abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:54:59 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23355720
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:52 schreef SCH het volgende:
On-topic

Ik denk niet dat Wilders de ondergang van rechts wordt maar het is wel gebleken dat dit soort eenmansbewegingen niet stabiel en efficient zijn, en ik weet niet of dat bij Wilders c.s. anders zou zijn.

Ik heb geen flauw idee wie hij erbij gaat betrekken. Ik denk dat hij uiteindelijk met Pastors en Sorensen in zee gaat en dan kan het nog wel wat worden. Maar zolang hij een one-issuepartij is, zoals hij nu is - en wat Fortuyn feitelijk voor de kiezers ook was - zie ik er weinig lange-termijn in en zal de VVD wel weer boven komen drijven. Uiteindelijk komen we weer terug bij de grote ideologieen.
Op zich ben ik het daar wel mee eens. Populisme werkt leuk totdat de populisten moeten regeren. Geldt ook voor linkse populisten trouwens.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23355784
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:53 schreef gr8w8 het volgende:
Of het nu waar is of niet, zodra iemand betiteld wordt met dat soort termen, is de outcast al buiten gevecht.
Dus je mag het niet benoemen, ook als het wel zo is?
pi_23355811
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op zich ben ik het daar wel mee eens. Populisme werkt leuk totdat de populisten moeten regeren. Geldt ook voor linkse populisten trouwens.
Linkse populisten hebben nog niet zo vaak het genoegen gesmaakt te regeren maar op zich is populisme geen goede basis voor een politieke partij denk ik.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:00:07 #29
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23355837
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je mag het niet benoemen, ook als het wel zo is?
Of het wel of niet zo is, zulke taal is een slotje op de discussie.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23355873
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:00 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Of het wel of niet zo is, zulke taal is een slotje op de discussie.
Waarom - als iemand liberaal is, mag je het toch ook zeggen. Jij wilt het niet benoemen - lijkt me niet echt een open houding. Als iemand een racist is, en het is te onderbouwen, dan moet je dat gewoon kunnen zeggen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:03:28 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23355925
Het begrip "racist" is best objectief vast te stellen alleen wordt er zo vaak subjectief mee omgegaan. Vaak wordt het gebruikt om discussies in de kiem te smoren.
pi_23356041
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:03 schreef PJORourke het volgende:
Het begrip "racist" is best objectief vast te stellen alleen wordt er zo vaak subjectief mee omgegaan. Vaak wordt het gebruikt om discussies in de kiem te smoren.
Dat is misschien wel waar maar het wordt natuurlijjk ook net zo vaak ontkend of gebruikt in de slachtofferrol.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:11:23 #33
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23356106
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:08 schreef SCH het volgende:
Dat is misschien wel waar maar het wordt natuurlijjk ook net zo vaak ontkend of gebruikt in de slachtofferrol.
Dat klopt. Maar men gaat ook wel vaak uit van "een keer een mogelijk racistische opmerking, altijd een racist".

Dat mensen de straat op gingen om te protesteren tegen de observaties van Frits Bolkestein destijds zegt wel genoeg.
pi_23356267
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar men gaat ook wel vaak uit van "een keer een mogelijk racistische opmerking, altijd een racist".
Dat is een sterk punt. Er zit een groot verschil tussen racistische uitlatingen, racistische theorieen en racistisch zijn.
pi_23356655
Ik zie Wilders niet als een racist of fascist oid, al zou 'ie waarschijnlijk liever zien dat Nederland in meerderheid Blank en Blond werd.

Ik denk dat het hem vooral om de islam te doen is, en in hoeverre je bij hem kunt spreken van islam-o-fobia weet ik ook niet.

Kan zijn dat hij in zijn belevingswereld echt geen andere mogelijkheid ziet dan het nemen van de maatregelen die hij voorstelt, ik vind ze tamelijk ver gaan, en bovendien onhaalbaar.

In het ergste geval zitten we dus straks andermaal opgescheept met een regering die tot niets komt, en ondertussen lullen en ruzieen we maar door en gebeurd er niets...
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:08:32 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23357400
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:36 schreef Nuoro het volgende:
Ik zie Wilders niet als een racist of fascist oid, al zou 'ie waarschijnlijk liever zien dat Nederland in meerderheid Blank en Blond werd.
Is dat niet de kerndefinitie van racisme? Dat je de voorkeur geeft aan 1 ras boven het andere?
quote:
In het ergste geval zitten we dus straks andermaal opgescheept met een regering die tot niets komt, en ondertussen lullen en ruzieen we maar door en gebeurd er niets...
Mjah.... Ik moet toch zeggen dat ik blij ben momenteel niet in Nederland te wonen.... Wilders is een idioot. Niet zozeer om zijn standpunten (die zijn zowiezo idioot) maar de manier waarop hij zich gedraagd. Het is gewoon een idioot!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:14:39 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23357533
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:03 schreef PJORourke het volgende:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

En daar moeten we het mee doen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:18:15 #38
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23357621
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:14 schreef maartena het volgende:

[..]

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

En daar moeten we het mee doen
Dus uit jalouzie telt niet? Dat je je eigen ras eigenlijk ongelofelijk klote vindt, en uit een soort minderwaardigheidscomplex afgeeft op een ander ras?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23358018
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Is dat niet de kerndefinitie van racisme? Dat je de voorkeur geeft aan 1 ras boven het andere?
Dat laatste, over "Blank en Blond" bedoelde ik eh, smalend, hence the *wink*. Maar blijkbaar pik je dat niet op (of je hebt je smiley's uit staan, dat kan ook) , dus daarom maar even onomwonden; nee, ik denk dus niet dat Wilders een racist is en dat het hem vooral om de religie gaat van mensen die daarnaast opvallend vaak ook nog 'ns niet Blank en Blond zijn.
pi_23358428
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:36 schreef Nuoro het volgende:
OMG - verplicht aan de waterstofperoxyde bedoel je?
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:06:18 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23358644
Wilders zorgt voor een 'versnippering' op rechts. Maar dat is geen ondergang want eenzelfde 'versnippering' zie je bij links.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23358731
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:48 schreef PJORourke het volgende:
Het allochtonenstandpunt van Wilders zou het best wel eens goed kunnen doen bij de traditionele PvdA-kiezer. Kijk maar naar Fortuyn: wie verloor er meer, VVD of PvdA?
Je vergeet dat tijdens Paars II voor LN en LPF de VVD op een zetel of 45 stond en de grootste partij leek te gaan worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:11:11 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23358778
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je vergeet dat tijdens Paars II voor LN en LPF de VVD op een zetel of 45 stond en de grootste partij leek te gaan worden.
Ja, maar ik heb het liever over uitslagen dan peilingen. Op peilingen is er altijd wel iets van kritiek.
  dinsdag 16 november 2004 @ 21:08:45 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23361809
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:48 schreef PJORourke het volgende:
Het allochtonenstandpunt van Wilders zou het best wel eens goed kunnen doen bij de traditionele PvdA-kiezer. Kijk maar naar Fortuyn: wie verloor er meer, VVD of PvdA?
Niet alle destijds weggelopen kiezers van het PvdA kwamen bij de LPF uit. Een deel ging naar het CDA, een deel naar VVD, een deel LPF en een deel SP, voornamelijk. En vanuit de VVD gingen dan weer veel mensen naar de LPF. En zo zijn er heel wat verianten en bewegingen mogelijk. Immigratie en integratie speelden wel een grote rol bij die bewegingen van kiezers, maar de conclusie dat de PvdA'ers wel gevoelig zijn voor Wilders is nog maar te bezien. Wilders is geen Fortuyn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23362228
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet alle destijds weggelopen kiezers van het PvdA kwamen bij de LPF uit. Een deel ging naar het CDA, een deel naar VVD, een deel LPF en een deel SP, voornamelijk. En vanuit de VVD gingen dan weer veel mensen naar de LPF. En zo zijn er heel wat verianten en bewegingen mogelijk. Immigratie en integratie speelden wel een grote rol bij die bewegingen van kiezers, maar de conclusie dat de PvdA'ers wel gevoelig zijn voor Wilders is nog maar te bezien. Wilders is geen Fortuyn.
Ik zie zelf ook weinig PvdA stemmers straks voor Wilders kiezen.

Wilders zat tot voor kort nog bij de VVD, remember? Dat speelt wellicht ook een rol.

Bij Fortuyn lag dat toch anders...
pi_23362427
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Wilders zorgt voor een 'versnippering' op rechts. Maar dat is geen ondergang want eenzelfde 'versnippering' zie je bij links.
Imo kan het (maar) 2 kanten op gaan: conservatief-religieus, de combi Wilders/CDA en overig klein, confessioneel grut dus.

Of anders: PvdA/VVD met op hun beurt ook wat klein grut ter aanvulling.

Neo-confessioneel vs Neo-Humanisme oid.
pi_23362463
De verkiezingen zijn nog ver weg, eerst maar eens zien wat ons land verder nog gaat verassen.
pi_23362654
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
De verkiezingen zijn nog ver weg, eerst maar eens zien wat ons land verder nog gaat verassen.
Nou niks, mag ik hopen...

Verassen, brrrr...
  dinsdag 16 november 2004 @ 22:19:43 #49
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_23363827
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:28 schreef SCH het volgende:
Het zit helemaal niet diep man.

Dat soort extremistjes als Fortuyn en Wilders doen het gewoon leuk bij het domme en bange gepeupel maar Wilders gaat echt geen rol spelen. Ik denk ook wel dat hij op tijd opgeruimd wordt als hij zo doorgaat.
Vooral door dat 'op tijd' wek je op zijn zachtst gezegd de indruk dat je daarop hoopt.
  woensdag 17 november 2004 @ 00:11:41 #50
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23367445
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:53 schreef gr8w8 het volgende:
Dus bij elke rechtse rakker te gaan gooien met kreten als discriminatie, islamofobie, en wat vergelijkingen te maken richting de WOII middels termen als deportatie, weten de linkse partijen hun toekomst veilig te stellen. Gewoon alles wat recht is doodzwijgen en ridiculiseren. Jij stemt toch ook niet op een partij die beticht wordt van racistische denkbeelden? Of het nu waar is of niet, zodra iemand betiteld wordt met dat soort termen, is de outcast al buiten gevecht.
Een andere optie is: alles wat links is allochtonenknuffelaar noemen en verwijzingen maken naar Stalins onuitwisbare erfenis.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')