Dat is de Sto-fen Omnibouncequote:Op zondag 23 januari 2005 21:16 schreef Tedda het volgende:
Ouwesok (of iemand anders): hoe heet ook al weer zo'n witte kapje die je op je flitser kunt zetten?
Goh....op DPZ...iets betaalbaarsquote:Op zondag 23 januari 2005 22:47 schreef Xilantof het volgende:
er werden op een aantal merken genoemd op DPZ.
wat goedkope betaalbare merken.
Zegt Fuji zelf iets over wat er wel en wat er niet aan de S7000 kanquote:Op maandag 24 januari 2005 14:27 schreef Robertje het volgende:
Ik wil ook graag een flitser voor mijn Funi S7000....weet iemand wat daar precies op kan? Als je een oude flitser met een x-contact spanning van meer dan 400Volt
op je gevoelige digitale camera aansluit, kan dit inderdaad tot inwendige
verbranding/beschadiging van de camera leiden?
http://www.metz.de/en/photo_electronics/faq/19/148/show.html geeft aan welke volgnummers nog een te hoog voltage afgeven. De 36 CT3 kan wel eens spannend zijn, zie http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.htmlquote:Op maandag 24 januari 2005 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ouwesok, heb je niet toevallig ergens een oud lijstje liggen van courante flitsers (liefst van Metz) die wel veilig zijn? Ik heb een CT45 staafflitser en er is een 36CT3 onderweg. Die twee zou ik graag blijven gebruiken, ook met de nieuwe aanwinst.
Hmmm, de handleiding zegt er niets over. Maar de meeste moderne camera's vinden het niet leuk om zo'n flinke stroomstoot te krijgen.quote:Op maandag 24 januari 2005 17:01 schreef Robertje het volgende:
Dank je wel Ouwesok. Heb je nog een merknaam voor me die op mijn Fuji kan? Ik zal eventjes kijken of Fuji wat zegt over flitsers.
Heeft die 36DT3 een SCA-koppelingquote:Op maandag 24 januari 2005 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ouwesok, heb je niet toevallig ergens een oud lijstje liggen van courante flitsers (liefst van Metz) die wel veilig zijn? Ik heb een CT45 staafflitser en er is een 36CT3 onderweg. Die twee zou ik graag blijven gebruiken, ook met de nieuwe aanwinst.
Ik heb nummer598043 in mijn bezit. Dat moet dus kunnenquote:Furthermore, it is necessary to note that Metz mecablitz 45-CT 1 units featuring a model number that is smaller than 534 000 are fitted with a so-called high-voltage ignition circuit. These flash units must not be directly connected to modern cameras as this could even damage the camera!
Dank je wel. Dan ga ik binnenkort mijn loon goed bestedenquote:Op maandag 24 januari 2005 20:24 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Hmmm, de handleiding zegt er niets over. Maar de meeste moderne camera's vinden het niet leuk om zo'n flinke stroomstoot te krijgen.
Ik heb verder nog even gezocht naar flitsers die wel kunnen. Jouw Fuji heeft uitsluitend een middencontact zonder extra flitsfuncties (m.n. TTL). Dat betekent dat je flitser een A-stand (autofunctie) nodig heeft. Je stelt dan het diafragma in op de flitser en de flitser meet dan zelf de juiste lichthoeveelheid. Net als Ouwesok, ben ik een Metz fan en als je op www.metz.de kijkt, zul je zien dat Metz veel flitsers heeft die het doen op jouw camera. Extra voordeel van Metz flitsers is, dat je die flitser middels een adapter ook op een andere camera kunt gebruiken. Zo hoef je maar één keer een goede flitser te kopen.
De 10D heeft nog een vrij gewone TTL-flash van Canon, de nieuwere digitale EOS'sen en de G5/G6 willen alleen met E-TTL communiceren. Een niet-E-TTL-flitser doet het dan ook niet op een EOS300D, althans niet zoals je graag zou willenquote:Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Luxon TTL Program AF flash van Luxon: de 132AF-C
Is dit wat? De aanbieder heeft hem op een 10D gebruikt en hij schijnt ook geschikt te zijn voor een Eos 300D.
Omnibounce kun je er het beste afhalen wanneer er weinig omgevingslicht is, en de afstanden vrij lang worden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:02 schreef Tedda het volgende:
Op welke momenten kun je het beste de omnibounce op je flitser zetten?
Ik heb afgelopen weekend foto's genomen bij een familiebijeenkomstje en daar zijn een aantal foto's een beetje raar van geworden. Bij sommige zie je heel erg de korrel en ik snap niet zo goed waar dat aan ligt. Ik weet van 1 foto waarbij je de korrel goed ziet dat ik die omnibounce er op heb gehad en dat het onderwerp eigenlijk te ver weg was (de omnibounce haalt toch een factor 2,5 van je flitsbereik af?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |