Ze willen blijkbaar ook al hun soldaten kwijt als die daar rondlopen en bij het ademen van het kleinste DU-stofje ten dode opgeschreven zijn (als ik dit artikel geloven moet).quote:Op woensdag 17 november 2004 11:22 schreef YottaBrain het volgende:
Ja, oude nieuws..
Wat de meesten niet wisten: USA willen hun kernafval zien kwijtraken, juist door de oorlog voeren..
Je moet Ames aka The War Nerd niet altijd te serieus nemen johquote:Op woensdag 17 november 2004 11:21 schreef Steeven het volgende:
Dat is niet het enige. Een stuk over de toekomst van het land.
http://www.exile.ru/2004-November-13/war_nerd.html
Dat heb je heel goed gezien. Ze dumpen dat spul gewoon omdat het goedkoper is en ze zijn ook meteen van hun afval af die ze anders op een hele dure manier moeten weg zien te werken. Net of die mexicanen en armoe zaaiers in het leger ze wat kunnen schelen!quote:Op woensdag 17 november 2004 11:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ze willen blijkbaar ook al hun soldaten kwijt als die daar rondlopen en bij het ademen van het kleinste DU-stofje ten dode opgeschreven zijn (als ik dit artikel geloven moet).
Het is dus goedkoper om een blok DU ergens te laten bewerken tot munitie, duur kruit erbij te voegen, het de halve wereld over te schepen, het daar af te schieten en een soldaat dood te laten gaan dan het te laten liggen waar het ligt ?quote:Op woensdag 17 november 2004 11:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed gezien. Ze dumpen dat spul gewoon omdat het goedkoper is en ze zijn ook meteen van hun afval af die ze anders op een hele dure manier moeten weg zien te werken. Net of die mexicanen en armoe zaaiers in het leger ze wat kunnen schelen!
Ik vond het stuk ook erg rieken naar propaganda. Als je als jezelf respecterend journalist dingen schrijft als: ... dan ga je een zekere dood tegemoed... dan verlies je toch een beetje je geloofwaardigheid. Veel te suggestief. Ook al kan het misschien nog zo waar zijn, ik miste elke feitelijke onderbouwing.quote:Op woensdag 17 november 2004 11:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ze willen blijkbaar ook al hun soldaten kwijt als die daar rondlopen en bij het ademen van het kleinste DU-stofje ten dode opgeschreven zijn (als ik dit artikel geloven moet).
Inderdaad, het zit in de 30 mm kogels van de A10 Tank Killer o.a..quote:Op woensdag 17 november 2004 11:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Men gebruikt DU omdat het beter door pantser heen kan boren.
Een artikel dat zovaak over radioactiviteit praat is bezig de zaak te verdraaien, jij en ik zijn radioactiever dan een blok DU. Het is een giftig, zwaar metaal net zoals het wolfraam dat te duur zou zijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 11:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou, dat wat CeeJee zegt weet ik dus niet. Als die de chemicus Hans Vogel is dan lijkt het me betrouwbare informatie. Feit is dat er duizenden soldaten al ziek zijn van de Golfcrisis begin jaren negentig.
Ik zie trouwens geen reden om dit soort berichten af te doen als: 'flauwekul' of 'valt wel mee', want als het om milieu of gezondheid gaat, dan hoor je dat erg vaak.
http://www.antenna.nl/wise/uranium/dlit.html Lees ze, je zal weinig onderwerpen vinden waar zoveel over geschreven is als dit.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:10 schreef Basp1 het volgende:
@ceeljee, Nee we moeten echt de officele onderzoeken die door het leger gedaan zijn geloven en er niet aan twijfelen dat het niet slecht voor de volksgezondheid zal zijn, het gebruik van zware metalen in munitie.
Ik zou toch liever zien dat een onafhankelijk onderzoeks instituut door een onafhankelijke onderneming wordt aangestuurd om echt een objectief onderzoek uit te voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |