quote:p woensdag 3 november 2004 13:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
Ja dat is ook zo,
dan spreken we gewoon af bij HCC rijden we met hele club achter snelle Luc aan ?
en een meet en rijden
Nog meer gegadigden ?? spreken we gewoon ergens centraal af,quote:Op woensdag 3 november 2004 18:22 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Goed idee
hoef ik dat pokke end niet in m'n eentje te rijden
quote:Op woensdag 3 november 2004 18:34 schreef Mercy_symbol het volgende:
Nog meer gegadigden ?? spreken we gewoon ergens centraal af,
is wel zo gezelliger![]()
![]()
Volgens mij zijn de eisen meestal:quote:Op zondag 21 november 2004 22:33 schreef Makster het volgende:
En zoek dan ook gelijk uit wat de restricties zijn van rijden op Zolder.
Kan namelijk heel goed zijn dat we met onze blaaspijpen niet eens door de geluidsrestrictie komen.
Verder is volgens mij een 1delig LEREN pak verplichte kost inclusief back protector. De helm moet volgens mij ook een speciale sluiting hebben, dacht dat het met een O-ring moest.
Naja we horen het wel, misschien is het inderdaad anders als je met voorrijders rijdt ofzo
Op dit moment heb ik dus alleen een helm en een backprotector die goed zijn, mijn lerenpak is 2 delig en mijn uitlaat maakte te veel herrie
Volgens mij heeft zandvoort ook ristricties, toch? Of niet? Hmm, weet het ook niet zekerquote:Op zondag 21 november 2004 23:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Maak je borst maar alvast nat, Zolder is erg streng.
Er wordt dus duidelijk verschillend gemeten en Assen hanteerd 88dB en Zolder 95dB, maar dan anders......snap je het nogIk niet...
Het komt er dus gewoon op neer, dat je de 1e keer moet tekenen en de volgende keer je gas terug doet of overschakeld.
Leuk als je in gevecht bent om een positie Op Assen wordt je de 1e keer gewoon uit de uitslag verwijderd
Het enige circuit waar je met een open demper heb kan racen is Zandvoort, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om daar misbruik van te maken.
Nogmaal, KNMV-cup dempers zijn niet voldoende....de KNMV rijdt om die reden daar ook niet meer.
Dit waren al relatief "stille" dempers met db-killer en up-to-date dempings materiaal.
Alle motoren met ram-air hebben een verhoogd risico....
U zijt gewaarschuwd......geld weg en niet racen is niet leuk
Dus... Zandvoort gewoon blijven komen ondanks de letsel gevaren, Zolder en Assen op je hoede zijn en zeker weten dat je aan de eisen voldoet...anders lekker thuis blijven en wat leuks van dat geld kopen voor je vrouwtje ofzo.......een thaise massage heb je er ook voor incl.HP (geen Horse Power)
Waarom niet.quote:Op zondag 21 november 2004 22:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Dit meen je niet...
Ik wel .. maar dat was voor de zaterdagavond competitie in Assen.quote:Op maandag 22 november 2004 12:32 schreef ZX9R het volgende:
leren pak (heb nog nooit gehoord dat het 1 delig moet zijn..)
quote:Op maandag 22 november 2004 12:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
pas maar op, straks komt de Opel Club ook![]()
Ik heb wel eens gehoord dat ze het daar qua geluid minder nauw nemen.quote:Op zondag 21 november 2004 23:08 schreef ploderus het volgende:
Volgens mij heeft zandvoort ook ristricties, toch? Of niet? Hmm, weet het ook niet zeker
Had ik vanochtend ook in een ander topic waar ik gisteravond in poste.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:41 schreef Mercy_symbol het volgende:
Zelf gemaakt maar niet meer in actieve topics,
dus dit is stiekem TVP postje
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:05 schreef PatrickM het volgende:
Zet mij er ook maar op voor Zolder in april
Al zal het voor mij bij kijken blijven
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Onder de KLX650Heb je nu ineens een KLX650
Weet je wel wat voor een herrie dat geeft bij dat ding.quote:Op donderdag 2 december 2004 22:16 schreef PatrickM het volgende:
Had ik al verteld dat ik wel van plan ben een open uitlaat onder de KLX 650 te zetten t.z.t.?
onder voorbehoud dat de koop doorgaat
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:36 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Weet je wel wat voor een herrie dat geeft bij dat ding.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:15 schreef Patrick281 het volgende:
Wat de Beemer betreft horen mijn 2 pijpjes ook niet echt bij de stille jongens.
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Valt opzich wel mee hoor, vind ik
Niet echt asociaal iig, of dat ze je op de Prinsengracht al horen aankomen als je op de Brienennoord-brug rijdt
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:45 schreef Patrick281 het volgende:
En ja ik had toen wat moeite met die Bimota.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:45 schreef Patrick281 het volgende:
Begin van het jaar reden we nog wat harder zonder de groentjes.![]()
En het is dus: waarom 300 euro voor een sigaar betalen, Mercy.quote:Ik heb de afgelopen jaren al een aantal circuitdagen en -trainingen gedaan.
Er is altijd een technische keuring vooraf, waar gecontroleerd wordt, naast
allerlei zaken zoals olielekkage, remblokken enz, of je of de originele
sigaren hebt of db killers in de vervangingsdempers hebt zitten. Op Zolder
kom je niet door de technische keuring als je geen db killers hebt en kan
je naar huis (of je moet tegen woekerprijzen een db killer ter plekke
kopen). Op Zandvoort en Assen is het naar mijn idee niet anders, hoewel de
controle op Zolder wel de strengste is. Daarom heb ik ook de originele
sigaren van de VTR nog, die makkelijk te monteren zijn voor een circuitdag.
Daarnaast heb je op het circuit één of meerdere meetpunten voor geluid. De
ervaren deelnemers of de organisatie zelf weten die precies te staan en
zullen je erop attent maken. Het is zaak dat je niet vol gas rijdt of
gewoon opschakelt op het moment dat je voorbij zo'n meetpunt komt. Mocht je
onverhoopt toch te veel decibels producerenm, dan is er nog niets aan de
hand, omdat je de eerste keer een waarschuwing krijgt. Als je daarna nog
een keer "gepakt" wordt dan krijg je de zwarte vlag met je nummer en dan is
het "game-over".
Je gaf aan dat je een Laser-uitlaatsysteem op je Beemer hebt zitten, weet
je welk type van Laser het is. Volgens mij zijn er wel db killers voor
Laser, belangrijk is de diameter van de open uitlaat.
En nee, als je aangeeft dat de Beemer op straat heerlijk lekker stuurt, dan
zal die op het circuit echt heel slecht sturen, waardeloos gewoon. Moet je
echt niet doen ;-). Hahaha, ik probeer je een beetje te ontmoedigen dat
merk je wel. Nee, gekkigheid dat zal ook heerlijk zijn. Onbevangen gassen
op een droog circuit is echt heel gaaf, geen tegenliggers, goed asfalt,
lekker zonnetje, en de ideale lijnen rijden.
Hoewel de VTR niet een rasechte circuitfiets is, doet ie het echt prima op
het circuit. Met name in de bochten en de stuurstukken is het echt een
genot om op de VTR te zitten. Zal op de Beemer, ook een 2-cylinder met veel
koppel in de lage toeren, niet anders zijn. Op de rechte stukken zijn de 4-
cylinders met hun hogere topsnelheid en veelal mindere gewicht wel in het
voordeel, maar ja iedereen kan hard rechtuit rijden. Niet echt spannend.
Qua kledingvoorschriften wordt het wel steeds strenger op het circuit. Je
moet of over een lederen raceoverall of combi (2-delig met rits)
beschikken. Zeg maar zonder leer kom je niet op het circuit. Ook moet je
over een degelijke rugprotector beschikken. Deze kan geintegreerd in je jas
zitten of je hebt een losse rugprotector. Volgens mij zijn deze vanaf 2005
verplicht op Zolder.
Je kunt ook eens kijken op www.motorsportschool.be van Peter den Heijer en
zijn belgische maat, daar staat veel info over circuitrijden. Dit is één
van de organisatoren van circuitdagen voor verschillende niveau's.
Hopelijk heb je zo wat meer info.
Groeten,
Ralph
http://www.circuitdecroix.com/quote:Enkel in Croix, Francorchamps en tijdens Moto AcXtion kan er gereden worden met open uitlaten. Zowel is Assen als in Zolder zijn enkel motoren toegelaten voorzien van stille dempers.
Circuit Croix-en-Ternois (data
6 sessies van 20 minuten worden voorzien.
PROMOTIEPRIJS : ¤ 60 voor een ganse dag vrij rijden !!!
Circuit Francorchamps (data)
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...quote:Op woensdag 8 december 2004 18:11 schreef Patrick281 het volgende:
Circuitinfo van de VTR man.![]()
[..]
En het is dus: waarom 300 euro voor een sigaar betalen, Mercy.![]()
Maar voorlopig voldoet niemand van ons aan de voorschriften.
Jij komt never nooit niet op een circuit met je ZXRquote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...
quote:Op woensdag 8 december 2004 18:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
mercy, herinner jij je nog wat die man zei bij die shop waar jij je demper hebt gekocht? zij dachten ook dat ze een stille demper moesten hebben, kwamen ze op zandvoort en waren zij de enige die er 1 hadden...
Newbequote:Op woensdag 8 december 2004 20:39 schreef PatrickM het volgende:
Waarschijnlijk is er gewoon een slangetje van de carburateur afgeschoten ofzo (of gebroken). Niets ernstigs, morgenochtend ff weer langsgaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |