abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23395719

Tja, ff de reactie van Egypte afwachten
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_23395727
Hoe dom!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 18 november 2004 @ 08:53:21 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23395735
Errare humanum est...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23395753
Plaatje werkt niet.
quote:
Israëlisch leger schiet per abuis drie Egyptische soldaten dood
Uitgegeven op 18 november 2004 om 07:25 uur

Het Israëlische leger heeft donderdag aan de grens tussen de Gazastrook en Egypte per vergissing drie Egyptische soldaten doodgeschoten. Dat is gemeld in de Israëlische pers. Israëlische soldaten zouden de Egyptische soldaten voor Palestijnse extremisten hebben aangezien en hen met hun tank onder vuur hebben genomen. Volgens de krant Haaretz heeft onderminister van defensie Zeev Boim gezegd dat Israël het incident betreurt en beseft dat het ernstige gevolgen kan hebben.

Israël en Egypte sloten in 1979 een vredesakkoord, maar hun relatie wankelt soms.

nieuws.nl
pi_23395760
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Errare humanum est...
Ja hoor, het is rechtvaardig om 'verdachte silhouetten' direct om te brengen omdat er mogelijk verdachte activiteit plaats kon vinden.
  donderdag 18 november 2004 @ 08:55:38 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_23395762
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:55 schreef ShaoliN het volgende:
Plaatje werkt niet.

Plaatje werkt wel.
pi_23395767
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Plaatje werkt wel.
Ja nu weer wel.
  donderdag 18 november 2004 @ 08:59:28 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_23395806
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:55 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja hoor, het is rechtvaardig om 'verdachte silhouetten' direct om te brengen omdat er mogelijk verdachte activiteit plaats kon vinden.
Wel als anders het gevaar bestaat dat die silhouetten in het duister verdwijnen en in Tel Aviv weer opduiken met een bomgordel om en in een drukke winkelstraat 'boem' doen.

Ik denk wel dat er gewoon standaard orders zijn: Eerst schieten, dan vragen stellen.

Bovendien: Aan dat soort grenzen vallen regelmatig slachtoffers. Gespannen sfeer, nerveuze trekkervingers. Onvermijdelijk. Ik hoor ook niemand lamenteren als er op diezelfde plaats per ongeluk wat Palestijnse kinderen aan flarden gaan door een tank. Beetje hypocriet dus om nu ineens wel te gaan miezemauzen.
pi_23395837
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel als anders het gevaar bestaat dat die silhouetten in het duister verdwijnen en in Tel Aviv weer opduiken met een bomgordel om en in een drukke winkelstraat 'boem' doen.

Ik denk wel dat er gewoon standaard orders zijn: Eerst schieten, dan vragen stellen.

Bovendien: Aan dat soort grenzen vallen regelmatig slachtoffers. Gespannen sfeer, nerveuze trekkervingers. Onvermijdelijk. Ik hoor ook niemand lamenteren als er op diezelfde plaats per ongeluk wat Palestijnse kinderen aan flarden gaan door een tank. Beetje hypocriet dus om nu ineens wel te gaan miezemauzen.
Dat jij nooit deel hebt genomen aan een Zuid-Amerikaans Junta, je zou zo minister kunnen worden

[sarcasme]
Ik stel voor dat we dan alle allochtone mensen die zich in het donker ergens ophouden zonder vorm van bewijs of echte verdenking door de politie onmiddelijk laten omschieten, want stel je voor dat ze van plan zijn een aanslag te plegen
[/sarcasme]
  donderdag 18 november 2004 @ 09:04:36 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_23395857
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Dat jij nooit deel hebt genomen aan een Zuid-Amerikaans Junta, je zou zo minister kunnen worden
realisme, vriend, realisme. Israel beschouwt zichzelf als in oorlog en neemt maatregelen om de burgers te beschermen. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar ik vind het wel begrijpelijk.
quote:
[sarcasme]
Ik stel voor dat we dan alle allochtone mensen die zich in het donker ergens ophouden zonder vorm van bewijs of echte verdenking door de politie onmiddelijk laten omschieten, want stel je voor dat ze van plan zijn een aanslag te plegen
[/sarcasme]
Ja, dat is ook precies hetzelfde
pi_23395917
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, dat is ook precies hetzelfde
[sarcasme]
  donderdag 18 november 2004 @ 09:54:47 #12
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_23396650
PR-miskleun
I follow you......but not on Twitter
pi_23397075
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

inderdaad ben ik het mee eens, die dingen gebeuren op die manier..en dit gebeurt wel vaker op dergelijke grensgebieden waar een vredesakkoord niet echt van harte gaat...maar ik vind het ook een beetje erg overdreven om gelijk overkill middelen in te gaan zetten als een tank, voor 3 personen....het is natuurlijk een risico met bomgordeldragers etc. maar verifieer 'm dan eerst met een kijker of desnoods met de kijkers IN de tank, mogelijkheden genoeg....ze hebben toch high tech spulletjes daaro...(en miltairen herken je)en haal ze dan neer met geweervuur als het echt moet of laat ze van de kant die ze opgaan klemlopen of rijden door collegamilitairen....maar dit vind ik idd een beetje trigger-happy.....ook vind ik het een beetje onnodig om hierdoor de spanningen op te laten lopen, die militairen horen daar niet zomaar sneaky te rennen/lopen of maak jezelf kenbaar of communiceer dan is dit niet eens nodig....
hetzelfde geval heb je tussen griekenland en turkije....er is wel eens per ongeluk een turkse F16 neergehaalt door de grieken op Samos en verder worden wel eens fouten gemaakt..
pi_23397082
Wat deden die Egyptenaren buiten hun landsgrens eigenlijk?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23397798
Ach, Israël heeft een excuusbriefje gestuurd naar Caïro dus alles is weer goed.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_23397839
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:24 schreef Lucille het volgende:
Misschien zagen ze een aantal verdachte personen aan de kant van Israel, maar waren ze net te laat met het vuur te openen
pi_23397939
Ze worden vast geclassificeerd als "terroristen", net zoals alle 6 jarige jongetjes die ze neer schieten.
pi_23399175
quote:
Op donderdag 18 november 2004 08:55 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Indeed!
pi_23399807
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:24 schreef Lucille het volgende:
Ze zaten gewoon binnen hun eigenlandsgrens hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 18 november 2004 @ 15:01:58 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23402301
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:12 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Misschien zagen ze een aantal verdachte personen aan de kant van Israel, maar waren ze net te laat met het vuur te openen
Ik vraag me af wat de reacties zouden zijn indien zoiets zou gebeuren. Zou een "Sorry, shit happens" excuus van Mubarak dan ook moeten volstaan?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator donderdag 18 november 2004 @ 15:20:52 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23402689
de Egyptenaren waren daar indirect op verzoek van Israel, de stad wordt gedeeld door de palestijnen en Egypte, Egypte heeft meer militairen ingezet om het grensgebied te verdedigen
+
Israel geeft zijn tankcrews opdracht om op gewapende mannen te schieten voordat ze exploderen
=
3 dode Egyptenaren

stomme fout, nix aan te doen, misschien moeten ze gezamelijk patrouille gaan lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')