abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:19:34 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29734175
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze moeten Proto bij Anderlecht ook maar in de goal zetten.
Alleen speelt die Zitka daar momenteel gewoon meer dan uitstekend ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_30233110
Wedstrijden:

20:15 Bosnia-Herzegovina ? - ? Belgium
20:30 Serbia & Montenegro ? - ? Lithuania
pi_30234024
Lastige wedstrijd voor de Belgen, al lijken ze de laatste tijd weer wat beter.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30234643
Cruciaal is ie. Anthuenis verwacht een hard duel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30236032
Proto lijkt niet al te best in vorm te zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:46:52 #256
pi_30236341
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Proto lijkt niet al te best in vorm te zijn.
Hij mist vertrouwen bij Anderlecht, bij de nationale ploeg is hij wél de uitgesproken nr 1 , misschien dat dat toch ook veel scheelt. We zullen zien vanavond.

Overigens, voor het eerst in zowat 30 jaar zitten er geen spelers van Club Brugge in de selectie deze keer ...
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:14:56 #257
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30238747
Dat krijg je als je in Bosnië gaat spelen, een hoop Belgische supporters zijn blauwhelmen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:31:16 #258
121202 Sheva
lulletje rosenwater
pi_30241208
hoe gaat het met de belgen?
Heb jy gezegd dat ik een lul was?
21.5.04 RIP
Fotoboekje
pi_30241245
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:31 schreef Sheva het volgende:
hoe gaat het met de belgen?
Nog 0-0 in de 60e minuut.
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:37:28 #260
67640 SaintOfKillers
pi_30241383
En de wedstrijd is bijzonder saai.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:40:08 #261
67640 SaintOfKillers
pi_30241456
1-0 voor Bosnie nu.

Hopelijk maken de Belgen nog 1-1 zodat beide kutploegen hier 2 punten verliezen.
pi_30241591
België

O wacht, Bosnië is een topploeg volgens Antheunis. Dan valt 1-0 nog best mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:44:57 #263
pi_30241614
Tjah, als je achterin met Haha Deschacht speelt en als een stelletje angsthazen in Bosnie ...
pi_30241988
Bosnië-Herzegovina - België dus geëindigd in 1-0. Servië & Montenegro - Litouwen 2-0, en daarmee staat S&M nu eerste boven Spanje.

[ Bericht 79% gewijzigd door Ricky_ op 03-09-2005 22:23:20 ]
pi_30243027
België
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_30243482
België staat in elk geval niet laatste in de poule.
  zaterdag 3 september 2005 @ 22:49:22 #267
67640 SaintOfKillers
pi_30243569
Het is tragisch.

Maar kom, volgende week wint Clijsters de US Open en dan zijn we 't weer vergeten.
pi_30246095
Nu is het dus echt voorbij voor de Belgen.
Gelukkig begint ook het veldrit seizoen zo weer.
Klik dan als je durft
  zondag 4 september 2005 @ 00:21:29 #269
pi_30246441
quote:
Op zondag 4 september 2005 00:10 schreef Suijk het volgende:
Nu is het dus echt voorbij voor de Belgen.
Gelukkig begint ook het veldrit seizoen zo weer.
Met een fietske door het veld klote ...

Wij zijn goed in de sporten die een ander niet wil kunnen ...
pi_30246492
quote:
Op zondag 4 september 2005 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

pi_30246522
Hehe, op dat tennis na dan. 2 speelsters die in staat zijn een grand slam te winnen is vrij uniek.
Klik dan als je durft
pi_30248486
quote:
Op zondag 4 september 2005 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

alsjeblief zeg, niet zo beginnen hé . Alsof schaatsen zo wereldwijd populair is (maar in NL doen ze ook euforisch als een NL'er wint)
We hebben heus goede sporters nog, dat hebben Tom Boonen, Kim Clijsters, Justine Henin, Kim Gevaert, ... wel al bewezen zeker ?

Maar de Rode Duivels zitten inderdaad in een dieptepunt. We mogen het WK nu wel vergeten. Er was gewoon te weinig kwaliteit, dat is de bikkelharde realiteit. Maar voor degenen die lachen met Belgie, het is van 1978 (!) geleden dat we nog een wk gemist hebben ...
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_30248530
Geniet er maar van, want nu gaan jullie het WK heel erg vaak missen.
pi_30248722
en jij zegt dat op basis van wat ?? op basis van je kennis vh belgische voetbal ?? Wel, de beloftenploeg van Belgie staat wel 1ste in hun groep voor spanje en servie, dus er zal wel talent zijn zeker. Sommige spelers id huidige kern zijn ook nog altijd maar prille twintigers of zelfs tieners. Dus voor je iets zegt, weet aub waarover je praat .
pi_30248779
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:49 schreef BramK het volgende:
en jij zegt dat op basis van wat ?? op basis van je kennis vh belgische voetbal ?? Wel, de beloftenploeg van Belgie staat wel 1ste in hun groep voor spanje en servie, dus er zal wel talent zijn zeker. Sommige spelers id huidige kern zijn ook nog altijd maar prille twintigers of zelfs tieners. Dus voor je iets zegt, weet aub waarover je praat .
Ik zeg dat op basis van de stand van zaken van het Belgische voetbal. De toekomst ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit voor België. Een kansloze kwalificatiemissie waar men al snel nog slechts mocht hopen op 'n wonder en een competitie vol derderangs Afrikanen.
pi_30248833
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zeg dat op basis van de stand van zaken van het Belgische voetbal. De toekomst ziet er nu niet bepaald rooskleurig uit voor België. Een kansloze kwalificatiemissie waar men al snel nog slechts mocht hopen op 'n wonder en een competitie vol derderangs Afrikanen.
ik geef je enigszins gelijk betreffende de nationale ploeg. Nooit zijn we echt id running geweest, wat triestig is. maar de belgische competitie kent juist weer een opwaartse trend lijkt me. Zowel anderlecht als club brugge kwalificeren zich voor de CL. Er komen meer en meer kwaliteitsvolle spelers voetballen in belgie : Balaban, Conceicao, Oliseh, Niculae, Portillo, ...
En 3derangsafrikanen, dat valt best mee. Enkel Beveren opteert voor meerendeel aan Afrikanen, vele ploegen geven weer meer de kansen aan eigen jeugd de laatste maanden.
pi_30248890
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:55 schreef BramK het volgende:

[..]

ik geef je enigszins gelijk betreffende de nationale ploeg. Nooit zijn we echt id running geweest, wat triestig is. maar de belgische competitie kent juist weer een opwaartse trend lijkt me. Zowel anderlecht als club brugge kwalificeren zich voor de CL. Er komen meer en meer kwaliteitsvolle spelers voetballen in belgie : Balaban, Conceicao, Oliseh, Niculae, Portillo, ...
En 3derangsafrikanen, dat valt best mee. Enkel Beveren opteert voor meerendeel aan Afrikanen, vele ploegen geven weer meer de kansen aan eigen jeugd de laatste maanden.
Het nationale elftal heeft ook nooit de indruk gegeven beter te kunnen of dat het ligt aan een tijdelijke vormcrisis. Gezien de leeftijd van veel spelers is dit team ook niet uitgeblust, zoals het geval was bij Nederland een tijd terug en nu bij Frankrijk een beetje.

Er komen inderdaad goede spelers naar de Belgische competitie, al koopt men vooral in op naam. Zo'n Oliseh voegt weinig toe vind ik, Balaban loopt vooral te zeiken. Conceicao is natuurlijk wel een sterspeler, Niculae is erg blessuregevoelig en Portillo een geweldige aankoop voor Brugge, al heeft hij in een niet-jeugdelftal nog nooit wat laten zien. Verder neemt het aantal buitenlanders op de wedstrijdformulieren nog steeds toe. Beveren teert vrijwel volledig op Ivorianen, La Louviere en Charleroi vrijwel volledig op Fransen (wat begrijpelijk is), etc...

Het zegt ook genoeg dat (potentiële) internationals zoals Dufer en Pieroni verpieteren in Frankrijk, dat Soetaers en Sonck mislukt zijn bij Ajax en dat een Hoefkens gaat voetballen bij Stoke City.
  zondag 4 september 2005 @ 02:09:51 #278
pi_30249080
Dat laatste is nu eenmaal een gevolg van de gang van zaken in de voetbalwereld. Als pakweg Anderlecht evenveel schulden mocht maken als Real in Spanje of Monaco in Frankrijk dan konden zij ook al die spelers betalen hé of tenminste de beste Belgische spelers aantrekken.
pi_30249081
ik volg je gedeeltelijk. Er was in deze kwalificaties gewoon te weinig talent punt.

Maar id toekomst hebben we toch jonge spelers die een degelijke ploeg moeten kunnen vormen : Proto, Kompany, VD Borre, Geraerts, Blondel, Dufer, Buffel, De Ceulaer,Matondo, Mudingayi, De Man, VD Bergh, Daerden aangevuld met enkele meer ervaren spelers als Simons, de Mpenza's (als ze fit zijn), Sonck en Van Buyten. Het is geen toeval dat de beloftenploeg wel mooie resultaten neerzet lijkt me. Dus talent is er wel aanwezig. Enkel in deze kern (nog) niet. Er waren geen leiders zoals we wel een Wilmots hadden enkele jaren geleden. Een Kompany bvb is veelbelovend maar kan de ploeg niet op sleeptouw nemen. Hetzelfde geldt voor Buffel, goede speler, maar geen leider. Als je dan nog Mpenza en Goor mist en Simons en VD Haeghe spelen slecht dan weet je het wel ...
pi_30249125
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat laatste is nu eenmaal een gevolg van de gang van zaken in de voetbalwereld. Als pakweg Anderlecht evenveel schulden mocht maken als Real in Spanje of Monaco in Frankrijk dan konden zij ook al die spelers betalen hé of tenminste de beste Belgische spelers aantrekken.
Correct, maar het is normaalgesproken helemaal niet zo'n probleem als de betere spelers naar het buitenland vertrekken. Alleen mislukken er nogal wat Belgen in het buitenland. Of ze gaan naar marginale clubs als Stoke City. Dan hebben we het over Hoefkens, iemand die toch dicht tegen de selectie aan zit.
  zondag 4 september 2005 @ 02:13:38 #281
pi_30249141
Overigens leg ik de verantwoordelijkheid ook deels bij de bondscoach. Wie Belg is maar niet voor een van de grote vier speelt in eigen land of in het buitenland krijgt hoe dan ook geen kans. Neem nu iemand als Defays , speelde vorig jaar zowat alle matchen voor Charleroi , een ploeg die tot op de voorlaatste speeldag meedeed voor Europees voetbal én geroemd wordt om haar goede verdediging. Denk je dat die ook maar 1 oproeping kreeg toen het achterin een zeef was ? Nee , we spelen liever met iemand als Deschacht , die zelfs in Anderlecht enkel maar mag spelen door de financiele steun van zijn "papa" , of we roepen liever bankzitters in het buitenland op.

Of neem nu iemand als Van Damme. Die gast moet een gewéldige manager hebben. Zit hij op de bank van Ajax, hij versiert een transfer naar de Premierleague , zit hij op de bank van Sunderland hij versiert een transfer naar CL deelnemer Bremen. Nu zit hij daar ook op de bank. Wat wordt zijn volgende transfer ? Naar de bank van Real ?
pi_30249183
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:09 schreef BramK het volgende:
ik volg je gedeeltelijk. Er was in deze kwalificaties gewoon te weinig talent punt.

Maar id toekomst hebben we toch jonge spelers die een degelijke ploeg moeten kunnen vormen : Proto, Kompany, VD Borre, Geraerts, Blondel, Dufer, Buffel, De Ceulaer,Matondo, Mudingayi, De Man, VD Bergh, Daerden aangevuld met enkele meer ervaren spelers als Simons, de Mpenza's (als ze fit zijn), Sonck en Van Buyten. Het is geen toeval dat de beloftenploeg wel mooie resultaten neerzet lijkt me. Dus talent is er wel aanwezig. Enkel in deze kern (nog) niet. Er waren geen leiders zoals we wel een Wilmots hadden enkele jaren geleden. Een Kompany bvb is veelbelovend maar kan de ploeg niet op sleeptouw nemen. Hetzelfde geldt voor Buffel, goede speler, maar geen leider. Als je dan nog Mpenza en Goor mist en Simons en VD Haeghe spelen slecht dan weet je het wel ...
Talent is er zeker wel, maar dat moet wel tot bloei komen natuurlijk. Kompany kan een ploeg niet op sleeptouw nemen, kun je op zijn leeftijd ook niet van hem verwachten. Wat je wel van hem mag verwachten is dat die nonchalance eens uit zijn spel gaat. Voor de rest ben ik het met je eens dat er wel degelijk talent is, alleen stokt het op een gegeven moment toch. Mudingayi maakt nu een leuke transfer, maar het is even afwachten hoe hij het bij Lazio gaat doen, Proto is een prima keeper, maar dit seizoen bij Anderlecht valt het allemaal tegen, Blondel is een reserve van Club Brugge en er is weinig vertrouwen in hem gezien het feit dat Brugge er nog wat spitsen bij heeft gehaald, hetzelfde geldt voor Van Tornhout of hoe heet die kerel van Club Brugge, Dufer is al mislukt in Frankrijk, Sonck is mislukt bij Ajax... Geraerts, Vandenbergh, Buffel en Daerden doen het dan wel weer uistekend natuurlijk.

Al met al is het net wat te weinig. De Mpenza's zijn erg grillig, Goor is erg belangrijk natuurlijk en Vanderhaeghe...tja...dat vind ik echt een houwdegen. Een type Eilts, als dat soort spelers zo goed als onmisbaar zijn dan zegt dat toch vooral wat over de rest van het elftal.
  zondag 4 september 2005 @ 02:16:49 #283
pi_30249187
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Correct, maar het is normaalgesproken helemaal niet zo'n probleem als de betere spelers naar het buitenland vertrekken. Alleen mislukken er nogal wat Belgen in het buitenland. Of ze gaan naar marginale clubs als Stoke City. Dan hebben we het over Hoefkens, iemand die toch dicht tegen de selectie aan zit.
Kijk, een goeie 10 jaar geleden kwam het grote Marseille (net de CL gewonnen) in België bij Cercle Brugge aankloppen om toen tweevoudig topscorer Josip Weber binnen te halen. Weber weigerde , "ik wil spelen" zei hij , en een jaar later ging hij naar Anderlecht. (waar hij zijn knie brak en fin de carriere was, maar dat is een ander verhaal)
Nu zie je dat zo'n spelers gewoon wég zijn (zie Pieroni bij Moeskroen => Auxerre of Sonck => Ajax)
Spelen zegt hen totaal niks meer, eergevoel blijkt niet meet te bestaan. Geld verdienen , dat lijkt de boodschap ...
Neem nu Baseggio, zit liever op de bank van Anderlecht dan zijn dure contractje daar op te geven om elders te gaan spelen ...
pi_30249218
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens leg ik de verantwoordelijkheid ook deels bij de bondscoach. Wie Belg is maar niet voor een van de grote vier speelt in eigen land of in het buitenland krijgt hoe dan ook geen kans. Neem nu iemand als Defays , speelde vorig jaar zowat alle matchen voor Charleroi , een ploeg die tot op de voorlaatste speeldag meedeed voor Europees voetbal én geroemd wordt om haar goede verdediging. Denk je dat die ook maar 1 oproeping kreeg toen het achterin een zeef was ? Nee , we spelen liever met iemand als Deschacht , die zelfs in Anderlecht enkel maar mag spelen door de financiele steun van zijn "papa" , of we roepen liever bankzitters in het buitenland op.

Of neem nu iemand als Van Damme. Die gast moet een gewéldige manager hebben. Zit hij op de bank van Ajax, hij versiert een transfer naar de Premierleague , zit hij op de bank van Sunderland hij versiert een transfer naar CL deelnemer Bremen. Nu zit hij daar ook op de bank. Wat wordt zijn volgende transfer ? Naar de bank van Real ?
Op dit punt ben ik het met je eens. Over het selectiebeleid van Antheunis valt te twisten inderdaad. Deschacht vind ik niet overtuigend, terwijl andere jongens in het buitenland vooral de bank warmhouden.

Aan de andere kant? Zoveel alternatieven zijn er niet. Bij Charleroi lopen een paar aardige Belgen rond, maar voor de rest wordt het toch erg lastig om uit de Jupiler League wat nuttige krachten op te vissen voor de Rode Duivels.
  zondag 4 september 2005 @ 02:19:51 #285
pi_30249223
Maar zou hét probleem van deze Duivels niet zijn dat ze verzaken aan het "oude" recept van het Belgische voetbal ?
We moeten ook gewoon eerlijk zijn, écht geweldige voetballers hebben we op Lozano na nooit gehad. (en die kon dan nog nooit spelen voor de Belgen door papierproblemen)

België was altijd decennia lang hét land dat iedereen ter wereld vreesde om hun betonnen defensie en dodelijke counterspitsen. Tot op de WK's van '94 (Nederland) én '98 (Nederland) behaalden we daar onze beste resultaten mee. Nu schiet daar eigenlijk niks meer van over.
pi_30249281
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Kijk, een goeie 10 jaar geleden kwam het grote Marseille (net de CL gewonnen) in België bij Cercle Brugge aankloppen om toen tweevoudig topscorer Josip Weber binnen te halen. Weber weigerde , "ik wil spelen" zei hij , en een jaar later ging hij naar Anderlecht. (waar hij zijn knie brak en fin de carriere was, maar dat is een ander verhaal)
Nu zie je dat zo'n spelers gewoon wég zijn (zie Pieroni bij Moeskroen => Auxerre of Sonck => Ajax)
Spelen zegt hen totaal niks meer, eergevoel blijkt niet meet te bestaan. Geld verdienen , dat lijkt de boodschap ...
Neem nu Baseggio, zit liever op de bank van Anderlecht dan zijn dure contractje daar op te geven om elders te gaan spelen ...
Dat is in landen als Nederland, Zweden, Denemarken, Rusland, Slovenië, Griekenland en Tsjechië ook. Alles wat boven het maaiveld uitsteekt is interessant voor buitenlandse clubs. België is qua oppervlakte en inwoneraantal geen groot land, maar op voetbalgebied stonden ze altijd wel hun mannetje.

Baseggio moet echt heel dringend weg bij Anderlecht, want bij Anderlecht wordt het echt nooit meer wat met hem. Echter, in de Serie A, waar hij zo graag heen wil, lopen ze ook niet echt warm voor Baseggio.
  zondag 4 september 2005 @ 02:27:51 #287
pi_30249322
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is in landen als Nederland, Zweden, Denemarken, Rusland, Slovenië, Griekenland en Tsjechië ook. Alles wat boven het maaiveld uitsteekt is interessant voor buitenlandse clubs. België is qua oppervlakte en inwoneraantal geen groot land, maar op voetbalgebied stonden ze altijd wel hun mannetje.

Baseggio moet echt heel dringend weg bij Anderlecht, want bij Anderlecht wordt het echt nooit meer wat met hem. Echter, in de Serie A, waar hij zo graag heen wil, lopen ze ook niet echt warm voor Baseggio.
Het is erg om te zien, maar nog geen 20 jaar geleden stond België nog mee aan de Europese top , nu sputteren onze ploegen om pakweg de CL te halen en haalt de nationale ploeg de WB niet meer ...
pi_30249339
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het is erg om te zien, maar nog geen 20 jaar geleden stond België nog mee aan de Europese top , nu sputteren onze ploegen om pakweg de CL te halen en haalt de nationale ploeg de WB niet meer ...
Ik zie er eerlijk gezegd ook niet echt verbetering in komen. Natuurlijk zullen talenten als Kompany altijd wel opduiken, maar het gaat om de rest wat je opstelt in het nationale elftal. Ik denk dat het over tien jaar met een vergrootglas zoeken is naar Belgen in de 1e klasse.
  zondag 4 september 2005 @ 02:31:04 #289
pi_30249371
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zie er eerlijk gezegd ook niet echt verbetering in komen. Natuurlijk zullen talenten als Kompany altijd wel opduiken, maar het gaat om de rest wat je opstelt in het nationale elftal. Ik denk dat het over tien jaar met een vergrootglas zoeken is naar Belgen in de 1e klasse.
Maar wellicht heeft het ook ongetwijfeld iets met het feit te maken dat in België voetbal niet dé uitgesproken nr 1 sport is hé. Steeds meer jongeren gaan tenissen, wielrennen, ... of doen al helemaal niet meer aan sport ...
pi_30249395
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Maar wellicht heeft het ook ongetwijfeld iets met het feit te maken dat in België voetbal niet dé uitgesproken nr 1 sport is hé. Steeds meer jongeren gaan tenissen, wielrennen, ... of doen al helemaal niet meer aan sport ...
Wielrennen is in België natuurlijk een grote sport, in andere landen is dat veel minder. Al blijft voetbal altijd trekken. Het grote probleem is, dat speelt ook in Nederland, dat de jeugd helemaal niet meer gaat sporten, maar liever op de PS2 voetbalpotjes afwerkt.
  zondag 4 september 2005 @ 02:35:03 #291
pi_30249422
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wielrennen is in België natuurlijk een grote sport, in andere landen is dat veel minder. Al blijft voetbal altijd trekken. Het grote probleem is, dat speelt ook in Nederland, dat de jeugd helemaal niet meer gaat sporten, maar liever op de PS2 voetbalpotjes afwerkt.
Een ander gigantisch probleem in België is trouwens nog altijd de zwarte geldmolen in provenciale. Ik ken persoonlijk spelers bij provencialers die maandelijks méér geld opstrijken door daar te voetballen dan ik als maandelijks loon krijg. En dat terwijl er in eerste klasse spelers actief zijn die maandelijks minder dan 1000 ¤ verdienen ...
pi_30249448
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een ander gigantisch probleem in België is trouwens nog altijd de zwarte geldmolen in provenciale. Ik ken persoonlijk spelers bij provencialers die maandelijks méér geld opstrijken door daar te voetballen dan ik als maandelijks loon krijg. En dat terwijl er in eerste klasse spelers actief zijn die maandelijks minder dan 1000 ¤ verdienen ...
Ik hoorde verhalen over jaarsalarissen van 500.000 frank. Het zwarte geld circuit speelt hier ook een rol in het amateurvoetbal. Voetballen voor een hoofdklasser is financieel vaak interessanter dan een normale job of voetballen voor een club uit de 1e divisie.
  zondag 4 september 2005 @ 02:43:08 #293
pi_30249535
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik hoorde verhalen over jaarsalarissen van 500.000 frank. Het zwarte geld circuit speelt hier ook een rol in het amateurvoetbal. Voetballen voor een hoofdklasser is financieel vaak interessanter dan een normale job of voetballen voor een club uit de 1e divisie.
Als je destijds zelfs zag dat toenmalig eersteprovencialer Ingelmunster op een gegeven moment zelfs Jan Ceulemans als trainer kon aantrekken zegt dat mij genoeg.

Jij spreekt van 500.000 Frank hé, ik ken iemand die bijna aan het miljoen gaat (premies weliswaar inbegrepen) En dat is bloedserieus, in 1ste provenciale ...

Een ander geval is een student van mij in het hoger onderwijs, die kon 2 jaar terug naar SV Roeselare als 20 jarige, maar heeft hen ronduit weggelachen. Nu vult hij zijn zakken door er elk jaar 30 binnen te schieten in 2de provenciale ...
pi_30249569
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als je destijds zelfs zag dat toenmalig eersteprovencialer Ingelmunster op een gegeven moment zelfs Jan Ceulemans als trainer kon aantrekken zegt dat mij genoeg.

Jij spreekt van 500.000 Frank hé, ik ken iemand die bijna aan het miljoen gaat (premies weliswaar inbegrepen) En dat is bloedserieus, in 1ste provenciale ...

Een ander geval is een student van mij in het hoger onderwijs, die kon 2 jaar terug naar SV Roeselare als 20 jarige, maar heeft hen ronduit weggelachen. Nu vult hij zijn zakken door er elk jaar 30 binnen te schieten in 2de provenciale ...
Dat heb je in Nederland ook. Spelers die makkelijk mee kunnen in de 1e divisie, maar voor die clubs gewoon niet te betalen zijn. Die voetballen liever bij de amateurs waar ze onder de tafel geld in de handen krijgen.

Met name in de vissersdorpen en bij ploegen als Dovo en Kozakken Boys wordt er flink geschokt. Tijd terug ook een speler van FC Den Bosch die in de basis stond en riep dat hij qua geld beter in de hoofdklasse kon gaan voetballen. Dan hebben we het over top 1e divisie.
pi_30249575
Met die 500.000 frank bedoelde ik een salaris van spelers in de 1e klasse trouwens.
  zondag 4 september 2005 @ 02:46:42 #296
pi_30249592
En ook in het zogenaamde "Cafévoetbal" en "bedrijfsvoetbal" (de 2 grote nevenbonden) gaat hier serieus wat zwart geld om hoor. Nog geen 5 jaar terug heb ik hier een cafévoetbalploeg uit de buurt (weliswaar eentje die nationale top is bij die bond) werkelijk gehakt zien maken van de beloftenploeg van Club Brugge in een oefenmatch.
pi_30249615
Dat fenomeen kennen we hier niet. Wel ex-profvoetballers die voor bierelftallen uitkomen, maar die elftallen kunnen vaak bij lange na niet tippen aan het 1e elftal van de amateurvereniging laat staan een profclub.

Dat van die cafévoetballers is wel interessant wellicht. Hoe komt het dat daar zoveel geld in om gaat ? Ik bedoel...hier stelt het echt niets voor.
  zondag 4 september 2005 @ 02:56:18 #298
pi_30249722
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat fenomeen kennen we hier niet. Wel ex-profvoetballers die voor bierelftallen uitkomen, maar die elftallen kunnen vaak bij lange na niet tippen aan het 1e elftal van de amateurvereniging laat staan een profclub.

Dat van die cafévoetballers is wel interessant wellicht. Hoe komt het dat daar zoveel geld in om gaat ? Ik bedoel...hier stelt het echt niets voor.
Hier stelt dat café en bedrijfsvoetbal echt wel wat voor hoor , je ziet hier regelmatig in de seizoensvoorbereiding dat de plaatselijke "provencialer" tegen de plaatselijke "cafévoetbalploeg" gaat spelen en daar serieus sterretjes tegen ziet.
Vaak is het zo dat een of andere bedrijfsmecenas daar de "patron" is en zelfs sommige betere spelers gewoon werk gaat geven in zijn bedrijf als ze voor zijn ploegje gaan spelen. Een ander fenomeen is dat heel wat spelers die het talent wel hadden maar door allerlei omstandigheden nooit de top gehaald hebben daar geraken. En nog een ander fenomeen is dat er zelfs werkloze profspelers daar makkelijk wedstrijdritme op gaan doen (want die bonden zijn toch niet erkent door de kbvb, dus in principe zijn ze nog altijd "vrij" voor een transfer.)
pi_30249752
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hier stelt dat café en bedrijfsvoetbal echt wel wat voor hoor , je ziet hier regelmatig in de seizoensvoorbereiding dat de plaatselijke "provencialer" tegen de plaatselijke "cafévoetbalploeg" gaat spelen en daar serieus sterretjes tegen ziet.
Vaak is het zo dat een of andere bedrijfsmecenas daar de "patron" is en zelfs sommige betere spelers gewoon werk gaat geven in zijn bedrijf als ze voor zijn ploegje gaan spelen. Een ander fenomeen is dat heel wat spelers die het talent wel hadden maar door allerlei omstandigheden nooit de top gehaald hebben daar geraken. En nog een ander fenomeen is dat er zelfs werkloze profspelers daar makkelijk wedstrijdritme op gaan doen (want die bonden zijn toch niet erkent door de kbvb, dus in principe zijn ze nog altijd "vrij" voor een transfer.)
Dat blijft toch een raar fenomeen dan, dat bedrijfsvoetbal of cafevoetbal. Hier heb je ook wel bedrijvencompetities of cafecompetities, maar dat is nauwelijks voetbal te noemen. Het doorsnee café-elftal dat op zaterdagmiddag "wild" voetbalt, ziet sterretjes tegen een derde of vierde klasser ( te vergelijken met 2e of 3e klasse provinciaal in België).
  zondag 4 september 2005 @ 03:01:38 #300
pi_30249795
En om maar eens een voorbeeldje te noemen van wat er zoal in het cafévoetbal hier terecht komt: Mijn eigen vader heeft tot zijn 16de de jeugd van Cercle Brugge doorlopen, is toen zwaar geblesseerd geraakt aan de knie en zowat een jaar buiten strijd geweest, en was zowat gestopt met voetballen, is toen gaan werken , en toen herbegonnen bij de "Caféploeg" die zijn werkgever sponsorde. Daar uitgegroeid tot zeg maar dé speler van zijn ploeg en zo eigenlijk bakken (zwart) geld binnengehaald. Zo spelen er hier honderden rond in dat Café en bedrijfscircuit ... En natuurlijk, maak een ploeg met de helft "net niet" spelers uit de jeugd van profploegen en de helft "oude gedienden uit 3de , 4de klasse of provencialers" en je krijgt een aardig spelniveau hoor ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')