Als ik een meisje was zou ik dat ook meteen doen jaquote:Op maandag 22 november 2004 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
hey op de joho company heb ik laatst ook op gekeken
mij lijkt het wel wat op als aupair een paar maandjes te werken in amerika
Bij Grand Canyon National Park?quote:Op maandag 22 november 2004 16:57 schreef BrauN het volgende:
[..]
Als ik een meisje was zou ik dat ook meteen doen ja
Maar het lot heeft anders bepaald...
Ik zou bijvoorbeeld best graag willen werken in een National Park o.i.d. en het lijkt me dat ze juist op zulke plaatsen wel buitenlandse studenten willen laten werken.
Thanksquote:Op maandag 22 november 2004 18:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Bij Grand Canyon National Park?
Daar zijn zat baantjes te krijgen. Onder andere in hotels enzo.
Klik even hierop:
http://www.xanterra-corpo(...)wer.htm?articleid=15
daar staat wel wat info.
En voor visa, werkvergunning en verzekering klik hier: http://wise.wisefoundation.com/index.php?sect=1b
Misschien heb je er wat aan.
Jep. Ik ben er zelf ook geweest afgelopen zomer.quote:Op maandag 22 november 2004 22:12 schreef BrauN het volgende:
[..]
Thanks
Inderdaad, zoiets zoek ik wel, bijvoorbeeld bij de Grand Canyon. Ben er afgelopen zomer zelf geweest en ik moet zeggen... daar hou ik 't wel een paar maandjes uit als 'arbeider'
Ik ga wel elke week uit enzo, maar voor een werkvakantie in de VS kan ik dat heus wel opgeven natuurlijkquote:Op maandag 22 november 2004 23:09 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Jep. Ik ben er zelf ook geweest afgelopen zomer.
Maar 1 a 2 dagen is natuurlijk wel iets anders dan een paar maandjes. Je levensstyle is sowiezo anders in een ander land, en in een park als de Canyon heb je andere voorzieningen dan je hier gewent bent. Ik weet niet of je elke week uitgaat, drinkt of elke dag gaat smoken met vrienden. Kun je dat niet 'loslaten' dan heb je daar niets te zoeken en moet je meer naar een grote stad gaan kijken.
Maar het blijft een prachtige omgeving en als je er kan wonen en werken.![]()
Ik kan goed snowboarden, maar dat is ook zo nutteloos in de zomer h่...quote:Op maandag 29 november 2004 17:09 schreef mechatronics het volgende:
ik kreeg n boekje hiervan pas binnen, van www.activityinternational.nl
dan kan je als au pair werken, dus misschien als die uit de pr0nfilms als zwembadschoonmaker ofzo
euhm nee er staat daar ook in van dat werk, maar verder, zou ik denken, je kan als seizoenwerker misschien beter terecht
zown echt studentenbaantje, of iets in de horeca, of weet ik veel wat je achtergrond is
misschien als life-guard ofzo, mocht je goed kunnen zwemmen...
Inderdaad, ik moet er niet te lang mee wachten als ik deze zomer weg wil...quote:Op maandag 29 november 2004 17:20 schreef mechatronics het volgende:
blijf je inderdaad goed orienteren, maar stel iets niet teveeel uit
Bedanktquote:Op maandag 29 november 2004 17:35 schreef Dizzee het volgende:
om nog even terug te komen op werken in een np
dit bedrijf:http://www.xgrant.com/content/NL/165/ schijnt dat te organiseren.
je betaalt alleen wel 325 + 500 euro voor alleen deelnamekosten. regel je het zelf scheelt het je ruim 800 euro. stuur ze eens een mailtje voor info.
voor lifequard moet je echt een getrainde zwemmer zijn, dat word je niet zomaar.
en voetbal-training geven aan (amerikanen) lijkt me juist wel lachen.![]()
op zeker dat je dat gaat lukken, in dat disneypark, elke dag, tig keer peer uur, All aboooaarrrdquote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bedankt
Ja, voetbaltraining geven is wel leuk, maar waarschijnlijk wordt je niet aangenomen om fulltime, elke dag voetbaltraining te geven. Je zult die koters ook wel aan moeten kleden en eten geven enzo. Dat is minder...
Werken in een themepark lijkt me ook erg tof, Universal Studios in Hollywood ofzo.
Whehequote:Op maandag 29 november 2004 17:50 schreef mechatronics het volgende:
[..]
op zeker dat je dat gaat lukken, in dat disneypark, elke dag, tig keer peer uur, All aboooaarrrd
dat hou je ook geen 2 maanden vol zonder hersendood te worden, dus dat komt goed uit, voor die tijd ben je weer weg
oh en dat van lifeguard was n voorbeeld, weet ik veel, misschien heeft ie n kwalificatie hier of daar
Dat had ik ook al bedacht ja, daar moet je het toch min of meer van hebben.quote:Op maandag 29 november 2004 18:14 schreef Dizzee het volgende:
en neem een baantje waarbij je 'tip' krijgt. is weer een extra zakcentje.
server in een restaurant in de grand canyon.
porter in een hotel bij hollywood.
sky'z the limit![]()
zelf regelen lijkt me leuker en goedkoper. aan de andere kant, een bureau heeft ervaring en weet er dus veel vanaf. wat moet je dus doen: alles vragen aan een bureau en vervolgens zelf alles regelen.quote:Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dat had ik ook al bedacht ja, daar moet je het toch min of meer van hebben.
Oeeh, ik heb hier echt zin inAlleen nu effe goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en hoe ik het ga regelen (grotendeels zelf, of via een bureau).
Flagstaff? Dat ligt echt een fokking eind van de Grand Canyon vandaan hoor...quote:Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef BrauN het volgende:
[..]
Inderdaad, ik moet er niet te lang mee wachten als ik deze zomer weg wil...
Via die link die je me gaf kwam ik bij de brochurepagina over de USA. Werk in een summercamp trekt me niet erg, maar er staat ook iets in over werken in een national park, Grand Canyon.
http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf
Het is echter wel vrijwilligerswerk..., maar het lijkt me wel hartstikke mooi om daar te werken. Paar dagen hard werken in de natuur, daarna wat dagen uitrusten in Flagstaff, AZ. Ik ga eens wat meer informatie aanvragen over dat werk.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:16 schreef EddyMR het volgende:
[..]
Flagstaff? Dat ligt echt een fokking eind van de Grand Canyon vandaan hoor...
Volgens mij is het een uurtje rijden ongeveer (wat ik me kan herinneren)quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Weet jij wel waar Flagstaff ligt eigenlijk? Voor Amerikaanse begrippen is Flagstaff op steenworp afstand van de Grand Canyon, want meer dan 100 mijl zal het niet zijn.
Klinkt mij hardstikke mooi in de oren, lijkt me een leuke ervaring. Nadeel is echter dat deze organisatie erg duur is, al beloven ze wel dat het werk wat je doet nagenoeg kostendekkend is. Daar is dan ook je studiefinanciering in meeberekend, maareh... in de zomervakantie krijg je toch helemaal geen geld van de IB-Groep of zit ik er nu naast?quote:Met name gedurende de zomervakantie zijn er banen beschikbaar in een pretpark van Paramount Pictures. De laatste jaren hebben meerder studenten, al of niet als stage, gewerkt in Kings Island, een themapark bij Cincinnatti (www.paramountparks.com). Daar zijn allerlei soorten werk beschikbaar: in de catering / food & beverage, in de merchandizing, als rides attendant (suppoost bij achtbanen etc.). Ik heb specifieke informatie bijgevoegd van werk in dit park.
Je woont in deze situatie met meerdere Nederlandse studenten op de campus van een universiteit in Cincinnatti en werkt gemiddeld 38 uur per week in het park.
Zou goed kunnen. Wij waren afgelopen zomer ook in Flagstaff, maar gebruikten uiteindelijk Williams als 'uitvalsbasis'. Dat ik zei dat je via dat programma een paar dagen hard werkt in de Canyon en daarna uitrust in Flagstaff is trouwens zo geregeld in het programma hoor, het is niet dat ik dat zelf bedacht. Vanuit Flagstaff wordt steeds vervoer geregeld, zodat de werkers in de Canyon kunnen komen en op je rustdagen zit je in Flagstaff, waar ook alles voor je geregeld is.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:01 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
Volgens mij is het een uurtje rijden ongeveer (wat ik me kan herinneren)![]()
zit je naast. Ligt er wel ff aan wat je doet. ga je bijvoorbeeld van t middelbaar onderwijs naar t hoger onderwijs dan moet je even een overbrugging aanvragen. Maar je krijgt anders gewoon je geld hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:02 schreef BrauN het volgende:
in de zomervakantie krijg je toch helemaal geen geld van de IB-Groep of zit ik er nu naast?
Ah, daar zit het 'm in dan inderdaad, dat had ik namelijk afgelopen zomer. Dus ik krijg nu wel gewoon stufi, het hele jaar door? Mooi.quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
zit je naast. Ligt er wel ff aan wat je doet. ga je bijvoorbeeld van t middelbaar onderwijs naar t hoger onderwijs dan moet je even een overbrugging aanvragen. Maar je krijgt anders gewoon je geld hoor.
Dan heb ik het verkeerd onthouden. Flagstaff ligt toch ten westen van Sedona?quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Weet jij wel waar Flagstaff ligt eigenlijk? Voor Amerikaanse begrippen is Flagstaff op steenworp afstand van de Grand Canyon, want meer dan 100 mijl zal het niet zijn.
Kijk, daar heb je 'm al...quote:Op woensdag 1 december 2004 09:55 schreef Robertje het volgende:
Camp America zat ik... http://www.travelactive.nl/amerika_wt.php
dat zeggen ze ja....quote:Op woensdag 1 december 2004 10:04 schreef Robertje het volgende:
Ik ben toch je kloon
Mmm, kweenie, de hele dag met kinderen optrekken in een summercamp trekt me niet echt eigenlijk, dan zie ik zo'n themepark job toch meer zitten. Maar toch bedankt.quote:Op woensdag 1 december 2004 10:45 schreef Robertje het volgende:
Maar Camp America betaald de ticket en de ziektekosten (tenminste toen ik naar Amerika ging) Je krijgt een bepaald bedrag per dag of over de hele sessie. Toen ik daar was kreeg ik 25 dollar per dag. Je werkt daar 6 dagen en je bent 1 dag vrij. Kijk of je je ticket kan veranderen naar een andere dag zodat je nog een paar dagen/weken/maanden in Amerika kan verblijven.
Ik werkte in de keuken...en dat was best wel cool. Geen zeikende kinderen en tussen de middag lekker vrij.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:11 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mmm, kweenie, de hele dag met kinderen optrekken in een summercamp trekt me niet echt eigenlijk, dan zie ik zo'n themepark job toch meer zitten. Maar toch bedankt.
Ook plannen? Al begonnen met voorbereiden toevallig?quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:06 schreef Jeroenus het volgende:
Ik moet dit even in de gaten houden.
Ben op zich nog nergens mee bezig maar speel wel met het idee om in de zomervakantie iets te gaan doen. Sowieso wil ik graag weer naar de VS toe, voorjaar naar Boston maybe en daarna CA of NY. Ik zat eerst te denken aan een stage in Nederland voor twee maanden wat enigzins samenhangt met mijn studie. Maar dit is ook een idee. Dit soort dingen schijnen namelijk goed op je CV te staan als je bijvoorbeeld na je BA een master/MBA/Phd wilt doen in het buitenland en eventueel voorgoed in de VS wilt gaan wonen. Ik heb uitgebreid advies gekregen van een kennis die op Harvard werkt en ook in LA en Philly heeft gestudeerd, dus daar kan ik wel van op aan.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:13 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ook plannen? Al begonnen met voorbereiden toevallig?
Dat zou heel goed mogelijk zijn denk ik zoquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:26 schreef Jeroenus het volgende:
Nu ik hier zo aan zit te denken zou ik eigenlijk is moeten vragen aan mijn kennis of het mogelijk is om daar 2 maanden te gaan werken. Al is het het maaien van het footballfield. Ik zit in een grote stad dan en o.a. het MLB seizoen is bezig. Ik zou dan maybe op de campus kunnen slapen want in die periode is er geen onderwijs en de afgestudeerden vertrekken en nieuwe studenten moeten nog komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |