abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:37:36 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_23427924
Af en toe heb ik er echt zin in. Dan voel ik me lekker, slaat de klok 12 en zit ik lekker achter het bureau the chatten of te fokken. Twee dagen geleden was zo'n nacht. Had van te voren al wat te slapen, raakte in gesprek met Morwen via FOK en bood haar diezelfde avond een legging aan omdat ik er echt zin in had.

In dit verslag een korte beschrijving van hoe je te werk gaat en wat er bij komt kijken.

Teneerste: geloof in de kaarten, in je eigen deck. Voel je er goed bij en berg het netjes op. De kaarten zullen na verloop van tijd in het deck misschien per ongeluk dan wel bewust verkeerd om in het deck leggen. Voor de beginner is het dan makkelijk om telkens wanneer je het deck gebruikt de kaarten even 1 kant op te leggen. Makkelijker is het ook als je een standaard deck gebruikt. Er zijn namelijk veel boeken over en dan kun je heel goed, bij een vertrouwd en makkelijk boek korte samenvattingen maken van je legging.

Zelf gebruik ik een halve wierrookstok voor een legging. Klinkt raar, maar als de legging in trance wordt gedaan zul je zien dat de wierrook dooft als jij het laatste heb uitgelegd..Je moet het zelf wel even uitkienen. Dus bijv. 7 kaarten een hele..Verder je legt aan degene die de tarot krijgt uit dat deze niet teveel waarde aan de kaarten moet hechten. De uitkomst van de kaarten kan door je hoofd gaan spoken, maar dat is niet de bedoeling.

Ik heb bij Morwen de basislegging gedaan en die zal ik bij deze ook even uitleggen. In het Rider de Waite tarrot spel(want het is een echt spel) zitten 78 kaarten. De basislegging is 3 kaarten. Het hoofd, het hart en de buik. Staat voor denken, gevoel en diepste onbewuste gevoelens die verborgen liggen. Je legt ze in de volgorde een, 2, 3 van boven naar beneden.

Maar ja..eerst moet je connectie maken zeg ik dan altijd. Je neemt een getal in je hoofd en de persoon aan de andere kant ook. Ik heb zelf als regel: zit je er dicht in de buurt dan zal de uitkomst van de tarot dicht bij de kaarten liggen en duidelijker zijn naarmate je het getal misschien wel raad. Zit je er ver van af dan is de legging onduidelijk. Het mooiste is natuurlijk, en ik noem het connectie als je het getal raad..is gelijk ook een leuke spirituele oefening.

Ik vraag aan Morwen welk getal onder de 78 en 78 ze kiest. Ze koos 66 dus ik ging 66 kaarten van beneden naar boven aftellen. Je legt ze dan weer zo neer dat de waaier intact blijft. Vergeet niet met tarot mag je best je eigen regels maken. Dus wees creatief en ga bijv. via de webcam een tarotlegging doen. Ikzelf had muziek aan.

Het viel me op: tijdens het schudden van de kaarten en na het horen van de vraag van Morwen: wat is mijn doel in dit leven? (Vraag dingen zoals wat, wie en waarom? houdt het algemeen bij de basislegging)Er kwam een kaart op zijn kant naar boven bovenop het kaartspel te liggen zitten. Ik las in het boek wat de kaart betekende en ik zag dat deze me zou vertellen over de persoon waarom het ging. Wat de kaarten waren laat ik buiten beschouwing, maar met een goed boek en de juiste mood kom je een heel eind..Heel verhaal..

Op het einde en ik kan dat namens Morwen zeggen, denk ik was de situatie duidelijk beschreven. Ze wist wat de kaarten bedoelden enne
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
ik heb er een tegoed van haar!!!
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 19-11-2004 16:49:38 (typoos) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_23435573
He, displission
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nogmaals bedankt voor de legging, ik vond het heel bijzonder. Enne, ik zie een legging zeker niet als DE waarheid, maar een manier om eens anders naar een situatie of vraag te kijken. Samen met iemand geeft dat er nog een extra dimensie aan.......een andere -soms- verrassende kijk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je hebt er zeker 1 van mij tegoed
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23456252
Zoals beloofd volgt hier nu een verslagje van mijn legging voor displission
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

De eerste handeling die ik deed was een lekker muziekje opzetten, dat is voor mij zeer belangrijk. Ik denk dat ik op die manier het beste bij mijn onderbewuste kom, het geeft mij rust en concentratie. Als groot fan van Tolkien en de LOTR-films heb ik de soundtrack van "The Fellowship" gekozen.

Daarna heb ik mijn kaarten en uitlegboekje gepakt. Ik leg -net als displission- de kaarten die ontworpen zijn door Pamela Coleman-Smith & Arthur Edward Waite. Het uitlegboekje is geschreven door Eden Gray.

Na een kort algemeen gesprekje vroeg ik hem een vraag te stellen en of ik voor hem blind moest leggen of met een signaalkaart (de kaart die het beste bij je past qua karakter en uiterlijk).Hij koos voor een signaalkaart en de vraag was "Wie ben ik".

Ik ben - zoals ik al vaker aan heb gegeven- geen ervaren legger, maar voel me het beste bij het Keltische Kruis. Dit zijn 11(!) kaarten die ik leg in een kruis met aan de zijkant nog 4 kaarten.

Korte algemene betekenis is:
Kaart 1: Signaalkaart of algemene kaart die wat verteld over de vraagsteller
Kaart 2: De algemene situatie betreffende de vraag
Kaart 3: De tegenwerkende krachten
Kaart 4: Situatie zoals het was
Kaart 5: Situatie zoals het kort geleden was
Kaart 6: Wat kan gebeuren
Kaart 7: Wat zal gebeuren
Kaart 8: Je angsten
Kaart 9: Wat anderen van je denken
Kaart 10: Waar je op hoopt
Kaart 11: De uitkomst

Dit is natuurlijk zeer beknopt en het gaat er meer om dat je er samen induikt en eruit haalt wat voor jou belangrijk is. Ik kan ook niet voor displission spreken, maar volgens mij heeft hij er wel wat aan gehad. Na deze uitgebreide legging hebben we nog wat losse vragen voor elkaar beantwoord met enkele losse kaarten. Al met al een mooie sessie waar we allebei een goed gevoel over hadden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Voor herhaling vatbaar wat mij betreft
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Only Human
  zondag 21 november 2004 @ 19:35:45 #4
91333 displission
pi_23474354
Ok Morwen, bedankt voor je bijdrage. Nu komt de vraag mensen. Wie niet geloofd in iets wat "daar zweeft" kan niet ontkennen dat het bovenstaande op waarheid berust en dat wij (Morwen en ik)echt een "connectie hadden". Feit blijft dus dat mensen die sommige dingen ontkennen en zeggen dat is onzin er op dit moment naastzitten. Je hoeft het niet te willen, maar als ik wil kan ik, Morwen kan het ook diep in je ziel kijken.

Wie van de nonbelievers zou dat een keer willen proberen? Om een tarot legging door mij te laten doen? Serieus meedoen is wel een vereiste. Speak ur name now.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zondag 21 november 2004 @ 19:50:16 #5
91333 displission
pi_23474682
On twaalf uur vanavond een legging. Mijn regels youw mind en de uitleg daarvan.
pi_23475730
quote:
Op zondag 21 november 2004 19:50 schreef displission het volgende:
On twaalf uur vanavond een legging. Mijn regels youw mind en de uitleg daarvan.
Leuk initiatief!

Ik kan het iedereen met een open mind aanbevelen. Het is echt heel leuk en bijzonder, zeker als die klik er op een gegeven moment is.

Veel plezier alvast en ik hoop ook van deze legging een verslagje te lezen hier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Only Human
pi_23477013
Grappig om te lezen hoe verschillend mensen met Tarot omgaan..
Ikzelf leg (vroeger vaker) ook weleens tarotkaarten, maar voor mij maakt het echt niet uit of er nu muziek opstaat, wierook brand of dat ik onder een tl-balk in een kantoor zit (om maar wat te zeggen). Ik ken de kaarten zelf absoluut geen mystieke kracht toe terwijl er vaak wel waarheid uit naar voren komt. Mijn deck ligt soms keurig opgeborgen, maar soms ook onderin een rugzak tussen de broodkruimels. Ik heb eens gelezen dat je ze eigenlijk in een zijden doek moet bewaren (liefst nog rood ook) maar voor mij is dat absolute bullshit.. ergens heb ik wel een band met die kaarten, maar meer zoals ik ook met mooie boeken heb.. en toch werken ze voor me.
Ik heb trouwens de kaarten van Crowley, erg mooi
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 22 november 2004 @ 12:42:57 #8
91333 displission
pi_23488915
Ik versoepel de regel. Nu een tarot legging als je een non-believer bent! Serieus doen graag, via msn neemt ongeveer een uur in beslag.
  maandag 22 november 2004 @ 13:15:02 #9
91333 displission
pi_23489645
iemand??
pi_23550270
Ik wil wel eens....
  woensdag 24 november 2004 @ 22:12:52 #11
91333 displission
pi_23552987
Ik heb een uur geleden een legging bij rietvaerder gedaan. Deze is goed verlopen. Morgen zal hij zijn verslag uitbrengen over de gang van zaken..

Ik ging weer als vanouds te werk. Doel was het bewuster maken van Rietvaerder. De vraag was wie ben ik? Er kwamen om het zo maar te zeggen toevaligheden opdagen vanavond. Zo rade ik het nummer en kwam ik achter gedetaileerde gegevens. Maar vertelde hem eigenlijk niks meer dan hij al wist. Dit was een hele positieve legging. Met naar mijn mening hele mooie kaarten.

Ik zal niet te ver ingaan op details..als rietvaerder dat zelf wil doen misschien??

Ik ben benieuwd wat je erover te zeggen hebt.
pi_23553257
ik wil ook wel eens, maar weet nog niet wanneer
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 24 november 2004 @ 22:28:41 #13
91333 displission
pi_23553506
ik vind het wel leuk om te doen. Heb ik tenminste wat te doen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 24 november 2004 @ 22:30:19 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_23553546
tarot is wel interessant..
ik heb/had een vriendin (nu in het verre nieuwzeeland) die mij ooit over haar tarot kaarten vertelde en ze ook legde. nu schijnt de gehangende ofzo, mijn speciale kaart te zijn, kan me niet meer herinneren waarom, maar ik vond het zo typisch, want ik zat de kaarten te schudden (dat moest ofzo) en zij zat in haar boek op te zoeken welke kaart er bij mij hoorde, en op het moment dat ze de gehangene ofzo zei, viel er een kaart uit het deck op de grond, en wat bleek..... de gehangene.
dat vond ik zo ontzettend toevallig....

maar ik sta zeker wel open voor dat soort dingen. waarom mezelf afsluiten van iets waar ik niks van weet?
pi_23553892
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:28 schreef displission het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
morgen of zo? ligt er aan tot hoe laat ik moet werken , voeg me maar toe aan msn

jjurjens[at]hotmail.com
pi_23554079
Hm, ik ben benieuwd, maar ik ben dus wel übersceptisch. Schiet me maar aan op MSN Als ik een dezer dagen tijd heb.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23554306
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:28 schreef displission het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik vind het ook heel leuk om te doen, alleen schiet bij mij juist de tijd om het te doen erbij in. Maar als iemand een keer een legging van mij wil dan maak ik daar graag tijd voor vrij
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Only Human
  donderdag 25 november 2004 @ 00:06:35 #18
91333 displission
pi_23556108
Morwen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_23556182
quote:
Op donderdag 25 november 2004 00:06 schreef displission het volgende:
Morwen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
displission
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Only Human
pi_23556198
Hehe.
  donderdag 25 november 2004 @ 00:22:25 #21
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_23556432
Heh, interessant topic. Deze week ben ik nog erg druk met vanalles, maar als je nog interesse hebt wil ik wel eens een tarotlegging "ondergaan" (correcte term?). M'n status als skepticus (Grieks voor "onderzoeker") op dit forum is redelijk wel bekend, al post ik de laatste tijd wat minder dan begin dit jaar, dus ik ben benieuwd.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  donderdag 25 november 2004 @ 07:27:31 #22
91333 displission
pi_23558923
Vanavond het ik wel even tijd.
pi_23576814
Hoi,,

Hierbij mijn verslagje van mijn legging met displission.

Ten eerste wil ik zeggen dat ik vrij nuchter was, maar dat ik toch zeker in het spirituelisme geloof. Wou eens kijken of de dingen die hij zei ongeveer klopte met wat ik zelf over mijzelf denk en dat klopte in ieder geval aardig!

Het was voor mij meer een bevestiging

Ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 25 november 2004 @ 22:23:01 #24
91333 displission
pi_23577317
Ik doe vanavond weer een tarot legging wie wil?
pi_23577587
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:23 schreef displission het volgende:
Ik doe vanavond weer een tarot legging wie wil?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop