abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23511966
Is het goed mogelijk om een off-road motor voor "dagelijks" gebruik te gebruiken. Dus voor gewoon op de weg. Wel met andere banden natuurlijk. Ik vind ze er erg gaaf uitzien.
Hoe is de comfort? het is niet om lange afstanden te rijden, maar meer ter vervanging van de auto.

copyright 2006
pi_23512118
Volgens mij is er geen probleem om met een pure offroad onroad te gaan. Wel wat bandjes erop die meer richting de weg gaan dan offroad (all-road bandjes dus ) en ik zou de crossvertanding aanpassen, zodat je niet zo snel door je versnellingen heen bent. Aangezien een echte crosser een typische crossvertanding heeft oftewel afgesteld voor keihard accelereren.

Zitten op zo een smalle buddy moet je overigens ook niet uren achter elkaar doen.. Geheid een houten kont. Ik zou zowiezo geen 2-takt nemen, zoals je afbeeld. 4 takt is voor woon/werkverkeer net ff wat duurzamer.

Andere leuke all-roads zijn bv. De XL600R en de DR650. Mss een XT350, maar die is al gauw traag.

[ Bericht 8% gewijzigd door LangeJan op 23-11-2004 11:52:23 ]
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:30:51 #3
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_23513047
Je kan ook gewoon kijken naar een supermotard
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
pi_23513143
Geen enkel probleem om er gewoon mee op de weg te rijden, alleen zal je waarschijnlijk snel overwegen er iets gladdere banden onder te zetten. Echte offroad banden slijten snel en rijden niet echt comfortabel.

Een motor is leuk alleen niet als het regent of in de winter. Met een goed motorpak kom je een heel eind maar echt zo relxed als ene auto is het natuurlijk niet.
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:29:43 #5
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23514400
Goed idee .. wil ik ook gaan doen .. maar eerst van de eigen motor afkomen.

Ik ben helemaal gek van de KTM 620 LC4 met wegbanden, dikke WP voorvork en scootâh stuurkuipje.

Vorige week stond de ultieme uitvoering te koop, samen met een reserve setje cross banden.
Helaas verkocht.. en de koper voor mijn fiets kwam niet opdagen ..
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:39 schreef pooier het volgende:
[afbeelding]
Voorbeeldje mag natuurlijk niet op de weg zonder verlichting, knipperlichten en kentekplaat.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:35 schreef 777bas777 het volgende:
Geen enkel probleem om er gewoon mee op de weg te rijden, alleen zal je waarschijnlijk snel overwegen er iets gladdere banden onder te zetten. Echte offroad banden slijten snel en rijden niet echt comfortabel.
Gladde banden ? (u is Belg ?) Dat nemen wij hier letterlijk hoor.

En slijtage is een punt, maar vervanging is vooral belangrijk omdat off road bandengewoon niet veilig zijn op het asfalt in de regen.
quote:
Een motor is leuk alleen niet als het regent of in de winter. Met een goed motorpak kom je een heel eind maar echt zo relxed als ene auto is het natuurlijk niet.
Daar blieft de koper van een stoere motor niet om.

[ Bericht 32% gewijzigd door Patrick281 op 23-11-2004 13:48:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')