abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23372583
Metro heeft vandaag een verontrustend stuk over de oorlog in Irak gepubliceerd. Het gaat over hoe Amerika met hun wapens het land zo'n beetje helemaal vervuild hebben. Dat komt met name door het gebruik van uranium en andere zware metalen. Hier kun je het stuk in pdf lezen op pagina 12 en 13.

http://www.metropoint.com/ftp/20041117_1000001.pdf

Het is geschreven door Hans Vogel, niet de minste op het gebied van de chemie, als ik snel een rondje 'google' maak.
Toch vraag ik me af of het allemaal niet sterk overdreven is. Is het echt zo erg dat er op sommige plaatsen in Irak geen gezonde baby's meer worden geboren? En dat zo'n beetje alle Amerikanen (Britten en andere buitenlandse soldaten) ziek worden en kapotte genen hebben?
pi_23372945
als zelfs maar een kwart van wat er in dat artikel staat waar is, is het gewoon al te ziek voor woorden. Ik hoop heeeeeeel erg dat dit uitermate overdreven wordt, maar ik werd bijna niet goed van dat artikel.
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_23372952
Bij de Golfoorlog was het hetzelfde: ook allemaal zieke soldaten en misvormde babies
pi_23373038
In hoeverre heeft de VS dan nog het beste met Irak en het Iraakse volk voor zou ik me dan afvragen?
  woensdag 17 november 2004 @ 11:09:11 #5
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23373045
Het word wel een beetje overdreven maar het is zeker kutspul dat Uranium. Wel effectief though. Maar het is gewoon stom om dat in die hoeveelheden te gebruiken...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 17 november 2004 @ 11:16:06 #6
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23373173
Er is ook een Parool journalist met de naam Hans Vogel, is dit hem of gaat het hier over die chemicus van de Uni Gro?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 17 november 2004 @ 11:18:16 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_23373200
Godsamme wat een deprimerend stuk
pi_23373222
En dat allemaal omdat het stukken goedkoper is en zij hun radioactief vuil kunnen dumpen van kerncentrales die andere landen niet mogen hebben .
pi_23373254
Jeetje, 250.000 doodzieke veteranen in de westerse legers en radioactieve DU-kogels uit M-16's. Die schrijver heeft echt geen idee waar hij het over heeft.
pi_23373257
Dat is niet het enige. Een stuk over de toekomst van het land.

http://www.exile.ru/2004-November-13/war_nerd.html
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23373261
ehhm, nee kerncentrales mogen ze wel hebben, alleen niet centrales die uranium zo kunnen verrijken dat je voor atoombommen kan gebruiken..... of zo kwam het op mij over iig......
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_23373273
Ja, oude nieuws..
Wat de meesten niet wisten: USA willen hun kernafval zien kwijtraken, juist door de oorlog voeren..
  woensdag 17 november 2004 @ 11:23:37 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23373294
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23373422
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:22 schreef YottaBrain het volgende:
Ja, oude nieuws..
Wat de meesten niet wisten: USA willen hun kernafval zien kwijtraken, juist door de oorlog voeren..
Ze willen blijkbaar ook al hun soldaten kwijt als die daar rondlopen en bij het ademen van het kleinste DU-stofje ten dode opgeschreven zijn (als ik dit artikel geloven moet).
  woensdag 17 november 2004 @ 11:44:26 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23373674
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:21 schreef Steeven het volgende:
Dat is niet het enige. Een stuk over de toekomst van het land.

http://www.exile.ru/2004-November-13/war_nerd.html
Je moet Ames aka The War Nerd niet altijd te serieus nemen joh

Maar amusant is hij wel, vooral dat stukje over die opgegeten Pygmeeen in Midden-Afrika
pi_23373675
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ze willen blijkbaar ook al hun soldaten kwijt als die daar rondlopen en bij het ademen van het kleinste DU-stofje ten dode opgeschreven zijn (als ik dit artikel geloven moet).
Dat heb je heel goed gezien. Ze dumpen dat spul gewoon omdat het goedkoper is en ze zijn ook meteen van hun afval af die ze anders op een hele dure manier moeten weg zien te werken. Net of die mexicanen en armoe zaaiers in het leger ze wat kunnen schelen!
pi_23373747
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed gezien. Ze dumpen dat spul gewoon omdat het goedkoper is en ze zijn ook meteen van hun afval af die ze anders op een hele dure manier moeten weg zien te werken. Net of die mexicanen en armoe zaaiers in het leger ze wat kunnen schelen!
Het is dus goedkoper om een blok DU ergens te laten bewerken tot munitie, duur kruit erbij te voegen, het de halve wereld over te schepen, het daar af te schieten en een soldaat dood te laten gaan dan het te laten liggen waar het ligt ?

Edit: Je kan het blok DU ook in een armenwijk ergens in de VS dumpen, nog goedkoper.
  woensdag 17 november 2004 @ 11:50:00 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23373791
Men gebruikt DU omdat het beter door pantser heen kan boren.
pi_23373804
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ik vond het stuk ook erg rieken naar propaganda. Als je als jezelf respecterend journalist dingen schrijft als: ... dan ga je een zekere dood tegemoed... dan verlies je toch een beetje je geloofwaardigheid. Veel te suggestief. Ook al kan het misschien nog zo waar zijn, ik miste elke feitelijke onderbouwing.
pi_23373805
Nou, dat wat CeeJee zegt weet ik dus niet. Als die de chemicus Hans Vogel is dan lijkt het me betrouwbare informatie. Feit is dat er duizenden soldaten al ziek zijn van de Golfcrisis begin jaren negentig.

Ik zie trouwens geen reden om dit soort berichten af te doen als: 'flauwekul' of 'valt wel mee', want als het om milieu of gezondheid gaat, dan hoor je dat erg vaak.
pi_23373883
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Men gebruikt DU omdat het beter door pantser heen kan boren.
Inderdaad, het zit in de 30 mm kogels van de A10 Tank Killer o.a..
Zeer zwaar metaal, dus veel energieoverdracht (pantserdoorborend dus).
pi_23373956
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou, dat wat CeeJee zegt weet ik dus niet. Als die de chemicus Hans Vogel is dan lijkt het me betrouwbare informatie. Feit is dat er duizenden soldaten al ziek zijn van de Golfcrisis begin jaren negentig.

Ik zie trouwens geen reden om dit soort berichten af te doen als: 'flauwekul' of 'valt wel mee', want als het om milieu of gezondheid gaat, dan hoor je dat erg vaak.
Een artikel dat zovaak over radioactiviteit praat is bezig de zaak te verdraaien, jij en ik zijn radioactiever dan een blok DU. Het is een giftig, zwaar metaal net zoals het wolfraam dat te duur zou zijn.
pi_23374293
Het is duurder om het te verwerken dan het te dumpen in een oorlog. Zo zijn de feiten . Op het moment dat er een grote energie vrijkomt en die dingen verhit raken worden bepaalde delen aerosol en zijn giftig bij inademing. Dat is gewoon bewezen door onderzoekers die het bestudeerden na de oorlog in Irak 10 jaar terug. Dat verklaarde ook het sterke toename van bijna 200% van bepaalde soorten kanker en aangeboren afwijkingen in gebieden waar relatief veel gebruik is gemaakt van die munitie
pi_23375455
@ceeljee, Nee we moeten echt de officele onderzoeken die door het leger gedaan zijn geloven en er niet aan twijfelen dat het niet slecht voor de volksgezondheid zal zijn, het gebruik van zware metalen in munitie.

Ik zou toch liever zien dat een onafhankelijk onderzoeks instituut door een onafhankelijke onderneming wordt aangestuurd om echt een objectief onderzoek uit te voeren.
pi_23375831
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:10 schreef Basp1 het volgende:
@ceeljee, Nee we moeten echt de officele onderzoeken die door het leger gedaan zijn geloven en er niet aan twijfelen dat het niet slecht voor de volksgezondheid zal zijn, het gebruik van zware metalen in munitie.

Ik zou toch liever zien dat een onafhankelijk onderzoeks instituut door een onafhankelijke onderneming wordt aangestuurd om echt een objectief onderzoek uit te voeren.
http://www.antenna.nl/wise/uranium/dlit.html Lees ze, je zal weinig onderwerpen vinden waar zoveel over geschreven is als dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')