abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:59:32 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23424457
Wat is dat toch met vrouwen en artiesten/kunstenaars, zat ik gisteren te denken. Op de één of andere manier hebben mannen die schrijven, schilderen of in een band zitten een magische aantrekkingskracht op veel vrouwen. Als je wel eens foto's ziet van boekenballen zie je de Remco Camperts van Nederland (type: volslagen onaantrekkelijk en wellicht zelfs een beetje belachelijk, maar schijnbaar redelijk briljant schrijver) met de meest prachtige (jonge) vrouwen ronddarren. Exentrieke (en soms zelfs wat morsige) schilders idem dito.

En beroemdheid is niet eens een vereiste. Ik heb vriendinnen zien vallen voor zeer onaanzienlijke mannen die schrijver-in-wording waren en na mijn eigen flirtsessie met een (aantrekkelijk-maar-niet-echt-mijn-type) lid van een band die gisteren ergens optrad vroeg ik me af: Hoeveel vrouwen zijn stiekeme groopies? En hebben mannen dit eigenlijk ook? Wat is die vreemde aantrekkingskracht van schrijvers, kunstenaars en zangers?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:07:21 #2
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23424619
Vrouwen hebben inderdaad de neiging naar beroemdheid, macht en rijkdom te kijken. Ook bepaalde beroepen werken nog weleens erotiserend bij sommige vrouwen.

Mannen willen gewoon neuken.........
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:09:40 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23424670
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:07 schreef hollander172 het volgende:
Vrouwen hebben inderdaad de neiging naar beroemdheid, macht en rijkdom te kijken.
Dat was dus precies niét mijn punt. Het ging juist om de aantrekkelijkheid van "het artistieke". Niet om macht of beroemdheid. Zo beroemd was die Venezolaanse-ska-saxofonist van gisteravond nou ook weer niet...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23424865
bedoel je niet groupie?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:19:15 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23424890
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:07 schreef hollander172 het volgende:
Vrouwen hebben inderdaad de neiging naar beroemdheid, macht en rijkdom te kijken. Ook bepaalde beroepen werken nog weleens erotiserend bij sommige vrouwen.

Mannen willen gewoon neuken.........
Uitstekende analyse
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:23:34 #6
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_23424992
Hé leuk, ik ben een groupie , mijn vriend is kunstenaar !
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_23425119
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat mensen die artisiek zijn iets doen wat anderen niet zo maar kunnen. Er bestaat niet zoiets als een cursus creativiteit. Dat maakt die mensen dus interessant en dus begeerlijk.

Mannen hebben dit ook wel, maar in iets mindere mate. Die gaan eerder af op uiterlijk (in eerste instantie).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23425172
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:23 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hé leuk, ik ben een groupie , mijn vriend is kunstenaar !
droog, maar toch
pi_23425222
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:09 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat was dus precies niét mijn punt. Het ging juist om de aantrekkelijkheid van "het artistieke". Niet om macht of beroemdheid. Zo beroemd was die Venezolaanse-ska-saxofonist van gisteravond nou ook weer niet...
JAAH MY ASS...dat is gewoon aandachtgeilheid, roem GELD en interessant lopen doen...ik bedoel... 50 cent: de meest waardeloze MC ooit met totaal geen talent en de kop van een hamster heeft ook mooie vrouwen en groupies...dat zijn gewoon kansloze sletjes die neuken om het te kunnen zeggen volges mij...ik bedoel die vent heeft echt GEEN talent of intelligentie...laat staan dat ie normaal kan praten!

okeej okeej EDIT: niet allemaal, er zijn natuurlijk ook mensen met echt talent...maar dan nog daar begint toch geen echte liefde uit lijkt mij, puur vanwege dat meneer kan schrijven en er misschien wel zwaar verrot uitziet
pi_23425242
Je ziet het ook bij voetbal. Ik hoorde eens een meisje praten die er compleet trots op was dat ze dr tong bij de links half van het tweede elftal van RBC Roosendaal naar binnen gepropt had. En haar aanzien bij haar vriendinnen steeg nog ook.
Mijn moeder kookte vies. Als we lief waren geweest mochten we zonder eten naar bed.
pi_23425345
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:33 schreef Shibber het volgende:
Je ziet het ook bij voetbal. Ik hoorde eens een meisje praten die er compleet trots op was dat ze dr tong bij de links half van het tweede elftal van RBC Roosendaal naar binnen gepropt had. En haar aanzien bij haar vriendinnen steeg nog ook.
nouw grote meid hoor, daar heb je wat aan.....en zo daalt mijn respect voor een dergelijk iemand...dat bedoelde ik nou met in meeste gevallen zijn het kansloze sletjes die zonodig de aandacht van hun "groepje" moeten hebben

geef mij maar een "normaal" lekker lief meissie
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:38:18 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23425349
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:18 schreef DarkElf het volgende:
bedoel je niet groupie?
Oeps, dank!
Ik vond het al zo raar staan!
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:39:37 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23425373
Vrouwen zijn gewoon meer sletjes in dat soort dingen.
Ik zeg ook altijd dat ik een kunstenaar ben als ik wil nuecken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:41:43 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23425419
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:28 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat mensen die artisiek zijn iets doen wat anderen niet zo maar kunnen. Er bestaat niet zoiets als een cursus creativiteit. Dat maakt die mensen dus interessant en dus begeerlijk.
Dat zou wel eens kunnen kloppen ja...

Ik zat ook te denken dat sommige mensen misschien een soort romantisch "muze"-idee hebben; hopen dat de schilder of (liedjes-)schrijver in kwestie geïnspireerd zal worden door hen, of hen vast zal leggen voor het nageslacht?

Zal nog vies tegenvallen waarschijnlijk, want een hoop kunstenaars zijn in de praktijk soms niet zo makkelijk om mee samen te leven, volgens mij...
pi_23425439
Hetzelfde geldt natuurlijk voor barmannen, skileraren , zeilinstructeurs, proppers etc..
Ik ben geen vrouw, dus ik heb geen idee waarom. Misschien is het uitstraling ofzo..?? Een verwachtingspatroon?? Of het idee dat hij jou wel trouw blijft??

Allemaal een beetje naief.
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:42:50 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23425447
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:39 schreef SeLang het volgende:
Vrouwen zijn gewoon meer sletjes in dat soort dingen.
Ik zeg ook altijd dat ik een kunstenaar ben als ik wil nuecken.
Net zoals ze tegen jou liegen dat ze 18 zijn, bedoel je?
pi_23425469
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:28 schreef Lucille het volgende:
Klopt wel denk ik, creativiteit is aantrekkelijk, over het algemeen. Ik heb ook liever een man die zich bezig houdt met muziek en kunst dan een man die alleen maar lallend in de kroeg hangt.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:43:48 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23425472
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:42 schreef Hik het volgende:

[..]

Net zoals ze tegen jou liegen dat ze 18 zijn, bedoel je?
En maagd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_23425474
Ik ben een excentrieke, lelijke, kunstenaar, en ik heb een mooie jonge vrouw DIe zelf ook een excentrieke kunstenares is btw
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:45:33 #20
92926 Joipoidoipoipoi
pi_23425516
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:41 schreef Hik het volgende:
een hoop kunstenaars zijn in de praktijk soms niet zo makkelijk om mee samen te leven, volgens mij...
Waarom denk je dat?
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:51:37 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23425662
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Hihi... ik had wel verwacht dat je zou reageren!
Vanzelfsprekend is het héél gerneraliserend hoor, maar ik kan me voorstellen dat zeer creatieve mensen niet altijd makkelijk zijn om mee samen te leven. Ik ken er verschillende en veel ervan zijn vrij rusteloos en individualistisch (in de zin dat ze "orginele persoonlijkheden" zijn en soms erg bezig met de eigen ontwikkeling). Als mensen een grote passie hebben (in dit geval kunst) kan het goed zijn dat de relatie af en toe op het tweede plan terecht komt. Begrijp me goed: ik vind het niet persé negatief, het kan gewoon de aard van het beestje zijn!
En daarbij: misschien geldt dit voor jullie helemaal niet!
pi_23425790
nou, ik moet bij deze eerlijk toegeven dat het in een band spelen echt goed werkt bij de vrouwen..
Ik speel er zelf basgitaar en doe soms wat back-ups voor de zang..
en we hebben best veel optredens gehad en komen er nog veel aan.
En het heeft op de een of andere manier echt invloed op de vrouwen ja, het was gewoon te merken want eerst had ik niet zoveel vrouwen om me heen, en het is alleen maar meer geworden..
soms wel leuk, maar echt veel gebruik ervan maken doe ik niet ofzo..
don't mess with the brutal force of pr8
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:58:40 #23
92926 Joipoidoipoipoi
pi_23425830
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:51 schreef Hik het volgende:
Hihi... ik had wel verwacht dat je zou reageren!
Vanzelfsprekend is het héél gerneraliserend hoor, maar ik kan me voorstellen dat zeer creatieve mensen niet altijd makkelijk zijn om mee samen te leven. Ik ken er verschillende en veel ervan zijn vrij rusteloos en individualistisch (in de zin dat ze "orginele persoonlijkheden" zijn en soms erg bezig met de eigen ontwikkeling). Als mensen een grote passie hebben (in dit geval kunst) kan het goed zijn dat de relatie af en toe op het tweede plan terecht komt. Begrijp me goed: ik vind het niet persé negatief, het kan gewoon de aard van het beestje zijn!
En daarbij: misschien geldt dit voor jullie helemaal niet!
Ik ken kunstenaars met wie ik niet samen zou kunnen leven, maar ik ken ook bouwvakkers, it-ers, enz. met wie ik niet samen zou kunnen leven.

Hij is niet de eerste persoon in m'n leven met wie ik een relatie heb, maar tot nu toe is dit wel de beste relatie die ik ooit gehad heb (en de één na langste relatie tot nu toe). Ik ben voor hem de eerste lange relatie (de langste tot nu dus) die hij gehad heeft.

Ik viel trouwens niet op hem omdat hij kunstenaar is, maar in eerste instantie viel ik op z'n uiterlijk. Ik zag hem op die barkruk zitten in de kroeg en ik vond (en vind dat nog steeds) hem zó mooi om te zien .
pi_23425832
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:56 schreef pr8 het volgende:
nou, ik moet bij deze eerlijk toegeven dat het in een band spelen echt goed werkt bij de vrouwen..
Ik speel er zelf basgitaar en doe soms wat back-ups voor de zang..
en we hebben best veel optredens gehad en komen er nog veel aan.
En het heeft op de een of andere manier echt invloed op de vrouwen ja, het was gewoon te merken want eerst had ik niet zoveel vrouwen om me heen, en het is alleen maar meer geworden..
soms wel leuk, maar echt veel; gebruik ervan maken doe ik niet ofzo..
Daar ga je spijt van krijgen
pi_23425923
Ik ben ook wel eens creatief, ik schrijf software , ook een vorm van kunst.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')