abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23445192
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef Shaman het volgende:

[..]

Bron?
Was een tijdje terug in het nieuws.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:38:58 #27
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445262
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Was een tijdje terug in het nieuws.
Dat is me dan helemaal ontgaan, linkje ?
Ik weet dat Cohen niet geliefd was bij van Gogh, maar dat hij meerder keren gesmeekt zou hebben ? Het lijkt me sterk....
pi_23445427
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:38 schreef Shaman het volgende:

[..]

Dat is me dan helemaal ontgaan, linkje ?
Ik weet dat Cohen niet geliefd was bij van Gogh, maar dat hij meerder keren gesmeekt zou hebben ? Het lijkt me sterk....
Het is echt zo
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23445459
Amsterdam is een rode stad en krijgt dus een rode burgemeester, een gekozen burgemeester zou in dit geval denk ik niet veel verschil teweeg hebben gebracht. Maar goed, de gekozen burgemeester komt er toch aan, dus ik zie het probleem niet zo
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23445502
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is echt zo
Heel overtuigend.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_23445550
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Heel overtuigend.
Het stond sowieso in de telegraaf
en hier vind ik ook wat kleins
http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-9285

Laten we even eerlijk zijn; Theo wil zo`n malloot niet op zijn begravenis, het is jammer ook dat ik geen goede vriend van Theo was, want ik had Cohen die herdenking uit geslagen. Ik ben iemand die zo een scene maakt op een gevoelige plek.
Cohen is zo aso!
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:58:32 #32
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445647
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het stond sowieso in de telegraaf
en hier vind ik ook wat kleins
http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-9285

Laten we even eerlijk zijn; Theo wil zo`n malloot niet op zijn begravenis, het is jammer ook dat ik geen goede vriend van Theo was, want ik had Cohen die herdenking uit geslagen. Ik ben iemand die zo een scene maakt op een gevoelige plek.
Cohen is zo aso!
Dat stukje gaat niet over de herdenking maar over de crematie. Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.
pi_23445792
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij was Cohen in het laatste Paarse kabinet wel verantwoordelijk voor de nieuwe, verharde immigratiewetgeving.
Enkele uitspraken van Cohen in zijn toenmalige functie als staatssecretaris van justitie, die nog eens in schril contrast staan met zijn onhoudbare, ongeloofwaardige, en wankelmoedige rol als burgervader - van hoegenaamd alle Amsterdammers...

''Naast deze groepen zijn er natuurlijk nog talloze anderen die via de weg van de asielprocedure proberen vaste voet aan de grond te krijgen in ons land, in de hoop op een beter leven of om een andere, menselijkerwijs begrijpelijke reden. We kùnnen niet al deze personen een plaats geven in onze samenleving.
Niet alleen omdat een verschil in welvaart op zichzelf geen grond oplevert voor het verlenen van asiel, maar ook omdat dit met dergelijke grote groepen fysiek onmogelijk voor ons is. En dat nog los van de vraag of het moreel aanvaardbaar zou zijn om een "braindrain" - vaak zijn migranten immers hoger opgeleiden - uit dergelijke landen te stimuleren.

Ons land heeft een rijke traditie als het gaat om het opnemen van vluchtelingen. Wij doen dat vanuit de diep gevoelde plicht om medemensen in nood te helpen, en wij doen dat vanuit ons eigen besef van menswaardigheid, een besef dat natuurlijk zijn basis vindt in wat wij in ons eigen land als normaal ervaren. Want dat is een van de volgende paradoxen waar dit terrein zo rijk aan is: ook al vinden wij in theorie allemaal dat niet iedereen kan blijven, voor individuele gevallen wordt graag en met overtuiging voor uitzonderingen gepleit. Kortom: wij slagen er niet goed genoeg in om ons stelsel ook consequent uit te voeren, op een manier die het mogelijk maakt om het in stand te houden. Want dat is, naar ik vrees, het kernprobleem van het huidige vreemdelingenbeleid."
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23446125
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:06 schreef lucida het volgende:

[..]

Enkele uitspraken van Cohen in zijn toenmalige functie als staatssecretaris van justitie, die nog eens in schril contrast staan met zijn onhoudbare, ongeloofwaardige, en wankelmoedige rol als burgervader - van hoegenaamd alle Amsterdammers...
Misschien kan 'ie niet anders omdat hem daartoe eenvoudig de middelen ontbreken, die mogelijkheid wel 'ns overwogen?

Anyway, het zou misschien wel eens goed zijn om een burgemeester van een andere politieke 'kleur' te hebben in A'dam, kijken wat die er zoal van bakt.

Zelf verwacht ik niet dat er dan zoveel verschil in beleid zal zijn, maar goed, ik kan het natuurlijk mis hebben.
pi_23446235
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:58 schreef Shaman het volgende:

[..]

Dat stukje gaat niet over de herdenking maar over de crematie. Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.
LOL
quote:
Burgemeester Job Cohen van Amsterdam was afgelopen dinsdag in eerste instantie niet uitgenodigd op de crematie van Theo van Gogh. Toen hij daar maandag achterkwam heeft hij contact laten zoeken met de familie Van Gogh.
Het staat er misschien beleefd, maar wat ik ook op het shownieuws hoorde en in de telegraaf las dat is dat die Cohen echt is gaan smeken bij die familie.
En Cohen is op die plaats neer gezet, die gast had niks te kiezen.

Cohen had daar nooit mogen komen van Theo.
Ik zeg het alvast. Als ik kom te overlijden, dan wil ik geen mensen op me begravenis die ik niet moet en komen ze er toch dan moeten die keihard die begravenis afgeslagen worden. (als ik ooit een testament laat maken, dan laat ik dit er zeker in zetten, ik heb op dit moment nog niemand die ik niet op mijn begravenis wil zien, maar met de jaren gaat dat wel komen).
Die mensen die moeten niet de illusie hebben dat wanneer iemand dood gaat, dat je meteen weer vrienden bent met diegene ookal mocht diegene je niet toen diegene nog leefde.
pi_23446504
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:58 schreef Shaman het volgende: Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.
Ik geloof dat dit het stuk is waar JohnDope op doelde:
quote:
Cohen dwong plaats crematie Van Gogh af

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM, zaterdag
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft zware druk uitgeoefend om aanwezig te zijn bij de crematie van de vermoorde Theo van Gogh, waar hij nadrukkelijk niet welkom was. Zowel bij de nabestaanden als bij de directrice van begraafplaats De Nieuwe Ooster probeerde hij een plaatsbewijs te ritselen.

Tot zeer kort voor de plechtigheid liet Cohen zijn secretariaat een salvo aan smeektelefoontjes afvuren op familie en vrienden. Ook bestookte zijn staf de organisatoren van de crematie – werkzaam bij Van Goghs productiemaatschappij Column Producties – om toegang te krijgen.

Bokkensprongen
Dit bevestigen vijf afzonderlijke bronnen. Zowel in politiek Den Haag als in ambtelijke kringen in de hoofdstad en in de kringen rond de vermoorde Van Gogh is gisteren met stijgende verbazing gereageerd op de ’bokkensprongen’ die de burgemeester dezer dagen heeft gemaakt.
Zo zegt medewerkster Doesjka van Hoogdalem van Column Producties dat „Cohens medewerkster voortdurend belde of het nou toch écht niet mogelijk was dat hij werd toegelaten”.
Zelfs op de dag van de crematie, tot kort voor aanvang van de plechtigheid, werden de organisatoren ’platgebeld’. Bronnen zeggen dat Cohen feitelijk met de jas alvast aan wachtte op groen licht. „Hij zou en moest erbij zijn, al moest hij over de hekken klimmen”, aldus Van Hoogdalem.

„De directrice van de begraafplaats werd ernstig in verlegenheid gebracht door Cohens vasthoudendheid. Want er was een strikt toegangsbeleid. En Cohen was beslist geen vriend van Theo. Die directrice zat heel vervelend tussen twee vuren. Wél uitgenodigd waren Gerrit Zalm, Rita Verdonk, Jozias van Aartsen, Femke Halsema, Jan Marijnissen en Agnes Kant. Maar zéker geen Cohen.” Theodor Holman bevestigt dat de organisatie beslist niet wilde dat Cohen werd toegelaten.

Dat hij toch kon binnendringen, kwam doordat Theo’s ouders geen conflict wilden. „De ouders van Van Gogh zijn beschaafde, nette mensen, die geen ruzie willen.” Cohen kreeg uiteindelijk een staanplaats, helemaal weggestopt achterin de tent. Hij mocht niet in de aula, tussen Van Goghs intimi. „Cohen had eigenlijk buiten de hekken moeten blijven, en moeten kijken naar het grote scherm op de Kruislaan. Tussen het volk en de gemeenteraadsleden, die ook buiten moesten toekijken”, zegt Van Hoogdalem. „Het was gênant.”

Bron: Telegraaf, 13 november 2004
pi_23446574
Dank je wel rroloff.
quote:
Bronnen zeggen dat Cohen feitelijk met de jas alvast aan wachtte op groen licht. „Hij zou en moest erbij zijn, al moest hij over de hekken klimmen”, aldus Van Hoogdalem
LOL, die vent is zo achterbaks.
pi_23446767
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:23 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Misschien kan 'ie niet anders omdat hem daartoe eenvoudig de middelen ontbreken, die mogelijkheid wel 'ns overwogen?

Anyway, het zou misschien wel eens goed zijn om een burgemeester van een andere politieke 'kleur' te hebben in A'dam, kijken wat die er zoal van bakt.

Zelf verwacht ik niet dat er dan zoveel verschil in beleid zal zijn, maar goed, ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ook al is de andere kandidaat de kat van Ome Willem, ik zal niet op Cohen stemmen.
pi_23446813
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:49 schreef RichardQuest het volgende:
Amsterdam is een rode stad en krijgt dus een rode burgemeester, een gekozen burgemeester zou in dit geval denk ik niet veel verschil teweeg hebben gebracht. Maar goed, de gekozen burgemeester komt er toch aan, dus ik zie het probleem niet zo
We zullen het zien.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:08:40 #40
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_23446982
Ik snap trouwens niet waarom Cohen dan weer niet uitgenodigd zou zijn, maar Femke Halsema wel; die truthoela van GL, de partij die het recht op vrije meningsuiting het liefst door de plee ziet spoelen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_23447281
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:45 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit het stuk is waar JohnDope op doelde:
[..]
pi_23447352
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:08 schreef Flumina het volgende:
GL, de partij die het recht op vrije meningsuiting het liefst door de plee ziet spoelen.
bron?
pi_23447479
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:23 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Al heb ik deze reactie afgelopen nacht al elders in een topic gepost (en het daar nu weggehaald) het past beter in deze OP vandaar. En hopelijk ook enigszins in antwoord op jouw reactie?!...

"Cohen's pleidooi, tegen de harde werkelijkheid in, de boel toch maar bij elkaar te houden, maakt inderdaad de indruk van een lankmoedige of beter, wankelmoedige politieke onwaarachtigheid waarmee hij, zoals onlangs toen hij te gast was bij een islamitisch suikerfeest, zoetelijk maar altijd weer hetzelfde zegt - laten we de boel bij elkaar houden!...

Het lijkt bovendien dat zijn eerste en meteen grootste zorg is om het autochtone deel van de Amsterdanse bevolking te vermanen m.b.t. tot al hun onbegrip, vooroordelen, stigma's etc. die zij jegens de islam en de moslimgemeenschap koesteren, zonder omgekeerd tot dusverre ook maar een vermaning uit te spreken naar om het even welke onaangepaste (moslim) allochtoon - ook niet als het zelfs een van de meest onverdraagzame, haat en tweedracht zaaiende imams betreft.

Je kunt dus niet zeggen dat er door de Amsterdamse bevolking geen geduld en begrip is opgebracht voor de ongemakken die het proces van een mogelijk succesvolle integratie nu eenmaal met zich mee kan brengen. Jarenlang heeft men de extreem fundamentalistische tendenzen die mede met de integratie van de islam gepaard gaan verdragen, gedoogd, en zelfs op de koop toegenomen - het was immers maar een kleine, zij het radicale, maar verder niet representieve minderheid binnen de in meerderheid vredelievende moslimgemeenschap... Vertrouwend op de zalvende woorden van de burgervader namelijk, dat een en ander door een structurele dialoog en de nodige theesessies uiteindelijk zou worden 'rechtgetrokken' is de Amsterdamse burger uiteindelijk toch bedrogen uitgekomen, en voelt men zich, zoals dat zo mooi heet, politiek beleefd afgescheept...

Maar juist de mildheid, meegaandheid en lijdzame inschikkelijkheid van de burgervader tegenover dit soort nefaste moslimfundamentalisten is de doodsteek geworden voor om het even welke succesvolle integratie of inburgering. Al wil hij dit sluimerend gevaar niet onderkennen, dat geeft hem nog niet het recht de kritische tegengeluiden jegens zijn bestuurlijke voorkeur voor het multiculturele samenklonterings ideaal (lees het gedeelde suikerfeest), te negeren en of te ridiculiseren...

En terwijl de onrust en zelfs radicaliteit in de stad nog steeds groeiende is, doet de burgervader wat hij altijd al heeft gedaan; domweg volharden in zijn dwaling en tegelijkertijd het manen tot rust en kalmte... Keer op keer verzekert hij de Amsterdamse bevolking dat er geen gevaar valt te duchten vanuit de moslimgemeenschap, zelfs niet vanuit de als extreem radicaal bekend staande moskeen, en dat hij maatregelen zal nemen zogauw er een signaal komt dat hier wel sprake van zou zijn. Maar hoe wordt zoiets duidelijk anders dan als een 'donderslag bij heldere hemel' - in het gemeen toch pas als het kwaad al lang is geschied en niet meer valt te keren?!...
"

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 20-11-2004 15:47:39 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23447480
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:29 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

bron?
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Heel overtuigend.
Dit stukkie tekst over het achterbakse gedrag van Cohen is overtuigend hè
pi_23447585
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:36 schreef JohnDope het volgende:
Dit stukkie tekst over het achterbakse gedrag van Cohen is overtuigend hè
Nee. Tendencieus en eenzijdig. Typisch Telegraaf. Geen wederhoor.

Je suggereert dat Cohen voor z'n lol een herdenkingsdienst komt verneuken. Hij was daar heus niet voor z'n plezier, maar omdat hij meende dat het z'n ambtelijke (c.q. menselijke) plicht was om alle Amsterdammers te vertegenwoordigen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:44:48 #46
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_23447629
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:29 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

bron?
Oach, gewoon, wat heeft GL de laatste 10 jaar gedaan om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Geen FUCK! Maar troost je, het is niet alleen GL, maar eigenlijk het hele spectrum.
pi_23447649
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:42 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Je suggereert dat Cohen voor z'n lol een herdenkingsdienst komt verneuken. Hij was daar heus niet voor z'n plezier, maar omdat hij meende dat het z'n ambtelijke (c.q. menselijke) plicht was om alle Amsterdammers te vertegenwoordigen.
Ga toch weg man, vanmij apart is hij de paus, Theo wilde hem niet op ze begravenis en dan hoort hij daar ook niet!
En ga niet zeggen het is telegraafnieuws, want het heeft allemaal plaats gevonden. Cohen is gewoon een achterbakse zakkenwasser die denkt dat hij alles kan regelen omdat hij zogenaamd burgervader is.
Net wat ik al zei, het is jammer dat ik geen goede vriend van TheovanGogh was, want ik had Cohen tegengehouden om binnen te komen en desnoods geweld. En net wat ik al zei; al is Cohen de paus, als hij er langs wilt en ik wil dat niet, omdat Theo dat niet wilt dan geef ik hem gewoon een pomper op ze neus.
Je moet respect hebben voor de doden, Amen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:47:08 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23447667
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:44 schreef Flumina het volgende:

[..]

Oach, gewoon, wat heeft GL de laatste 10 jaar gedaan om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Geen FUCK!
Bron? Concrete voorbeelden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:50:11 #49
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_23447724
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron? Concrete voorbeelden?
Mohammed Rabbae blijft spoken door mijn hoofd. Maar ook na Fortuyn was het gewoon niet het speerpunt van die partij. Die Islamitsche boeken, zo uit mijn hoofd, moesten ook verboden worden. Even nadenken, nou, als bijvoorbeeld Michiel Smit door IS A'dam Argan wordt uitgejaagd, is er natuurlijk ook een politieke partij om daar kamervragen over te stellen. Vrijdag is het wel goeggegaan, tenminste, wat ik had vernomen.

Allemaal niet zo erg, maar GL moet nu niet doen alsof ze de grootste voorvechter zijn geweest. Dan heb ik veel en veel meer respect voor Cohen, eerlijk waar. Ik vind dat die man gewoon goed werk levert.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:52:03 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23447761
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:42 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

hij deed het echter niet voor zijn lol. zijn beweegredenen om persé op de begrafenis een prominente plek toegewezen te krijgen is vele malen enger dan louter plezier. het toont hoe onbeschoft hij als een hekking zijn nek naar voren wil steken als bewijs van geveinsde saamhorigheid.
jaren niks doen aan de problemen die amsterdam heeft, jarenlang bagetalliseren en nu als de rechtschapen burgervader voor gans amsterdam komen opdraven. die man is geen knip voor de neus waard en mag wat mij betreft, samen met zijn zichzelfverrijkende kliek pvda' ers, opzouten. hij heeft wel degelijk zichzelf uitgenodigd, terwijl hij net als andere mensen gewoon buiten had kunnen staan inplaats van zijn plek in het zaaltje om zijn valse medeleven te tonen. triest en gevaarlijk tegelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')