abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:18:55 #26
106856 MociN
Live your own legend
pi_23415647
Dit is wel heel toevallig allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
pi_23424986
Nee, ik ook niet. Dit kan gewoon geen toeval zijn. Want 11^2=121 en dat is een oneven permutatie van 112 wat staat voor het nederlands alarmnummer, en 1+1+2=4=2^2 en dat is een even getal, en 2 is het eerste priemgetal ! Daarbij is 11=9+1+1, alledrie oneven getallen , en 9 is het 2e getal waarbij een natuurlijk getal komt als je de wortel trekt, en Bush houdt heel veel van Stampot Worteltjes !
pi_23425016
Toeval bestaat niet. Alles is oorzaak-gevolg. Chaos is in feite geen chaos. Wij mensen hebben nu eenmaal een zeer gelimiteerd observatievermogen, zelfs met onze huidige technologieen. We mogen best aannemen dat we misschien maar 10% kunnen begrijpen van deze wereld. Maar om dan meteen die andere 90% als niet-bestaand of toeval te bestempelen vind ik onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door kneejo op 19-11-2004 16:34:43 ]
Remember the famous men, who had to fall to rise again.
They pick themselves up, dust themselves off
and start all over again.
(And the famous women 2, ofcourse)
pi_23425634
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:11 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

rare complot theoriën
ik verzin ze toch niet
pi_23433958
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef kneejo het volgende:
Toeval bestaat niet. Alles is oorzaak-gevolg. Chaos is in feite geen chaos. Wij mensen hebben nu eenmaal een zeer gelimiteerd observatievermogen, zelfs met onze huidige technologieen. We mogen best aannemen dat we misschien maar 10% kunnen begrijpen van deze wereld. Maar om dan meteen die andere 90% als niet-bestaand of toeval te bestempelen vind ik onzin.
Mja, omdat dit topic toch niet serieus wordt ( sorry Yos ): Chaos is wel degelijk Chaos. De theorie zegt juist dat, door het ontbreken van kennis van variabelen, de toestand na een tijdje onvoorspelbaar wordt. Om nou te zeggen dat de mens gelimiteerd is ed, dat schijnt tegenwoordig in te zijn, mede omdat de mens met een rotvaart door haar technische/theoretische kennis gaat. Ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat de mens behoorlijk is opgeschoten de laatste eeuwen.

Overigens is 11 het 5e priemgetal. Ik zie een link met het Pentagon
pi_23434856
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:24 schreef kneejo het volgende:
Toeval bestaat niet.
Bedoel je dat we in de toekomst zullen kunnen voorspellen welk aantal ogen een dobbelsteen laat zien na een worp? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat je Heisenbergs Onzekerheidsprincipe over het hoofd ziet. De wereld is niet deterministisch.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23437811
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:50 schreef Maethor het volgende:

[..]

Bedoel je dat we in de toekomst zullen kunnen voorspellen welk aantal ogen een dobbelsteen laat zien na een worp? Dat lijkt me sterk. Ik denk dat je Heisenbergs Onzekerheidsprincipe over het hoofd ziet. De wereld is niet deterministisch.
Maar dat is alleen maar op hele kleine schaal.
Tijden kleiner dan de Planck tijd bv
Product van impuls en plaats die in de orde is van de constante van Planck.

Is het daadwerkelijk mogelijk om de uitkomst van de dobbelsteenworp te voorspellen als de bewegingsvergelijkingen exact bekend zijn?
Ik denk het wel. Die uitkomst wordt niet bepaald door QM, maar door macroscopische grootheden.

11-11- (1675)
Leibniz demonstreert de integraalrekening door de oppervlakte onder de lijn y = x uit te rekenen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yosomite op 20-11-2004 00:55:25 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:22:53 #33
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23437835
ik woon op huisnummer 11
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23438663
En kloppen al die gegevens?

Even kijken of ik er ook ene kan vinden. 'Vliegtuigkaping' 15 letters heeft.
1 + 5 = 6
6 × 2 = 12
12 - 1 = 11

Wow, das inderdaad spooky!
feest
pi_23444539
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mja, omdat dit topic toch niet serieus wordt ( sorry Yos ): Chaos is wel degelijk Chaos. De theorie zegt juist dat, door het ontbreken van kennis van variabelen, de toestand na een tijdje onvoorspelbaar wordt. Om nou te zeggen dat de mens gelimiteerd is ed
Je geeft het antwoord zelf al: wij hebben geen kennis van al die variabelen, dus voor ons lijkt het chaos. Ik zeg niet dat wij ooit alle variabelen kunnen weten, simpelweg omdat God dit ons niet toestaat. God kent wel al die variabelen. Nogmaals; God leeft in alle tijden. Voor hem is tijd dus geen factor. Probeer het je voor te stellen als: de 4 dimensionale wereld (3d en tijd) die wij kunnen waarnemen met onze zintuigen is een filmrol. God kan die filmrol uitrollen en op elk willekeurig stukje in de tijd bekijken en eventueel stukjes knippen en plakken. Wij zijn slechts personages in die film, die zich er niet van bewust zijn in een film te zitten. De Matrix is ook nog steeds een hele mooie analogie van hoe de wereld werkelijk in elkaar zit en hoe God en zijn engelen zich verhouden tot ons.
pi_23444631
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En kloppen al die gegevens?

Even kijken of ik er ook ene kan vinden. 'Vliegtuigkaping' 15 letters heeft.
1 + 5 = 6
6 × 2 = 12
12 - 1 = 11

Wow, das inderdaad spooky!
Als je dit soort dingen onzin vindt, moet je niet jezelf belachelijk gaan maken. Zoals jij het benaderd, kan ik me inderdaad voorstellen dat je het belachelijk vindt.

"God does not play dice!" - Albert Einstein (slimme man, kon wetenschap en God nog steeds samen zien, net als Steven Hawkings... gelukkig maar dat zulke mannen nog bestaan)
pi_23448921
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:59 schreef kneejo het volgende:

[..]

"God does not play dice!" - Albert Einstein (slimme man, kon wetenschap en God nog steeds samen zien, net als Steven Hawkings... gelukkig maar dat zulke mannen nog bestaan)
Wat bedoel je hiermee? Je noemt hier wel een uitspraak van de heer Einstein waarbij hij het bij het verkeerde eind had... Met "Gott würfelt nicht" drukte Einstein zijn afkeer uit tegen de toen net oprukkende quantummechanica waarin onzekerheden een grote rol spelen. De QM is inmiddels echter wel algemeen geaccepteerd.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23450673
ik ben er van overtuigd, dat ook de quantummechanica van voorbijgaande aard is. Heb je "A brief history of time" van Hawkings wel es gelezen? Als je aan het einde daarvan bent kun je ongeveer begrijpen dat QM een tijdelijke theorie moet zijn. Het is wachten op het vervolg op de supersnaren, denk ik.
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:39:07 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23453985
11 is toch het gekkengetal? de 11 van de 11 begint hier in het Katholieke geloof een feest, wie weet ligt daar de ellende op de loer Carnaval begint op de 11 van de 11. Zou het Katholieke geloof ermee te maken hebben ? Carnaval

Nog iets over 11...maar dan een website gevonden met google ik doe een gok http://www.11.be/
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23461903
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:19 schreef kneejo het volgende:
ik ben er van overtuigd, dat ook de quantummechanica van voorbijgaande aard is. Heb je "A brief history of time" van Hawkings wel es gelezen? Als je aan het einde daarvan bent kun je ongeveer begrijpen dat QM een tijdelijke theorie moet zijn. Het is wachten op het vervolg op de supersnaren, denk ik.
Ja heb ik gelezen.
Maar ook Hawkings kan er naast zitten.
Dat heeft hij meer dan eens aangetoond. De laatste keer met zwarte gaten en info hieruit.
QM is zeker geen tijdelijke theorie. Daarvoor zijn teveel experimentele resultaten verklaard door QM.
Voorbeeld: radioactief verval. Dat zie ik je nog niet verklaren met supersnaren
  zondag 21 november 2004 @ 04:10:15 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23462240
is het orginele carnaval niet een feest van de doden?
(zover ik me herinner)

en daarbij doe je met carnaval een mastker op.
wat shapeshiften voor kan stellen

:/
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_23462256
Ja... en als we met een binair of hexadecimaal getallenstelsel (in ieder geval alles behalve decimaal) zouden hebben, gaat dit niet op! Mensen die zich fixeren op getalletjes...
pi_23462328
quote:
Op zondag 21 november 2004 03:25 schreef Yosomite het volgende:

[..]
Dat zie ik je nog niet verklaren met supersnaren
Ah... correctie... ik bedoel het is wachten op de opvolger van de supersnaar...

toevalligheidje:

Dat getal wat ze 'at random' gebruikten om die supersnaartheorie te kunnen bewijzen was (gewijzigd: iets met een 69 en een vier ergens :-|)... (zo uit mijn hoofd, dit kan ik later misschien nog ff wijzigen) Laat dat nou net heel veel lijken op (ik zou toch haast zeker weten dat het hetzelfde was, maar zoals gezegd... dat zoeken we nog ff op) de gematrische (nummerologische) waarde voor het Griekse woord voor 'bliksem'

[ Bericht 11% gewijzigd door kneejo op 21-11-2004 04:56:38 (barheuh... toch niet uit het hoofd HG waar ben je?) ]
pi_23462333
quote:
Op zondag 21 november 2004 04:12 schreef P-Style het volgende:
Ja... en als we met een binair of hexadecimaal getallenstelsel (in ieder geval alles behalve decimaal) zouden hebben, gaat dit niet op! Mensen die zich fixeren op getalletjes...
Binair is interessant: want 3=11
En 3 heeft ook de nodige numerologische (meer)waardes

Hexadecimaal is niet echt van belang. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_23462471
11decimaal = b hexadecimaal
b numerologisch = 2
11 = 2 ???

[ Bericht 3% gewijzigd door kneejo op 21-11-2004 05:14:49 (en nu naar bed! retteketet!) ]
pi_23462493
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:22 schreef Dos37 het volgende:
ik woon op huisnummer 11
Oh nee, ik ook!
Snoep verstandig, lik m'n reet!
pi_23462501
dat zijn dan 2 mensen op nummer 11!! Ik hou het niet meer!!! Whooehaaahaha!

21 is ook een leuk nummer, Dos## *proest*

[ Bericht 24% gewijzigd door kneejo op 21-11-2004 05:24:13 (zomaar) ]
  zondag 21 november 2004 @ 05:51:04 #48
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_23462546
De Joodse filosoof Philo noemde 12 het volmaakte getal.
dit vanuit de bijbel bekeken. twaalf stammen van israel. 12 dicipelen.
een ander topic had het al over 12-12-2012 ofzoiets.

Nu kan zijn dat 11, het getal voorafgaand is aan 12, aangeeft dat het geen 12 is.
net zoals 666=beest aangeeft dat het nooit 777=Jezus is.
11 is ook het getal van het aantal dicipelen van Jezus toen deze stierf.
wellicht is 11 gewoon een rampgetal wat wijst op dat 12 snel komen zal. de volmaking van de wereld ofzo.
pi_23463495
11-11 da was toch sint maarten ?
  maandag 22 november 2004 @ 14:11:43 #50
89763 spiritual
The ultimate style
pi_23490905
Ik kom del laatste tijd altijd het getal 13 tegen, overal als het ergens staat valt mijn blik erop, niet leuk meer... wat betreft 11...het zal allemaal wel meevallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')