Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.
Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?
Andere taal kennen ze niet, je ziet dat netjes doen niet helpt.
Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, maar is er geen andere oplossing om daders te straffen? Zonder bloedvergieten van onschuldige mensen, zonder een WOIII te veroorzaken en de wereld om zeep te helpen? Wat kan de NAVO doen zonder meteen een land plat te bombarderen en toch dit soort vreselijke aanslagen en terrorisme te vergelden?
quote:Nog beter ja, uiteraard moet er wel rechtvaardigheid zijn!
Op vrijdag 14 september 2001 10:13 schreef nipeng het volgende:
Nu terugslaan en daarna ons alleen met eigen zaken bemoeien. Met bemoeienissen kweek je toch alleen maar haat.
Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.
Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.
Dus gewoon de daders genadeloos straffen. Het zal wel geen WW3 worden, maar oorlog wordt het zeker. Daar durf ik wel geld op in te zetten (tenzij het een binnenlandse groepering is geweest die de aanval heeft uitgevoerd!).
quote:Klinkt ff heel zoetjes, maar soms kun je er wél wat tegen doen, en dat is zelverdediging. Ohjah, dan wordt er gezegd dat zoiets niet voorkomen kan worden en dat alles meteen een politiestaat word. Not! Als men in een land met een schillemesje een vliegtuig kan kapen leef ik liever in een politiestaat.
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef RipCurl het volgende:
Het zal geen nut hebben als wij gaan zeggen; "Wij staan boven de terroristen". Zij zullen vervolgens lekker doorgaan met het "nuken" van ons, terwijl wij er niets tegen doen.
Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.
quote:Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.
Op vrijdag 14 september 2001 10:20 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Zelverdediging is een effectief middel, kost jou minder energie dan je aanvaller en zo put je hem uit. Kijk maar naar de echt verdedigingssport Aikido. Met serene rust, soeplesse en elegantie wordt elke aanval afgeslagen totdat de aanvaller inziet dat aanvallen geen nut meer heeft.
Dit soort terrorisme valt niet uit te roeien op basis van vergelding. Net zo primitief IMHO als de terreur zelf.
quote:Misschien niet inderdaad, het is erg moeilijk tegen te houden, maar technologie ontwikkeld zich snel tegenwoordig. En als er meer geld in inlichtingen diensten worden gepompt bijvoorbeeld...
Op vrijdag 14 september 2001 10:25 schreef Snof het volgende:[..]
Tegen terrorisme is geen zelfverdediging mogelijk. Vooral zelfmoordacties kun je niet tegen houden, ook niet met alle rust, souplesse en elegantie van de wereld.
Ik dacht altijd dat de CIA alles wist, zelfs wanneer je weer eens liep te breien op het kleine kamertje. Spionagesattelieten, onderscheppen van telefoonverkeer, infiltraties... Blijkbaar was dat niet voldoende, misschien kan het daar beter?
Ik denk meer geld in dat soort dingen dan in het militaire apparaat op de lange termijn je meer zal opleveren. Zo niet, dan blijft geweld voor altijd de manier ben ik bang.
quote:Goh.. als ik jou posts zo lees ben je wel een softy he? Ik zet niet dat we alle islamieten af meoten maken.. maar van mij mogen ze afghanistan platbombarderen mochten ze er iets mee te maken hebben.
Op vrijdag 14 september 2001 10:06 schreef chocolatemoeze het volgende:
Dit is onze kans dat onze zo beschaafde en ontwikkelde westen daadwerkelijk vrede kan brengen zonder bloedvergieten. Zoals de bijbel ervan doorweekt is. (ik ben géén gelovige)Deze topic heb ik geopend om eens te zien hoeveel mensen er nu lief en leuk vrede willen, of voor altijd willen blijven vechten.
Persoonlijk kies ik voor de eerste optie, maar de mens is er helaas niet voor weggelegd, dat blijkt wel. Is er nog een kans?
quote:Afghanistan IS een land vol extremisten.
Op vrijdag 14 september 2001 10:16 schreef BartF het volgende:
Eerst maar even zeker weten wie er achter zit?Voor een hand vol extremisten kun je niet een land plat gooien.
Maar stevig straffen lijkt me een goede zaak.
En daarbij, niemand verdient te sterven. Maar die discussie wil ik graag met je aan op het filosofie-forum.
quote:Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Op vrijdag 14 september 2001 10:47 schreef chocolatemoeze het volgende:
En daarbij, niemand verdient te sterven.
quote:Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.
Afghanistan IS een land vol extremisten
quote:Nee.
Op vrijdag 14 september 2001 10:52 schreef michelos het volgende:[..]
Erg foute opmerking. De wereld is zwart wit he.
Leer je nog wel later op school.
quote:In die context gezien heb je gelijk...
Op vrijdag 14 september 2001 10:53 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken.Leer je nog wel later op school.
quote:En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Nee.
Maar soms moet je ergens een streep trekken, op individualisme kan je geen beleid maken
Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.
quote:idem wisten ze niet wat ze op hun hals haalden toen ze de WTC en zo platgooiden..
Op vrijdag 14 september 2001 10:58 schreef michelos het volgende:[..]
En die streep ligt bij jou over het hele land Afghanistan.
Ga je heel diep schamen met je dierlijke instict.Je hebt geen flauw idee wat je je op je hals haalt als je daar alles plat gooit. Kortzichtige.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |