abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23839307
Ff een vraagje over het bestellen...

Wou net wat spul bestellen via www.abercrombie.com en wou toch eerst wat info weten
m.b.t taxes e.d. Want je moet tijdens het afreken aangeven dat je bewust bent van het feit dat er belastingen geheft kunnen worden. Alleen is de vraag .. hoeveel??

Voordat het nog duurder wordt dan verwacht...
pi_23844399
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:56 schreef Johnny-Knoxville het volgende:
Ff een vraagje over het bestellen...

Wou net wat spul bestellen via www.abercrombie.com en wou toch eerst wat info weten
m.b.t taxes e.d. Want je moet tijdens het afreken aangeven dat je bewust bent van het feit dat er belastingen geheft kunnen worden. Alleen is de vraag .. hoeveel??

Voordat het nog duurder wordt dan verwacht...
Van http://www.belastingdienst.nl :

Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Voor kleding geldt een invoerheffing tussen de 4 en 12 procent (ja het staat lekker duidelijk aangegeven). BTW is 19%, en die moet er ook opgeteld bij worden.

bron:http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

+ 6-7 euro voorschotpremie aan fedex
pi_23844504
Reken maar op 12% dat was het bij mij ook...
pi_23845749
tnx voor de info..

valt me nog wel mee.. ga binnenkort maar eens ff shoppen
pi_23848178
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:09 schreef Johnny-Knoxville het volgende:
tnx voor de info..

valt me nog wel mee.. ga binnenkort maar eens ff shoppen
Mwah het is dus 12% en dan 19% over het totaalbedrag. En vergeet de verzendkosten niet (ook 25 dollar geloof ik) Ik weet niet hoeveel je wil bestellen maar als ik jou was zou ik toch even kijken bij ebay.com , daar kan je ook de belastingen een beetje ontlopen en de prijzen zijn echt super. Ik heb een trui binnen die bij a&f 70 dollar kost, nu binnen inclusief verzenden voor 27,50
pi_23849551
quote:
Op donderdag 9 december 2004 05:25 schreef MrHoogeveen het volgende:

[..]

Mwah het is dus 12% en dan 19% over het totaalbedrag. En vergeet de verzendkosten niet (ook 25 dollar geloof ik) Ik weet niet hoeveel je wil bestellen maar als ik jou was zou ik toch even kijken bij ebay.com , daar kan je ook de belastingen een beetje ontlopen en de prijzen zijn echt super. Ik heb een trui binnen die bij a&f 70 dollar kost, nu binnen inclusief verzenden voor 27,50
Precies gewoon slim bieden via Ebay, dan kom je een groot gedeelte van het assortiment voor een "prikkie" tegen
pi_23856926
zijn jullie dan zeker dat het via ebay geen nep is?
pi_23858485
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:24 schreef schep het volgende:
zijn jullie dan zeker dat het via ebay geen nep is?
Ebay heeft een mooi referentie systeem, als een verkoper nep spul verkoopt zie je dat erg snel terug in de feedback
pi_23860093
Bieden via Ebay is dat op 2ehandskleding? of hoe moet ik dat zien
pi_23862384
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:43 schreef T1andonly het volgende:
Bieden via Ebay is dat op 2ehandskleding? of hoe moet ik dat zien
Staat (bijna) altijd in de beschrijving en je kan ook zoeken (als je zoekt naar een bijvoorbeeld een broek kan je invullen w 32 l 34 materiaal: katoen (of wol, linnen enzovoort) staat: nieuw (of tweedehands) Het beste werkt gewoon kijken op de abercrombie site of je wat leuks ziet. Dan zie je bijvoorbeeld het preston pond colbertje. Type dat in bij ebay en je ziet alle preson pond artikelen. Ook kan je kijken bij grotere verkopers wat ze allemaal hebben, zo kan je besparen (verzendkosten)
Laat wel altijd een waarde van 20 dollar neerzetten en gift, dan krijg je geen problemen met de de douane
pi_23862451
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:27 schreef amokjeeh het volgende:

[..]

Ebay heeft een mooi referentie systeem, als een verkoper nep spul verkoopt zie je dat erg snel terug in de feedback
Precies, gewoon van mensen kopen met veel positieve feedback en je zit goed. Verder is er volgens mij niet echt veel nep spul a&f spul op de markt. Bovendien als het uit amerika komt zit je al goed, met landen als China, Taiwan e.d zou ik wat voorzichter zijn.
  maandag 13 december 2004 @ 16:05:29 #187
20740 ThaZwal
"Two beer or not two beer
pi_23943778
Ik heb net een super mooi A&F Hemlock Hill Track Jacket binnen. Gekocht via de duitse ebay site www.ebay.de bij een shop die ppower heet. Een hele vriendelijke dame runt deze shop. De bezorging ging ook prima via GLS.
Een aanrader dus!
Het track jacket heeft me incl. verzending 125 euri gekost.
pi_23947491
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:05 schreef ThaZwal het volgende:
Ik heb net een super mooi A&F Hemlock Hill Track Jacket binnen. Gekocht via de duitse ebay site www.ebay.de bij een shop die ppower heet. Een hele vriendelijke dame runt deze shop. De bezorging ging ook prima via GLS.
Een aanrader dus!
Het track jacket heeft me incl. verzending 125 euri gekost.
Erg dure winkel: http://stores.ebay.de/ppower-de
pi_23954133
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:47 schreef MrHoogeveen het volgende:

[..]

Erg dure winkel: http://stores.ebay.de/ppower-de
zo dat is inderdaad erg duur. Ik wacht wel tot ik mijn eigen cc heb
pi_23959899
Ehm.. die ebay shop verkoopt de (meeste) kleding die ze aanbieden stukken duurder als op de officiele site....
  dinsdag 14 december 2004 @ 07:49:31 #191
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23960551
Als je rekening houdt met verzendkosten en invoerkosten dan zal het niet zoveel uitmaken denk ik..
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23965265
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 07:49 schreef seto het volgende:
Als je rekening houdt met verzendkosten en invoerkosten dan zal het niet zoveel uitmaken denk ik..
ik denk dat het wel wat uitmaakt als je een paar spullen wil hebben. Het scheelt al bij 3 kledingstukken. Een t-shirt van 50 euro
pi_23965372
Precies. Koop gewoon lekker op ebay.com en let gewoon op... dit is wel gruwelijk duur.
pi_23965415
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:22 schreef Mighty het volgende:
Nou..ik kan iemand aanwijzen (Vision) die na 6 maanden ofzo nog steeds geen terugstorting heeft gepleegd dus zo erg is het ook weer niet...
Nu ook in vanillesmaak
pi_23966242
Zo'n muts kost op de officiele site/shop 24,99 dollar en bij die ppower-de shop 49 eurie, dat is dus RUIM 2 x zo veel
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:04:15 #196
20740 ThaZwal
"Two beer or not two beer
pi_23967950
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 07:49 schreef seto het volgende:
juust, en het wordt snel thuisbezorgt, je hoeft niet te wachten op de douane etc. etc.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:17:35 #197
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23968248
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef wasda het volgende:

[..]

ik denk dat het wel wat uitmaakt als je een paar spullen wil hebben. Het scheelt al bij 3 kledingstukken. Een t-shirt van 50 euro
Laten we eens zeggen dat we een shirt van 25 dollar van abercrombie.com bestellen
komt 40 dollar verzendkosten bij = 65 dollar
12% invoerkosten = ongeveer 73 dollar
daar komt weer 19% BTW overheen = ongeveer 86,5 dollar
86,5 x 0,83 (als dat de koers nog is) = ongeveer 70 euro voor een shirtje

Zelfde geldt voor die muts

Maargoed als je liever van de officiële site bestelt
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23969416
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:17 schreef seto het volgende:

[..]

Laten we eens zeggen dat we een shirt van 25 dollar van abercrombie.com bestellen
komt 40 dollar verzendkosten bij = 65 dollar
12% invoerkosten = ongeveer 73 dollar
daar komt weer 19% BTW overheen = ongeveer 86,5 dollar
86,5 x 0,83 (als dat de koers nog is) = ongeveer 70 euro voor een shirtje

Zelfde geldt voor die muts

Maargoed als je liever van de officiële site bestelt
Mja en dan nog 2 dingen bestellen en je hele mooie rekensom dondert als een kaartenhuis in elkaar.

Enfin ik bestel mijn A&F spullen via ebay, alle humor tees die ik heb zijn incl. verzendkosten(!) nog goedkoper dan de retailprijs bij A&F
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:13:09 #199
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23970484
op welke ebay site kopen jullie je spullen dan? (amerikaanse?) Ben ook wel benieuwd, kan iemand mij wat adresse geven van verkopers op ebay die anf verkopen
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_23970664
heb ik hierboven al vermeld (de verkopers dan en 1 en 1 is nog altijd 2 )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')