abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 03:57:58 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623442
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

offers zijn er altijd
maya's, inca's, christenen, moslims, vikings. de offers zijn met 6 miljard alleen wat meer mensen. relatief gezien waarschijnlijk hetzelfde aantal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 28 november 2004 @ 03:59:53 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623458
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is natuurlijk , is het terrorisme nu erger dan bv 20 jaar geleden ?

Ik herinner mij nog levendig bv dat gedurende 2 jaar midden jaren '80 gemiddeld om de 2 weken ergens in Belgie een bomaanslag van de CCC (Communistische vrijheidsbeweging) gebeurde ...
En dat was toen OOK in heel europa aan de gang ( CCC , Rode Brigades , R.A.F. , ... )
Om van de hoogtepunten van de ETA en het IRA nog maar te zwijgen ...

IHet grootste verschil is volgens mij gewoon de media ...
media als sussend of media als verhelderend of media als stimulerend?
pi_23623459
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:53 schreef Drugshond het volgende:
Ik weet niet of dan winnaars zijn.... ik denk wel een boel (onschuldige) verliezers...
er zijn altijd verliezers en altijd slachtoffers. zowel onschuldige als schuldige.
quote:
Het aantal doden voor terroristme is wel over een periode van 30 jaar aan het afnemen ('de wereld is per saldo veiliger geworden'). Alleen door de korte communicatielijnen en media lijkt hij onveiliger.
Oorlog is bijna live op TV te volgen.... dat was 30 jr geleden wel heel anders.
bron ?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 28 november 2004 @ 04:00:54 #104
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23623464
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het grootste verschil is volgens mij gewoon de media ...
Yups......met de nieuwste news-scope....
De amerikanen waren geland bij Somalie... en wie staat daar aan de kust..... terwijl ze het strand op liepen.... CNN...

- De wereld is niet gekker geworden, we hebben ons zelf gekker laten maken. -
  zondag 28 november 2004 @ 04:03:36 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623483
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yups......met de nieuwste news-scope....
De amerikanen waren geland bij Somalie... en wie staat daar aan de kust..... terwijl ze het strand op liepen.... CNN...

- De wereld is niet gekker geworden, we hebben ons zelf gekker laten maken. -
met die wetenschap zouden we onszelf een plezier moeten doen door de media niet als 'god, de alwetende' te zien. meer als een subjectieve bron van mensenhaat. aljazeera, cnn, nos, vara en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
  zondag 28 november 2004 @ 04:04:56 #106
89730 Drugshond
pi_23623495
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:00 schreef GewoneMan het volgende:
bron ?
ontstaan WWW = 1991
Daarvoor was het wat geklungel met een TV-camara en bandjes. En niet iedereen in de wereld had een TV,
  zondag 28 november 2004 @ 04:06:41 #107
89730 Drugshond
pi_23623513
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:03 schreef zoalshetis het volgende:
met die wetenschap zouden we onszelf een plezier moeten doen door de media niet als 'god, de alwetende' te zien. meer als een subjectieve bron van mensenhaat. aljazeera, cnn, nos, vara en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Klopt.... het is als een voetbalwedstrijd zonder voetbal.
  zondag 28 november 2004 @ 04:10:17 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623534
media begon als een man die graag aan de gemeenschap wilde vertellen dat de koe van boer harmse was weggelopen. nu hebben we duizenden en nog eens duizenden mensen die er hun brood mee moeten verdienen. dus wordt het vergrootglas steeds sterker en sterker om maar iets nieuws te brengen. ze gaan nu voor geld regeringen napraten, mensen bang maken en leugens verspreiden. ik ben bang dat het onomkeerbaar aan het worden is. in elk continent.
pi_23623559
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:10 schreef zoalshetis het volgende:
media begon als een man die graag aan de gemeenschap wilde vertellen dat de koe van boer harmse was weggelopen. nu hebben we duizenden en nog eens duizenden mensen die er hun brood mee moeten verdienen. dus wordt het vergrootglas steeds sterker en sterker om maar iets nieuws te brengen. ze gaan nu voor geld regeringen napraten, mensen bang maken en leugens verspreiden. ik ben bang dat het onomkeerbaar aan het worden is. in elk continent.
ach als de 3e wereld oorlog voorbij is, is de mensheid zo ver uitgedund dat we dat probleem weer een poosje kwijt zijn
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 28 november 2004 @ 04:17:09 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623582
precies. dat lijkt nu de enige oplossing. maar de kernoorlog die we gaan krijgen zal de natuur zo verstoren dat er geen leven meer is. misschien op madegascar. na 6 miljard jaar aarde hebben we hem volgens mij al meerdere malen verwoest en wordt de miljoenen jaren oude mens slechts teruggevonden op kleine stukjes continenten waar de mens bespaard is gebeleven van alle ellende. mijn theorie, geen waarheid die bewijsbaar is overigens.
pi_23623597
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:17 schreef zoalshetis het volgende:
precies. dat lijkt nu de enige oplossing. maar de kernoorlog die we gaan krijgen zal de natuur zo verstoren dat er geen leven meer is. misschien op madegascar. na 6 miljard jaar aarde hebben we hem volgens mij al meerdere malen verwoest en wordt de miljoenen jaren oude mens slechts teruggevonden op kleine stukjes continenten waar de mens bespaard is gebeleven van alle ellende. mijn theorie, geen waarheid die bewijsbaar is overigens.
tijd zal het leren, hopelijk valt het mee...

nu ga ik slapen zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  zondag 28 november 2004 @ 04:21:37 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23623614
ik ook dude slaap zacht.
  zondag 28 november 2004 @ 04:51:40 #113
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23623817
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

media als sussend of media als verhelderend of media als stimulerend?
Dat is misschien dé vraag , inderdaad.

20 jaar geleden was Belgie ok , "in lichte paniek" door de aanslagengolf van de CCC , met daarbij dan nog de jaren erop oa de Bende van Nijvel ed (wat toch ook terreur was) , maar pas sinds kort sta ik er eigenlijk bij stil dat toen in die paar jaar gemiddeld om de 2 weken een bomaanslag ergens in Belgie werd gepleegd.
Niemand dacht daaraan toen , de media maakten er wel melding van , en de CCC was "de vijand" , maar de berichtgeving van de media was héél anders toen , een communistische aanslag was toen meer een "fait divers" geworden , Ik weet nog dat de CCC toen op de lange duur brieven schreef aan de pers waar ze aan aanslag zouden plegen , in de hoop dat de pers die dan maar zou gaan filmen.
je zou je eigenlijk nu eens moeten inbeelden hoe de media vandaag zou reageren als gemiddeld om de 2 weken bv een Moslimorganisatie bomaanslagen zou plegen. (al dan niet met slachtoffers als gevolg) , het verschil zou énorm zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23625970
quote:
Op zondag 28 november 2004 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is misschien dé vraag , inderdaad.

20 jaar geleden was Belgie ok , "in lichte paniek" door de aanslagengolf van de CCC , met daarbij dan nog de jaren erop oa de Bende van Nijvel ed (wat toch ook terreur was) , maar pas sinds kort sta ik er eigenlijk bij stil dat toen in die paar jaar gemiddeld om de 2 weken een bomaanslag ergens in Belgie werd gepleegd.
Niemand dacht daaraan toen , de media maakten er wel melding van , en de CCC was "de vijand" , maar de berichtgeving van de media was héél anders toen , een communistische aanslag was toen meer een "fait divers" geworden , Ik weet nog dat de CCC toen op de lange duur brieven schreef aan de pers waar ze aan aanslag zouden plegen , in de hoop dat de pers die dan maar zou gaan filmen.
je zou je eigenlijk nu eens moeten inbeelden hoe de media vandaag zou reageren als gemiddeld om de 2 weken bv een Moslimorganisatie bomaanslagen zou plegen. (al dan niet met slachtoffers als gevolg) , het verschil zou énorm zijn.
dan begint NL een oorlog tegen pakistan waarschijnlijk ofzo
met GO2 is het al veel erger geworden journalisten die gewoon met de frontsoldaten meelopen live kun je het front zien bewegen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:01:21 #115
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23666666
quote:
Op zondag 28 november 2004 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dan begint NL een oorlog tegen pakistan waarschijnlijk ofzo
met GO2 is het al veel erger geworden journalisten die gewoon met de frontsoldaten meelopen live kun je het front zien bewegen
Laats zo'n BBC reportage over Amerikaanse mariniers in Fallujah.. Die journalisten renden harder dan de mariniers richting de vijand..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_23672664
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:01 schreef Wuder het volgende:

[..]

Laats zo'n BBC reportage over Amerikaanse mariniers in Fallujah.. Die journalisten renden harder dan de mariniers richting de vijand..
was dat niet in het defensie topic
maar idd is echt geen beentje voor mij om alleen met een microfoon het slagveld op te gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_23798541
quote:
China tests ballistic missile submarine

.... The new 094-class submarine was launched in late July and when fully operational in the next year or two will be the first submarine to carry the underwater-launched version of China's new DF-31 missile, according to defense officials...the Type 094 will be "China's first truly intercontinental strategic nuclear delivery system."

...The submarine is believed to be based largely on Russian nuclear submarine technology, the officials said...

an astounding development....In the very near future, China will have a secure, second-strike nuclear attack capability that it will use to bolster its nuclear strategy of seeking to deter the United States from aiding Taiwan after a PLA attack...

...The launching of the new missile submarine appears ahead of schedule. A Pentagon report on Chinese military power made public in May stated that the new Chinese missile submarine would not be deployed until around 2010...

...16 JL-2s will be deployed on the new submarine....the Missile Defense Agency has said the current interceptor system is designed to stop a long-range North Korean missile, but not an attack from Chinese or Russian missiles...

... A 1999 report by the House Select Committee on U.S. National Security and Military/Commercial Concerns with the People's Republic of China stated that the new missile submarine will likely benefit from stolen U.S. nuclear warhead designs....
Washington Times

Oude verhaaltje. De Chinezen hebben in 10 jaar tijd 50 jaar aan kernwapenwapen ontwikkeling gedaan doordat de Clinton administratie voor 500 miljard aan state-of-the-art technologie door China heeft laten stelen. De Russen delen hun militaire technologiën ook nog eens met China, dus dat schiet wel op zo voor hen. (En de Russen hebben MIRV-ICBM technologie weer aan meneer Kissinger te danken. Gehad tijdens de Vietnam oorlog.)

Misschien wordt het eens tijd dat we IBM verbieden om supercomputers aan die Chinezen te verkopen voor "vredelievende" doeleinden.

De DF-31 is een Russiche Topol-M. Je kan er dus donder op zeggen dat die Russen al een flinke voorrraad hebben. Op de DF-31 (JL-2) komen waarschijnlijk meerdere warheads te zitten en het is alleen maar waarschijnlijk dat die warheads ge-upgrade worden naar MARV's. (manouverable Re-entry Vehicles)

Het is lullig voor de mensen maar ik hoop zooo erg dat die Chinezen een vette oliecrisis krijgen vóórdat wij hem krijgen.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_23804625
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:02 schreef Merovingian. het volgende:

[..]

Washington Times

Oude verhaaltje. De Chinezen hebben in 10 jaar tijd 50 jaar aan kernwapenwapen ontwikkeling gedaan doordat de Clinton administratie voor 500 miljard aan state-of-the-art technologie door China heeft laten stelen. De Russen delen hun militaire technologiën ook nog eens met China, dus dat schiet wel op zo voor hen. (En de Russen hebben MIRV-ICBM technologie weer aan meneer Kissinger te danken. Gehad tijdens de Vietnam oorlog.)

Misschien wordt het eens tijd dat we IBM verbieden om supercomputers aan die Chinezen te verkopen voor "vredelievende" doeleinden.

De DF-31 is een Russiche Topol-M. Je kan er dus donder op zeggen dat die Russen al een flinke voorrraad hebben. Op de DF-31 (JL-2) komen waarschijnlijk meerdere warheads te zitten en het is alleen maar waarschijnlijk dat die warheads ge-upgrade worden naar MARV's. (manouverable Re-entry Vehicles)

Het is lullig voor de mensen maar ik hoop zooo erg dat die Chinezen een vette oliecrisis krijgen vóórdat wij hem krijgen.
hmm als china een oliecrisis krijgt dan wij ook

en de VS heeft icbm gegeven aan rusland lijkt mij sterk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')