abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:32:19 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_23521971
quote:
Het ronderecord op de Nürburgring Nordschleife stond sinds september op naam van de Porsche Carrera GT. Inmiddels is die snelste tijd weer gesneuveld. De nieuwe nummer 1 is… Donkervoort.

De Porsche Carrera GT werd met maar liefst 15 seconden verslagen door de Donkervoort 270 RS. De recordauto is afgeleid van de D8 270, die komend voorjaar leverbaar wordt. De Donkervoort werd geheel geprepareerd volgens de regels van het Duitse blad ´Sport Auto´ dat sinds 1995 de recordpogingen organiseert.
In september kroop de chef-redacteur van ´Sport Auto´ achter het stuur van een 612 pk sterke Carrera GT en klokte 7,32.44 minuten op de Nürburgring Nordschleife. De Duitse Donkervoortdealer Michael Dütching kon het in 7,18.01 minuten. Daarmee sleepte Donkervoort de wisselbeker van ´Sport Auto´ in de wacht.
Volgens Joop Donkervoort is de prestatie voornamelijk te danken aan de speciale configuratie van de wielophanging en het enorm stijve chassis van de 270 RS. “De kracht van Donkervoort is dat de eigenaren er zo mee vanaf de openbare weg het circuit op kunnen rijden.”



bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2971
Dat ding is echt geil! En dan hebben we het dus nog niet eens over de snelheid en het feit dat het een Nederlandse auto betreft!!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:36:41 #2
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_23522061
Zie hem vliegen dan
pi_23522103
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:36 schreef aKra het volgende:
Zie hem vliegen dan
Is ook niet zo gek met zo'n enorme vleugel.
Maar wel leuk dat het een Nederlandse auto is, en 15 sec is best veel.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23522106
Duitsland - Nederland 0 - 1 We kunnen niet voetballen, maar we kunnen WEL auto's bouwen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 november 2004 @ 18:40:51 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23522146
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:38 schreef PeuRac het volgende:
Duitsland - Nederland 0 - 1 We kunnen niet voetballen, maar we kunnen WEL auto's bouwen
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
pi_23522195
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
Duitse auto's zuigen!
pi_23522200
Hij vliegt

lekkere bakjes zijn het
pi_23522233
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
Dat een ruim 600k kostende auto verslagen wordt door een auto die een fractie van die prijs kost, zegt al genoeg

Je wilt toch niet beweren dat je het rijden in die Golf van je zo leuk vond? (* PeuRac is blij dat de Opel over 6wkn verruilt wordt voor een 307 SW )
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23522244
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Duitse auto's zuigen!


Behalve Porsche, Ferdinand ruled
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23522292
270pk in een donkervoort is best eng trouwens
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:00:34 #11
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_23522642
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:44 schreef PeuRac het volgende:

[..]

(PeuRac is blij dat de Opel over 6wkn verruilt wordt voor een 307 SW )
Groots gelijk heb je
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:01:29 #12
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23522652
whaha mooi ding
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23522676
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
Een juichtoon da'vre langs de velden,
Voor ons dierbaar Rood en Wit!
De ploeg der dapp're Meersche helden,
Onze vreugd en trots bezit.
pi_23522869
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
aha
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:29:07 #15
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_23523351
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:32:47 #16
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_23523445
Cool!! Ik vroeg me juist na topgear van zondag af wat het ronde record zou zijn!
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_23524096
Donkervoort !!!

Maar is de deze versie een echte productie versie of is het geweoon een speciale uitvoeren.
pi_23524292
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:59 schreef Baan1980 het volgende:
Donkervoort !!!

Maar is de deze versie een echte productie versie of is het geweoon een speciale uitvoeren.
speciale uitvoering...

wat een prestatie!!!
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:09:24 #19
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23524380
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens
Want? Het is gewoon een overdekte kart, aan jou wat je daarmee doet toch?

Ze zouden de Elise 111R daar ook eens een gooi naar moeten doen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:13:11 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23524474
Dat is best leuk en zo, mooie prestatie hoor daar niet van, maar als ik mocht kiezen had ik liever de Porsche Carrera GT. Veel meer auto dan zo'n donkervoort.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:44:51 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23525223
Wat heeft de Enzo gedaan qua tijd? Want die is hier speciaal voor gemaakt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_23525428
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens
Beetje onvoledig dit bericht..., van autotelegraaf.nl
quote:
Donkervoort-record op Nürburgring


door onze redactie



PADERBORN - Sportwagenbouwer Donkervoort heeft een geslaagde poging ondernomen om het absolute ronderecord voor productiewagens op de oude Nürburgring te verbeteren. Met een Donkervoort D8 270RS, voorzien van 350 pk sterke motor werd de ruim 22 kilometer lange Nordschleife van het circuit in 7 minuten en 18,1 seconden afgelegd. Een verbetering met 14 seconden van het oude record, dat sinds twee maanden op naam stond van een Porsche Carrera GT.




De Nordschleife van de Nürburgring, ook wel ’Groene Hel’ genaamd, is wereldwijd een begrip. Elke autofreak kent het circuit en kan het ook kennen, want je kunt er met je auto (weliswaar tegen betaling) zó een rondje op rijden. Maar slechts weinigen kunnen zeggen dat ze de Ring hebben bedwongen, zo verraderlijk is de baan. Het is een aaneenschakeling van snelle en langzame bochten, lange en kortere rechte stukken en veel hoogteverschillen. Talloze autofabrikanten gebruiken het circuit om onderstel en rij-eigenschappen van nieuwe modellen te optimaliseren. Jaguar en BMW hebben dicht bij de baan zelfs een testcentrum. Het Duitse automagazine ’Sport Auto’ test sinds 1995 snelle productieauto’s op de Nordschleife, waarbij met name naar de gereden rondetijd wordt gekeken. Sinds jaar en dag domineert Porsche er. Recent greep de 612 pk sterke Carrera GT er het record.


De ruim 600.000 euro kostende Porsche reed met een gemiddelde snelheid van 164 km/h over het 22,6 km lange traject, wat een recordtijd van 7 minuten en 32,44 seconden opleverde. Maar daar schrok Joop Donkervoort niet voor terug. Hij was ervan overtuigd dat zijn slechts 600 kg wegende D8 270RS de GT zou kunnen verslaan, hetgeen met Michael Düchtung achter het stuur ook daadwerkelijk lukte.
350 dus
pi_23525598
denk dat de Ferrari Enzo de tijd van de Carrera GT wel kan verslaan maar van die Donkervoort niet

maar misschien zijn alle Enzo eigenaren te bang om 'm is een rondje in de handen van zo'n Nurburgring expert te geven
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:06:17 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_23525760
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:00 schreef sdk het volgende:
denk dat de Ferrari Enzo de tijd van de Carrera GT wel kan verslaan maar van die Donkervoort niet

maar misschien zijn alle Enzo eigenaren te bang om 'm is een rondje in de handen van zo'n Nurburgring expert te geven
Schumi heeft er 1 toch Ik denk dat die hem wel eng snel over de ring kan laten gaan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_23525766
wtf, dat ding weegt 600 kg .... das niks man
pi_23525982
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:06 schreef matjas het volgende:
wtf, dat ding weegt 600 kg .... das niks man
Bij mijn weten was er ook een zelfgebouwde karretje van 350 kg, 4-wielaandrijving, en een V6 met twee turbo's. Dus zal wel iets rond 300 pk's hebben.

Hem laten rijden op Nürburing, is dat Neêrlands record weer gesneuveld.
pi_23526105
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:13 schreef Lega-Nord het volgende:

[..]

Bij mijn weten was er ook een zelfgebouwde karretje van 350 kg, 4-wielaandrijving, en een V6 met twee turbo's. Dus zal wel iets rond 300 pk's hebben.

Hem laten rijden op Nürburing, is dat Neêrlands record weer gesneuveld.
Een V6 (ervan uitgaand dat het een 3.0 v6 is) met 2 turbo's, zit denk ik wel ronde 400pk, met gemak.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23527548
dit record gaat over productie auto's....

wel knap trouwens van donkervoort.

ik denk trouwens dat een enzo minder snel is op de nurnburgring, de carrera GT schijnt namelijk sneller in korte bochten te zijn als de enzo
2825cc Single Turbo Beast
pi_23528419
Ik gok dat het erom zou spannen of de Ferrari dat haalt.
Maar is er sprake van dat de Enzo binnenkort ook een poging gaat wagen?
pi_23528603
350PK mensen

LE-ZEN
pi_23528846


Het concept van donkervoort bevalt me wel. Niet het vermogen, maar het gewicht aan passen. Maar kom op, het moet sneller kunnen, als een autodealer al een record kan rijden, dan kan een coureur of misschien ik het nog wel sneller.
momenteel geen wijze leuze of motto aanwezig....... refreshing in 10 seconds.
pi_23529099
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:04 schreef Ultimora het volgende:
dit record gaat over productie auto's....

wel knap trouwens van donkervoort.

ik denk trouwens dat een enzo minder snel is op de nurnburgring, de carrera GT schijnt namelijk sneller in korte bochten te zijn als de enzo
Dat klopt, maar het total-record, stond met de Carrera GT al op naam van een productie auto.

Wel ironisch trouwens, want de Carrera GT is vollgedig op de Ring afgesteld, en hij wordt gewoon volkomen in gemaakt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23529909
Hey Donkervoort. Maken wij nog onderdelen voor
pi_23529960
echt mooie auto's
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23530060
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:34 schreef Scheepschroef het volgende:
350PK mensen

LE-ZEN
Waar?
pi_23531841
In het artikel in de sport-auto staat dat het motortje een Audi 1.8 bi-turbo is met 370ps... Ze reden straat legale semi-slicks

Het record is door Michael Düchting neergezet, de duitse importeur van het merk. Het team van daar heeft 2 jaar lang aan de auto gewerkt om hem zo te krijgen. Hij denkt met wat meer verbeteringen hem nog verder te krijgen.

Ohja, het importeurschap verkoopt iig het type motor. De verbouwing met vleugels en uitgekleed binnenste behoord daar niet bij. Zie: http://www.codebrain.de/donkervoort/sales.php
pi_23532474
Die superseven kloons zijn echt supergeil

Er was een proef tussen een engelse superseven (productie-auto) en een Suzuki GSX-R 1000
De bedoeling was op in een zo kort mogelijke tijd naar de 100 te accelereren en weer tot een volledige stop te komen.

En die superseven was gewoon dik sneller

Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_23532502
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil

Er was een proef tussen een engelse superseven (productie-auto) en een Suzuki GSX-R 1000
De bedoeling was op in een zo kort mogelijke tijd naar de 100 te accelereren en weer tot een volledige stop te komen.

En die superseven was gewoon dik sneller

Ooit zal ik er zelf eentje bouwen

bron, foto, filmpje?
pi_23532567
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


bron, foto, filmpje?
Ik heb er geen filmpje o.i.d. van maar hier staat iig wel iets over die test (zonder motor helaas)
http://www.minister-power(...)ages/latest-news.htm
quote:
The lightweight Caterham Seven R500 evolution, set a new world record time of 10.73 seconds during Autocar Magazine's annual 0-100mph-0 test.

The two-seater Seven raced to 60mph from a standing start in 3.21secs, having hit the 30mph mark in just 1.45secs. With 100mph reached in an incredible 6.92secs, the Caterham stopped a mere 3.6secs later.
Het is 100mph zie ik nou Da's +-160 km/h
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_23532592
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:57 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Ik heb er geen filmpje o.i.d. van maar hier staat iig wel iets over die test (zonder motor helaas)
http://www.minister-power(...)ages/latest-news.htm
[..]

Het is 100mph zie ik nou Da's +-160 km/h
echt heeeeel gaaf, en snel b.t.w.
ff een filmpje zoeken binnekort
pi_23536483
Maar, de vraag is of het nu een produktieversie is. Bv het record van de Radical SR2 was ook onofficieel, en die deed het sneller dan de donkervoort bv. kLas op nurburgring.nl anderhalve week geleden ook al dattie sowieso op semi-slicks idd reedt.

tZou me niks verbazen als het record dus nog steeds op naam van de GT staat.



Zet maar eens die GT op slicks, of zo'n hillclimb kanon, etc, eens kijken wat diedan doen. Maar vette publiciteitsstunt is het zeker.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23536979
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het total-record, stond met de Carrera GT al op naam van een productie auto.
Die schnellste Ringrunde fuhr Stefan Bellof 1983 im Werks-Porsche 956 in 6:11,130 min. Damit sicherte er für sich und Derek Bell unangefochten die Pole Position im 1000km Rennen am 28.Mai 1983. Es ist auch die einzige Runde, die im Schnitt über 200 km/h lag (202,073 km/h). Das Rennen wurde auf der 20,830 km langen Nordschleife ausgetragen ohne die Start- und Zielschleife, da zu dieser Zeit bereits der Bau der GP-Strecke (eröffnet 1984) im Gang war.
Im Rennen verunfallte Bellof spektakulär in der 19.Runde im Pflanzgarten, als der Gruppe C Porsche Unterluft bekam.
Den Rundenrekord hat Bellof denoch sicher, denn im Rennen brannte er eine 6:25,910 min in die Bahn (194,333 km/h).
Den Rundenrekord für Motorräder erzielte Helmut Dähne im Seriensport Rennen am 22.Mai 1993 auf seiner Honda RC30 in 7:49,710 min.

Trouwens ook meteen interressant voor Rietvaerder e.d.,die vaak beweren dat motoren veel sneller zijn. Overigens weet ik niet of bovenstaande echt snelste is, want daar zijn verschillende ideeen over. Ook dat ene keer bv zonder start finish curve gereden wordt, en het dan weer gewoon vol rechtdoor open is.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23541074
Ook al moet ik toegeven dat ik zelf ook motorrijder ben, is het idd zo dat raceauto's veel sneller door de bocht kunnen dan racemotoren.

Auto's hebben namelijk dmv spoilers een veel hogere downforce waardoor ze harder op het wegdek gedrukt worden...

Maar op de openbare weg blijven we toch lekker het snelste
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:41:33 #44
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23541361
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:28 schreef jaapgvk het volgende:
Ook al moet ik toegeven dat ik zelf ook motorrijder ben, is het idd zo dat raceauto's veel sneller door de bocht kunnen dan racemotoren.

Auto's hebben namelijk dmv spoilers een veel hogere downforce waardoor ze harder op het wegdek gedrukt worden...

Maar op de openbare weg blijven we toch lekker het snelste
Behalve in kartachtige bochtjes die je echt niet harder dan 85-100 km/u kan nemen.
(hier kan je de auto nog in gooien en smijten, op hogere snelheidsbochten verlies je grip door de massa van de auto)
Er zijn diverse bochten op de snelweg die ik met gemak +200 kan lappen op de tweewieler.
pi_23543793
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Duitse auto's zuigen!
Niet allemaal de VW Kever rockt hem zeer zwaar
pi_23555825
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:10 schreef PNG het volgende:

[..]

Die schnellste Ringrunde fuhr Stefan Bellof 1983 im Werks-Porsche 956 in 6:11,130 min. Damit sicherte er für sich und Derek Bell unangefochten die Pole Position im 1000km Rennen am 28.Mai 1983. Es ist auch die einzige Runde, die im Schnitt über 200 km/h lag (202,073 km/h).
OMG heeft die gast ballen van titanium ofzo 200+ gemiddeld op de nordschleife is echt ziek!
2825cc Single Turbo Beast
pi_23555954
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:13 schreef the_wam het volgende:

[..]

Niet allemaal de VW Kever rockt hem zeer zwaar
okay, de Kever is een uitzondering
pi_23556272
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil

Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
kijk zo denk ik ook
pi_23558020
Ach dan was Jeremy maar een kleine 3 minuten langer onderweg met zijn diesel !

* trots is
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 25 november 2004 @ 03:01:11 #50
5673 heijx
Qui que boue
pi_23558112
Een Opel Speedster Diesel zou ik wel es over de Nordschleife willen zien gaan.
Met name dan met de Twinstage 212 pk/400 Nm cdti.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 25 november 2004 @ 09:43:34 #51
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23559849
quote:
Op donderdag 25 november 2004 03:01 schreef heijx het volgende:
Een Opel Speedster Diesel zou ik wel es over de Nordschleife willen zien gaan.
Met name dan met de Twinstage 212 pk/400 Nm cdti.
DIeselmotoren in sportwagens is not done.
  donderdag 25 november 2004 @ 10:19:17 #52
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_23560390
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:43 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

DIeselmotoren in sportwagens is not done.
Diesel = Sport
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_23562728
Het proto/company demonstrator eco speedster kreng brak anders 17 records, en dat was een 1.3 Diesel.
Kreng liep 256 km/u, met een verbruik van 2.5 liter per 100 km ofzo. Dingdong. Nou weegt een lotus elise/speedster ook niets, en zo'n company bak kun je niet vergelijken met een standaard auto, maar dan nog.

Die produktie 1.9 CDTi heeft een groter specifiek vermogen per liter dan een 6.0 V12 enzo blok.
Is niet helemaal eerlijk, nl met Turbo's en der komt geen 600 Pk uit, maar toch maf om je te realiseren.

Gebeuren enge dingen met diesels tegenwoordig.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23566274
Ik wil niet flauw zijn maar in de donkervoort zit toch een audi motor? (voor de afkrakers van duitse producten)
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_23568134
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:41 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Behalve in kartachtige bochtjes die je echt niet harder dan 85-100 km/u kan nemen.
(hier kan je de auto nog in gooien en smijten, op hogere snelheidsbochten verlies je grip door de massa van de auto)
Er zijn diverse bochten op de snelweg die ik met gemak +200 kan lappen op de tweewieler.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_23570262
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:55 schreef donderopman het volgende:
Ik wil niet flauw zijn maar in de donkervoort zit toch een audi motor? (voor de afkrakers van duitse producten)
Yep. In standaard Donkervoort ligt 1.8 en/of 1.8T.

Overigens... knal offtopic. BMW haalde in 1986 uit een 4 cylinder 1.5 liter turbo zo'n 1350 Pk voordat Turbo's verboden werden in de F1. Een afgeleide van het blok dat in de BMW 2002 (dat blokkendoos model idd) lag trouwens. Helemaal een raar idee.

1499,8 ccm
max 1.500 bhp at 11.000 rpm
turbo: KKK (Germany), later Garrett (USA)
block: cast steel (production based)
fuel: synthetic from Wintershall (Germany)
leasing: DM 153.000 per unit

Das 1 pk per cc. Pfffff....
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  donderdag 25 november 2004 @ 19:09:44 #57
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23577664
Dus toch een beetje een duitse auto
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
  vrijdag 26 november 2004 @ 08:24:58 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23582525
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:52 schreef Ultimora het volgende:

[..]

OMG heeft die gast ballen van titanium ofzo 200+ gemiddeld op de nordschleife is echt ziek!
Hij HAD ballen van titanium vrees ik:
Overleden te Spa-Francorchamps in 1985.

http://www.thx.org/Bellof/HTML/Startframe.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23584844
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:38 schreef noidea het volgende:

[..]

Is ook niet zo gek met zo'n enorme vleugel.
Maar wel leuk dat het een Nederlandse auto is, en 15 sec is best veel.
Euh, vleugel = downforce.
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_23585329
volgens andere auto fora rijd deze donkervoort op slicks (dus geen semi slicks als een M3 CSL), als dit klopt is het dus geen officiele rondetijd record voor productie autos
  vrijdag 26 november 2004 @ 11:32:44 #62
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_23585436
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 11:27 schreef Chillmeister het volgende:
volgens andere auto fora rijd deze donkervoort op slicks (dus geen semi slicks als een M3 CSL), als dit klopt is het dus geen officiele rondetijd record voor productie autos
Er stond in dit topic en uit een artikel van auto-sport dat deze op straat legale semi-slicks zou rijden.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  vrijdag 26 november 2004 @ 18:48:41 #63
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23592303
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil

Er was een proef tussen een engelse superseven (productie-auto) en een Suzuki GSX-R 1000
De bedoeling was op in een zo kort mogelijke tijd naar de 100 te accelereren en weer tot een volledige stop te komen.

En die superseven was gewoon dik sneller

Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
quote:
The two-seater Seven raced to 60mph from a standing start in 3.21secs,
quote:
GSX-R1000 DROOGGEWICHT 166 kg MAXIMUM VERMOGEN 190 pk met SRAD
O-100 2.3 seconden.
Dus nul naar 160 km/u zal ook wel lekker gaan.
pi_23593708
Haha ...

'88 overnieuw

pi_23595391
De Ring is helemaal niet bedoeld/geschikt voor laps te timen
  vrijdag 26 november 2004 @ 23:42:03 #66
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23599177
Waar is het dan s'werelds langste circuit voor ..

Maar je bedoelt dat de ene bocht beter geschikt is voor de auto, en de andere bocht voor de motor?
pi_23600284
quote:
Op donderdag 25 november 2004 12:25 schreef PNG het volgende:
Het proto/company demonstrator eco speedster kreng brak anders 17 records, en dat was een 1.3 Diesel.
Kreng liep 256 km/u, met een verbruik van 2.5 liter per 100 km ofzo. Dingdong. Nou weegt een lotus elise/speedster ook niets, en zo'n company bak kun je niet vergelijken met een standaard auto, maar dan nog.

Die produktie 1.9 CDTi heeft een groter specifiek vermogen per liter dan een 6.0 V12 enzo blok.
Is niet helemaal eerlijk, nl met Turbo's en der komt geen 600 Pk uit, maar toch maf om je te realiseren.

Gebeuren enge dingen met diesels tegenwoordig.
weet niet wat je lult, maar diesel hebben tegenwoordig allemaal een turbo/compressor...... en bij een diesel komt echt het vermogen maar op zijn laatst, dus dan kun je er eigenlijk niet in dat toer gebied rijden.... dus heb je er minder aan.....en daarnasst valt uit een diesel nooit zoveel als een benzine te halen, dat is gewoon zo.....
pi_23601657
kweet niet wat jij lult, maar bij een Diesel zit juist koppel onderin lieverd, dat is juist de grap, zeker in combi met een turbo. Zelfs een gechipte Ibiza TDI met 170 Pk en 340+ Nm koppel (sjees wat een getal trouwens) is niets anders dan gas, BOEM, op, schakel. BOEM, gas op, schakel. Je schakelt je suf door korte versnellingen met een 6 bak, bij 5000 rpm is het finaal over.

Maar tgaat wel hard. Mijn punt is alleen dat het verbazend is dat tegenwoordige diesels zo hard kunnen gaan. Waren er 2 voorbeelden van, dit is een derde.

Lees het nog eens zou ik zeggen.

Maar is offtopic, ontopic: groetjes vanaf de nordschleife:


http://www.creativephotoart.nl/
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23602923
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 23:42 schreef Patrick281 het volgende:
Waar is het dan s'werelds langste circuit voor ..
Voor de fun....

Of jij moet op een lijnbus willen klappen die net na de heuvel met een gangetje van 70km/h tokkelt

Ik neem aan dat het circuit verder afgezet was ivm deze poging....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')