Wrijf het nog maar lekker inquote:Op donderdag 7 april 2005 23:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit hier ook nog minder dan 4 maanden... Maarja gelukkig maak ik wel de zomer mee, en dan is London echt heel anders! (10x leuker)
Thanks! Ik bel je als ik weer in Nederland ben. Ik verhuis waarschijnlijk na volgend weekend naar Amsterdam dus dan moeten we zeker even bijkletsen!quote:Op donderdag 7 april 2005 23:05 schreef iamredleader het volgende:
Heel veel sterkte met het oplossen van de problemen rond je portemonnee, en tot volgende week in Amsterdam!
Ik heb eerlijk waar mijn kamer verwarming maar 2 a 3 keer aangehad deze winter. Ik ben dan ook bijna niet in mijn kamer en hou ervan om in een koude kamer te slapen...quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:10 schreef Chillmeister het volgende:
idd klote weer, zeker als de verwarming in mijn kamer niet goed werkt en tot zondag moet wachten voordat het gefixed kan worden
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...quote:
Vanwege studie volgens mij...quote:Op zaterdag 9 april 2005 02:11 schreef Vifi het volgende:
[..]
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...
Ik heb hier 7 maanden gestudeerd als uitwisselingsstudent. Moet nu weer terug naar Nederland om mijn studie af te ronden maar daarna kom ik zeker terug hier! Het bevalt mij ook heel goed hier en heb ook allemaal vrienden van over de hele wereld, maar ook Engelsen, zo pik je de Engelse cultuur ook mee.quote:Op zaterdag 9 april 2005 02:11 schreef Vifi het volgende:
[..]
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:29 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik heb hier 7 maanden gestudeerd als uitwisselingsstudent. Moet nu weer terug naar Nederland om mijn studie af te ronden maar daarna kom ik zeker terug hier! Het bevalt mij ook heel goed hier en heb ook allemaal vrienden van over de hele wereld, maar ook Engelsen, zo pik je de Engelse cultuur ook mee.
Jah ik probeer me voor komend schooljaar in te schrijven voor fysiotherapie. Hoop dat het lukt want ik heb het fulltime werken nu wel weer ff gezien. Ik werk bij All Bar One, leuke bar en veel vrienden, beetje duur alleen. Waar wonen jullie allemaal? Ik woon zelf in Leyton, Oost London.quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)
Ja ik ken Leyton(stone?) wel, ben er alleen nog nooit geweest. Ik woon zelf in SW, Southfields, dus vlakbij Wimbledon,Fulham, Chelsea & Putney.quote:Op maandag 11 april 2005 02:29 schreef Vifi het volgende:
[..]
Jah ik probeer me voor komend schooljaar in te schrijven voor fysiotherapie. Hoop dat het lukt want ik heb het fulltime werken nu wel weer ff gezien. Ik werk bij All Bar One, leuke bar en veel vrienden, beetje duur alleen. Waar wonen jullie allemaal? Ik woon zelf in Leyton, Oost London.
idd, 4 jaar achter de rug. Toen een jaartje in Nederland gewerkt en zit weer terug in VK. Had van de week weinig geld uitgegeven tot het weekend! Maar ja, het maakt niks uit want was met een grote groep vrienden die ik al enige maanden niet had gezien. We hadden met z'n 6en een riksja race van Covent garden naar Piccadilly. Geweldig veel lol is dat, moet zeggen dat ik ook heel blij ben met de buurt waarin ik woonquote:Op zaterdag 9 april 2005 16:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)
Jah idd Public_NME (is dat vh NME Magazine?) Leytonstone is een halte verder maar woon zelf in Leyton, niet de beste buurt, maar je moet ergens beginnen toch...Waar woon jij Chillmeister? en wat is een riksja racequote:Op maandag 11 april 2005 10:59 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
idd, 4 jaar achter de rug. Toen een jaartje in Nederland gewerkt en zit weer terug in VK. Had van de week weinig geld uitgegeven tot het weekend! Maar ja, het maakt niks uit want was met een grote groep vrienden die ik al enige maanden niet had gezien. We hadden met z'n 6en een riksja race van Covent garden naar Piccadilly. Geweldig veel lol is dat, moet zeggen dat ik ook heel blij ben met de buurt waarin ik woon
Die dingen zijn vet irri man, hele tijd lopen ze te bellen etc.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:55 schreef Chillmeister het volgende:
Ikzelf woon in Maida Vale, ongeveer 15~20 minuten lopen ten noorden van Paddington station. Je weet toch wat een riksja is? Zo'n fiets-taxi, we hadden afgesproken met ze, wie de snelste was de grootste fooi kreeg
Waar ik zaterdag was, was het 4 pints!quote:Op woensdag 13 april 2005 17:27 schreef el_bario het volgende:
Dan kan je beter lopen. Is toch weer bijna vier pints!
quote:Op donderdag 14 april 2005 04:00 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben inmiddels weer gearriveerd in Nederland en mis Londen nu alHeb er echt een super tijd achter de rug en ga zeker terugkomen.
Over goedkoop gesproken: ga eens naar Cheapskates op woensdagavond. 5 pond entree (4 pond als je een studentenkaart hebt) en ALLE drankjes kosten 70p, dus ook shots en mixjes. Garantie om dronken te worden (been there, done that) Het zit in Greek Street (zijstraat van Shaftesbury Avenue) en het is doordeweeks een stripclub, dus inclusief palen, spiegels en rood tapijt. Alleen op woensdagavond open als club en de naam van de toko is Moonlighting Eclipse, hoewel ze het op woendag dus Cheapskates noemen. Aanrader! Neem wel je ID mee anders kom je niet binnen!
Als jullie het niet erg vinden blijf ik nog wel even meekletsen in dit topic, heb er immers 7 maanden gewoond dus weet hoe het is
Binnenkort! Ik moet 27 juni beginnen, maar ga er iets eerder heen. Ik zit de eerste paar dagen in een hotel in kensington, via het werk van mijn moeder voor maar 35 euro per nacht (5 sterren, haha). Maar goed, ik heb dan 5 dagen de tijd om een woning te regelen, moet hopelijk wel lukken... Het wordt soho of covent garden, dan is het werk een beetje te lopen...quote:Op zondag 22 mei 2005 19:20 schreef Nokia3310 het volgende:
Hoe is het met de Londen-gangers? Ben volgende week weer even in Londen, van woensdag tot zondag. Even mijn vriendinnen opzoeken en wild stappen
Geen spannende verhalen meer van de Fokkers in Londen?
Ik heb wel wat Engelse vrienden die op zoek zijn naar een huis. Kun je er wat meer over vertellen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:58 schreef Vifi het volgende:
Iemand een kamer nodig in Leyton (east London)? heb 4 huisgenoten nodig...laat het ff weten als je er meer over wilt weten.
Kennen jullie misschien goeie sites waar je je ad voor je woning kan plaatsen?
dank
Wat voor soort muziek zoek je? Als je van urban houdt is Attica (off regent street) wel leuk en ook Opium (Dean Street). Tiger Tiger (Regent Street) vond ik ook wel lachen, al komen er wel veel mannen in pak en worden steeds dezelfde nummers gedraaid. Maar als je voor 10 uur binnen bent is het wel gratis.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:41 schreef Public_NME het volgende:
Weet iemand een leuke toko waar je op donderdagavond goed kan stappen? (en die niet om 23u dicht gaat?)
Komt een vriend van me langs en willen nu eens op donderdagavond gaan stappen... Liefst centraal/west London.
ps we gaan zondag ook naar the Church, schijnt echt een yob tent te zijn
Tiger Tiger is volgens mij de hele week open. Ik ben er in ieder geval een keer op een woensdag geweest dus dan zullen ze op donderdag zeker open. Ben je wel eens in Sound geweest (Leicester Square)? Daar is de muziek wel redelijk gevarieerd. Je moet alleen even uitzoeken wat voor muziek er die avond is, dat verschilt volgens mij per dag van de week. En even kijken dat je niet per ongeluk op gaynight gaat, dat had ik een keer. Was wel hartstikke gezellig overigensquote:Op zondag 5 juni 2005 21:53 schreef Public_NME het volgende:
Ja ik heb dus echt een schurfthekel aan RnB en al die troep. Beetje dance is wel oke, geen zin om naar The end etc. te gaan. Tiger Tiger ben ik wel geweest, is op zich wel lachen. (maar of dat ook op donderdag is?!)
Zal vast heel gezellig zijn, maar is niet echt (of echt niet) mijn ding... Maarja denk wel dat het Tiger Tiger wordt ja, ben er pas 1x geweest hahaquote:Op maandag 6 juni 2005 23:57 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
En even kijken dat je niet per ongeluk op gaynight gaat, dat had ik een keer. Was wel hartstikke gezellig overigens
soho en covent garden zijn niet echt buurten waar je huisvesting gaat vinden (lijkt me). Als je iets in de buurt van de City wil kan je misschien kijken naar Old street / Islington. Of aan de zuid oever van de thames (maar nog steeds een paar minuten lopen naar the City) heb je Borough.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:08 schreef Drive-r het volgende:
Jippie, ik mag ook al bijna! Ik moet de 27e juni beginnen, maar vertrek waarschijnlijk een week daarvoor. Ik moet dan in 7 dagen een woning voor 2 man vinden, maar met wat extra centjes moet dat hopelijk wel lukken. Mocht iemand echter iets in de buurt van de City weten (voorkeur voor Soho/Covent Garden/Bloomsbury), geef ene gil!
Toch zie ik vrij veel staan op gumtree en heb ik al contact gehad met genoeg agencies die er wat verhuren. Het is niet goedkoop, maar ik heb er wat voor over. Budget ligt rond 400-450 per week voor 2 personen, daarvoor moet je hopelijk lukken...quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:52 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
soho en covent garden zijn niet echt buurten waar je huisvesting gaat vinden (lijkt me). Als je iets in de buurt van de City wil kan je misschien kijken naar Old street / Islington. Of aan de zuid oever van de thames (maar nog steeds een paar minuten lopen naar the City) heb je Borough.
Zit nu twee maanden in London en heb een geweldige tijd. Nog niet de baan die ik wil (ben gewoon door aan het zoeken), maar de buurt (maida vale) is iig perfect en zou momenteel nergens anders willen wonen.
@Public_NME
Gardening club in covent garden is leuk, Walkabout in cambridge circus is meer 'low key' (maar dat is logisch aangezien het australisch is). Jewel bar in Covent garden en Piccadilly zijn leuk maar ik weet alleen niet hoe laat die open blijven op een donderdag
Hehe, help me duimen! Ik ben nu wat aan het mailen en ga over 10 dagen weg. Dan heb ik nog 7 dagen om daar iets te vinden...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef Chillmeister het volgende:
goh, dat wist ik niet. Maar dat is alleen beter dan en met zo'n budget moet je wel iets moois kunnen vinden
Ik zou je uitschrijven in NL om te voorkomen dat je gezeik krijgt met de belasting. (Volksverzekeringpremies etc.) Ik sta dus wel ingeschreven in NL en heb dus nu best wel veel gezeik met dat belastingverdrag etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:46 schreef Mottebelke het volgende:
Ik zit op dit moment in London voor m'n afstudeerstage. Bevalt erg goed en ik heb dus nu ook een vaste baan aangeboden gekregen. Ben wel van plan die te nemen, maar toch een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben van plan 1 a 2 jaar te blijven en daarna te kijken of het nog steeds bevalt buiten NL. Maar moet ik me nu ook in Nederland uit laten schrijven (bij de gemeente)? Want echt emigreren binnen de EU is er niet of wel? En het lijkt me ook niet dat ik me zomaar hier in London kan inschrijven als burger?
Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal, maar hopelijk weet iemand hier meer.
Je moet je idd uit schrijven. Ook al is Engeland lid van het Schengen verdrag toch zal je voor Nederlandse begripen emigreren. Het is dus belangrijk om je huidige gemeente te melden dat je niet meer in NL woonachtig bent.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:46 schreef Mottebelke het volgende:
Ik zit op dit moment in London voor m'n afstudeerstage. Bevalt erg goed en ik heb dus nu ook een vaste baan aangeboden gekregen. Ben wel van plan die te nemen, maar toch een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben van plan 1 a 2 jaar te blijven en daarna te kijken of het nog steeds bevalt buiten NL. Maar moet ik me nu ook in Nederland uit laten schrijven (bij de gemeente)? Want echt emigreren binnen de EU is er niet of wel? En het lijkt me ook niet dat ik me zomaar hier in London kan inschrijven als burger?
Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal, maar hopelijk weet iemand hier meer.
Hmmm, niet in mijn geval maar voor kortstondig verblijf of student zou dat best kunnen. Even uitzoeken dus...quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:00 schreef Public_NME het volgende:
National Insurance heb je sowieso al tijdelijk zonder dat je je gaat aanmelden. Het is gewoon je geboortedatum met een M erachter geloof ik.
Ik kreeg ook vrij snel een NI nummer voor mijn stage. Ben trouwens vanmiddag aangekomen. Logeer nu nog in zo'n studenten flat bij King's Cross, maar ga morgen wat apartementen bekijken voor 3 maandjes. Eentje op Fleet Street, twee bij Blackfriar station en eentje in Barbican. Ik loop stage in Fleet Street, dus zijn allemaal binnen loop afstand. Jammer dat ik weinig meer kon vinden in Soho, maar geen ramp.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:25 schreef Chillmeister het volgende:
ben in NL ingeschreven en heb tevens ook een NI nummber. Misschien over een jaartje uitschrijven ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |