Je eerste zin impliceert dat de gemiddelde allochtoon ook een slachtoffer is, zij het niet zo groot. Maar in de tweede zin lijk je je eerder gemaakte nuance te vergeten en is het opeens een totaal ongepaste actie.quote:Op maandag 22 november 2004 21:14 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij is de gemiddelde autochtoon een veel groter slachtoffer. Dit vind ik dus een totaal ongepaste actie.
Klopt, dankzij de allochtoon.quote:Op maandag 22 november 2004 21:28 schreef Monidique het volgende:
Laten we gewoon even aannemen dat De Autochtoon een groter slachtoffer is dan De Allochtoon.
Driedubbelgebakken geleuter with cheese on top .quote:Op maandag 22 november 2004 21:33 schreef Lega-Nord het volgende:
Klopt, dankzij de allochtoon.
Iedereen die in dit land woont lijkt mij op een of andere manier wel slachtoffer van het huidige moslimextremisme. Autochtonen plus goedwillende allochtonen. Daarom vind ik een actie die puur is gericht op het slachtofferschap van allochtonen ook zo ongepast.quote:Op maandag 22 november 2004 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je eerste zin impliceert dat de gemiddelde allochtoon ook een slachtoffer is, zij het niet zo groot. Maar in de tweede zin lijk je je eerder gemaakte nuance te vergeten en is het opeens een totaal ongepaste actie.
Dat was overdrachtelijk bedoeld na aanleiding van de website van die groep: www.stopdehetze.nlquote:Op maandag 22 november 2004 21:30 schreef PJORourke het volgende:
Welke hetze?
Word jij nou nooit eens moe van het moedwillig verstoren van serieus bedoelde discussies met demagogische oneliners?quote:Op maandag 22 november 2004 21:36 schreef robh het volgende:
En weer kruip je in je extreem-rechtse slachtofferrol Tikorev, word je daar nooit moe van?
Alsof Nederlandse mensen nooit uitgescholden of bespuugd worden.quote:Winkels en kantoren worden beklad met racistische leuzen, terwijl vrouwen met hoofddoek worden uitgescholden en bespuugd.
Fortuyn stelde integratieproblemen aan de kaak en Oudkerk kwam met de "Kut-Marokkanen-opmerking".quote:Sinds 11 september 2001 en de opkomst van Fortuynistische politiek liggen allochtonen en met name moslims voortdurend onder vuur. Er is gesproken over 'kut-Marokkanen'[..]
Oorlog tegen terrorisme. Een letterlijke vertaling van de "War on terrorism." Of is dat een hetze tegen terroristen?quote:Vice-premier Zalm deed zelfs de uitspraak dat Nederland 'in oorlog is'
Dat is niet normaal, het getuigt van geen fatsoen.quote:Op maandag 22 november 2004 21:55 schreef sizzler het volgende:
Alsof Nederlandse mensen nooit uitgescholden of bespuugd worden.
[..]
Ik heb ook in een "zwarte buurt" gewoond.quote:Op maandag 22 november 2004 21:58 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Dat is niet normaal, het getuigt van geen fatsoen.
Maar je probeert te ontwijken door te stellen dat het normaal is. Het hoort gewoon niet dat je uitgescholden wordt. Punt.
Neehoor, het is zeker niet normaal, maar is dat een landelijk probleem? Worden moslima's dagelijks stelselmatig bespuugd? Moeten we voor zulk soort dingen demonstraties gaan voeren?quote:Op maandag 22 november 2004 21:58 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Dat is niet normaal, het getuigt van geen fatsoen.
Maar je probeert te ontwijken door te stellen dat het normaal is. Het hoort gewoon niet dat je uitgescholden wordt. Punt.
Ach flikker toch een eind op met je "serieus bedoelde discussies".quote:Op maandag 22 november 2004 21:44 schreef Tikorev het volgende:
Word jij nou nooit eens moe van het moedwillig verstoren van serieus bedoelde discussies met demagogische oneliners?
quote:Huillie-topic
quote:Op maandag 22 november 2004 22:08 schreef robh het volgende:
Zoals Strolie het al zei :
Je treft vooral aan in stedelijke agglomeraties. En of je demonstratie voor zoiets wilt voeren, doe wat jij wilt, ik zou nogal onzinnig vinden. Doch vind ik dit soort gedrag niet normaal. En dat komt vaak voor in randstad. Ik ben geen racist, e.d. maar ik zie jammer genoeg wel enig verband.quote:Op maandag 22 november 2004 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, het is zeker niet normaal, maar is dat een landelijk probleem? Worden moslima's dagelijks stelselmatig bespuugd? Moeten we voor zulk soort dingen demonstraties gaan voeren?
Wat komt vaak voor in de randstad en welk verband zie je?quote:Op maandag 22 november 2004 22:12 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Je treft vooral aan in stedelijke agglomeraties. En of je demonstratie voor zoiets wilt voeren, doe wat jij wilt, ik zou nogal onzinnig vinden. Doch vind ik dit soort gedrag niet normaal. En dat komt vaak voor in randstad. Ik ben geen racist, e.d. maar ik zie jammer genoeg wel enig verband.![]()
quote:Op maandag 22 november 2004 21:36 schreef Lega-Nord het volgende:
Trouwens, het is bewezen dat 82% van diefstal gepleegd wordt (in 2003 dan) door medelanders.
Tuurlijk zitten er ook enkele goede tussen, maar het is net als de muggentheorie: stel, je hebt 10 muggen in je kamer, waarvan je weet dat enkele steken.
Wat zou je doen?
A: uitzoeken welke mug het steekt en vervolgens haar (vrouwtjesmuggen steken immers) verwijderen.
B: Of alle muggen uit je kamer verdrijven.
Lijkt me logisch.
Doe eens normaal.quote:Op maandag 22 november 2004 21:36 schreef Lega-Nord het volgende:
Trouwens, het is bewezen dat 82% van diefstal gepleegd wordt (in 2003 dan) door medelanders.
Tuurlijk zitten er ook enkele goede tussen, maar het is net als de muggentheorie: stel, je hebt 10 muggen in je kamer, waarvan je weet dat enkele steken.
Wat zou je doen?
A: uitzoeken welke mug het steekt en vervolgens haar (vrouwtjesmuggen steken immers) verwijderen.
B: Of alle muggen uit je kamer verdrijven.
Lijkt me logisch.
Zo nu en dan worden deze mensen lastiggevallen in het openbaar vervoer vanwege hun hoofddoek. Dat gaat natuurlijk evenzeer de perken te buiten als de straatterreur van groepjes jongeren die vanwege gebrek aan correctie uit eigen kring menen dat zij alles kunnen maken op straat om zwakkere medemensen het leven te verzuren. Dergelijk laf en achterbaks gedrag zou best wel eens wat meer maatschappelijke belichting mogen krijgen als blijkt dat correctie vanuit eigen kring teveel gevraagd blijft om te voorkomen dat groepen mensen met dezelfde sociaal-culturele wortels er eveneens een stigma van oplopen.quote:Op maandag 22 november 2004 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, het is zeker niet normaal, maar is dat een landelijk probleem? Worden moslima's dagelijks stelselmatig bespuugd? Moeten we voor zulk soort dingen demonstraties gaan voeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |