Flikker op middeleeuwer.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:18 schreef NullPointer het volgende:
edit
quote:Op donderdag 18 november 2004 17:18 schreef NullPointer het volgende:
edit
voor jou en mij doet dit filmpje weinig idd, maar dat is niet voor iedereen zo.. als iemand mij tot op het bot gaat irriteren dan beuk ik er ook op los. moorden zal ik niet zo snel doen, maar ik kan me voorstellen dat als je constant tegen iets aanschopt, iets wat een grote rol speelt in je dagelijks leven, dat er dan wat stoppen doorslaan op een gegeven moment.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:21 schreef Snik het volgende:
[..]
Flikker op middeleeuwer.
Die moslims moorden om een stom filmpje, Ali niet.
Fuck die geschriften. Wat was er in godsnaam zo erg aan die stomme film? Ik zal die teksten op m'n WC papier gaan printen, ha, das pas leuk.
Een keiharde veroordeling van geweld, een pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting en medeleven voor nabestaanden is toch wat je wenst? Bovenstaande is gewoon (ook) een opsteker voor Hirsi Ali, Wilders en aanhangers. Een bezoek is niet noodzakelijk voor de premier of de Koningin om een signaal af te geven.quote:Minister-president Balkenende heeft met grote afschuw kennisgenomen van de moord op filmmaker Theo van Gogh.
[...]
In een verklaring voor radio en televisie zei minister-president Balkenende dat het kabinet intens meeleeft met de nabestaanden van Theo van Gogh.
De minister-president noemde vandaag 'een verdrietige dag voor het vrije debat in Nederland'. 'Maar laat één ding duidelijk zijn: geweld heeft in Nederland nóóit het laatste woord.'
Balkenende ziet in Nederland een 'klimaat van verharding'. 'Er is een klimaat waarin mensen hun toevlucht zoeken in geweld. Dat is zorgwekkend.'
De minister-president kenschetste de filmmaker als iemand die zich 'met uitgesproken standpunten mengde in het publieke debat'. 'Hij was een markant voorvechter van het vrije woord. Iemand die voor zijn overtuigingen uitkwam. Ook als die omstreden waren.'
'Nederland is een land waarin mensen vrij voor hun mening kunnen uitkomen. Dat is niet zomaar een regel. Het is een hoeksteen van onze rechtsstaat en onze democratie.'
'We staan pal om die waarde te verdedigen. Met hart en ziel. Democratie is een samenwerking van mensen die verschillen van mening, maar die hun meningsverschillen met woorden oplossen. Zodra kogels in onze samenleving de dienst gaan uitmaken, verstomt het gesprek, en zijn oplossingen onbereikbaar geworden.'
'Die visie verbindt ons met elkaar, over alle mogelijke scheidslijnen heen. De grondwettelijke vrijheid van meningsuiting is cruciaal. Voor iedereen, altijd.'
Ook koningin Beatrix heeft 'geschokt en ontzet' gereageerd op de moord op Van Gogh, zo meldde de Rijksvoorlichtingsdienst.
Eerste verklaring
Eerder vanochtend gaf minister-president Balkenende de volgende verklaring uit:
'Met grote afschuw heb ik kennisgenomen van het neerschieten van Theo van Gogh.
Onze gedachten en ons medeleven zijn bij zijn familie, vrienden en collega's.
Er is bij de schietpartij ook een politieman getroffen. Gelukkig zijn zijn verwondingen niet ernstig.
[...]
Van Gogh was iemand die zich met uitgesproken standpunten mengde in het publieke debat. Een voorvechter van het vrije woord.
Het is onaanvaardbaar wanneer het uiten van een vrije mening de oorzaak van deze brute moord zou zijn. Als Nederlandse regering zijn we dan ook intensief betrokken bij de voortgang van het onderzoek.
Nederland is een land waarin mensen voor hun mening kunnen uitkomen. Daar moeten we met elkaar voor staan.'
De discussie gaat heel ergens anders over. Ontopic graag.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:48 schreef NullPointer het volgende:
[..]
voor jou en mij doet dit filmpje weinig idd, maar dat is niet voor iedereen zo.. als iemand mij tot op het bot gaat irriteren dan beuk ik er ook op los. moorden zal ik niet zo snel doen, maar ik kan me voorstellen dat als je constant tegen iets aanschopt, iets wat een grote rol speelt in je dagelijks leven, dat er dan wat stoppen doorslaan op een gegeven moment.
dat er in haar kut is gesneden, wat niet in de koran staat, kan je niet op alle moslims afschuiven. tuurlijk heeft de islam wat punten die anders kunnen, maar dat heeft het christendom ook. de manier waarop Ali nu werkt is echter zinloos en zal meer problemen opleveren dan verhelpen..
Kromme vergelijking, slaat nergens op. De koninging is niet bij moslim terroristen of extremisten op bezoek geweest.quote:Op donderdag 18 november 2004 17:20 schreef Snik het volgende:
Zie het al voor me: een allochtoon wordt door Neo-nazis aan een kruis genageld en vermoord met brief erbij dat alle allochtonen Nederland uit moeten omdat ze anders vermoord gaan worden en de Koningin zou dan op bezoek gaan bij groepjes Lonsdale-jongeren om de boel 'bij elkaar te houden'.
Ik betwijfel het. Juist je gezicht in het openbaar laten zien, geeft burgers het idee dat een koningin er voor hen is. Daarom kan zo'n bezoek effectief zijn om onrust in de samenleving te verminderen. Ik vermoed dat de koningin ook om die reden dit werkbezoek heeft afgelegd. Ik denk niet dat de koningin de illusie heeft dat welke bekende Nederlander dan ook werkelijk erg veel opschiet met haar bezoek, of zit te wachten op de extra publiciteit die dit met zich meebrengt.quote:Op donderdag 18 november 2004 18:04 schreef vdo28 het volgende:
Als er een bekende moslim exact het zelfde had meegemaakt als Hirsi Ali nu (alleen door Extreem-rechtsen dan natuurlijk) was Beatrix ook wel op bezoek gegaan. (Vind ik logisch btw)
quote:Op donderdag 18 november 2004 19:25 schreef SCH het volgende:
Als de koningin er behoefte toe voelt, dan doet ze dat toch. Maar ze moet helemaal niks.
Door haar bezoek aan de Marokkaanse jongeren heeft de koningin juist de samenleving een symbool gegeven.Maar blijkbaar horen die niet bij de samenleving volgens jou.quote:Op donderdag 18 november 2004 19:56 schreef gr8w8 het volgende:
Ik denk eerder dat symbolen van de Islamitische cultuur binnen Nederland op bezoek moeten bij Ali en hun afschuw uitspreken over de bedreigingen en de moord op Theo van Gogh. Nu is de koningin bij moslims op bezoek geweest, maar de "rest" van de samenleving heeft nog niet een zulk mooi symbool mogen ontvangen.
quote:Op donderdag 18 november 2004 16:43 schreef Nuoro het volgende:
Sterker nog, ik vind dat Hirsi Ali zo spoedig mogelijk lid moet worden van ons koningshuis!
Ik denk dat het het handigste is als een van de prinsen zich van z'n echtgenote laat scheiden en vervolgens met haar trouwt.
Of, en dat is misschien nog beter, een van de 3 bekeerd zich tot mormoon of moslim en neemt Hirsi Ali tot 2e vrouw!
Kijk, dat zijn nog eens oplossingen waar men in Den Haag niet opkomt. Jammer is dat toch...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |