quote:Op donderdag 2 december 2004 20:05 schreef PatrickM het volgende:
Zet mij er ook maar op voor Zolder in april
Al zal het voor mij bij kijken blijven
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Onder de KLX650Heb je nu ineens een KLX650
Weet je wel wat voor een herrie dat geeft bij dat ding.quote:Op donderdag 2 december 2004 22:16 schreef PatrickM het volgende:
Had ik al verteld dat ik wel van plan ben een open uitlaat onder de KLX 650 te zetten t.z.t.?
onder voorbehoud dat de koop doorgaat
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:36 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Weet je wel wat voor een herrie dat geeft bij dat ding.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:15 schreef Patrick281 het volgende:
Wat de Beemer betreft horen mijn 2 pijpjes ook niet echt bij de stille jongens.
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Valt opzich wel mee hoor, vind ik
Niet echt asociaal iig, of dat ze je op de Prinsengracht al horen aankomen als je op de Brienennoord-brug rijdt
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:45 schreef Patrick281 het volgende:
En ja ik had toen wat moeite met die Bimota.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:45 schreef Patrick281 het volgende:
Begin van het jaar reden we nog wat harder zonder de groentjes.![]()
En het is dus: waarom 300 euro voor een sigaar betalen, Mercy.quote:Ik heb de afgelopen jaren al een aantal circuitdagen en -trainingen gedaan.
Er is altijd een technische keuring vooraf, waar gecontroleerd wordt, naast
allerlei zaken zoals olielekkage, remblokken enz, of je of de originele
sigaren hebt of db killers in de vervangingsdempers hebt zitten. Op Zolder
kom je niet door de technische keuring als je geen db killers hebt en kan
je naar huis (of je moet tegen woekerprijzen een db killer ter plekke
kopen). Op Zandvoort en Assen is het naar mijn idee niet anders, hoewel de
controle op Zolder wel de strengste is. Daarom heb ik ook de originele
sigaren van de VTR nog, die makkelijk te monteren zijn voor een circuitdag.
Daarnaast heb je op het circuit één of meerdere meetpunten voor geluid. De
ervaren deelnemers of de organisatie zelf weten die precies te staan en
zullen je erop attent maken. Het is zaak dat je niet vol gas rijdt of
gewoon opschakelt op het moment dat je voorbij zo'n meetpunt komt. Mocht je
onverhoopt toch te veel decibels producerenm, dan is er nog niets aan de
hand, omdat je de eerste keer een waarschuwing krijgt. Als je daarna nog
een keer "gepakt" wordt dan krijg je de zwarte vlag met je nummer en dan is
het "game-over".
Je gaf aan dat je een Laser-uitlaatsysteem op je Beemer hebt zitten, weet
je welk type van Laser het is. Volgens mij zijn er wel db killers voor
Laser, belangrijk is de diameter van de open uitlaat.
En nee, als je aangeeft dat de Beemer op straat heerlijk lekker stuurt, dan
zal die op het circuit echt heel slecht sturen, waardeloos gewoon. Moet je
echt niet doen ;-). Hahaha, ik probeer je een beetje te ontmoedigen dat
merk je wel. Nee, gekkigheid dat zal ook heerlijk zijn. Onbevangen gassen
op een droog circuit is echt heel gaaf, geen tegenliggers, goed asfalt,
lekker zonnetje, en de ideale lijnen rijden.
Hoewel de VTR niet een rasechte circuitfiets is, doet ie het echt prima op
het circuit. Met name in de bochten en de stuurstukken is het echt een
genot om op de VTR te zitten. Zal op de Beemer, ook een 2-cylinder met veel
koppel in de lage toeren, niet anders zijn. Op de rechte stukken zijn de 4-
cylinders met hun hogere topsnelheid en veelal mindere gewicht wel in het
voordeel, maar ja iedereen kan hard rechtuit rijden. Niet echt spannend.
Qua kledingvoorschriften wordt het wel steeds strenger op het circuit. Je
moet of over een lederen raceoverall of combi (2-delig met rits)
beschikken. Zeg maar zonder leer kom je niet op het circuit. Ook moet je
over een degelijke rugprotector beschikken. Deze kan geintegreerd in je jas
zitten of je hebt een losse rugprotector. Volgens mij zijn deze vanaf 2005
verplicht op Zolder.
Je kunt ook eens kijken op www.motorsportschool.be van Peter den Heijer en
zijn belgische maat, daar staat veel info over circuitrijden. Dit is één
van de organisatoren van circuitdagen voor verschillende niveau's.
Hopelijk heb je zo wat meer info.
Groeten,
Ralph
http://www.circuitdecroix.com/quote:Enkel in Croix, Francorchamps en tijdens Moto AcXtion kan er gereden worden met open uitlaten. Zowel is Assen als in Zolder zijn enkel motoren toegelaten voorzien van stille dempers.
Circuit Croix-en-Ternois (data
6 sessies van 20 minuten worden voorzien.
PROMOTIEPRIJS : ¤ 60 voor een ganse dag vrij rijden !!!
Circuit Francorchamps (data)
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...quote:Op woensdag 8 december 2004 18:11 schreef Patrick281 het volgende:
Circuitinfo van de VTR man.![]()
[..]
En het is dus: waarom 300 euro voor een sigaar betalen, Mercy.![]()
Maar voorlopig voldoet niemand van ons aan de voorschriften.
Jij komt never nooit niet op een circuit met je ZXRquote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...
quote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...
Newbequote:Op woensdag 8 december 2004 20:39 schreef PatrickM het volgende:
Waarschijnlijk is er gewoon een slangetje van de carburateur afgeschoten ofzo (of gebroken). Niets ernstigs, morgenochtend ff weer langsgaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |