Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.
Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?
Andere taal kennen ze niet, je ziet dat netjes doen niet helpt.
Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, maar is er geen andere oplossing om daders te straffen? Zonder bloedvergieten van onschuldige mensen, zonder een WOIII te veroorzaken en de wereld om zeep te helpen? Wat kan de NAVO doen zonder meteen een land plat te bombarderen en toch dit soort vreselijke aanslagen en terrorisme te vergelden?
quote:Nog beter ja, uiteraard moet er wel rechtvaardigheid zijn!
Op vrijdag 14 september 2001 10:13 schreef nipeng het volgende:
Nu terugslaan en daarna ons alleen met eigen zaken bemoeien. Met bemoeienissen kweek je toch alleen maar haat.
Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.
Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.
Dus gewoon de daders genadeloos straffen. Het zal wel geen WW3 worden, maar oorlog wordt het zeker. Daar durf ik wel geld op in te zetten (tenzij het een binnenlandse groepering is geweest die de aanval heeft uitgevoerd!).
quote:Klinkt ff heel zoetjes, maar soms kun je er wél wat tegen doen, en dat is zelverdediging. Ohjah, dan wordt er gezegd dat zoiets niet voorkomen kan worden en dat alles meteen een politiestaat word. Not! Als men in een land met een schillemesje een vliegtuig kan kapen leef ik liever in een politiestaat.
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef RipCurl het volgende:
Het zal geen nut hebben als wij gaan zeggen; "Wij staan boven de terroristen". Zij zullen vervolgens lekker doorgaan met het "nuken" van ons, terwijl wij er niets tegen doen.
Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.
quote:Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.
Op vrijdag 14 september 2001 10:20 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.
Dit soort terrorisme valt niet uit te roeien op basis van vergelding. Net zo primitief IMHO als de terreur zelf.
quote:Misschien niet inderdaad, het is erg moeilijk tegen te houden, maar technologie ontwikkeld zich snel tegenwoordig. En als er meer geld in inlichtingen diensten worden gepompt bijvoorbeeld...
Op vrijdag 14 september 2001 10:25 schreef Snof het volgende:[..]
Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.
Ik dacht altijd dat de CIA alles wist, zelfs wanneer je weer eens liep te breien op het kleine kamertje. Spionagesattelieten, onderscheppen van telefoonverkeer, infiltraties... Blijkbaar was dat niet voldoende, misschien kan het daar beter?
Ik denk meer geld in dat soort dingen dan in het militaire apparaat op de lange termijn je meer zal opleveren. Zo niet, dan blijft geweld voor altijd de manier ben ik bang.
quote:Goh.. als ik jou posts zo lees ben je wel een softy he? Ik zet niet dat we alle islamieten af meoten maken.. maar van mij mogen ze afghanistan platbombarderen mochten ze er iets mee te maken hebben.
Op vrijdag 14 september 2001 10:06 schreef chocolatemoeze het volgende:
Dit is onze kans dat onze zo beschaafde en ontwikkelde westen daadwerkelijk vrede kan brengen zonder bloedvergieten. Zoals de bijbel ervan doorweekt is. (ik ben géén gelovige)Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.
Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?
quote:Afghanistan IS een land vol extremisten.
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef BartF het volgende:
Eerst maar even zeker weten wie er achter zit?Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.
Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.
En daarbij, niemand verdient te sterven. Maar die discussie wil ik graag met je aan op het filosofie-forum.
quote:Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Op vrijdag 14 september 2001 10:47 schreef chocolatemoeze het volgende:
En daarbij, niemand verdient te sterven.
quote:Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.
Afghanistan IS een land vol extremisten
quote:Nee.
Op vrijdag 14 september 2001 10:52 schreef michelos het volgende:[..]
Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.
Leer je nog wel later op school.
quote:In die context gezien heb je gelijk...
Op vrijdag 14 september 2001 10:53 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken.Leer je nog wel later op school.
quote:En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken
Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.
quote:idem wisten ze niet wat ze op hun hals haalden toen ze de WTC en zo platgooiden..
Op vrijdag 14 september 2001 10:58 schreef michelos het volgende:[..]
En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.
quote:Uiting van diepe frustraties. Ziek, fout maar eigen schuld.
idem wisten ze niet wat ze op hun hals haalden toen ze de WTC en zo platgooiden..
quote:En hoeveel onschuldige mensen hier mee sterven.
Op vrijdag 14 september 2001 10:58 schreef michelos het volgende:[..]
En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.
Met een opmerking als een land helemaal platgooien, en dan heb je het ook over vrouw en kinderen, ben je net zo ziek als die terroristen van het WTC.
quote:hoezo eigen schuld?... actie vraagt om tegenactie?
Op vrijdag 14 september 2001 11:00 schreef michelos het volgende:[..]
Uiting van diepe frustraties. Ziek, fout maar eigen schuld.
quote:Zie topic :Heeft de US dit zichzelf op de nek gehaald?
hoezo eigen schuld?... actie vraagt om tegenactie?
quote:Dat is dus niet helemaal juist. Afghanistan bestaat in principe niet meer als een staat. De Taliban zijn gewoon een militie, ook voor veel inwoners van dat land.
Op vrijdag 14 september 2001 10:40 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Afghanistan IS een land vol extremisten.
Dit is een mooie gelegenheid om het middeleeuwse Taliban regime terug naar de middeleeuwen te sturen.
quote:idem te lang om nu ff snel te lezen.
Op vrijdag 14 september 2001 11:07 schreef michelos het volgende:[..]
Zie topic :Heeft de US dit zichzelf op de nek gehaald?
voor mijn mening hierover. Te complex en uitgebreid en offtopic hier om het uit te leggen.
Ook al hebben ze daar veel gedaan dat hoeft toch niet te betekenen dat tienduizenden mensen om moeten komen door iets dat iemand anders fout heeft gedaan... lijkt mij.
Had dan bush een kogel door zijn hoofd gejaagd
quote:Ja ja , net zoals een vrouw in tè korte rokje zeker?
Op vrijdag 14 september 2001 11:00 schreef michelos het volgende:[..]
Uiting van diepe frustraties. Ziek, fout maar eigen schuld.
OK Amerika is arogant, maar ook wij hebben daar aan bijgedragen door Amerika overal bij te betrekken en min of meer op een soort voetstuk te plaatsen.
Bullshit, niemand vraagt om zoiets.
Je kan niet zeggen dat een heel land verantwoordelijk is voor de aanslag, die is gedaan door een kleine groep extremisten. Het gewone volk wil helemaal geen oorlog, en als ze niet geterroriseerd zouden worden door de Taliban zouden ze zich hier grotendeels van distantieren. Op tv zag je ook de gezichten ernstig betrekken van de feestvierende palestijnen, toen ze de schokkende foto's van de ramp lieten zien...
Als Amerika Afghanistan gaat platgooien, zit het er dik in dat ze dan niet alleen de woede van het Afghaanse volk op de dak haalt (want het zal door de Taliban uitgelegd worden als een persoonlijke daad van agressie tegen het gehele Islamitische volk ipv alleen tegen de terroristen), maar het zit er dik in dat iig Irak en misschien ook landen als Pakistan of andere Islamitische landen zich zeer fel tegen Amerika gaan keren, misschien wel de oorlog verklaren en hier kan wel degelijk een WO3 uit ontstaan. Het is geen ondenkbaar scenario.
Vergeet niet dat er nu al een behoorlijke opgekropte haat tegen het westen is. Deze frustraties te laten escaleren dmv grootscheepse militaire acties lijkt me ontzettend dom, vooral omdat het helemaal niet zeker is dat je de schuldigen ermee pakt.
quote:Wat is er mis met dierlijke insticten?
Op vrijdag 14 september 2001 10:58 schreef michelos het volgende:
.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.
Zonder die instincten zouden we allemaal niet eens leven.
quote:Frustratie leidt tot haat.
Ook al hebben ze daar veel gedaan dat hoeft toch niet te betekenen dat tienduizenden mensen om moeten komen door iets dat iemand anders fout heeft gedaan... lijkt mij.Had dan bush een kogel door zijn hoofd gejaagd
Sluit jezelf maar eens een maand op met water en brood. En zie hoe vooral gebrek aan vrijheid je mood beinvloed. Vergelijkbaar met een junk die je zijn naald afneemt. Vrijheid is verslavend en een heel groot goed wat wij allang voor lief nemen.
Niet iedereen heeft die luxe.
quote:En laat er nu ook een grote opgekropte haat tegen de islam zijn.
Op vrijdag 14 september 2001 11:19 schreef Schorpioen het volgende:
Vergeet niet dat er nu al een behoorlijke opgekropte haat tegen het westen is.
Tijd om het recht v/d sterktse te laten gelden. Blijkbaar is de wereld niet groot genoeg voor ons beiden soort mensen.
quote:Als ik klappen krijg geef ik er geen terug nee. Gelukkig krijg ik zelden klappen omdat ik geen vijanden maak en niet denk in goed of slecht.
Wat is er mis met dierlijke insticten?
Jij eet niet als je honger hebt?
Jij drinkt niet als je dorst hebt?
Jij neukt niet als je geil bent?
Jij vecht niet voor je leven als je aangevallen wordt?
Zonder die instincten zouden we allemaal niet eens leven
Met een hond die regelmatig wordt geslagen creer je een monster.
Pas als die hond herhaaldelijk goed is behandeld zal hij zich gedragen. Vergelijk het haatkoesterende gedeelte maar met honden. Aangezien jij zo graag denkt in termen van goed en slecht en mensen wil bestempelen.
Je zult een gedeelte van die honden kunnen afmaken. Maar aangezien dit ras honden erg verbroederlijk is zullen anderen hun eigen 'familie' willen wreken. Het is beter om dus de honden genoeg eten te geven en op tijd hun vrijheid te geven door ze uit te laten.
Iemand zei al eerder, ken je vijand en durf ermee aan tafel te zitten, i.p.v. hem dood te slaan.
quote:Wij hebben inderdaad bijgedragen. Aangezien wij hier in Europa niet daadkrachtig zijn en nog steeds geen Europees snel opererend leger hebben zijn wij afhankelijk van hun. Zie de Balkan. Op basis hiervan verwacht men nu dat wij hun ook helpen. Onterecht.
OK Amerika is arogant, maar ook wij hebben daar aan bijgedragen door Amerika overal bij te betrekken en min of meer op een soort voetstuk te plaatsen
Wij geven Israel geen enorme hoeveelheden geld en militair materiaal voor het conflict met de Palestijnen. En wat betreft het boycot jegens Irak ben ik het al helemaal niet eens. Het is dat wij zo zwak zijn om daar weinig aan te kunnen doen. Maar de verantwoordelijken hadden daar allang een dialoog moeten trachten op te starten en al die onschuldige burgers ( vooral die Kurden ) hun medicijnen en welvaart moeten gunnen. Onder zwaar voorbehoud, dat wel.
Men het aanbieden van hulp en zeggen dat je geen probleem hebt met Irakezen plaats je de bal bij Saddam. En keer je terug naar de neutraliteit. Nu zijn er 2 polariteiten die elkaar liever kwijt dan rijk zijn.
Welvaart is er (veel)teveel bij ons en te weinig in o.a. die gebieden waar dit soort terreur vandaan komt.
Zie ons land. Waar zich ook genoeg Moslims bevinden. De vrijheid van meningsuiting, internet de open media zijn allemaal elementen dat er in ieder geval gesproken wordt met elkaar. Al zijn er veel verschillen.
En zie hoe vele meisjes uit Islamietische kringen nu een zwaar probleem te verduren krijgen met uithuwelijking. Die enorme tegenstelling met ons en de druk van thuis uit heeft nu al zijn uitwerkingen als je je ogen en oren openhoudt.
Geloof maar dat de volgende generatie ouders waarbij deze meiden zich vrijgevochten hebben van deze invloeden hun dochters niet in zo'n zelfde cultuur willen op laten groeien. Die meiden zien ook van hun Nederlandse vriendinnen hoe veel beter het kan zijn als je de vrijheid van keuze hebt.
Zie alweer de onderstreeping dat als men achtergebleven landen helpt met hun ontwikkeling hoe deze de religie vanzelf geleidelijk doet terugdringen. Amerika zou bv. kunnen zeggen dat Egypte en Saudi Arabie en Afghanistan miljarden aan ontwikkeling van media en internet krijgt mits men dit volledig ongecensureert laat. De vrijheid van discussie zorgt voor de nieuwe stroming aan gematigde denkwijzen in de jeugd die dit allemaal wel erg interessant zal vinden. En de jeugd zijn de volwassenen van later.
Al die miljarden die nu in defensie worden gestopt en gespendeert op basis van al dit soort angst die er nu heerst en de terreur bestrijding zou zo overgeheveld kunnen worden naar de ontwkkeling van achtergebleven landen. IMHO de enige manier om de terrorisme echt op de langere termijn het hoofd te bieden. Geen idealisme. Kwestie van keuzes maken en geld in willen leveren ten koste van je eigen grootheid.
quote:Wacht maar tot je een keer op straat loopt op het verkeerde moment.
Op vrijdag 14 september 2001 11:32 schreef michelos het volgende:[..]
Als ik klappen krijg geef ik er geen terug nee. Gelukkig krijg ik zelden klappen omdat ik geen vijanden maak en niet denk in goed of slecht.
Dan ben je een sukkel als je niet terug slaat.
Makkelijk overheen te lopen.
quote:Weet je dat ik echt behoorlijk bang wordt van jouw uitspraken? Jouw haat zit echt diep he?
Op vrijdag 14 september 2001 11:23 schreef HeindeKort het volgende:[..]
En laat er nu ook een grote opgekropte haat tegen de islam zijn.
Tijd om het recht v/d sterktse te laten gelden. Blijkbaar is de wereld niet groot genoeg voor ons beiden soort mensen.
quote:Angsthaas. Ik loop genoeg over straat. Maar stel me niet zodanig op dat ik dit soort problemen op me afroep. En ik heb al eens eerder klappen mogen krijgen hoor. So what?
Wacht maar tot je een keer op straat loopt op het verkeerde moment.
In de meeste gevallen weet ik me verbaal wel zodanig uit te drukken dat de ander kalmeert.
Ik weiger me te verlagen. Leer je nog wel.
quote:Laat jij je maar in mekaar timmeren.
Op vrijdag 14 september 2001 12:17 schreef michelos het volgende:[..]
Angsthaas. Ik loop genoeg over straat. Maar stel me niet zodanig op dat ik dit soort problemen op me afroep. En ik heb al eens eerder klappen mogen krijgen hoor. So what?
Ik kan wel wat hebben.In de meeste gevallen weet ik me verbaal wel zodanig uit te drukken dat de ander kalmeert.
Ik weiger me te verlagen. Leer je nog wel.
Niet meer dan logisch ook. Als iemand mij aanvalt, mag hij de consequenties dragen!
Ik ben geen schaap waar je mee kan sollen!
quote:Jij bent echt eng, je uitspraken balanceren op een heel racistisch randje. Daarnaast zou ik jou wel eens willen zien als je op straat in elkaar gebeukt wordt. Nu heb je een grote bek, maar dan schijt je zeven kleuren bagger. Sjongejonge, wat ben jij een held achter je pc'tje. Not
Op vrijdag 14 september 2001 12:13 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Wacht maar tot je een keer op straat loopt op het verkeerde moment.
quote:Haat? Diep?
Op vrijdag 14 september 2001 12:14 schreef Jarno het volgende:[..]
Weet je dat ik echt behoorlijk bang wordt van jouw uitspraken? Jouw haat zit echt diep he?
Nee hoor, maar laten we stellen dat ik in ieder geval niet over me heen laat lopen en als een haas wegren als je je moet laten gelden. Dat geldt zowel voor mij als voor mij familie.
Aan mij heb je tenminste wat, mensen zoals jullie rennen snel weg als er wat is.
Angsthazen.
quote:Op straat heb ik vroeger genoeg mot gehad, jongetje. Toen jij nog in mamma's luier lag waarschijnlijk,.
Op vrijdag 14 september 2001 12:32 schreef Buffie het volgende:[..]
Jij bent echt eng, je uitspraken balanceren op een heel racistisch randje. Daarnaast zou ik jou wel eens willen zien als je op straat in elkaar gebeukt wordt. Nu heb je een grote bek, maar dan schijt je zeven kleuren bagger. Sjongejonge, wat ben jij een held achter je pc'tje. Not
Dus doe nou maar niet zo stoer. En wat racistisch? Ik heb het over geen enkel ras gehad hoor. Dat maak jij er gelijk weer van. Omdat het dan wat makkelijker aan te vallen is.
quote:typisch terroristen gedrag
Op vrijdag 14 september 2001 12:30 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Laat jij je maar in mekaar timmeren.
Ik ram terug.Niet meer dan logisch ook. Als iemand mij aanvalt, mag hij de consequenties dragen!
quote:Idd, jij (heindekort) bent precies het soort mensen dat terroristen graag tegenover zich zien: vol met haat en lekker fanatiek. Zo kan het flink uit de klauw lopen.
Op vrijdag 14 september 2001 12:34 schreef Re het volgende:[..]
typisch terroristen gedrag
quote:Ik weet haast zeker dat jij zo'n ventje bent die achter elke Marokkaan een potentiele messensteker ziet.
Laat jij je maar in mekaar timmeren.
Ik ram terug.
Niet meer dan logisch ook. Als iemand mij aanvalt, mag hij de consequenties dragen!
Zielig. En als je denkt dat je meer man bent door terug te slaan moet ik je teleurstellen. Het maakt je een dom gefrustreerd jongetje.
Een echte vent gaat ten alle tijden in gesprek. Maar daar heb je de kloten niet voor he.
zullen we ons allemaal dan maar vast laten besnijden en ons aansluiten bij de Moskee en hopen dat de machtswisseling niet met teveel bloed vergieten gebeurt
quote:of juist iets teveel testosteron
Op vrijdag 14 september 2001 12:38 schreef michelos het volgende:[..]
Een echte vent gaat ten alle tijden in gesprek. Maar daar heb je de kloten niet voor he.
quote:Praten gaat lastig als er op je losgeramd wordt.
Op vrijdag 14 september 2001 12:38 schreef michelos het volgende:
Man wees eens realistisch. Als jij door een man geslagen, getrapt en aangevallen wordt, ga jij dan maar gezellig 'het gesprek' aan. Veel plezier.
Mijn broer is een paar jaar geleden ook door 4 mannetjes in elkaar getimmerd. Probeerde hij ook te 'praten'. Helaas resulteerde dat in het ziekenhuis.
Nu loopt ie met bussen traangas in z'n zak, en heeft deze al eens moeten gebruiken. Met de gewenste uitwerking, zonder in het ziekenhuis te belanden.
Leuk hoor, zo moralistisch doen. Helaas werkt het in de realiteit wat anders.
quote:Yep. Dat willen ze ja.
Op vrijdag 14 september 2001 12:41 schreef BAZZA het volgende:
Ja, en wat wil je dan doenniks ???
zullen we ons allemaal dan maar vast laten besnijden en ons aansluiten bij de Moskee en hopen dat de machtswisseling niet met teveel bloed vergieten gebeurt
Bureau-filosofen noem ik dat.
quote:Zullen we dan maar elke moslim bij voorbaat opsluiten in kampen, om de machtswisseling voor te zijn? Wat LUL je nou vent, welke machtswisseling? En hoezo niks doen??? Er zijn GVD bijna 5000 (!) FBI agenten een klopjacht aan het houden op alles wat er maar enigzins verdacht (arabisch) uit ziet! Geloof me, Amerika krijgt z'n wraak wel...
Op vrijdag 14 september 2001 12:41 schreef BAZZA het volgende:
Ja, en wat wil je dan doenniks ???
Sorry hoor, maar ik word op het moment erg moe van mensen die het gebeurde aangrijpen om hun onderbuikgevoelens eens even lekker de vrije loop te laten. Diarree heet dat ook wel.
quote:En jij bent precies de soort mens die ze nog liever tegenover zich zien staan: Bang, doet niks en makkelijk te 'veroveren'.
Op vrijdag 14 september 2001 12:35 schreef Jarno het volgende:[..]
Idd, jij (heindekort) bent precies het soort mensen dat terroristen graag tegenover zich zien: vol met haat en lekker fanatiek. Zo kan het flink uit de klauw lopen.
quote:Immodium helpt daar goed tegen
Op vrijdag 14 september 2001 12:44 schreef Jarno het volgende:[..]
Zullen we dan maar elke moslim bij voorbaat opsluiten in kampen, om de machtswisseling voor te zijn? Wat LUL je nou vent, welke machtswisseling? En hoezo niks doen??? Er zijn GVD bijna 5000 (!) FBI agenten een klopjacht aan het houden op alles wat er maar enigzins verdacht (arabisch) uit ziet! Geloof me, Amerika krijgt z'n wraak wel...
Sorry hoor, maar ik word op het moment erg moe van mensen die het gebeurde aangrijpen om hun onderbuikgevoelens eens even lekker de vrije loop te laten. Diarree heet dat ook wel.
quote:ik heb nog geen enkele Marokkaan hier met scherp zien schieten, want daar ging deze topic naartoe
Op vrijdag 14 september 2001 12:43 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Yep. Dat willen ze ja.
Want een 'echte vent' gaat het gesprek aan. (Ook als er met scherp geschoten wordt hoor!)Bureau-filosofen noem ik dat.
las Bin Laden het gedaan heeft en hij wordt uitgeleverd... nog steeds NUKEN? of weet je nog wel andere gebieden iets dichterbij die een zelfde lot verdienen?
quote:Nog een keer proberen dan maar.
Op vrijdag 14 september 2001 12:44 schreef HeindeKort het volgende:[..]
En jij bent precies de soort mens die ze nog liever tegenover zich zien staan: Bang, doet niks en makkelijk te 'veroveren'.
Met mensen zoals jullie is het wel heel makkelijk om iets uit te halen. Je doet toch niks terug.
Er zijn dus bijna 5000 (telt u even mee) FBI agenten bezig met het opsporen van de verdachten. Want zo gaat dat tegenwoordig, je spoort de verdachten op en straft ze daarna. Op welke manier dan ook. Hier sta ik VOLLEDIG achter en de straf kan mij deze keer niet zwaar genoeg zijn.
Waar ik NIET achter sta is het blindelings gaan bombarderen van allerlei Midden Oosten landjes en zo de boel in lichterlaaie zetten, terwijl nog niet vast staat wie er nu precies achter zit. Of lijkt een 3e wereloorlog je 'wel kewl'?
quote:Het hele Midden Oosten ar??? Die lui halen zat olie uit de grond, die zijn helemaal niet zo arm. S. Arabie, de verenigde emiraten, Jordanie, etc hebben allemaal behoorlijk poen, kunnen wij er wat aan doen dat daar alleen de bovenlaag zich verrijkt.
Op vrijdag 14 september 2001 12:12 schreef michelos het volgende:
Wij geven Israel geen enorme hoeveelheden geld en militair materiaal voor het conflict met de Palestijnen. En wat betreft het boycot jegens Irak ben ik het al helemaal niet eens. Het is dat wij zo zwak zijn om daar weinig aan te kunnen doen. Maar de verantwoordelijken hadden daar allang een dialoog moeten trachten op te starten en al die onschuldige burgers ( vooral die Kurden ) hun medicijnen en welvaart moeten gunnen. Onder zwaar voorbehoud, dat wel.
Men het aanbieden van hulp en zeggen dat je geen probleem hebt met Irakezen plaats je de bal bij Saddam. En keer je terug naar de neutraliteit. Nu zijn er 2 polariteiten die elkaar liever kwijt dan rijk zijn.Welvaart is er (veel)teveel bij ons en te weinig in o.a. die gebieden waar dit soort terreur vandaan komt.
Zie ons land. Waar zich ook genoeg Moslims bevinden. De vrijheid van meningsuiting, internet de open media zijn allemaal elementen dat er in ieder geval gesproken wordt met elkaar. Al zijn er veel verschillen.
quote:Ben ik met je eens, alleen jammer dat er nou zoveel problemen zijn.
En zie hoe vele meisjes uit Islamietische kringen nu een zwaar probleem te verduren krijgen met uithuwelijking. Die enorme tegenstelling met ons en de druk van thuis uit heeft nu al zijn uitwerkingen als je je ogen en oren openhoudt.
Geloof maar dat de volgende generatie ouders waarbij deze meiden zich vrijgevochten hebben van deze invloeden hun dochters niet in zo'n zelfde cultuur willen op laten groeien. Die meiden zien ook van hun Nederlandse vriendinnen hoe veel beter het kan zijn als je de vrijheid van keuze hebt.
quote:Egypte en Saudi Arabie noem ik dus echt geen arme landen, die kunnen zich echt wel bedruipen. Saudi Arabie heeft zat olie, daar hoeven wij geen medelijden mee te hebben, die sheiks zijn rijk zat. Zelfs de ziekenhuizen zijn gratis daar, dus wat lul je nou. Die mensen worden gewoon dom gehouden door hun geestelijk "leiders". Maar dat ze ontwikkelingsgeld nodig hebben, dacht het dus niet. Verder zal de gevestigdde orde nooit toestaan dat er een ongecensureerd internet komt, dan maar geen miljarden, die hebben ze toch al zat.
Zie alweer de onderstreeping dat als men achtergebleven landen helpt met hun ontwikkeling hoe deze de religie vanzelf geleidelijk doet terugdringen. Amerika zou bv. kunnen zeggen dat Egypte en Saudi Arabie en Afghanistan miljarden aan ontwikkeling van media en internet krijgt mits men dit volledig ongecensureert laat. De vrijheid van discussie zorgt voor de nieuwe stroming aan gematigde denkwijzen in de jeugd die dit allemaal wel erg interessant zal vinden. En de jeugd zijn de volwassenen van later.
quote:Nee. Jij wel?
Op vrijdag 14 september 2001 12:46 schreef Re het volgende:[..]
ik heb nog geen enkele Marokkaan hier met scherp zien schieten, want daar ging deze topic naartoe
las Bin Laden het gedaan heeft en hij wordt uitgeleverd... nog steeds NUKEN? of weet je nog wel andere gebieden iets dichterbij die een zelfde lot verdienen?
quote:Oja want deze aanval was ervoor bedoelt ons te bekeren en te verplichten het Islam geloof...
Ja, en wat wil je dan doen niks ???zullen we ons allemaal dan maar vast laten besnijden en ons aansluiten bij de Moskee en hopen dat de machtswisseling niet met teveel bloed vergieten gebeurt
De gemiddelde Moslim heeft het liefst dat wij zijn geloof belijden maar gaat niet over lijken om dat te bewerkstelligen. Dat is een fabeltje.
Deze terreur komt niet voort uit de wil ons de Islam door de strot te duwen.
HeindeKortzichtige:
quote:Ach, stoer straatvechtertje, ik weet niet in welke wereld dat jij leeft maar ik kom zelden in die situatie. Als het die kant op dreigt te gaan stuur ik het bij.
Man wees eens realistisch. Als jij door een man geslagen, getrapt en aangevallen wordt, ga jij dan maar gezellig 'het gesprek' aan. Veel plezier
Precies dat had de US ook moeten doen.
quote:Ik sta OOK niet achter het blindelings bombarderen, en al helemaal niet in het Midden-Oosten. Afghanistan ligt namelijk in Centraal-Asie.
Op vrijdag 14 september 2001 12:48 schreef Jarno het volgende:[..]
Nog een keer proberen dan maar.
Er zijn dus bijna 5000 (telt u even mee) FBI agenten bezig met het opsporen van de verdachten. Want zo gaat dat tegenwoordig, je spoort de verdachten op en straft ze daarna. Op welke manier dan ook. Hier sta ik VOLLEDIG achter en de straf kan mij deze keer niet zwaar genoeg zijn.
Waar ik NIET achter sta is het blindelings gaan bombarderen van allerlei Midden Oosten landjes en zo de boel in lichterlaaie zetten, terwijl nog niet vast staat wie er nu precies achter zit. Of lijkt een 3e wereloorlog je 'wel kewl'?
Echter, je kan er donder op zeggen dat Osama dit op z'n donder heeft, en aangezien volgens de laatste nieuwsberichten de Taliban Osama NIET uit leveren (of zeggen dat ze niet weten waar hij is) en de VS aan Pakistan heeft gevraagd om door hun luchtruim te mogen vliegen, is het logischerwijs te verwachten dat er een paar bommen op Afghanistan gaan vallen. Wie oogst zal zaaien. Eigen schuld, hadden ze Osama maar niet al jaren z'n gang moeten laten gaan, ze wisten allemaal waar hij mee bezig is, en dat vonden ze maar wat prachting.
quote:Ahum, in tegenstelling tot jij, die ongetwijfeld in een of ander gehucht in Gelderland woont, woon ik gezellig in Rotjeknor, bij Zuidplein.
Op vrijdag 14 september 2001 12:53 schreef michelos het volgende:Ach, stoer straatvechtertje, ik weet niet in welke wereld dat jij leeft maar ik kom zelden in die situatie. Als het die kant op dreigt te gaan stuur ik het bij.
Onder het motto voorkomen is beter dan genezen.Precies dat had de US ook moeten doen.
quote:Uit een ander topic in AN&M:
Op vrijdag 14 september 2001 12:54 schreef HeindeKort het volgende:
Echter, je kan er donder op zeggen dat Osama dit op z'n donder heeft, en aangezien volgens de laatste nieuwsberichten de Taliban Osama NIET uit leveren (of zeggen dat ze niet weten waar hij is)
quote:
BBC meldt:
De Taliban heeft via een woordvoerder in Pakistan laten weten dat Osama bin Laden onder huisarrest staat in de stad Kandahar. Indien hij schuldig blijkt te zijn zal hij worden uitgeleverd.
quote:Ja duh... als hij daar echt zou zijn dan was ie al dood denk je ook niet?
Op vrijdag 14 september 2001 13:04 schreef Jarno het volgende:[..]
Uit een ander topic in AN&M:
[..]
quote:Er is gaat erom dat de kweek-landen waar deze terreur vandaan komt een versnelde modernisering moeten krijgen wat betreft informatie-uitwisseling. Ik weet dat Jordanie en Saudie Arabie rijk zijn. Maar hun zien die noodzaak niet in van een modernisering. Dat zou dus uit Westerse beweegredenen sneller kunnen gebeuren.
Het hele Midden Oosten ar??? Die lui halen zat olie uit de grond, die zijn helemaal niet zo arm. S. Arabie, de verenigde emiraten, Jordanie, etc hebben allemaal behoorlijk poen, kunnen wij er wat aan doen dat daar alleen de bovenlaag zich verrijkt
Wat betreft ontwkkelingsgelden, je wilt niet weten hoeveel Egypte bv. krijgt van de U.S. om de stabiliteit jegens bv. Libie te waarborgen.
Er gaat nu al genoeg geld richting die landen. Maar vooral bestemd voor defensie. Ook natuurlijk gunstig voor de Amerikaanse militaire industrie allemaal.
Of ze dat niet willen accepteren en liever die miljarden weigeren waag ik te betwijfelen. Een en ander kan kracht worden bijgezet met het aldanniet leveren van militair materieel in beperkte mate. Waar deze leiders allemaal erg verliefd op zijn. Amerika heeft genoeg troeven in handen om dit erdoor te drukken. Zie het echter niet zo snel gebeuren.
HeindeKort:
quote:Dan moet je daar niet komen op bepaalde tijden. Je wilt me toch niet zeggen dat iedereen daar regelmatig in elkaar wordt geslagen. Kom nou jongen. Als je het op zoekt zul je het vinden ook. Het ligt allemaal aan je eigen. Op een enkele uitzondering na dat je echt pech hebt, ben je er meestal zelf bij.
Ahum, in tegenstelling tot jij, die ongetwijfeld in een of ander gehucht in Gelderland woont, woon ik gezellig in Rotjeknor, bij Zuidplein.
En daar doen die situaties zich regelmatig voor, bv op het fijne metro-station.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-09-2001 13:11]
quote:Waarom?
Op vrijdag 14 september 2001 13:06 schreef HartSlag het volgende:[..]
Ja duh... als hij daar echt zou zijn dan was ie al dood denk je ook niet?
quote:Wel degelijk. Alleen moet je net even 1 cm verder kijken dan je neusje lang is
Op vrijdag 14 september 2001 12:53 schreef michelos het volgende:
Bazza:
[..]Oja want deze aanval was ervoor bedoelt ons te bekeren en te verplichten het Islam geloof...
De gemiddelde Moslim heeft het liefst dat wij zijn geloof belijden maar gaat niet over lijken om dat te bewerkstelligen. Dat is een fabeltje.
Deze terreur komt niet voort uit de wil ons de Islam door de strot te duwen.
quote:Ja heh, jij stuurt het wel bij heh. Jezus... jij bent wel supernaief hoor...
HeindeKortzichtige:
[..]Ach, stoer straatvechtertje, ik weet niet in welke wereld dat jij leeft maar ik kom zelden in die situatie. Als het die kant op dreigt te gaan stuur ik het bij.
Onder het motto voorkomen is beter dan genezen.Precies dat had de US ook moeten doen.
quote:Nou ALS hij daar echt zou zijn zoals in het bericht wordt gezegd dan was ie sowieso al dood omdat deze info dan natuurlijk ook bekend is bij bovengenoemde instanties. Aangezien ze toch al een appeltje met hem te schillen hebben kun je er nu vergif op innemen dat ie wel een kogeltje zou krijgen. Denk je ook niet dat er geheim agenten van die instanties in dat land zitten?
Op vrijdag 14 september 2001 13:10 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom?
Weet jij iets wat de FBI/CIA/NSA niet weet dan?
quote:WAAT?! Ben je helemaal gek geworden?! omdat er een zootje ongeregeld ergens rondhangt zouden wij daar niet meer moeten komen? Doe ff lekker normaal zeg. Jij draait de wereld lekker om! Die gasten moeten daarvandaan worden weggehaald. Ben het natuurlijk wel met je eens dat je het niet op hoeft te zoeken, maar hou die houding vol en je kan straks nergens meer komen. Daar moet dus gewoon tegen opgetreden worden.
Dan moet je daar niet komen op bepaalde tijden.
quote:Ja dus wel. Veel mensen zijn juist om die manier tot hun mening van nu gekomen. Ook scooterjatten, ramen ingooien, auto's nielen en mensen pesten op andere manieren zijn zeer geliefde activiteiten van het tuig in bepaalde buurten. Vandaar dat het sloterparkbad bijvoorbeeld gesloten is in amsterdam.
Je wilt me toch niet zeggen dat iedereen daar regelmatig in elkaar wordt geslagen.
quote:Zoals gezegd hoef je het niet op te zoeken maar je hoeft je ook niet weg te laten jagen.
Kom nou jongen. Als je het op zoekt zul je het vinden ook. Het ligt allemaal aan je eigen. Op een enkele uitzondering na dat je echt pech hebt, ben je er meestal zelf bij.
quote:In amsterdam centrum dan zeker, of bij centraal station, misschien zelfs wel amsterdam oost... oeeeee das link hoor....
Woon vlakbij Eindhoven. Kom regelmatig in A'dam.
quote:Waar? In het plaatsje Roggel zeker? Of de grote stad Lemmer?
Taxi nacht-chauffeur geweest.
quote:Maffia en drugsfiguren zijn niet de personen waar we het over hebben. Die jongens kijken wel uit om lastig te zijn omdat daar veels te veel risico voor ze aan vast zit.
En daar kom je echt alle maffia en drugs figuren tegen. Dus je hoeft mij niet te vertellen wat er allemaal rondloopt. En toch zelden problemen. Rara hoe kan het.
Succes met je middeleeuwse straatregels...
Maar ja.......... dream on Held!
quote:Hm ja, op die manier, kwa verleden ja.
Op vrijdag 14 september 2001 13:15 schreef HartSlag het volgende:[..]
Nou ALS hij daar echt zou zijn zoals in het bericht wordt gezegd dan was ie sowieso al dood omdat deze info dan natuurlijk ook bekend is bij bovengenoemde instanties. Aangezien ze toch al een appeltje met hem te schillen hebben kun je er nu vergif op innemen dat ie wel een kogeltje zou krijgen. Denk je ook niet dat er geheim agenten van die instanties in dat land zitten?
quote:Speculaties.
Wel degelijk. Alleen moet je net even 1 cm verder kijken dan je neusje lang is De mensen die dit gedaan hebben zijn tegen alles wat westers is (wat geen moslim is en anders leeft als een moslim). Amerika is het grootste voorbeeld daarvan in de wereld... vandaar. Dit zijn natuurlijk de extremisten onder de moslims, sterker nog, de gekke extremisten onder de moslims. Lang niet alle moslims willen het op die manier bewerkstelligen, maar sommigen
quote:Naief, ben jij hier en de U.S. die al die signalen al die tijd maar hebben weggewuifd in hun schijnveiligheid.
Ja heh, jij stuurt het wel bij heh. Jezus... jij bent wel supernaief hoor...
En inderdaad, was ik leider van de V.S. geweest had ik heel wat gesprekken proberen te voeren met de betrokkenen om hier de haat weg te nemen. En was ik gestopt met steun aan Israel en had ik getracht om Irak humanitair op de been te helpen na '91.
What goes around comes around.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-09-2001 13:42]
Dus als iemand je slaat op straat dat je deze een ram terug geeft als je het niet hebt kunnen voorkomen.
Waar ik bang voor ben is dat Amerika buiten proporties zal reageren en zo alleen maar meer haat en nieuwe Bin Ladens zal creeëren.
quote:Naja, het komt erop neer dat er niet zoveel gegadigden zijn en dat er toch wel veel op wijst dat osama bin laden de schuldige is. Bovendien heeft hij nog bedreigingen geuit 3 weken voordat dit gebeurde. Ja sorry hoor, maar als ik rook zie, dan moet er ook vuur zijn... Het is wel zo dat wij inderdaad helemaal niets weten over wat de cia/fbi/nsa allemaal uitspookt.
Op vrijdag 14 september 2001 13:25 schreef Jarno het volgende:[..]
Hm ja, op die manier, kwa verleden ja.
Maar of er geheim agenten daar zitten? Ik weet het niet hoor. Maar goed, dit bewijst maar weer eens wat wij egenlijk van deze zaak weten als het op de schuldigen aankomt: helemaal niks.
quote:Duh.
WAAT?! Ben je helemaal gek geworden?! omdat er een zootje ongeregeld ergens rondhangt zouden wij daar niet meer moeten komen? Doe ff lekker normaal zeg. Jij draait de wereld lekker om! Die gasten moeten daarvandaan worden weggehaald. Ben het natuurlijk wel met je eens dat je het niet op hoeft te zoeken, maar hou die houding vol en je kan straks nergens meer komen. Daar moet dus gewoon tegen opgetreden worden
quote:Nou en. Bel de politie als je wat ziet. En ga niet 'nep-stoer' je overal mee bemoeien. Je doet het voorkomen als de die plaatsen een groot wild west zijn. Incidenten op blazen tot aan onrealistische proporties.
Ja dus wel. Veel mensen zijn juist om die manier tot hun mening van nu gekomen. Ook scooterjatten, ramen ingooien, auto's nielen en mensen pesten op andere manieren zijn zeer geliefde activiteiten van het tuig in bepaalde buurten. Vandaar dat het sloterparkbad bijvoorbeeld gesloten is in amsterdam
quote:Zeg ik dat dan. Loop er met een boogje omheen als het even kan.
Zoals gezegd hoef je het niet op te zoeken maar je hoeft je ook niet weg te laten jagen
quote:Het wordt nu een beetje onnozel van je. En persoonlijk. Maar als je het wil weten, ook de Bijlmer.
In amsterdam centrum dan zeker, of bij centraal station, misschien zelfs wel amsterdam oost... oeeeee das link hoor....
quote:
Waar? In het plaatsje Roggel zeker? Of de grote stad Lemmer?
quote:Bin Laden is ook geen knokker. Een slimme doch gestoorde terrorist eerder. En als je me belachelijk wil maken kijk even in de spiegel. Of ga zelf een jaartje in A'dam rijden. Kom je onder de mensen. En merk je dat alles wel meevalt als je maar niet zo'n grote mond hebt.
Maffia en drugsfiguren zijn niet de personen waar we het over hebben. Die jongens kijken wel uit om lastig te zijn omdat daar veels te veel risico voor ze aan vast zit.
quote:Ook dan is bin laden erbij betrokken. Hij steunt de verschillende groeperingen daar en heeft niet alleen wapens, maar ook geld en manschappen beschikbaar gesteld aan ze. Dus maakt hem dat medeplichtig. Met dit en het verleden te samen lijkt mij en een groot deel van de wereld met mij al reden genoeg om deze persoon aan te pakken. Of amerika dat in het geniep doet of niet (ben bang van niet) staat daar even los van. Ook ik wil geen WOIII natuurlijk.
Op vrijdag 14 september 2001 13:26 schreef michelos het volgende:[..]
Speculaties.
Wie zegt dat. Weet jij al wie de dader was en hun motieven. Dit kunnen net zo goed Palestijnse bevrijdings fundumentalisten zijn die het zat zijn dat Amerika hun aartsrivaal Israel steunt.
quote:Iraakse repraissailles lijkt me erg onwaarschijnlijk. Saddam weet dondersgoed dat daar achter gekomen wordt en hij wil niet dood als ik me niet vergis. Weet je nog? Libie -> Lockheed? Amerika heeft 12 jaar gezocht en gevonden. Denk je nou echt dat degene dit dit heeft gedaan niet weet dat de amerikanen er sowieso achter zullen komen? Das ook meteen een reden om de aanslag niet op te eisen: ze zijn onherroepelijk history als ze dat wel zouden doen.
Of Iraakse reprasaiiles over de totale vernietiging van Irak destijds. Hun leven botst erg met het Westerse denken maar de diepe haat van Bin Laden tegen bv. Israel (luister maar eens naar die interviews) omdat de Palestijnen nog steeds niet vrij zijn kan net zo goed voeding zijn voor deze daden.
[..]
quote:Het feit dat je al die onzin die je hier neerzet zelf ook nog geloofd zegt meer over jou dan over mij. Zeker op het gebied van naieviteit.
Naief, ben jij hier en de U.S. die al die signalen al die tijd maar hebben weggewuifd in hun schijnveiligheid.
EN wat zullen er een hoop gekken geinspireerd worden door die beelden van gisteren als ze het blijven negeren.
quote:Heel goed, ook ik zou proberen de haat bij de bevolking weg te nemen. Alleen is het zo jammer dat de haat bij figuren als bin laden zo erg is dat dit soort dingen gebeuren. Nee, lekker afwachten totdat het nog een keer gebeurt zoals vanmorgen bijna... dat is verstandig.
En inderdaad, was ik leider van de V.S. geweest had ik heel wat gesprekken proberen te voeren met de betrokkenen om hier de haat weg te nemen.
quote:Je had irak helemaal niet geholpen zolang saddam aan het roer zat want daarmee zou je je eigen ondergang gegraven hebben. Ik denk wel dat amerika stom is geweest om unfinished business achter te laten, als saddam dood was geweest had ik je mening gedeeld.
En was ik gestopt met steun aan Israel en had ik getracht om Irak humanitair op de been te helpen na '91.
What goes around comes around.
quote:Ja dag. Als ik moet werken ga ik gewoon met de metro hoor. Zo mooi worden, dat ik me door de terreur van een stel rotjochies van straat zou verjagen.
Op vrijdag 14 september 2001 13:09 schreef michelos het volgende:
Dan moet je daar niet komen op bepaalde tijden.
Dat is de omgekeerde wereld he?!
quote:Ahum, dat bericht is al reeds verouderd:
Op vrijdag 14 september 2001 13:04 schreef Jarno het volgende:[..]
Uit een ander topic in AN&M:
BBC meldt:
De Taliban heeft via een woordvoerder in Pakistan laten weten dat Osama bin Laden onder huisarrest staat in
de stad Kandahar. Indien hij schuldig blijkt te zijn zal hij worden uitgeleverd.
De Taliban in Afghanistan meldden donderdag dat Bin Laden onder huisarrest geplaatst zou
zijn, maar trokken dat later weer in. Osama Bin Laden, die als verantwoordelijke voor de
aanslagen op de VS dinsdag wordt genoemd, zou voortdurend van schuilplaats veranderen in
Afghanistan.
Een woordvoerder van de ambassade van de Taliban in Pakistan bevestigde donderdag eerst dat
Bin Laden 'onder huis arrest' was geplaatst in Kandahar in het zuiden van het land. Maar de
Taliban-leiding ontkende de berichten later. Er lijkt wel weinig twijfel over te bestaan dat Bin
Laden zich in Afghanistan ophoudt.
quote:Jammer, maar dat is wel de realiteit. We kunnen onmogelijk leven in een wereld waarin iedereen maar lief en gezellig is voor elkaar. Omdat er veel mensen zijn die ergens in geloven en achter een bepaalde godsdienst staan. In de naam van Allah, God, Jawe, of welke naam je er ook aan geeft, zijn al zo veel moorden, aanslagen en oologsmisdaden begaan. Zo lang er (verschillende) godsdiensten bestaan, zal er ook altijd onenigheid en helaas ook oorlog bestaan.
En dan kan jij wel fijn altijd willen terugmeppen als je geslagen wordt, maar ik loop liever weg. Ik verlaag me niet tot de methodes van de tegenstander en geloof in andere oplossingen. En ik vraag me af waarom jij altijd in vechtpartijen raakt, want ik heb 20 jaar in R'dam gewoond, woon nu in A'dam en ik maak dat nooit mee. Vreemd...
quote:Jij bent ook niet een beetje dom ook heh? De wereld is geen groot gevaar, maar het feit dat jij zo probeert om mijn argument af te doen wijst wederom op je onvermogen en naieviteit. Tuurlijk zijn er af en toe situaties die je beter kunt mijden. Kom maar ff lekker in a'dam west wonen of op zijn minst dagelijks even kijken voordat je begint te bleren. Ik zeg niet dat iedereen daar zo is, maar goed, jij wuift alles toch weg omdat je het niet WILT zien...
Op vrijdag 14 september 2001 13:38 schreef michelos het volgende:[..]
Duh.
De wereld is een groot gevaar he?
Ik kan overal komen. Alleen zijn der heel af en toe situaties die je beter kunt mijden. Stel je niet zo aan man.
[..]
quote:Nee, dat maak JIJ ervan. Ik vermeld alleen feiten. Feiten die ook dagelijks weer in het nieuws terug te vinden zijn. 1 voorbeeld daarvan is de rellen 2 jaar terug. Nog een ander voorbeeld is de sluiting van het sloterparkbad.
Nou en. Bel de politie als je wat ziet. En ga niet 'nep-stoer' je overal mee bemoeien. Je doet het voorkomen als de die plaatsen een groot wild west zijn. Incidenten op blazen tot aan onrealistische proporties.
[..]
quote:Dat zou wel het beste zijn ja. En vele mensen doen dat dus ook al. Neemt niet weg dat dat dus helemaal nodig zou zijn als die debielen in die wijken zich normaal zouden gedragen of aangepakt zouden worden.
Zeg ik dat dan. Loop er met een boogje omheen als het even
kan.
[..]
quote:Tuurlijk, ik geef je precies wat je verdient.
Het wordt nu een beetje onnozel van je.[..]
quote:Dat je de realiteit onder ogen leert zien en niet gaat lopen verkondigen dat het allemaal peis en vree is en dat je maar om moet lopen als je ergens moet wezen en je lastig gevallen wordt door steeds dezelfden.Eindhoven en Amsterdam blaathoofd. Waar ben je op uit man.
[..]
quote:Yep helemaal mee eens, ben blij dat jij het ook ziet.
Bin Laden is ook geen knokker. Een slimme doch gestoorde terrorist eerder.
quote:Nogmaals: Ik wil je helemaal niet belachelijk maken. Ik probeer je alleen zo ver te krijgen dat je toegeeft dat het in die wijken er gewoon zo aan toegaat als beschreven wordt door verschillende mensen hier en dat je niet net doet alsof het allemaal peis en vree is daar.
En als je me belachelijk wil maken kijk even in de spiegel.
quote:Djeez Yogi.... ik heb het over het ZONDER AANLEIDING lastig vallen en nielen van mensen en voorwerpen. Daar is geen grote mond voor nodig.
Of ga zelf een jaartje in A'dam rijden. Kom je onder de mensen. En merk je dat alles wel meevalt als je maar niet zo'n grote mond hebt.
Held.
quote:En dat is nu precies de reden dat het zoveel gebeurt. Omdat mensen ze hun gang laten gaan.
Op vrijdag 14 september 2001 13:50 schreef Buffie het volgende:En dan kan jij wel fijn altijd willen terugmeppen als je geslagen wordt, maar ik loop liever weg. Ik verlaag me niet tot de methodes van de tegenstander en geloof in andere oplossingen.
Zie je nou echt niet, dat deze jaren '70 geitewollensokken 'oplossing' 1 v/d grootste oorzaken is?
quote:Nou, Saddam heeft toch kanker en is dus al ten dode opgeschreven. Zou mij niets verbazen als ie op een of andere manier toch erbij betrokken is. Alleen de vraag is dan wat doe je dan. De man gaat al dood. Plat bombarderen zal alleen maar meer haat oproepen. Dus wat dan.
Op vrijdag 14 september 2001 13:41 schreef HartSlag het volgende:Iraakse repraissailles lijkt me erg onwaarschijnlijk. Saddam weet dondersgoed dat daar achter gekomen wordt en hij wil niet dood als ik me niet vergis. Weet je nog? Libie -> Lockheed? Amerika heeft 12 jaar gezocht en gevonden. Denk je nou echt dat degene dit dit heeft gedaan niet weet dat de amerikanen er sowieso achter zullen komen? Das ook meteen een reden om de aanslag niet op te eisen: ze zijn onherroepelijk history als ze dat wel zouden doen.
quote:Denk jij dat terugslaan dan geen escalatie teweeg zal brengen waarvan de uitkomst bijzonder ellendig kan zijn? Is het 1 dan niet minder erg dan het ander? Niemand zit toch te wachten op een derde wereldoorlog met alle nucleare en chemische zooi die we nu hebben?
Op vrijdag 14 september 2001 13:58 schreef HeindeKort het volgende:[..]
En dat is nu precies de reden dat het zoveel gebeurt. Omdat mensen ze hun gang laten gaan.
De meesten slaan/doen toch niks terug, maar lopen met de staart tussen hun benen weg.
En dan gebeurt het NOG een keer, en NOG een keer. Want niemand durft toch iets terug te doen, denken ze.Zie je nou echt niet, dat deze jaren '70 geitewollensokken 'oplossing' 1 v/d grootste oorzaken is?
quote:Helaas is dat zo ja. Maar moet je degenen die die ellende veroorzaken dan maar tolereren? Nee toch zeker.
Op vrijdag 14 september 2001 13:50 schreef Buffie het volgende:[..]
Jammer, maar dat is wel de realiteit. We kunnen onmogelijk leven in een wereld waarin iedereen maar lief en gezellig is voor elkaar.
quote:Yep... het rare is alleen dat juist de fanatiekelingen van die godsdiensten degenen zijn die juist de regels van hun geloof ook fanatiek zouden moeten volgen, zoals heb uw naaste lief. Helaas gebeurt dit niet. Ik beschouw die mensen dan ook niet als gelovigen maar als hypocriete galbakken.
Omdat er veel mensen zijn die ergens in geloven en achter een bepaalde godsdienst staan. In de naam van Allah, God, Jawe, of welke naam je er ook aan geeft, zijn al zo veel moorden, aanslagen en oologsmisdaden begaan. Zo lang er (verschillende) godsdiensten bestaan, zal er ook altijd onenigheid en helaas ook oorlog bestaan.
quote:Helaas zitten we allemaal vast op deze aardkloot en is weglopen er dus niet bij. Ook nu hebben ZIJ ons opgezocht. Niet andersom.
En dan kan jij wel fijn altijd willen terugmeppen als je geslagen wordt, maar ik loop liever weg.
quote:Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Maar mensen die dingen doen zoals wat er in amerika is gebeurt moeten gestraft worden.
Ik verlaag me niet tot de methodes van de tegenstander en geloof in andere oplossingen.
quote:Gelukkig kom ik zelf niet in die situaties terecht. Ik loop niet te provoceren in ieder geval, en ik loop ook liever om, maar het is te gek dat het nodig is in bepaalde wijken. Daar moet tegen opgetreden worden, anders gaat de bevolking het zelf doen. En dan is het eind helemaal zoek natuurlijk.
En ik vraag me af waarom jij altijd in vechtpartijen raakt, want ik heb 20 jaar in R'dam gewoond, woon nu in A'dam en ik maak dat nooit mee. Vreemd...
quote:Goede vraag... Toch maatregelen treffen denk ik. Maar oorlog is zo zwaar meteen. Je kan ook infiltreren en proberen die persoon en zijn handlangers direct te raken.
Op vrijdag 14 september 2001 13:59 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Nou, Saddam heeft toch kanker en is dus al ten dode opgeschreven. Zou mij niets verbazen als ie op een of andere manier toch erbij betrokken is. Alleen de vraag is dan wat doe je dan. De man gaat al dood. Plat bombarderen zal alleen maar meer haat oproepen. Dus wat dan.
quote:Zeker wel, maar hebben we het nu dan over een fysiek treffen met bijvoorbeeld een persoon uit de buurt of over het conflict dat er nu is en welke dader wel of niet terug te pakken? Want dat is natuurlijk nogal een verschil...
Op vrijdag 14 september 2001 14:00 schreef Jarno het volgende:[..]
Denk jij dat terugslaan dan geen escalatie teweeg zal brengen waarvan de uitkomst bijzonder ellendig kan zijn?
quote:Nee, is ook zo. Maar als je dit toelaat ben je dan niet net zo verkeerd bezig? Dit gaat nog veel meer mensenlevens aan "onze" kant kosten. Zoals vanochtend dus bijna het geval is geweest. Moet je je dan langzaam af laten slachten op de beestachtige manier die de tegenstander hoog in het vaandel heeft staan? Of moet je proberen je tegenstander een halt toe te roepen? Dat afghanistan de handen boven het hoofd houdt van bin laden is nou niet bepaald "handig" te noemen, of wel?
Is het 1 dan niet minder erg dan het ander? Niemand zit toch te wachten op een derde wereldoorlog met alle nucleare en chemische zooi die we nu hebben?
quote:Die idioten wel. Maar hoeveel onschuldige mensen zijn er niet in afghanistan die er niets mee te maken hebben? Op dat punt ben ik het dan wel weer eens met bepaalde andere mensen hier.
Op vrijdag 14 september 2001 14:00 schreef dontcare het volgende:
Platgooien , opjagen , killen.
Dat is mijn mening over idioten die geen respect voor hun eigen en al helemaal niet voor iemand anders zijn/haar leven hebben. Waarom zouden wij daar dan wel respect voor moeten hebben ??
quote:Zeg ik ergens dat Bin Laden niet opgepakt moet worden?
Ook dan is bin laden erbij betrokken. Hij steunt de verschillende groeperingen daar en heeft niet alleen wapens, maar ook geld en manschappen beschikbaar gesteld aan ze. Dus maakt hem dat medeplichtig. Met dit en het verleden te samen lijkt mij en een groot deel van de wereld met mij al reden genoeg om deze persoon aan te pakken. Of amerika dat in het geniep doet of niet (ben bang van niet) staat daar even los van. Ook ik wil geen WOIII natuurlijk
quote:Tuurlijk. Maar denk ook even aan '98 Zuid Afrika met de ambassade bombings. Ook daar zijn nog steeds geen daders van aangewezen laat staan gepakt.
Iraakse repraissailles lijkt me erg onwaarschijnlijk. Saddam weet dondersgoed dat daar achter gekomen wordt en hij wil niet dood als ik me niet vergis. Weet je nog? Libie -> Lockheed? Amerika heeft 12 jaar gezocht en gevonden. Denk je nou echt dat degene dit dit heeft gedaan niet weet dat de amerikanen er sowieso achter zullen komen? Das ook meteen een reden om de aanslag niet op te eisen: ze zijn onherroepelijk history als ze dat wel zouden doen.
quote:En morgen kan het weer gebeuren. En overmorgen. Dweilen met de kraan open als je mij vraagt. De oorzaak pak je niet aan. Je bstrijdt het gevolg.
Heel goed, ook ik zou proberen de haat bij de bevolking weg te nemen. Alleen is het zo jammer dat de haat bij figuren als bin laden zo erg is dat dit soort dingen gebeuren. Nee, lekker afwachten totdat het nog een keer gebeurt zoals vanmorgen bijna... dat is verstandig
quote:Dat zeg ik ook de hele tijd. Het karwei is niet afgemaakt. Maar men is daardoor mede verantwoordelijk voor die onschuldige mensen die daar slachtoffer van zijn. De Kurden vooral, die werden verdreven.
Je had irak helemaal niet geholpen zolang saddam aan het roer zat want daarmee zou je je eigen ondergang gegraven hebben. Ik denk wel dat amerika stom is geweest om unfinished business achter te laten, als saddam dood was geweest had ik je mening gedeeld.
quote:Klopt. Zoals ik al de hele tijd zeg: geweld lost niks op.
Maar het feit dat dat niet gebeurt rechtvaardigt een aanslag als deze niet
Als je het bekijkt vanuit het aantal doden-oogpunt waarschijnlijk afgelopen dinsdag. Maar al die doden in het palestijnse confict zijn ook niet gering. Maar nogmaals, als je geen vrijheid hebt en je raakt gefrustreerd zullen mensen tot diepe dalen zakken.
quote:Hou je persoonlijke gerichte commentaar voor je.
Jij bent ook niet een beetje dom ook heh? De wereld is geen groot gevaar, maar het feit dat jij zo probeert om mijn argument af te doen wijst wederom op je onvermogen en naieviteit. Tuurlijk zijn er af en toe situaties die je beter kunt mijden. Kom maar ff lekker in a'dam west wonen of op zijn minst dagelijks even kijken voordat je begint te bleren. Ik zeg niet dat iedereen daar zo is, maar goed, jij wuift alles toch weg omdat je het niet WILT zien...
quote:Nou en. Genoeg veilige plekken over, aansteller.
Nee, dat maak JIJ ervan. Ik vermeld alleen feiten. Feiten die ook dagelijks weer in het nieuws terug te vinden zijn. 1 voorbeeld daarvan is de rellen 2 jaar terug. Nog een ander voorbeeld is de sluiting van het sloterparkbad.
quote:Oh en wie ben jij wel niet denk je? De rechter van Fok?
Tuurlijk, ik geef je precies wat je verdient
quote:Selectief lezen maar weer he. En in je eigen hoofdje conclusies trekken die gebaseerd zijn op je eigen gedachtenkronkels.
Nogmaals: Ik wil je helemaal niet belachelijk maken. Ik probeer je alleen zo ver te krijgen dat je toegeeft dat het in die wijken er gewoon zo aan toegaat als beschreven wordt door verschillende mensen hier en dat je niet net doet alsof het allemaal peis en vree is daar.
quote:
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-09-2001 14:39]
quote:Zou dat bin laden ook niet kunnen zijn? En al is dat niet zo, nog denk ik dat die daders ook wel achterhaald zullen worden. De tijd zal het leren.
Op vrijdag 14 september 2001 14:16 schreef michelos het volgende:
Hartslag:
[..]Tuurlijk. Maar denk ook even aan '98 Zuid Afrika met de ambasade bombings. Ook daar zijn nog steeds geen daders van aangewezen laat staan gepakt.
[..]
quote:Ik vind het naief om te denken dat er elk mens iets goeds zit waar iets mee te doen zou zijn in positieve zin jegens de tegenpartij. Zeker met mensen die in staat zijn tot dit.
En morgen kan het weer gebeuren. En overmorgen. Dweilen met de kraan open als je mij vraagt. De oorzaak pak je niet aan. Je bstrijdt het gevolg.
Wat betreft haat en gekken, in elk mens schuilt iets goeds. En met de juiste mensen en tact moet je dat proberen aan te spreken. Ook met Bin ALden zou men moeten praten. Al zou dat misschien via een omweg door het Afghaanse regime kunnen, onder druk gezet door de V.S., gebeuren die de Taliban weer bij zich roept.
[..]
quote:Mee eens. Ik denk alleen dat je je woede naar de juiste partij moet richten. Ik ga ook niet een ander in elkaar meppen omdat ze het met iemand eens is die mij iets aangedaan heeft.
Klopt. Zoals ik al de hele tijd zeg: geweld lost niks op.
Maar dit is de eeuwige discussie tussen 2 kwaden vind ik.
Wat is erger. Jarenlang onderdrukt worden en steeds dieper daardoor in je haat wegzakken of een keer zo'n verschrikkelijke daad uitvoeren.
quote:Sorry, maar de manier waarop je het stelde gaf mij gewoon kriebels en dan wordt ik pissig.
Hou je persoonlijke gerichte commentaar voor je.![]()
quote:Ook ik richt mijn aandacht daar niet alleen op en ben ook niet angstig zoals jij uit mijn tekst op de een of andere manier lijkt af te leiden. Wel vind ik dat degenen die heibel veroorzaken aangepakt moeten worden en niet dat de gewone "brave" burgers voor die mensen moeten wijken. Dat het nou eenmaal vaak wel gebeurt is helaas zo. Ik denk dat we daar dan ook keihard tegen op moeten treden en niet over ons heen moeten laten lopen zoals bij de al eerder aangehaalde rellen en het sloterparkbad wel degelijk is gebeurt.
Als jij zo angstig ingesteld bent moet jij weten. Ik richt mijn aandacht niet op alle slechte dingen. Zonder het af te doen als het bestaat niet, kun je er nog steeds bij stil staan op en nuchtere manier.
quote:Over persoonlijk commentaar gesproken.
Drama geval.
[..]
Over persoonlijk commentaar gesproken.
Nou en. Genoeg veilige plekken over, aansteller.
[..]
quote:Gelukkig niet. Volgens mij heeft Fok! geen rechter.
Oh en wie ben jij wel niet denk je? De rechter van Fok?
quote:Ik geef je mijn mening. Zo beter? Trouwens, waar zie je staan dat ik zeg dat ik beter dan jou ben?
Jij bent totaal niet in de positie om mij te geven wat ik verdien. Kijk even terug naar je eigen gefrustreerde aanvals posts en zie wie begint en denkt dat ze/hij beter is.
quote:Zoals je zelf hebt gezegd: Dan loop je toch lekker even een eindje om? Of gaat dat nu opeens niet op?
Je moet me niet lastig vallen. Doe ik ook niet met jou.
[..]
quote:Ik dacht dat je niet van persoonlijk commentaar hield?
Selectief lezen maar weer he. En in je eigen hoofdje conclusies trekken die gebaseerd zijn op je eigen gedachtenkronkels.
quote:Goed, je zegt het nergens, maar die indruk wekte je wel bij mij.
Waar zeg ik dat het overal pais en vree is.
quote:Jij daarentegen denkt dus wel beter te zijn dan mij. Weten we ook meteen weer waar je die veronderstelling die je eerder maakte vandaan gehaald hebt.
Ik weet denk ik beter dan jij dat er genoeg minder goedbedoelende mensen rondlopen.
quote:
Maar we hebben het nog altijd over een klein percentage van de bevolking hier.
quote:Dat is niet iets wat ik doe, dat is iets wat jij schijnbaar zo interpreteert. Ik constateer feiten die jij meteen afschildert als: er een wild west verhaaltje van maken. Ja... das handig....
Als jij er een Wild West verhaaltje en leventje van wilt maken moet jij weten. Dat is jouw probleem dan he.
quote:Ja DUH!
Op vrijdag 14 september 2001 13:50 schreef Buffie het volgende: En ik vraag me af waarom jij altijd in vechtpartijen raakt, want ik heb 20 jaar in R'dam gewoond, woon nu in A'dam en ik maak dat nooit mee. Vreemd...
Jij bent een vrouw! Hoe vaak kom jij in je eentje op Metro-stations 's avonds laat omdat je terug van je werk komt? Nooit zeker!
Nee, jij laat je altijd ophalen of met de auto. Zo kan ik het ook.
quote:Zou goed kunnen. Wat ermee wil zeggen is hoe moeilijk het kan zijn om daders te vinden en aan te wijzen. De groep is nu veel groter en de kans op het uiteindelijk vinden wie het brein hierachter is lijkt wat groter. Maar ik ben skeptisch over of een eliminatie een structurele oplossing is voor de langere termijn.
Zou dat bin laden ook niet kunnen zijn? En al is dat niet zo, nog denk ik dat die daders ook wel achterhaald zullen worden. De tijd zal het leren
quote:Mag jij vinden. Ik zie dat anders. Maar dat is een discussie voor filosofie. En die heb ik al eens gevoerd.
Ik vind het naief om te denken dat er elk mens iets goeds zit waar iets mee te doen zou zijn in positieve zin jegens de tegenpartij. Zeker met mensen die in staat zijn tot dit
quote:Mee eens. Maar als er ergens een huis in brandstaat ga je toch ook niet naar binnen. Soms is het beter voor je eigen veiligheid om een omweggetjes te maken. Is het daardoor altijd onveilig daar? Nee, niet als de politie zijn werk doet en probleemplekken in de gaten houdt.
Wel vind ik dat degenen die heibel veroorzaken aangepakt moeten worden en niet dat de gewone "brave" burgers voor die mensen moeten wijken. Dat het nou eenmaal vaak wel gebeurt is helaas zo.
quote:Die houding meet je je aan met je cynische posts. Maar je zit gewoon soms op een ander denkniveau dan mij. Zonder te willen zeggen wie van de twee het bij het rechte eind heeft. Wat ik wel nog wil zeggen is als je iets niet begrijpt, hoef je die ander niet meteen als dom te betitelen. Misschien ben jij wel diegene die het niet helemaal door heeft...
Trouwens, waar zie je staan dat ik zeg dat ik beter dan jou ben?
quote:Gezeik in de metro? De amsterdamse? Ik zit daar namelijk elke dag in, maar behalve dat er af en toe iemand een joint/sigaret/crackpijp rookt heb ik nog nooit iets meegemaakt wat nou zo heel erg was. Of nee, iemand legde ooit zijn voeten op de bank.
Op vrijdag 14 september 2001 13:44 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ja dag. Als ik moet werken ga ik gewoon met de metro hoor. Zo mooi worden, dat ik me door de terreur van een stel rotjochies van straat zou verjagen.
Ik maak me drukker om de nooduitgangen dan om een stelletje hangpupers of een paar junkies.
quote:De Rotterdamse... naar Slinge.....
Op vrijdag 14 september 2001 14:56 schreef links234 het volgende:[..]
Gezeik in de metro? De amsterdamse?
En jij werkt zeker tijdens kantooruren? Dan is er niks aan de hand nee.
Ik in de horeca, vaak 's avonds laat met dat ding. En dan is het wel even wat anders dan in de spits.
quote:Ik neem soms de metro van CS, via beurs naar Kralingse zoom, maar ook daar maak ik weinig mee waar ik wakker van lig.
Op vrijdag 14 september 2001 14:59 schreef HeindeKort het volgende:
Rotterdamse
quote:Doe maar dagelijks 's avonds laat. Dan mag je meepraten. Niet als je incidenteel een ritje overdag pikt.
Op vrijdag 14 september 2001 15:01 schreef links234 het volgende:[..]
Ik neem soms de metro van CS, via beurs naar Kralingse zoom, maar ook daar maak ik weinig mee waar ik wakker van lig.
quote:Jezus echt, en vrouwen kan niks overkomen zeker?
Op vrijdag 14 september 2001 14:51 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ja DUH!
Jij bent een vrouw! Hoe vaak kom jij in je eentje op Metro-stations 's avonds laat omdat je terug van je werk komt? Nooit zeker!
Nee, jij laat je altijd ophalen of met de auto. Zo kan ik het ook.
God echt, dat ik hier nog op inga, wat ben jij een domme boer met vooroordelen en iets te veel agressie in je. Ga je lekker afreageren in de sportschool ofzo. Ik weet in ieder geval wel dat ik nou juist een blokje omloop voor types zoals jij
quote:Voordat ik ga nog even hoor:
Op vrijdag 14 september 2001 15:07 schreef Buffie het volgende:[..]
Jezus echt, en vrouwen kan niks overkomen zeker?
Hoe vaak ik op metrostations kom? Vaak genoeg hoor, en ik laat me zeker niet ophalen want ik kan zelf lopen, ik heb geen polioGod echt, dat ik hier nog op inga, wat ben jij een domme boer met vooroordelen en iets te veel agressie in je. Ga je lekker afreageren in de sportschool ofzo. Ik weet in ieder geval wel dat ik nou juist een blokje omloop voor types zoals jij
quote:Over vooroordelen gesproken
wat ben jij een domme boer met vooroordelen en iets te veel agressie in je. Ga je lekker afreageren in de sportschool ofzo. Ik weet in ieder geval wel dat ik nou juist een blokje omloop voor types
Duh....
quote:L_E_Z_E_N
Op vrijdag 14 september 2001 15:07 schreef Buffie het volgende:Hoe vaak ik op metrostations kom? Vaak genoeg hoor, en ik laat me zeker niet ophalen want ik kan zelf lopen, ik heb geen polio
Hoe vaak kom jij 's avonds laat op metrostations?
Allebei aanstellers.
Nee hoor, nog even en we nuken elkaar wel
quote:Ow, zeur niet!!!
Op vrijdag 14 september 2001 15:29 schreef yvonne het volgende:
Heerlijk om te zien hoe moeilijk het toch schijnt te zijn om een mening te verkondigen en te verdedigen.Nee hoor, nog even en we nuken elkaar wel
quote:Hey, weer persoonlijk commentaar waar je zo fel tegen was? Wat gij niet wilt dat u geschiedt......
Op vrijdag 14 september 2001 15:28 schreef michelos het volgende:
2 klonen.Allebei aanstellers.
quote:Dat is inderdaad wel jammer, maar ik vind het eigenlijk niet erg, omdat het, nogmaals, mij om de discussie gaat. Het is wel jammer dat er zoveel posts gesleten worden door een vete tussen Michelos en Hartslag. Ze hebben beide punten, en in rustig water liggen ze wellicht zelfs meer op een lijn dan ze zouden denken.
Op vrijdag 14 september 2001 15:48 schreef Lecy Luto het volgende:
HAHAHAHAHA jongens ik lig echt blauw van het lachen na deze Topic. Hij begon zo serieus en goed door Chocomoez, maar jullie hebben 'm veranderd in een echte soap....eigenlijk wel triest.
Er moet hoe dan ook op een punt weer gepraat worden, misschien zelfs (helaas) na een woIII. Mensen moéten naast elkaar kunnen leven, anders houdt het op. Zoals Hartslag zegt, dan kun je strax nergens rustig komen zonder op je hoede te zijn. Want laten we eerlijk zijn, geweld roept geweld op, zie de eeuwige strijd in Israel! Als je het daar niet mee eens kan zijn, dan raad ik je aan je aan te sluiten bij de fundamentalisten te gaan. Of het nou de CD is of de Al Queba.
Volgens mij doet die Bin Laden het niet meer voor zijn geloof, maar voor de roem. Hij is toch immers zo rijk? Rijken schijnen zich snel gaan te vervelen...
quote:dacht ik ook ja, het is jammer dat hij en zijn medestanders de moslims hier in meetrekken, dat boeit ze geen flikker
Op vrijdag 14 september 2001 22:30 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Volgens mij doet die Bin Laden het niet meer voor zijn geloof, maar voor de roem. Hij is toch immers zo rijk? Rijken schijnen zich snel gaan te vervelen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |