Dit is wel heel erg kortzichtig natuurlijk...quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:33 schreef ivetje het volgende:
gelukkig zijn er mensen die roken...al dat geld dat ze verdienen aan die pakjes wordt weer in de zorg geflikkerd, en dus blijft de zorg betaalbaar. Ben dus maar blij dat er rokers zijn, anders betaalde jij je scheel als er eens iets met je gebeurde
Ik betaal liever iets meer geld, samen met heel nederland, dan dat mijn longen door de ROKERS worden aangetast, dat recht mogen ze simpelweg niet hebben, andermans lichaam beschadigen!quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:33 schreef ivetje het volgende:
gelukkig zijn er mensen die roken...al dat geld dat ze verdienen aan die pakjes wordt weer in de zorg geflikkerd, en dus blijft de zorg betaalbaar. Ben dus maar blij dat er rokers zijn, anders betaalde jij je scheel als er eens iets met je gebeurde
Joa ik ook nie vooral as je aan het eten bent ofzo bah wat stinkenquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:30 schreef 9christensen het volgende:
Restaurantrokers mag ik niet.
Dat maakt dus allemaal niet uit.... al ga je 20 meter verderop zitten, binnen enkele minuten nadat jij die sigaret hebt uitgemaakt bereiken die smerige stoffen ook de tere longetjes van die kinderen aan die tafel. "Rekening houden" betekend niet de rook een andere richting uit blazen of aan de andere kant van de tent gaan zitten. "Rekening houden" betekend gewoon helemaal niet roken in ruimtes waar ook kinderen zijn en wachten tot je buiten bent. De rook van een sigaret mengt zich snel met de lucht en die honderden chemicalien die een sigaret rijk is zullen ook de longen van die kinderen bereiken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:37 schreef Hepyro het volgende:
In een Restaurant ligt het wat ingewikkelder vind ik, als er bijvoorbeeld naast mijn tafel een gezin zit die niet rookt en waar veel kinderen zitten dan probeer ik eerst te kijken of er een andere tafel eventueel beschikbaar is en zo niet probeer ik ook rekening te houden met de niet rokers (in het geval dat er dus ook kinderen bij zitten).
Helemaal mee eens..... Ik ben ook wel eens bij iemand thuis geweest waar ze twee kleine kinderen hadden.... 2 en 4 jaar ofzo, en waar de vader dus nooit was gestopt met roken, niet tijdens de zwangerschap en niet daarna. En dus ook niet buiten, nee gewoon binnen..... en die kinderen huppelden dus vrolijk in die rook rond.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik stond laatst voor het stoplicht en er stopte een auto naast me waar mama en papa gezellig voorin zaten met een sigaret terwijl het kindje achterin in een kinderzitje zat.
Raam op een kier en roken maar!
Wat mij betreft mogen ze dat strafbaar maken!
je hoeft toch ook niet in andermans rook te staan?? Maak je huis rookvrij en blijf daar de hele dag zitten, op je werk heb je er al geen last van, in het openbaar vervoer niet...nou dan, binnenkort in het cafe ook niet meer, dus wat zeur je nou??quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:41 schreef Lurk-piet het volgende:
[..]
Ik betaal liever iets meer geld, samen met heel nederland, dan dat mijn longen door de ROKERS worden aangetast, dat recht mogen ze simpelweg niet hebben, andermans lichaam beschadigen!.
Een BTW verhoging van 19% naar 20% is genoeg om al die tabaksaccijns in 1 keer op te vangen, en zo betaald iedereen netjes mee natuurlijk. Verder kan ook alcoholaccijns ietsje verhoogd worden. Dat geld voor de zorg komt er wel, de verdediging dat we blij zijn dat er mensen roken want die betalen zogenaamd voor de zorg en zo is echt zo lame....quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:41 schreef Lurk-piet het volgende:
Ik betaal liever iets meer geld, samen met heel nederland, dan dat mijn longen door de ROKERS worden aangetast, dat recht mogen ze simpelweg niet hebben, andermans lichaam beschadigen!.
typisch voorbeeld voor dogmatische niet-rokersquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat maakt dus allemaal niet uit.... al ga je 20 meter verderop zitten, binnen enkele minuten nadat jij die sigaret hebt uitgemaakt bereiken die smerige stoffen ook de tere longetjes van die kinderen aan die tafel. "Rekening houden" betekend niet de rook een andere richting uit blazen of aan de andere kant van de tent gaan zitten. "Rekening houden" betekend gewoon helemaal niet roken in ruimtes waar ook kinderen zijn en wachten tot je buiten bent. De rook van een sigaret mengt zich snel met de lucht en die honderden chemicalien die een sigaret rijk is zullen ook de longen van die kinderen bereiken.
En natuurlijk steek je dan toch een sigaret op omdat 4 tafels verder ook iemand rookt..... en dan maakt "het toch niet meer uit" zegmaar.
Restaurants is de eerste plek waar het van mij verboden mag worden. Als je als roker nog niet eens het fatsoen op kan brengen om te wachten tot nadat je de rekening hebt betaald en naar buiten loopt dan ben je wel heel erg verslaafd natuurlijk......
Het is tevens gewoon ranzig als jouw hoofdgerecht net op tafel verschijnt, en een tafel verderop beginnen ze vrolijk te paffen omdat ze net de laatste hap dessert hebben weggeslikt.![]()
![]()
En dat zou bij mij dus niet gebeurden...ik stop met roken zodra ik zwanger ben, en ik verwacht ook dat mijn vriend er niet bij gaat staan roken. Of hij stopt, of hij gaat maar boven of buiten zitten. En ik zou iig nooit mijn kinderen zo in de rook laten zitten enzo. Maar zolang er bij ons nog geen kids zijn rook ik gewoon lekker doorquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..... Ik ben ook wel eens bij iemand thuis geweest waar ze twee kleine kinderen hadden.... 2 en 4 jaar ofzo, en waar de vader dus nooit was gestopt met roken, niet tijdens de zwangerschap en niet daarna. En dus ook niet buiten, nee gewoon binnen..... en die kinderen huppelden dus vrolijk in die rook rond.
Dat soort mensen hebben gewoon bijzonder weinig respect voor het leven......
Ja helaas.... op mijn 15e wist ik ook niet beter. Ik werd pas 8 jaar later verstandig genoeg om te stoppen.....op mijn 23e dus. Ik hoop dat anderen intelligenter zijn dan ik en er eerder mee ophouden.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
jong geleerd is oud gedaan!
Ik begrijp niet hoe die mensen hun kind onder ogen kunnen komen en vervolgens doodleuk kunnen beweren dat dat kind het allerbelangrijkste in hun leven is. Terwijl ze het niet eens kunnen opbrengen hun sigaretje te laten liggenquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef maartena het volgende:
Dat soort mensen hebben gewoon bijzonder weinig respect voor het leven......
Roken stinkt. Helaas hebben de rokers dat alleen zelf nooit in de gaten. Als ik continu scheten laat dan zouden mensen toch ook zeggen dat ik niet zo moet stinken? Rokers doen het ongegeneerd.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
roken is lief!
Ik kan me best voorstellen wat je nu zegt en daarom zou het een prima idee zijn (en volgens mij zijn ze dat wel van plan) dat er een rookvrije zone komt en een rokerszone die volledig van elkaar zijn afgeschermd dus dat de niet-rokers geen last meer hebben van de rook. Roken algeheel verbieden in Restaurants en de horeca lijkt mij niet echt super verstandig omdat er juist veel mensen zijn die vooral een sigaretje opsteken in een cafe/reastaurant etc. en die mensen zullen niet snel meer datzelfde café/restaurant bezoeken als er een algeheel rookverbod van kracht is en dus lopen de betreffende eigenaren ook omzet mis.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:46 schreef maartena het volgende:
[..] -knip-
Jij bent zelf wel heel egoïstisch he....je hebt al de halve wereld, want daar mag al niet meer gerookt worden. Je kan ook eens rekening houden met ons en het van de andere kant bekijken. Er zijn 2 groepen en die moeten maar een compromis sluiten. EN dan is het niet maar 1 groep die daar de dupe van moet worden...dat doe je met buitenlanders toch ook niet hopelijk??quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat maakt dus allemaal niet uit.... al ga je 20 meter verderop zitten, binnen enkele minuten nadat jij die sigaret hebt uitgemaakt bereiken die smerige stoffen ook de tere longetjes van die kinderen aan die tafel. "Rekening houden" betekend niet de rook een andere richting uit blazen of aan de andere kant van de tent gaan zitten. "Rekening houden" betekend gewoon helemaal niet roken in ruimtes waar ook kinderen zijn en wachten tot je buiten bent. De rook van een sigaret mengt zich snel met de lucht en die honderden chemicalien die een sigaret rijk is zullen ook de longen van die kinderen bereiken.
En natuurlijk steek je dan toch een sigaret op omdat 4 tafels verder ook iemand rookt..... en dan maakt "het toch niet meer uit" zegmaar.
Restaurants is de eerste plek waar het van mij verboden mag worden. Als je als roker nog niet eens het fatsoen op kan brengen om te wachten tot nadat je de rekening hebt betaald en naar buiten loopt dan ben je wel heel erg verslaafd natuurlijk......
Het is tevens gewoon ranzig als jouw hoofdgerecht net op tafel verschijnt, en een tafel verderop beginnen ze vrolijk te paffen omdat ze net de laatste hap dessert hebben weggeslikt.![]()
![]()
Typerend voor de Nederlander van vandaag... Alles mag, zolang het maar op een afstand van 100 meter of verder verwijderd is.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef devv05 het volgende:
Roken in openbare gelegenheden is vies en asociaal
Zolang ik er geen last van heb boeit het me niet. Maar toch zouden ze het gewoon helemaal moeten verbieden.
Je had een heel goed antwoord in het vorige topic over een verbod van roken in de horeca. Daarom valt dit antwoord me erg tegen. Enig idee hoe goed het met de slijterijen bij de grens gaat? de laatste accijnsverhoging op drank heeft meer gekost dan opgeleverd. En nee, er is niet zoveel minder gedronken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Een BTW verhoging van 19% naar 20% is genoeg om al die tabaksaccijns in 1 keer op te vangen, en zo betaald iedereen netjes mee natuurlijk. Verder kan ook alcoholaccijns ietsje verhoogd worden. Dat geld voor de zorg komt er wel, de verdediging dat we blij zijn dat er mensen roken want die betalen zogenaamd voor de zorg en zo is echt zo lame....
Waarom zou het een zwangerschap moeten vergen om te stoppen met roken? (Je weet toch hopelijk wel dat zelfs bij de eerste celdeling het kind (nou ja... foetus) al aangetast wordt..... dus stoppen voor je van plan bent kinderen te krijgen is veel verstandiger.)quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:54 schreef ivetje het volgende:
En dat zou bij mij dus niet gebeurden...ik stop met roken zodra ik zwanger ben, en ik verwacht ook dat mijn vriend er niet bij gaat staan roken. Of hij stopt, of hij gaat maar boven of buiten zitten. En ik zou iig nooit mijn kinderen zo in de rook laten zitten enzo. Maar zolang er bij ons nog geen kids zijn rook ik gewoon lekker door
quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef DoctorB het volgende:
maar het ALLERERGSTE aan roken is.....
......
..... dat er nietrokers zijn....
Met dat eeuwige gejank..... zoek toch eens een hobby, of laat iets aan die astma doen of zo...
Mja idd....niet-rokers bekijken alles maar alleen van hun kant. En dat is het erge eraan. De niet-rokers houden toch ook geen rekening met ons...ik dus ook niet meer met hen. Ze zitten constant te zeiken over ons, terwijl je al in half nederland niet eens meer lekker je peukie kan roken zonder dat je een boete krijgt of scheef wordt aangekeken. Kijk eerst eens naar jullie zelf voordat je gaat zeiken op anderen. Er zijn genoeg manieren zodat jullie niet in onze rook hoeven te zitten hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef DoctorB het volgende:
maar het ALLERERGSTE aan roken is.....
......
..... dat er nietrokers zijn....
Met dat eeuwige gejank..... zoek toch eens een hobby, of laat iets aan die astma doen of zo...
Ik zie er nu het nut nog niet van in...en het is gewoon lekker, in de kroeg met je peukje erbij, achter de pc. Weet ik veel waarom ik nu niet stop. Ik zal het echt wel een keer doen, maar nu gewoon nog niet.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou het een zwangerschap moeten vergen om te stoppen met roken? (Je weet toch hopelijk wel dat zelfs bij de eerste celdeling het kind (nou ja... foetus) al aangetast wordt..... dus stoppen voor je van plan bent kinderen te krijgen is veel verstandiger.)
Goed, dan trekken we de BTW gelijk aan dat van Belgie: 21%. En Nederlanders gaan niet voor elk wissewasje de grens over om te profiteren van de 16% BTW in Duitsland. Dat doen ze nu ook al niet, tenzij het mischien om een wasmachine of ander groot apparaat gaat. Met de huidige benzine prijzen is het het gewoon niet waard om de grens over te gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:58 schreef Wolter het volgende:
Je had een heel goed antwoord in het vorige topic over een verbod van roken in de horeca. Daarom valt dit antwoord me erg tegen. Enig idee hoe goed het met de slijterijen bij de grens gaat? de laatste accijnsverhoging op drank heeft meer gekost dan opgeleverd. En nee, er is niet zoveel minder gedronken.
dat vind ik dus wel aso, als je met anderen aan een tafel zit. Maar ik ga altijd naar hetzelfde restaurant en daar wordt gewoon gevraagd of je rookt of niet. Nou, als ik dan aan een rokers-tafel gezet wordt verwacht ik wel dat ik daar gewoon kan roken...anders had ik er niet om gevraagd hequote:Op dinsdag 23 november 2004 17:03 schreef -tammie- het volgende:
restaurantrokers; verschrikkelijk
Ik zat toevallig vorige week bij de japanner en zoals sommigen vast wel weten zit je daar dus met andere mensen aan tafel. Toen het voorgerecht bijna werd opgedient staken 3 van de 4 andere onbekenden ongegeneerd een peuk op. Zelfs toen ik met een vriend van mij ruilde van plaats, omdat ik constant de tabakwalm van mijn buurman in mijn harses kreeg, ging er geen lampje branden.
Soms vraag ik me gewoon af of dit soort mensen gewoon schijt hebben aan anderen of dat ze gewoon echt zo dom zijn om niet te begrijpen dat er ook mensen zijn die er een hekel aan hebben om in een rookwalm te zitten.
heel slim,quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik ging eens naar een beurs in utrecht en de lucht was er zo schoon dat mijn longen de hoeveelhied zuivere lucht niet aankonden...![]()
maar je hebt gelijk.. ik rook al heel lang en het stinkt ook inderdaad maar ja het is zooooooooooo lekker en zo bevredigend...
wat ik elke roker kan aanraken.. begin met wiet..
sinds ik blow rook ik echt een stuk minder..!!!
misschien ben ik ook nog psychopatisch en kom ik vanacht je anus uitrokenquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:06 schreef DoctorB het volgende:
[..]
heel slim,
dus naast kanker krijg je nu ook last van schizofrenie....
goed bezig!!!
Hehe, ik ben in augustus op vakantie gegaan...naar turkije en heb toen 2 sloffen meegenomen. Daarvan is er nu net 1 op...zoveel rook ikdus niet en ik betaal dus ook helemaal niet zoveel aan die schatkist van het rijkquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed, dan trekken we de BTW gelijk aan dat van Belgie: 21%. En Nederlanders gaan niet voor elk wissewasje de grens over om te profiteren van de 16% BTW in Duitsland. Dat doen ze nu ook al niet, tenzij het mischien om een wasmachine of ander groot apparaat gaat. Met de huidige benzine prijzen is het het gewoon niet waard om de grens over te gaan.
Hoe dan ook, rokers hebben volgens mij het gevoel dat zij zouden mogen roken omdat ze zoveel accijns aan de regering geven. Ze lijken er trots op. Ga jij maar eens een niet-roker vinden die vrijwillig eenzelfde bedrag per maand neerteld voor onze schatkist, en praat dan nog maar eens over verslaving. Het is gewoon een manier om een verslaving proberen goed te praten.
Wel eens van "verslaving" gehoord?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:03 schreef ivetje het volgende:
Ik zie er nu het nut nog niet van in...en het is gewoon lekker, in de kroeg met je peukje erbij, achter de pc. Weet ik veel waarom ik nu niet stop. Ik zal het echt wel een keer doen, maar nu gewoon nog niet.
Er bestaat geloof ik nog steeds een kans van 2% ofzo dat je met de pil alsnog zwanger wordt, maar dat is eigenlijk een heel andere discussie. Maar het zou je sieren (en je vent) als je allebei zou stoppen met roken op het moment dat je stopt met de pil. Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.quote:Daarnaast, ik ben aan de pil dus die cellen komen zowiezo niet
Maar ik rook niet!quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:28 schreef sizzler het volgende:
Ik ga toch ook niet achter iemand staan om een continue gas uit mijn endeldarm te laten ontsnappen.
En zo is het precies!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:05 schreef hanskepanske het volgende:
"Een tevreden roker is geen onrust stoker" placht men te zeggen
ik ookquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Hehe, ik ben in augustus op vakantie gegaan...naar turkije en heb toen 2 sloffen meegenomen.
dat doen we hopelijk ook, eerst mijn vriend zover krijgen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Wel eens van "verslaving" gehoord?Je hoort een heroine verslaafde ook wel eens op TV zeggen.... "Morgen stop ik met die rotzooi, echt waar.... morgen!"
[..]
Er bestaat geloof ik nog steeds een kans van 2% ofzo dat je met de pil alsnog zwanger wordt, maar dat is eigenlijk een heel andere discussie. Maar het zou je sieren (en je vent) als je allebei zou stoppen met roken op het moment dat je stopt met de pil. Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.
Ehhh nee, als je stopt met de pil kun je bij de eerstvolgende eisprong al zwanger worden!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.
haha!! het zijn ook van die verdomde kleine pakjes camelquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik ookalleen ze waren binnen 2 weken op
Dat komt omdat ex-rokers de enige groep mensen zijn die weten wat het is om te roken. Nier-rokers weten alleen maar hoe het stinkt bij anderen, maar ex-rokers weten hoe het is om naar die sigaret te verlangen, die tabak heerlijk in de hens te steken, en een flinke zuig te nemen...... aaaaah heerlijk als ik er aan terug denk!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:08 schreef ivetje het volgende:
Weet je wie nog het ergst zijn....van die mensen die vroeger ook gerookt hebben en zich nu helemaal kapot ergeren, terwijl ze ooit zelf net zo erg waren!! En roep nou niet dat jij verstandig bent geworden, want dat is wel te merken in dit topic ja
ik eigenlijk ook hoorquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef Miesjemies het volgende:
Ik ben een uitgaansrokertje
Dan kun je natuurlijk net zo goed meteen stoppen..... maar omdat je vriendje dan nog rookt stop jij ook maar niet?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:11 schreef ivetje het volgende:
dat doen we hopelijk ook, eerst mijn vriend zover krijgen.
Daarnaast ben ik zo ongeveer niet verslaafd...jaja, dat zegt iedereen. Maar ondertussen heb ik vorige week niet gerookt, in het weekend 3 hele sigaretten en de afgelopen 2 dagen ook alweer niet...en nee, ik zit niet met trillende handjes te typenIk mag thuis niet roken bij mijn ouders, en aangezien het buiten koud is en ik werkloos ben rook ik niet doordeweeks
![]()
ik had marallaboro ofzoietsquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
haha!! het zijn ook van die verdomde kleine pakjes camelNou, ik lieg een beetje...er is 1,5 slof op. Maar zowat de helft is opgegaan aan vrienden enzo
Maar toen je wel rookte, baalde je er ook van als iemand erover zat te zeiken. En zeg nou niet dat dat niet is, want iedereen die rookt haat dat. En tegenwoordig mag je als nederlander zowat nergens meer roken...als jij nog had gerookt had je dat ook klote gevonden. Bekijk het ook eens van onze kant...voor ons is het ook niet altijd even leuk hoorquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt omdat ex-rokers de enige groep mensen zijn die weten wat het is om te roken. Nier-rokers weten alleen maar hoe het stinkt bij anderen, maar ex-rokers weten hoe het is om naar die sigaret te verlangen, die tabak heerlijk in de hens te steken, en een flinke zuig te nemen...... aaaaah heerlijk als ik er aan terug denk!
Ik heb naast de twee werelden van roker en niet-meer-roker ook het geluk dat ik een tijdlang niet-roker in de horeca mag proberen hier in California.... en als je dat eenmaal een tijdje hebt gehad wil je niet meer terug naar die stinkende restaurants in Nederland! Het is echt een stuk lekkerder als je kan eten zonder dat er iemand een tafeltje verderop loopt te stinken!
precies! eigen lichaam. Dus houd jij je advies dan maar voor jezelf hè?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan kun je natuurlijk net zo goed meteen stoppen..... maar omdat je vriendje dan nog rookt stop jij ook maar niet?Het is je eigen lichaam dat je aan het vergiftigen bent hoor....
Ik stop niet, omdat ik het toch lekker vindquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan kun je natuurlijk net zo goed meteen stoppen..... maar omdat je vriendje dan nog rookt stop jij ook maar niet?Het is je eigen lichaam dat je aan het vergiftigen bent hoor....
*kuch Kixass kuch proestquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Qwea het volgende:
ik heb er ook zo gruwlijk de fucking pest aan.Aan dat hele rook shit. Roken is voor mij zelfs een reden om iemand af te wijzen
Solo zekerquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Qwea het volgende:
ik heb er ook zo gruwlijk de fucking pest aan.Aan dat hele rook shit. Roken is voor mij zelfs een reden om iemand af te wijzen
Denk je dat de flessen per stuk worden opgehaald door de mensen?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Goed, dan trekken we de BTW gelijk aan dat van Belgie: 21%. En Nederlanders gaan niet voor elk wissewasje de grens over om te profiteren van de 16% BTW in Duitsland. Dat doen ze nu ook al niet, tenzij het mischien om een wasmachine of ander groot apparaat gaat. Met de huidige benzine prijzen is het het gewoon niet waard om de grens over te gaan.
Hoe dan ook, rokers hebben volgens mij het gevoel dat zij zouden mogen roken omdat ze zoveel accijns aan de regering geven. Ze lijken er trots op. Ga jij maar eens een niet-roker vinden die vrijwillig eenzelfde bedrag per maand neerteld voor onze schatkist, en praat dan nog maar eens over verslaving. Het is gewoon een manier om een verslaving proberen goed te praten.
De roker is de enige persoon die willens en wetens de gezondheid van een ander beinvloed. Ja, mobiel blaten is irritant, en het wegschuiven van 3 frikandellen met een spuit heroine als dessert is ook ook vreselijk ongezond..... maar zo'n iemand tast alleen zijn eigen lichaam aan.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:05 schreef hanskepanske het volgende:
Ik vind al die frusti-mensjes wel grappig
De roker is altijd de boosdoener... mobiel BLATEN in de trein moet kunnen
De zwakste vergelijking die een roker kan maken (na het alom beroemde "rokers betalen accijns voor de gezondsheidszorg"). Ten eerste zijn uitlaatgassen van een compleet andere samenstelling dan de geconcentreerde rook uit een sigaret, en ten tweede kan de economie prima zonder sigarettenfabrikanten, maar niet zonder logistiek en transport. Je krijgt zonder benzine te verbranden ook geen tabak in Nederland trouwens. We zouden kunnen gaan zeilen, maar we leven niet meer in de tijd waar er maae 2 miljoen mensen in Nederland woonden. Dilemma, nietwaar?quote:Autorijden is ook gezond...voor het milieu en onszelf
Ik zie rokers veel krommer lullen om hun verslaving maar goed te praten.quote:Blijf lekker krom lullen joh...
of voor niet rokersquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind dat er aparte kampen moeten komen voor rokers.
He, als ze hun eigen lichaam willen vervuilen, waarom dan niet achter een bos schrikdraad?
Kut-rokers. Hè Sidekick?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef Sidekick het volgende:
He, als ze hun eigen lichaam willen vervuilen, waarom dan niet achter een bos schrikdraad?
jij rijdt geen auto? De uitlaatgassen tasten de ozonlaag aan, en op die manier komt er een gat...en daar gaan we allemaal door doodquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De roker is de enige persoon die willens en wetens de gezondheid van een ander beinvloed. Ja, mobiel blaten is irritant, en het wegschuiven van 3 frikandellen met een spuit heroine als dessert is ook ook vreselijk ongezond..... maar zo'n iemand tast alleen zijn eigen lichaam aan.
Helaas vergiftig je met roken ook de lichamen van anderen. Maar dat kan de meeste rokers weinig schelen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:16 schreef DoctorB het volgende:
precies! eigen lichaam. Dus houd jij je advies dan maar voor jezelf hè?
En je zit er blijkbaar niet over in dat de gezondheid van anderen wordt aangetast?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:18 schreef ivetje het volgende:
overigens is meeroken nog slechter...in die rook zitten meer stoffen die slecht voor je zijn. Dus eigenlijk ben ik gezond bezig door zelf te roken
Een roker tast ook alleen zijn eigen lichaam aan.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De roker is de enige persoon die willens en wetens de gezondheid van een ander beinvloed. Ja, mobiel blaten is irritant, en het wegschuiven van 3 frikandellen met een spuit heroine als dessert is ook ook vreselijk ongezond..... maar zo'n iemand tast alleen zijn eigen lichaam aan.
kan ook voor niet-rokers...ga jij maar lekker achter dat draadje zitten, want jij hebt last van ons. Wij verder (naast dit geblaat) niet van jou. Jij ziet ons als een probleem...wij jou niet. Nou, dan ga jij daar toch lekker zitten, dan heb je geen last meer van onsquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef Sidekick het volgende:
jou uitlaatgassen staan gelijk aan mijn rookquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Helaas vergiftig je met roken ook de lichamen van anderen. Maar dat kan de meeste rokers weinig schelen.
[..]
En je zit er blijkbaar niet over in dat de gezondheid van anderen wordt aangetast?
Precies. Paspoort afnemen en in the middle of Rokistan droppen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
Kut-rokers. Hè Sidekick?
niet alleen thuis heeft ie er geen last van, op het werk al niet meer, in het openbaar vervoer niet, in sommige cafe's niet, op stations niet...waar heeft hij er eigenlijk wel last vanquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Een roker tast ook alleen zijn eigen lichaam aan.
Moet je maar niet zo dichtbij komen staan met je gezever.
Als je thuis blijft heb je helemaal geen last van mijn rook, en als je niet bij mij in de buurt komt ook niet.
Kom je wel in mijn buurt (zoals zovelen omdat mensen nu eenmaal graag in de nabijheid van grootsheid zijn) verwijs ik u door naar het tweede deel van reeds genoemde uitspraak van Bill Hicks...
niet roken...prima, maar dan wel in je eigen huis, in het openbaar vervoer, op je werk, in sommige cafe's/restaurant en op het perron van de ns!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
-blaat-
van zn eigen kut gezeur... dat is zo ingebakken in zn minimale hersentjes dat ie zelf blijft zuren als ie is aan het duiken enz.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
niet alleen thuis heeft ie er geen last van, op het werk al niet meer, in het openbaar vervoer niet, in sommige cafe's niet, op stations niet...waar heeft hij er eigenlijk wel last van
en hoe zit het met blowen??quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hoera TS![]()
Helemaal mee eens! Vooral die restaurantrokers mogen ze tegen de muur zetten!
Het is idd zo extreem goor om die rook te ruiken als je nog lekker aan het eten bent, bij mij bederft het echt mijn eetlust.
Eigenlijk is het te idioot voor woorden dat mensen moedwillig mogen rondlopen met een bepaalde stof die andere mensen doodziek kan maken.
Roken? Prima! Maar dan wel in je eigen huis. Verder overal verbieden! Maar dat gaat ook wel lukken denk ik, het gaat al aardig te goede kant op. Mensen kijken steeds vaker verontwaardigd naar rokersen dat is precies de bedoeling, laat die zwakzinnigen maar merken hoe gestoord ze bezig zijn!
nou niet het blowen gaan aanvallen anders!!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:29 schreef DoctorB het volgende:
[..]
en hoe zit het met blowen??
Want daar heb IK dan bijvoorbeeld weer last van.
Het stinkt VERSCHRIKKELIJK, van de lucht krijg ik hoofdpijn, en het is nog verboden ook.
Maar ik moet nog zien dat DAAR iemand een boete voor krijgt, of dat 1 van die anti-rook helden hier er iets van durft te zeggen.
laffaards...
He, dit is een oplossing in het belang van de roker. Want anders worden er binnen de kortste keren wat rokers gesloopt. Of dacht je soms dat Van Gogh vanwege zijn mening is vermoord?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef ivetje het volgende:
[..]
kan ook voor niet-rokers...ga jij maar lekker achter dat draadje zitten, want jij hebt last van ons.
hehe, ik zou ook best last hebben van dat gezeur. En van oververmoeidheid, want zeg nou zelf...je zooo druk maken over rokers, dat kost een hoop energie hoor. Kijk, wij steken lekker nog een peukie op en gaan achterover op onze luie stoel zijn geblaat lezenquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
van zn eigen kut gezeur... dat is zo ingebakken in zn minimale hersentjes dat ie zelf blijft zuren als ie is aan het duiken enz.
ja, heerlijk. effe relexe!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef ivetje het volgende:
[..]
hehe, ik zou ook best last hebben van dat gezeur. En van oververmoeidheid, want zeg nou zelf...je zooo druk maken over rokers, dat kost een hoop energie hoor. Kijk, wij steken lekker nog een peukie op en gaan achterover op onze luie stoel zijn geblaat lezen
Ja zelfde regel toepassen natuurlijk. Of je nu gewoon een sigaret rookt of een pijpquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:29 schreef DoctorB het volgende:
[..]
en hoe zit het met blowen??
Want daar heb IK dan bijvoorbeeld weer last van.
Het stinkt VERSCHRIKKELIJK, van de lucht krijg ik hoofdpijn, en het is nog verboden ook.
Maar ik moet nog zien dat DAAR iemand een boete voor krijgt, of dat 1 van die anti-rook helden hier er iets van durft te zeggen.
laffaards...
preciesquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef ivetje het volgende:
[..]
hehe, ik zou ook best last hebben van dat gezeur. En van oververmoeidheid, want zeg nou zelf...je zooo druk maken over rokers, dat kost een hoop energie hoor. Kijk, wij steken lekker nog een peukie op en gaan achterover op onze luie stoel zijn geblaat lezen
Als Van Gogh niet gerookt had, had 'ie sneller kunnen wegrennen voor Mohammed. Het is dus uiteindelijk zijn eigen schuld.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
He, dit is een oplossing in het belang van de roker. Want anders worden er binnen de kortste keren wat rokers gesloopt. Of dacht je soms dat Van Gogh vanwege zijn mening is vermoord?
En als je last hebt van liquidaties, dan moet je dus in een kamp zitten, want jouw redenering "jij hebt last van ons", gaat dan weer op natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |