quote:Op donderdag 18 november 2004 12:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten welke 'politieke' stroming nog steeds de meeste doden op haar naam heeft staan. De Islam staat op een paar duizend.

Dat beweer ik wel degelijk. Als jij bewijzen/bronnen hebt die het tegendeel bewijzen, dan zal ik mijn mening hierover misschien veranderen. Aan de hand van je eigen vooroordelen over de Islam, kun je het je niet voorstellen dat deze groei op een natuurlijk wijze is ontstaan en niet door geweld. Echter, je kunt niet met voorbeelden komen van de 'miljoenen' doden op naam van de Islam en dat vreet je op van binnen.quote:Op zondag 21 november 2004 03:03 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
blablabla... want geen persoon op deze wereld kan met droge ogen beweren dat de Islam ruim een miljard aanhangers in 1400 jaar in alle uithoeken van de wereld heeft weten te scharen en slechts een paar duizend slachtoffers daarvoor heeft moeten maken.
Arabische veroveringsoorlogen hebben hiervoor gezorgd en dat gaat er wat ruwer aan toe dan de manier van de Jehova Getuigen.

Alleen al met de veroveringen in India kom je in de miljoenen terecht. Als je de doden optelt die de moslims zelf hebben genoteerd kom je al in de miljoenen uit. Als je kijkt naar hoe de demografie is veranderd moet je eerder denken aan tientallen miljoenen.quote:Op zondag 21 november 2004 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik wel degelijk. Als jij bewijzen/bronnen hebt die het tegendeel bewijzen, dan zal ik mijn mening hierover misschien veranderen. Aan de hand van je eigen vooroordelen over de Islam, kun je het je niet voorstellen dat deze groei op een natuurlijk wijze is ontstaan en niet door geweld. Echter, je kunt niet met voorbeelden komen van de 'miljoenen' doden op naam van de Islam en dat vreet je op van binnen.
- Koenraad Elst, Was There an Islamic "Genocide" of Hindus?quote:There is no official estimate of the total death toll of Hindus at the hands of Islam. A first glance at important testimonies by Muslim chroniclers suggests that, over 13 centuries and a territory as vast as the Subcontinent, Muslim Holy Warriors easily killed more Hindus than the 6 million of the Holocaust. Ferishtha lists several occasions when the Bahmani sultans in central India (1347-1528) killed a hundred thousand Hindus, which they set as a minimum goal whenever they felt like "punishing" the Hindus; and they were only a third-rank provincial dynasty. The biggest slaughters took place during the raids of Mahmud Ghaznavi (ca. 1000 CE); during the actual conquest of North India by Mohammed Ghori and his lieutenants (1192 ff.); and under the Delhi Sultanate (1206-1526). The Moghuls (1526-1857), even Babar and Aurangzeb, were fairly restrained tyrants by comparison. Prof. K.S. Lal once estimated that the Indian population declined by 50 million under the Sultanate, but that would be hard to substantiate; research into the magnitude of the damage Islam did to India is yet to start in right earnest.
- THE MAGNITUDE OF MUSLIM ATROCITIES - Iquote:By now Timur had captured 100,000 Hindus. As he prepared for battle against the Tughlaq army after crossing the Yamuna, his Amirs advised him “that on the great day of battle these 100,000 prisoners could not be left with the baggage, and that it would be entirely opposed to the rules of war to set these idolators and enemies of Islam at liberty”. Therefore, “no other course remained but that of making them all food for the sword”. Tuzk-i-Timûrî continues: “I proclaimed throughout the camp that every man who had infidel prisoners should put them to death, and whoever neglected to do so should himself be executed and his property given to the informer. When this order became known to the ghãzîs of Islam, they drew their swords and put their prisoners to death. One hundred thousand infidels, impious idolators, were on that day slain. Maulana Nasiruddin Umar, a counsellor and man of learning, who, in all his life, had never killed a sparrow, now, in execution of my order, slew with his sword fifteen idolatrous Hindus, who were his captives.”

Het is toch wel ironisch dat ik meer weet over de geschiedenis van jouw persoonlijke geloof dan jij zelf.quote:Op zondag 21 november 2004 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat beweer ik wel degelijk. Als jij bewijzen/bronnen hebt die het tegendeel bewijzen, dan zal ik mijn mening hierover misschien veranderen. Aan de hand van je eigen vooroordelen over de Islam, kun je het je niet voorstellen dat deze groei op een natuurlijk wijze is ontstaan en niet door geweld. Echter, je kunt niet met voorbeelden komen van de 'miljoenen' doden op naam van de Islam en dat vreet je op van binnen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |