En echt waren, en tijdloos waren en de werkelijke uitvinders van de punkrock waren.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:23 schreef Jimmy het volgende:
Nummer 15 van het punk & hardcore topic. Ik heb het topic dit keer genoemd naar een nummer van the Ramones, die natuurlijk, veel cooler waren dan bijv. the Sex Pistols
iddquote:Op zondag 21 november 2004 23:51 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
En echt waren, en tijdloos waren en de werkelijke uitvinders van de punkrock waren.
Sex Pistols en anarchie dood, punkrock springlevend!
Ik vind een hele zooi generes wel lekker luisteren, maar er gaat natuurlijk niks boven hardcore. Hoef dan ook niet hard te zijn voor mij. Ik kan zelfs van Norah Jones en Robbie Williams genietenquote:Op zondag 21 november 2004 23:35 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik kan me zelf de tijd nog herinneren dat ze hardcore speelden en je hier in de buurt niet op een show kon komen of zij stonden ook op de flyer. Maar dat betekend nog niet dat ik er helemaal los op ga, daar is meer voor nodig dan een hardcore-verleden.
En voor een Caliban-hooligan lijkt het me juist helemaal niet hard.
Als we naar de gezondheid van de bandleden kijken denk ik dat de Ramones doder zijn dan de Sex Pistols. En anarchie dood? Wat veel mensen vergeten is dat anarchie geen punkband of slogan is, maar een politieke staat en een politiek ideaal. En dit ideaal leefde niet alleen in de punkwereld, maar ook in andere subculturen.quote:Op zondag 21 november 2004 23:51 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
En echt waren, en tijdloos waren en de werkelijke uitvinders van de punkrock waren.
Sex Pistols en anarchie dood, punkrock springlevend!
Crust, de meest onzinnige vorm van punk. Preken over alles wat volgens hun fout is, maar op zo'n manier dat alleen mensen die er al precies hetzelfde overdenken bereikt worden.quote:Op maandag 22 november 2004 13:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Anarchie is ook zeker niet dood. Waarschijnlijk schenken de mensen en bands in de punk/hardcore stroming die jij volgt hier gewoon geen aandacht aan. Maar in bijvoorbeeld de anarchopunk en crustcore-wereld wordt hier nog wel over gesproken.
Liever punkrock dan crustpunk.quote:En punk-rock, is dat niet die aangelengde en verwaterde vorm van punk, die radio-vriendelijk is en daarom ook voor de pubertjes met gevoelige oren te beluisteren is?
Punk is niet dood, punkers zijn zeikerds.quote:Punk is niet dood, punk is ziek!
Rotterdam toch? De zanger is een goede vriend van m'n zusje d'r vriend. Binnen onze vriendengroep is 'de Face Tomrrow-kanker' onderhand een begripquote:Op maandag 22 november 2004 02:06 schreef Rhinestone het volgende:
Sjoewe, ga jij eens uitzoeken waar ze vandaan komen, dan begrijp je wel waarom ze dat doen![]()
[Edit: ok whatever, tis al laat]
Was toch een van die uitgekotste gasten van de Misfits die het begonnen was? Johnny Ramone sympathiseerde als enige van de vier wel met de Republikeinen ja, en was groot fan van Reagen en Bush geloof ik.quote:Op maandag 22 november 2004 20:19 schreef Sjoewe het volgende:
De combo Punk en Anarchisme is maar al te vaak een slap excuus voor aandacht trekkerij geweest, IMHO. Johnny Rotten geilde op de aandacht, de overgebleven Ramone bekend dat anarchy slechts een mooie kreet was, en wierp zich op als gezicht op http://www.conservativepunk.com/ om daar rechtse standpunten te verkondigen.
Punkers zijn ook mensen, en daarom zijn ze niet verantwoordelijker of integerder dan anderen, ik vind het anarchy gedoe altijd maar slap gejengel in de marge.
Joey in elk geval niet. Het nr Bonzo goes to Bittsburg is een van de weinige politieke nummers van de Ramones, en die is voor zover ik weet tegen Reagan gericht.quote:Op maandag 22 november 2004 21:55 schreef =HellFire= het volgende:
Was toch een van die uitgekotste gasten van de Misfits die het begonnen was? Johnny Ramone sympathiseerde als enige van de vier wel met de Republikeinen ja, en was groot fan van Reagen en Bush geloof ik.
En ook erg onrealistisch. Geef mij dan maar democratie met al zijn gebreken.quote:Op maandag 22 november 2004 22:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ja maar linkse teksten is wel wat anders dan anarchisme preken, dat is namelijk echt scheit aan iedere vorm van gezag hebben.
Er zat 100% zeker een ramone tussen, ik weet het nog omdat mn mond openviel van verbazing.quote:Op maandag 22 november 2004 22:49 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Joey in elk geval niet. Het nr Bonzo goes to Bittsburg is een van de weinige politieke nummers van de Ramones, en die is voor zover ik weet tegen Reagan gericht.
Ik dacht ook dat die conservative punk figuur er eentje van de Misfits was trouwens, niet een Ramone.
Zat ja... Het was zekersteweten Johnny, en zoals je wel weet is die ook de pijp uit.quote:Op maandag 22 november 2004 23:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Er zat 100% zeker een ramone tussen, ik weet het nog omdat mn mond openviel van verbazing.
Het grote probleem is dat die 15jarige jochies met zo'n omcirkelde A op hun legerjack geen idee hebben wat anarchie werkelijk zou kunnen zijn. In de Johnny Rotten variant is het inderdaad "schijt aan alle regels", maar hebben die jongens met die A op hun jas weleens iets van Bakoenin gelezen? (En, ja, ik geef toe dat het anarchisme van Bakoenin geen echte anarchie is, maar meer anarchie met het pistool op tafel.) Maar kennen die mensen Emma Goldman en Max Stirner (een 19de eeuwse anarchist, maar zijn idee van anarchie past nu misschien beter bij de VVD). Hebben ze weleens een boek gelezen van Anton Constantse, een Nederlandse anarchist, met een rij boeken op zijn naam? Ik weet zeker van niet.quote:Op maandag 22 november 2004 22:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ja maar linkse teksten is wel wat anders dan anarchisme preken, dat is namelijk echt scheit aan iedere vorm van gezag hebben.
Daar is een apart topic voor:quote:Op maandag 22 november 2004 22:59 schreef Brad_Prit het volgende:
Valt Landser ook onder punkrock?![]()
Idd, kleinschaligheid, kleine lokale groepen...quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:53 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Sjoewe: Ik heb het idee dat communisme en anarchisme wel werken als het op kleine schaal gedaan wordt, met alleen maar mensen die er achter staan (want het is erg makkelijk om misbruik te maken van deze systemen.)
Heb je wel eens wat goede, rauwe black metal geprobeerd? Darkthrone, Azaghal, etc.quote:Ik hou ook echt niet van mooi geproduceerde plaatjes. Een beetje ruis en te zacht drumgeluid ofzo voegt gewoon extra kracht en smerigheid toe aan een plaat en daar hou ik van. Vaak vind ik nummers op een demo ook beter dan later op de plaat, door die productie
Ja, jezelf punk noemen en dan niet de zaal/band steunen die speelt, maar liever je goedkope binnengesmokkelde export-bier zuipen. Smerige uitvreters.quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:19 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik heb me afgelopen nog flink liggen irriteren aan al die crusts die in mijn lokale soos naar bandjes kwamen kijken. Geen entree betalen, eigen bier mee, flikker toch op man. Als je het leuk vind om naar bandjes te kijken, betaal dan ook entree e.d. om dit ook mogelijk te houden.
quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:41 schreef =HellFire= het volgende:
When the kids.... are united... they will never... be divided.
If we can walk together, why can't we rock together?quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:41 schreef =HellFire= het volgende:
Mijn casualties, wat doen je!?quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:41 schreef =HellFire= het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |