abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23518852
Rokers stinken. En hebben nare gewoontes. Niet alle rokers zijn even erg natuurlijk, maar er zijn wel ergelijke categorieën. Ik noem er hier een paar.

Dogmatische rokers

Mensen die meteen beginnen te steigeren als je ook maar iets negatiefs over roken zegt. Nog erger dan een moslimfundamentalist tegen wie je zou zeggen dat Mohammed een pedo was, nog erger dan dat je tegenover een orthodoxe jood de holocaust zou ontkennen en nog gevaarlijker dan een F-side hooligan vertellen dat ajax een club voor mietjes is. Nee, één verkeerd woord over roken en je hebt ruzie.

Van de week nog meegemaakt: een baby in een gezelschap van veel (zware shag) rokers. 1 iemand waagde het zich hardop af te vragen of die rook wel goed was voor die baby waarop de man des huize opsprong met "het is mijn huis, ik rook, dus hier wordt ook gerookt!" En ging demonstratief een shagje draaien. "Iemand een sigaartje?"

Uitgaansrokers

Vrouwen die in een discotheek met een sigaret in de hand zich door de mensenmassa wringen. En dan met de hand op ooghoogte en de peuk naar voren. En het dan gek vinden dat ze in hun boerigheid iemand hun sigaret in de arm uitdrukken. Ik ga toch ook niet met een naald of een watervaste viltstift naar voren door een mensenmassa lopen? Dat is toch ook debiel?

WC-rokers

Gele brandplekken op de wc-pot, een rookgeur op de wc. Bah. Ik ga toch ook geen wijntje drinken of ijsje eten op de wc?

Restaurantrokers

Misselijkmakend. Ben je nog met een heerlijk gerecht bezig, gaan de vier mensen aan de tafel naast je roken. Gatverdamme. Je eet wat je ruikt dus het is net alsof er een laag as over je pepersteak met stroganoff rooksaus ligt. Ik ga toch ook niet achter iemand staan om een continue gas uit mijn endeldarm te laten ontsnappen.

Die teksten op zo'n verpakking slaan ook nergens op. "Roken verhoogt de kans op kanker." Alsof tieners zich er nu zorgen over maken dat ze over dertig jaar heel misschien kanker krijgen. 1 op de 3 Nederlanders krijgt het toch wel. Tegen de tijd dat ze zo oud zijn dat alle leeftijdgenoten erdoor bij bosjes neervallen is het toch al te laat.

Ze zouden het nu moeten merken. Dus omhoog dat teergehalte! Verbied light en halfzware shag! Geen filters meer! En maak die sigaretten langer!

Roken? Dat lossen we samen wel op.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:30:20 #2
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_23518916
Restaurantrokers mag ik niet.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:33:54 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23518990
gelukkig zijn er mensen die roken...al dat geld dat ze verdienen aan die pakjes wordt weer in de zorg geflikkerd, en dus blijft de zorg betaalbaar. Ben dus maar blij dat er rokers zijn, anders betaalde jij je scheel als er eens iets met je gebeurde
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:35:46 #4
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_23519062
op mn werk in het hotel heb je ook regelmatig van die restaurant rokers. alsof dat nog niet erg genoeg is, zijn dit vooral sigarentypes bah dat is nog 2x zo ranzig
pi_23519099
Zelf ben ik een heel sociaal roker, als ik in gezelschap ben bij anderen of bij mij thuis dan vraag ik altijd of het bezwaarlijk is dat ik rook en in het geval dat ik thuis ben en er zijn niet-rokers dan probeer ik mijn rookgedrag zoveel mogelijk in te perken.

In een Restaurant ligt het wat ingewikkelder vind ik, als er bijvoorbeeld naast mijn tafel een gezin zit die niet rookt en waar veel kinderen zitten dan probeer ik eerst te kijken of er een andere tafel eventueel beschikbaar is en zo niet probeer ik ook rekening te houden met de niet rokers (in het geval dat er dus ook kinderen bij zitten).
pi_23519153
"Ja, ik rook alleen als ik uitga, ik ben niet verslaafd hoor, vind het gewoon gezellig"
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:40:24 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519199
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:33 schreef ivetje het volgende:
gelukkig zijn er mensen die roken...al dat geld dat ze verdienen aan die pakjes wordt weer in de zorg geflikkerd, en dus blijft de zorg betaalbaar. Ben dus maar blij dat er rokers zijn, anders betaalde jij je scheel als er eens iets met je gebeurde
Dit is wel heel erg kortzichtig natuurlijk... Het geld dat de Nederlandse staat verdient aan de accijnzen op tabaksprodukten kan natuurlijk ook ergens anders vandaan gehaald worden, bijvoorbeeld door extra accijns te heffen op alcoholproducten, waar in Nederland nog een veel grotere markt in zit. Een BTW verhoging van 19% naar 20% lost het accijnsprobleem helemaal op.

Roken is zo ontzettend slecht voor je lichaam, en er zijn zoveel aan roken gerelateerde ziekten en/of kwaaltjes, dat de gezondheidskosten omlaag gaan als iedereen zou stoppen met roken. Rokers stoppen naast teer en nicotine enkele honderden (ja honderden) andere chemicalien in het lichaam, pure vergifitiging dus. En waarvoor? Om stoer te doen met je vrienden/vriendinnen?

Weegt die gezelligheid, stoerdoenerij, of lekkernij echt op tegen wat het doet met het menselijk lichaam? En nog erger, wat het doet met de lichamen van anderen om je heen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23519233
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:33 schreef ivetje het volgende:
Ik betaal liever iets meer geld, samen met heel nederland, dan dat mijn longen door de ROKERS worden aangetast, dat recht mogen ze simpelweg niet hebben, andermans lichaam beschadigen! .
Max. 4 regels
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:43:44 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23519281
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:30 schreef 9christensen het volgende:
Restaurantrokers mag ik niet.
Joa ik ook nie vooral as je aan het eten bent ofzo bah wat stinken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:44:19 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23519300
Ik stond laatst voor het stoplicht en er stopte een auto naast me waar mama en papa gezellig voorin zaten met een sigaret terwijl het kindje achterin in een kinderzitje zat.
Raam op een kier en roken maar!

Wat mij betreft mogen ze dat strafbaar maken!
pi_23519324
roken is lief!
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:46:46 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519355
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:37 schreef Hepyro het volgende:
In een Restaurant ligt het wat ingewikkelder vind ik, als er bijvoorbeeld naast mijn tafel een gezin zit die niet rookt en waar veel kinderen zitten dan probeer ik eerst te kijken of er een andere tafel eventueel beschikbaar is en zo niet probeer ik ook rekening te houden met de niet rokers (in het geval dat er dus ook kinderen bij zitten).
Dat maakt dus allemaal niet uit.... al ga je 20 meter verderop zitten, binnen enkele minuten nadat jij die sigaret hebt uitgemaakt bereiken die smerige stoffen ook de tere longetjes van die kinderen aan die tafel. "Rekening houden" betekend niet de rook een andere richting uit blazen of aan de andere kant van de tent gaan zitten. "Rekening houden" betekend gewoon helemaal niet roken in ruimtes waar ook kinderen zijn en wachten tot je buiten bent. De rook van een sigaret mengt zich snel met de lucht en die honderden chemicalien die een sigaret rijk is zullen ook de longen van die kinderen bereiken.

En natuurlijk steek je dan toch een sigaret op omdat 4 tafels verder ook iemand rookt..... en dan maakt "het toch niet meer uit" zegmaar.

Restaurants is de eerste plek waar het van mij verboden mag worden. Als je als roker nog niet eens het fatsoen op kan brengen om te wachten tot nadat je de rekening hebt betaald en naar buiten loopt dan ben je wel heel erg verslaafd natuurlijk......

Het is tevens gewoon ranzig als jouw hoofdgerecht net op tafel verschijnt, en een tafel verderop beginnen ze vrolijk te paffen omdat ze net de laatste hap dessert hebben weggeslikt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:49:26 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519421
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik stond laatst voor het stoplicht en er stopte een auto naast me waar mama en papa gezellig voorin zaten met een sigaret terwijl het kindje achterin in een kinderzitje zat.
Raam op een kier en roken maar!

Wat mij betreft mogen ze dat strafbaar maken!
Helemaal mee eens..... Ik ben ook wel eens bij iemand thuis geweest waar ze twee kleine kinderen hadden.... 2 en 4 jaar ofzo, en waar de vader dus nooit was gestopt met roken, niet tijdens de zwangerschap en niet daarna. En dus ook niet buiten, nee gewoon binnen..... en die kinderen huppelden dus vrolijk in die rook rond.

Dat soort mensen hebben gewoon bijzonder weinig respect voor het leven......

-
pi_23519439
jong geleerd is oud gedaan!
<hr>
pi_23519470
"Wees aardig voor rokers, iedere sigaret kan de laatste zijn"
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:52:09 #16
11458 ivetje
pi_23519495
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:41 schreef Lurk-piet het volgende:

[..]

Ik betaal liever iets meer geld, samen met heel nederland, dan dat mijn longen door de ROKERS worden aangetast, dat recht mogen ze simpelweg niet hebben, andermans lichaam beschadigen! .
je hoeft toch ook niet in andermans rook te staan?? Maak je huis rookvrij en blijf daar de hele dag zitten, op je werk heb je er al geen last van, in het openbaar vervoer niet...nou dan, binnenkort in het cafe ook niet meer, dus wat zeur je nou??

Trouwens, jij rijdt zeker wel auto enzo he...nee, dat tast de ozonlaag niet aan en heeft dus geen effect op onze gezondheid.
Je doet dus eigenlijk precies hetzelfde...
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:52:09 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519497
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:41 schreef Lurk-piet het volgende:
Een BTW verhoging van 19% naar 20% is genoeg om al die tabaksaccijns in 1 keer op te vangen, en zo betaald iedereen netjes mee natuurlijk. Verder kan ook alcoholaccijns ietsje verhoogd worden. Dat geld voor de zorg komt er wel, de verdediging dat we blij zijn dat er mensen roken want die betalen zogenaamd voor de zorg en zo is echt zo lame....
-
pi_23519499
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat maakt dus allemaal niet uit.... al ga je 20 meter verderop zitten, binnen enkele minuten nadat jij die sigaret hebt uitgemaakt bereiken die smerige stoffen ook de tere longetjes van die kinderen aan die tafel. "Rekening houden" betekend niet de rook een andere richting uit blazen of aan de andere kant van de tent gaan zitten. "Rekening houden" betekend gewoon helemaal niet roken in ruimtes waar ook kinderen zijn en wachten tot je buiten bent. De rook van een sigaret mengt zich snel met de lucht en die honderden chemicalien die een sigaret rijk is zullen ook de longen van die kinderen bereiken.

En natuurlijk steek je dan toch een sigaret op omdat 4 tafels verder ook iemand rookt..... en dan maakt "het toch niet meer uit" zegmaar.

Restaurants is de eerste plek waar het van mij verboden mag worden. Als je als roker nog niet eens het fatsoen op kan brengen om te wachten tot nadat je de rekening hebt betaald en naar buiten loopt dan ben je wel heel erg verslaafd natuurlijk......

Het is tevens gewoon ranzig als jouw hoofdgerecht net op tafel verschijnt, en een tafel verderop beginnen ze vrolijk te paffen omdat ze net de laatste hap dessert hebben weggeslikt.
typisch voorbeeld voor dogmatische niet-rokers

alles met betrekking tot roken is voor hen gelijk aan moord...
onbewust dat het eten wat ze eten, de vervuilde lucht, kaarsen etc hun lichaam sterk vervuilen waanen ze zich gezond door te kankeren op rokers, weer onbewust dat de stress die dit meebrengt hun fataal kan worden
<hr>
pi_23519540
Roken is stoer!!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:54:04 #20
11458 ivetje
pi_23519559
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Helemaal mee eens..... Ik ben ook wel eens bij iemand thuis geweest waar ze twee kleine kinderen hadden.... 2 en 4 jaar ofzo, en waar de vader dus nooit was gestopt met roken, niet tijdens de zwangerschap en niet daarna. En dus ook niet buiten, nee gewoon binnen..... en die kinderen huppelden dus vrolijk in die rook rond.

En dat zou bij mij dus niet gebeurden...ik stop met roken zodra ik zwanger ben, en ik verwacht ook dat mijn vriend er niet bij gaat staan roken. Of hij stopt, of hij gaat maar boven of buiten zitten. En ik zou iig nooit mijn kinderen zo in de rook laten zitten enzo. Maar zolang er bij ons nog geen kids zijn rook ik gewoon lekker door
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:54:23 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519565
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
jong geleerd is oud gedaan!
Ja helaas.... op mijn 15e wist ik ook niet beter. Ik werd pas 8 jaar later verstandig genoeg om te stoppen.....op mijn 23e dus. Ik hoop dat anderen intelligenter zijn dan ik en er eerder mee ophouden.

En ja, ik ben gewoon begonnen omdat 2 vriendjes ook rookten. En dan doe je gewoon mee.
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:54:40 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23519573
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef maartena het volgende:

Ik begrijp niet hoe die mensen hun kind onder ogen kunnen komen en vervolgens doodleuk kunnen beweren dat dat kind het allerbelangrijkste in hun leven is. Terwijl ze het niet eens kunnen opbrengen hun sigaretje te laten liggen Preventief steriliseren, dat vind ik ervan.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23519593
Vertel mij wat - zaterdagavond uitgegaan langs een concert en een bar en naast het feit dat m'n kleren naar de rook stonken wat overigens niet zo'n punt is zat die rooklucht (aangezien m'n haar redelijk lang is) ook in m'n haar. Na 2x successievelijk m'n haar grondig gewassen te hebben zat die overigens onder de douche verstikkende putlucht er nog in.
pi_23519603
Wat een drukte weer Sizz .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23519608
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
roken is lief!
Roken stinkt. Helaas hebben de rokers dat alleen zelf nooit in de gaten. Als ik continu scheten laat dan zouden mensen toch ook zeggen dat ik niet zo moet stinken? Rokers doen het ongegeneerd.

Ben een keer uitgeweest in Utrecht (de Beurs) en daar rookte maar drie personen. In de hele tent! Het stonk niet en je kleren hoefde niet meteen in de was. Je haren stonken niet, je kamer niet. Heerlijk.
pi_23519618
quote:

[..] -knip-
Ik kan me best voorstellen wat je nu zegt en daarom zou het een prima idee zijn (en volgens mij zijn ze dat wel van plan) dat er een rookvrije zone komt en een rokerszone die volledig van elkaar zijn afgeschermd dus dat de niet-rokers geen last meer hebben van de rook. Roken algeheel verbieden in Restaurants en de horeca lijkt mij niet echt super verstandig omdat er juist veel mensen zijn die vooral een sigaretje opsteken in een cafe/reastaurant etc. en die mensen zullen niet snel meer datzelfde café/restaurant bezoeken als er een algeheel rookverbod van kracht is en dus lopen de betreffende eigenaren ook omzet mis.
pi_23519636
Ik vind de rokers die de TS opnoemt a-sociale rokers, maar ik heb voor de rest van de gevallen geen bezwaar dat mensen een sigaret opsteken.

Wanneer ik wil roken, vraag ik eerst beleefd of ik mag roken, zeker als ik bij mensen thuis ben. Bij het uitgaan probeer ik er gewoonweg rekening mee te houden dat ik niemand aanstoot met een brandene sigaret. In een restaurant rook ik uberhaupt niet, dat is puur het lastig vallen van mensen en hoog overbodig.
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:57:14 #28
11458 ivetje
pi_23519648
quote:

[..]

Jij bent zelf wel heel egoïstisch he....je hebt al de halve wereld, want daar mag al niet meer gerookt worden. Je kan ook eens rekening houden met ons en het van de andere kant bekijken. Er zijn 2 groepen en die moeten maar een compromis sluiten. EN dan is het niet maar 1 groep die daar de dupe van moet worden...dat doe je met buitenlanders toch ook niet hopelijk??
To infinity…and beyond!
pi_23519652
Roken in openbare gelegenheden is vies en asociaal

Zolang ik er geen last van heb boeit het me niet. Maar toch zouden ze het gewoon helemaal moeten verbieden.
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:57:42 #30
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23519661
maar het ALLERERGSTE aan roken is.....

......

..... dat er nietrokers zijn....

Met dat eeuwige gejank..... zoek toch eens een hobby, of laat iets aan die astma doen of zo...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23519677
Ik vind de TS een beetje een linkse anti-rook kuthippie. TS stemt vast op het CDA vanwege hun inzet voor Normen en Waarden.

en ik rook niet eens!
pi_23519686
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef devv05 het volgende:
Roken in openbare gelegenheden is vies en asociaal

Zolang ik er geen last van heb boeit het me niet. Maar toch zouden ze het gewoon helemaal moeten verbieden.
Typerend voor de Nederlander van vandaag... Alles mag, zolang het maar op een afstand van 100 meter of verder verwijderd is.
pi_23519698
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Een BTW verhoging van 19% naar 20% is genoeg om al die tabaksaccijns in 1 keer op te vangen, en zo betaald iedereen netjes mee natuurlijk. Verder kan ook alcoholaccijns ietsje verhoogd worden. Dat geld voor de zorg komt er wel, de verdediging dat we blij zijn dat er mensen roken want die betalen zogenaamd voor de zorg en zo is echt zo lame....
Je had een heel goed antwoord in het vorige topic over een verbod van roken in de horeca. Daarom valt dit antwoord me erg tegen. Enig idee hoe goed het met de slijterijen bij de grens gaat? de laatste accijnsverhoging op drank heeft meer gekost dan opgeleverd. En nee, er is niet zoveel minder gedronken.
pi_23519704
ik ging eens naar een beurs in utrecht en de lucht was er zo schoon dat mijn longen de hoeveelhied zuivere lucht niet aankonden...

maar je hebt gelijk.. ik rook al heel lang en het stinkt ook inderdaad maar ja het is zooooooooooo lekker en zo bevredigend...

wat ik elke roker kan aanraken.. begin met wiet..
sinds ik blow rook ik echt een stuk minder..!!!
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:59:52 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519727
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:54 schreef ivetje het volgende:
En dat zou bij mij dus niet gebeurden...ik stop met roken zodra ik zwanger ben, en ik verwacht ook dat mijn vriend er niet bij gaat staan roken. Of hij stopt, of hij gaat maar boven of buiten zitten. En ik zou iig nooit mijn kinderen zo in de rook laten zitten enzo. Maar zolang er bij ons nog geen kids zijn rook ik gewoon lekker door
Waarom zou het een zwangerschap moeten vergen om te stoppen met roken? (Je weet toch hopelijk wel dat zelfs bij de eerste celdeling het kind (nou ja... foetus) al aangetast wordt..... dus stoppen voor je van plan bent kinderen te krijgen is veel verstandiger.)
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:00:04 #36
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_23519736
Hmmz, voornamelijk erger ik me dat je kleren er naar gaan stinken , en soms in de aula ruik je gewoon de rokers al op 5 meter afstand
Af en toe roken buiten met friends is oké
Maar voor de rest is het
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_23519776
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef DoctorB het volgende:

......

Met dat eeuwige gejank..... zoek toch eens een hobby, of laat iets aan die astma doen of zo...
je hebt gelijk.. soms word ik zo moe van hun gezeur dat ik het liefste mn peuk in hun oog uitduw... eruit haal , opnieuw aansteek en in hun andere oog af-as.
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:01:40 #38
11458 ivetje
pi_23519782
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef DoctorB het volgende:

......

Mja idd....niet-rokers bekijken alles maar alleen van hun kant. En dat is het erge eraan. De niet-rokers houden toch ook geen rekening met ons...ik dus ook niet meer met hen. Ze zitten constant te zeiken over ons, terwijl je al in half nederland niet eens meer lekker je peukie kan roken zonder dat je een boete krijgt of scheef wordt aangekeken. Kijk eerst eens naar jullie zelf voordat je gaat zeiken op anderen. Er zijn genoeg manieren zodat jullie niet in onze rook hoeven te zitten hoor.
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:23 #39
11458 ivetje
pi_23519824
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom zou het een zwangerschap moeten vergen om te stoppen met roken? (Je weet toch hopelijk wel dat zelfs bij de eerste celdeling het kind (nou ja... foetus) al aangetast wordt..... dus stoppen voor je van plan bent kinderen te krijgen is veel verstandiger.)
Ik zie er nu het nut nog niet van in...en het is gewoon lekker, in de kroeg met je peukje erbij, achter de pc. Weet ik veel waarom ik nu niet stop. Ik zal het echt wel een keer doen, maar nu gewoon nog niet.
Daarnaast, ik ben aan de pil dus die cellen komen zowiezo niet
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:25 #40
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_23519826
restaurantrokers; verschrikkelijk

Ik zat toevallig vorige week bij de japanner en zoals sommigen vast wel weten zit je daar dus met andere mensen aan tafel. Toen het voorgerecht bijna werd opgedient staken 3 van de 4 andere onbekenden ongegeneerd een peuk op. Zelfs toen ik met een vriend van mij ruilde van plaats, omdat ik constant de tabakwalm van mijn buurman in mijn harses kreeg, ging er geen lampje branden.

Soms vraag ik me gewoon af of dit soort mensen gewoon schijt hebben aan anderen of dat ze gewoon echt zo dom zijn om niet te begrijpen dat er ook mensen zijn die er een hekel aan hebben om in een rookwalm te zitten.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:04:43 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519858
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:58 schreef Wolter het volgende:
Je had een heel goed antwoord in het vorige topic over een verbod van roken in de horeca. Daarom valt dit antwoord me erg tegen. Enig idee hoe goed het met de slijterijen bij de grens gaat? de laatste accijnsverhoging op drank heeft meer gekost dan opgeleverd. En nee, er is niet zoveel minder gedronken.
Goed, dan trekken we de BTW gelijk aan dat van Belgie: 21%. En Nederlanders gaan niet voor elk wissewasje de grens over om te profiteren van de 16% BTW in Duitsland. Dat doen ze nu ook al niet, tenzij het mischien om een wasmachine of ander groot apparaat gaat. Met de huidige benzine prijzen is het het gewoon niet waard om de grens over te gaan.

Hoe dan ook, rokers hebben volgens mij het gevoel dat zij zouden mogen roken omdat ze zoveel accijns aan de regering geven. Ze lijken er trots op. Ga jij maar eens een niet-roker vinden die vrijwillig eenzelfde bedrag per maand neerteld voor onze schatkist, en praat dan nog maar eens over verslaving. Het is gewoon een manier om een verslaving proberen goed te praten.
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:05:01 #42
11458 ivetje
pi_23519863
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:03 schreef -tammie- het volgende:
restaurantrokers; verschrikkelijk

Ik zat toevallig vorige week bij de japanner en zoals sommigen vast wel weten zit je daar dus met andere mensen aan tafel. Toen het voorgerecht bijna werd opgedient staken 3 van de 4 andere onbekenden ongegeneerd een peuk op. Zelfs toen ik met een vriend van mij ruilde van plaats, omdat ik constant de tabakwalm van mijn buurman in mijn harses kreeg, ging er geen lampje branden.

Soms vraag ik me gewoon af of dit soort mensen gewoon schijt hebben aan anderen of dat ze gewoon echt zo dom zijn om niet te begrijpen dat er ook mensen zijn die er een hekel aan hebben om in een rookwalm te zitten.
dat vind ik dus wel aso, als je met anderen aan een tafel zit. Maar ik ga altijd naar hetzelfde restaurant en daar wordt gewoon gevraagd of je rookt of niet. Nou, als ik dan aan een rokers-tafel gezet wordt verwacht ik wel dat ik daar gewoon kan roken...anders had ik er niet om gevraagd he
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:05:14 #43
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_23519871
Ik vind al die frusti-mensjes wel grappig
De roker is altijd de boosdoener... mobiel BLATEN in de trein moet kunnen
Autorijden is ook gezond...voor het milieu en onszelf

Blijf lekker krom lullen joh... des te eerder gaan deze dogmatische niet-rokers (thx Dawn) dood aan een knijterhoge bloeddruk

"Een tevreden roker is geen onrust stoker" placht men te zeggen
===
Blasphemy is bliss
===
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:06:38 #44
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23519911
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik ging eens naar een beurs in utrecht en de lucht was er zo schoon dat mijn longen de hoeveelhied zuivere lucht niet aankonden...

maar je hebt gelijk.. ik rook al heel lang en het stinkt ook inderdaad maar ja het is zooooooooooo lekker en zo bevredigend...

wat ik elke roker kan aanraken.. begin met wiet..
sinds ik blow rook ik echt een stuk minder..!!!
heel slim,
dus naast kanker krijg je nu ook last van schizofrenie....

goed bezig!!!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23519921
no problem.. we smokers gotta stick together!
<hr>
pi_23519953
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:06 schreef DoctorB het volgende:

[..]

heel slim,
dus naast kanker krijg je nu ook last van schizofrenie....

goed bezig!!!
misschien ben ik ook nog psychopatisch en kom ik vanacht je anus uitroken
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:08:33 #47
11458 ivetje
pi_23519956
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Goed, dan trekken we de BTW gelijk aan dat van Belgie: 21%. En Nederlanders gaan niet voor elk wissewasje de grens over om te profiteren van de 16% BTW in Duitsland. Dat doen ze nu ook al niet, tenzij het mischien om een wasmachine of ander groot apparaat gaat. Met de huidige benzine prijzen is het het gewoon niet waard om de grens over te gaan.

Hoe dan ook, rokers hebben volgens mij het gevoel dat zij zouden mogen roken omdat ze zoveel accijns aan de regering geven. Ze lijken er trots op. Ga jij maar eens een niet-roker vinden die vrijwillig eenzelfde bedrag per maand neerteld voor onze schatkist, en praat dan nog maar eens over verslaving. Het is gewoon een manier om een verslaving proberen goed te praten.
Hehe, ik ben in augustus op vakantie gegaan...naar turkije en heb toen 2 sloffen meegenomen. Daarvan is er nu net 1 op...zoveel rook ikdus niet en ik betaal dus ook helemaal niet zoveel aan die schatkist van het rijk
Daarnaast heb ik met mijn sloffen ons rijk niet eens bekostigd, dus waar moet ik trots op zijn en waarom zou ik mogen roken. Ik mag roken omdat het te koop is, en omdat niemand zegt dat ik het niet mag. En omdat het mijn eigen beslissing is...en van niemand anders.

Weet je wie nog het ergst zijn....van die mensen die vroeger ook gerookt hebben en zich nu helemaal kapot ergeren, terwijl ze ooit zelf net zo erg waren!! En roep nou niet dat jij verstandig bent geworden, want dat is wel te merken in dit topic ja
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:09:04 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23519971
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:03 schreef ivetje het volgende:
Ik zie er nu het nut nog niet van in...en het is gewoon lekker, in de kroeg met je peukje erbij, achter de pc. Weet ik veel waarom ik nu niet stop. Ik zal het echt wel een keer doen, maar nu gewoon nog niet.
Wel eens van "verslaving" gehoord? Je hoort een heroine verslaafde ook wel eens op TV zeggen.... "Morgen stop ik met die rotzooi, echt waar.... morgen!"
quote:
Daarnaast, ik ben aan de pil dus die cellen komen zowiezo niet
Er bestaat geloof ik nog steeds een kans van 2% ofzo dat je met de pil alsnog zwanger wordt, maar dat is eigenlijk een heel andere discussie. Maar het zou je sieren (en je vent) als je allebei zou stoppen met roken op het moment dat je stopt met de pil. Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.
-
pi_23519975
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:28 schreef sizzler het volgende:
Ik ga toch ook niet achter iemand staan om een continue gas uit mijn endeldarm te laten ontsnappen.
Maar ik rook niet!
pi_23519976
Fantastisch. Op Amsterdam CS ook wel eens van die linkse-geitenknuffelaars. Dat dak is daar fokking 80 meter hoog en de wind blaast er nog harder doorheen dan buiten door het tunneleffect, gaan er van die kneuzen op 5 meter afstand semi-opvallend staan kuchen en hoesten omdat iemand een peukie rookt!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:09:17 #51
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23519977
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:05 schreef hanskepanske het volgende:

"Een tevreden roker is geen onrust stoker" placht men te zeggen
En zo is het precies!

DoctorB gaat vanavond weer eens een sigaartje opsteken in de kroeg!
pi_23519986
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:08 schreef ivetje het volgende:

[..]

Hehe, ik ben in augustus op vakantie gegaan...naar turkije en heb toen 2 sloffen meegenomen.
ik ook alleen ze waren binnen 2 weken op
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:11:41 #53
11458 ivetje
pi_23520038
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Wel eens van "verslaving" gehoord? Je hoort een heroine verslaafde ook wel eens op TV zeggen.... "Morgen stop ik met die rotzooi, echt waar.... morgen!"
[..]

Er bestaat geloof ik nog steeds een kans van 2% ofzo dat je met de pil alsnog zwanger wordt, maar dat is eigenlijk een heel andere discussie. Maar het zou je sieren (en je vent) als je allebei zou stoppen met roken op het moment dat je stopt met de pil. Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.
dat doen we hopelijk ook, eerst mijn vriend zover krijgen.
Daarnaast ben ik zo ongeveer niet verslaafd...jaja, dat zegt iedereen. Maar ondertussen heb ik vorige week niet gerookt, in het weekend 3 hele sigaretten en de afgelopen 2 dagen ook alweer niet...en nee, ik zit niet met trillende handjes te typen Ik mag thuis niet roken bij mijn ouders, en aangezien het buiten koud is en ik werkloos ben rook ik niet doordeweeks
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:11:58 #54
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520047
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Het duurt een maand ofzo voor je echt zwanger kan raken nadat je stopt met de pil, en het duurt waarschijnlijk langer voordat alle chmische troep uit je lichaam en uit je huis is.
Ehhh nee, als je stopt met de pil kun je bij de eerstvolgende eisprong al zwanger worden!

Maarrrrrrrrrrrr, als je de pil gebruikt en je rookt heb je een gigantisch grote kans op trombose...
pi_23520050
Ik ben een uitgaansrokertje
ovide - Ovide - viOde - videO - video
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:12:30 #56
11458 ivetje
pi_23520059
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:09 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik ook alleen ze waren binnen 2 weken op
haha!! het zijn ook van die verdomde kleine pakjes camel Nou, ik lieg een beetje...er is 1,5 slof op. Maar zowat de helft is opgegaan aan vrienden enzo
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:12:55 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23520073
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:08 schreef ivetje het volgende:
Weet je wie nog het ergst zijn....van die mensen die vroeger ook gerookt hebben en zich nu helemaal kapot ergeren, terwijl ze ooit zelf net zo erg waren!! En roep nou niet dat jij verstandig bent geworden, want dat is wel te merken in dit topic ja
Dat komt omdat ex-rokers de enige groep mensen zijn die weten wat het is om te roken. Nier-rokers weten alleen maar hoe het stinkt bij anderen, maar ex-rokers weten hoe het is om naar die sigaret te verlangen, die tabak heerlijk in de hens te steken, en een flinke zuig te nemen...... aaaaah heerlijk als ik er aan terug denk!

Ik heb naast de twee werelden van roker en niet-meer-roker ook het geluk dat ik een tijdlang niet-roker in de horeca mag proberen hier in California.... en als je dat eenmaal een tijdje hebt gehad wil je niet meer terug naar die stinkende restaurants in Nederland! Het is echt een stuk lekkerder als je kan eten zonder dat er iemand een tafeltje verderop loopt te stinken!
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:13:23 #58
11458 ivetje
pi_23520080
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef Miesjemies het volgende:
Ik ben een uitgaansrokertje
ik eigenlijk ook hoor Tenminste,uitgaan en zit-bij-schoonouders-rokertje
To infinity…and beyond!
pi_23520083
jips, die anti-rokers mietjes moeten gewoon ff vet in hun zuivere lucht stikken
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:14:30 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23520108
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:11 schreef ivetje het volgende:
dat doen we hopelijk ook, eerst mijn vriend zover krijgen.
Daarnaast ben ik zo ongeveer niet verslaafd...jaja, dat zegt iedereen. Maar ondertussen heb ik vorige week niet gerookt, in het weekend 3 hele sigaretten en de afgelopen 2 dagen ook alweer niet...en nee, ik zit niet met trillende handjes te typen Ik mag thuis niet roken bij mijn ouders, en aangezien het buiten koud is en ik werkloos ben rook ik niet doordeweeks
Dan kun je natuurlijk net zo goed meteen stoppen..... maar omdat je vriendje dan nog rookt stop jij ook maar niet? Het is je eigen lichaam dat je aan het vergiftigen bent hoor....
-
pi_23520116
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef ivetje het volgende:

[..]

haha!! het zijn ook van die verdomde kleine pakjes camel Nou, ik lieg een beetje...er is 1,5 slof op. Maar zowat de helft is opgegaan aan vrienden enzo
ik had marallaboro ofzoiets
was gewoon een sorrt marlboro en smaakte goed en koste 15 euro voor 400 siggies!
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:15:19 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_23520134
ik heb er ook zo gruwlijk de fucking pest aan.Aan dat hele rook shit. Roken is voor mij zelfs een reden om iemand af te wijzen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:15:30 #63
11458 ivetje
pi_23520139
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt omdat ex-rokers de enige groep mensen zijn die weten wat het is om te roken. Nier-rokers weten alleen maar hoe het stinkt bij anderen, maar ex-rokers weten hoe het is om naar die sigaret te verlangen, die tabak heerlijk in de hens te steken, en een flinke zuig te nemen...... aaaaah heerlijk als ik er aan terug denk!

Ik heb naast de twee werelden van roker en niet-meer-roker ook het geluk dat ik een tijdlang niet-roker in de horeca mag proberen hier in California.... en als je dat eenmaal een tijdje hebt gehad wil je niet meer terug naar die stinkende restaurants in Nederland! Het is echt een stuk lekkerder als je kan eten zonder dat er iemand een tafeltje verderop loopt te stinken!
Maar toen je wel rookte, baalde je er ook van als iemand erover zat te zeiken. En zeg nou niet dat dat niet is, want iedereen die rookt haat dat. En tegenwoordig mag je als nederlander zowat nergens meer roken...als jij nog had gerookt had je dat ook klote gevonden. Bekijk het ook eens van onze kant...voor ons is het ook niet altijd even leuk hoor
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:16:49 #64
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_23520174
Ik word echt gek van dat gelul over roken!
Wat heb ik jou ooit misdaan?
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:16:56 #65
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520177
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan kun je natuurlijk net zo goed meteen stoppen..... maar omdat je vriendje dan nog rookt stop jij ook maar niet? Het is je eigen lichaam dat je aan het vergiftigen bent hoor....
precies! eigen lichaam. Dus houd jij je advies dan maar voor jezelf hè?
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:17:00 #66
11458 ivetje
pi_23520180
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik stop niet, omdat ik het toch lekker vind Niet omdat mijn vriend rookt ofzo, het is gewoon lekker en gezellig. En als ik niet meer rook zit ik de hele tijd in de rook van mijn vrienden...dan wordt ik net zo'n zeikerd als jij En of ik nou zelf rook of meerook, dood ga ik er dan toch wel aan
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:17:04 #67
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_23520181
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Qwea het volgende:
ik heb er ook zo gruwlijk de fucking pest aan.Aan dat hele rook shit. Roken is voor mij zelfs een reden om iemand af te wijzen
*kuch Kixass kuch proest
And there are still no americans in Bagdad !!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:18:11 #68
11458 ivetje
pi_23520202
overigens is meeroken nog slechter...in die rook zitten meer stoffen die slecht voor je zijn. Dus eigenlijk ben ik gezond bezig door zelf te roken
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:18:11 #69
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_23520203
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Qwea het volgende:
Solo zeker
===
Blasphemy is bliss
===
pi_23520216
Met uitgaan vind ik het niet erg als mensen roken, maar in een restaurant vind ik het wel vervelend.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_23520218
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Denk je dat de flessen per stuk worden opgehaald door de mensen?

Het is net als met die sloffen sigaretten. Je hebt een bepaalde prijs, ga je er overheen dan levert het minder op. Want dan is het verschil groot genoeg. En dan gaan ze ze bij andere mensen regelen. En er hoeft maar 1 iemand te zijn met een grote kofferbak. Verder is dat het verschil met Duitsland. Maar dat land is ook niet het goedkoopst. Er zijn nog veel goedkopere landen.
pi_23520220
Zoals Bill Hicks zo mooi zei,

Step outside, look around and shut the fuck up. ok? ok!
pi_23520226
mja niet rokers kennen het genot niet dat wij kennen... na de sex een sigaretje is net alsof je gewoon 2x sex hebt
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:21:03 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23520273
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:05 schreef hanskepanske het volgende:
Ik vind al die frusti-mensjes wel grappig
De roker is altijd de boosdoener... mobiel BLATEN in de trein moet kunnen
De roker is de enige persoon die willens en wetens de gezondheid van een ander beinvloed. Ja, mobiel blaten is irritant, en het wegschuiven van 3 frikandellen met een spuit heroine als dessert is ook ook vreselijk ongezond..... maar zo'n iemand tast alleen zijn eigen lichaam aan.

Roken hoeft van mij ook niet verboden te worden hoor.... zolang je het maar gewoon lekker thuis of in de buitenlucht doet en anderen er niet mee lastigvalt.
quote:
Autorijden is ook gezond...voor het milieu en onszelf
De zwakste vergelijking die een roker kan maken (na het alom beroemde "rokers betalen accijns voor de gezondsheidszorg"). Ten eerste zijn uitlaatgassen van een compleet andere samenstelling dan de geconcentreerde rook uit een sigaret, en ten tweede kan de economie prima zonder sigarettenfabrikanten, maar niet zonder logistiek en transport. Je krijgt zonder benzine te verbranden ook geen tabak in Nederland trouwens. We zouden kunnen gaan zeilen, maar we leven niet meer in de tijd waar er maae 2 miljoen mensen in Nederland woonden. Dilemma, nietwaar?
quote:
Blijf lekker krom lullen joh...
Ik zie rokers veel krommer lullen om hun verslaving maar goed te praten.
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:21:41 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23520287
Ik vind dat er aparte kampen moeten komen voor rokers.

He, als ze hun eigen lichaam willen vervuilen, waarom dan niet achter een bos schrikdraad?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23520324
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef Sidekick het volgende:

He, als ze hun eigen lichaam willen vervuilen, waarom dan niet achter een bos schrikdraad?
of voor niet rokers

[edit] och een mod.. die kunnen niet tegen comments..
<hr>
pi_23520326
quote:

Kut-rokers. Hè Sidekick?
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:23:22 #78
11458 ivetje
pi_23520327
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef maartena het volgende:

[..]

De roker is de enige persoon die willens en wetens de gezondheid van een ander beinvloed. Ja, mobiel blaten is irritant, en het wegschuiven van 3 frikandellen met een spuit heroine als dessert is ook ook vreselijk ongezond..... maar zo'n iemand tast alleen zijn eigen lichaam aan.
jij rijdt geen auto? De uitlaatgassen tasten de ozonlaag aan, en op die manier komt er een gat...en daar gaan we allemaal door dood En ja, daar help jij ook aan mee!! Dus jij tast net zo goed alle lichamen op deze wereld aan
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:24:12 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23520350
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:16 schreef DoctorB het volgende:
precies! eigen lichaam. Dus houd jij je advies dan maar voor jezelf hè?
Helaas vergiftig je met roken ook de lichamen van anderen. Maar dat kan de meeste rokers weinig schelen.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:18 schreef ivetje het volgende:
overigens is meeroken nog slechter...in die rook zitten meer stoffen die slecht voor je zijn. Dus eigenlijk ben ik gezond bezig door zelf te roken
En je zit er blijkbaar niet over in dat de gezondheid van anderen wordt aangetast?
-
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:24:46 #80
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520364
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Een roker tast ook alleen zijn eigen lichaam aan.
Moet je maar niet zo dichtbij komen staan met je gezever.
Als je thuis blijft heb je helemaal geen last van mijn rook, en als je niet bij mij in de buurt komt ook niet.
Kom je wel in mijn buurt (zoals zovelen omdat mensen nu eenmaal graag in de nabijheid van grootsheid zijn) verwijs ik u door naar het tweede deel van reeds genoemde uitspraak van Bill Hicks...
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:24:50 #81
11458 ivetje
pi_23520365
quote:

kan ook voor niet-rokers...ga jij maar lekker achter dat draadje zitten, want jij hebt last van ons. Wij verder (naast dit geblaat) niet van jou. Jij ziet ons als een probleem...wij jou niet. Nou, dan ga jij daar toch lekker zitten, dan heb je geen last meer van ons
To infinity…and beyond!
pi_23520370
Als rokers willen roken: prima. Geen problemen mee. Als ze op een tochtig perron staan: ga je gang. Maar het stinkt, en daar mogen sommige rokers zich wel wat meer bewust van zijn.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:25:49 #83
11458 ivetje
pi_23520395
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Helaas vergiftig je met roken ook de lichamen van anderen. Maar dat kan de meeste rokers weinig schelen.
[..]

En je zit er blijkbaar niet over in dat de gezondheid van anderen wordt aangetast?
jou uitlaatgassen staan gelijk aan mijn rook ik rijdt nl geen auto
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:26:02 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23520401
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:23 schreef sizzler het volgende:

[..]

Kut-rokers. Hè Sidekick?
Precies. Paspoort afnemen en in the middle of Rokistan droppen.
pi_23520408
Hoera TS
Helemaal mee eens! Vooral die restaurantrokers mogen ze tegen de muur zetten!
Het is idd zo extreem goor om die rook te ruiken als je nog lekker aan het eten bent, bij mij bederft het echt mijn eetlust.
Eigenlijk is het te idioot voor woorden dat mensen moedwillig mogen rondlopen met een bepaalde stof die andere mensen doodziek kan maken.
Roken? Prima! Maar dan wel in je eigen huis. Verder overal verbieden! Maar dat gaat ook wel lukken denk ik, het gaat al aardig te goede kant op. Mensen kijken steeds vaker verontwaardigd naar rokers en dat is precies de bedoeling, laat die zwakzinnigen maar merken hoe gestoord ze bezig zijn!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:27:07 #86
11458 ivetje
pi_23520418
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Een roker tast ook alleen zijn eigen lichaam aan.
Moet je maar niet zo dichtbij komen staan met je gezever.
Als je thuis blijft heb je helemaal geen last van mijn rook, en als je niet bij mij in de buurt komt ook niet.
Kom je wel in mijn buurt (zoals zovelen omdat mensen nu eenmaal graag in de nabijheid van grootsheid zijn) verwijs ik u door naar het tweede deel van reeds genoemde uitspraak van Bill Hicks...
niet alleen thuis heeft ie er geen last van, op het werk al niet meer, in het openbaar vervoer niet, in sommige cafe's niet, op stations niet...waar heeft hij er eigenlijk wel last van
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:27:23 #87
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520425
mensen die niet roken hebben iets te verbergen, oppakken, inelkaar stompen en uitzetten!
pi_23520437
als er zo'n kamp voor rokers komt, ook graag een kamp voor kutmodjes die kliekjes vormen... waar ze heel hard door baggerusers gemarteld worden
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:28:28 #89
11458 ivetje
pi_23520454
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
-blaat-
niet roken...prima, maar dan wel in je eigen huis, in het openbaar vervoer, op je werk, in sommige cafe's/restaurant en op het perron van de ns!!
To infinity…and beyond!
pi_23520468
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:27 schreef ivetje het volgende:

[..]

niet alleen thuis heeft ie er geen last van, op het werk al niet meer, in het openbaar vervoer niet, in sommige cafe's niet, op stations niet...waar heeft hij er eigenlijk wel last van
van zn eigen kut gezeur... dat is zo ingebakken in zn minimale hersentjes dat ie zelf blijft zuren als ie is aan het duiken enz.
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:29:34 #91
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520486
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hoera TS
Helemaal mee eens! Vooral die restaurantrokers mogen ze tegen de muur zetten!
Het is idd zo extreem goor om die rook te ruiken als je nog lekker aan het eten bent, bij mij bederft het echt mijn eetlust.
Eigenlijk is het te idioot voor woorden dat mensen moedwillig mogen rondlopen met een bepaalde stof die andere mensen doodziek kan maken.
Roken? Prima! Maar dan wel in je eigen huis. Verder overal verbieden! Maar dat gaat ook wel lukken denk ik, het gaat al aardig te goede kant op. Mensen kijken steeds vaker verontwaardigd naar rokers en dat is precies de bedoeling, laat die zwakzinnigen maar merken hoe gestoord ze bezig zijn!
en hoe zit het met blowen??

Want daar heb IK dan bijvoorbeeld weer last van.
Het stinkt VERSCHRIKKELIJK, van de lucht krijg ik hoofdpijn, en het is nog verboden ook.
Maar ik moet nog zien dat DAAR iemand een boete voor krijgt, of dat 1 van die anti-rook helden hier er iets van durft te zeggen.
laffaards...
pi_23520511
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:29 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Het stinkt VERSCHRIKKELIJK, van de lucht krijg ik hoofdpijn, en het is nog verboden ook.
Maar ik moet nog zien dat DAAR iemand een boete voor krijgt, of dat 1 van die anti-rook helden hier er iets van durft te zeggen.
laffaards...
nou niet het blowen gaan aanvallen anders!!!
<hr>
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:30:28 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23520512
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:24 schreef ivetje het volgende:

[..]

kan ook voor niet-rokers...ga jij maar lekker achter dat draadje zitten, want jij hebt last van ons.
He, dit is een oplossing in het belang van de roker. Want anders worden er binnen de kortste keren wat rokers gesloopt. Of dacht je soms dat Van Gogh vanwege zijn mening is vermoord?

En als je last hebt van liquidaties, dan moet je dus in een kamp zitten, want jouw redenering "jij hebt last van ons", gaat dan weer op natuurlijk.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:30:35 #94
11458 ivetje
pi_23520513
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

van zn eigen kut gezeur... dat is zo ingebakken in zn minimale hersentjes dat ie zelf blijft zuren als ie is aan het duiken enz.
hehe, ik zou ook best last hebben van dat gezeur. En van oververmoeidheid, want zeg nou zelf...je zooo druk maken over rokers, dat kost een hoop energie hoor. Kijk, wij steken lekker nog een peukie op en gaan achterover op onze luie stoel zijn geblaat lezen
To infinity…and beyond!
pi_23520537
Trouwens dat er gewoon nog steeds mensen zijn die roken waar babies/kinderen bij zijn ik snap dat ECHT niet, het is je kind verdomme, daar geef je toch om? Die wil je toch gezond en gelukkig zien? Shit
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:31:44 #96
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23520542
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

hehe, ik zou ook best last hebben van dat gezeur. En van oververmoeidheid, want zeg nou zelf...je zooo druk maken over rokers, dat kost een hoop energie hoor. Kijk, wij steken lekker nog een peukie op en gaan achterover op onze luie stoel zijn geblaat lezen
ja, heerlijk. effe relexe!
pi_23520575
ik kan niet tegen sterke parfum... als weer zo'n kakhoer of breezahslet langsloop met zo'n kotslucht ga ik bijna van mn stokje...

moeten die dan ook bij parfum palen gaan staan, om een parfum tafel vragen, in de trein geen parfum op doen etc?

nee, dus STFU, en BLOWEN is mn grote passie en daar zijn ze ook al te streng tegen!
<hr>
pi_23520580
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:29 schreef DoctorB het volgende:

[..]

laffaards...
Ja zelfde regel toepassen natuurlijk. Of je nu gewoon een sigaret rookt of een pijp of een sigaar of blowt. Niet waar andere mensen er last van hebben
pi_23520593
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

precies
<hr>
pi_23520605
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

He, dit is een oplossing in het belang van de roker. Want anders worden er binnen de kortste keren wat rokers gesloopt. Of dacht je soms dat Van Gogh vanwege zijn mening is vermoord?

En als je last hebt van liquidaties, dan moet je dus in een kamp zitten, want jouw redenering "jij hebt last van ons", gaat dan weer op natuurlijk.
Als Van Gogh niet gerookt had, had 'ie sneller kunnen wegrennen voor Mohammed. Het is dus uiteindelijk zijn eigen schuld.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')