abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23521627
rip :'(

Wim Rigter overleden
(23 november 2004) - Wim Rigter is overleden. De 37-jarige Ex-3FM DJ is dinsdag 23 november overleden aan de ziekte kanker.

Wim Rigter was onder andere vijf jaar lang elke werkdag op 3FM te horen tussen 9 en 12 in het AVRO programma ’Arbeidsvitaminen’. In totaal heeft hij 18 jaar professioneel radio gemaakt. Halverwege de jaren tachtig begon zijn carrière in Hilversum met een nachtprogramma voor de VARA op Radio 3. Al snel volgde een vast wekelijks programma. ‘Niet gehinderd door enige kennis zat ik ineens op de VARA-dinsdag. Ik heb on-air het vak moeten leren. Toen ik er zat dacht ik: Wim, je zit nu in de eredivisie, zorg wel dat je er blijft. Ik heb in die tijd de hele fonotheek leeggetrokken om alle muziek uit de jaren ’60 te leren kennen.’

In 1990 vertrok Wim van de VARA naar het commerciële Power FM om daar programma leider te worden. Als commerciële zenderchef ontdekte Wim de latere radiohelden Edwin Diergaarde en Edwin Evers. ‘Al denk ik dat ze er ook wel waren gekomen zonder mij.’ Toen Wim wegens bezuinigingen Power FM in een non-stopzender moest veranderen, gaf hij er de brui aan: ‘Ik kon mijn eigen DJ’s niet ontslaan. Dan ontsla ik liever mezelf.’ Wims eerste gevecht tegen kanker vond plaats kort nadat hij was teruggekeerd bij de publieke omroep. ‘Ik moest steeds overgeven. Ze dachten dat ik gewoon te hard werkte, maar er bleek een hersentumor te zitten vlakbij mijn braakcentrum.’ De operatie kostte hem één van zijn stembanden.

Na zijn revalidatie bleef hij buffelen in de nacht, invalbeurten draaien en werken achter de schermen. Dat leverde Wim de hoofdprijs op: de AVRO beloofde hem een dagelijks programma in de late middag op Radio 2. Een korte vakantie en enkele omroepmachinaties later bleek het ineens een dagelijks programma in de late ochtend op Radio 3 te zijn geworden: de Arbeidsvitaminen. Na vijf jaar ‘Vitaminen’ besloot Wim in 2001 dat het tijd werd voor wat anders en werd opleidingcoördinator voor 3FM. In die hoedanigheid begeleidde hij aanstormend talent, dat onder meer ’s nachts tijdens Pyjama FM te horen was.

Vanaf januari 2002 was Wim ook te horen als verslaggever voor het Radio 1-programma ‘1 op de Middag’, eveneens van de AVRO. Daarnaast maakte hij in de nacht van zaterdag op zondag ‘AVRO Nachtdienst’, op Radio 1. Al deze werkzaamheden heeft Wim moeten stopzetten toen opnieuw kanker bij hem werd geconstrateerd.

De ziekte heeft Wims leven en die van zijn vrouw Monique en dochter Jip totaal veranderd. In het programma PaPaul zei Wim over zijn ziekte dat hij het het allermoeilijkst vond om te accepteren dat hij zijn vrouw en kind zou moeten achterlaten als hij zou te komen overlijden. Hij praatte uitgebreid met Paul de Leeuw over spacecake tegen de pijn en de laatste brief aan dochter Jip: ‘Ik wilde kanker bespreekbaar maken. Het stikt van die ziekzijn-programma’s waar zo’n EO-kleur aan hangt, dat vind ik niet nodig. Ik was wel een beetje bang om een tweede René Klijn te worden. Maar ik zat gewoon met een nare boodschap heel trots te wezen op mijn gezinnetje.’

Goede vriend en regisseur Peter Belt hield de laatste maanden van Wim’s leven een weblog bij om alle belangstellenden te informeren. Klik hier om het weblog te bekijken. (belt.web-log.nl)

Ex-3FM DJ Wim Rigter was dinsdag 5 oktober te zien bij PaPaul. Wim vertelde openhartig over zijn ziekte aan Paul de Leeuw. De uitzending is online te bekijken

http://belt.web-log.nl/

hier zijn weblog

[ Bericht 93% gewijzigd door harrie1 op 23-11-2004 18:41:44 ]
pi_23521702
toch snel gegaan, jammer groot man is weg

RIP
pi_23521873
Ik heb enkele weken geleden een aflevering gezien van PaPaul waarin Wim Rigter te gast was met zijn vrouw(en kinderen?). Het was verschrikkelijk te zien hoe hij zat te lijden onder de slokdarmkanker, zijn stem was chronisch hees. Dus hij kon sowieso al nooit meer normaal praten. En dan nog dat hij 10 jaar geleden al hersentumor had overwonnen en nu nog dit over zich heen kreeg. Je kon toen al zien dat hij 'het' beu was. Hij wist dit keer dat het een strijd was die hij niet kon overwonnen. Dat moet mij echt verschrikkelijk lijken. Persoonlijk weet ik niet veel van hem af, hij is van de generatie vóór mij. Maar hij heeft duidelijk iets bijgedragen als Radio-DJ voor Nederland.
En moge hij ruste in vrede.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:32:15 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_23521967
Wat?!?! Is Wim dood?!
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_23521983
Wiesda
pi_23521990
wim wie?
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:33:23 #7
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23521996
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:32 schreef beelz het volgende:
Wat?!?! Is Wim dood?!
Mijn god!

Hoe lang al?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_23522002
Triest
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:34:25 #9
44649 beelz
pi_23522017
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:33 schreef whoops het volgende:

[..]

Mijn god!

Hoe lang al?
Vraag het Thomas
Besef Regulier!
pi_23522021
Het was net op 2 vandaag..
quote:
Het zijn tenslotte rare tijden. De wereld lijkt zieker dan ik ben, en alles en iedereen valt om: Theo van Gogh, Yasser Arafat, Gerry Kneteman, Donald Jones, André Hazes Superman ……

[ Bericht 57% gewijzigd door The_Marsmellow op 23-11-2004 18:43:06 ]
Tis weer bijna weekend
pi_23522040
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Wiesda
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:35:57 #12
65490 whoops
pi_23522050
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:34 schreef beelz het volgende:

[..]

Vraag het Thomas
Thomas zei net dat het al vier jaar was ofzo...

R.I.P Wim...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_23522078
Zat er aan te komen, maar toch... Kloteziekte ook altijd...
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:39:08 #14
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_23522110
quote:
Wim Rigter overleden:

(23 november 2004) - Wim Rigter is overleden. De 37-jarige Ex-3FM DJ is dinsdag 23 november overleden aan de ziekte kanker. Wim had slokdarmkanker.

Wim Rigter was onder andere vijf jaar lang elke werkdag op 3FM te horen tussen 9 en 12 in het AVRO programma ’Arbeidsvitaminen’. In totaal heeft hij 18 jaar professioneel radio gemaakt. Halverwege de jaren tachtig begon zijn carrière in Hilversum met een nachtprogramma voor de VARA op Radio 3. Al snel volgde een vast wekelijks programma. ‘Niet gehinderd door enige kennis zat ik ineens op de VARA-dinsdag. Ik heb on-air het vak moeten leren. Toen ik er zat dacht ik: Wim, je zit nu in de eredivisie, zorg wel dat je er blijft. Ik heb in die tijd de hele fonotheek leeggetrokken om alle muziek uit de jaren ’60 te leren kennen.’

In 1990 vertrok Wim van de VARA naar het commerciële Power FM om daar programma leider te worden. Als commerciële zenderchef ontdekte Wim de latere radiohelden Edwin Diergaarde en Edwin Evers. ‘Al denk ik dat ze er ook wel waren gekomen zonder mij.’ Toen Wim wegens bezuinigingen Power FM in een non-stopzender moest veranderen, gaf hij er de brui aan: ‘Ik kon mijn eigen DJ’s niet ontslaan. Dan ontsla ik liever mezelf.’ Wims eerste gevecht tegen kanker vond plaats kort nadat hij was teruggekeerd bij de publieke omroep. ‘Ik moest steeds overgeven. Ze dachten dat ik gewoon te hard werkte, maar er bleek een hersentumor te zitten vlakbij mijn braakcentrum.’ De operatie kostte hem één van zijn stembanden.

Na zijn revalidatie bleef hij buffelen in de nacht, invalbeurten draaien en werken achter de schermen. Dat leverde Wim de hoofdprijs op: de AVRO beloofde hem een dagelijks programma in de late middag op Radio 2. Een korte vakantie en enkele omroepmachinaties later bleek het ineens een dagelijks programma in de late ochtend op Radio 3 te zijn geworden: de Arbeidsvitaminen. Na vijf jaar ‘Vitaminen’ besloot Wim in 2001 dat het tijd werd voor wat anders en werd opleidingcoördinator voor 3FM. In die hoedanigheid begeleidde hij aanstormend talent, dat onder meer ’s nachts tijdens Pyjama FM te horen was.

Vanaf januari 2002 was Wim ook te horen als verslaggever voor het Radio 1-programma ‘1 op de Middag’, eveneens van de AVRO. Daarnaast maakte hij in de nacht van zaterdag op zondag ‘AVRO Nachtdienst’, op Radio 1. Al deze werkzaamheden heeft Wim moeten stopzetten toen opnieuw kanker bij hem werd geconstrateerd.

De ziekte heeft Wims leven en die van zijn vrouw Monique en dochter Jip totaal veranderd. In het programma PaPaul zei Wim over zijn ziekte dat hij het het allermoeilijkst vond om te accepteren dat hij zijn vrouw en kind zou moeten achterlaten als hij zou te komen overlijden. Hij praatte uitgebreid met Paul de Leeuw over spacecake tegen de pijn en de laatste brief aan dochter Jip: ‘Ik wilde kanker bespreekbaar maken. Het stikt van die ziekzijn-programma’s waar zo’n EO-kleur aan hangt, dat vind ik niet nodig. Ik was wel een beetje bang om een tweede René Klijn te worden. Maar ik zat gewoon met een nare boodschap heel trots te wezen op mijn gezinnetje.’

Goede vriend en regisseur Peter Belt hield de laatste maanden van Wim’s leven een weblog bij om alle belangstellenden te informeren. Klik hier om het weblog te bekijken. (belt.web-log.nl)

Ex-3FM DJ Wim Rigter was dinsdag 5 oktober te zien bij PaPaul. Wim vertelde openhartig over zijn ziekte aan Paul de Leeuw. De uitzending is online te bekijken.

Bron: 3FM
Sterkte aan de nabestaanden.
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:39:10 #15
44649 beelz
pi_23522112
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:35 schreef whoops het volgende:

[..]

Thomas zei net dat het al vier jaar was ofzo...

R.I.P Wim...
Wat?! En het dan nog in je msn naam hebben...
Besef Regulier!
pi_23522115
R.I.P. Wim. En heel veel sterkte aan zijn vrouw en dochtertje. Dat kindje was pas 2... Ik hoop dat hij haar genoeg heeft meegegeven zodat ze weet hoe geweldig haar vader was.
pi_23522125
Wim is dood. De stem die al zo lang geen stem meer was. Strijdbaar tot het laatst. Groot respect.
Waar gaat het over? Maar nog belangrijker: dóet het er wat toe?
pi_23522151
*stil*
pi_23522158
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Wiesda
Als je hier alleen reageert om je eigen onbenul tentoon te spreiden, doe het dan ajb even niet.
Waar gaat het over? Maar nog belangrijker: dóet het er wat toe?
pi_23522231
hier is de aflevering nog te bekijken met Wim in Papaul

http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=izevnBsHEbGcZtHfQyzY
pi_23522273
Damn, veel sterkte aan de nabestaanden, blijft altijd verschrikkelijk als er iemand aan deze vreselijke ziekte sterft.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:47:42 #22
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_23522303
quote:
Tot op het laatst behield Rigter zijn positieve levensinstelling, liefde voor muziek en zijn gevoel voor humor. Zo schreef hij nog op het speciaal opgezette weblog dat hij een opvoeding voor zijn dochter aan het schrijven was. Hij hoopte haar onder andere mee te geven dat ze bij het horen van K3 onmiddellijk een bijl zou pakken ‘om de speakers aan gort te hakken’.

Geweldige vent, laatst was hij ook te horen op Radio 1 bij de Nachtdienst met Astrid de Jong. Zijn stem was naar de klote vanwege de bestralingen maar zijn humor en positieve kijk op het leven waren nog steeds aanwezig, echt diep respect voor deze man.
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:54:59 #23
65490 whoops
pi_23522496
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:39 schreef beelz het volgende:

[..]

Wat?! En het dan nog in je msn naam hebben...
Ik wacht wel tot ik van Rieneir zo'n BrEeZaH-forward bericht krijg....
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:21:38 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23523160
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Geweldige vent, laatst was hij ook te horen op Radio 1 bij de Nachtdienst met Astrid de Jong. Zijn stem was naar de klote vanwege de bestralingen maar zijn humor en positieve kijk op het leven waren nog steeds aanwezig, echt diep respect voor deze man.
Ja ik ook vooral hoe hij toen nog op mij overkwam met die uitzending van paul de leeuw
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:59:29 #25
42106 Grrrlllpower
www.blikopener.tk
pi_23524104
Ik kan niet genoeg bewondering uitspreken voor zijn moedig houding. Hoe hij de laatste maanden in het leven stond was buitengewoon sterk. Tegen de rotziekte die hij 10 jaar geleden nog overwon, kon hij nu niet meer opboksen! Het is gewoon klote!

Heel veel sterkte aan monique en jip

*snif*
Zonder creativiteit is nog nooit iemand groot geweest in zijn vak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')