bron: ADquote:Van der Stoel waarschuwt ook tegen ideeën Wilders
'Extreem rechts echt gevaar'
Door Jaap Jansen
Tegen extreem rechtse jongeren moet keihard worden opgetreden. Dit zegt minister van staat Max van der Stoel, één van de belangrijkste adviseurs van de koningin.
Dit soort jongeren zou achter de moskeebranden zitten; op ultrarechtse websites wordt opgeroepen tot geweld. ,,Er staat geen neofascistische staatsgreep voor de deur, maar ik zie wel dat extreem rechtse groepen de boel verzieken'', aldus Van der Stoel.
,,Brandende moskeeën laten spanningen op niet-tolerabele wijze oplopen. Dat brengt de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen wezenlijk in gevaar. Ik hoop van harte dat dit een hoge prioriteit krijgt in het regeringsbeleid.''
De AIVD schreef eerder dit jaar dat extreem rechts 'geen serieuze bedreiging voor de Nederlandse rechtsorde' vormt. Maar ook: ,,Extreem rechts kan echter nog immer, door het uitvoeren van radicale acties, de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen in Nederland verscherpen.''
Van der Stoel verwijst naar Macedonië, waar in 2001 de vlam in de pan sloeg. ,,Ik zeg niet dat wij in Nederland op de rand van een burgeroorlog staan, maar als we niks doen, worden de muren van wantrouwen steeds hoger.''
Van der Stoel roept de politieke partijen op zich scherp te keren tegen de radicale ideeën van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders. ,,Hij richt zich rechtstreeks tegen de islam. Het is gevaarlijk als zo'n vijandigheid richtsnoer wordt voor het regeringsbeleid.''
quote:quote 1 :
Hij richt zich rechtstreeks tegen de radicale tak van de islam. Het is gevaarlijk als zo'n vijandigheid richtsnoer een preventief wapen voor het regeringsbeleid.'' ter bescherming van onze samenleving.
quote:quote 2:
Van der Stoel roept de politieke partijen op zich scherp te keren tegen de radicale ideeën van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders. de islam.
Hij laat zich zeer beledigend uit over moslims in het algemeen:quote:Op dinsdag 16 november 2004 02:17 schreef Drugshond het volgende:
Die mening deel ik niet helemaal.
Even een uitspraak eruit lichten en aanvullen.
Hij richt zich rechtstreeks tegen de radicale tak van de islam.
Ik zou graag zien dat hij wat respectvoller te werk ging, dat zou gepaster zijn gezien zijn functie, om die reden ben ik het met vd Stoel eens.quote:"Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes en slachten ze hun schapen, daarbuiten gedragen ze zich als ieder ander."
Bron: NRC Handelsblad, 4 februari 2004.
http://forum.fok.nl/topic/627454quote:Op dinsdag 16 november 2004 03:45 schreef Furia het volgende:
Is Wilders die man met dat kapsel?
nu kan ik helemaal niet meer slapenquote:Op dinsdag 16 november 2004 03:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Help Wilders aan een nieuw kapsel 2
Trouwens we hebben de laatste tijd ook gezien waar extreem-rechts toe instaat is.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:47 schreef niet_links het volgende:
Ben blij dat er een wilders is die de stem van een groot aantal mensen waaronder mij verwoord. Zou hij er niet zijn zouden er meer stemmen gaan naar nog radicalere partijen. Trouwens we hebben gezien waar de Islam toe instaat is de laatste tijd.
waarom veroordeel je nu een goede Islamitische vriend van mij?quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:47 schreef niet_links het volgende:
Trouwens we hebben gezien waar de Islam toe instaat is de laatste tijd.
Dat zegt-ie niet.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:32 schreef Tikorev het volgende:
Fortuyn is vermoord door een links-extremist, Van Gogh door een moslimextremist en dan zou extreem-rechts het grote gevaar voor de samenleving zijn.
Maar dat word weer eens de grond in geramd door dit soort meningen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:37 schreef HarryP het volgende:
En waarom wordt extreemrechts nu weer gediscrimineerd. Dat er een paar dronken jongelui het nodig vinden om moskeeën in brand te steken wil niet zeggen dat Geert Wilders de lucifers vast heeft of dat alle rechtse mensen een kannetje benzine in de garage hebben staan.
Als ik aan rechts denk, denk ik voornamelijk aan meer politie op straat en meer geld naar veiligheid.
Waar wordt extreem rechts gediscrimineerd? v.d. stoel zegt allen dat hij vindt dat dat een groter gevaar voor de samenleving is dan die ander extremistische groepen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:37 schreef HarryP het volgende:
En waarom wordt extreemrechts nu weer gediscrimineerd. Dat er een paar dronken jongelui het nodig vinden om moskeeën in brand te steken wil niet zeggen dat Geert Wilders de lucifers vast heeft of dat alle rechtse mensen een kannetje benzine in de garage hebben staan.
Als ik aan rechts denk, denk ik voornamelijk aan meer politie op straat en meer geld naar veiligheid.
Allemaal leuk en wel dat je dood kan gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar wordt extreem rechts gediscrimineerd? v.d. stoel zegt allen dat hij vindt dat dat een groter gevaar voor de samenleving is dan die ander extremistische groepen.
En totale veiligheid op straat is niets meer dan een utopie, de kans is groter dat je een ongeluk met je auto of fiets krijgt dan dat je overvallen wordt. De kans dat je bij terrorisme om komt is helemaal nihil, dus ik snap uberhaubt al niet waarom mensen maar blijven schreeuwen over dat speerpunt veiligheid.
Vind ik ook. Terwijl "Pimmetje" nog wel een beetje gematigd was, is Wilders gewoon een ordinaire, demagogische xenofoob.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:55 schreef MikeyMo het volgende:
wel weer een beetje suf dat Wilders nu weer in hetzelfde hoekje geduwd wordt as Pim
Nee maar een ongeluk wil je ook niet meemaken. Als je weet dat de kans op een ongeluk vele malen groter is als de kans dat je zelf betrokken wordt bij een geweldadige overval, dan kun je jezelf gaan afvragen of de prioriteiten zo nu en dan wel juist gesteld worden.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:53 schreef HarryP het volgende:
[..]
Allemaal leuk en wel dat je dood kan gaan.
Maar ik heb het erover dat mijn auto radio veilig is. Dat diefstal, overvallen en ander overlast wordt aangepakt. Het is leuk om te zeggen dat je niet dood zal gaan bij een roofoverval. Maar ik wil het toch niet meemaken zelfs als ik het overleef.
Oh ja? Tot wat dan? Ik neem aan dat je nu niet praat over vermoedens maar je uitspraak kunt staven met bewijzen...quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:23 schreef Monus het volgende:
[..]
Trouwens we hebben de laatste tijd ook gezien waar extreem-rechts toe instaat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |