abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23522375
En dan wordt er mbt dit onderwerp de grootste AFA mongool 'Jaap van Beek' aan het woord gelaten bij rtl4 over hoe gevaarlijk die Lonsdale knaapjes zijn.
Mensen worden met foto en naam in beeld gebracht terwijl mijnheer de extremist met schuilnaam in beeld komt.

In werkelijkheid heet hij Rob Schuitema en is hij een bekende in extreem linkse kringen...tot aan de ETA en Groen Links aan toe..
Het is duidelijk dat extreem links op dit moment een slaatje uit de politieke correctheid slaat....
pi_23522412
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Mag een onderzoek alleen gedaan worden als iets bedreigend is?
misschien een demografisch onderzoek. Heb gehoord dat er een verhoogde concentratie lonsdale jongeren in noord-limboland bivakkeren.
pi_23522434
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:50 schreef Koos Voos het volgende:
is hij een bekende in extreem linkse kringen...tot aan de ETA en Groen Links aan toe..
Helemaal tot aan GroenLinks joh, zo extreem?
pi_23522483
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal tot aan GroenLinks joh, zo extreem?
Ja dat zijn de gevaarlijkste...
pi_23522512
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:52 schreef Peroxidase het volgende:

[..]

misschien een demografisch onderzoek. Heb gehoord dat er een verhoogde concentratie lonsdale jongeren in noord-limboland bivakkeren.
Precies, vandaar dat onderzoek.

Ik ben het wel met The General eens dat er nogal veel en overbodig onderzoek wordt verricht maar het slachtoffergedrag van Yikorev in dit topic is wel weer hoogst vermakelijk.
pi_23522535
quote:
'Jaap van Beek'
Mooie kerel dit:
quote:
Deze on-democraat heeft zich al meerder malen als AFA-woordvoerder uitgesproken voor de noodzaak van geweld tegen andersdenkenden. Door zijn toedoen hebben veel mensen persoonlijk leed en letsel ondervonden. Rob Schuitema is een van de hoofdverantwoordelijken voor georganiseerd AFA geweld en intimidatie.

Tijdens een uitzending van Finance Television Online konden wij vorig jaar nog de volgende uitspraak van 'Jaap van Beek' optekenen "Wij bepalen de grenzen van vrijheid van meningsuiting". Onlangs liet hij voorafgaand aan een keurig bij de gemeente aangevraagde legitieme demonstratie van de Nationale Alliantie nog weten dat burgemeesters altijd rechtse demonstratie moeten verbieden. Wij zullen maar niet zwaaien met de grondwet of grondrechten, want daar heeft Rob Schuitema toch lak aan.
pi_23522592
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies, vandaar dat onderzoek.

Ik ben het wel met The General eens dat er nogal veel en overbodig onderzoek wordt verricht maar het slachtoffergedrag van Yikorev in dit topic is wel weer hoogst vermakelijk.
Pak je verrekijker en notitieboekje want we gaan dit weekend turven.
pi_23523182
SCH is het op een puntje met me eens, bel de krant
pi_23524177
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Peroxidase het volgende:

Mooie kerel dit:
Leuk die quotes van een website..svp zet er een bron bij..
Deze quote is van een zeikerige extreemrechtse site.. :
http://sos.politiekincorr(...)ion=personen&show=23
pi_23524335
quote:
Justitie onderzoekt extreem-rechts
Venlo -
Het openbaar ministerie in Roermond gaat onderzoek doen naar een groep extreem-rechtse jongeren in Noord-Limburg, die steeds openlijker blijkt geeft vreemdelingen te haten.

Hoofdofficier van justitie B.Swagerman heeft dit gisteren gezegd. Directe aanleiding voor het onderzoek is een artikel in deze krant, waarin de antifascistische onderzoeksgroep Kafka waarschuwt voor het Verenigd Nederlands Arisch Broederschap , een extreem-rechts clubje met nazi-sympathieën. Enkele tientallen jongeren, voornamelijk uit dorpen tussen Venlo en Nijmegen, hebben zich volgens Kafka in de VNAB verenigd. In de week na Koninginnedag zijn in Venlo pamfletten opgedoken van de VNAB. Daarin wordt opgeroepen voor steun aan de strijd tegen de multiculturele samenleving. En tijdens een gabberfeest in Weert zijn jongeren gezien met T-shirts van de organisatie, die de opvolger zou zijn van het extreem-rechtse Stormfront Nederland. De VNAB heeft opgeroepen ,,moskeeën te ontheiligen''.

Het onderzoek naar rechts-extremisme op het platteland staat volgens Swagerman los van de al lopende onderzoeken naar een aantal recente incidenten. Zo onderzoekt justitie de verijdelde aanslag op een moskee in Venray en de brandstichting vorige week zaterdag in een islamitisch gebedshuis in Helden. ,,Wij gaan kijken naar de ontwikkeling van een groep in de regio, die te maken zou kunnen hebben met rechts-extremisme'', laat Swagerman via zijn woordvoerster weten.
Limburgs Dagblad
pi_23524379
quote:

Het is duidelijk dat extreem links op dit moment een slaatje uit de politieke correctheid slaat....
Ja, er is werk aan de winkel. Blijf jij maar lekker in de slachtofferrol hangen.

.
pi_23524423
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat valt hieraan te haten als ik vragen mag?

[afbeelding]
Nou ja, als een jongedame mij zo aankijkt in de kroeg, ren ik snel weg, hoor.
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:23:14 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23524697
Een onderzoek naar Lonsdale dragende rechtsextremistjes is prima, maar is er al een duidelijk onderzoek geweest naar islamextremistische kutmarokaantjes ?
Lijkt mij dat men vooral daar achter de feiten aanloopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23524796
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Een onderzoek naar Lonsdale dragende rechtsextremistjes is prima, maar is er al een duidelijk onderzoek geweest naar islamextremistische kutmarokaantjes ?
Gezien de orgie van geweld van de laatste dagen is het tijd ook meer aandacht te besteden aan die kutnederlandertjes.
quote:
Artikel uit Haagsche Courant van 18-11-2004
Spanningen onder groepen jeugd in Limburg

STEIN | VENRAY | De politie in Limburg houdt de vinger aan de pols om vechtpartijen tussen allochtone en autochtone jongeren te voorkomen of in de kiem te smoren. Dat meldden woordvoerders van de politie en gemeenten gisteren.

Dinsdagavond ging een groep Marokkaanse en zogenoemde 'Lonsdale'-jongeren in Venray met elkaar op de vuist. Lonsdale-kleding wordt in verband gebracht met jongeren met racistische en/of rechtsradicale ideeën. De gemeente Stein kondigde afgelopen weekeinde zelfs een noodverordening af om vechtpartijen te voorkomen.
http://www.haagschecouran(...)!!__2445400_,00.html
quote:
Vierde arrestatie brandpoging moskee Venray

ROERMOND (ANP) - De politie heeft dinsdag een vierde verdachte opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de poging tot brandstichting in de moskee aan de Kiosk in Venray vorige week. Het gaat om een 20-jarige man uit Horst.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Roermond woensdag bevestigd. Vorige week pakte de politie al drie verdachten op. Het ging om een 20-jarige man uit Tienray, een 23-jarige man uit Kronenberg en een 20-jarige vrouw uit Horst. Donderdag beslist de raadkamer van de rechtbank in Roermond of hun voorarrest met dertig dagen wordt verlengd.

Spanningen

De politie in Limburg houdt de vinger aan de pols om vechtpartijen tussen allochtone en autochtone jongeren te voorkomen of in de kiem te smoren. Dat meldden woordvoerders van de politie en gemeenten woensdag.

Dinsdagavond ging een groep Marokkaanse en zogenoemde 'Lonsdale'-jongeren in Venray met elkaar op de vuist. Lonsdale-kleding wordt in verband gebracht met jongeren met racistische en/of rechtsradicale ideeën. De gemeente Stein kondigde afgelopen weekeinde zelfs een noodverordening af om vechtpartijen te voorkomen.

Woordvoerders van de politie benadrukken dat wijkagenten een belangrijke taak hebben om deëscalerend op te treden. Via deze agenten hoort de politie ook over dreigende vechtpartijen en aanslagen.
http://www.bndestem.nl/re(...)s!__2443659_,00.html

[ Bericht 72% gewijzigd door Bluesdude op 23-11-2004 20:34:51 ]
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:04:33 #40
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23525716
quote:
En dan wordt er mbt dit onderwerp de grootste AFA mongool 'Jaap van Beek' aan het woord gelaten bij rtl4 over hoe gevaarlijk die Lonsdale knaapjes zijn.
Mensen worden met foto en naam in beeld gebracht terwijl mijnheer de extremist met schuilnaam in beeld komt.

In werkelijkheid heet hij Rob Schuitema en is hij een bekende in extreem linkse kringen...tot aan de ETA en Groen Links aan toe..
Rob Schuitema presenteert zich ook wel onder de naam Willem Hart (KAFKA-'onderzoeker') en is verder bekend van AFA. Ook liet hij zich nogal eens zien bij het Dwars-debat over 'extreem-rechts'. Daar noemde hij zichzelf dan weer Jaap van Beek.

Als de man daadwerkelijk geciteerd is in een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou ik de man een zeer ruime fantasie toeschrijven... Op basis van de mate van absoluutheid in zijn bewering zou je bijna denken dat hij met de AIVD in contact staat.

Zou hij een stille van de AIVD kunnen zijn?

[ Bericht 11% gewijzigd door sjun op 23-11-2004 21:24:17 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:24:25 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23526320
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
De AIVD houdt 150 "islamextremistische kutmarokaantjes" in de gaten. Er zijn al verschillende potentiele terrorisgten opgepakt uit die hoek (allemaal voor 2 november).

Er wordt zeker wel wat gedaan, en een studie naar extremistisch rechts is ook niet verkeerd. Het kan dan een minder groot gevaar zijn; ikwil gewoon dat extremistisch tuig in de gaten wordt gehouden en eventueel worden aangepakt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:25:44 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23526360
Ik neem het topic maar even mee naar POL trouwens.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23526708
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat valt hieraan te haten als ik vragen mag?

[afbeelding]
ik val niet op donker bruine meisjes en zij is helemaal triest als ze met dat shirt loopt en ze woont in NL. in het buitenland wordt lonsdale nog niet zo snel gezien als rechts..
Nothing to see here, carry on
pi_23527691
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:35 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

ik val niet op donker bruine meisjes en zij is helemaal triest als ze met dat shirt loopt en ze woont in NL.
Waarom?
pi_23527815
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:32 schreef HdJ het volgende:
De Radboud Universiteit Nijmegen begint een onderzoek naar vermeend rechts-extremisme in Noord Limburg. Waar zegt u ? In Noord Limburg! Ja, het was even zoeken voor onze subsidiejagers, maar Noord Limburg lijkt een nog onontgonnen terrein. Rechts-extremisme vind je er niet, maar wel vrijgevige ambtenaren. En daar gaat het toch om: subsidie! Het onderzoek is al aangekondigd op 9 juli, als verjaardagscadeautje voor Volkert, maar is pas nu in de media verschenen.

Is er eigenlijk niet veel meer behoefte aan een onderzoek naar de linkse kerk ? De Eco Nostra en het linkse media-politieke complex waar ook de publieke omroep deel van uitmaakt ?

Je hoeft immers maar één van de gesubsidieerde zenders Nederland 1, 2 of 3 aan te zetten of de Marcel van Dammetjes, de Paul Rosenmullertjes en de Felix Rottenbergjes schuifelen voorbij. Om over de Jack Spijkermannetjes, de Mart Smeetjes en de Filip Frerikjes maar te zwijgen. De ene dag zitten ze nog in de (extreem) linkse politiek, de andere dag maken ze tegen een royale vergoeding zogenaamd "kwalitatief hoogstaande" programma's voor de gesubsidieerde omroep.

Op de radio is het al niet veel beter. Journalisten van radio 1 zijn volkomen uitwisselbaar met PvdA kamerleden. Neem Thijs Berman, de ene dag nog verslaggever voor radio 1, de andere dag in het Europees parlement voor de PvdA !

En dan al die overgesubsidieerde clubjes als Milieu Offensief/Milieu Defensie waarvan Groen Links prominenten als Wijnand Duyvendak goedbetaalde directeuren zijn. Of fascistenjagers als De Fabel, RARA, AFA, enz. En allemaal worden ze als "goed doel" financieel gesteund door de Postcodeloterij die natuurlijk weer uitgezonden wordt op de gesubsidieerde omroep. Zie u de dwarsverbanden ? Ik wel !
Merkwaardige dwarsverbanden tussen journalistiek en politiek heb je overal -
Wat denk je van Frits Wester die de grote spindoctor was achter Brinkman (CDA)?
(mislukte spin trouwens)

Extreem rechts roert zich momenteel aardig - naast extreem fundamentalisme een goeie groep om in de gaten te houden lijkt me zo.
In de fik gestoken moskeen, kerken en scholen al weer vergeten?

Onderzoek op universiteiten is maatschappelijke plicht van wetenschappers. Het lijkt me erg goed als er wetenschappelijk onderzoek is naar extreme en potentieel gevaarlijke tiepes. Nuttig gebruik van onze universiteiten.

Heel apart om RARA op te nemen in je subsidie lijstje.
Die hebben uiteraard nooit subsidie gekregen en werden beschouwd als terroristische organisatie wegens het leggen van bommen oa.

Onder het mom van RARA zijn overigens een tweetal linkse en kritische journalisten maanden vastgehouden op verdenking van geweld, zonder dat ze bij RARA betrokken waren.
(Hans Krikke: Dagboek van een RARA terrorist)
Een voorbeeld van een rechtzaak die gebaseerd was op geheime dossiers zodat het enorm moelijk was om de verdediging rond te krijgen. Een griezelig bijverschijnsel van uitbreiding van AIVD bevoegdheden om in de gaten te houden als kritische burgers overigens.

Het lijkt erop alsof je terrorisme - extreem links - ongeveer gelijk stelt aan elkaar.
Hoezo zou Rottenberg extreem links zijn trouwens?

Tja in een sterk verrechtste samenleving ben je als kritisch burger misschien al gauw extreem links wanneer je gelooft in een eerlijke verdeling van van alles en nog wat?

Heel typisch dit stuk van HdJ...
pi_23527974
Trouwens, skinheads kwamen oorspronkelijk uit Jamaica, kritische kaalgeschoren tiepes.
Vandaaruit zijn ze in engeland terecht gekomen, waar andere kritische jongeren zich ook zo uitdosten.

Altijd heel intrigerend om te zien dat hun klederdracht vervolgens is overgenomen door racisten.
De ironie!

Overigens heb je twee soorten skins (of god knows how many), redskins zijn juist weer heel links.
Een vroegere vriend van mij was overtuigd skinhead, ter linkerzijde.

Het idiote voor mij als buitenstaander was dat zowel hij plus vrienden áls de naziskins in dezelfde kleding liepen, zelfde 'kapsel', zelfde muziek - zodat ze bij concertn allemaal op kwamen dagen en er vechtend weer uitrolden. (zucht)

Anyway, beide groepn into lonsdale, wat inderdaad in het buitenland juist ook nog altijd gedragen wordt door meer alternatievelingen ipv foute skins.

Overigens, in lijn met dit verhaal is een donkere meid in een lonsdale shirt dus wel leuk cirkel rond
pi_23527981
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, er is werk aan de winkel. Blijf jij maar lekker in de slachtofferrol hangen.

.
slachtofferrol.. wie .. ik ?
het gaat momenteel juist erg goed... wel op blijven letten hoor
pi_23528095
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De AIVD houdt 150 "islamextremistische kutmarokaantjes" in de gaten. Er zijn al verschillende potentiele terrorisgten opgepakt uit die hoek (allemaal voor 2 november).

Er wordt zeker wel wat gedaan, en een studie naar extremistisch rechts is ook niet verkeerd. Het kan dan een minder groot gevaar zijn; ikwil gewoon dat extremistisch tuig in de gaten wordt gehouden en eventueel worden aangepakt.
extreem links kan je niet goed genoeg in de gaten houden... de harde kern loopt rond met piepers om een idee te geven van de organisatie graad.
pi_23528279
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:20 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

extreem links kan je niet goed genoeg in de gaten houden... de harde kern loopt rond met piepers om een idee te geven van de organisatie graad.
eh.. wat bedoel je nou?

piepers als in beepers of aardappelen?

organisatiegraad idee als in meesterlijk of stelt niets voor?
pi_23528442
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:04 schreef sjun het volgende:

[..]

Rob Schuitema presenteert zich ook wel onder de naam Willem Hart (KAFKA-'onderzoeker') en is verder bekend van AFA. Ook liet hij zich nogal eens zien bij het Dwars-debat over 'extreem-rechts'. Daar noemde hij zichzelf dan weer Jaap van Beek.

Als de man daadwerkelijk geciteerd is in een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou ik de man een zeer ruime fantasie toeschrijven... Op basis van de mate van absoluutheid in zijn bewering zou je bijna denken dat hij met de AIVD in contact staat.

Zou hij een stille van de AIVD kunnen zijn?
prima gegoogled..

Hij werd vanavond in editie nl (ca 18.10) geinterviewd over extreem rechts in Limburg.
De beelden staan hier : http://tinyurl.com/4rot2

zeeeeer bedenkelijke journalistiek..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')