Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
en het gaat weer lekker alleen over marokko. niet over de islam.
Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen. Daarnaast, de overheid heeft meer middelen die perfect binnen onze rechtsstaat passen. Predikt er iemand haat in een moskee. Direct sluiten die handel en indien de Imam geen Nederlandse nationaliteit heeft per direct uitzetten. Zero-tolarance plus een breed gevoerd publiek debat zal tot veel verandering leiden. Ohja, en de onderschrijving van de democratische beginselen en de beginselen van onze rechtsstaat pas prima bij een inburgeringscursus.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe ga je dan mensen onder dwang hun geloof laten veranderen?
Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten wordenquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?
Op zich staat dat roze wel vrolijker dan zwart.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
lekker een avondje baggertalliseren denk die roze.
Dat is geen dwang.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen.
Nou, die SignVarma zei er wel wat van. Gelukkig maar hè??quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
lekker een avondje baggertalliseren denk die roze.
Je moet dwang ook niet lezen als: "Bekeren of op de brandstapel"quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is geen dwang.
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten worden
NOVA gaat trouwens ook in op de situatie van Hirsi Ali, en in Netwerk een interview met Wilders.
Er is sowieso veel onwetendheid in ontwikkelingslanden waar besnijdenis van meisjes veelvuldig voorkomt. Ook over zaken als Aids bijv.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.![]()
Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef SCH het volgende:
Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.![]()
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??
Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:53 schreef lucida het volgende:
[..]
Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.![]()
Doe niet zo bijdehandquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.
Het is zo.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef schatje het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |