quote:Wereldgoal Zenden bezorgt Marseille winst op Metz
Datum: 24-nov-2007 22:31
Boudewijn Zenden (foto) was zaterdag de gevierde man bij Olympique Marseille. Hij won met zijn club thuis met 3-1 van FC Metz en opende na een halfuur met een schitterende goal de score. Zenden werd op ongeveer 25 meter buiten het strafschopgebied per toeval aangespeeld. Hij aarzelde geen moment en joeg de bal strak in de kruising.
Marseille bezet na de overwinning de veertiende plaats in de Ligue 1 op zeventien punten van Olympique Lyon. De koploper won eerder al met 0-2 bij Rennes.
quote:Mocht het daadwerkelijk tot een transfer van Boulahrouz naar Marseille komen, dan is het is nog maar de vraag of de verdediger Boudewijn Zenden nog kan begroeten als ploeggenoot. De Limburger, vorige zomer overgenomen van Liverpool, bezint zich deze weken op zijn sportieve toekomst.
Hoewel Zenden een tegenvallend seizoen kende in de Franse Ligue 1, hoeft hij niet weg van Gerets. Tegelijkertijd hebben zich bij Pierre Zenden, vader én zaakwaarnemer van de voormalige Oranje-international, diverse clubs voor de middenvelder gemeld. ‘Boudewijn staat open voor de interesse.'
quote:'Zenden kandidaat voor linkerflank van Feyenoord'
15/06/2008 16:03
Boudewijn Zenden kan deze zomer opnieuw kiezen voor een terugkeer naar Nederland. Nadat vorig jaar PSV interesse in hem had getoond, mag de 31-jarige linkspoot zich nu verheugen in de belangstelling van Feyenoord.
Volgens RTV Rijnmond is de Rotterdamse club op zoek naar een speler voor de linkerflank en is Zenden een van de belangrijkste kandidaten. Bij Olympique Marseille is de 54-voudig international (zeven goals) geen basisspeler. Zenden begon afgelopen competitie elf keer in de basis en mocht zestien keer invallen.
Vorige zomer wilde PSV de linkspoot terug naar Eindhoven halen. Zenden kon toen transfervrij vertrekken bij Liverpool, maar verkoos het Franse avontuur in Marseille boven een terugkeer naar de Eredivisie. Zenden debuteerde bij PSV en speelde nadien voor Barcelona, Chelsea, Middlesbrough, Liverpool en Marseille.
quote:Zenden: "Niet naar Marseille gegaan voor het zonnetje"
07 juli 2008
Boudewijn Zenden hoopt komend seizoen weer wekelijks in actie te kunnen komen. De middenvelder stapte een jaar geleden over naar Olympique Marseille, maar zijn eerste seizoen in Franse dienst draaide uit op een teleurstelling. 'Bolo' kwam onder de nieuwe coach Erik Gerets weinig aan spelen toe. Daar moet verandering in komen, zegt de voormalig Nederlands international op de website van de FIFA.
"Ik ben nog steeds ontzettend hongerig, ik denk nog steeds hetzelfde als tijdens de eerste jaren van mijn carrière", zegt de inmiddels 32-jarige oud-PSV'er. "Ik ben topfit en heb nog een paar mooie jaren voor me. Daarom is het niet eenvoudig om weinig te spelen, zoals vorig seizoen bij Olympique Marseille. Ik ben namelijk niet naar Marseille gegaan, voor het lekkere weer en het zonnetje", stelt hij.
Zenden, die ruim een jaar geleden nog basisspeler was tijdens de Champions League-finale tussen Liverpool en AC Milan (1-2), noemt de komst van coach Erik Gerets als één van de redenen voor zijn moeizame jaar. "De trainerswissel, en de verandering van tactiek, werkte niet in mijn voordeel. De nieuwe coach vond een formule die resultaten opleverde en ik maakte daar geen deel van uit. En als het dan begint te lopen, is het moeilijk om jezelf in de ploeg te knokken."
Zenden heeft echt een prachtige carrière gehad.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:02 schreef M0NTANA het volgende:
Vorige week ok al gescoord, gaat Boudewijn Zenden dit seizoen definitief doorbreken?
quote:Zenden zinspeelt op terugkeer naar Nederland
Datum: 21-mei-2009 12:11
Elf jaar na zijn vertrek uit Nederland staat Boudewijn Zenden (foto, rechts) open voor een terugkeer naar de eredivisie. De 32-jarige linkspoot zegt in een gesprek met Sky Sports dat Olympique Marseille hem nog geen aanbieding heeft gedaan om zijn eind juni aflopende contract te verlengen.
‘Ik houd van Marseille, ik houd van de fans, maar het wordt wellicht een moeilijk verhaal om te blijven, aangezien de club nog niets van zich heeft laten horen,’ vertelt Zenden. ‘Misschien komt dat door de cruciale fase van het seizoen waarin we ons bevinden. Maar als ze me echt willen houden, hadden ze me waarschijnlijk al een voorstel gedaan. Het is zeker een optie om terug te keren naar Nederland, links en rechts onderhoud ik contacten.’ (MA)
Daar wordt hij nu wel genoemd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
AZ zie ik niet snel met Koeman.
quote:
quote:'AZ heeft de beste papieren voor Zenden'
24 mei 2009
AZ heeft Boudewijn Zenden op het oog als versterking voor komend seizoen. De Alkmaarse landskampioen leidt volgens Sky Sports de race om de 32-jarige middenvelder terug te halen naar Nederland.
Zenden zit op een dood spoor bij Olympique Marseille, waar zijn contract in de zomer afloopt. Hij vertelde eerder deze week graag terug te willen keren in de Eredivisie. Zijn oude club PSV zou hem ook al een contract hebben voorgeschoteld, maar op zowel het sportieve als het financiële vlak is AZ momenteel aantrekkelijker.
quote:Zenden niet terug naar Nederland
MARSEILLE - Boudewijn Zenden voelt niets voor een terugkeer naar de Nederlandse voetbalvelden. Dat zegt de oud-international dinsdag in Franse media. De Limburger is op zoek naar een nieuwe club, nadat Olympique Marseille had besloten zijn aflopende contract niet te verlengen.
''Ik ben een beetje een avonturier, die openstaat voor alle aanbiedingen. Er is interesse uit Engeland, Spanje en zelfs Italië. Ik heb echter nog nergens getekend'', zegt de 32-jarige voetballer over zijn toekomst. Een aanbod om in Dubai te gaan spelen, wees de 32-jarige aanvallende middenvelder af. ''Ik kan nog enkele jaren op het hoogste niveau mee.'' Over de geluiden dat AZ belangstelling voor hem zou hebben: ''Dat zijn geruchten. Ik keer niet terug naar Nederland.'' (ANP)
Hij is inderdaad het prototype van de arrogante Maastrichtenaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Gelukkig. Laat dat over het paard getilde ventje maar lekker wegblijven.
Ik gun hem Ajax welquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is inderdaad het prototype van de arrogante Maastrichtenaar.
quote:'Panathinaikos en Fulham dingen naar Zenden'
Fulham en Panathinaikos hebben een contract klaarliggen voor Boudewijn Zenden, aldus Engelse media. De oud-international zit zonder club omdat zijn verbintenis bij Olympique Marseille niet verlengd werd.
Fulham is nadrukkelijk op zoek naar spelers met internationale ervaring, gezien het aanstaande Europa League-avontuur van de club. Het Griekse Panathinaikos van Henk ten Cate aast ook op aansprekende versterkingen om rivaal Olympiakos in de eigen competitie naar de kroon te steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |