abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23400443
Rome: Total War is the next generation in epic strategy gaming from the critically acclaimed and award winning Total War brand. The aim of the game is to conquer, rule and manipulate the Roman Empire with the ultimate goal of being declared as the "Imperator" of Rome. Set in a time when the mighty Roman Empire emerged to conquer the known world against powerful enemies; when gladiators fought to a bloody death in the Coliseum; when Spartacus defied the might of the empire; when Hannibal led his invincible army and his war elephants across the Alps to strike fear into the very heart of Rome itself; and when Julius Caesar finally smashed the Barbarian Gauls. This was a time of brutal confrontation between civilisation and barbarism, and of civil war as the ancient worlds only superpower turned on itself.





A completely new Total WarTM engine uses innovative technology and groundbreaking design to bring the world of ancient Rome to life to deliver the biggest and most cinematic battles ever seen in a videogame. So the battles in Rome: Total War maintain the epic scale that fans of Total WarTM " are used to, but now use high-detailed 3D polygonal troops and allows huge cities to be displayed on the battlefields. The result is truly spectacular.

Sticking with the award-winning formula of Total WarTM games, the campaign game lets players build an Empire using the arts of war, diplomacy and trade. The new engine recreates Europe as a 3D game world ripe for conquest, where the whole physical terrain of Europe has been re-created.

Cities and settlements will grow and develop over time (providing they are managed properly) and as players develop the environment around their cities (e.g. by building roads and bridges or improving the agriculture) the battlefields will adapt to show these features. The result is a fully dynamic interactive world.


Features
- Epic battles between collosal armies. Over 10,000 fully polygonal, motion captured men can be displayed simultaneously with virtually no sacrifice of performance compared to Medieval: Total War.
- Players can command entire Roman Legions, Greek phalanxes, barbarian hordes and the armies of Carthage, Egypt, and the Successor Kingdoms, each with a mix of exclusive units.
- The campaign game is accessible to all gamers from those who want to do everything through to beginners (who can use city governors and automatic systems to handle the detail of taxation, military training and building) and those who just want to fight enormous battles!
- Besiege huge cities and storm mighty fortresses with powerful artillery and siege engines. Bring your enemies defences crashing to the ground with catapults, smash through their gates with battering rams as burning oil rains death from above, fight your way onto the battlements with siege towers and assault ladders and undermine their walls by igniting sapping points.
- Rome: Total War also allows up to 8 players to fight epic battles over a LAN or the internet.


Community

Rome Total War Rome Total War deel 1

http://www.twcenter.net Veel mods en veel info
http://www.totalwar.com Officïele site
http://www.totalwar.org Nog meer mods en info
http://www.gamefaqs.com Cheats

Reviews

http://pc.ign.com/articles/550/550373p1.html?fromint=1 IGN
http://www.gamespot.com/pc/strategy/rometotalwar/review.html Gamespot
http://pc.gamespy.com/pc/rome-total-war/550385p1.html?fromint=1 Gamespy

http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255 Fok! Review
http://games.fok.nl/userreview.php?urid=637 Userreview Steeven
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23400510
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 18 november 2004 @ 14:00:14 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_23400920
Die Chariots zijn best irritant. Ik speel nu met de rode factie dus heb gelukkig geen last van ze.

Nog even over die senaatfuncties, die zijn vooral voor de show, ze hebben verder geen nut in het spel toch?
De bevolking is in alle steden is happy maar toch mis ik nog dat ene populariteitsschildje om Rome te mogen aanvallen.
Wat zijn de voorwaarden om zo populair te worden dat het volk je steunt bij een opstand tegen de andere facties en Rome?
Moet in elke stad bijvoorbeeld de happiness minimaal 200% zijn oid?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23401296
Je hoeft niet alle bolletjes vol te hebben om Rome aan te vallen. Probeer af en toe maar eens met een leger Rome aan te vallen, je zult zien dat het vaak lukt. Zes of zeven bolletjes is genoeg, geloof ik.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 18 november 2004 @ 15:48:26 #5
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23403310
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:42 schreef Steeven het volgende:
Egypte is inderdaad een rare faction, met rare, overpowered units. In de Realism Mod hebben ze de chariots er grotendeels uitgehaald en Egypte enorm veranderd. Maar dat is nog niet helemaal klaar, iig beter dan ze in de niet gemodde versie zijn.
Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.
pi_23404380
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:48 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik heb daar wat screens van gezien en ik vind er niets aan, het slaat nu weer te veel door naar de Griekse kant terwijl het om het even was.
Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct. En dat heb ik liever dan een overpowered Egypte dat elk potje weer heel Afrika en het Midden-Oosten verovert, nu verschilt het per potje wie daar de grootmacht wordt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 18 november 2004 @ 17:27:44 #7
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23405794
Hail Rome!

(verkapte tvp )
A.M.A.B
  donderdag 18 november 2004 @ 21:49:24 #8
62182 Georges
That's the shit
pi_23411669
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend.
Ff mezelf in bescherming nemen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  donderdag 18 november 2004 @ 21:57:49 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23411919
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:33 schreef Steeven het volgende:

[..]

Tja. De originele Egyptische eenheden die ze gebruiken stammen af van hun oude beschaving. Later is Egypte veroverd door Alexander de Grote en werd het na zijn dood de Ptolemaic Empire. Met veel hellenistische (griekse) invloeden, zoals de Seleucids, Pontus en andere factions. Zoals zij het aangepast hebben is het meer historisch correct.
Je hoeft mij niks over Egypte te vertellen hoor De oude units die gebruikt zijn in het spel zijn fictief en geven absoluut niet weer hoe Egyptische leger er uit zag (drie man in een strijdwagen is wel een hele stom fout). Bij de nieuwe units klopt het ook weer niet, er word vanuit gegaan dat heel Egypte opeens Grieks geworden is (kijk naar de huidkleur van de soldaten). Natuurlijk maakte Egypte wel gebruik van een variant op hopilites maar dat wil niet zeggen dat de soldaten opeens helemaal Grieks waren en dat alle oude divisies ontbonden waren.
  donderdag 18 november 2004 @ 21:59:02 #10
62182 Georges
That's the shit
pi_23411953
Trouwens, dat sappen (tunnels graven), deden ze dat echt?
Kan me niet voorstellen dat daar muren van instorten.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  donderdag 18 november 2004 @ 23:36:56 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23414558
Ja, dat deden ze echt.
ze haalden de complete fundering weg, heb vaak besproken in mijn spreekbeurten op de basis school zelfs. Er lagen soms dagen mannen bij de binnenplaats van de muren om te luisteren naar sappers. ze plaatsen ook schoteltjes water e.d voor trillingen op te vangen. Gebeurde echt hoor .


maar damn, is egypte onoverwinnelijk ofzo, heb btw net mijn 1e battel tegen egypte gewonnen8-)
150 man tegen 150.. jajaja met 100 man over. ben ik zeer trots op aangezien ik een battle van 600 man ( mijn leger ) tegen 450 van de egyptenaren had verloren . ik heb het maar gelaten zoals het was en even bekeken hoe ze het nu deden. opgeschreven en daarop geanticipeerd.


Ik meteen een nieuw leger gesmeed en oostwaarts gekeerd om t nog eens tegen de farao op te nemen. Conclusie is.


Val meteen aan, ga niet moeilijk doen met archers e.d zij zijn daar zowiezo sneller en beter in, jij bent veel te bepantserd en daardoor zijn je troepen in no time moe en dat merk je gigantisch.

Je moet gebruik maken van hun lak aan bepantsering Javelin's zijn SUPER effectief tegen ze, helaas heb je door de beweeglijkheid van de egyptische troepen niet altijd de kans om ze te gebruiken, maar daar kun je wat aan doen. ze sturen altijd hun bowmen naar voren, en infantry laten ze erachter staan. jij charged vanaf je beginplaats de bowmen , die rennen weg, dan sta je niet ver van de meestal axe infantry af, en hopsa, loopt er naartoe met 3 hestati's en je gooit die javelins.
centraal moeten de hestati, minimaal, alhoewel town watch verbazingwekkend effect op heavy egypt infantry hebben gemaakt, ze maakten ze echt af. Maargoed. de taktiek tegen de chariots is de meest naar mijn mening kapotgeschelde :') unit, javelin cavalry, altijd heb ik bij wijze van spreke op ze geschete en maar verbannen naar het zuiden en verrek, 2 groepjes aan elke zijde van t leger ( want dat is ALTIJD de kant waar de chariots staan. ) chariots rijden vooruit, meteen javelin cavalry ernaartoe en die maken ze langszaam af, ze worden athans de hele batlle bezig gehouden en dat is het belangrijkste, door de skirmisch caplebilety's van de javelin calvalry komen de chariots nooit dichtbij genoeg om te te vernietigen. scorpions zijn daarnaast echt super usefull omdat hun infanrtry best vaak opgekropt staat in het centrum.
met jou cavalry moet je niet flanken want die kracht heb je nodig in het centrum, en war dogs zijn een prachtig middel om ze alvast bezig te houden wanneer jij met je let op : LIGHT cavalry komt chargen. light cavalry is tegen egyptenaren het best, minder snel moe, super snel en beweeglijk en veel inzetbaar.


ik zal een tekening snel uppen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 18 november 2004 @ 23:47:11 #12
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23414845
oja, triari, prachtige troepen maar waardeloos in de woestijn. om muren te veroveren zijn ze daarintegen wel perfect
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23418691
Hoezo is Egypte sterk?

Ik speel met Seleucid empire en heb die lui als eerste verslagen.
Chariots moet je onder vuur nemen met archers ( use fire) en als je er een hebt Onagers.

Verder kunnen pikemen ze ook aardig tegenhouden en olifanten maken er ook schroot van, hoewel ze vaak in paniek raken van die dingen.

Mijn eigen chariots gebruik ik niet meer, die raken nog eerder in paniek dan mijn fantjes.

Ik ben nu via Scythia richting Italie aan het marcheren.
Heerlijk spel.
Ik ga alle facties spelen.... AAARRRGGGHHH Somebody Stop Me.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:53:35 #14
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23419756
Ik heb geen fantjes, ik hebgeen chariots, sterkste unit die ik heb zijn arcani's en triari/principe's.

heb 1 unit hoplites gerent als mercenary's, en mijn aangrenzende stad aan de egyptenaren is enkel beschermd met een houten muuur


ga jij maar eens met factie blauw afrika veroveren,dan 1st van de senaat opdracht krijgen om maar eens vrede met de nelubiers te sluiten, die je daarna 2 beurten later massaal aanvallen met de egyptenaren erbij.

wat wel grappig was, haha.
de carthagen, ik moet ze nu als protectoraat aanstellen van de senaat, ( ik luister er btw al niet meer naar ) Er komen soms van die onzinnige acties.. pffff zoals.. Verover dit dorpje. ga ik kijken ligt het ergens in midden rusland weet je wel . maar nu zeiden ze, stel carthage aan als protec. want ze hebben genoeg geleden..

fuck jou, ik verover dat laatste nederzettingkje, flink poenen . Maargoed, ineens kwamen de carthagen aan met een diplomaat, nou ik denken. die pasen mij gewoon die laatste provincie die in spanje ligt.

Nee nee ze hebben jawel nog 1 leger van ik denk 250 man staan en zeggen. Geef ons de provincies , carthage, lilybeaum bblablabla terug anders dan gaan we door met oorlogvoeren.

dat zegt ie dan tegen een factie die een beetje grootste is van de wereld, meneer heeft ballen dat wel
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23420046
Wel jammer dat je, zodra je die 50 landen hebt ineens klaar bent. Ik wil ALLES
stupidity has become as common as common sense was before
pi_23420451
Hmm, dankzij de nieuwe Catalyst drivers is de slow-down bug met gebruik van fire-arrows ineens verdwenen. Hoorah!
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:01:00 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23420771
hoe bodoel je precies. dat het met fire arrows ineens super lang duurt voordat ze schieten, of bij het switchen van normaal naar fire lang duurt?

dat dat is verholpen?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23421506
1 ding brgrijp ik nog niet echt:
Als je op settlement details klikt en je bent niets aan het bouwen in die stad, dan knipperen er soms evengoed van die icoontjes(vaak bij income). Wat houdt dat in?
pi_23425947
Maak net iets raars mee: Verover Kreta (was van de rebellen) met een flink leger. Ze kicken mij de beurt erna zomaar eruit (revolt) en tadaa....Kreta is ineens Grieks ipv van de Rebellen Lekker dan.

Heb nu met de Julii Spanje, Gallië, Brtitannica en Belgico veroverd (West-Europa dus). Vraag me af wat ik als volgende stap moet gaan doen, ik wil eigenlijk wel winstgevende dorpen maar de winstgevende gebieden aan de grenzen van mijn rijk zijn van de Brutii en Scipii en daar wil ik nog geen ruzie mee. Toch maar Rusland gaan veroveren of met landingen Griekenland aan gaan vallen (wel pokke eind varen)?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:12:06 #20
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23427335
Griekenland schijnt het meest winstgevend te zijn, dus ja, lijkt me een verstandige zet.
A.M.A.B
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:35:15 #21
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_23427853
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:49 schreef Georges het volgende:
Ik heb het gedeinstalleerd, dit spel is gewoon te verslavend.
Ff mezelf in bescherming nemen.
Idem... weg ermee... 'k heb mijn slaap weer terug
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_23429158
@ Pumatje: Nee, er was een bug dat de framerate in het spel dropte naar 1 als er fire-arrows werden afgevuurd. Dat is neit leuk in sieges.

@ Da_Koen: Als het knippert betekent het dat datgene erbij komt. Groei dus.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 20 november 2004 @ 00:39:12 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23439621


even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien

of zo'n massaal leger hoor.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23441466
Ik wel. Met unit size op Huge.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:43:22 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23447601
hoe doe je dat?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:05:47 #26
62182 Georges
That's the shit
pi_23448040
Videosettings, advanced settings en dan rechtsboven dacht ik unit size aanpassen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23448127
Draait rome total war op een geforce 2 mx?
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:12:31 #28
62182 Georges
That's the shit
pi_23448159
Als je alles laagt zet misschien nog net, maar denk niet dat er dan nog veel aan is.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23448915
ik doe meestal autosolve battle (ofzoiets:P) dan heb je niet echt goede videokaart nodig. Af en toe een battle is leuk maar ik heb nu 26 uur gespeeld en weinig echt gevochten en ben nog niet klaar. Als je alle battles zelf vecht ben je wel het dubbele kwijt voor waar ik nu ben
pi_23449023
De ontwikkelaars hebben ook sprite-models om de framerate te sparen van mensen met een oude videokaart. Ik denk dat het speelbaar is op een Geforce 2 MX; de problemen zullen zich meer voordoen met gebrek aan RAM-geheugen. Ik weet niet hoe het draait op 256 DDR RAM, maar volgens mij ben je dan letterlijk eeuwen bezig met een campaign .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:20:20 #31
62182 Georges
That's the shit
pi_23449447
Het nadeel van auto resolve is dat je soms nog verliest al denk je dat je er veel beter voor staat.
Of je raakt onnodig veel man kwijt. Zeker als de verschillen klein zijn komt dat vaak voor.

Daarom doe ik alleen auto resolve als de overmacht zeer groot is, 2 tegen 1 of meer.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:08:44 #32
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23450483
thx mannen.

maar sprite models als Medieval: Total war?

Hmm, mja handig voor me oude pc

verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden
Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate )

Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet.
autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:40:21 #33
62182 Georges
That's the shit
pi_23451155
Die opstanden heb ik nauwelijks last van al begrijp ik de kritiek wel. Een van mijn grotere steden die vlak bij mijn hoofdstad lag kreeg op een gegeven moment problemen toen de gouverneur overleed.

Was wel snel verholpen door de policy op growth te zetten en een paar beurten later had ik weer een gouverneur die net 'coming of age' was, 16 jarige gouverneur, lol.

Het is een kwestie van kijken hoe de happiness is opgebouwd in de stad. Soldaten maken eigenlijk maar een relatief klein deel uit.
Je moet vooral letten op gebouwen die voor meer tevredenheid zorgen en groei, die moet je als eerste bouwen. Handel is ook erg belangrijk.

Zaken als cultuurverschillen en afstand tot de hoofdstad vind ik wel realistisch.
Ik speelde trouwens op medium.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23454889
Als mijn stad besieged wordt, doe ik altijd een uitval voordat de volgende beurt begint.
Als je uitvalt, worden de siege weapons van de vijand niet gebruikt.

Veel archers op de muren en af en toe Heavy Cavalry of Fantjes naar buiten en de vijand wordt gedecimeerd.
Op die manier heb ik al veel aanvallen afgeslagen.

Als je te lang wacht komen ze met ladders en Siege Towers.
Wel gaaf: ik heb zo'n Siege Tower in de fik geschoten met mijn archers ( use Fire jawel).
Dat ding stortte brandend in.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:18:54 #35
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23454987
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:39 schreef Pumatje het volgende:
[afbeelding]

even naar die pic, ik heb al vele slagvelden gevuld met mijn troepen, maar heb van mijn leven nog nooit zulke grote eenheden gezien

of zo'n massaal leger hoor.
Je kan het aantal mannen op een slagveld aanpassen via de config, maar ook gewoon via de options
Era Vulgaris
  zondag 21 november 2004 @ 00:34:58 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23459946
nou ik heb het gedaan, unit scale op huge en ik zie niet meer manschappen ofzo.
Maar hoe the fuck hebben julie geen last van die revolts, ik word er gek van , en stel ik zou al die manschappen die ik in mijn steden heb staan op het veld zetten heb ik 32423423 gigantische legers

Hoe zorgen jullie ervoor dat er geen revolts komen,

Ik heb alle public bath's, en arena's, zelfs dagelijkse spelen :S

tochj meestal een geel, of blauw gezichtje :\
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 21 november 2004 @ 00:37:36 #37
62182 Georges
That's the shit
pi_23459989
Staat je belasting op low? Heb je genoeg handel?
Kijk eens naar een stad met revolt en kijk dan naar de oorzaken. Wat staat daar?

Op welke moeilijkheidsgraad speel je?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23460089
Ziet er mooi uit dit spel! Zal binnenkort eens een poging wagen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 21 november 2004 @ 00:46:57 #39
62182 Georges
That's the shit
pi_23460133
Kijk wel uit, het is erg verslavend.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23461765
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:08 schreef Pumatje het volgende:
thx mannen.

maar sprite models als Medieval: Total war?

Hmm, mja handig voor me oude pc

verder, ik begin er al een beetje ziek van te worden
Vooral van de steden, ik kan van mijn leven niet geloven dat je hoofdstad 2en half duizend jaar terug nog steeds gegarizoeneerd moest worden voor revolts, als die mensen te eten en vermaak hadden was het toch goed, of andere steden. Ik geloof het niet, vind het onrealistisch en het is nu niet een detail van het spel wat het leuker spelen maakt, heb je eindelijk beetje orde op zaken, word je uit de stad gepleurd :S, en heeft een leger van bij elkaar 600 rebellen de stad ingenomen terwijl er 400 in de stad woonden ( exterminate )


Nee dat ik vind erg erg jammer. He tis niets aan, al die revolts, dat gebeurde toen ook niet.
autosolve is kut. verder, ben ik nog nOOOOIT aangevallen met siege weapons :\
Heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik het zo ge-edit dat tempels 20000% happiness geven. Daarmee red ik het net . Revolts, daar heb ik geen tijd voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steeven op 21-11-2004 14:46:26 ]
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23466892
De tempel die public order geeft bouwen en veel townwatches in je stad. Ook is het handig om gebouwen van een andere stam te vernietigen(minder culture penalty).
pi_23471573
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111
Hoe doe je dat?
pi_23476438
quote:
Op zondag 21 november 2004 17:35 schreef Da_Koen het volgende:
Hoe kunt je eigenlijk grotere aantallen krijgen? Op internet zie ik overal screenshots met legers van 80: http://www.gamespot.com/p(...)creens.html?page=111
Hoe doe je dat?
Het is al vaker gezegd:

1: Ga naar Options
2: Video Options
3: Druk op Advanced Options
4: Kijk bij Unit Size en zet deze op Huge.
5: Massalegers trekken nu ten strijde!
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 22 november 2004 @ 00:41:14 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23482229
massa mini legers bedoel je , bij mij staan ze op huge , maar nog steeds evenveel man
vreemd.

maar ik speel op medium, en ik zit nu echt ineens met 6000 dinari in de min, in 2 beurten :S
overal , elk stadje is ineens failliet aan het gaan.

hoe zet je hapiness op 2000%
wel handig, want het bederft het spel enorm ( die opstanden, is onrealistisch en houd je enorm van je taak )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23491266
Er zit een bestand in je Rome\Data folder, genaamd "export_descr_buildings.txt

Open het bestand, gewoon met kladblok. Wat je hier ziet zijn alle gebouwen die er te bouwen zijn. Er staat ook bij welke bonussen de gebouwen geven, bv nieuwe units, hoeveel tijd het kost om het te bouwen, de prijs, etcetera.
Nu dan, ik geloof dat het het laatste kwart van het bestand bestaat uit tempels. Elke faction heeft drie tempels, dus je zal er snel een tegenkomen die je nodig hebt.

Dan zie je dit dus staan bijvoorbeeld.
quote:
building temple_of_healing
{
levels temple_of_healing_shrine temple_of_healing_temple temple_of_healing_large_temple temple_of_healing_awesome_temple temple_of_healing_pantheon
{
temple_of_healing_shrine requires factions {britons, egyptian, seleucid, romans_brutii, }
{
capability
{
happiness_bonus bonus 5000
population_health_bonus bonus 1
}
construction 1
cost 400
settlement_min town
upgrades
{
temple_of_healing_temple
}
}
In bold zie je de factions die de tempel kunnen bouwen, en de gemodde happiness. Ik raad aan de eerste tempel een bonus van 5000 te geven, de tweede 10000, de derde 15000, de vierde 20000, en de vijfde, als dat kan, 25000. In ieder geval oplopend op deze manier, anders krijg je errors. En als je verder nog wilt klooien kun je de prijzen van gebouwen veranderen en de building time. Ik heb alle building time op 1 gezet, dan zijn de potjes een stuk sneller, diverser en toch wat moeilijker. Misschien dat ik de Units ook nog op 1 zet, maar dan moet ik in een ander bestand klooien. Ik kloot in ieder geval niet met de prijzen, die zijn goed gebalanceerd.

Nou eh, Have fun .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23492068
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_23493284
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de soundtrack te beluisteren is op het Internet van deze game, vind het werkelijk fantastische muziek
Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23494579
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:47 schreef Steeven het volgende:

[..]

Op www.twcenter.net is ergens een .pak extracter te downloaden. Als je dat bestand in je muziekmap van Rome zet kun je de muziek uitpakken en branden.
Thanks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 22 november 2004 @ 17:47:33 #49
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23496102
temple van law and hapiness heb ik aangepast, daar heb ik ook enkel maar tempels van, anders was het totaal niet meer te houden.

echt jammer van het spel, die revolts.
maargoed, ik ga kijken hoe het nu gaat, ook eens die unit scale aan knutselen.
Het staat nog steeds op huge, maar ik zie echt niet meer man.
Heeft het alleen effect als je de totale campaign opnieuw gaat spelen?
of is het enkel van betrekking op historical of quick battlles
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 22 november 2004 @ 18:13:33 #50
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23496706
Heb nooit last van revolts, probeer er ook altijd voor te zorgen dat ik manschappen in mijn stad heb. Problemen heb ik er trouwens ook niet mee, geeft alleen maar een reden om weer wat te hakken, hehe.
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')