Valt nog best mee hoor.quote:
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt nog best mee hoor.
De Metz 45 CT 5 ziet er nog monsterlijker uit.
En dan zijn er ook nog mensen met een CT 60 met externe accu. Dat zijn helemaal lichtorgels.
Ik zou eens op ebay kijken dan toch. Kun je een stuk goedkoper slagen. Mijn Metz 44 heb ik veel goedkoper kunnen verkrijgen, dan in een normale NL winkel. Die Metz flitsers worden vaak door Duitse verkopers aangeboden. Ik heb de mijne dus ook uit Duitsland (via ebay) en zo ook andere aankopen gedaan bij serieuze Duitse aanbieders.quote:Op zondag 15 mei 2005 19:56 schreef TripleM het volgende:
De Metz kost 339 euro, de Canon 295 euro, bij Foto Konijnenberg.
Tips, suggesties, info, alles is welkom.
Maar als je dan de sluitertijd ook nog aanpast kan je soms onderbelichte foto's hebben.? Is het gokken dan in de M-stand of moet je een externe lichtmeter nemen en kijken hoeveel licht de flits geeft? Als ik in M-stand gewoon de belichting volg van de camera, is die zonder rekening te houden met de flits, en krijg'k overbelichte foto's.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Canons in Av-stand zetten. Diafragma vervolgens zelf aanpassen en sluitertijd + flits zoekt de camera zelf lekker uit. Als je dan nog een overbelichte plaat krijgt dan is er of wat mis met je camera of met je flitsert. In M-stand flitsen kan overigens ook makkelijk op dezelfde manier. Kun je tevens nog je sluitertijd varieren.
300D en ik heb een een MR-14EX ringlite van canon (waar helaas weinig info over te vinden is)quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik kan kiezen wat ik wil.. van 1/200, tot 2 seconden. De TTL moet ervoor zorgen dat de foto juist belicht wordt. Je kan dit nog wel beinvloeden door FEC (Flash Exposure Compensation).
Welke camera heb je? De digitale serie van Canon werkt alleen met de speedlight-serie volgens mij. Zelf heb ik een Sigma EF-500 DG ST.
dat probeerden ze bij mij ook...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:36 schreef TripleM het volgende:
Ik heb het ding bij Kamera Express gekocht, maar ik weet dus niet goed wat ik moet doen. Als ik het ding retour wil sturen rekenen ze een percentage (want ik heb het ding gebruikt), bovendien geldt het recht van retour officieel alleen voor particuliere bestellingen en ik heb de bestelling laten plaatsivnden op naam van het bedrijf waar m'n vader werkt (en dus staat de bedrijfsnaam ook boven die factuur).
Dat lukte me wel, maar ik kreeg af en toe onderbelichte foto's op die manier. Ik vind het ook vreemd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Vreemd.. dat zou volgens mij gewoon moeten werken (EX-serie). Toen ik m'n 300D had, had ik wel die firmware hack erop staan. Dan kun je Flash sync vastzetten op 1/200 in Av mode. Dan heb je in Av mode dus altijd 1/200 sluitertijd en TTL doet de rest. Volgens mij werkte ik er zo mee toen.
Balen dat je langs moet komen... maar volgens www.geengeld.nl zijn ze zaterdag gewoon open.quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:00 schreef TripleM het volgende:
Zegt ie dat ik langs moet komen, want het moest kunnen en hij zou me wel laten zien hoe. Ik zal kijken wanneer ik tijd heb, maar ze zijn daar niet open op zaterdag en aangezien de meeste mensen werken op maandag t/m vrijdag...
ik heb er zelf mijn trouwe Metz 60 ct 4 met zelfbouw softbox aan gekoppeld . werkt ideaal.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:39 schreef blackbully het volgende:
ik zoek een studio-flitser voor mijn D70.
hij moet betaalbaar zijn en niet overdreven zwaar dus geen >1000watter
iemand een idee op welke site ik het beste kan zoeken en zijn alle studio flitsers compattible met een dslr?
of weet iemand een degelijk maar betaalbaar merk waar ik onder kan zoeken?
(ik ben al aanhet zoeken geweest maar kan nog niet echt goede informatie vinden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |