Dat ding is echt geil! En dan hebben we het dus nog niet eens over de snelheid en het feit dat het een Nederlandse auto betreft!!!quote:Het ronderecord op de Nürburgring Nordschleife stond sinds september op naam van de Porsche Carrera GT. Inmiddels is die snelste tijd weer gesneuveld. De nieuwe nummer 1 is… Donkervoort.
De Porsche Carrera GT werd met maar liefst 15 seconden verslagen door de Donkervoort 270 RS. De recordauto is afgeleid van de D8 270, die komend voorjaar leverbaar wordt. De Donkervoort werd geheel geprepareerd volgens de regels van het Duitse blad ´Sport Auto´ dat sinds 1995 de recordpogingen organiseert.
In september kroop de chef-redacteur van ´Sport Auto´ achter het stuur van een 612 pk sterke Carrera GT en klokte 7,32.44 minuten op de Nürburgring Nordschleife. De Duitse Donkervoortdealer Michael Dütching kon het in 7,18.01 minuten. Daarmee sleepte Donkervoort de wisselbeker van ´Sport Auto´ in de wacht.
Volgens Joop Donkervoort is de prestatie voornamelijk te danken aan de speciale configuratie van de wielophanging en het enorm stijve chassis van de 270 RS. “De kracht van Donkervoort is dat de eigenaren er zo mee vanaf de openbare weg het circuit op kunnen rijden.”
bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2971
Is ook niet zo gek met zo'n enorme vleugel.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:36 schreef aKra het volgende:
Zie hem vliegen dan
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:38 schreef PeuRac het volgende:Duitsland - Nederland 0 - 1
We kunnen niet voetballen, maar we kunnen WEL auto's bouwen
![]()
![]()
Duitse auto's zuigen!quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
Dat een ruim 600k kostende auto verslagen wordt door een auto die een fractie van die prijs kost, zegt al genoegquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja want de duitsers hebben nog nooit een auto gebouwd?
quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:43 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Duitse auto's zuigen!![]()
Groots gelijk heb jequote:Op dinsdag 23 november 2004 18:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
(PeuRac is blij dat de Opel over 6wkn verruilt wordt voor een 307 SW)
ahaquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:02 schreef r00tie het volgende:
Porsche pak je rust!
Donkervoort niet te laaaaaaaaaaaaaaaaang.....
speciale uitvoering...quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:59 schreef Baan1980 het volgende:
Donkervoort !!!
Maar is de deze versie een echte productie versie of is het geweoon een speciale uitvoeren.
Want?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens![]()
Beetje onvoledig dit bericht..., van autotelegraaf.nlquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef PeuRac het volgende:
270pk in een donkervoort is best eng trouwens![]()
350 dusquote:Donkervoort-record op Nürburgring
door onze redactie
PADERBORN - Sportwagenbouwer Donkervoort heeft een geslaagde poging ondernomen om het absolute ronderecord voor productiewagens op de oude Nürburgring te verbeteren. Met een Donkervoort D8 270RS, voorzien van 350 pk sterke motor werd de ruim 22 kilometer lange Nordschleife van het circuit in 7 minuten en 18,1 seconden afgelegd. Een verbetering met 14 seconden van het oude record, dat sinds twee maanden op naam stond van een Porsche Carrera GT.
De Nordschleife van de Nürburgring, ook wel ’Groene Hel’ genaamd, is wereldwijd een begrip. Elke autofreak kent het circuit en kan het ook kennen, want je kunt er met je auto (weliswaar tegen betaling) zó een rondje op rijden. Maar slechts weinigen kunnen zeggen dat ze de Ring hebben bedwongen, zo verraderlijk is de baan. Het is een aaneenschakeling van snelle en langzame bochten, lange en kortere rechte stukken en veel hoogteverschillen. Talloze autofabrikanten gebruiken het circuit om onderstel en rij-eigenschappen van nieuwe modellen te optimaliseren. Jaguar en BMW hebben dicht bij de baan zelfs een testcentrum. Het Duitse automagazine ’Sport Auto’ test sinds 1995 snelle productieauto’s op de Nordschleife, waarbij met name naar de gereden rondetijd wordt gekeken. Sinds jaar en dag domineert Porsche er. Recent greep de 612 pk sterke Carrera GT er het record.
De ruim 600.000 euro kostende Porsche reed met een gemiddelde snelheid van 164 km/h over het 22,6 km lange traject, wat een recordtijd van 7 minuten en 32,44 seconden opleverde. Maar daar schrok Joop Donkervoort niet voor terug. Hij was ervan overtuigd dat zijn slechts 600 kg wegende D8 270RS de GT zou kunnen verslaan, hetgeen met Michael Düchtung achter het stuur ook daadwerkelijk lukte.
Schumi heeft er 1 tochquote:Op dinsdag 23 november 2004 21:00 schreef sdk het volgende:
denk dat de Ferrari Enzo de tijd van de Carrera GT wel kan verslaan maar van die Donkervoort niet
maar misschien zijn alle Enzo eigenaren te bang om 'm is een rondje in de handen van zo'n Nurburgring expert te geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |