[sarcasme]
De mensen in India hebben slechte PR.
De US is bijzonder, andere landen niet.
Wij zijn niet hypocriet, doorgeslagen helemaal niet.
[/sarcasme]
Ik zou het dan ook niet hypocriet willen noemen, maar eerder de ruwe ontwaking uit een veilige droom waar veel mensen van geschrokken zijn: het kan overal gebeuren!
Verder krijgen de slachtoffers denk ik meer aandacht in plaats van de mensen in India omdat het hier een aanslag betreft. Of dat terecht is dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Voor mijn gevoel is het wel belangrijk om bij iets, wat door mensenlijk geweld wordt veroorzaakt, iets langer stil te staan.
quote:Eerder het kan ONS ook overkomen.
Ik zou het dan ook niet hypocriet willen noemen, maar eerder de ruwe ontwaking uit een veilige droom waar veel mensen van geschrokken zijn: het kan overal gebeuren!
Edit:
Daarom zijn de mensen zo geschrokken, omdat het voor hun ook eens (gevoelsmatig) dichtbij is.
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 14-09-2001 08:42]
Ik vind ,uit respect voor de doden die gevallen zijn tijdens WOII, max. 2 minuten stilte geoorloofd.
En ik hoop dat meer mensen erbij stil zullen staan, dat het dus ook net zo goed ons kan gebeuren
quote:Dus eigenlijk doe je dit alles niet om de slachtoffers te herdenken, maar omdat het jou ook kan gebeuren?
Op vrijdag 14 september 2001 09:11 schreef P.C.Simonis het volgende:
Maak me er enorm zorgen over idd, omdat het net zo goed in Nederland kan gebeuren. Vandaag zijn al mn homepages zwart (zoals http://members.ams.chello.nl/p.c.simonis) en om 12 uur zal ik een kaars aansteken voor de slachtoffers.En ik hoop dat meer mensen erbij stil zullen staan, dat het dus ook net zo goed ons kan gebeuren
quote:eikel... het is niet omdat het het probleem zou oplossen maar het is voor de slachtoffers en de familie daarvan.
Op vrijdag 14 september 2001 07:29 schreef BartF het volgende:
Ik word vast verkeerd begreepen. Maar ik neem het risico maar.
Het is allemaal héél erg erg, maar zijn we niet een beetje door aan het slaan?
We zijn altijd zo VS-gefixeerd. Alles wat daar gebeurd is -ó-ó- belangrijk. Ik wil niet zeggen dat het niet erg is -in tegendeel. Het is echt heel erg erg.
Maar dit dan?
Er zijn een half jaar geleden bijna 20.000 mensen in India bij een aardbeving omgekomen (http://zoek.volkskrant.nl/artikel? text=Gujarat&FDOC=0&SORT=presence&PRD=10y&ED=%2A&ADOC=1). Dat is dan wel een natuurramp, maar het zijn wel twintigduizend (!!!) mensenlevens. Ik kan me niet herinneren dat we met heel de wereld daar ook maar 10 seconden voor stil zijn geweest. En nu gaan we de voetbal comptetities over de hele wereld stil leggen, prinsjesdag versoberen, concerten aflassen, met 'de hele wereld' 3 minuten stil zijn (+ treinen, taxi's, radio, tv, etc.)
Dat het in dit geval een aanslag betreft, werpt wel een heel ander licht op de zaak, maar waarom de hele dag SKY-radio-muziek op 538? Waarom de wereld 3 minuten stil leggen? Niet omdat het een aanslag betreft. Nee, omdat er duizenden mensen een afschuwelijke dood gestorven zijn.
Maar die 20.000 mensen in India dan? Zij zijn ook een verschikkelijke dood gestorven... maar zo'n aandacht hebben ze niet gekregen?
Kort om. Ofwel we zijn doorgeslagen, ofwel we zijn hypokriet. Als nu aandacht voor de gebeurtennissen van de afgelopen dagen rechtvaardig is, dan hebben we een half jaar geleden met heel de wereld het de Indiërs als "untermenschen" beschouwd.
Of zie ik het verkeerd?
ja, dat bedoel ik dus.
Als het is voor de slachtoffers en de familie daarvan, waarom nu dan ineens?!?
Even als voorbeeld die aardbeving in India. Heb jij ook maar 10 seconden stil gestaan met de mensen die gestikt zijn in de modder?
Kijk als je 3 minuten stil wilt zijn om duidelijk te maken dat je dit soort acties afwijst, kan ik het nog wel begrijpen. Maar niet zo hypocriet om dat er nu een paar duizend *Amerikanen* overleden zijn.
En 3 minuuten is VEEEEEL te lang.
De 2 minuten stilte op 4 mei voor mensen die hun leven gegeven hebben voor jouw vrijheid, is heel wat anders dan toevallige slachtoffers van een aanslag.
Op me werk wordt ook 3 minuten stilte gehouden.
Nou ik doe er niet aan mee.
Hoe erg het ook is. Dit is nutteloze actie! Doe dan echt wat terug! Geef bloed, geld whatever.
Maar ga niet scheinheilig je geweten sussen met "ik heb ook wat gedaan, ik heb 3 minuten stilte gehouden". Weet je wat, ik hou wel 8 uur stilte, vanaf 2:00 tot 10:00 morgen okay?
quote:Dank.
Maak me er enorm zorgen over idd, omdat het net zo goed in Nederland kan gebeuren. Vandaag zijn al mn homepages zwart (zoals http://members.ams.chello.nl/p.c.simonis) en om 12 uur zal ik een kaars aansteken voor de slachtoffers.
quote:En die mensen in India hebben natuurlijk geen familie.
Op vrijdag 14 september 2001 09:31 schreef cyberjoy het volgende:[..]
eikel... het is niet omdat het het probleem zou oplossen maar het is voor de slachtoffers en de familie daarvan.
Er is maar 1 reden dat we hierbij wel stilstaan en bij de grote andere rampen niet: Amerika heeft poen, en is dus ook belangrijk voor ons, 3e wereldlanden hebben geen poen en kunnen ons dus aan onze reet roesten.
Sad but true.
quote:Mee eens. Ik heb de afgelopen 3 dagen al op mijn eigen manier meegeleefd met die mensen, vooral omdat het zo'n mediatragedie was, je zag het gewoon op tv. Van india zag je nix... Medeleven met de mens heb ik wel, maar hypocriet is het wel, net als voor ieder "wissewasje" een stille tocht houden...
Op vrijdag 14 september 2001 09:45 schreef HeindeKort het volgende:
Ja onzinnig, nutteloos, hypocriet en valse schaamte.
Zo van 'kijk ons het eens erg vinden'.Hoe erg het ook is. Dit is nutteloze actie! Doe dan echt wat terug! Geef bloed, geld whatever.
Maar ga niet scheinheilig je geweten sussen met "ik heb ook wat gedaan, ik heb 3 minuten stilte gehouden". Weet je wat, ik hou wel 8 uur stilte, vanaf 2:00 tot 10:00 morgen okay?
Wat positief is dat mensen collectief meedenken en dat houdt de boel scherp, het mag niet zomaar aan ons voorbij gaan en daarom is een officieel symbolische stilte van 3 minuten op zich gepast, of je er nou aan mee doet of niet.
met dodenherdenking herdenk ik de mensen die voor mijn vrijheid gestorven zijn... Deze keer doe ik ook mee aan de stilte, maar met andere gevoelens. Meer van "het kan mij ook overkomen" en dat is hypocriet van mij. Ik ben een mens.
Maar drie minuten? Is eentje niet genoeg? Wil drie minuten zeggen dat dit nog erger is dat WOII omdat we daar 'maar' twee minuten stil voor zijn? En waar blijven al die minuten stilte voor slachtoffers van hongersnoden, aardbevingen, en overstromingen, waarbij vaak tien keer zo veel mensen omkomen als nu het geval is?
Dit neigt naar hypocrisie en schijnherdenking
quote:Mooi gezegd, sluit ik me helemaal bij aan.
Op vrijdag 14 september 2001 10:00 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Wat positief is dat mensen collectief meedenken en dat houdt de boel scherp, het mag niet zomaar aan ons voorbij gaan en daarom is een officieel symbolische stilte van 3 minuten op zich gepast, of je er nou aan mee doet of niet.met dodenherdenking herdenk ik de mensen die voor mijn vrijheid gestorven zijn... Deze keer doe ik ook mee aan de stilte, maar met andere gevoelens. Meer van "het kan mij ook overkomen" en dat is hypocriet van mij. Ik ben een mens.
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 09:13 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dus eigenlijk doe je dit alles niet om de slachtoffers te herdenken, maar omdat het jou ook kan gebeuren?
Of we nou met z'n allen vanmiddag 3 minuten stil zijn of dat je de slachtoffers op je eigen manier herdenkt, elke herdenking is waardevol.
Daar wil ik wel 5 minuten stil voor zijn ja.
Vergeet je de volgende keer de mensen in Afrika, het Midden Oosten, Azië en ZUID Amerika niet?
quote:Hier ook.
Op vrijdag 14 september 2001 12:07 schreef awraeven het volgende:
Helaas hier niet iedereen op werk die stil was of even ging zitten.
Vind ik wel storend. Gingen gewoon door waar ze mee bezig waren
Heb zelf in een vergaderzaaltje naar de TV gekeken.
quote:Prachtige foto... Echt geweldig!! Compliment voor de Fok!crew!!!!
Op vrijdag 14 september 2001 12:09 schreef awraeven het volgende:
http://www.fokzine.net/~danny/herdenk.jpg
Ik vind het heel erg wat er in de US is gebeurt, maar dit soort acties... Rampenfilms worden opeens niet uitgezonden, computerspelletjes waar terroristen in voorkomen worden uitgesteld, muziek op de radio wordt aangepast. Gaan we dat ook doen als het weer eens rellen is in Kosovo? Gaan we dan ook ophouden met het uitzenden van oorlogsfilms? Gaan we dan ook stilt houden? Iedereen weet het antwoord...
Alleen omdat het nu het "machtige en o zo mooie Amerika" is, maken we ons opeens druk met z'n allen.
Schijheilige hufters.
quote:Ik denk dat t niet uitmaakt of je nou 1 minuut of 3 minuten er bij stil staat.... ALS je er maar bij stil staat....
Op vrijdag 14 september 2001 12:09 schreef WasQ het volgende:
Erg indrukwekkend inderdaad. Ik zit hier met 2 man op kantoor, en dat was al mooi vond ik. Raar dat de radio gewoon weer begint. Op Yorin begonnen ze volgens mij na 2,5 minuut alweer, dat was minder. Maar goed, je kunt niet alles hebben.
Een minuut stilte voor een sportwedstrijd is ook altijd indrukwekkend, maar nu is waarschijnlijk 95 % van Nederland stil op hetzelfde moment... Een mooie gedachte
quote:Tja... iedereen heeft een mening. Zal het respecteren maar ben het er niet mee eens.
Op vrijdag 14 september 2001 12:11 schreef Beem het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik het 100% met BartF eens ben. Wat een hypocriete zooi. Gaan ze hier om mn werk net drie minuten naar buiten staan turen. Flikker toch op zeg.Ik vind het heel erg wat er in de US is gebeurt, maar dit soort acties... Rampenfilms worden opeens niet uitgezonden, computerspelletjes waar terroristen in voorkomen worden uitgesteld, muziek op de radio wordt aangepast. Gaan we dat ook doen als het weer eens rellen is in Kosovo? Gaan we dan ook ophouden met het uitzenden van oorlogsfilms? Gaan we dan ook stilt houden? Iedereen weet het antwoord...
Alleen omdat het nu het "machtige en o zo mooie Amerika" is, maken we ons opeens druk met z'n allen.
Schijheilige hufters.
Er is pijn, maar we zullen niet breken !
quote:Klopt, maar als je 3 minuten afspreekt moet je't ook doen. 1 of 3 maakt me niet zoveel uit. Ik snap wel dat ze in dit geval er langer bij stilstaan...
Op vrijdag 14 september 2001 12:11 schreef Jeromar het volgende:[..]
Ik denk dat t niet uitmaakt of je nou 1 minuut of 3 minuten er bij stil staat.... ALS je er maar bij stil staat....
quote:Gewoon Respect noemen ze dat....... Kan jij nog wat van leren
Ik wil even zeggen dat ik het 100% met BartF eens ben. Wat een hypocriete zooi. Gaan ze hier om mn werk net drie minuten naar buiten staan turen. Flikker toch op zeg.Ik vind het heel erg wat er in de US is gebeurt, maar dit soort acties... Rampenfilms worden opeens niet uitgezonden, computerspelletjes waar terroristen in voorkomen worden uitgesteld, muziek op de radio wordt aangepast. Gaan we dat ook doen als het weer eens rellen is in Kosovo? Gaan we dan ook ophouden met het uitzenden van oorlogsfilms? Gaan we dan ook stilt houden? Iedereen weet het antwoord...
Schijheilige hufters.
quote:Ok, dan wil ik even zeggen dat ik het NIET met BartF en jou eens ben. Stelletje, stelletje...
Ik wil even zeggen dat ik het 100% met BartF eens ben.
Ik houd geen drie minuten stilte met de rest van de schapen. Ik betreur deze gebeurtenissen wel op mijn eigen manier.
De statement die ik probeer te maken is dat er regelmatig veel ergere dingen in deze wereld gebeuren waar geen mens bij stil staat. Is dat dan wel respect?
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 14-09-2001 12:23]
quote:Over respect gesproken... Ik ben dus WÉL 3 minuten stil geweest, uit resprect voor de mensen die graag 3 minuten bij deze elende stil wilden staan.
Op vrijdag 14 september 2001 12:17 schreef CoolMaZe het volgende:[..]
Gewoon Respect noemen ze dat....... Kan jij nog wat van leren
Waar ik me aan stoor, is dat nu er in de VS wat gebeurd er ineens op de grote trom geslagen moeten worden, en als er 3x zoveel doden ergens anders vallen, er geen 10 seconden medeleven af kunnen.
quote:Ook voor de gebeurtenissen die jij hier opnoemt worden herdenkingen georganiseerd. Ik verwacht niet dat de hele wereld stil staat bij een cafe brand in volendam, hoe tragisch ook. Dinsdag zijn in een paar ogenblikken misschien wel 10.000 mensenlevens beeindigd. Dan maakt het niet meer uit of je pro, of contra Amerika bent, dan telt aleen dat feit nog maar. Kennelijk bestond er wereldwijd een behoefte om met z'n allen daar even bij stil te staan, een moment van bezinning, van gebed, als je wilt. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn. Dat is namelijk de kracht van de 'vrije wereld'. Maar een beetje respect voor degenen die dat wel willen doen, is op z'n plaats. Scheldpartijen zoals hierboven zijn behoorlijk misplaatst.
Op vrijdag 14 september 2001 12:20 schreef mad26 het volgende:
Respect, ok. Maar ook consequent zijn. De aanslagen zijn verschrikkelijk, maar zijn ze dan verschrikkelijker dan aardbeving, overstroming, bijlmerramp, enschede, volendam?
Ik vind van niet, en toch wordt hier - aangespoord door de media - buitensporig moeilijk over gedaan.
quote:niet echt, natuurlijk zijn rampen erg, het is verschrikkelijk wat er in India is gebeurd. Maar als ik live op TV een vliegtuig tegen een gebouw zie knallen en mensen naar beneden zie jumpen uit pure wanhoop, dan kan me dat meer schelen dan iets wat je in de krant leest over een ramp in India.
Op vrijdag 14 september 2001 07:29 schreef BartF het volgende:Of zie ik het verkeerd?
Het respectloze monsterlijke van deze ramp is wat dit aangrijpend maakt. Een ongeluk is een ongeluk, maar de aanslagen op het WTC zijn gewoon GEEN ongeluk. Dat mensen dit elkaar aan kunnen doen. Verschrikkelijk. Voor mijn part bleven we een half uur stil.
quote:Zeik niet zo.
Op vrijdag 14 september 2001 12:24 schreef BartF het volgende:[..]
Over respect gesproken... Ik ben dus WÉL 3 minuten stil geweest, uit resprect voor de mensen die graag 3 minuten bij deze elende stil wilden staan.
Waar ik me aan stoor, is dat nu er in de VS wat gebeurd er ineens op de grote trom geslagen moeten worden, en als er 3x zoveel doden ergens anders vallen, er geen 10 seconden medeleven af kunnen.
quote:Ik zie wel verschillen ja... Zeker met de 3 Nederlandse voorbeelden die je noemt. Met alle respect, maar dat is niets vergeleken met wat er in de VS is gebeurd. Ook toen is er gerouwd, ook toen is er stilte geweest. Maar vraag iemand buiten Nederland eens naar een van die drie rampen. Dan zijn ze het allemaal vergeten. Het zijn nationale rampen, wat er nu in de VS is gebeurd is internationaal. Ik denk dat we net niet alleen hebben stilgestaan bij de slachtoffers, maar ook bij de gevolgen die het zal hebben. Met een beetje pech zijn de slachtoffers die nu zijn gevallen nog maar het begin...
Op vrijdag 14 september 2001 12:20 schreef mad26 het volgende:
Respect, ok. Maar ook consequent zijn. De aanslagen zijn verschrikkelijk, maar zijn ze dan verschrikkelijker dan aardbeving, overstroming, bijlmerramp, enschede, volendam?
Ik vind van niet, en toch wordt hier - aangespoord door de media - buitensporig moeilijk over gedaan.
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 12:08 schreef Jeromar het volgende:
Sorry, Crosspost maar heeft iemand een screenshot van wat Fok! liet zien om 12:00 op de FP?
quote:Bestaat er dan iets ergers dan vermoord worden?
Op vrijdag 14 september 2001 12:21 schreef Beem het volgende:
De statement die ik probeer te maken is dat er regelmatig veel ergere dingen in deze wereld gebeuren waar geen mens bij stil staat. Is dat dan wel respect?
quote:Amen.
Op vrijdag 14 september 2001 12:27 schreef zodiakk het volgende:[..]
niet echt, natuurlijk zijn rampen erg, het is verschrikkelijk wat er in India is gebeurd. Maar als ik live op TV een vliegtuig tegen een gebouw zie knallen en mensen naar beneden zie jumpen uit pure wanhoop, dan kan me dat meer schelen dan iets wat je in de krant leest over een ramp in India.
Het respectloze monsterlijke van deze ramp is wat dit aangrijpend maakt. Een ongeluk is een ongeluk, maar de aanslagen op het WTC zijn gewoon GEEN ongeluk. Dat mensen dit elkaar aan kunnen doen. Verschrikkelijk. Voor mijn part bleven we een half uur stil.
Nee weet je wat het probleem is, okee er gebeuren ergere dingen (kan me haast niet voorstellen maar oke)maar dit gaat de hele wereld aan ook de aankomende weken als er militaire acties komen dat is een feit. Een grote aardbeving okee maar dat treft niet de hele werled dit wel.... ik heb kennissen daar wonen die respecteren dit echt.... En als dat hier zou gebeuren zou het precies hetzelfde zijn daar gaat het om... En oke als je daar opmerkingen op hebt en dat je dat op je eigen manier verwerkt maar schrijf het dan niet zo
quote:Waarom is een ramp schaalbaar? Waarom is het erger als duizenden mensen omkomen bij een terroristische aanslag in de VS, dan als honderden omkomen bij een vliegtuig in een woonflat, of tientallen bij een vuurwerkexplosie?
Op vrijdag 14 september 2001 12:27 schreef WasQ het volgende:Ik zie wel verschillen ja... Zeker met de 3 Nederlandse voorbeelden die je noemt. Met alle respect, maar dat is niets vergeleken met wat er in de VS is gebeurd. Ook toen is er gerouwd, ook toen is er stilte geweest. Maar vraag iemand buiten Nederland eens naar een van die drie rampen. Dan zijn ze het allemaal vergeten. Het zijn nationale rampen, wat er nu in de VS is gebeurd is internationaal. Ik denk dat we net niet alleen hebben stilgestaan bij de slachtoffers, maar ook bij de gevolgen die het zal hebben. Met een beetje pech zijn de slachtoffers die nu zijn gevallen nog maar het begin...
Als je deze gebeurtenissen nodig had om tot bezinning te komen, om eindelijk eens na te denken over vrede, om even stil te staan bij alle slechte dingen in deze wereld, ben je dan niet een beetje heel erg naief? Dat je dit nodig hebt om dat in te zien?
quote:Het is nooit te laat.
Op vrijdag 14 september 2001 12:35 schreef Beem het volgende:
...
Als je deze gebeurtenissen nodig had om tot bezinning te komen, om eindelijk eens na te denken over vrede, om even stil te staan bij alle slechte dingen in deze wereld, ben je dan niet een beetje heel erg naief? Dat je dit nodig hebt om dat in te zien?
Misschien gaan mensen nu bewuster leven omdat je ziet dat het afgelopen kan zijn voordat je hetzelf doorhebt......
Maar ondertussen staat Bush op het punt om terug te slaan. Daar uit voorvloeiend gaan veel en veel meer onschuldige slachtoffers vallen. Wedden dat er niemand is die daar een minuutje stilte voor houdt? Dat vind ik erg.
quote:Wedden van wel?
Op vrijdag 14 september 2001 12:39 schreef Beem het volgende:
Wedden dat er niemand is die daar een minuutje stilte voor houdt? Dat vind ik erg.
quote:Ten eerste het aantal slachtoffers. Als mijn huis morgen ontploft en er komen 5 mensen om het leven, is het logisch dat er geen wereldwijde stilte voor komt...
Op vrijdag 14 september 2001 12:35 schreef mad26 het volgende:[..]
Waarom is een ramp schaalbaar? Waarom is het erger als duizenden mensen omkomen bij een terroristische aanslag in de VS, dan als honderden omkomen bij een vliegtuig in een woonflat, of tientallen bij een vuurwerkexplosie?
CoolMaze: Wanneer gaat de wereld nou eens in zien dat het juist "Actie=Reactie" is wat alle ellende veroorzaakt? Actie is niet Reactie.
Just turn the other cheek.
quote:Dat is best normaal hoor. Het verdriet, de woede, het onbegrip dat nu door velen gevoeld wordt is imo allemaal gebaseerd op inlevingsvermogen: "Stel je voor dat het mij zou overkomen..."
Op vrijdag 14 september 2001 09:13 schreef Halinalle het volgende:
Dus eigenlijk doe je dit alles niet om de slachtoffers te herdenken, maar omdat het jou ook kan gebeuren?
Dat is ook de reden waarom die persoonlijke verhalen van nabestaanden die nu zo in de media getoond worden zo diep raken. Hun verdriet refereert aan je eigen gevoelens: "My god, hoe zou ik me voelen als mijn geliefde/kind/familielid daar onder die puinhoop zou liggen..."
Edit: Zie nu pas dat dit topic uit 4 pagina's bestaat ipv eentje. Dus wellicht is hetgeen ik schreef allang door een ander gezegd...
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 14-09-2001 12:48]
Allemaal vormen van "de media".
quote:Een moment af te spreken om collectief op vrede te hopen is misschien naief. Nog naiever zijn de mensen die denken met wraak, vergelding en oorlog iets op te lossen.
Op vrijdag 14 september 2001 12:35 schreef Beem het volgende:
Als je deze gebeurtenissen nodig had om tot bezinning te komen, om eindelijk eens na te denken over vrede, om even stil te staan bij alle slechte dingen in deze wereld, ben je dan niet een beetje heel erg naief?
Er is niet gezegd dat de herdenkers slechts 3 minuten herdenken maar ze deden het nu gezamelijk. Voor nabestaanden van welke moord dan ook is het hele leven verworden tot een grote lange herdenking.
Ook vind ik het eigenlijk een gebrek aan respect voor alle andere slachtoffers van terrorisme. Waarom staan wij daar nooit bij stil.
Ik ben drie minuten stil gebleven uit respect. En heb voor mijzelf besloten dat ik die drie minuten ging gebruiken om stil te staan bij alle slachtoffers van al het terrorisme. Waar dan ook en wie dan ook.
Best imposant dat heel Amsterdam CS stil was op een enkeling na. Ik heb niet 3 minuten stilgestaan bij het gebeuren van de US. Ik kijk naar beelden uit Ierland, de Balkan, Midden-Oosten, Spanje, etc etc etc. Daar gebeurd hetzelfde al veeeel meer jaren, en daarvoor houden we ook niet 3 minuten stilte.
Ik liep door CS met mijn MD op en ben rustig naar de metro gelopen.
Normaal gesproken zijn het die gekken Amerikanen met hun doodstraf/oorlogen/anti drugsbeleid.. anti dit anti dat..
En nu zijn we ineens broers?? dacht het niet!
Alleen omdat ze daar ook soortgelijke huisje boompje beesje hebben/of "rijk" zijn zoals wij? wil niet zeggen dat we hetzelfde zijn/denken ect.. of daaraan verwant zijn, voelen ok, na al die Amerikaanse films..
Niet verwacht? hahahahahahahahaha... nog ff
De macht die ze hebben als land is naar hun hoofd gestegen!, dachten ze nou echt dat er niets zou gebeuren terwijl de regering ieder die wil loopt uit te dagen als een dolle pitbull? of het supporten hiervan?? (israel)
Met een beetje ongeluk had China dit op zn naam kunnen hebben pas geleden... en waarvoor?
[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 14-09-2001 17:59]
quote:Dit kan je doen met
Op vrijdag 14 september 2001 16:43 schreef Porto het volgende:
<quote>
Ik denk dat dat vooral het gevoel is van "De VS maakt deel uit het hét Westen" en daarom voelen wij een verwantschap. Daarnaast speelt uiteraard ook mee dat je een dergelijke aanslag NIET in de VS verwacht.
<unquote>
code:[quote]
Dit is een quote leuk he :)
[/quote]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |