abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23759780
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:04 schreef mikezwet het volgende:
Mijn muziek (intresse) geschiedenis is ook wel ...... van bassie en adriaan, kinderhouse, en smurvenhouse naar top40 shit (was er iets anders dan?) naar creed, bush, rem naar offspring, blink 182, green day, naar nofx, bad religion, millencolin naar 1208, ten foot pole, afi, boy sets fire en.....................
wil ik dit allemaal in 1 zin zien?
Ben hier ook begonnen met The Offspring en iets later Blink 182. Beide bands luister ik nog erg veel naar aangezien ze nog steeds tot mijn favorieten behoren
That's The Way Things Go
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:58:35 #152
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23759976
Ik ben ook via de metal(core) in hardcore gekomen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23761265
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:22 schreef =HellFire= het volgende:
Toevallig heb ik onthouden dat dat DR het ooit eens over PW had gehad. En tuurlijk kunnen mensen via metal erin gerold zijn. Ik beweer ook niet dat het niet anders kan.

Wat ik wel soms apart vind is dat men nu compleet een genre afkraken.
Juist . En PW kan ik nog steeds waarderen.
Ik ben eigenlijk via Napalm Death, Offspring, en PW in de HC terecht gekomen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23764418
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:58 schreef Sjoewe het volgende:
Ik ben ook via de metal(core) in hardcore gekomen
ik ben via de happy hardcore in de punk hardcore gekomen..

Ik had alle ravers revolution platen
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  zondag 5 december 2004 @ 01:32:21 #155
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_23770958
Serieus? Want dat zou best wel fout zijn...
jeweetz
pi_23771441
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 20:21 schreef Kletz het volgende:

[..]

ik ben via de happy hardcore in de punk hardcore gekomen..

Ik had alle ravers revolution platen
hoe komt het? Toevallig een keer een hardcore cd gekocht of gedownload en het bleek ineens fijne punk hardcore te zijn
That's The Way Things Go
  zondag 5 december 2004 @ 03:31:12 #157
42555 Tomek
Take on the world!
pi_23772628
Eens even die laatste cd van Strung Out aan het luisteren. Ben die stem wel een beetje zat, maar het klinkt wel bruut op zich.
pi_23778311
Exile in Oblivion rockt. Goeie plaat.
  zondag 5 december 2004 @ 15:45:25 #159
57236 Riothippie
hoezo, geen pinguin?
pi_23779309
hehe, ik ben via normaal naar guns en roses naar nirvana gegroeid, en toen kwam green day, en offspring, een kleine metal dip tussendoor, maar via dat weer terug naar punk, en nu crust punk hardcore grind fanaat.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_23779470
Hehe, GnR daar heb ik vroegah ook veel naar geluisterd Wel leuk om dan op Lowlands mijn helden toch nog live te zien, alhoewel die pisnicht van de Stone Temple Pilots natuurlijk nog geen Axel is.
War. War never changes.
pi_23781930
hehe ik heb ook tussendoor nog ff een metal-dip gehad, zoals Riothippie mooi zegt. Nu is het bijna alleen maar punk wat ik luister
That's The Way Things Go
  zondag 5 december 2004 @ 19:07:35 #162
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_23783085
Nou ik luister nogsteeds evengraag metal als eerst... Hoewel, even graag... Metalgigs doe ik (bijna) niet meer hoor, stelletje arrogante kwallen daar.
jeweetz
pi_23784012
En dat is in de hardcore niet zo wil je zeggen?
  zondag 5 december 2004 @ 20:22:06 #164
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_23784335
Niet zo erg als in de metalscene
jeweetz
pi_23791739
Hellfire heeft gelijk.
Ik heb geen last van de arrogantie binnen de metalscene. Iig., niet meer dan je ook bij de punkscene tegenkomt. Ik vrees zelfs nog minder.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23794919
Hmm, zoek ik zelf op de een of andere manier dan altijd ruzie?
jeweetz
pi_23794982
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:04 schreef Rhinestone het volgende:
Hmm, zoek ik zelf op de een of andere manier dan altijd ruzie?
Misschien ligt het aan die arrogante houding van je. .
pi_23795753
Hij kickbokst in de pit, wat wil je met al die metallui?
  maandag 6 december 2004 @ 12:00:46 #169
57236 Riothippie
hoezo, geen pinguin?
pi_23795916
lol
Maar Diverse_Reality is dan ook zo arrogant dat het niet te overtreffen valt, en het hem niet eens opvalt
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 6 december 2004 @ 12:16:06 #170
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23796294
In Utrecht is juist de hardcore scene maf, beetje gasten die voor het podium gaan staan en verder niet bewegen. Pitten is dan echt not done. Met metalscene valt het wel mee, behalve dat er van die irrirtante death/blackmetal apen met miljoenen spikes lopen, ik ben al blij dat ik allebei mn ogen nog heb
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23796428
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:52 schreef Seborik het volgende:
metal is voor de mensen die het een beetje te hard vinden gaan in de Hardcore dus gaan ze een stapje terug... stelletje mietjes

maandag 6 december 2004 @ 12:24:47 #172
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23796483
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:21 schreef Kletz het volgende:

[..]

metal is voor de mensen die het een beetje te hard vinden gaan in de Hardcore dus gaan ze een stapje terug... stelletje mietjes

Ja behalve dus in Utrecht Beetje met je armen over elkaar knikkend naar het podium kijken.
Bij Dillinger Escape plan was het wel weer echt hardcore pitten en door de mic mee bleren
pi_23796603
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:24 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ja behalve dus in Utrecht Beetje met je armen over elkaar knikkend naar het podium kijken.
Bij Dillinger Escape plan was het wel weer echt hardcore pitten en door de mic mee bleren
Ik trek Dillinger dus echt niet......te chaotisch!!!!

Live op Lowlands gezien... na 2 nummers weggelopen.
pi_23797269
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:29 schreef Kletz het volgende:

[..]
Live op Lowlands gezien... na 2 nummers weggelopen.
Idioot !

Maar ik ben ook via GNR, Metallica, Nirvana, Greenday, Nofx, Pennywise en toen uiteindelijk Eurocore (wat ik nu nog amper luister) daarna metal, en daarna een stapje chaotischer (TDEP, Converge)

Kletz hoe was "dit was het nieuws"
En donderdag Mac - Attack ?
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_23797380
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:00 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

Idioot !

Maar ik ben ook via GNR, Metallica, Nirvana, Greenday, Nofx, Pennywise en toen uiteindelijk Eurocore (wat ik nu nog amper luister) daarna metal, en daarna een stapje chaotischer (TDEP, Converge)

Kletz hoe was "dit was het nieuws"
En donderdag Mac - Attack ?
Niet geweest haha... Ik was in Hilversum bij marcel maar die had problemem met systeem bij zijn werk dus konden we er niet meer naar toe haha.. niets voor niets met de trein geweest en kou zitten lijden!!!! maar ja shit happens

Jup Donderdag mac open (dan is de officiele opening voor genodigden) en vanaf deze vrijdag 7 dagen in de week vanaf 3 uur 's middags... Dus spread the word zou ik zeggen!!!=
pi_23797565
http://www.rhino.com/store/ProductDetail.lasso?Number=73926

Vorige week deze box gekocht. Dat is pas punk. Zelfs Sick of It All kan er niet tege op.
pi_23797656
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:

Vorige week deze box gekocht. Dat is pas punk. Zelfs Sick of It All kan er niet tege op.
Van Blondie tot aan Sham 69 haha....

Neej dit is niet de punk die ik vet vind... Geef mij maar gewoon de lekkere skate punk.

Maar als je van deze punk houdt, is het zeker een vette box. Dat dan weer wel.
  maandag 6 december 2004 @ 14:21:04 #178
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23798909
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:14 schreef Seborik het volgende:

Ik zie Joy Division, Joe Jackson, Ultravox, niet echt namen die vandaag de dag nog als punk gezien worden. Ik ben zelf wel liefhebber van het eind jaren 70 werk, maar dan vooral de namen die minder bekend waren bij het grote publiek. Die zijn over het algemeen net een tikkeltje rauwer en rebelser, en dat hoor ik graag.

Als we het over Nederlandse punk uit die tijd hebben vind ik vooral de Helmettes erg goed en van iets later The Rousers. En begin jaren 80 de eerste 2 singels en de eerste LP van de Trockener Kecks, geweldig!
pi_23799395
Trockener Kecks, ik hoor je er al een hele tijd over. Toch maar iets van luisteren. Ken maar 1 nummer van ze, een vrij nieuw nummer, totaal geen punk oid, maar klonk beter dan mening ander Nederlandse band.

Overigens, Hippe, ga je, of iemand anders natuurlijk, ook naar Groezrock 2005 in België? 7 Seconds komt.
pi_23799830
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:06 schreef Kletz het volgende:

[..]

Niet geweest haha... Ik was in Hilversum bij marcel maar die had problemem met systeem bij zijn werk dus konden we er niet meer naar toe haha.. niets voor niets met de trein geweest en kou zitten lijden!!!! maar ja shit happens

Jup Donderdag mac open (dan is de officiele opening voor genodigden) en vanaf deze vrijdag 7 dagen in de week vanaf 3 uur 's middags... Dus spread the word zou ik zeggen!!!=
hehe, wel kut want DWHN is een tof programma.
Donderdag ben ik er ook, kreeg een uitnodiging, moet jij draaien trouwens ?

Gratis drank ?
www.rectify.nl
pi_23800460
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:21 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Ik zie Joy Division, Joe Jackson, Ultravox, niet echt namen die vandaag de dag nog als punk gezien worden. Ik ben zelf wel liefhebber van het eind jaren 70 werk, maar dan vooral de namen die minder bekend waren bij het grote publiek. Die zijn over het algemeen net een tikkeltje rauwer en rebelser, en dat hoor ik graag.

Als we het over Nederlandse punk uit die tijd hebben vind ik vooral de Helmettes erg goed en van iets later The Rousers. En begin jaren 80 de eerste 2 singels en de eerste LP van de Trockener Kecks, geweldig!
Het is natuurlijk niet de ultieme, ultieme, ultieme box, want sommige dingen wilden ook niet meewerken ivm dat eeuwige rechtengezeur. Ik heb nog wel een andere box met allemaal 'underground'-zooi en dat hoor je er dan ook wel aan af.
pi_23801658
kletz, volgende kans op Strike Anywhere.

Dec. 14- Hannover, Germany @Faust
Dec. 15- Essen, Germany @Zeche Carl
Dec. 16- Wiesbaden, Germany @Schlachthof
Dec. 17- Chemnitz, Germany @Talschock
Dec. 18- Wurzburg, Germany @Soundpark Ost
Dec. 19- Karlsruhe, Germany @Cafe Gotec
Dec. 20- Munster, Germany @Gleis 22
Dec. 21- Bremen, Germany @Schlachthof-Bremen
Dec. 22- Gutersloh, Germany @Weberei
Dec. 23- Dusseldorf, Germany @Zakk

More dates to come

www.exitenglish.com
www.rectify.nl
  maandag 6 december 2004 @ 17:24:57 #183
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23802226
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:38 schreef Seborik het volgende:
Het is natuurlijk niet de ultieme, ultieme, ultieme box, want sommige dingen wilden ook niet meewerken ivm dat eeuwige rechtengezeur. Ik heb nog wel een andere box met allemaal 'underground'-zooi en dat hoor je er dan ook wel aan af.
Heb je die Nederpunk cd van Epitaph? Die schijnt wel aardig ultiem te zijn wat nederpunk betreft, ik zoek hem nog.
pi_23802251
Nee, zeldzame plaat?
  maandag 6 december 2004 @ 17:57:35 #185
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23802781
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:26 schreef Seborik het volgende:
Nee, zeldzame plaat?
Nee hoor, gewoon een verzamelcd-tje uit 1996 op Epitaph, maar ik kan hem gewoon nergens vinden. Er is ook nog een bootleg LP van, Killed By Epitaph, van iemand die vond dat deze bands op vinyl thuishoren.

De originelen zijn wel erg zeldzaam, waar de nummers op de cd vandaan komen
pi_23803922
quote:
Op maandag 6 december 2004 11:52 schreef Seborik het volgende:
lol, dat heb ik 1 keer gedaan, lachen hoe iedereen opeens weg was uit de pit als je daar met z'n 2'en staat te kickboxen XD
jeweetz
  maandag 6 december 2004 @ 19:18:22 #187
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23804449
Seborik: Die cd op Epitaph heet I'm sure we're gonna make it. Dit is de tracklist van de bootleg op dubbel-LP, alleen het aantal kanten verschilt van de Epitaph cd, de tracks niet:

Side One
Ivy Green-I'm Sure We're Gonna Make It
Helmettes-I Don't Care What People Say
Panic-Requiem for Martin Heidegger
Flyin Spiderz-City Boy
Speedtwins-I Hate Football
Paul Tornado-Van Agt Casanova

Side Two
Suzannes-Teenage Abortion
Tits-Daddy is My Pusher
Mollesters-Plastic
Filth-Don't Hide Your Hate
God's Heart Attack-Treat Me Like a Doll
Helmettes-Half Twee
Mecano Ltd-Fools
Subway-Jesus Loves Me (But I Don't Care)

Side Three
Mort Subite-ich Liebe Ulrike
Brommers-Miracles
B V D -Look Out for the Cops
Shith-Tonight She's By My Side
Coitus Int-I Shouldn't Go

Side Four
Vopo's-Menten
Ex-Human Car
Nixe-Searching
Rondos-A Black and White Statement
Nitwitz-I'm So Lazy
Trockener Kecks-Lang Zo Aardig Niet
Frites Modern-Bionic Adventure

maandag 6 december 2004 @ 22:34:52 #188
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_23808766
Iemand bekend met Transmission0 (ex-Reveal) ?
pi_23809109
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:34 schreef Cappadaan het volgende:
Iemand bekend met Transmission0 (ex-Reveal) ?
Saaie nederlandse (oude) Cave In rip-off.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 6 december 2004 @ 22:58:55 #190
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_23809279
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:49 schreef OMG het volgende:

[..]

Saaie nederlandse (oude) Cave In rip-off.
Daar zijn de meningen dan behoorlijk over verdeeld. Daarnaast kun je ze eigenlijk niet vergelijken met Cave In, als je natuurlijk de CD geluisterd hebt.
pi_23809329
Heb ze twee keer gezien en de CD in de winkel beluisterd. Zelfs de prints op de t-shirts zijn behoorlijk Cave In achtig.

Maar goed, smaken verschillen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 6 december 2004 @ 23:12:21 #192
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23809543
Oude Cave In (Dillinger stijl) of nieuwe Cave In (emo stijl)?
pi_23809691
Cave In ten tijde van Beyond hypothermia en Until your heart stops. Al is het nieuwe Cave In materiaal weer een mix van het oude en nieuwe (dus cleane vocals met gebrul). Ik zou oude Cave In eerder plaatsen tussen Coalesce en Botch dan ze naast TDEP te zetten, al komt het allemaal uit dezelfde hoek.
  maandag 6 december 2004 @ 23:25:24 #194
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23809902
Heb het al een tijdje niet meer gehoord, heb hier Untill your hart stops (van de oude garde) maar ik weet nog wel dat het me een beetje aan het (weliswaar afgezwakte) chaotische van Dillinger deed denken. Nieuwe plaat (Antenna) vind ik erg mooi, maar ik kan me voorstellen dat er wel fans op afhanken.
  dinsdag 7 december 2004 @ 11:26:11 #195
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_23817390
Het nieuwe geluid van Cave In(na Antenna) is weer eens veel veranderd.
Kheb laatst wat mp3 gehoord maar dat is gewoon stonerrock geworden......jammer
  dinsdag 7 december 2004 @ 13:42:12 #196
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23819399
Die plaat is hardstikke mooi! (mijn mening dan) Maar je moet 'm niet met Cave In in je achterhoofd gaan luisteren.
  dinsdag 7 december 2004 @ 19:07:52 #197
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_23822116
ik bedoel niet Antenna maar het materiaal waarmee ze nu optreden.
pi_23832542
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:44 schreef =HellFire= het volgende:
ga je, of iemand anders natuurlijk, ook naar Groezrock 2005 in België? 7 Seconds komt.
Wellicht ga ik in 2005 weer. Afgelopen keren was het er goed toeven (lekkere broodjes!).
Als een van de geruchten (of meerdere) waarheid blijkt te worden, dan ga ik zeker. (geruchten zijn; Warped tour (met o.a. Rise Against) / Turbonegro / Social Distortion).

(oh ja, als iemand het eerste album van Bad Religion nog op LP wil, zie dan m'n ebaysales. Ik heb hem dubbel....)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_23833264
Ik ga denk ik ook. De bands die komen spreken mij zeer aan. En Social D is natuurlijk geweldig.

En damn dude, daar kun je nog flink mee kassen, met zo'n LP... mint?
pi_23839192
Nee niet mint, maar wel redelijke staat. En flink kassen valt wel mee hoor. Als iemand er 14 voor over heeft kan hij hem krijgen (heb ik er ook voor betaald). Hij doet wel eens 40 dollar in Amerika, maar ja, de dollar is nog minder waard dan de italiaanse lire op haar dieptepunt.... Maar ja, de meeste amerikanen kopen liever niet buiten de VS, dus ik verwacht hem niet voor meer dan 14 kwijt te raken. Ik heb how could hell trouwens ook dubbel op cd, maar ik twijfel of ik er een van wegdoe... ik heb zowel de 80-85 versie als de remaster - ze zijn echter qua muziek identiek (qua artwork niet).
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')