Dat ding is echt geil! En dan hebben we het dus nog niet eens over de snelheid en het feit dat het een Nederlandse auto betreft!!!quote:Het ronderecord op de Nürburgring Nordschleife stond sinds september op naam van de Porsche Carrera GT. Inmiddels is die snelste tijd weer gesneuveld. De nieuwe nummer 1 is… Donkervoort.
De Porsche Carrera GT werd met maar liefst 15 seconden verslagen door de Donkervoort 270 RS. De recordauto is afgeleid van de D8 270, die komend voorjaar leverbaar wordt. De Donkervoort werd geheel geprepareerd volgens de regels van het Duitse blad ´Sport Auto´ dat sinds 1995 de recordpogingen organiseert.
In september kroop de chef-redacteur van ´Sport Auto´ achter het stuur van een 612 pk sterke Carrera GT en klokte 7,32.44 minuten op de Nürburgring Nordschleife. De Duitse Donkervoortdealer Michael Dütching kon het in 7,18.01 minuten. Daarmee sleepte Donkervoort de wisselbeker van ´Sport Auto´ in de wacht.
Volgens Joop Donkervoort is de prestatie voornamelijk te danken aan de speciale configuratie van de wielophanging en het enorm stijve chassis van de 270 RS. “De kracht van Donkervoort is dat de eigenaren er zo mee vanaf de openbare weg het circuit op kunnen rijden.”
bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2971
Is ook niet zo gek met zo'n enorme vleugel.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:36 schreef aKra het volgende:
Zie hem vliegen dan
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:38 schreef PeuRac het volgende:Duitsland - Nederland 0 - 1
We kunnen niet voetballen, maar we kunnen WEL auto's bouwen
![]()
![]()
Duitse auto's zuigen!quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
Dat een ruim 600k kostende auto verslagen wordt door een auto die een fractie van die prijs kost, zegt al genoegquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Duitse auto's zuigen!![]()
Groots gelijk heb jequote:Op dinsdag 23 november 2004 18:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
(PeuRac is blij dat de Opel over 6wkn verruilt wordt voor een 307 SW)
ahaquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
speciale uitvoering...quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:59 schreef Baan1980 het volgende:
Donkervoort !!!
Maar is de deze versie een echte productie versie of is het geweoon een speciale uitvoeren.
Want?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens![]()
Beetje onvoledig dit bericht..., van autotelegraaf.nlquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens![]()
350 dusquote:Donkervoort-record op Nürburgring
door onze redactie
PADERBORN - Sportwagenbouwer Donkervoort heeft een geslaagde poging ondernomen om het absolute ronderecord voor productiewagens op de oude Nürburgring te verbeteren. Met een Donkervoort D8 270RS, voorzien van 350 pk sterke motor werd de ruim 22 kilometer lange Nordschleife van het circuit in 7 minuten en 18,1 seconden afgelegd. Een verbetering met 14 seconden van het oude record, dat sinds twee maanden op naam stond van een Porsche Carrera GT.
De Nordschleife van de Nürburgring, ook wel ’Groene Hel’ genaamd, is wereldwijd een begrip. Elke autofreak kent het circuit en kan het ook kennen, want je kunt er met je auto (weliswaar tegen betaling) zó een rondje op rijden. Maar slechts weinigen kunnen zeggen dat ze de Ring hebben bedwongen, zo verraderlijk is de baan. Het is een aaneenschakeling van snelle en langzame bochten, lange en kortere rechte stukken en veel hoogteverschillen. Talloze autofabrikanten gebruiken het circuit om onderstel en rij-eigenschappen van nieuwe modellen te optimaliseren. Jaguar en BMW hebben dicht bij de baan zelfs een testcentrum. Het Duitse automagazine ’Sport Auto’ test sinds 1995 snelle productieauto’s op de Nordschleife, waarbij met name naar de gereden rondetijd wordt gekeken. Sinds jaar en dag domineert Porsche er. Recent greep de 612 pk sterke Carrera GT er het record.
De ruim 600.000 euro kostende Porsche reed met een gemiddelde snelheid van 164 km/h over het 22,6 km lange traject, wat een recordtijd van 7 minuten en 32,44 seconden opleverde. Maar daar schrok Joop Donkervoort niet voor terug. Hij was ervan overtuigd dat zijn slechts 600 kg wegende D8 270RS de GT zou kunnen verslaan, hetgeen met Michael Düchtung achter het stuur ook daadwerkelijk lukte.
Schumi heeft er 1 tochquote:Op dinsdag 23 november 2004 21:00 schreef sdk het volgende:
denk dat de Ferrari Enzo de tijd van de Carrera GT wel kan verslaan maar van die Donkervoort niet
maar misschien zijn alle Enzo eigenaren te bang om 'm is een rondje in de handen van zo'n Nurburgring expert te geven
Bij mijn weten was er ook een zelfgebouwde karretje van 350 kg, 4-wielaandrijving, en een V6 met twee turbo's.quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:06 schreef matjas het volgende:
wtf, dat ding weegt 600 kg .... das niks man
Een V6 (ervan uitgaand dat het een 3.0 v6 is) met 2 turbo's, zit denk ik wel ronde 400pk, met gemak.quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:13 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Bij mijn weten was er ook een zelfgebouwde karretje van 350 kg, 4-wielaandrijving, en een V6 met twee turbo's.Dus zal wel iets rond 300 pk's hebben.
Hem laten rijden op Nürburing, is dat Neêrlands record weer gesneuveld.![]()
Dat klopt, maar het total-record, stond met de Carrera GT al op naam van een productie auto.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:04 schreef Ultimora het volgende:
dit record gaat over productie auto's....
wel knap trouwens van donkervoort.
ik denk trouwens dat een enzo minder snel is op de nurnburgring, de carrera GT schijnt namelijk sneller in korte bochten te zijn als de enzo
quote:Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil
Er was een proef tussen een engelse superseven (productie-auto) en een Suzuki GSX-R 1000
De bedoeling was op in een zo kort mogelijke tijd naar de 100 te accelereren en weer tot een volledige stop te komen.
En die superseven was gewoon dik sneller
Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
Ik heb er geen filmpje o.i.d. van maar hier staat iig wel iets over die test (zonder motor helaas)quote:Op woensdag 24 november 2004 00:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
bron, foto, filmpje?
Het is 100mph zie ik nouquote:The lightweight Caterham Seven R500 evolution, set a new world record time of 10.73 seconds during Autocar Magazine's annual 0-100mph-0 test.
The two-seater Seven raced to 60mph from a standing start in 3.21secs, having hit the 30mph mark in just 1.45secs. With 100mph reached in an incredible 6.92secs, the Caterham stopped a mere 3.6secs later.
quote:Op woensdag 24 november 2004 00:57 schreef jaapgvk het volgende:
[..]
Ik heb er geen filmpje o.i.d. van maar hier staat iig wel iets over die test (zonder motor helaas)
http://www.minister-power(...)ages/latest-news.htm
[..]
Het is 100mph zie ik nouDa's +-160 km/h
![]()
Die schnellste Ringrunde fuhr Stefan Bellof 1983 im Werks-Porsche 956 in 6:11,130 min. Damit sicherte er für sich und Derek Bell unangefochten die Pole Position im 1000km Rennen am 28.Mai 1983. Es ist auch die einzige Runde, die im Schnitt über 200 km/h lag (202,073 km/h). Das Rennen wurde auf der 20,830 km langen Nordschleife ausgetragen ohne die Start- und Zielschleife, da zu dieser Zeit bereits der Bau der GP-Strecke (eröffnet 1984) im Gang war.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het total-record, stond met de Carrera GT al op naam van een productie auto.
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:28 schreef jaapgvk het volgende:
Ook al moet ik toegeven dat ik zelf ook motorrijder ben, is het idd zo dat raceauto's veel sneller door de bocht kunnen dan racemotoren.
Auto's hebben namelijk dmv spoilers een veel hogere downforce waardoor ze harder op het wegdek gedrukt worden...
Maar op de openbare weg blijven we toch lekker het snelste
Niet allemaal de VW Kever rockt hem zeer zwaarquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Duitse auto's zuigen!![]()
OMG heeft die gast ballen van titanium ofzoquote:Op woensdag 24 november 2004 11:10 schreef PNG het volgende:
[..]
Die schnellste Ringrunde fuhr Stefan Bellof 1983 im Werks-Porsche 956 in 6:11,130 min. Damit sicherte er für sich und Derek Bell unangefochten die Pole Position im 1000km Rennen am 28.Mai 1983. Es ist auch die einzige Runde, die im Schnitt über 200 km/h lag (202,073 km/h).
okay, de Kever is een uitzonderingquote:Op woensdag 24 november 2004 16:13 schreef the_wam het volgende:
[..]
Niet allemaal de VW Kever rockt hem zeer zwaar
kijk zo denk ik ookquote:Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil
Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
DIeselmotoren in sportwagens is not done.quote:Op donderdag 25 november 2004 03:01 schreef heijx het volgende:
Een Opel Speedster Diesel zou ik wel es over de Nordschleife willen zien gaan.
Met name dan met de Twinstage 212 pk/400 Nm cdti.![]()
Diesel = Sportquote:Op donderdag 25 november 2004 09:43 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
DIeselmotoren in sportwagens is not done.
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Behalve in kartachtige bochtjes die je echt niet harder dan 85-100 km/u kan nemen.
(hier kan je de auto nog in gooien en smijten, op hogere snelheidsbochten verlies je grip door de massa van de auto)
Er zijn diverse bochten op de snelweg die ik met gemak +200 kan lappen op de tweewieler.
Yep. In standaard Donkervoort ligt 1.8 en/of 1.8T.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:55 schreef donderopman het volgende:
Ik wil niet flauw zijn maar in de donkervoort zit toch een audi motor? (voor de afkrakers van duitse producten)
Hij HAD ballen van titanium vrees ik:quote:Op woensdag 24 november 2004 23:52 schreef Ultimora het volgende:
[..]
OMG heeft die gast ballen van titanium ofzo200+ gemiddeld op de nordschleife is echt ziek!
Euh, vleugel = downforce.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:38 schreef noidea het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek met zo'n enorme vleugel.
Maar wel leuk dat het een Nederlandse auto is, en 15 sec is best veel.
Er stond in dit topic en uit een artikel van auto-sport dat deze op straat legale semi-slicks zou rijden.quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:27 schreef Chillmeister het volgende:
volgens andere auto fora rijd deze donkervoort op slicks (dus geen semi slicks als een M3 CSL), als dit klopt is het dus geen officiele rondetijd record voor productie autos
quote:Op woensdag 24 november 2004 00:50 schreef jaapgvk het volgende:
Die superseven kloons zijn echt supergeil
Er was een proef tussen een engelse superseven (productie-auto) en een Suzuki GSX-R 1000
De bedoeling was op in een zo kort mogelijke tijd naar de 100 te accelereren en weer tot een volledige stop te komen.
En die superseven was gewoon dik sneller
Ooit zal ik er zelf eentje bouwen
quote:The two-seater Seven raced to 60mph from a standing start in 3.21secs,
Dus nul naar 160 km/u zal ook wel lekker gaan.quote:GSX-R1000 DROOGGEWICHT 166 kg MAXIMUM VERMOGEN 190 pk met SRAD
O-100 2.3 seconden.
weet niet wat je lult, maar diesel hebben tegenwoordig allemaal een turbo/compressor...... en bij een diesel komt echt het vermogen maar op zijn laatst, dus dan kun je er eigenlijk niet in dat toer gebied rijden.... dus heb je er minder aan.....en daarnasst valt uit een diesel nooit zoveel als een benzine te halen, dat is gewoon zo.....quote:Op donderdag 25 november 2004 12:25 schreef PNG het volgende:
Het proto/company demonstrator eco speedster kreng brak anders 17 records, en dat was een 1.3 Diesel.
Kreng liep 256 km/u, met een verbruik van 2.5 liter per 100 km ofzo. Dingdong. Nou weegt een lotus elise/speedster ook niets, en zo'n company bak kun je niet vergelijken met een standaard auto, maar dan nog.
Die produktie 1.9 CDTi heeft een groter specifiek vermogen per liter dan een 6.0 V12 enzo blok.
Is niet helemaal eerlijk, nl met Turbo's en der komt geen 600 Pk uit, maar toch maf om je te realiseren.
Gebeuren enge dingen met diesels tegenwoordig.
Voor de fun....quote:Op vrijdag 26 november 2004 23:42 schreef Patrick281 het volgende:
Waar is het dan s'werelds langste circuit voor ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |