abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23499200
8 jaar studeren (1 jaar med bio en 7 jaar geneeskunde) boost je schuld wel op..
pi_23509212
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:57 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

dat vraag ik mij dus ook af. Ik bedoel, ik heb in goed vertrouwen me bewust aan de regels gehouden.. Het is niet zo dat ik moedwillig meer heb verdiend.

Als ze mij een jaar OV-kaart willen laten betalen, begin ik hierover een rechtszaak.
Laat het me in zo'n geval ff weten, wil ik waarschijnlijk wel mee doen
pi_23509220
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:53 schreef Nivo het volgende:

[..]

stel je voor dat je in november over de grens ging... en je levert je OV niet in. Moet je dan een boete over 12 maanden betalen, of over 2?
Lijkt mij 2, nl. die maanden dat je over de grens heen was, ik zie niet in waarom ze dan plotseling een heel jaar terug mogen vorderen.
pi_23509244
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

ik heb het zwart op wit hier staan wanneer ik over de grens heen ging.
Mmmm..Zal flink moeten zoeken naar strookjes van ruim 3 jaar terug, maar goed, zit nog bij diezelfde werkgever van toen, dus een werkgeversverklarinkje is ook zo geregeld, dat samen met het goed bewaarde inleverbewijs van de OV kaart en hun eigen opgaven dat ik in 2001 geen cent van ze gehad heb en ze kunnen hun vordering lekker gaan verscheuren.

Zou me niet eens iets verbazen als er gewoon een vordering van 0,00 op de deurmat beland, aangezien ze nu gewoon naar iedereen die over die grens kwam, zo'n brief hebben gestuurd zonder vordering erin omdat ze die nog niets eens bepaald hebben!
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 10:20:16 #55
43556 miss_dynastie
pi_23510439
Eerlijk gezegd twijfel ik een beetje... het zou niet logisch zijn als je voor de gehele OV-periode terug zou moeten betalen, maar....

De IB-Groep wisselt jaarlijks gegevens uit met de Belastingdienst. Stel dat je in 2004 meer dan 10.218,46 netto hebt verdiend en je hebt je studiefinanciering niet stopgezet. Wat gebeurt er dan?
  • Het bedrag dat je hebt verdiend boven de grens van 10.218,46 moet je terugbetalen aan de IB-Groep. Natuurlijk hoef je nooit meer terug te betalen dan je in het betreffende kalenderjaar aan beurs en aanvullende beurs hebt ontvangen.
  • Had je in die periode de OV-Studentenkaart in je bezit? Dan wordt er met terugwerkende kracht een boete van 72,68 per maand berekend voor iedere maand dat je je OV-kaart in het bezit had.

Nu is het alleen de vraag of ze met 'die periode' de periode bedoelen waarin je je stufi had moeten stopzetten, of dat ze het hele kalenderjaar bedoelen...
  • pi_23510675
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
    Eerlijk gezegd twijfel ik een beetje... het zou niet logisch zijn als je voor de gehele OV-periode terug zou moeten betalen, maar....

De IB-Groep wisselt jaarlijks gegevens uit met de Belastingdienst. Stel dat je in 2004 meer dan 10.218,46 netto hebt verdiend en je hebt je studiefinanciering niet stopgezet. Wat gebeurt er dan?
  • Het bedrag dat je hebt verdiend boven de grens van 10.218,46 moet je terugbetalen aan de IB-Groep. Natuurlijk hoef je nooit meer terug te betalen dan je in het betreffende kalenderjaar aan beurs en aanvullende beurs hebt ontvangen.
  • Had je in die periode de OV-Studentenkaart in je bezit? Dan wordt er met terugwerkende kracht een boete van 72,68 per maand berekend voor iedere maand dat je je OV-kaart in het bezit had.

Nu is het alleen de vraag of ze met 'die periode' de periode bedoelen waarin je je stufi had moeten stopzetten, of dat ze het hele kalenderjaar bedoelen...
  • Het eerste, anders wil ik ze dat wel ff vertellen. Immers, stel, jij studeert nog in het eerste halfjaar en krijgt (terecht) stufi, in Juni studeer je af en krijg je een mooie baan. Je zet je stufi uiteraard stop en gaat geld met bakken tegelijk verdienen, zodat je in 2004, stel, 20.000 euro verdient. Dan lijkt het me onterecht als ze achteraf gaan zeggen, ja, ho, wacht 's ff, je hebt lekker verdient, dus eigenlijk heb jij dat geld onterecht ontvangen.

Vandaar dat ze zeggen dat je je stufi moet stopzetten op het moment dat je die grens gaat passeren, doe je dat niet, lijkt het me dat ze alleen mogen vorderen op het moment dat je eroverheen gegaan bent.
    pi_23511367
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 08:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lijkt mij 2, nl. die maanden dat je over de grens heen was, ik zie niet in waarom ze dan plotseling een heel jaar terug mogen vorderen.
    nou ik heb maar eens gebeld, en ze zeiden dat het dus om het gehele jaar gaat. In mijn geval dus 10 of 11 maanden. Kutzooi.

oh en GWS, voor jou zat het wel goed dus
    pi_23511466
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:11 schreef Nivo het volgende:

[..]

nou ik heb maar eens gebeld, en ze zeiden dat het dus om het gehele jaar gaat. In mijn geval dus 10 of 11 maanden. Kutzooi.

Ze mogen het komen proberen, krijgen ze gewoon een pittig bezwaarschriftje terug. Die miepen aan de telefoon zeggen wel vaker eens wat...
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:15:49 #59
    43556 miss_dynastie
    pi_23511476
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 10:33 schreef Vhiper het volgende:
    Dan lijkt het me onterecht als ze achteraf gaan zeggen, ja, ho, wacht 's ff, je hebt lekker verdient, dus eigenlijk heb jij dat geld onterecht ontvangen.
    Het gaat om de periode waarin je StuFi hebt ontvangen. Ben jij afgestudeerd en krijg je dus geen StuFi meer volgens mij geeft je opleiding zelfs een seintje aan de IBG en krijg je van de IBG een brief dat je StuFi eindigt, dan mag je verdienen wat je wil, je krijgt immers geen StuFi meer. Het bedrag dat je verdient als je StuFi gestopt is, telt niet meer mee, logisch toch?
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:17:16 #60
    43556 miss_dynastie
    pi_23511501
    quote:

[..]

Die indruk kreeg ik ook uit hun (nogal vage) stukje...
    pi_23511507
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het gaat om de periode waarin je StuFi hebt ontvangen. Ben jij afgestudeerd en krijg je dus geen StuFi meer volgens mij geeft je opleiding zelfs een seintje aan de IBG en krijg je van de IBG een brief dat je StuFi eindigt, dan mag je verdienen wat je wil, je krijgt immers geen StuFi meer. Het bedrag dat je verdient als je StuFi gestopt is, telt niet meer mee, logisch toch?
    Yup, dus als je netjes geen stufi meer krijgt en OV ingeleverd hebt voordat je die grens overging, hebben ze niets meer te vorderen, toch?
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:21:17 #62
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_23511578
    quote:

[..]

Balen voor je

Maar als ik het goed begrepen heb, heb ik dus een tip voor mensen die lekker veel bij willen verdienen zonder consequenties voor hun stufi: geen loonbelastingverklaring invullen. Dan betaal je wel het volle pond aan belasting, maar dat kun je in het daarop volgende jaar het geld terugvragen van de belasting.

Je hebt dan een laag netto inkomen(waar het om gaat dus), doordat je afgrijzelijk veel aan loonbelasting afdraagt, maar vraagt het dus weer terug in het volgende jaar...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:21:55 #63
    43556 miss_dynastie
    pi_23511593
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:17 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, dus als je netjes geen stufi meer krijgt en OV ingeleverd hebt voordat je die grens overging, hebben ze niets meer te vorderen, toch?
    Ja, maar dat heeft toch niets met je nieuwe goede baan te maken
    Wat je na je StuFi doet, doet er niet meer toe volgens mij.
    Ja, behalve als je terug moet gaan betalen
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:24:26 #64
    43556 miss_dynastie
    pi_23511648
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Balen voor je

Maar als ik het goed begrepen heb, heb ik dus een tip voor mensen die lekker veel bij willen verdienen zonder consequenties voor hun stufi: geen loonbelastingverklaring invullen. Dan betaal je wel het volle pond aan belasting, maar dat kun je in het daarop volgende jaar het geld terugvragen van de belasting.

Je hebt dan een laag netto inkomen(waar het om gaat dus), doordat je afgrijzelijk veel aan loonbelasting afdraagt, maar vraagt het dus weer terug in het volgende jaar...
    Maar als je het dan terugvraagt, geldt het bedrag dat je terugkrijgt als inkomen, toch?
    Het is gewoon erg oppassen....
    pi_23511868
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft toch niets met je nieuwe goede baan te maken
    Wat je na je StuFi doet, doet er niet meer toe volgens mij.
    Ja, behalve als je terug moet gaan betalen
    Jawel, want de IB-groep heeft nu inkomens over een heel jaar opgevraagd en ziet dan dat jij in een bepaald jaar een bepaald bedrag hebt verdient. Zij weten echter niet wanneer in het jaar je dit verdient hebt. Heb jij in het eerste half jaar gestudeert en stufi gehad en in het tweede half jaar gewerkt en stufi opgezegd, is er voor hun toch niks te vorderen?

Dus moet jij ze gaan aantonen wanneer je over die grens gegaan bent, salarisstrookjes richting IB-groep met een bezwaarschrift en opgelost lijkt me.
    pi_23511931
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Balen voor je

Volgens mij ben je verplicht zo'n ding in te vullen, anders kan je werkgever een boete krijgen i.v.m. koppelingswet enzo...Dat anonieme tarief is anders ook lekker pittig...kan je de hoogste schijf belasting gaan aftikken....
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:38:34 #67
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23511945
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar als je het dan terugvraagt, geldt het bedrag dat je terugkrijgt als inkomen, toch?
    Daar heeft Nivo dus om gevraagd, omdat ik ook dacht dat het wellicht bij je inkomen opgeteld zou worden, maar dat is dus kennelijk niet zo. Er staat op de IBG-site wat er als inkomen gerekend wordt en daar staan belastingteruggaven dus niet bij. Daarom twijfelde ikzelf ook, zonder reden zo te horen
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_23511994
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook nagevraagd toen ik toch aan de phone hing, en zij zei dat dat niet zo was. Maar zoals Vhiper ook al zei: soms zeggen die telefoon miepen ook maar wat.

Je zou zeggen dat dat wel klopt, want het staat ook niet op je loonstrookje (wat je terug krijgt), maar aan de andere kant weet ik ook niet of de belastingdienst het ook negeerd met wat zij opgeven aan het IBG
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 11:42:10 #69
    43556 miss_dynastie
    pi_23512022
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jawel, want de IB-groep heeft nu inkomens over een heel jaar opgevraagd en ziet dan dat jij in een bepaald jaar een bepaald bedrag hebt verdient. Zij weten echter niet wanneer in het jaar je dit verdient hebt. Heb jij in het eerste half jaar gestudeert en stufi gehad en in het tweede half jaar gewerkt en stufi opgezegd, is er voor hun toch niks te vorderen?
    Oh, zo bedoel je. Maar als je dan het hele jaar StuFi hebt ontvangen, heb je dus pech. Dan moet je sowieso je OV voor het hele jaar terugbetalen en de StuFi vanaf het moment dat je over die grens heenging.
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:42:29 #70
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23512029
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volgens mij ben je verplicht zo'n ding in te vullen, anders kan je werkgever een boete krijgen i.v.m. koppelingswet enzo...Dat anonieme tarief is anders ook lekker pittig...kan je de hoogste schijf belasting gaan aftikken....
    Volgens mij niet(weet dat niet zeker), maar je kunt je ook in het hoogste tarief zetten. Aan het eind vraag je met een Tj-biljet(of een ander biljet) de belasting terug...

Voor zover ik het begrepen heb, kan het dus zo werken...
    pi_23512101
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, zo bedoel je. Maar als je dan het hele jaar StuFi hebt ontvangen, heb je dus pech. Dan moet je sowieso je OV voor het hele jaar terugbetalen en de StuFi vanaf het moment dat je over die grens heenging.
    Lijkt me dat voor je OV kaart ook geldt vanaf het moment dat je er overheen gaat, immers, ze zeggen tegen je dat je je kaart moet inleveren voor je er overheen gaat, je mag hem ervoor dus wel hebben.

Voor de rest ben ik het met je eens, ja
    pi_23512142
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij niet(weet dat niet zeker), maar je kunt je ook in het hoogste tarief zetten. Aan het eind vraag je met een Tj-biljet(of een ander biljet) de belasting terug...

Voor zover ik het begrepen heb, kan het dus zo werken...
    Volgens de belastingdienst is het verplicht:

"De werknemer is verplicht om van de loonbelastingverklaring het invulblok 'Uw persoonlijke gegevens' en het invulblok 'Ondertekening' in te vullen. Als de werknemer de loonbelastingverklaring niet inlevert, niet ondertekent of zijn naam, adres en woonplaats niet invult, dan moet u 52% loonbelasting inhouden zonder rekening te houden met de loonheffingskorting. Dit moet u ook doen als u weet, of zou moeten weten, dat de werknemer een onjuiste naam of een onjuist adres heeft opgegeven."

http://www.belastingdienst.nl/buitenland/5a6cae3.htm
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:51:13 #73
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23512200
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volgens de belastingdienst is het verplicht:

"De werknemer is verplicht om van de loonbelastingverklaring het invulblok 'Uw persoonlijke gegevens' en het invulblok 'Ondertekening' in te vullen. Als de werknemer de loonbelastingverklaring niet inlevert, niet ondertekent of zijn naam, adres en woonplaats niet invult, dan moet u 52% loonbelasting inhouden zonder rekening te houden met de loonheffingskorting. Dit moet u ook doen als u weet, of zou moeten weten, dat de werknemer een onjuiste naam of een onjuist adres heeft opgegeven."

http://www.belastingdienst.nl/buitenland/5a6cae3.htm
    Ja, maar er staat dus meteen bij wat de gevolgen zijn als ie het toch niet doet. Maar ik geloof dat je sowieso jezelf door middel van dat formulier in het hoogste tarief kan laten plaatsen, als ik me goed herinner...
    pi_23512338
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar er staat dus meteen bij wat de gevolgen zijn als ie het toch niet doet. Maar ik geloof dat je sowieso jezelf door middel van dat formulier in het hoogste tarief kan laten plaatsen, als ik me goed herinner...
    Klopt, maar ik denk dat wanneer je dit gaat proberen, er wel een controle komt of je wel legaal bent hier...Die loonbelastingverklaring is een soort aanmelding van jou bij de belastingdienst, vul je hem niet in, wordt je anoniem aangegeven, wat kan wijzen op illigale werknemers...

Ik weet niet of werkgevers daar graag in mee willen gaan...
      dinsdag 23 november 2004 @ 12:04:08 #75
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23512492
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat wanneer je dit gaat proberen, er wel een controle komt of je wel legaal bent hier...Die loonbelastingverklaring is een soort aanmelding van jou bij de belastingdienst, vul je hem niet in, wordt je anoniem aangegeven, wat kan wijzen op illigale werknemers...

Ik weet niet of werkgevers daar graag in mee willen gaan...
    Bestaan die tariefgroepen eigenlijk nog wel, nu dat boxensyteem er is? Ik kan geen tariefgroepenformulier vinden hier, wel een loonbelastingverklaring(dus of je wilt dat loonheffing wordt toegepast of niet)...
    pi_23513127
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Bestaan die tariefgroepen eigenlijk nog wel, nu dat boxensyteem er is? Ik kan geen tariefgroepenformulier vinden hier, wel een loonbelastingverklaring(dus of je wilt dat loonheffing wordt toegepast of niet)...
    Nee, tariefgroepen zijn met de komst van het boxensysteem en de heffingskortingen afgeschaft.
      dinsdag 23 november 2004 @ 12:44:53 #77
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23513364
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, tariefgroepen zijn met de komst van het boxensysteem en de heffingskortingen afgeschaft.
    He, wat jammer nou, dan is het enige wat je nog kan doen nergens de loonheffingskorting toepassen...
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 12:48:35 #78
    43556 miss_dynastie
    pi_23513456
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lijkt me dat voor je OV kaart ook geldt vanaf het moment dat je er overheen gaat, immers, ze zeggen tegen je dat je je kaart moet inleveren voor je er overheen gaat, je mag hem ervoor dus wel hebben.
    Dat zou logischerwijs ook zo moeten zijn, maar blijkbaar is het anders...
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 12:48:56 #79
    43556 miss_dynastie
    pi_23513472
    Is het trouwens zo dat mensen die over die grens heengaan dat echt moeten doen om in hun levensonderhoud en studiekosten te kunnen voorzien??
    pi_23513659
    miss_dynastie: in mijn geval leefde ik een riant leven + auto, dus ja, ik had het nodig..
    Sterker nog.. 1999 had ik 30.000 guilden bijverdiend naast de stufi.. Toen had ik wel de stufi stopgezet in juni...
    pi_23514277
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zou logischerwijs ook zo moeten zijn, maar blijkbaar is het anders...
    En daarom geloof ik die miepen aan de telefoon niet. Die zien ook dezelfde foldertjes als wij en die zien het woordje "Jaar" en roepen dan maar wat. Als ze het hele jaar van die kaart terug willen, krijgen ze zeker een bezwaarschrift met bewijzen.
    pi_23514306
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En daarom geloof ik die miepen aan de telefoon niet. Die zien ook dezelfde foldertjes als wij en die zien het woordje "Jaar" en roepen dan maar wat. Als ze het hele jaar van die kaart terug willen, krijgen ze zeker een bezwaarschrift met bewijzen.
    wat wil je bewijzen dan? Als jij die kaart had, en je had hem niet mogen hebben dan ben je de lul. Tenminste, als het klopt wat die miep zei dus.
    pi_23514643
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:25 schreef Nivo het volgende:

[..]

wat wil je bewijzen dan? Als jij die kaart had, en je had hem niet mogen hebben dan ben je de lul. Tenminste, als het klopt wat die miep zei dus.
    Ik geloof dus niet wat die miep jou vertelt heeft. In de brochures en folders staat duidelijk dat je de OV kaart moet inleveren in de maand dat je de grens overschrijdt, dan kunnen ze ook niet de voorgaande maanden terugvorderen als je dat gewoon netjes gedaan hebt:

"Verdien je in 2004 meer dan 10218,46 netto?

Zet je studiefinanciering dan direct stop, met ingang van de maand dat je over de grens van 10.218,46 heen gaat, tot het einde van 2004. Vergeet niet om vanaf januari daaropvolgend weer studiefinanciering aan te vragen. Stopzetten en opnieuw aanvragen van studiefinanciering kan met het formulier Wijzigingen student. Lever na het stopzetten van je studiefinanciering ook je OV-studentenkaart in."

http://www.ib-groep.nl/st(...)=1000004679&sID=3483
    pi_23514996
    ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben het toch niet met je eens. Er staat nml ook

"Had je in die periode de OV-Studentenkaart in je bezit? Dan wordt er met terugwerkende kracht een boete van 72,68 per maand berekend voor iedere maand dat je je OV-kaart in het bezit had. "

Voor 2001 is de boete uiteraard wel minder. Ik vind het ook onlogisch klinken maar het staat er toch echt.
    pi_23515209
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:53 schreef Nivo het volgende:
    ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben het toch niet met je eens. Er staat nml ook

"Had je in die periode de OV-Studentenkaart in je bezit? Dan wordt er met terugwerkende kracht een boete van 72,68 per maand berekend voor iedere maand dat je je OV-kaart in het bezit had. "

Voor 2001 is de boete uiteraard wel minder. Ik vind het ook onlogisch klinken maar het staat er toch echt.
    Terugwerkende kracht voor die maanden die je hem ten onrechte in bezit had was duidelijker geweest. Goed, voor mij zou dat 9 x 57 eurootjes betekenen, maar ik wil er wel een bezwaarschriftje aan wagen, want ik vind dit echt nergens op slaan, dit zou niet logisch zijn. Ik lever mijn kaart netjes op de door hun voorgeschreven manier in en dan gaan ze nog terugvorderen?

Maar goed, eerst maar eens hun "vordering" afwachten...
    pi_23518317
    Same here. Ik had alleen een OV jaarkaart en een zg. Nullening. Godverdegodver. Nooit bij stilgestaan dat ik teveel had verdiend. Drie jaar na dato nog ff zoiets in je bus. Ik wacht maar ff af wanneer de vordering komt. Pfff... 12 maanden OV terug te betalen.
    pi_23519385
    hoe kan je er nu achterkomen of je het hele jaar of alleen de maanden dat je over de grens bent gegaan moet terugbetalen? want als telefoonmiepen niet betrouwbaar zijn....
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 16:56:14 #88
    43556 miss_dynastie
    pi_23519612
    De brief die je van de IBG krijgt, vorkbaard.
    pi_23519738
    ja, maar daar staat (net als bji de andere mensen hier die zo'n brief binnen hebben) niet zoiets in van "u moet 10 maanden stufi en ov terugbetalen"
      dinsdag 23 november 2004 @ 17:06:13 #90
    84534 Spring
    The spring is my love
    pi_23519901
    Vraagje: Hoeveel is die grens van maximaal bijverdienen dit jaar dan? En gaat dat dan over netto of bruto bedragen?
      dinsdag 23 november 2004 @ 18:56:39 #91
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_23522542
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:06 schreef Spring het volgende:
    Vraagje: Hoeveel is die grens van maximaal bijverdienen dit jaar dan? En gaat dat dan over netto of bruto bedragen?
    ¤10218,46 netto
    pi_23534806
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:00 schreef vorkbaard het volgende:
    ja, maar daar staat (net als bji de andere mensen hier die zo'n brief binnen hebben) niet zoiets in van "u moet 10 maanden stufi en ov terugbetalen"
    Lijkt me wel, aangezien ze wel moeten vertellen waarom je iets moet terugbetalen en dan niet met "U heeft lekker veel verdiend, geef ons nu maar lekker ook wat".

Als ze niet met een gespecificeerde nota komen, zal ik die zeker schriftelijk opvragen
    pi_24745519
    En jawel, de (geautomatiseerd aangemaakte) brief met de vordering is binnen, of ik maar even 575,10 eurootjes wil gaan betalen (Zijnde 10 maanden x 57,10 boete voor het hebben van een OV jaarkaart in 2001) en de mogelijkheid binnen 6 weken na dagtekening (dagtekening is 18 (!) januari, dus een week ben ik al kwijt) bezwaar te maken. Over een week of 4 verstuur ik het allang klaarliggend bezwaarschrift met bewijsstukjes wel
    pi_24746229
    kreeg voor 2600 euro een rekening binnen, terwijl ik 6 weken geleden al bezwaar had gemaakt. Maar goed, ik heb dus zwart op wit dat ik pas in november over de limiet ging, dus ga sowieso niet 1 jaar OV betalen.
    pi_24747752
    quote:
    Op dinsdag 25 januari 2005 19:20 schreef KonnieKipke het volgende:
    kreeg voor 2600 euro een rekening binnen, terwijl ik 6 weken geleden al bezwaar had gemaakt. Maar goed, ik heb dus zwart op wit dat ik pas in november over de limiet ging, dus ga sowieso niet 1 jaar OV betalen.
    Ouchie, da's een pittige, mijn 575 eurootjes is nog wel te overzien (Alhoewel ik geloof dat ze die handel bij je reeds uitstaande schuld trekken, mocht je die al hebben)

Zal je op de hoogte houden als er bij mij nog nieuwe ontwikkelingen zijn

Wel duf van die lui overigens, dat ze, ondanks je reeds ingediende bezwaar toch maar alvast een vordering opleggen....Ach, is weer zo'n druk op de knop geweest...
    pi_24767636
    nou, dan zal ik hem een dezer dagen ook wel in de bus vinden... eens kijken of ik nog een leuk bezwaarschrift in elkaar kan flanzen
    Iemand nog een goed voorbeeld van zoiets?
    pi_24815753
    Ik kreeg een aanmaning van 690 euri en 12 cent. Het wordt gerekend van januari tot en met december. Dit lijkt me nogal makkelijk geld verdienen voor het IBG zo. Geen idee wat ik hier mee aanmoet. Ik zit momenteel wegens ontslag al helemaal zonder verdiensten, dus dit komt me rauw op mijn dak vallen.
      † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 18:14:28 #98
    43556 miss_dynastie
    pi_24818586
    Tasha, gelijk bellen! Het IBG is een heel milde schuldeiser, je kunt een draagkrachtmeting aanvragen en gaat aan de hand daarvan minder betalen, als je te weinig geld hebt. Gelijk ff doen hoor!
    pi_24846125
    quote:
    Op zaterdag 29 januari 2005 15:31 schreef Tasha het volgende:
    Ik kreeg een aanmaning van 690 euri en 12 cent. Het wordt gerekend van januari tot en met december. Dit lijkt me nogal makkelijk geld verdienen voor het IBG zo. Geen idee wat ik hier mee aanmoet. Ik zit momenteel wegens ontslag al helemaal zonder verdiensten, dus dit komt me rauw op mijn dak vallen.
    Yup, ze rekenen het inkomen over het hele jaar, terwijl alleen de termijn dat je stufi kreeg hoort te gelden als termijn waarover het inkomen berekend word. Dus als je op tijd hebt opgezegd, zoals ze op hun site zelf adviseren, adviseer ik hetzelfde als mij te doen: Een bezwaarschrift indienen. Let op dat je dit binnen 6 weken na dagtekening van de brief doet.
      maandag 31 januari 2005 @ 10:27:10 #100
    89338 BettyWeter
    Weet het beter
    pi_24846887
    Hmmm ben benieuwd waar ze bij mij mee komen. Heb ook tijdje terug zo'n brief ontvangen waarin staat dat ik in 2001 teveel heb verdiend (nooit geweten dat daar een limiet aan zat ).

Ik heb echter twee 'bijzonderheden':

1) In 2001 is mijn studiefinanciering omgezet in een lening, die ik vanaf 2005 moet terugbetalen. Omdat ik iets niet 2 keer kan/ga terugbetalen ga ik er van uit dat de hoogte van de vordering gelijk is aan de lening die ik heb. Of maak ik hier een denkfout?

2) Ik heb mijn OV nooit opgehaald (ik had een auto), maar kan dit uiteraard niet aantonen. Er bestaat niet zoiets als een 'bewijs van niet ophalen'. Hopelijk gaat dit geen problemen opleveren.

Ben benieuwd of ik vandaag of morgen ook de uiteindelijke vordering krijg....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')