abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23445007
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23447487
Tvp
War. War never changes.
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:50:48 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23452939
De Red hot Chili Peppers versie van Havana Affair is ook kewl
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23461218
Dusssss. Net nog iemand naar Face Tomorrow geweest?
jeweetz
  zondag 21 november 2004 @ 11:37:43 #5
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23463603
Nee, niet naar face tomorrow. Ik ga volgende week wel naar de grote Facial Hair party in Leiden. Met Omission, Isle of man, Zann, Gilgamesh en Propagator (ik heb ze de nieuwe Point of Few genoemd horen worden. Veelbelovend)
pi_23465236
Aah klinkt ook niet verkeerd.
Face Tomorrow was erg leuk, de andere bandjes ook ondanks dat ik niet zo van emo hou. Ben alleen niet uit m'n dak gegaan omdat ik dat niet zo voelde vanwege persoonlijke problempjes, maar anders had ik het zeker wel gedaan zo bruut was het
jeweetz
  zondag 21 november 2004 @ 20:33:03 #7
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23475744
Face Tommorow bruut? Die spelen indie-rock toch?

En juist bij persoonlijke problemen voel ik erg veel aandrang om keihard uit mijn dak te gaan. Ik ben niet echt zo iemand die een emo-cd'tje op zet en gaat zitten huilen
pi_23477815
Ik heb FT dit jaar gezien bij het zakkersfestival in de Melkweg... vond er bar weinig aan. Trage zooi, en als het harder wordt, waar je denkt, goh nu gaat het komen!.... dan komt er niks, anti-climax muziek imo.
pi_23478108
Eyey, het is wel emocore heh! En ze stonden deze zomer op het Goudvishal hardcorefest én er zit een exlid van Malkovich in de band, dus als je hardcore bent mag je ernaar luisteren
Er was gister zelfs een pit
jeweetz
  zondag 21 november 2004 @ 23:35:11 #10
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23480635
Ik kan me zelf de tijd nog herinneren dat ze hardcore speelden en je hier in de buurt niet op een show kon komen of zij stonden ook op de flyer. Maar dat betekend nog niet dat ik er helemaal los op ga, daar is meer voor nodig dan een hardcore-verleden.

En voor een Caliban-hooligan lijkt het me juist helemaal niet hard.
pi_23481081
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:23 schreef Jimmy het volgende:
Nummer 15 van het punk & hardcore topic. Ik heb het topic dit keer genoemd naar een nummer van the Ramones, die natuurlijk, veel cooler waren dan bijv. the Sex Pistols
En echt waren, en tijdloos waren en de werkelijke uitvinders van de punkrock waren.

Sex Pistols en anarchie dood, punkrock springlevend!
pi_23481220
quote:
Op zondag 21 november 2004 23:51 schreef Juichtoon het volgende:

[..]

En echt waren, en tijdloos waren en de werkelijke uitvinders van de punkrock waren.

idd
toch jammer dat iedereen in 'anarchy' en 'sex pistols' kleren loopt
terwijl je ramones nauwelijks ziet
misschien ook wel beter, dan wordt het niet uitgemolken
  maandag 22 november 2004 @ 00:00:13 #13
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23481287
Face Tomorrow is coole band Ze lopen alleen de hele tijd met kanker te schelden
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23483680
quote:
Op zondag 21 november 2004 23:35 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik kan me zelf de tijd nog herinneren dat ze hardcore speelden en je hier in de buurt niet op een show kon komen of zij stonden ook op de flyer. Maar dat betekend nog niet dat ik er helemaal los op ga, daar is meer voor nodig dan een hardcore-verleden.

En voor een Caliban-hooligan lijkt het me juist helemaal niet hard.
Ik vind een hele zooi generes wel lekker luisteren, maar er gaat natuurlijk niks boven hardcore. Hoef dan ook niet hard te zijn voor mij. Ik kan zelfs van Norah Jones en Robbie Williams genieten

Sjoewe, ga jij eens uitzoeken waar ze vandaan komen, dan begrijp je wel waarom ze dat doen

[Edit: ok whatever, tis al laat]
jeweetz
pi_23483767
Volgens mij heb ik een paar delen gemist
  maandag 22 november 2004 @ 13:02:49 #16
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23489360
quote:
Op zondag 21 november 2004 23:51 schreef Juichtoon het volgende:

[..]

Als we naar de gezondheid van de bandleden kijken denk ik dat de Ramones doder zijn dan de Sex Pistols. En anarchie dood? Wat veel mensen vergeten is dat anarchie geen punkband of slogan is, maar een politieke staat en een politiek ideaal. En dit ideaal leefde niet alleen in de punkwereld, maar ook in andere subculturen.

Anarchie is ook zeker niet dood. Waarschijnlijk schenken de mensen en bands in de punk/hardcore stroming die jij volgt hier gewoon geen aandacht aan. Maar in bijvoorbeeld de anarchopunk en crustcore-wereld wordt hier nog wel over gesproken.

En punk-rock, is dat niet die aangelengde en verwaterde vorm van punk, die radio-vriendelijk is en daarom ook voor de pubertjes met gevoelige oren te beluisteren is?

Punk is niet dood, punk is ziek!
  maandag 22 november 2004 @ 14:38:53 #17
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23491581
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Anarchie is ook zeker niet dood. Waarschijnlijk schenken de mensen en bands in de punk/hardcore stroming die jij volgt hier gewoon geen aandacht aan. Maar in bijvoorbeeld de anarchopunk en crustcore-wereld wordt hier nog wel over gesproken.
Crust, de meest onzinnige vorm van punk. Preken over alles wat volgens hun fout is, maar op zo'n manier dat alleen mensen die er al precies hetzelfde overdenken bereikt worden.
quote:
En punk-rock, is dat niet die aangelengde en verwaterde vorm van punk, die radio-vriendelijk is en daarom ook voor de pubertjes met gevoelige oren te beluisteren is?
Liever punkrock dan crustpunk.
quote:
Punk is niet dood, punk is ziek!
Punk is niet dood, punkers zijn zeikerds.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 22 november 2004 @ 14:58:53 #18
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23492102
quote:
Op maandag 22 november 2004 02:06 schreef Rhinestone het volgende:
Sjoewe, ga jij eens uitzoeken waar ze vandaan komen, dan begrijp je wel waarom ze dat doen
[Edit: ok whatever, tis al laat]
Rotterdam toch? De zanger is een goede vriend van m'n zusje d'r vriend. Binnen onze vriendengroep is 'de Face Tomrrow-kanker' onderhand een begrip

Maar muzikaal niks dan lof voor die gasten ik vind het heel koel wat ze neerzetten, CD heeft weken in mn diskman gezeten
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_23494909
Hmn, hier hoorde een reactie te staan, maar de database liep te kloten.

[ Bericht 86% gewijzigd door Diverse_Reality op 22-11-2004 18:32:32 ]
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23495363
de Face Tomorrow kanker
jeweetz
pi_23499225
Ach wat is radio-vriendelijk? Het komt toch amper tot niet op de radio en als dat zo is, dan zijn da heus wel goede programma's met DJ's die ook uit die tijdsgeest komen, voornamelijk VPRO enzo. Of neem internetradio via Winamp ofzo, genoeg leuke radiozenders te vinden. Voornamelijk Duits spul die hele leuke mixjes draaien van oud en nieuw, bekend en minder bekend.

Overigens, als echte punk geen echte punk meer is omdat de kwaliteit van de studio bovenmaats is voor de term punk, dan vind ik dat best wel sneu. Als je de mogelijkheid hebt en je kunt daardoor veel meer mensen bereiken, doe je jezelf dan niet te kort, MOET het low-quality wezen omdat het anders geen punk is maar misschien wel punkrock..?! In die context lijkt dat ineens een vies woord.

Of de meeste mensen zijn gewoon verwend geworden. Aan de andere kant, de tijden veranderen...

En punk mag dan wel ziek zijn, er zitten ook een hoop zeikers bij, dat klopt. Ziek, zeik... small difference.
  maandag 22 november 2004 @ 20:19:33 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23499772
De combo Punk en Anarchisme is maar al te vaak een slap excuus voor aandacht trekkerij geweest, IMHO. Johnny Rotten geilde op de aandacht, de overgebleven Ramone bekend dat anarchy slechts een mooie kreet was, en wierp zich op als gezicht op http://www.conservativepunk.com/ om daar rechtse standpunten te verkondigen.

Punkers zijn ook mensen, en daarom zijn ze niet verantwoordelijker of integerder dan anderen, ik vind het anarchy gedoe altijd maar slap gejengel in de marge.
  Trouwste user 2022 maandag 22 november 2004 @ 20:49:57 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_23500648
Vannacht bij het zappen in m'n bed kwam ik in een uurlang concert van Lagwagon terecht op Duitsland-3. Was prettig om mee te gaan slapen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23502594
quote:
Op maandag 22 november 2004 20:19 schreef Sjoewe het volgende:
De combo Punk en Anarchisme is maar al te vaak een slap excuus voor aandacht trekkerij geweest, IMHO. Johnny Rotten geilde op de aandacht, de overgebleven Ramone bekend dat anarchy slechts een mooie kreet was, en wierp zich op als gezicht op http://www.conservativepunk.com/ om daar rechtse standpunten te verkondigen.

Punkers zijn ook mensen, en daarom zijn ze niet verantwoordelijker of integerder dan anderen, ik vind het anarchy gedoe altijd maar slap gejengel in de marge.
Was toch een van die uitgekotste gasten van de Misfits die het begonnen was? Johnny Ramone sympathiseerde als enige van de vier wel met de Republikeinen ja, en was groot fan van Reagen en Bush geloof ik.
  Trouwste user 2022 maandag 22 november 2004 @ 22:05:21 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_23502878
Luister maar eens naar de oude shit van Poison Ivy en b.v. Sham 69. Hadden wel degelijk linkse denkbeelden. Stonden met hun teksten op de barricaden. Anarchy is maar een kreet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 22 november 2004 @ 22:13:46 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23503168
Ja maar linkse teksten is wel wat anders dan anarchisme preken, dat is namelijk echt scheit aan iedere vorm van gezag hebben.
  maandag 22 november 2004 @ 22:49:17 #27
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23504397
quote:
Op maandag 22 november 2004 21:55 schreef =HellFire= het volgende:

Was toch een van die uitgekotste gasten van de Misfits die het begonnen was? Johnny Ramone sympathiseerde als enige van de vier wel met de Republikeinen ja, en was groot fan van Reagen en Bush geloof ik.
Joey in elk geval niet. Het nr Bonzo goes to Bittsburg is een van de weinige politieke nummers van de Ramones, en die is voor zover ik weet tegen Reagan gericht.

Ik dacht ook dat die conservative punk figuur er eentje van de Misfits was trouwens, niet een Ramone.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  maandag 22 november 2004 @ 22:51:24 #28
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23504463
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ja maar linkse teksten is wel wat anders dan anarchisme preken, dat is namelijk echt scheit aan iedere vorm van gezag hebben.
En ook erg onrealistisch. Geef mij dan maar democratie met al zijn gebreken.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  Trouwste user 2022 maandag 22 november 2004 @ 22:54:50 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_23504566
De Dead Kennedy's zongen over vakantie in Cambodja. Maar ook dat ze te dronken waren om te neuken.

Het kan dus wel samengaan.

pi_23504701
Valt Landser ook onder punkrock?
Ge wit het ooit nooit nie.
  maandag 22 november 2004 @ 23:05:44 #31
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23504854
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:49 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Joey in elk geval niet. Het nr Bonzo goes to Bittsburg is een van de weinige politieke nummers van de Ramones, en die is voor zover ik weet tegen Reagan gericht.

Ik dacht ook dat die conservative punk figuur er eentje van de Misfits was trouwens, niet een Ramone.
Er zat 100% zeker een ramone tussen, ik weet het nog omdat mn mond openviel van verbazing.
pi_23504990
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:05 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Er zat 100% zeker een ramone tussen, ik weet het nog omdat mn mond openviel van verbazing.
Zat ja... Het was zekersteweten Johnny, en zoals je wel weet is die ook de pijp uit.

Naja... weer een Republikein minder.
  maandag 22 november 2004 @ 23:13:26 #33
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23505053
The Ramones The Remains
  maandag 22 november 2004 @ 23:41:08 #34
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23505836
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:13 schreef Sjoewe het volgende:
Het grote probleem is dat die 15jarige jochies met zo'n omcirkelde A op hun legerjack geen idee hebben wat anarchie werkelijk zou kunnen zijn. In de Johnny Rotten variant is het inderdaad "schijt aan alle regels", maar hebben die jongens met die A op hun jas weleens iets van Bakoenin gelezen? (En, ja, ik geef toe dat het anarchisme van Bakoenin geen echte anarchie is, maar meer anarchie met het pistool op tafel.) Maar kennen die mensen Emma Goldman en Max Stirner (een 19de eeuwse anarchist, maar zijn idee van anarchie past nu misschien beter bij de VVD). Hebben ze weleens een boek gelezen van Anton Constantse, een Nederlandse anarchist, met een rij boeken op zijn naam? Ik weet zeker van niet.

En dat is het probleem met het overgrote deel van Nederland, ze hebben overal een mening over, zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten. En ook ik heb me niet overal over ingelezen, maar het probleem is gewoon dat ik geen tijd heb om me overal in te verdiepen en in in te lezen.

Maar om mijn betoog even af te ronden, wordt de term anarchie door bijna iedereen oneigenlijk gebruikt voor het beschrijven van een staat van chaos. Terwijl je er, als je je erin inleest, achter komt dat er wel degelijk een ware ideologie achter zit, waarover is nagedacht en die niet door een stel brallerige junks is verzonnen als vrijbrief voor alles wat ze fout doen. Ik ben zelf geen aanhanger van het pure anarchisme, maar heb in die boeken wel wat dingen gevonden waar ik iets mee kan en die mijn politieke ideeen iets veranderd hebben. En dat is het hele punt. Over politieke ideeen mag je best blijven nadenken, je hoeft niet elke 4 jaar klakkeloos hetzelfde te stammen.

En nu ik het daar toch over heb. Gaat er dit weekend iemand naar het sociaal forum in Amsterdam?

En dan nog de punk/ punk-rock discussie. Ik persoonlijk hou gewoon niet van gelikt en gepolijst. Ik ben ooit de punk/hardcore ingedoken om te vluchten voor Ace of base en trawanten en vind het dan ook vreselijk om hier groepen tegenkomen die maar op weinig punten daarvan verschillen. Maar ik wil dat een ander niet opdringen (maar ik snap dat ik soms zo overkom).

Ik hou zelf gewoon enorm van ongepolijste muziek, harde standpunten, vieze kraakpanden, meisjes die hun haar nooit kammen, platen die klinken alsof ze opgenomen zijn met een ongestemde gitaar op een zelfgemaakte versterker. Ik zal wel een idealist zijn, of misschien wel een ouwe nostalgist, maar ik ben nog steeds op zoek naar een soort punk-utopia. Die echt probeert onze maatschappij en samenleving te veranderen door zelf een alternatief te bieden.
Ja, denk er maar van wat je wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door H.I.P.P.E. op 22-11-2004 23:51:22 ]
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:06:01 #35
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23506505
Ik heb geen boeken van die schrijvers, ik zal ze eens halen, als geschiedenis student heeft het mijn interesse wel. Ik heb ooit een uur lang proberen te discussieren met wat zich een "anarchistisch dierenfront" noemde, maar voor hun waren de dieren bij zaak en ging de discussie vooral over anarchisme. De ene belachelijke statement na de andere volgde elkaar op, tot het negeren van stoplichten aan toe. Deze mensen hadden destijds allemaal een uitkering en dat stak me wel het meest, beetje regering krijg de tering roepen en tegelijk op kosten van de staat leven.
Kijk mijn wortels zitten ook links, en ik geloof ook in een sociale wereld, maar komop dit soort mensen zijn gewoon verkeerd bezig. Communisme leek ook mooi op papier, maar dat werkt ook niet in de praktijk. Dat is ook mijn algemene bezwaar tegen zulke verzonnen c.q. opgelegde ismes. Het werkt gewoon niet omdat het geen vormingsverleden heeft zoals bijvoorbeeld democratie dat wel had. Het absolute gelijkwaardigsideaal is een prachtige utopie, maar één minuut animal-planet overtuigt mij van het feit dat er op deze werel niet zoiets kan bestaan.
pi_23506721
Hippe, de punk status Quo, vooral niets veranderen heheh, hoe conservatief. Nah, ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is een mooi ideaal, dat geef ik toe. Harde standpunten, vieze panden en platen die opgenomen zijn met een ongestemde gitaar is natuurlijk niks mis mee, maar als ik zou mogen kiezen uiteindelijk tussen een nettere opname of een crappy opname dan doe ik toch de nettere omdat dat in the end veel lekkerder luistert. Het hoeft niet helemaal schoon te zijn, maar ook niet weer TE... begrijp je. Zo is het nou eenmaal. Noem me verwend, maar het zij zo.

Overigens, Ik vind het alleen wel onterecht dat er bands bij Ace of Base oid geplaatst worden alleen omdat ze gelikt en gepolijst over zouden komen. Beetje close-minded dus.
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:15:24 #37
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23506770
Er is wel een verschil tussen iets goed op nemen en het kapot produceren, natuurlijk
  dinsdag 23 november 2004 @ 00:53:53 #38
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23507579
Sjoewe: Ik heb het idee dat communisme en anarchisme wel werken als het op kleine schaal gedaan wordt, met alleen maar mensen die er achter staan (want het is erg makkelijk om misbruik te maken van deze systemen.)

Hellfire: Ik vergelijk geen bands met Ace of Base, maar moet je eerlijk zeggen dat sommige me hierin doen denken. Ik hou ook echt niet van mooi geproduceerde plaatjes. Een beetje ruis en te zacht drumgeluid ofzo voegt gewoon extra kracht en smerigheid toe aan een plaat en daar hou ik van. Vaak vind ik nummers op een demo ook beter dan later op de plaat, door die productie
pi_23509009
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:59 schreef Brad_Prit het volgende:
Valt Landser ook onder punkrock?
Daar is een apart topic voor:

Landser.

Ik zou graag even op Hippe willen reageren, maar ik moet weg.
Was ik maar werkeloos. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23509014
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 00:53 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Sjoewe: Ik heb het idee dat communisme en anarchisme wel werken als het op kleine schaal gedaan wordt, met alleen maar mensen die er achter staan (want het is erg makkelijk om misbruik te maken van deze systemen.)
Idd, kleinschaligheid, kleine lokale groepen...
quote:
Ik hou ook echt niet van mooi geproduceerde plaatjes. Een beetje ruis en te zacht drumgeluid ofzo voegt gewoon extra kracht en smerigheid toe aan een plaat en daar hou ik van. Vaak vind ik nummers op een demo ook beter dan later op de plaat, door die productie
Heb je wel eens wat goede, rauwe black metal geprobeerd? Darkthrone, Azaghal, etc.
pi_23509554
tvp ivb met discussie over anarchisme en het nog moeten lezen v/h comment.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_23513502
Dus...... fijn een discussie over anarchie en zooi. Kan ik lekker over mee praten

Maar ja... dan maar TVP als men weer over muziek gaan lullen

ow hippe je hoeft niet te reageren hoor op mijn post
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_23515736
Ik heb me afgelopen nog flink liggen irriteren aan al die crusts die in mijn lokale soos naar bandjes kwamen kijken. Geen entree betalen, eigen bier mee, flikker toch op man. Als je het leuk vind om naar bandjes te kijken, betaal dan ook entree e.d. om dit ook mogelijk te houden.
War. War never changes.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:26:26 #44
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23515926
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:19 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik heb me afgelopen nog flink liggen irriteren aan al die crusts die in mijn lokale soos naar bandjes kwamen kijken. Geen entree betalen, eigen bier mee, flikker toch op man. Als je het leuk vind om naar bandjes te kijken, betaal dan ook entree e.d. om dit ook mogelijk te houden.
Ja, jezelf punk noemen en dan niet de zaal/band steunen die speelt, maar liever je goedkope binnengesmokkelde export-bier zuipen. Smerige uitvreters.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23516322
When the kids.... are united... they will never... be divided.
pi_23516339
Yeah right....
War. War never changes.
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:13:33 #47
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23517100
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:41 schreef =HellFire= het volgende:

stinkpunkers
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:16:25 #48
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_23517169
quote:
If we can walk together, why can't we rock together?
pi_23517954
quote:
Mijn casualties, wat doen je!?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_23518040
Punk zuigt toch

*gaat maar weer EndofApril luisteren *
jeweetz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: