Ze hebben vorige week een elektrische trein gekregen.quote:
quote:De oorzaak voor de storing is nog onbekend.
Wel is een explosie gemeld in een transformatorkast aan de Bloemsingel in de stad.
hoogkerkquote:Op dinsdag 16 november 2004 22:35 schreef nielsgeode het volgende:
Ik zit in Hoogkerk en heb nergens last van![]()
Dacht al, wat zijn er toch weinig studiegenoten online![]()
ja, natuurlijk heeft dat ermee te maken! bij een stroomstoring moet je iedereen van z'n fiets sleuren!!!quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:36 schreef mixologist het volgende:
ik fietste naar het centrum en ik zag dat de politie eerst 2 lui aanhield op een scooter.(bij de noorderhaven) En even later zag ik dat iemand hardhandig door de politie van z'n fiets af werd gehaald bij de korenbeurs. Zou dat er soms mee te maken hebben?
Dat valt je tegenquote:Op dinsdag 16 november 2004 22:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hoogkerklekker onder de geur van de suikerbieten
Ken je het woord 'sabotage'quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, natuurlijk heeft dat ermee te maken! bij een stroomstoring moet je iedereen van z'n fiets sleuren!!!
Gelul, het is de richting van de wind vriend.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:42 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat valt je tegen![]()
De schoorsteen is zo hoog dat alles over hoogkerk heen waait en dan mooi in t hoendiep / centrum neerkomtDaar stinkt het nog het meeste
Ach tegenwoordig hebben zoveel mensen al die politiescanners aanstaan en posten elke vreemde melding maar en daarnaast post tegenwoordig iedereen de voor hem / haar vreemde zaken op straat (die voor 95% allemaal uit te leggen zijn over het algemeen) waarna het een eigen leven gaat leiden.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:52 schreef Omaha het volgende:
Wat gebeuren er de laatste 2 weken toch onverklaarbare dingen he:
quote:Grote stroomstoring in Stad
GRONINGEN - Een groot deel van de stad Groningen zit momenteel zonder stroom. De straatverlichting werkt niet in diverse delen van de stad.
De oorzaak voor de storing is nog onbekend. Mogelijk is het probleem ontstaan in een transformatorstation aan de Bloemsingel.
Volgens een woordvoerder van Essent concentreren de problemen zich rondom het Noorderplantsoen, in het Zernikecomplex en het AZG in Groningen.
Essent werkt aan oplossing van het probleem. Het is nog niet duidelijk hoe lang de storing gaat duren.
En met een beetje pech heb ik het morgen echt ontzettend drukquote:Op dinsdag 16 november 2004 23:00 schreef Murray het volgende:
Met een beetje geluk kan ik morgen uitslapen dus.
Ik was hierzo al blij dat de lantaarpaal vlak voor m'n slaapkamer uit was was het tenminste wat donkerquote:Op dinsdag 16 november 2004 23:00 schreef Noca het volgende:
Hier op de Aweg is nog stroom, alleen de lantarenpaaltjes zijn uit.
Ik zit ook in Selwerd, maar had wel (kabel)internet. Zij het langzaam... nu is het gelukkig weer snel.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:49 schreef Nyluzzz het volgende:
Hier in Selwerd hadden we trouwens wel stroom maar geen internet.
quote:Een groot deel van de stad Groningen zat dinsdagavond zonder stroom. De straatverlichting werkte niet in diverse wijken van de stad.
De oorzaak voor de storing was Essent dinsdagavond nog niet bekend. Mogelijk was het probleem ontstaan in een transformatorstation aan de Bloemsingel in de stad.
Volgens een woordvoerder van Essent deden de grootste problemen zich voor rondom het Noorderplantsoen, in het Zernikecomplex en bij het AZG in Groningen.
Ja ik zag het ook al. Maar hier is het ook nog donker.quote:Op dinsdag 16 november 2004 23:47 schreef Poerkie het volgende:
RTVNoord.nl doet alsof alles alweer klaar is?
[..]
http://webcam.exception.nl/quote:Op dinsdag 16 november 2004 23:58 schreef Nyluzzz het volgende:
Zal ik vanavond nog naar het centrum fietsen om de kroeg in te gaan of is er daar ook geen stroom?
quote:Op woensdag 17 november 2004 00:20 schreef liquid-orange het volgende:
Bepaalde delen van Groningen zitten zonder stroom om kenbaar te maken aan de UFO boven Groningen dat ze hier verkeerd zijn. De delen van Groningen waar wel licht brand vormen een "ga weg" teken welke vanuit de lucht duidelijk te zien is. Zo hopen we dat de Aliens weg zullen gaan zonder schade aan te richten.
Ehm.... waarom krijg ik het idee dat jij in dezelfde flat als mij woont (als je in een flat woont tenminstequote:Op dinsdag 16 november 2004 23:42 schreef Loedertje het volgende:
Het is fantastisch.
Als ik naar buiten kijk is alles donker (behalve hier)
Het meest idiote is dat er in de centrale hal géén licht is en in huis wel.
Babyboomquote:Op woensdag 17 november 2004 01:42 schreef FatalException het volgende:
Ik woon in Selwerd en idd mijn internet deed het niet. Ik dacht dat het kwam door mijn firewall, gelukkig had had ik een mooie vrouw op bezoek
was hier hetzelfde (josef israelsstraat) maar nu alles weer goed gelukkigquote:Op dinsdag 16 november 2004 22:59 schreef clauwheee het volgende:
Hier is buiten alles donker (Aweg) en binnen gelukkig wel stroom.
quote:Grote stroomstoring in Groningen
Een stroomstoring kan ook gezellig zijn
GRONINGEN - Een groot deel van de stad Groningen heeft dinsdagavond en -nacht uren lang zonder stroom gezeten. De straatverlichting werkte ook niet in diverse wijken van de stad.
De oorzaak van de storing was kortsluiting, die rond negen uur ontstond in een transformatorstation van Essent aan de Bloemsingel. Daarbij ontstond fikse rookontwikkeling, wat reparatie aanvankelijk bemoeilijkte. Pas na controle door de brandweer konden de monteurs van Essent naar binnen.
Volgens een woordvoerder van Essent deden de grootste problemen zich voor rondom het Noorderplantsoen, in het Zernikecomplex en bij het AZG in Groningen. Het ziekenhuis schakelde over op een noodstroom-aggregaat.
De politie riep extra personeel op voor surveillance in de donkere wijken. Maar de agenten hoefden nauwelijks in actie te komen, want er werden geen incidenten gemeld.
Rond 23.00 uur ging, wijk na wijk, de straatverlichting weer aan. Pas tegen zes uur woensdagochtend hadden alle Stadjers weer stroom. Essent gaat woensdag onderzoeken wat de kortsluiting heeft veroorzaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |