwegen of slecht gedeeld onder het mom van privacybescherming. Nu er onderzoek wordt gedaan naar terrorisme in ons land, wordt eens te meer pijnlijk duidelijk hoe slecht de diverse inlichtingen- en opsporingsdiensten informatie met elkaar delen, omdat privacy heilig is verklaard in dit land.

Iedereen die het op zak hebben van een ID-bewijs ziet als een privacyschending overdrijft enorm. Ten eerste heb je absoluut niets te vrezen als je je normaal gedraagt en ten tweede is de identiteit van de meeste Nederlanders langs andere wegen toch wel te achterhalen. Voorbeeld: wie heeft er nu niet een pinpas in z'n portemonnee? Welke automobilist gaat nu op pad zonder z'n rijbewijs? Ik bedoel maar... Een bijkomend voordeel is trouwens nog dat politie en ambulancepersoneel veel sneller de identiteit kunnen bepalen van mensen die slachtoffer worden van een misdrijf, (verkeers)ongeval of acute lichamelijke problemen (bijvoorbeeld in elkaar zakken op straat).

BaajGuardian, met alle respect maar ik vind dat je overdrijft. Niet overal hangen camera's die in mijn huis kunnen kijken. En als niet-rokende man krijg ik net iets te veel spam-mailtjes over stoppen met roken en borstvergroting en 'informatie' van andere sites die ik nooit heb bezocht. Wat betreft het scannen van bepaalde post: ik vind het prima dat post voor gedetineerden wordt gescand. Je weet nooit wat sommige gedetineerden zelfs vanuit hun cel nog uitvreten. Ook hier geldt dat misdaadbestrijding voorrang mag hebben op privacybestrijding.
pi_23535603
Net alsof terroristen zo'n ID kaartje niet even na zouden kunnen maken.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_23535640
Ik durf te wedden dat het mogelijk is een andere identiteit aan te nemen.
Dus een id kaartje is imo gewoon een facade.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_23535687
Omdat ik een verstandig mens ben heb ik al sinds mijn 16de identificatie bij me. Niet meer dan terecht dat het verplicht is.

En tja, dat een stel hobbyparanoïden daar over gaat zeuren...
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 24 november 2004 @ 10:00:03 #17
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23535690
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:13 schreef BaajGuardian het volgende:
liever een tijdelijke hysterie dan een eeuwige hersendood.

het is een dwang naar collectief maar dan wel een collectief waar jij als individu niks over te zeggen heb.,

maw , slavernij dus.

vooruitdenken is gewenst op dit onderwerp ja.
Als alles van jou in je identiteitskaart vervat zit, dan heb je weinig inhoudelijks te verbergen.
pi_23535721
als die imbecielen je nou eerst een gratis ID kaart verschaffen.. nu ben ik verplicht er 1 te kopen FLIKKERS
  woensdag 24 november 2004 @ 10:02:20 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23535728
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:57 schreef GizartFRL het volgende:
Ik durf te wedden dat het mogelijk is een andere identiteit aan te nemen.
Dus een id kaartje is imo gewoon een facade.
Een argumentatie van soortgelijke eenvoudige strekking:
Ik durf te wedden dat ieder elders een nieuw leven kan beginnenn dus zijn grenzen, mensenrechten, ziektekostenpremies, belastingen en paspoorten een facade
  woensdag 24 november 2004 @ 10:03:35 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535755
begrijp wel dat het volk automatisch hier onderdeel word van de zogenaamde reden.

men word een mogelijk terrorist / misdadiger , en tegenover wat?

waar is de dreiging tegen?

zeg alsjeblieft niet dat het onze maatschappij is , want die is gedoemd te verdwijnen.
het is de planeet of de manier van leven die we nu hebben.

waar dan , onze leiders?

onze ecomonie?
wat is het gene wat zo beschermd moet worden?

liever daar mee te beginnen ,
dan meteen te doen alsof dat al duidelijk is.
het is de omgekeerde wereld tegenwoordig.
men zegt ja er zijn terroristen , en daarom moeten we controleren.

het is gelul dat zogenaamde terroristen , zoals ze genoemd worden , waarom niet gewoon de anderre zijde, (?) , tegen vrijheid zijn , en dan nog , WIJ invaden hun. remember?

dus nu moeten de volkerren die tegen oorlog met een ander volk gedemonstreerd / gestemd hebben , hun vrijheid inleveren , omdat het volk wat aangevallen is nu terug KAN slaan.
iig dat is de naar mijn begrip reden wat hier aangenomen is.

gaan we even terug naar 911 (ja het is wat) , men zegt weleens de aanslagplegers zijn begonnen
(alsof ze het ala pipo de clown grap voor de lol deden , zomaar uit het niets)
het was een reactie op de volkerrenmoord en exploitatie van oosterlingen DOOR het WESTEN.
dat heet GESCHIEDENIS kennen.

het is niet goed te praten maar dat is een FEIT.

rechtvaardigd het niet nee , maar neem dit even in acht.

nu dan , daar begon het mee. dit word vervolgens gebruikt door de kliek die nu deze *veiligheids maatregel opzet , WERELDWIJD*

ja mensen , dit is een wereldwijd gebeuren

dit is maw een werelwijde Transformatie.
en niet als reactie op , dit stond al in de planning
het matriaal om dit aan te tonen ontbreekt mij op dit moment , mischien dat anderren dit even kunnen posten .
op een POL.user vriendelijke manier.
en anders verwijs ik even door naar enkele *zowaar in de doofpot gestopte * topics in Truth , die men even zou moeten op zoeken , trefwoorden : NWO / Politiestaat.

ik hou mijn hart vast , en waar ik protest kan maken , doe ik dat.

bedankt voor het lezen . dit was mijn laatste post voor vandaag tot avond , moet namelijk nog slapen , nog even mijn drankje opmaken :p
  woensdag 24 november 2004 @ 10:05:29 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23535777
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:31 schreef BaajGuardian het volgende:
als antwoord op de notes als : alles ligt al op tafel etc.

dat weet ik ,
de spaarpasjes van supermarkten registreren wat je koopt en aan de hand daarvan ontvang je reclame , er hangen overal cameras die in je huis kunnen inzoomen , zo heb ik wel eens cameras in amerika bestuurd dmv internet en op mensen ingezoomd in hun eigen huis , nee ik ben gene voyeur maar probeerde het even uit. , TV zenders weten per klant wat ze kijken , net als het internet , MSN , ICQ , IRC , alles word afgetapt en opgeslagen , telefoon gesprekken ook , zelfs bepaalde post word gescanned op wat er in zit. (vooral post in gevangenissen , leger , inrichtingen en internaten en vaak word het in computers ingevoerd die weer 100% acces geven voor bepaalde organisaties en instellingen zoal er een vrolijke backdoor in ELK windows zit. microsoft werkt hier graag aan mee , hoe denk je dat het zon succesvol bedrijf is geworden? , control sells .

al dit is er al....

maar verplicht ID doet het volk de strop om op het gebied van alles wat ook maar nog van het zelf is.
oftewel prive.

een paar mensen roepen nogsteeds maar ik heb niks te verbergen , van mij mogen ze alles weten.

maar wat nu als die ze , een persoon is die jou als ras , of type niet zo leuk vind en je liever dood heeft dan levend?
en de kans daarop, dat dit voor kan komen is groter dan dat de elfstedentocht gehouden word.

mensen houden duidelijk niet zo van vooruit denken.
of de diepte in , men houd het liever simpel , en persoonlijk. (IK)
denk er wel om , met die ID regeling , is er geen persoonlijk meer.
Dit doet me wat denken aan: Geef mensen geen technisch en filosofisch onderwijs want dat levert gevaar op van nieuwe oncontroleerbare gedachtengangen en technologie.....

Kraak niet, smaak niet, raak niet aan al wat u uit de weg kunt gaan.
  woensdag 24 november 2004 @ 10:07:48 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23535815
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:01 schreef OreO het volgende:
als die imbecielen je nou eerst een gratis ID kaart verschaffen.. nu ben ik verplicht er 1 te kopen FLIKKERS
Gratis wordt verrekend in je belastingpremie. Uiteraard zijn er voor het niet noodzakelijk rondpompen van dat verrekeningsgeld ook weer extra mensen bezig en dus zijn er extra kosten aan verbonden...

pi_23535818
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:03 schreef BaajGuardian het volgende:

het matriaal om dit aan te tonen ontbreekt mij op dit moment , mischien dat anderren dit even kunnen posten .
op een POL.user vriendelijke manier.
Sorry, spreekt er nog iemand Psychotisch? Dit dialect beheers ik niet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_23535837
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:07 schreef sjun het volgende:

[..]

Gratis wordt verrekend in je belastingpremie. Uiteraard zijn er voor het niet noodzakelijk rondpompen van dat verrekeningsgeld ook weer extra mensen bezig en dus zijn er extra kosten aan verbonden...

belasting moet je zo en zo betalen..
  woensdag 24 november 2004 @ 10:11:30 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23535870
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:02 schreef sjun het volgende:

[..]

Een argumentatie van soortgelijke eenvoudige strekking:
Ik durf te wedden dat ieder elders een nieuw leven kan beginnenn dus zijn grenzen, mensenrechten, ziektekostenpremies, belastingen en paspoorten een facade
zijn het ook.

en trouwens jij bent iets te simpel met dit onderwerp
je denkt niet vooruit , maar alleen op het item zelf , en dat word een behoorlijk beperkt *op de hoogte zijn* als het gaat om de gevolgen.
laten we zeggen , 10% van wat er aan de hand is , een overeenkomst met de huidige toestand van kennis onder het volk over welk onderwerp dan ook.

ik ga zo maar slapen mijn drankje heeft nog 1 slokje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')