zat ook gek te kijkenquote:Op maandag 15 november 2004 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf het rare dingen vinden, ik weet niet, misschien vooroordeel.
Had ik ook, tot ik er een cadeau kreeg en ik hem niet kon ruilen... Bevalt nog steeds prima. Ik gebruik de normale tulband en cake vorm niet heel vaak. Welke echt super zijn, zijn de bladen met kleine vormpjes! Die krijg je er namelijk veel mooier uit en dat is bij prille kleine gebakjes wel zo handig!quote:Op maandag 15 november 2004 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf het rare dingen vinden, ik weet niet, misschien vooroordeel.
wat onzin is, cake hoor je langer te bakken bij lage temperatuur, door het verhogen van de temperatuur maak je de baktijd niet korter. De verhoging van de temperatuur heeft effect dat suikers carameliseren, botereiwitten eerder verbranden, etc etc.quote:Op dinsdag 16 november 2004 08:55 schreef coolbabe het volgende:
De vorm voor je hem gaat gebruiken afspoelen met koud water en niet direct op de bodem van de oven zetten maar een rekje gebruiken. De temp kan tot zo`n 220 graden en het verkort de baktijd met ongeveer 10%.
Dat is wat ik er van weet.
Ik noemde de eigenschappen van het prouct, ik heb het er nergens over gehad hoe je een cake moet bakken.quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat onzin is, cake hoor je langer te bakken bij lage temperatuur, door het verhogen van de temperatuur maak je de baktijd niet korter. De verhoging van de temperatuur heeft effect dat suikers carameliseren, botereiwitten eerder verbranden, etc etc.
quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:54 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik noemde de eigenschappen van het prouct, ik heb het er nergens over gehad hoe je een cake moet bakken.
Misschien vreemde opmerking, maar als je bijvoorbeeld een cake bakt zet je hem toch nooit onderin de oven?quote:Op dinsdag 16 november 2004 08:55 schreef coolbabe het volgende:
De vorm voor je hem gaat gebruiken afspoelen met koud water en niet direct op de bodem van de oven zetten maar een rekje gebruiken. De temp kan tot zo`n 220 graden en het verkort de baktijd met ongeveer 10%.
Dat is wat ik er van weet.
Dan blijf jij toch lekker die andere vormen gebruiken... Mijn moeder heeft ook zo'n flubberding en bij mijn weten is ze er erg tevreden overquote:Op dinsdag 16 november 2004 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat het spul de nodige nadelen heeft.
* Flubby van vorm, je kan het met beslag er in niet aan een rand met één hand oppakken, want dan flubt het om
* Mag het niet op de bodem zetten
* Mag het niet heet bakken
* Bij vergissing de grill ff aan en je vorm is naar de kloten
* Duur
* Niet veel bekend over levensduur
Ik zie geen andere unieke voordelen dan dat je klein baksels als uit een doordrukstrip er uit kan wippen. Heb met ingeboterde metalen vormen met wat paneermeel ook nooit problemen.
Ik denk dat het ook meer voor de 'leuk' is, voor mij tenminste wel als ik er een koop.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
* Flubby van vorm, je kan het met beslag er in niet aan een rand met één hand oppakken, want dan flubt het om
* Duur
Ik zie geen andere unieke voordelen dan dat je klein baksels als uit een doordrukstrip er uit kan wippen. Heb met ingeboterde metalen vormen met wat paneermeel ook nooit problemen.
Een goede vorm gebruiken, eventueel met teflon, de vorm goed invetten en bekleden met paneermeel. Cake op lage temperatuur langzaam bakken en niet te lang in de vorm laten zitten voor dat je hem er uit haalt.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:49 schreef Leep het volgende:
hmmm bij bakseltjes met veel vormpjes en friemeltjes blijft er bij mij altijd cake in de hoekjes van de vorm plakken
ok bedanktquote:Op dinsdag 16 november 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goede vorm gebruiken, eventueel met teflon, de vorm goed invetten en bekleden met paneermeel. Cake op lage temperatuur langzaam bakken en niet te lang in de vorm laten zitten voor dat je hem er uit haalt.
Sorry hoorquote:Op dinsdag 16 november 2004 14:06 schreef coolbabe het volgende:
Je kunt meer dingen in zo`n vorm bakken dan alleen een cake. Weet ik veel waar jullie normaal gesproken een cake zetten om te bakken. Voor mijn part zet je hem op het dak of in de haven. Ik zeg alleen maar dat je die VORM niet rechtstreeks op de bodem van de oven mag zetten.
Begrijpend lezen is best moeilijk schijnbaar
Als je goeie siliconen vormen koopt, dan:quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
* Duur
maakt niet uit het is drie minuten lopenquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:53 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij wel, Jelief. Mijn vriendin heeft hem voor me gehaald en voor zover ik weet hadden ze ook een ronde en een tulbandvorm. Helaas staat de folder niet meer online.
Oeh, lijkt me leuk ding als je kindertjes moet vermaken, kan je leuk versieren enzo.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Het voorlopige resultaat (nog heet, pas op!)
[afbeelding]
Morgen wordt ie versierd met snoepjes en glazuur en dan gaan we proeven. Dus morgen meerquote:Op dinsdag 23 november 2004 21:09 schreef shmoopy het volgende:
Foto's, altijd leuk.![]()
En? En? En?
Smaak, handig of niet, vertel.
Ja, maar hoe is hij uit de vorm gekomen?quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Morgen wordt ie versierd met snoepjes en glazuur en dan gaan we proeven. Dus morgen meer
Ja, je kunt zien waar er een beetje aan de vorm is blijven plakken. Maar dat is maar een heel dun laagje en lang niet overal.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:35 schreef Leep het volgende:
Maar er zijn gedeeltes 'glimmend'en gedeeltes als de binnekant van de cake?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |