abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23461759
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En laten we niet vergeten welke 'politieke' stroming nog steeds de meeste doden op haar naam heeft staan. De Islam staat op een paar duizend.
Volgens mij ben jij net als BSB een provocerende kloon want geen persoon op deze wereld kan met droge ogen beweren dat de Islam ruim een miljard aanhangers in 1400 jaar in alle uithoeken van de wereld heeft weten te scharen en slechts een paar duizend slachtoffers daarvoor heeft moeten maken.

Arabische veroveringsoorlogen hebben hiervoor gezorgd en dat gaat er wat ruwer aan toe dan de manier van de Jehova Getuigen.
pi_23463353
quote:
Op zondag 21 november 2004 03:03 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

blablabla... want geen persoon op deze wereld kan met droge ogen beweren dat de Islam ruim een miljard aanhangers in 1400 jaar in alle uithoeken van de wereld heeft weten te scharen en slechts een paar duizend slachtoffers daarvoor heeft moeten maken.

Arabische veroveringsoorlogen hebben hiervoor gezorgd en dat gaat er wat ruwer aan toe dan de manier van de Jehova Getuigen.
Dat beweer ik wel degelijk. Als jij bewijzen/bronnen hebt die het tegendeel bewijzen, dan zal ik mijn mening hierover misschien veranderen. Aan de hand van je eigen vooroordelen over de Islam, kun je het je niet voorstellen dat deze groei op een natuurlijk wijze is ontstaan en niet door geweld. Echter, je kunt niet met voorbeelden komen van de 'miljoenen' doden op naam van de Islam en dat vreet je op van binnen.
  Moderator zondag 21 november 2004 @ 17:22:51 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23471222
oost timor zit in 4 jaar al op een paar duizend dus als je gaat tellen komt je wel in de buurt denk ik hoor, en dan is er nog de Armeense kwestie

ik ben er zelf alleen te lui voor ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_23473297
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat beweer ik wel degelijk. Als jij bewijzen/bronnen hebt die het tegendeel bewijzen, dan zal ik mijn mening hierover misschien veranderen. Aan de hand van je eigen vooroordelen over de Islam, kun je het je niet voorstellen dat deze groei op een natuurlijk wijze is ontstaan en niet door geweld. Echter, je kunt niet met voorbeelden komen van de 'miljoenen' doden op naam van de Islam en dat vreet je op van binnen.
Alleen al met de veroveringen in India kom je in de miljoenen terecht. Als je de doden optelt die de moslims zelf hebben genoteerd kom je al in de miljoenen uit. Als je kijkt naar hoe de demografie is veranderd moet je eerder denken aan tientallen miljoenen.

Links:
quote:
There is no official estimate of the total death toll of Hindus at the hands of Islam. A first glance at important testimonies by Muslim chroniclers suggests that, over 13 centuries and a territory as vast as the Subcontinent, Muslim Holy Warriors easily killed more Hindus than the 6 million of the Holocaust. Ferishtha lists several occasions when the Bahmani sultans in central India (1347-1528) killed a hundred thousand Hindus, which they set as a minimum goal whenever they felt like "punishing" the Hindus; and they were only a third-rank provincial dynasty. The biggest slaughters took place during the raids of Mahmud Ghaznavi (ca. 1000 CE); during the actual conquest of North India by Mohammed Ghori and his lieutenants (1192 ff.); and under the Delhi Sultanate (1206-1526). The Moghuls (1526-1857), even Babar and Aurangzeb, were fairly restrained tyrants by comparison. Prof. K.S. Lal once estimated that the Indian population declined by 50 million under the Sultanate, but that would be hard to substantiate; research into the magnitude of the damage Islam did to India is yet to start in right earnest.
- Koenraad Elst, Was There an Islamic "Genocide" of Hindus?

En wat meer in detail, ook met citaten:
quote:
By now Timur had captured 100,000 Hindus. As he prepared for battle against the Tughlaq army after crossing the Yamuna, his Amirs advised him “that on the great day of battle these 100,000 prisoners could not be left with the baggage, and that it would be entirely opposed to the rules of war to set these idolators and enemies of Islam at liberty”. Therefore, “no other course remained but that of making them all food for the sword”. Tuzk-i-Timûrî continues: “I proclaimed throughout the camp that every man who had infidel prisoners should put them to death, and whoever neglected to do so should himself be executed and his property given to the informer. When this order became known to the ghãzîs of Islam, they drew their swords and put their prisoners to death. One hundred thousand infidels, impious idolators, were on that day slain. Maulana Nasiruddin Umar, a counsellor and man of learning, who, in all his life, had never killed a sparrow, now, in execution of my order, slew with his sword fifteen idolatrous Hindus, who were his captives.”
- THE MAGNITUDE OF MUSLIM ATROCITIES - I
- THE MAGNITUDE OF MUSLIM ATROCITIES - II

[ Bericht 0% gewijzigd door VAK op 21-11-2004 19:04:48 ]
pi_23473610
quote:
Op zondag 21 november 2004 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is toch wel ironisch dat ik meer weet over de geschiedenis van jouw persoonlijke geloof dan jij zelf.
Jij hebt een hele kinderlijk naïve instelling die als het gaat om de islam en de geschiedenis ervan romantiseert. Ik zou zeggen, pak eens een objectief Westers geschiedenisboek op en lees over de gewelddadige veroveringstochten van de Arabieren, de opkomst en ondergang van het Ottomaanse rijk, de oorlogen tussen Christelijk India en moslim Pakistan, de binnenlandse conflicten in Iran een 40 jaar geleden, de spanningen in Indonesië, Soedan, Tsjetsjenië, etc.

Maar laten we beginnen met de Arabisch Islamitische slavenhandel:

Uit 'Lexicon van hardnekkige misverstanden' van Walter Krämer, Duitse professor:

De grootste slavenhandelaren en bezitters in de geschiedenis van de mensheid waren de Arabieren. Het gevangennemen en als slaaf verkopen van Afrikaanse zwarten is door de Arabieren eerder ingezet, langer volgehouden en vooral met meer slachtoffers gepaard gegaan dan de vergelijkbare wandaden van de Europeanen. De slavenhandel van de Arabieren begon al in de zevende eeuw en eindigde pas in de negentiende eeuw. Volgens schattingen van historici heeft deze slavenhandel in totaal tussen de veertien en vijftien miljoen slachtoffers geeist, waaronder alleen al na 1500 zo'n acht a'negen miljoen.

Uit 'God heeft gezegd' van de Hans Jansen, hoogleraar islamkunde en arabist:

De Arabische islamitische slavenhandelaren die hun bedrijf in Afrika uitoefenden, stelden dat de zwarte Afrikanen heidenen waren, en dat het beoorlogen van de heidenen nu eenmaal jihad was. Jihad is verdienstelijk. En in de jihad gemaakte krijgsgevangenen konden nu eenmaal legaal als slaaf verkocht worden.
  Admin maandag 22 november 2004 @ 22:23:45 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23503567
Reddeloos verloren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')