quote:Op donderdag 18 november 2004 22:20 schreef Ender_W het volgende:
Nee, je kan en mag niets doen. Voor eigen rechter spelen is niet toegestaan in dit land, met dit soort dingen is dat volkomen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, maar je kan er niets aan doen. En de politie mag pas wat als je buurman daadwerkelijk wat gedaan heeft.
Als dat echt zo is, zet ik nu m'n TV op 10.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:21 schreef Flowce het volgende:
Uit laten lokken en proportioneel geweld toe passen. Dat mag
Proportionaal.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:25 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, zet ik nu m'n TV op 10.
Kijk, met jou kunnen we pratenquote:Op donderdag 18 november 2004 22:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Proportionaal.
Als je buurman scheldt mag je terugschelden.
Maar als hij nu éérst gaat dreigen je een klap te verkopen, en hij dan een "onverwachte"beweging maakt, dan mag je ter verdediging een klap geven.
Ja, maar voor het je het doet, echt ff de juridische context lezen en begrijpen! Op die manier kan je nooit veroordeeld worden. De politie doet pas een aanhouding als je weten dat ze op juridische basis iemand eventueel kunnen veroordelen.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:25 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, zet ik nu m'n TV op 10.
Heb ik al geprobeerd .....als ik de bel uitzet, begint hij als een baviaan op m'n voordeur te bonken. Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen, zo'n onbegrensd lompe kerel is het.quote:Op donderdag 18 november 2004 22:32 schreef Asics het volgende:
gewoon niet open doen
doe ik ook nooit als er hier een lul de behanger aan de deur komt zeiken
quote:Op donderdag 18 november 2004 22:37 schreef Flowce het volgende:
Zie hier een mogelijke oplossing. Let wel dit is puur bedoeld als hypothese en verwacht niet dat je dit gebruikt!
probleem is dan weer dat je niet kan bewijzen dat jij niet begonnen ent of dat je uit afweer handelde....klote kromme rechtssyteem in Nederlandquote:Op donderdag 18 november 2004 22:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Proportionaal.
Als je buurman scheldt mag je terugschelden.
Maar als hij nu éérst gaat dreigen je een klap te verkopen, en hij dan een "onverwachte"beweging maakt, dan mag je ter verdediging een klap geven.
Dan sla je niet hard genoeg.quote:Als je hem een knal verkoopt, houdt ie echt niet ineens op met zeiken en/of moeilijk doen.
Goed plan, mocht dan per ongeluk m'n schoonmoeder aanbellen heb ik alsnog prijs.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:15 schreef Fixxxer het volgende:![]()
Ik krijg zowaar een goed idee: zet je deurbel onder stroom!
quote:Op donderdag 18 november 2004 23:21 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Goed plan, mocht dan per ongeluk m'n schoonmoeder aanbellen heb ik alsnog prijs.
tuurlijk mag dat. ik mag dat ook. dus jij mag dat zekerquote:Op donderdag 18 november 2004 22:16 schreef Notoire_Gek het volgende:
Ik heb een vervelende buurman. Hij komt regelmatig aan de deur dat onze TV te hard staat, terwijl de herrie juist altijd vanuit zijn woning komt. Hij zet dan een grote bek op en loopt wat te dreigen met dat ie m'n ruiten ingooit. Ik ben het onderhand een beetje zat, al neem ik die kneus niet echt serieus. Mag ik hem een keer op z'n neus rammen als ie weer aanbelt? ....of moet ik dit domme gelul elke maand een keer aanhoren.
p.s. ik heb toen het voor de 3de keer gebeurde de politie gebeld en gezegd dat mijn imbeciele buurman me bedreigd heeft, maar toen zeiden ze dat ze daar weinig aan konden doen. Dat wist ik ook wel, maar wilde het toch ff zeker weten.
Iemand tips/advies?
Je moet duidelijk nog veel leren over het Nederlandse rechtsstelsel. Het is maar goed dat de politie zich niet in dergelijke civiel-rechtelijke geschillen mag en kan mengen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:03 schreef Exuimtum het volgende:
Politie mag niets en is niets![]()
Als ik zo'n buurman had had ik even serieus het volgende gedaan zoals een goede kennis.
Ralph, zoals ik hem maar even noem heeft een zeer zeikerige buurman. Staat de wasmachine na klokslag 10 nog aan dan gaat de bel. Liet hij een bord kapotvallen, dan ging de bel. Had hij een feestje zoals zijn verjaardag, dan ging de bel. En nu is het niet zo iemand die vriendelijk vraagt of het wat minder mag, maar zo'n grote bek type.
Hij is drive inn DJ. Dat was erg jammer voor die buurman omdat de beste kennis de zaak even in huis heeft opgesteld en om 5 uur in de nacht even serieus 1500 watt door het huis liet gaan.
Hij heeft nooit meer aangebeld.
Kijk en dat vindt ik nou gewoon LAF. Andermans spullen vernielen is lekker makkelijk he, die slaan niet terug. Als je werkelijk een vent bent (of stoere vrouw) dan ga je dat eerst proberen te bespreken met die man dat 4 uur snachts niet echt een goed moment is om buiten een disco zo hard muziek te draaien... Werkt dat niet kun je altijd nog eens wat harder overkomen...maar spullen vernielen is echt NOT done.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:27 schreef PDOA het volgende:
Mijn bovenbuurman annex amateur dj deed dat ook eens om een uurtje of 4 's nachts.
De volgende morgen had hij 4 lekke autobanden... Nooit meer wat gehoord.
huldequote:Op donderdag 18 november 2004 23:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dan sla je niet hard genoeg.
Mijn (ex) turkse bovenburen vonden het ook nodig om 3 uur 's nachts die gebeden van ze te draaien met de radio op 10; zelfs zo hard dat wij rechtop in bed zaten (ja, wij werken allebei en dus slapen wij op die tijd!). Op aanbellen werd niet gereageerd, waarna ik drie keer flink op de deur geramd heb. Was kennelijk duidelijk, want hoewel er niet open werd gedaan was die jengelherrie niet meer hoorbaar. Prima!
Een paar dagen later hetzelfde verhaal. Weer bellen, weer rammen, maar geen reactie. Enige malen flink tegen de deur schoppen hielp, weg herrie. Deur open, alletwee in lappen gewikkeld aan de deur "wat ier an diej haand waz"?
Even duidelijk gemaakt dat ik het niet waardeer om midden in de nacht wakker gemaakt te worden van zijn gejammer, en als hij dat zonodig moet doen dan maar overdag, tenslotte werken ze geen van twee en hebben ze dan tijd zat. Waarschuwing toegevoegd dat de volgende keer de politie gebeld gaat worden.
Afijn, enige dagen later hetzelfde verhaal. Politie gebeld, maar die had natuurlijk geen tijd; "kom maar aangifte doen op het bureau tussen 9 en 13 uur... Met andere woorden, we doen er niets aan jammer voor jou.
Weer naar boven, de deur uit de hengsels getrapt (huizen van 1952) en de kamer ingestormd. Even in 10 woorden heel duidelijk gemaakt dat ze de keus hadden tussen ophouden met die herrie of verhuizen, dat ik het niet meer pikte en dat de volgende keer iets of iemand van het balkon zou gaan. (moet nogal lachtwekkend zijn geweest achteraf; een kerel in alleen boxershort die staat te schreeuwen tegen twee turken in doekjes
)
Lang verhaal kort: de week erop waren ze ineens foetsie en nu zitten er mensen in die je nooit hoort (nou ja als ze es ruzie hebben dan vliegen de stoelen door het huis, maargoed da's meestal voor bedtijd) Opgeruimd staat netjes!
Als je in zo'n gehorig huis woont dat je je buren kan horen douchen..quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef vanilleVla het volgende:
Dit doet me aan mn vader denken, als de buren weer eens om 3uur 's nachts nog is gingen douchen., daarna is het wel opgehouden.
![]()
gehorig?.. een 2 onder 1 kap huis lijkt me nou niet egt gehorig...quote:Op zondag 21 november 2004 02:29 schreef damster het volgende:
[..]
Als je in zo'n gehorig huis woont dat je je buren kan horen douchen..
Dan moet je niet zeiken maar verhuizen..
Dan zou je je ook ergeren als de buurman zit te ruften op het toilet.
Als ze een gesprek voeren. Als bij hen de tv aan staat.
enz.. enz..
Toch wel als je de buren kan horen doushenquote:Op zondag 21 november 2004 11:03 schreef vanilleVla het volgende:
[..]
gehorig?.. een 2 onder 1 kap huis lijkt me nou niet egt gehorig...![]()
...
zegt al genoeg...quote:Op zondag 21 november 2004 11:24 schreef FLipKick het volgende:
[..]
* vanilleVla er geen verstand van heeft
* vanilleVla woont gelukkig in vrijstaand huis.
Als je niet kunt douchen zonder dat je buren er last van hebben, dat noem ik gehorig hoor. Ik zou me er trouwens ook goed aan erger als ik om 3 uur wil douchen en me buurman komt dan zeiken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |