abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23497928
Ons denken, bewustzijn en handelen zijn mogelijk dankzij de neurologische processen in onze hersenen. De elektrische activiteit van de hersenen werkt binnen het spectrum van de 20 hertz frequentie. Er bestaan vier belangrijke frequentiegebieden.
Bij elk van deze frequentiegebieden behoort een ander type en niveau van bewustzijn.

bèta: In het bètaritme bevindt de frequentie van de hersengolven zich tussen 21 en 14 hertz. Dit is het snelste ritme en wordt door de
volwassen mens het meest gebruikt. Op dit niveau concentreert de geest zich op de normale fysieke dimensies, zoals die door de vijf zintuigen
worden waargenomen: b.v. tijd, ruimte, logica, rede en concrete ideeën en voorwerpen.

alfa: In het alfaritme concentreert het bewustzijn zich op intuïtie,verbeelding en creativiteit en is vrij van de zorgen en frustraties van de dagelijkse omgeving. De volwassene bevindt zich alleen in dit ritme net voor hij in slaap valt, gedurende zijn slaap, net na het ontwaken, na een zware maaltijd en in snel vergankelijke momenten van sterke emotie of diepe gedachten. In dit ritme bevindt de frequentie van de hersengolven zich tussen 13 en 7 hertz.

thèta: De controle over functies als hartslag, bloedsomloop en spijsvertering, worden verondersteld hier te zetelen. Dit is het gebied
van diepe meditatie en ongewone inspiratie. In dit gebied ligt de frequentie tussen 6 en 4 hertz. Op dit niveau vallen de meeste mensen in slaap.

delta: Dit is het niveau van het totale onbewuste. Uit studies is gebleken dat mensen die leren deze hersengolffrequenties bewust te
produceren, blijk geven van een veel groter vermogen om gestelde doelen te bereiken en positievere gedragingen bezitten dan mensen die dit niet kunnen. Bovendien hebben ze een betere gezondheid, kunnen ze feiten sneller leren en herinneren en bezitten ze een maximum aan intuïtie en creativiteit. Het vermogen tot buitenzintuiglijke waarneming lijkt voornamelijk op dit niveau gelegen. In dit gebied ligt de frequentie van de hersengolven tussen 3 en 1/2 hertz. Dit is het langzaamste niveau van de hersengolven. Dit gebied overheerst in perioden van zeer diepe slaap, coma en verdoving.

Er bestaan verschillende manieren om er mee te werken of trainen. Bijv.biofeedback is een effectieve methode om snel te leren om naar alfaniveau te 'schakelen'. http://www.neurocare.nl/wat-is-neurofeedback.htm

Het schijnt dat sensitief/paranormaal begaafde mensen van nature snel kunnen omschakelen naar verschillende frequenties.

Ook bestaan er therapien zoals alfatraining, superlearning, of diverse meditatietrainingen,..ook bepaalde muziek/geluid cd's zijn erg leuk!!
http://www.net.info.nl/egosoft/ultramed.htm http://www.hemi-medi.nl/
http://www.net.info.nl/egosoft/klankter.htm
Wat ik denk is dat de samengang van de verschillende frequenties uitmaakt in hoeverre je je goed voeld functioneren.
http://www.nieuws-platform.nl/index.php?itemid=1274 (!! Erg interessante link !!)

De aarde heeft ook een frequentie. (Ook wel Shuman Resonantie genoemd).
NASA meet regelmatig de trilling van onze planeet. In de vijftiger jaren was de trilling van de aarde 7,6 Hertz. In 1996 was die trilling al
opgelopen tot ruim 14,7 Hertz. De meest recente gegevens van NASA geven momenteel stijging aan. (Volgens bepaalde bronnen zullen we ons in de vierde dimensie bevinden als deze frequentie hoger is dan 13.0 Hertz..!! )
Ook worden sinds 1987 de magnetische velden van de Aarde zwakker en minder stabiel.

Omgerekend naar 'tijd' betekent dat, dat een etmaal nog maar ca. 13 uur duurt, in plaats van 24 uur. De klok geeft nog steeds die 24 uur aan, maar velen zullen beamen, dat de tijd sneller lijkt te gaan. aan. De Aarde is dus in snel tempo in trilling aan het verhogen. Als dat zo door gaat
betreden we een tijdloos tijdperk.

Volgens de Maya's is tijd een multi-dimensionaal concept. Tijd is een frequentie, een trilling en een geestelijk mentaal concept

Naast de Maya kalender, stoppen ook de kalenders van de Inca's,Egyptenaren, Tibetanen, Essenen en Kelten in het jaar 2012. Ze geven
tevens ook allemaal aan dat we een nieuw soort tijdperk gaan betreden.
Volgens steeds sterker wordende 'geruchten' is Atlantis voor deze kalenders verantwoordelijk, met name Thoth, een Koning-Priester-Magier die
Atlantis gedurende lange tijd heeft geregeerd.

21 Decmber 2012 luidt de Kosmische Lente in, het einde van een cyclus van iets minder dan 26,000 jaar, waarin ons zonnestelsel om het centrum van de Melkweg draait. Op die datum staan onze zon, en alle planeten van ons
zonnestelsel, in een rechte lijn met de 'equator', het centrum van de Melkweg. Dat houdt tevens in, dat de energieen die de planeten uitzenden
(licht van een bepaalde frequentie, kleur) gebundeld wordt, en zo tesamen een nieuwe energie vormen, die licht-turqoise van kleur is. De Hubble telescoop heeft de vorming van die nieuwe kleur in de kosmos voor het eerst in de jaren 90 van de vorige eeuw waargenomen. Volgens de Mayas, en de Egyptenaren, zal deze energie verantwoordelijk zijn voor ingrijpende
veranderingen op onze Aarde, en alles wat zich daarop bevindt, inclusief de mens. De polariteit zal verdwijnen, letterlijk en figuurlijk. (Doordat
alle planeten op een lijn komen te staan. zal de polariteit een nulpunt bereiken, hetgeen een verschuiving van de Aard-polen tot gevolg zal
hebben.) Alle negativiteit zal daardoor verdwijnen (zichzelf vernietigen) en een nieuwe wereld onstaat, gekenmerkd door slechts
positiviteit,gekenmerkd door een hoge energie-vibratie.

Dimensionaliteit
Het begrip dimensionaliteit komt uit de chaostherapie en geeft de mate van vrijheid van verandering aan ofwel de flexibiliteit, diversiteit en
complexiteit van de hersengolfpatronen die voor ons toegankelijk zijn. In een optimale situatie zijn alle hersengolfgebieden vrijelijk toegankelijk
voor onze aandacht. Onder lage dimensionaliteit verstaan we een beperkt vermogen om nze "staat van zijn", ofwel onze hersengolfpatronen te veranderen.

Hoge dimensionaliteit is een groot vermogen om afhankelijk van externe omstandigheden of persoonlijke voorkeuren onze aandacht te richten op een bepaalde ervaringssfeer en het daarbij behorende hersengolfpatroon te genereren. De wijze van genereren gebeurt met behulp van geluidsgolven (neurosonic) die hersengolven en activiteit beïnvloeden.

De wereld, zoals wij die kennen, wordt ook wel de Derde Dimensie genoemd.
Deze krijgt haar (schijnbare) statische vorm, en dus herkenbaarheid, door de lage energie-frequenties die voor de dichtheid van materie
verantwoordlijk zijn. Dat is dus langzaam aan het veranderen, de Derde Dimensie houdt op te bestaan, en ons staat een leven in de Vierde, en
hogere, Dimensies te wachten (tenminste, als we daarvoor kiezen, door 'mee' te willen gaan met die verhoging van energie-vibratie). We zullen
dan in een multi-dimensionale wereld komen te leven, waarbij de ziel vrij zal zijn van het lichaam, met behoud van bewustzijn.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_23498285
oke zie dat het al 55 keer bekeken is en nog geen reacties?
Uhm snelle uitleg vind jij nu ook dat de tijd zo snel gaat?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 22 november 2004 @ 19:40:18 #5
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_23498772
De trilling van de aarde is 14,7 Hertz. Dus de aarde gaat 14,7 keer heen en weer in een seconde? Of betekent het iets anders? En waarom zouden we naar een 4e dimensie gaan als het 13 Hz is? Wat is die omschakeling bij 12,99 Hz dat we dan nog niet en bij 13 Hz in ene wel in een 'andere dimensie' zitten?

Waarom zou de tijd sneller gaan als de frequentie hoger wordt? 24 uur is 24 uur, hoe hoog de frequentie ook is.

Begrijp je zelf wel wat je gecopy-pastet hebt?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 22 november 2004 @ 19:41:38 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_23498806
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:36 schreef indahnesia.com het volgende:
bekijken != lezen.

waaronder ik dus. doei.
??
Wat doe jij kansloos.

Maar ontopic. Interessant stukje, ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat de tijd sneller gaat behalve het geval dat ik inderdaad ouder ben geworden waardoor men de tijd standaard sneller vind gaan.
Maar dit heeft mijn inziens niks te maken met veranderende frequenties etc.
Even wat van je linkjes lezen.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_23498827
Dat zou dus kunnen betekenen dat als de aarde haar trilling verhoogt, waardoor voor ons de tijd versnelt, wij of ons lichaam terechtkomen in een verlaagde frequentie. Voor ons treedt dan in plaats van de Beta toestand, de Alfa, Theta of Deltatoestand in. Elke toestand hierin betekent dus dat de lichaamsfuncties langzamer gaan worden en wij de droomwereld in vol bewustzijn betreden. Dan wordt zichtbaar dat wat wij nu de paranormale wereld noemen

en dat geeft dan weer ziektes als wij normaal willen blijven doen zoals stress,
vermoeidheidssyndroom,
angst, omdat de lichaamsfuncties niet meer werken zoals normaal
dus paniekaanvallen enz.
  maandag 22 november 2004 @ 19:44:05 #8
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_23498875
tvp
  maandag 22 november 2004 @ 19:45:25 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23498911
interresant.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_23498946
Wij hier op aarde, in deze fysieke vorm, zijn en zullen altijd in de "de Derde Dimensie" blijven bestaan. Daar "is het voor gemaakt". Onze bewustzijn en ziel zijn al multi-dimensionaal en waren dat altijd al.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_23499032
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:46 schreef neliz123 het volgende:
Wij hier op aarde, in deze fysieke vorm, zijn en zullen altijd in de "de Derde Dimensie" blijven bestaan. Daar "is het voor gemaakt". Onze bewustzijn en ziel zijn al multi-dimensionaal en waren dat altijd al.
Is de vierde dimensie dan de dimensie waar de ziel na de dood heengaat?
Men spreekt toch ook over de sluier die zal oplichten waardoor er geen grenzen meer zullen zijn tussen hemel en aarde,
gaan we misschien naar de vierde dimensie toe doordat die frequentie omhoog gaat, zodat we meer in een droomtoestand komen?
En is de dood een droomtoestand of is het werkelijker dan het leven?
pi_23499137
de tijd gaat sneller dan toen ik 10 was.

toen vond ik een uur eeuwen duren
pi_23499534
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:55 schreef achterop23 het volgende:
de tijd gaat sneller dan toen ik 10 was.

toen vond ik een uur eeuwen duren
Ja, de dagen vliegen om, en de weken en maanden ook trouwens... Maar ik denk toch dat dat komt doordat het voor je gevoel sneller gaat...
Stel nou dat je nu een film ofzo uit 1920 zou gaan kijken die een uur duurt, dan zou die film nu toch nog steeds een uur duren?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_23499537
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Naast de Maya kalender, stoppen ook de kalenders van de Inca's,Egyptenaren, Tibetanen, Essenen en Kelten in het jaar 2012. Ze geven
tevens ook allemaal aan dat we een nieuw soort tijdperk gaan betreden.
Is grote onzin..

Zowel de Egyptische als de Keltische kalender stoppen niet in 2012. Net zoals onze kalender niet stopt, doen de bovenstaande dat ook niet. Het grote verschil tussen de mayaanse (middelamerikaanse) kalenders, is dat de kalender van de Egyptenaren, Kelten en de onze, elk jaar weer opnieuw beginnen. De mayaanse daarentegen heeft inderdaad wel een andere basis, waarbij elk jaar meetlet in een grotere cyclus.
quote:
Volgens steeds sterker wordende 'geruchten' is Atlantis voor deze kalenders verantwoordelijk, met name Thoth, een Koning-Priester-Magier die
Atlantis gedurende lange tijd heeft geregeerd.
Ik weet niet welke "geruchten" je bedoelt, maar de veschillen onderling zijn dusdaing groot dat het vrij onmogelijk lijkt dat alle kalenders op 1 kalender te herleiden zijn..
De Egyptische kalender bevatte voor de 17de dynastie (1500 vc) slechts 360 dagen, daarna pas 365. Dit is trouwens een zonnekalender..
De Keltische kalender bevat om de 2,5 jaar meer dagen dan de andere jaren (384 ipv 354) en is gebaseerd op de maan
De Mayaanse kalender is gebasserd op periodes van 20 dagen en heeft een erg lange cyclus.. Deze kalender is zowel niet op de maan als de zon gebaseerd

En zo zijn er nog veel meer verschillen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23503479
Ook tvp.

En zie er wel wat in, maar waarin niet .
Dromen die werkelijkheid worden en/of de werkelijkheid begint meer op een droom soms te lijken, een echte dan. En dan heb ik het niet over het cliché-gevoel die deze zin kan oproepen, maar gewoon zoals die er staat. Kunst is de gewenning van dit, de of deze nieuwe werkelijkheid (gaan) aanvaarden, niets meer en niets minder. Naja, meer kan je ook niet doen .

En ik vind inderdaad ook dat de tijd soms (te) snel gaat, ik voel het aan mijn wateren.
Stroomversnellingen ten top, overal. Al ben ik zelf iemand die nogal vaak te laat kan komen, hanteer soms meer mijn bio-klok, tot spijt soms van anderen .
pi_23508428
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:22 schreef sweetgirly het volgende:
Ook tvp.

En zie er wel wat in, maar waarin niet .
Dromen die werkelijkheid worden en/of de werkelijkheid begint meer op een droom soms te lijken, een echte dan. En dan heb ik het niet over het cliché-gevoel die deze zin kan oproepen, maar gewoon zoals die er staat. Kunst is de gewenning van dit, de of deze nieuwe werkelijkheid (gaan) aanvaarden, niets meer en niets minder. Naja, meer kan je ook niet doen .

En ik vind inderdaad ook dat de tijd soms (te) snel gaat, ik voel het aan mijn wateren.
Stroomversnellingen ten top, overal. Al ben ik zelf iemand die nogal vaak te laat kan komen, hanteer soms meer mijn bio-klok, tot spijt soms van anderen .
shit je hebt het topic 22.22 uur gemist
pi_23508473
we vergelijken tijd altijd met wat we hiervoor hebben beleefd. Als je dus klein bent is dat niet veel, en is een jaar bijv. 1/5 van je gehele leven tot dan toe. Op je 40e is het maar 1/40e dus lijkt de tijd veel sneller te gaan.
  dinsdag 23 november 2004 @ 02:32:48 #18
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_23508567
1 uur ja maar13 klopt niet The-Stranger can wel uitbrijden denk ik ! (hey ik denk alleen dat jij meer presente kennis hebt ! )

alhoewel ik nog steeds wil weten of jij cotterels story hebt gelezen (The mayna prophecie )
  dinsdag 23 november 2004 @ 02:33:01 #19
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23508568
Het omwisselen van de aardpolen gebeurt trouwens elke paar duizend jaar.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  dinsdag 23 november 2004 @ 02:36:40 #20
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_23508581
neen die cyclus is langer !
'
pi_23508646
gemiddeld zo'n 25000 jaar, maar dat is crap, dat gaat niet zo snel(binnen een jaar). Verder hoor je elk jaar wel dat wereld vergaat dus ik doe er niet aan mee
pi_23508672
loads of dragonshit!!!

God heeft toch echt de rotatie van de aarde op 24 uur gezet, voor zover ik weet. Namelijk door voor ons een zon aan de hemel te plaatsen, die er 24 uur over doet om een rondje langs de hemel te draaien... LET WEL, vanuit ons perspectief gezien dus. Natuurlijk gaat het om de draaiing van de aarde, maar dat doet er even niet toe. Het gaat om het perspectief. Voordat wij onszelf vleugels maakten, en de wereld vanuit Zijn perspectief (nou ja... ) gingen zien, was dat onze 24- uurs klok. En die is nog steeds hetzelfde, ook al kunnen we hem nu vanuit een andere hoek bekijken. Relativiteit weetje wel?
Remember the famous men, who had to fall to rise again.
They pick themselves up, dust themselves off
and start all over again.
(And the famous women 2, ofcourse)
pi_23508683
met elke grote aardbeving krijgt de aarde ook een eigenfrequentie, en dat heeft geen reet met tijd te maken.

Verder hebben we een rotatie gedefinieerd als 24 uur, dus ook perspectief heeft er geen reet mee te maken.
pi_23508715
de topicstarter schrijft over een 13 urige dag, naar uurlengte van de inderdaad door ons gedefinieerde 24-uurs dag. De daglengte is al sinds de schepping van zon, maan en sterren even lang, namelijk 24 (door ons gedefinieerde ) uren, en geen 13. Duidelijk?

En met perspectief doel ik enkel en alleen op het feit dat wij eerst dachten, dat de aarde het middelpunt van het heelal was. Later zijn we tot de ontdekking gekomen, dat de aarde rond de zon draait, en dat de draaing van de aarde het dagelijks verschuiven van de zon langs de hemelkoepel tot gevolg heeft, hierbij een tipje van de sluier van de grandioze schepping oplichtend Gewoon de Bijbel in Zijn context en tijd begrijpen, dan klopt het echt wel, hoor.

[ Bericht 22% gewijzigd door kneejo op 23-11-2004 03:50:09 ]
Remember the famous men, who had to fall to rise again.
They pick themselves up, dust themselves off
and start all over again.
(And the famous women 2, ofcourse)
pi_23509737
de reden dat de tijd sneller lijkt te gaan naarmate je ouder wordt heeft te maken met verhoudingen voorbeeld:

als je vier jaar bent is een jaar een kwart van je ervaring

als je 40 bent is een jaar 1/40 van je ervaring

als je 70 bent is een jaar 1/70 van je ervaring

hoe groter je ervaring/herinnering hoe sneller de tijd lijkt te gaan, je gebruikt immers altijd jezelf als maat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')