abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 februari 2010 @ 23:44:25 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77614086
Hij zat vandaag in DWDD, bij de jakhalzen, filmpje zal morgen wel online komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:47:17 #252
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_77614207
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:44 schreef rubbereend het volgende:
Hij zat vandaag in DWDD, bij de jakhalzen, filmpje zal morgen wel online komen
of je kijkt nu de HH
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 februari 2010 @ 23:50:13 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77614323
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:47 schreef Bjoro het volgende:

[..]

of je kijkt nu de HH
de hele nacht nog
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 donderdag 4 februari 2010 @ 00:19:09 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_77615284
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de hele nacht nog
Abe

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77617729
Was (weer) een leuk item
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 februari 2010 @ 13:23:55 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77627165
link werkt niet, het filmpje staat dus online op de site van dwdd.

[ Bericht 86% gewijzigd door rubbereend op 04-02-2010 13:46:11 ]
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:31:42 #257
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_117702544
Fear the moustache!

You must be out of your brilliant mind.
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:44:26 #258
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_117703051
Wat een bazensnor :7
pi_117703130
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een bazensnor :7
Hij kamde zijn snor tijdens de wedstrijd altijd achter zijn oren met brillantine. Of was het nou pommade, tong?
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2012 @ 15:35:00 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_117733709
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:46 schreef HowardBeale het volgende:

[..]

Hij kamde zijn snor tijdens de wedstrijd altijd achter zijn oren met brillantine. Of was het nou pommade, tong?
Weet ik niet meer. Wel dat ie nu kunstschilder is _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_117750433
Van internet geplukt (torpedomagazine.nl):
quote:
Het Amsterdamse studentenblad Propria Cures had aan het eind van de jaren ’80 onder een fotootje van de besnorde Haarlem-voetballer Abe van der Ban de naam van de Palestijnse terrorrist Aboe Nidal (1937–2002) gezet. Prompt kwam er een brief op poten van de advocaat van de middenvelder. PC’s aankondiging van de rectificatie: TERRORIST SLAAT TERUG!
_O-

pi_117751726
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:31 schreef olavski het volgende:
Fear the moustache!

[ afbeelding ]
_O_ _O_
pi_117781089

Mijn held.
pi_117781119
De contouren van de veelkans ongeëvenaarde Abe-happening beginnen steeds duidelijkere vormen aan te nemen. Gingen we er vooraleerst nog vanuit dat het ‘s avonds zou plaatsvinden, daar zijn we nu vervroegd naar de middag. Dit vanwege de ontmanteling van de lichtinstallatie in het oude HFC Haarlem-stadion en omdat we onze wedstrijd toch graag op het hoofdveld willen spelen. De aanvangstijd van dit wedstrijdje van 2x 30 min. tussen voetbalblogbroeders aan deze en voetbalcolumnisten/journalisten aan gene zijde is 15.00u. De arbiter van dienst is niemand minder dan good-old Jan Keizer, die in zijn actieve periode menig partijtje van/met Abe en diens makkers heeft gefloten.

In het blogbroedersteam zijn, onder wellicht meer, de briljante weblogs/sites @kentudezenog, @GogmeUnited, doingthe116, @doordebenen, @Sport.DeJaap, @voetbalzone.nl, @IndeHekken, @stadiongebod en natuurlijk @Voetblah zelve vertegenwoordigd. Abe himself zal als coach optreden van ons blogbroeders, met uw nederige dienaar Mazuro als trainershulpje. Het ietwat ongeregelde zooitje columnisten/journalisten bestrijkt alle kleuren van het nationale perspalet. Van de Volkskrant (Willem Vissers/Paul Onkenhout) tot het AD (Sjoerd Mossou); van Spits (Johan van Boven) tot Sportweek/Nusport.nl (Edwin Struis/Bart Vlietstra)); van het ANP (Jochem Lippmann) tot de NOS (Rob Fleur); van Het Parool (Dick Sintenie) tot Trouw (Henk Hoijtink); van NRC (Koen Greven) tot wellicht VI-scribenten, die dan op de reservebank zullen moeten plaatsnemen. Weten ze ook eens wat dat is. Het journaille heeft ons verzekerd dat ze met een coach van naam en faam zullen opdraven. Het zal ons benieuwen!

Maar als hier niet iets van uw gading bij zit, dan weten wij het ook niet meer! En natuurlijk is dit voor actieve profvoetballers dé kans van hun voetballeven. Een beetje slimme voetbaltrainer stuurt zijn discipelen op vrijdagmiddag 23 nov. naar de #indenbanvanabe-happening aan de Jan Gijzenkade. Kunnen ze eindelijk eens getuige zijn van het geruzie met de bal en het krakkemikkige bewegingspatroon van die azijnpissige, betweterige bloggers, columnisten, journalisten en verslaggevers. En niet te vergeten – ook voor de ongetwijfeld vele belangstellenden – een unieke kans om kennis te maken met een levende voetballegende en stijlicoon: de enige echte Abe van den Ban! En om tevens een eerbetoon te brengen aan de helaas teloorgegane, maar toch Traditionsverein HFC Haarlem. Die een hondstrouwe volger en hartstochtelijke pleitbezorger heeft in De Roodbroek.

Het volledige programma is nog in bewerking, maar u kunt rekenen op een talkshow na afloop van de wedstrijd, waarin Abe zal worden geïnterviewd door the one and onely Edwin Struis. Voor een mooie, gratis retro-shirtvoorziening en sponsoring staat COPA Football garant. Tevens zijn er plannen voor een Movember-shirt met Abe-logo, tegen betaling te verkrijgen als aandenken en ondersteuning van het goede doel. Als dat gaat lukken, zit het helemáál snor!

Zodra het programma definitief gestalte heeft gekregen, zullen wij dit hier en via alle mogelijke kanalen bekendmaken. Maar hoort en zegt het vast voort! De grote Abe van den Ban-happening op vrijdag 23 november. Officiële aanvangstijd: 15.00u. Maar wees bijtijds, want het gaat ongetwijfeld storm(lop)en aan de Jan Gijzenkade te Haarlem!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:53:40 #266
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_117781706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:35 schreef Beschouw het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn held.
Goede foto zeg. _O_
You must be out of your brilliant mind.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:09:23 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_117788572
Beschouw held _O_ Net als Abe _O_

pi_118124013
Meer info over bovenstaande:

23 NOVEMBER: IN DEN BAN VAN ABE
October 16th, 2012 Boa Morten

‘Ode aan cultvoetballer Abe van den Ban is een vrolijk protest Against Modern Football’

Op vrijdag 23 november 2012 vindt in het voetbalstadion van HFC Haarlem de nostalgische voetbalmiddag IN DEN BAN VAN ABE plaats, met als eregast de besnorde cultvoetballer Abe van den Ban. De manifestatie begint met een voetbalpartijtje tussen gelijkgestemde voetbalbloggers en voetbaljournalisten, daarna volgt een talkshow met Abe van den Ban als middelpunt. Legendarisch scheidsrechter Jan Keizer, fenomeen Hans Kraay Jr. en cultcommentator Sierd de Vos zorgen voor de omlijsting. De organisatie is in handen van de samenwerkende voetbalblogs Voetblah en Kentudezenog, ondersteund door De Roodbroek, COPA Football en Gogme United. Hun collectieve ode aan Abe in een nostalgische omgeving is een vrolijk protest tegen het Moderne Voetbal van transferwindows, Champions League en combi-tickets. IN DEN BAN VAN ABE begint om 15.00 uur en is gratis toegankelijk.

IN DEN BAN VAN ABE
IN DEN BAN VAN ABE is bovenal een ode aan Abe van den Ban die tussen 1976 en 1980 speelde als verdienstelijk middenvelder bij FC Amsterdam, AZ en HFC Haarlem. Zijn status als gedenkwaardige voetballer dankte hij echter vooral aan een uitbundige snor die de Panini-plaatjes met zijn beeltenis maakten tot ware collectors-items. IN DEN BAN VAN ABE is ook een saluut aan de voetbalclub HFC Haarlem. De roemruchte en sympathieke vereniging die tot verdriet van de échte voetballiefhebber in 2010 kopje onder ging wegens een te grote schuldenlast. Tot slot is IN DEN BAN VAN ABE een collectieve viering van het pure voetbal: vrolijke voetballers, een Kick Smit-tribune en november-modder in plaats van de voetbalmiljonairs, skyboxen en kunstgrasvelden die het Moderne Voetbal domineren.

Organisatie
Op Voetblah.nl klinkt sinds mei 2008 elke werkdag een knipogend, kritisch en opiniërend geluid over amateur- en profvoetbal. Wij van Kent u deze Nog wijden dagelijks via blog en twitter een aantal regels aan de vergeten voetballer en onvergetelijke voetbalmomenten. Een twitter-onderonsje tussen beide met als onderwerp Abe van den Ban werd opgepikt door Marcel Stephan van weblog Gogme United en supporterssite In de Hekken. Tezamen gaven zij vorm aan de manifestatie IN DEN BAN VAN ABE en benaderden ze de retro-shirtjesmakers van COPA Football voor de tenues en de HFC Haarlem-adepten van De Roodbroek voor de passende accommodatie.

Wedstrijd en talkshow
De wedstrijd tussen webloggers en journalisten duurt 2 x 30 minuten en zal worden geleid door good old Jan Keizer. In het webloggersteam zijn vertegenwoordigd Stadiongebod, IndeHekken, Doordebenen, SportdeJaap, Schwalbe United, Voetbalzone, Doingthe116, Kent u deze Nog en Voetblah. Abe himself zal als coach fungeren. Het journaille draaft op met o.a. Sjoerd Mossou, Willem Vissers, Paul Onkenhout en Simon Zwartkruis. Hans Kraay Jr. zal de journalisten letterlijk naar de overwinning proberen te schreeuwen en commentator Sierd de Vos ziet met een scherp oog toe of hij spelers op een ‘koekoek’ kan betrappen.

Na de wedstrijd wordt er een talkshow georganiseerd met uiteraard Abe van den Ban als middelpunt. Dit wordt gehost door de Haarlemse sportjournalist Edwin Struis en Jan-Jaap van den Berg namens Stichting Haarlem.

Een like via facebook.com/indenbanvanabe wordt zeer op prijs gesteld!

Via:

http://www.kentudezenog.nl/23-november-in-den-ban-van-abe/

en

http://www.facebook.com/indenbanvanAbe
  Trouwste user 2022 donderdag 18 oktober 2012 @ 14:38:19 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_118126123
_O_ _O-

pi_118126473
Zo gaaf!
Ik zeg Fok! Meet :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118126518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:47 schreef raptorix het volgende:
Zo gaaf!
Ik zeg Fok! Meet :)
;( ;( ;(

Ik kan die dag niet. Ik ga terug naar de dierentuin in de Effenaar bezoeken
  Trouwste user 2022 donderdag 18 oktober 2012 @ 14:53:05 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_118126736
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:48 schreef Bos81 het volgende:

[..]

;( ;( ;(

Ik kan die dag niet. Ik ga terug naar de dierentuin in de Effenaar bezoeken
Kun je er toch wel effe naar ?

pi_118126797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kun je er toch wel effe naar ?

Er moet ook nog gewerkt worden die dag ;) ;)
  Trouwste user 2022 donderdag 18 oktober 2012 @ 15:58:12 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_118129543
In Haarlem hadden ze ook een café dat heette Aad de Mos bestaat niet. :D

Pim Mullier kwam uit Haarlem.

Hoe kon zo'n club ooit failliet gaan ? :{

pi_118132811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:58 schreef tong80 het volgende:
In Haarlem hadden ze ook een café dat heette Aad de Mos bestaat niet. :D

Pim Mullier kwam uit Haarlem.

Hoe kon zo'n club ooit failliet gaan ? :{

Against Modern Football!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: