ik verzin ze toch nietquote:Op donderdag 18 november 2004 16:11 schreef the_real_joontje het volgende:
[..]
rare complot theoriën
Mja, omdat dit topic toch niet serieus wordt ( sorry Yosquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef kneejo het volgende:
Toeval bestaat niet. Alles is oorzaak-gevolg. Chaos is in feite geen chaos. Wij mensen hebben nu eenmaal een zeer gelimiteerd observatievermogen, zelfs met onze huidige technologieen. We mogen best aannemen dat we misschien maar 10% kunnen begrijpen van deze wereld. Maar om dan meteen die andere 90% als niet-bestaand of toeval te bestempelen vind ik onzin.
Bedoel je dat we in de toekomst zullen kunnen voorspellen welk aantal ogen een dobbelsteen laat zien na een worp? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat je Heisenbergs Onzekerheidsprincipe over het hoofd ziet. De wereld is niet deterministisch.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef kneejo het volgende:
Toeval bestaat niet.
Maar dat is alleen maar op hele kleine schaal.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:50 schreef Maethor het volgende:
[..]
Bedoel je dat we in de toekomst zullen kunnen voorspellen welk aantal ogen een dobbelsteen laat zien na een worp? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat je Heisenbergs Onzekerheidsprincipe over het hoofd ziet. De wereld is niet deterministisch.
Je geeft het antwoord zelf al: wij hebben geen kennis van al die variabelen, dus voor ons lijkt het chaos. Ik zeg niet dat wij ooit alle variabelen kunnen weten, simpelweg omdat God dit ons niet toestaat. God kent wel al die variabelen. Nogmaals; God leeft in alle tijden. Voor hem is tijd dus geen factor. Probeer het je voor te stellen als: de 4 dimensionale wereld (3d en tijd) die wij kunnen waarnemen met onze zintuigen is een filmrol. God kan die filmrol uitrollen en op elk willekeurig stukje in de tijd bekijken en eventueel stukjes knippen en plakken. Wij zijn slechts personages in die film, die zich er niet van bewust zijn in een film te zitten. De Matrix is ook nog steeds een hele mooie analogie van hoe de wereld werkelijk in elkaar zit en hoe God en zijn engelen zich verhouden tot ons.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, omdat dit topic toch niet serieus wordt ( sorry Yos): Chaos is wel degelijk Chaos. De theorie zegt juist dat, door het ontbreken van kennis van variabelen, de toestand na een tijdje onvoorspelbaar wordt. Om nou te zeggen dat de mens gelimiteerd is ed
Als je dit soort dingen onzin vindt, moet je niet jezelf belachelijk gaan maken. Zoals jij het benaderd, kan ik me inderdaad voorstellen dat je het belachelijk vindt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En kloppen al die gegevens?
Even kijken of ik er ook ene kan vinden. 'Vliegtuigkaping' 15 letters heeft.
1 + 5 = 6
6 × 2 = 12
12 - 1 = 11
Wow, das inderdaad spooky!
Wat bedoel je hiermee? Je noemt hier wel een uitspraak van de heer Einstein waarbij hij het bij het verkeerde eind had... Met "Gott würfelt nicht" drukte Einstein zijn afkeer uit tegen de toen net oprukkende quantummechanica waarin onzekerheden een grote rol spelen. De QM is inmiddels echter wel algemeen geaccepteerd.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:59 schreef kneejo het volgende:
[..]
"God does not play dice!" - Albert Einstein (slimme man, kon wetenschap en God nog steeds samen zien, net als Steven Hawkings... gelukkig maar dat zulke mannen nog bestaan)
Ja heb ik gelezen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:19 schreef kneejo het volgende:
ik ben er van overtuigd, dat ook de quantummechanica van voorbijgaande aard is. Heb je "A brief history of time" van Hawkings wel es gelezen? Als je aan het einde daarvan bent kun je ongeveer begrijpen dat QM een tijdelijke theorie moet zijn. Het is wachten op het vervolg op de supersnaren, denk ik.
Ah... correctie... ik bedoel het is wachten op de opvolger van de supersnaar...quote:Op zondag 21 november 2004 03:25 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dat zie ik je nog niet verklaren met supersnaren
Binair is interessant: want 3=11quote:Op zondag 21 november 2004 04:12 schreef P-Style het volgende:
Ja... en als we met een binair of hexadecimaal getallenstelsel (in ieder geval alles behalve decimaal) zouden hebben, gaat dit niet op! Mensen die zich fixeren op getalletjes...
Oh nee, ik ook!quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:22 schreef Dos37 het volgende:
ik woon op huisnummer 11
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |