quote:
Op maandag 22 november 2004 14:31 schreef twi het volgende:
[..]
En dit is gewoon ontzettend grote onzin. EA heeft er soms inderdaad een miskleun bij zitten (FIFA 2004 bijvoorbeeld), maar FIFA 2005 is gewoon een spel wat prima in elkaar zit en lekker speelt. Helaas voelen veel vrij kinderachtige PES-spelers zich te groot om de FIFA-serie enige erkenning te geven. Ik ben geen FIFA-fanboy, ik vind PES over het algemeen een betere game dan FIFA (qua gameplay althans), maar zeker FIFA 2005 wordt door velen hier afgeschreven als zijnde de zoveelste kutgame van EA. FIFA is makkelijker, wat minder realistisch, maar gewoon nog zeker een erg leuke voetbalgame.
Persoonlijk vind ik de PES-fanboys een van de ergste soort fanboys die er zijn. Hier in de post hierboven blijkt dat maar weer eens. Hallo? PES gamers tevreden, dus zijn kleine wijzigingen voldoende? Sorry hoor, maar ieder bedrijf die met zulke kleine wijzigingen z'n gamers elk jaar 60 euro probeert af te troggelen is niet goed bezig IMHO. PES4 zit gewoon boordevol met schoonheidsfoutjes, en dat moet ook door PES-fans maar eens toegegeven worden. Val nou niet de hele tijd terug op die gameplay, we weten nou wel dat die beter is.
Kijk nou eens echt kritisch naar de game. Dan vallen er echt genoeg dingen op die Konami veel beter had kunnen doen, als ze wat extra maandjes werk in de game hadden gestoken. Schoonheidsfoutjes als verkeerde transfers hadden gemogen als PES4 eind augustus of begin september gelanceerd zou zijn. Maar eind oktober nog met zoveel fouten in de transfermarkt komen, terwijl je zo weinig gelicenseerde spelers hebt in vergelijking met de concurrentie?
FIFA krijgt trouwens helemaal niet zoveel kritiek, gezien de gemiddelde reviewscores.
Je kunt lullen wat je wil, ik kijk gewoon objectief naar een spel.
Fifa 2005 is idd iets beter, maar is er gewoon nog lange niet.
Die discussie ga ik ook niet voeren met jouw, en als jij hetgeen wat ik vind onzin vind is dat jouw zaak.
Zolang je bij fifa met belachelijke scores blijft winnen (zelfs op het hoogste niveau) vind ik dat EA niets met de kritieken heeft gedaan. Ik heb fifa 2005 inmiddels al weer flink wat uurtjes gespeeld.
En ja, daarbij kom ik weer tot de conclusie dat je vanaf bepaalde plekken altijd een doelpunt kan scoren. Geef maar eens links of rechts in het midden van 16 metergebied een dieptepaas, gegarandeerd dat je doelpunt valt. Dit is niet erg, maar let dan ook maar eens op de verdedigers. Zelfs naar een paar doelpunten op deze manier passen ze hun verdediging niet aan en zie je ze altijd dezelfde stomme fout maken. Bij PES4 heeft een doelpunt invloed op de tegenstand. Ziet de tegenstand dat je via de zijkant speelt, dan gaan ze meer georienteerd verdedigen op de vleugels. In PES4 is het voetbalgevoel gewoon ZO enorm goed. En ik speel PES pas een paar maanden en FIFA al 8 jaar en PES is qua gameplay gewoon zoveel beter uitgewerkt en is op een niveau waar FIFA gewoon niet aan kan tippen, ook niet de nieuwe 2005.
Maargoed, dat is mijn mening.
We komen er toch nooit uit.
face your fears.. live your dreams..