Achquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:32 schreef HdJ het volgende: In Noord Limburg! Ja, het was even zoeken voor onze subsidiejagers, maar Noord Limburg lijkt een nog onontgonnen terrein. Rechts-extremisme vind je er niet
quote:Onderzoek naar rechtsextremisme in Limburg
ROERMOND - De Radboud Universiteit Nijmegen stelt een sociaal-wetenschappelijk onderzoek in naar mogelijk rechtsextremisme in Noord-Limburg. Het Openbaar Ministerie (OM) in Roermond verleend daaraan desgevraagd medewerking.
Dat heeft de Roermondse persofficier van justitie J. Nabben dinsdag laten weten. Volgens het OM zou de Radboud Universiteit in Nijmegen of een andere onderzoeksinstelling dit onderzoek kunnen uitvoeren. Het voornemen van burgemeester Waals voor een dergelijk wetenschappelijk onderzoek wordt nog geformuleerd, zei de persofficier dinsdagmiddag.
Het OM zelf stelt geen onderzoek in naar rechtsextremisme. ,,Extremisme is volgens de wet namelijk niet strafbaar'', aldus Nabben. ,,Maar mochten uit het wetenschappelijk onderzoek mogelijk strafbare feiten naar voren komen, dan zullen wij onze verantwoordelijkheid hierin nemen.''
Lonsdalejongeren
De afgelopen weken werd bekend dat in Noord-Limburg een harde kern van rechts-extremistische jongeren actief is. Zij zouden zich met name mengen onder Lonsdalejongeren, zo genoemd naar het kledingmerk dat zij dragen. Maar volgens de politie is het niet zo, dat 'Lonsdalers' per definitie rechts-extremistische denkbeelden hebben.
Burgemeester Waals van Venray wil in kaart gebracht hebben hoeveel rechts-extremistische jongeren in zijn regio rondlopen en wat zij zoal uitspoken. Het OM steunt dit initiatief.
ANP
Bron: LC
Sluit het een het ander uit? En hoezo vermeend? Rechtsextremisme bestaat in Nederland, dat hoef je niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:52 schreef Tikorev het volgende:
Fortuyn is vermoord door een linksextremist, Theo van Gogh is vermoord door een moslimextremist en dan gaan we met z'n allen fijn onderzoek doen naar vermeend rechtsextremisme![]()
Aangezien er niet onbeperkte hoeveelheden geld en mankracht bestaan in Nederland op ten duur wel. Het lijkt mij beter om die energie te steken in groeperingen waarvan mensen bereid zijn gebleken andersdenkenden te vermoorden...quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sluit het een het ander uit?
Lijkt het je niet dat het prima is om eerst onafhankelijk onderzoek te doen naar een verschijnsel vóór je je overhaaste conclusies trekt? Een rechte lijn tussen twee punten trekken kunnen we namelijk allemaal ...quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Aangezien er niet onbeperkte hoeveelheden geld en mankracht bestaan in Nederland op ten duur wel. Het lijkt mij beter om die energie te steken in groeperingen waarvan mensen bereid zijn gebleken andersdenkenden te vermoorden...
...
Overhaaste conclusies? Welke rechtsextremist heeft de afgelopen jaren in Nederland dan een andersdenkende opgelegd? Ik kan er geen bedenken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lijkt het je niet dat het prima is om eerst onafhankelijk onderzoek te doen naar een verschijnsel vóór je je overhaaste conclusies trekt?
Omgelegd bedoel je? Hoe triest het ook is, als ik je naar milieuactivisten vraag die een andersdenkende hebben omgelegd kom je ook maar tot 1 naam. Als het omleggen van andersdenkenden je criterium is is het milieuactivisme ook geen structureel probleem.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Overhaaste conclusies? Welke rechtsextremist heeft de afgelopen jaren in Nederland dan een andersdenkende opgelegd? Ik kan er geen bedenken.
Wie zegt dat het onderzoek alleen gestart wordt naar aanleiding van delicten met een dodelijke afloop?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Overhaaste conclusies? Welke rechtsextremist heeft de afgelopen jaren in Nederland dan een andersdenkende opgelegd? Ik kan er geen bedenken.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omgelegd bedoel je?
Ik bibber van angst! Maar dan van een situatie zoals we die voor de moord van Fortuyn hebben gekend. Onderzoek na onderzoek werd er gedaan naar rechtsextremisme, de AIVD die zich bijna volledig richt op islamitische en rechtsextremistische groeperingen terwijl bijna al het politieke geweld uit linkse hoek kwam. I.p.v. het radicale dierenactivisme in kaart te brengen (gealarmeerd door alle geweldadige incidenten) werden achterlijke kaalkopjes in de gaten gehouden. Dankzij die mentaliteit kon Volkert vrolijk zijn gang gaan.quote:Ben je soms bang dat je zelf in kaart wordt gebracht?
quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:37 schreef RijstNatie het volgende:
ik haat lonsdale
quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:42 schreef Peroxidase het volgende:
Als ze met dat onderzoek klaar zijn kunnen ze misschien het extreem linkse NSF (Nederlands Sociaal Forum) gaan onderzoeken. Gevaarlijke club!
Mag een onderzoek alleen gedaan worden als iets bedreigend is?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:45 schreef Peroxidase het volgende:
ja en Lonsdale jongeren zijn ook heel erg bedreigend? Het is maar van welk perspectief je het bekijkt![]()
hij is een rijstnaziquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:37 schreef RijstNatie het volgende:
ik haat lonsdale en extreem rechts...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |