abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:06:08 #1
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1633310
Dit is onze kans dat onze zo beschaafde en ontwikkelde westen daadwerkelijk vrede kan brengen zonder bloedvergieten. Zoals de bijbel ervan doorweekt is. (ik ben géén gelovige)

Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.

Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:09:49 #2
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1633346
Ik zeg afmaken.

Andere taal kennen ze niet, je ziet dat netjes doen niet helpt.

Osama Bin Laden is een varken
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:11:59 #3
10152 Buffie
There is only one
pi_1633360
Noem me naief, maar ik geloof niet in fysiek terugslaan. Dit veroorzaakt oorlog, met gevolgen die, zeker in deze eeuw met al die nieuwe wapens, niet meer te overzien zijn.

Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, maar is er geen andere oplossing om daders te straffen? Zonder bloedvergieten van onschuldige mensen, zonder een WOIII te veroorzaken en de wereld om zeep te helpen? Wat kan de NAVO doen zonder meteen een land plat te bombarderen en toch dit soort vreselijke aanslagen en terrorisme te vergelden?

Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
pi_1633371
heindekort, je hebt voor mij gelijk, geen pardon meer.
Platgooien, de hele hap.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:13:55 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1633384
Nu terugslaan en daarna ons alleen met eigen zaken bemoeien. Met bemoeienissen kweek je toch alleen maar haat.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:14:27 #6
1505 Lecy Luto
Bijna raak...........
pi_1633388
Oorlog is geen oplossing. Denk alleen wel dat misdaders naar rato van hun daden gestraft moeten worden, ook als waarschuwing.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:14:42 #7
15660 chocolatemoeze
pi_1633392
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:13 schreef nipeng het volgende:
Nu terugslaan en daarna ons alleen met eigen zaken bemoeien. Met bemoeienissen kweek je toch alleen maar haat.
Nog beter ja, uiteraard moet er wel rechtvaardigheid zijn!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1633413
Eerst maar even zeker weten wie er achter zit?

Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.

Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.

vrijdag 14 september 2001 @ 10:16:59 #9
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_1633418
Het zal geen nut hebben als wij gaan zeggen; "Wij staan boven de terroristen". Zij zullen vervolgens lekker doorgaan met het "nuken" van ons, terwijl wij er niets tegen doen.

Dus gewoon de daders genadeloos straffen. Het zal wel geen WW3 worden, maar oorlog wordt het zeker. Daar durf ik wel geld op in te zetten (tenzij het een binnenlandse groepering is geweest die de aanval heeft uitgevoerd!).

I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:18:20 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1633431
enge mensen hier die maar al te graag een derde wereld oorlog willen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:20:21 #11
15660 chocolatemoeze
pi_1633449
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef RipCurl het volgende:
Het zal geen nut hebben als wij gaan zeggen; "Wij staan boven de terroristen". Zij zullen vervolgens lekker doorgaan met het "nuken" van ons, terwijl wij er niets tegen doen.
Klinkt ff heel zoetjes, maar soms kun je er wél wat tegen doen, en dat is zelverdediging. Ohjah, dan wordt er gezegd dat zoiets niet voorkomen kan worden en dat alles meteen een politiestaat word. Not! Als men in een land met een schillemesje een vliegtuig kan kapen leef ik liever in een politiestaat.

Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.

vrijdag 14 september 2001 @ 10:21:20 #12
15660 chocolatemoeze
pi_1633458
Noot. Aikido is trouwens geen sport, maar een krijgskunst. Sport is in competitieverband, de krijgskunst gebaseerd op een filosofie.
pi_1633498
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:20 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.

Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.
pi_1633553
Het zou dom zijn een WO III te ontketenen.

Dit soort terrorisme valt niet uit te roeien op basis van vergelding. Net zo primitief IMHO als de terreur zelf.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:35:39 #15
15660 chocolatemoeze
pi_1633596
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:25 schreef Snof het volgende:

[..]

Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.

Misschien niet inderdaad, het is erg moeilijk tegen te houden, maar technologie ontwikkeld zich snel tegenwoordig. En als er meer geld in inlichtingen diensten worden gepompt bijvoorbeeld...
Mensen schreeuw ook te snel om hun privacy, maar diezelfde privacy kan wel eens de lucht in worden geblazen als er helemaal geen toezicht is.

Ik dacht altijd dat de CIA alles wist, zelfs wanneer je weer eens liep te breien op het kleine kamertje. Spionagesattelieten, onderscheppen van telefoonverkeer, infiltraties... Blijkbaar was dat niet voldoende, misschien kan het daar beter?

Ik denk meer geld in dat soort dingen dan in het militaire apparaat op de lange termijn je meer zal opleveren. Zo niet, dan blijft geweld voor altijd de manier ben ik bang.

pi_1633604
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:06 schreef chocolatemoeze het volgende:
Dit is onze kans dat onze zo beschaafde en ontwikkelde westen daadwerkelijk vrede kan brengen zonder bloedvergieten. Zoals de bijbel ervan doorweekt is. (ik ben géén gelovige)

Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.

Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?

Goh.. als ik jou posts zo lees ben je wel een softy he? Ik zet niet dat we alle islamieten af meoten maken.. maar van mij mogen ze afghanistan platbombarderen mochten ze er iets mee te maken hebben.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:40:12 #17
15651 HeindeKort
pi_1633636
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef BartF het volgende:
Eerst maar even zeker weten wie er achter zit?

Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.

Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.

Afghanistan IS een land vol extremisten.
Dit is een mooie gelegenheid om het middeleeuwse Taliban regime terug naar de middeleeuwen te sturen.
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:47:00 #18
15660 chocolatemoeze
pi_1633708
Yo, softie of niet dat interesseert me dus geen ruk. Termen als softie komen alleen maar voort uit testosteron en alle andere stoffen in je lichaam die mij zo mannelijk maken. Alleen kijk ik wel iets verder dan mijn eerste ingeving, wat dacht jij dat mijn eerste gedachte was? Túúrlijk dacht ik ook, platgooien die lui!
Maar wat me wel interesseert is of ik dadelijk de mensen om me heen binnen 0.03 seconden zie vaporiseren....

En daarbij, niemand verdient te sterven. Maar die discussie wil ik graag met je aan op het filosofie-forum.

vrijdag 14 september 2001 @ 10:48:21 #19
15651 HeindeKort
pi_1633720
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:47 schreef chocolatemoeze het volgende:
En daarbij, niemand verdient te sterven.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
pi_1633745
quote:
Afghanistan IS een land vol extremisten
Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:53:50 #21
15651 HeindeKort
pi_1633754
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:52 schreef michelos het volgende:

[..]

Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.

Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken.

Leer je nog wel later op school.

pi_1633762
Hard op hard leidt tot meer geweld, dus laten we wederom hopen dat bush samen met alle andere landen de daders vind en er verder geen grote drama van maakt.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:55:32 #23
15660 chocolatemoeze
pi_1633764
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:53 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken.

Leer je nog wel later op school.

In die context gezien heb je gelijk...
pi_1633792
quote:
Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken
En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.

Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.

pi_1633800
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:58 schreef michelos het volgende:

[..]

En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.

Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.

idem wisten ze niet wat ze op hun hals haalden toen ze de WTC en zo platgooiden..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')