Was een tijdje terug in het nieuws.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef Shaman het volgende:
[..]
Bron?
Dat is me dan helemaal ontgaan, linkje ?quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Was een tijdje terug in het nieuws.
Het is echt zoquote:Op zaterdag 20 november 2004 13:38 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat is me dan helemaal ontgaan, linkje ?
Ik weet dat Cohen niet geliefd was bij van Gogh, maar dat hij meerder keren gesmeekt zou hebben ? Het lijkt me sterk....
Heel overtuigend.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is echt zo
Het stond sowieso in de telegraafquote:Op zaterdag 20 november 2004 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heel overtuigend.![]()
Dat stukje gaat niet over de herdenking maar over de crematie. Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het stond sowieso in de telegraaf
en hier vind ik ook wat kleins
http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-9285
Laten we even eerlijk zijn; Theo wil zo`n malloot niet op zijn begravenis, het is jammer ook dat ik geen goede vriend van Theo was, want ik had Cohen die herdenking uit geslagen. Ik ben iemand die zo een scene maakt op een gevoelige plek.
Cohen is zo aso!
Enkele uitspraken van Cohen in zijn toenmalige functie als staatssecretaris van justitie, die nog eens in schril contrast staan met zijn onhoudbare, ongeloofwaardige, en wankelmoedige rol als burgervader - van hoegenaamd alle Amsterdammers...quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij was Cohen in het laatste Paarse kabinet wel verantwoordelijk voor de nieuwe, verharde immigratiewetgeving.
Misschien kan 'ie niet anders omdat hem daartoe eenvoudig de middelen ontbreken, die mogelijkheid wel 'ns overwogen?quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:06 schreef lucida het volgende:
[..]
Enkele uitspraken van Cohen in zijn toenmalige functie als staatssecretaris van justitie, die nog eens in schril contrast staan met zijn onhoudbare, ongeloofwaardige, en wankelmoedige rol als burgervader - van hoegenaamd alle Amsterdammers...
LOLquote:Op zaterdag 20 november 2004 13:58 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat stukje gaat niet over de herdenking maar over de crematie. Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.
Het staat er misschien beleefd, maar wat ik ook op het shownieuws hoorde en in de telegraaf las dat is dat die Cohen echt is gaan smeken bij die familie.quote:Burgemeester Job Cohen van Amsterdam was afgelopen dinsdag in eerste instantie niet uitgenodigd op de crematie van Theo van Gogh. Toen hij daar maandag achterkwam heeft hij contact laten zoeken met de familie Van Gogh.
Ik geloof dat dit het stuk is waar JohnDope op doelde:quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:58 schreef Shaman het volgende: Er staat ook niet dat Cohen meerdere malen gesmeekt heeft, er staat dat Cohen's woordvoerder contact met de familie opgenomen heeft, waarna hij wel mocht komen. Bij mijn weten zijn er verder niet echt vaste plaatsen bij een crematie, waarschijnlijker is dat Cohen zelf niet gekozen heeft voor een plaats buiten de spotlight, of dit in overleg met de familie gedaan heeft.
quote:Cohen dwong plaats crematie Van Gogh af
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM, zaterdag
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft zware druk uitgeoefend om aanwezig te zijn bij de crematie van de vermoorde Theo van Gogh, waar hij nadrukkelijk niet welkom was. Zowel bij de nabestaanden als bij de directrice van begraafplaats De Nieuwe Ooster probeerde hij een plaatsbewijs te ritselen.
Tot zeer kort voor de plechtigheid liet Cohen zijn secretariaat een salvo aan smeektelefoontjes afvuren op familie en vrienden. Ook bestookte zijn staf de organisatoren van de crematie – werkzaam bij Van Goghs productiemaatschappij Column Producties – om toegang te krijgen.
Bokkensprongen
Dit bevestigen vijf afzonderlijke bronnen. Zowel in politiek Den Haag als in ambtelijke kringen in de hoofdstad en in de kringen rond de vermoorde Van Gogh is gisteren met stijgende verbazing gereageerd op de ’bokkensprongen’ die de burgemeester dezer dagen heeft gemaakt.
Zo zegt medewerkster Doesjka van Hoogdalem van Column Producties dat „Cohens medewerkster voortdurend belde of het nou toch écht niet mogelijk was dat hij werd toegelaten”.
Zelfs op de dag van de crematie, tot kort voor aanvang van de plechtigheid, werden de organisatoren ’platgebeld’. Bronnen zeggen dat Cohen feitelijk met de jas alvast aan wachtte op groen licht. „Hij zou en moest erbij zijn, al moest hij over de hekken klimmen”, aldus Van Hoogdalem.
„De directrice van de begraafplaats werd ernstig in verlegenheid gebracht door Cohens vasthoudendheid. Want er was een strikt toegangsbeleid. En Cohen was beslist geen vriend van Theo. Die directrice zat heel vervelend tussen twee vuren. Wél uitgenodigd waren Gerrit Zalm, Rita Verdonk, Jozias van Aartsen, Femke Halsema, Jan Marijnissen en Agnes Kant. Maar zéker geen Cohen.” Theodor Holman bevestigt dat de organisatie beslist niet wilde dat Cohen werd toegelaten.
Dat hij toch kon binnendringen, kwam doordat Theo’s ouders geen conflict wilden. „De ouders van Van Gogh zijn beschaafde, nette mensen, die geen ruzie willen.” Cohen kreeg uiteindelijk een staanplaats, helemaal weggestopt achterin de tent. Hij mocht niet in de aula, tussen Van Goghs intimi. „Cohen had eigenlijk buiten de hekken moeten blijven, en moeten kijken naar het grote scherm op de Kruislaan. Tussen het volk en de gemeenteraadsleden, die ook buiten moesten toekijken”, zegt Van Hoogdalem. „Het was gênant.”
Bron: Telegraaf, 13 november 2004
LOL, die vent is zo achterbaks.quote:Bronnen zeggen dat Cohen feitelijk met de jas alvast aan wachtte op groen licht. „Hij zou en moest erbij zijn, al moest hij over de hekken klimmen”, aldus Van Hoogdalem
Ook al is de andere kandidaat de kat van Ome Willem, ik zal niet op Cohen stemmen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:23 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Misschien kan 'ie niet anders omdat hem daartoe eenvoudig de middelen ontbreken, die mogelijkheid wel 'ns overwogen?
Anyway, het zou misschien wel eens goed zijn om een burgemeester van een andere politieke 'kleur' te hebben in A'dam, kijken wat die er zoal van bakt.
Zelf verwacht ik niet dat er dan zoveel verschil in beleid zal zijn, maar goed, ik kan het natuurlijk mis hebben.
We zullen het zien.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:49 schreef RichardQuest het volgende:
Amsterdam is een rode stad en krijgt dus een rode burgemeester, een gekozen burgemeester zou in dit geval denk ik niet veel verschil teweeg hebben gebracht. Maar goed, de gekozen burgemeester komt er toch aan, dus ik zie het probleem niet zo
quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:45 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit het stuk is waar JohnDope op doelde:
[..]
bron?quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:08 schreef Flumina het volgende:
GL, de partij die het recht op vrije meningsuiting het liefst door de plee ziet spoelen.
Al heb ik deze reactie afgelopen nacht al elders in een topic gepost (en het daar nu weggehaald) het past beter in deze OP vandaar. En hopelijk ook enigszins in antwoord op jouw reactie?!...quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:23 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Misschien kan 'ie niet anders omdat hem daartoe eenvoudig de middelen ontbreken, die mogelijkheid wel 'ns overwogen?
Anyway, het zou misschien wel eens goed zijn om een burgemeester van een andere politieke 'kleur' te hebben in A'dam, kijken wat die er zoal van bakt.
Zelf verwacht ik niet dat er dan zoveel verschil in beleid zal zijn, maar goed, ik kan het natuurlijk mis hebben.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
bron?
Dit stukkie tekst over het achterbakse gedrag van Cohen is overtuigend hèquote:Op zaterdag 20 november 2004 13:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heel overtuigend.![]()
Nee. Tendencieus en eenzijdig. Typisch Telegraaf. Geen wederhoor.quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:36 schreef JohnDope het volgende:
Dit stukkie tekst over het achterbakse gedrag van Cohen is overtuigend hè
Oach, gewoon, wat heeft GL de laatste 10 jaar gedaan om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Geen FUCK! Maar troost je, het is niet alleen GL, maar eigenlijk het hele spectrum.quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
bron?
Ga toch weg man, vanmij apart is hij de paus, Theo wilde hem niet op ze begravenis en dan hoort hij daar ook niet!quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee. Tendencieus en eenzijdig. Typisch Telegraaf. Geen wederhoor.
Je suggereert dat Cohen voor z'n lol een herdenkingsdienst komt verneuken. Hij was daar heus niet voor z'n plezier, maar omdat hij meende dat het z'n ambtelijke (c.q. menselijke) plicht was om alle Amsterdammers te vertegenwoordigen.
Bron? Concrete voorbeelden?quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:44 schreef Flumina het volgende:
[..]
Oach, gewoon, wat heeft GL de laatste 10 jaar gedaan om vrijheid van meningsuiting te beschermen. Geen FUCK!
Mohammed Rabbae blijft spoken door mijn hoofd. Maar ook na Fortuyn was het gewoon niet het speerpunt van die partij. Die Islamitsche boeken, zo uit mijn hoofd, moesten ook verboden worden. Even nadenken, nou, als bijvoorbeeld Michiel Smit door IS A'dam Argan wordt uitgejaagd, is er natuurlijk ook een politieke partij om daar kamervragen over te stellen. Vrijdag is het wel goeggegaan, tenminste, wat ik had vernomen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? Concrete voorbeelden?
hij deed het echter niet voor zijn lol. zijn beweegredenen om persé op de begrafenis een prominente plek toegewezen te krijgen is vele malen enger dan louter plezier. het toont hoe onbeschoft hij als een hekking zijn nek naar voren wil steken als bewijs van geveinsde saamhorigheid.quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee. Tendencieus en eenzijdig. Typisch Telegraaf. Geen wederhoor.
Je suggereert dat Cohen voor z'n lol een herdenkingsdienst komt verneuken. Hij was daar heus niet voor z'n plezier, maar omdat hij meende dat het z'n ambtelijke (c.q. menselijke) plicht was om alle Amsterdammers te vertegenwoordigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |