abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25529317
Ik heb telkens last van conjunctuur golven. Eerst gaat alles geweldig en komt het geld maar binnenstromen tot er weer 1 klein kutdorpje in opstand komt waardoor er meerdere in opstand komen en ik uit mn steden wordt geflikkerd ondanks mijn leger en gouverneur aldaar. Vervolgens draai ik een beurt of 20 hevig verlies voor het zich weer kenter, ik mijn steden herwin, de stedelingen afslacht uit boosheid en weer 20 beurten dikke winst maak.

Ja ik gebruik automanage, omdat ik meer dan 60 colonies heb en geen zin ze allemaal te gaan besturen...
pi_25530020
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25530689
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 12:00 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik heb er nu 20 denk ik, die doe ik wel zelf...hoe bevalt dat automanage?
Niet! Als ik de policy op iets anders als growth zet heb ik meteen de bevolking over de zeik heen, heel soms kun je nog twee a drie moves nog es wat anders proberen
pi_25537948
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 21 maart 2005 @ 17:45:57 #255
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25639721
quote:
Op zondag 13 maart 2005 17:14 schreef Jim.Beam het volgende:
Heb nu ook de SPQR mod gedownload, maar is het normaal dat elke turn zo lang duurt? Ik zit ongeveer een halve minuut te wachten totdat ik weer kan, en dat is op een gegeven moment behoorlijk irritant
Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25642510
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:45 schreef WeirdMicky het volgende:
Regel het dan zelf, gaat het altijd beter
I am a lazy ass bitch!
  maandag 21 maart 2005 @ 19:56:29 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25642987
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:37 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

I am a lazy ass bitch!
je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25645280
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

je kan temples editten zodat ze allemaal +50% happiness geven ofzo dan heb je er ook geen gezeik mee
hoe doe je dat precies?

Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen
  maandag 21 maart 2005 @ 22:12:42 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25647262
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:08 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

hoe doe je dat precies?

Ik ben zelfs te lui om de tutorial te volgen
export_descr_building.txt kan je effecten van gebouwen beetje editten
law/happiness/public health wat verhogen
en bij markets pop growth weghalen anders krijg je veel te hoge bevolkingsgroei.

ff file eerst opslaan ;
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25703593
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien?
Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En?
Helpt waar hij kan!
pi_25703679
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 11:53 schreef NoSigar het volgende:
Kun je de laatste patch installeren en dan toch SPQR draaien?
Heeft iemand patch 1.2. al geinstalleerd? En?
1: Ja
2: Ja, erg leuk. Ik zou eerst een tijdje met de patch spelen en als je het dan zat bent pas met de SPQR mod spelen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_25709183
Ah dank je.
Heb nu een total realism mod (versie 3? of zo), maar ik neem aan dat ik beter het hele spel opnieuw kan installeren?
Helpt waar hij kan!
pi_25709790
Als je onzeker bent, gewoon:

1: Uninstallen
2: Map deleten
3: Opnieuw Installen
4: Patchen met 1.2
5: Mod erop

.

PS: Volgens mij zijn ze bezig met RTR 6.0, dus ik neem aan dat je 5.zoveel bedoelt?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_25710296
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25713728
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoeveel hapiness heb ik wel niet nodig om de senaat aan te kunnen vallen? Als ik mijn allies aanval, krijg ik dan meer hapiness ook of wordt dat alleen maar minder?
Op een gegeven moment was bij mij de senaat gewoon redundant...
  maandag 28 maart 2005 @ 19:00:36 #266
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_25811997
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Komt omdat de ai meer legers bouwt en dus meer legers moet besturen. Hoe langer je speelt hoe moeilijker het spel wordt ! Ik heb er weinig last van (mischien snellere pc)
AMD 3000. Ik denk dat het aan mijn 512 geheugen ligt dan
  donderdag 7 april 2005 @ 22:58:48 #267
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26059858
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
pi_26061126
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:58 schreef Djaser het volgende:
Ik heb eindelijk eens de complete Total realisme mod gedownload en het is toch best redelijk. Toch heb ik een aantal problemen met draaien, zo veranderen mijn units als ik uitzoom gewoon weer terug in hun oude uiterlijk. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
Yep. Dat komt door de modders, die hebben sprite units toegevoegd om je framerate te besparen zodra je uitzoomt. Het kan ook zijn dat ze dit juist niet gedaan hebben en ook de oude sprites niet verwijderd hebben. Ik weet niet hoe je het oplost, maar ik zou gewoon de SPQR mod spelen, heb je er geen last van .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 8 april 2005 @ 16:25:17 #269
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26074988
Net maar eens het origineel gekocht. Dat had ik niet. Maar dit is wel een te mooi spel om niet te kopen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 11 april 2005 @ 12:57:43 #270
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26145151
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog.
Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien.
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:02:27 #271
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26258495
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:57 schreef cyber_rebel het volgende:
Ben nu ook verslaafd aan RTW. Net begonnen en bijna de grieken en macedoniers verslagen, maar heb nu al een tijd een stad waar zelfs met een gouvernour niks geproduceerd kan worden. Moraal is er wel erg hoog.
Verder vraag ik me af of het handiger is om gouverneurs vooral in grote steden te stoppen of om een aantal in dorpen als sparta en athene te gooien zodat die wat groeien.
Ik stop mijn gouverneurs (ik denk dat je hier familieleden bedoelt) altijd in de front-steden omdat die steden altijd het snelst moeten groeien. Vooral als je steden verovert krijgen alleen de steden waar gouverneurs inzitten direct alle slaven.

Ik vraag me alleen of je diplomats neerzetten in steden zonder gouverneurs nog een effect heeft... voor me gevoel lijken steden zonder gouverneurs maar met diplomats minder snel ontevreden te worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 15-04-2005 22:11:21 ]
Era Vulgaris
pi_26297193
Heey ik heb ook de SPQR mod geinstaleerd
Als ik het spel opstart zie ik het ook staan
maar ik zie verder eigenlijk geen veranderingen :S
De map ziet er niet echt anders uit in mijn ogen
Zie ik maar klein stukje want ben net begonnen met campaign op nieuwe pc

Hoe kan ik checken of die nou wel eg werkt :S
  donderdag 21 april 2005 @ 20:33:25 #273
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26412669
Ik word een beetje moe van dat installatie programma:

Ik krijg nu error 1610 bij het installeren, de configuratie bestanden zijn beschadigd of iets dergelijks. Iemand die er wat op weet?
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:16:18 #274
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_26514227
Familieleden altijd in frontsteden stoppen inderdaad.
Snellere groei. Maar ook zijn familieleden zijn erg duur om te briben voor de computer.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:48:46 #275
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26523968
En hoe zit het met steden aan de kust dan? Tenslotte zijn die ook vrij belangrijk.

Inmiddels heb ik de macedoniers overigens verslagen. De grieken hebben denk ik nog 1 stad in turkije, waar ik binnenkort op zal gaan landen. Wel helaas ook een stad met de plaag en inwoners die op het punt staan te rebeleren En mijn faction leader is overleden toen ie op zee zat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')