abonnement Unibet Coolblue
pi_43102271
als de radius lengte van het touw evengroot is als de radius van het eiland dan is de oppervlakte van wat die geit kan eten gelijk aan 2 * integraal[2r sqrt[x*(2r-x)]] met x lopend van 0->0.5r en r=radius
verder kom ik niet

[ Bericht 3% gewijzigd door thomzor op 31-10-2006 15:09:57 ]
pi_43102580
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:04 schreef thomzor het volgende:
als de radius van het touw evengroot is als de radius van het eiland dan is de oppervlakte van wat die geit kan eten gelijk aan 2 * integraal[2r sqrt[x*(2r-x)]] met x lopend van 0->0.5r en r=radius
verder kom ik niet
Heel aardig. Maar de lengte van het touw en de radius van het eiland zijn natuurlijk nooit gelijk. Het gaat immers om de verhouding tussen deze twee...

Tip.
Probeer het ook eens met gonio. Kom je veel verder mee, maar uiteindelijk loop je ook vast. Het gaat nu juist om de verhouding tussen deze twee...

Ben benieuwd of iemand hier het getal kan benaderen ("de constante van geit")
Your mind is like a parachute, it works best when it's open...
pi_43110155
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:12 schreef Agno_Sticus het volgende:

[..]

Heel aardig. Maar de lengte van het touw en de radius van het eiland zijn natuurlijk nooit gelijk. Het gaat immers om de verhouding tussen deze twee...

Tip.
Probeer het ook eens met gonio. Kom je veel verder mee, maar uiteindelijk loop je ook vast. Het gaat nu juist om de verhouding tussen deze twee...

Ben benieuwd of iemand hier het getal kan benaderen ("de constante van geit")
Dit is een klassieker en op te lossen met een beetje vlakke meetkunde en goniometrie. Maar de vergelijking die je krijgt is inderdaad niet exact op te lossen. Als je het goed doet moet je voor de constante van de geit uitkomen op ca. 1,159.
pi_43110853
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dit is een klassieker en op te lossen met een beetje vlakke meetkunde en goniometrie. Maar de vergelijking die je krijgt is inderdaad niet exact op te lossen. Als je het goed doet moet je voor de constante van de geit uitkomen op ca. 1,159.
Klopt helemaal !

Als ik het me goed herinner zat er in de formule iets van : alfa x sinus(alfa) (alfa dus als hoek en als constante en dat valt niet op te lossen).
Your mind is like a parachute, it works best when it's open...
pi_43118660
stom raadsel hoor, heb ik helemaal zitten zwoegen erop en blijkt ie niet exact te kunnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')