abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23344941
quote:
Van der Stoel waarschuwt ook tegen ideeën Wilders

'Extreem rechts echt gevaar'
Door Jaap Jansen

Tegen extreem rechtse jongeren moet keihard worden opgetreden. Dit zegt minister van staat Max van der Stoel, één van de belangrijkste adviseurs van de koningin.

Dit soort jongeren zou achter de moskeebranden zitten; op ultrarechtse websites wordt opgeroepen tot geweld. ,,Er staat geen neofascistische staatsgreep voor de deur, maar ik zie wel dat extreem rechtse groepen de boel verzieken'', aldus Van der Stoel.

,,Brandende moskeeën laten spanningen op niet-tolerabele wijze oplopen. Dat brengt de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen wezenlijk in gevaar. Ik hoop van harte dat dit een hoge prioriteit krijgt in het regeringsbeleid.''

De AIVD schreef eerder dit jaar dat extreem rechts 'geen serieuze bedreiging voor de Nederlandse rechtsorde' vormt. Maar ook: ,,Extreem rechts kan echter nog immer, door het uitvoeren van radicale acties, de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen in Nederland verscherpen.''

Van der Stoel verwijst naar Macedonië, waar in 2001 de vlam in de pan sloeg. ,,Ik zeg niet dat wij in Nederland op de rand van een burgeroorlog staan, maar als we niks doen, worden de muren van wantrouwen steeds hoger.''

Van der Stoel roept de politieke partijen op zich scherp te keren tegen de radicale ideeën van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders. ,,Hij richt zich rechtstreeks tegen de islam. Het is gevaarlijk als zo'n vijandigheid richtsnoer wordt voor het regeringsbeleid.''
bron: AD

Eens, dit soort figuren dienen heel goed in de gaten te worden gehouden, telefoons afgetapt etc, laat ze maar een lijst opstellen, hier en daar invallen doen, preventief oppakken, ik ben er voor.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23345060
Ik ben geneigd het zeer eens te zijn met Van der Stoel. Volgens mij is op dit moment het rechtsextremisme een groter gevaar voor onze samenleving dan het moslimfundamentalisme. Au fond is er weinig verschil in beide grondhoudingen overigens, behalve dat zij aan de andere kant van de medaille staan.
I´m back.
  dinsdag 16 november 2004 @ 02:17:25 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23345257
Die mening deel ik niet helemaal.

Even een uitspraak eruit lichten en aanvullen.
quote:
quote 1 :
Hij richt zich rechtstreeks tegen de radicale tak van de islam. Het is gevaarlijk als zo'n vijandigheid richtsnoer een preventief wapen voor het regeringsbeleid.'' ter bescherming van onze samenleving.
  • Je wilt als overheid dat het kabinet een afspiegeling is van de huidige maatschappij. Het behoeft geen betoog dat G.Wilders zijn stemmen binnenhaald door aanvaardbaar populistisch gedrag - So be it -
  • Voorkomen is beter dan genezen. Laat de maatschappij zien en merken wat wel of niet niet tolereerbaar gedrag is.
    quote:
    quote 2:
    Van der Stoel roept de politieke partijen op zich scherp te keren tegen de radicale ideeën van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders. de islam.
  • Dezelfde demonisering als bij P.Fortyun ?, dat lijkt me niet de gewenste weg. Die fout hebben we al eens gemaakt.
  • 1 goeie aanslag (en de kans daarop is zeker niet 0 ), en niemand gelooft meer de wijze woorden van bovengenoemde artikel.
  • "Cordone sanitaire" ?!, Dat heeft het VB geen windeieren gelegd. Wil je soms dezelfde politieke situatie hier in Nederland ?. Ik niet.
    De politiek moet een afspiegeling zijn voor de samenleving (wensen van het volk), anders ben je niet met politiek bezig maar met iets heel anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 16-11-2004 02:48:03 ]
  • pi_23345447
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 02:17 schreef Drugshond het volgende:
    Die mening deel ik niet helemaal.

Even een uitspraak eruit lichten en aanvullen.

Hij richt zich rechtstreeks tegen de radicale tak van de islam.
    Hij laat zich zeer beledigend uit over moslims in het algemeen:
    quote:
    "Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes en slachten ze hun schapen, daarbuiten gedragen ze zich als ieder ander."

Bron: NRC Handelsblad, 4 februari 2004.
    Ik zou graag zien dat hij wat respectvoller te werk ging, dat zou gepaster zijn gezien zijn functie, om die reden ben ik het met vd Stoel eens.
    Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_23345469
    Is Wilders die man met dat kapsel?
      dinsdag 16 november 2004 @ 03:51:36 #6
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_23345486
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 03:45 schreef Furia het volgende:
    Is Wilders die man met dat kapsel?
    http://forum.fok.nl/topic/627454
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
    pi_23345514
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 03:51 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Help Wilders aan een nieuw kapsel 2
    nu kan ik helemaal niet meer slapen
      dinsdag 16 november 2004 @ 10:47:39 #8
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_23347920
    Ben blij dat er een wilders is die de stem van een groot aantal mensen waaronder mij verwoord. Zou hij er niet zijn zouden er meer stemmen gaan naar nog radicalere partijen. Trouwens we hebben gezien waar de Islam toe instaat is de laatste tijd.
    mai pen rai
      dinsdag 16 november 2004 @ 11:18:36 #9
    108252 proc
    Grand Admiral
    pi_23348477
    niet_rechts, meningen kun je ook op een beschaafde en respectvolle manier verwoorden. Het is mij trouwens niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "...trouwens we hebben gezien waar de Islam toe in staat is de laatste tijd". Het was mij niet duidelijk dat DE Islam dit heeft gedaan: ik was in de veronderstelling dat een extremistische fundamentalist dit had gedaan. Net zoals ik van mening ben dat een extremistische fundamentalist het waarschijnlijk heeft gedaan, als een pro-life supporter in de VS weer eens een abortus-arts besluit af te slachten(zie bijv. http://users.skynet.be/kelmis/fabel/stakkers.htm). Ik ga er niet vanuit dat HET Christendom dit gebiedt en goedkeurt. Ik ben dan ook niet van mening dat ELKE Christen of ELKE Moslim verantwoordelijk is voor de daden van religieuze extremisten die denken uit naam van hun godsdienst menen dit soort aanslagen te moeten plegen. Extremisten heb je overal en in elke groep. Ik ben het eens met Max van der Stoel dat dit soort populisten veel schade aan onze samenleving kunnen richten.

[ Bericht 3% gewijzigd door proc op 16-11-2004 11:28:29 ]
    pi_23348538
    WIlders sprong van blijdschap uit zijn stoel toen hij las dat Theo van Gogh was vermoord door een moslim-extremist.
    je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
      dinsdag 16 november 2004 @ 11:23:06 #11
    73259 Monus
    ¡Viva España, coño!
    pi_23348548
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 10:47 schreef niet_links het volgende:
    Ben blij dat er een wilders is die de stem van een groot aantal mensen waaronder mij verwoord. Zou hij er niet zijn zouden er meer stemmen gaan naar nog radicalere partijen. Trouwens we hebben gezien waar de Islam toe instaat is de laatste tijd.
    Trouwens we hebben de laatste tijd ook gezien waar extreem-rechts toe instaat is.
    pi_23348600
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 10:47 schreef niet_links het volgende:
    Trouwens we hebben gezien waar de Islam toe instaat is de laatste tijd.
    waarom veroordeel je nu een goede Islamitische vriend van mij?
    je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
    pi_23348699
    Hij misbruikt zijn positie als minister van staat om zijn mening als PvdA'er te ventileren.

Fortuyn is vermoord door een links-extremist, Van Gogh door een moslimextremist en dan zou extreem-rechts het grote gevaar voor de samenleving zijn...tuurlijk...
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_23348801
    En waarom wordt extreemrechts nu weer gediscrimineerd. Dat er een paar dronken jongelui het nodig vinden om moskeeën in brand te steken wil niet zeggen dat Geert Wilders de lucifers vast heeft of dat alle rechtse mensen een kannetje benzine in de garage hebben staan.

Als ik aan rechts denk, denk ik voornamelijk aan meer politie op straat en meer geld naar veiligheid.
    pi_23348833
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:32 schreef Tikorev het volgende:
    Fortuyn is vermoord door een links-extremist, Van Gogh door een moslimextremist en dan zou extreem-rechts het grote gevaar voor de samenleving zijn.
    Dat zegt-ie niet.
    pi_23348842
    Wilders doet gevaarlijke uitspraken die je niet hoort te doen in tijden als deze. Het kan heel makkelijk escaleren.
    pi_23348882
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:37 schreef HarryP het volgende:
    En waarom wordt extreemrechts nu weer gediscrimineerd. Dat er een paar dronken jongelui het nodig vinden om moskeeën in brand te steken wil niet zeggen dat Geert Wilders de lucifers vast heeft of dat alle rechtse mensen een kannetje benzine in de garage hebben staan.

Als ik aan rechts denk, denk ik voornamelijk aan meer politie op straat en meer geld naar veiligheid.
    Maar dat word weer eens de grond in geramd door dit soort meningen.
    Ik vind dat Wilders niet te ver moet gaan maar tot nog toe doet hij nog helemaal niets...
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
    pi_23348958
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:37 schreef HarryP het volgende:

Waar wordt extreem rechts gediscrimineerd? v.d. stoel zegt allen dat hij vindt dat dat een groter gevaar voor de samenleving is dan die ander extremistische groepen.

En totale veiligheid op straat is niets meer dan een utopie, de kans is groter dat je een ongeluk met je auto of fiets krijgt dan dat je overvallen wordt. De kans dat je bij terrorisme om komt is helemaal nihil, dus ik snap uberhaubt al niet waarom mensen maar blijven schreeuwen over dat speerpunt veiligheid.
    pi_23349097
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar wordt extreem rechts gediscrimineerd? v.d. stoel zegt allen dat hij vindt dat dat een groter gevaar voor de samenleving is dan die ander extremistische groepen.

En totale veiligheid op straat is niets meer dan een utopie, de kans is groter dat je een ongeluk met je auto of fiets krijgt dan dat je overvallen wordt. De kans dat je bij terrorisme om komt is helemaal nihil, dus ik snap uberhaubt al niet waarom mensen maar blijven schreeuwen over dat speerpunt veiligheid.
    Allemaal leuk en wel dat je dood kan gaan.
    Maar ik heb het erover dat mijn auto radio veilig is. Dat diefstal, overvallen en ander overlast wordt aangepakt. Het is leuk om te zeggen dat je niet dood zal gaan bij een roofoverval. Maar ik wil het toch niet meemaken zelfs als ik het overleef.
      dinsdag 16 november 2004 @ 11:55:07 #20
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_23349119
    wel weer een beetje suf dat Wilders nu weer in hetzelfde hoekje geduwd wordt as Pim
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_23349143
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:55 schreef MikeyMo het volgende:
    wel weer een beetje suf dat Wilders nu weer in hetzelfde hoekje geduwd wordt as Pim
    Vind ik ook. Terwijl "Pimmetje" nog wel een beetje gematigd was, is Wilders gewoon een ordinaire, demagogische xenofoob.
      dinsdag 16 november 2004 @ 11:58:55 #22
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23349200
    Volgens mij mist er een woordje in de topictiltel, namelijk het woordje "in"
    pi_23349210
    max v d stoel , was als Minster van Buitenlandse zaken de onbekwaamste en wereldverbeteraarachtigste die we ooit hebben gehad.

Als er iemand zinbeeldig is voor het softe jaren 70 beleid, met al haar arrogante humantäre claims , dan wel v d Stoel

Een grotere Flapdrol hebben we nooit als Minister moeten tituleren.
    pi_23349236
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:53 schreef HarryP het volgende:

[..]

Allemaal leuk en wel dat je dood kan gaan.
    Maar ik heb het erover dat mijn auto radio veilig is. Dat diefstal, overvallen en ander overlast wordt aangepakt. Het is leuk om te zeggen dat je niet dood zal gaan bij een roofoverval. Maar ik wil het toch niet meemaken zelfs als ik het overleef.
    Nee maar een ongeluk wil je ook niet meemaken. Als je weet dat de kans op een ongeluk vele malen groter is als de kans dat je zelf betrokken wordt bij een geweldadige overval, dan kun je jezelf gaan afvragen of de prioriteiten zo nu en dan wel juist gesteld worden.

En dan de grote gewetensvraag wie heeft er wel eens een fiets bij een junk gekocht? Iedereen die hier voor veiligheid is en dit toch volmondig met ja zal beanwoorden moet toch ook maar eens de hand in eigen boezem steken en vragen waarom ze zelf meewerken aan het instand houden van het criminele circuit!

En over je autoradio, laten we dan maar eens verder gaan met het experiment van drugs voor probleem gevallen gratis te verstrekken, dat heeft al veel goede resultaten opgeleverd. Hoewel ik eigenlijk vind dat de verspreiding onder toeziend oog van de overheid moet plaastvinden, en ze er accijnzen over moeten heffen. Dan helpen ze meteen ook een stuk van de overige criminaliteit om zeep.
    pi_23349252
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 11:23 schreef Monus het volgende:

[..]

Trouwens we hebben de laatste tijd ook gezien waar extreem-rechts toe instaat is.
    Oh ja? Tot wat dan? Ik neem aan dat je nu niet praat over vermoedens maar je uitspraak kunt staven met bewijzen...

Ben het natuurlijk niet met v.d. Stoel eens. Wilders heeft wat mij betreft nog geen uitspraken gedaan die rechts-extremistisch te noemen zijn. Het is iemand die het debat opzoekt, niet iemand die de dialoog wil doodslaan.
    geen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')