abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 januari 2005 @ 22:13:17 #26
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24712443
quote:
Op zondag 23 januari 2005 21:16 schreef Tedda het volgende:
Ouwesok (of iemand anders): hoe heet ook al weer zo'n witte kapje die je op je flitser kunt zetten?
Dat is de Sto-fen Omnibounce
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 23 januari 2005 @ 22:39:40 #27
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24713067
ik zoek een studio-flitser voor mijn D70.

hij moet betaalbaar zijn en niet overdreven zwaar dus geen >1000watter

iemand een idee op welke site ik het beste kan zoeken en zijn alle studio flitsers compattible met een dslr?

of weet iemand een degelijk maar betaalbaar merk waar ik onder kan zoeken?
(ik ben al aanhet zoeken geweest maar kan nog niet echt goede informatie vinden)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  FOK!fotograaf zondag 23 januari 2005 @ 22:47:35 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24713219
http://www.fotoflits.com/ heeft een leuk aanbod.

er werden op een aantal merken genoemd op DPZ.
wat goedkope betaalbare merken.
lees hier: http://www.dutchphotozone.com/viewforum.php?f=34 (studio subforum) maar even. is hier denk ik wel wat info, of iig wat linkjes te vinden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 23 januari 2005 @ 22:57:08 #29
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24713476
ik ben eff flink aan het snuffelen thanx
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 januari 2005 @ 23:17:42 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24713958
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:47 schreef Xilantof het volgende:
er werden op een aantal merken genoemd op DPZ.
wat goedkope betaalbare merken.
Goh....op DPZ...iets betaalbaars da's pure zelfmoord

Die link van foto&flitstechniek is bijzonder nuttig. Je kunt er ook een handige pdf van Elinchrom downloaden met basisverlichtingstechnieken erin. Je kunt je bij F&FT uitstekend laten voorlichten over studioverlichting en wat daarbij komt kijken, ze weten er echt heel veul

Voor je je beurs leegschudt zou ik eerst eens nagaan hoe vaak er werk langskomt dat een studioflitser vergt. Is dat zeer incidenteel dan zou je ook het huren van een flitser kunnen overwegen. Je hebt dan gellijk het voordeel dat je meerdere types gewoon eens kunt uitproberen en bij een eventuele aankoop beter beslagen ten ijs komt.

Het vermogen dat je moet hebben hangt puur af van de toepassing en het beeldformaat. Voor iets kleins als een DSLR ben je geen geweldenaren van flitsers nodig. Werk je met een 4*5"-camera waar je werkdiafragma's van 32 en kleiner moet hanteren, dan ben je wel een geweldenaar nodig.
  maandag 24 januari 2005 @ 14:27:58 #31
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_24723954
Ik wil ook graag een flitser voor mijn Funi S7000....weet iemand wat daar precies op kan? Als je een oude flitser met een x-contact spanning van meer dan 400Volt
op je gevoelige digitale camera aansluit, kan dit inderdaad tot inwendige
verbranding/beschadiging van de camera leiden?
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 24 januari 2005 @ 15:57:38 #32
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24725187
quote:
Op maandag 24 januari 2005 14:27 schreef Robertje het volgende:
Ik wil ook graag een flitser voor mijn Funi S7000....weet iemand wat daar precies op kan? Als je een oude flitser met een x-contact spanning van meer dan 400Volt
op je gevoelige digitale camera aansluit, kan dit inderdaad tot inwendige
verbranding/beschadiging van de camera leiden?
Zegt Fuji zelf iets over wat er wel en wat er niet aan de S7000 kan .

Die flitsers met zo'n hoge triggerspanning worden overigens al jaren niet meer gebouwd. Ze verdwenen nogal acuut uit de schappen toen de electronische sluiter zijn intrede deed. Een nieuwe flitser is dus in principe veilig.
Onveilig zijn veel flitsers tot pakweg 1980.

De ontsteekspanning is met de goedkoopste universeelmeter simpel te meten door de pennen op de contacten in de flitsschoen te zetten en het bereik van de meter terug te schroeven max 300V naar max 10V. Kom je pas in het laatste bereik tot een nauwkeurige meting, dan is de flitser in principe safe
  maandag 24 januari 2005 @ 17:01:34 #33
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_24725846
Dank je wel Ouwesok. Heb je nog een merknaam voor me die op mijn Fuji kan? Ik zal eventjes kijken of Fuji wat zegt over flitsers.
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2005 @ 18:22:43 #34
73911 ultra_ivo
pi_24727155
Ouwesok, heb je niet toevallig ergens een oud lijstje liggen van courante flitsers (liefst van Metz) die wel veilig zijn? Ik heb een CT45 staafflitser en er is een 36CT3 onderweg. Die twee zou ik graag blijven gebruiken, ook met de nieuwe aanwinst.
pi_24728665
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ouwesok, heb je niet toevallig ergens een oud lijstje liggen van courante flitsers (liefst van Metz) die wel veilig zijn? Ik heb een CT45 staafflitser en er is een 36CT3 onderweg. Die twee zou ik graag blijven gebruiken, ook met de nieuwe aanwinst.
http://www.metz.de/en/photo_electronics/faq/19/148/show.html geeft aan welke volgnummers nog een te hoog voltage afgeven. De 36 CT3 kan wel eens spannend zijn, zie http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
pi_24729115
quote:
Op maandag 24 januari 2005 17:01 schreef Robertje het volgende:
Dank je wel Ouwesok. Heb je nog een merknaam voor me die op mijn Fuji kan? Ik zal eventjes kijken of Fuji wat zegt over flitsers.
Hmmm, de handleiding zegt er niets over. Maar de meeste moderne camera's vinden het niet leuk om zo'n flinke stroomstoot te krijgen.

Ik heb verder nog even gezocht naar flitsers die wel kunnen. Jouw Fuji heeft uitsluitend een middencontact zonder extra flitsfuncties (m.n. TTL). Dat betekent dat je flitser een A-stand (autofunctie) nodig heeft. Je stelt dan het diafragma in op de flitser en de flitser meet dan zelf de juiste lichthoeveelheid. Net als Ouwesok, ben ik een Metz fan en als je op www.metz.de kijkt, zul je zien dat Metz veel flitsers heeft die het doen op jouw camera. Extra voordeel van Metz flitsers is, dat je die flitser middels een adapter ook op een andere camera kunt gebruiken. Zo hoef je maar één keer een goede flitser te kopen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 24 januari 2005 @ 20:40:40 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24729441
quote:
Op maandag 24 januari 2005 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Heeft die 36DT3 een SCA-koppeling

Indien , dan kun je er een pentax-adapter onder zetten waarmee je waarschijnlijk de nodige extra functionaliteit krijgt.

Voor die 45CT1 zou ik investeren in een universeelmeterkost geen drol meer tegenwoordig en die eens op de contacten zetten, dan weet je gelijk of het een ouwe of een nieuwe is
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2005 @ 22:09:30 #38
73911 ultra_ivo
pi_24731201
De 36CT3 heeft inderdaad een SCA-koppeling.
De functionaliteit is nog een minder punt, het voorkomen van doorgebrande electronica is mij iets belangrijker.
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2005 @ 22:26:32 #39
73911 ultra_ivo
pi_24731561
quote:
Furthermore, it is necessary to note that Metz mecablitz 45-CT 1 units featuring a model number that is smaller than 534 000 are fitted with a so-called high-voltage ignition circuit. These flash units must not be directly connected to modern cameras as this could even damage the camera!
Ik heb nummer598043 in mijn bezit. Dat moet dus kunnen
  dinsdag 25 januari 2005 @ 10:36:01 #40
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_24737972
quote:
Op maandag 24 januari 2005 20:24 schreef woooohaa het volgende:

[..]

Hmmm, de handleiding zegt er niets over. Maar de meeste moderne camera's vinden het niet leuk om zo'n flinke stroomstoot te krijgen.

Ik heb verder nog even gezocht naar flitsers die wel kunnen. Jouw Fuji heeft uitsluitend een middencontact zonder extra flitsfuncties (m.n. TTL). Dat betekent dat je flitser een A-stand (autofunctie) nodig heeft. Je stelt dan het diafragma in op de flitser en de flitser meet dan zelf de juiste lichthoeveelheid. Net als Ouwesok, ben ik een Metz fan en als je op www.metz.de kijkt, zul je zien dat Metz veel flitsers heeft die het doen op jouw camera. Extra voordeel van Metz flitsers is, dat je die flitser middels een adapter ook op een andere camera kunt gebruiken. Zo hoef je maar één keer een goede flitser te kopen.
Dank je wel. Dan ga ik binnenkort mijn loon goed besteden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 13:31:32 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25085453
Luxon TTL Program AF flash van Luxon: de 132AF-C

Is dit wat? De aanbieder heeft hem op een 10D gebruikt en hij schijnt ook geschikt te zijn voor een Eos 300D.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 14 februari 2005 @ 13:47:50 #42
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25085672
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Luxon TTL Program AF flash van Luxon: de 132AF-C

Is dit wat? De aanbieder heeft hem op een 10D gebruikt en hij schijnt ook geschikt te zijn voor een Eos 300D.
De 10D heeft nog een vrij gewone TTL-flash van Canon, de nieuwere digitale EOS'sen en de G5/G6 willen alleen met E-TTL communiceren. Een niet-E-TTL-flitser doet het dan ook niet op een EOS300D, althans niet zoals je graag zou willen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 13:52:14 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25085727
Dan zoek ik weer verder. Dank je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25122042
Op welke momenten kun je het beste de omnibounce op je flitser zetten?
Ik heb afgelopen weekend foto's genomen bij een familiebijeenkomstje en daar zijn een aantal foto's een beetje raar van geworden. Bij sommige zie je heel erg de korrel en ik snap niet zo goed waar dat aan ligt. Ik weet van 1 foto waarbij je de korrel goed ziet dat ik die omnibounce er op heb gehad en dat het onderwerp eigenlijk te ver weg was (de omnibounce haalt toch een factor 2,5 van je flitsbereik af?).
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 10:24:10 #45
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25123405
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 08:02 schreef Tedda het volgende:
Op welke momenten kun je het beste de omnibounce op je flitser zetten?
Ik heb afgelopen weekend foto's genomen bij een familiebijeenkomstje en daar zijn een aantal foto's een beetje raar van geworden. Bij sommige zie je heel erg de korrel en ik snap niet zo goed waar dat aan ligt. Ik weet van 1 foto waarbij je de korrel goed ziet dat ik die omnibounce er op heb gehad en dat het onderwerp eigenlijk te ver weg was (de omnibounce haalt toch een factor 2,5 van je flitsbereik af?).
Omnibounce kun je er het beste afhalen wanneer er weinig omgevingslicht is, en de afstanden vrij lang worden.
Waar je verder op kunt letten zijn de afstanden tot wanden en plafonds, bij binnengebruik heb je met een omnibounce namelijk reflectievlakken nodig, zijn die er niet of te ver weg, dan haal je de omnibounce er beter af en wint daarmee die faktor 2,5
pi_25163301
Ik wil graag nog een flitser kopen voor mijn Pentax MG, wat zou zoiets kosten?
pi_25163690
Hangt er een beetje vanaf of je MG veel electronic aan boord heeft of niet. Als ie mechanisch is, reken dan op iets tussen de 1 en 25 euro (Houtense prijzen, 2e hands). Als het een dedicated Pentax flitser moet zijn, ik heb een paar weken terug een 2e hands (richtgetal 40) gekocht voor 77euro. Amper een week later zag ik een Sigma, dedicated voor Pentax met richtgetal 50 liggen voor 99 euro (eveneens 2de hands).
Wil je persé nieuw, dan moet je toch goed geld meenemen, 2 tot 300 euro is dan geen gek bedrag voor een goede dedicated flitser.
pi_25163863
Wow. Ik zag een flitser van Pentax met infrarood, voor 75 euro. MAar dat infrarood kan ik niet gebruiken met die MG, dus dat zou veel goedkoper kunnen.
pi_25163886
idd, dan kan het vanaf 1 euro
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:40:13 #50
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_25492330
Ik zag gisteren iemand met een mooi softboxje om z'n flitser (die gewoon op z'n digitale camera zat dus, geen losse studioflitser) rondlopen, ik heb bij Kamera Express es rondgesnuffeld maar ik heb nog niks kunnen vinden.. Weet iemand een merk, winkel waar ik zoiets zou kunnen kopen?

Als ze er ook bouncers hebben is dat mooi meegenomen, aangezien ik de mijne ben verloren in een druk stukje publiek bij Houseqlassics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')