abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2004 @ 19:31:28 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23335378
Ik heb een hele leuk siliconenberenbakvorm gescoord. Alleen zit er geen handleiding bij. Dus vraag ik me een paar dingen af:

- Moet je zo'n ding invetten?

- Tot welke temperatuur kun je hem gebruiken in de oven?

Wie heeft ervaring en kan me wat vertellen over de do's en don'ts?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 november 2004 @ 20:15:56 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23336666
Siliconebakvorm?

Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23337075
Ik zag ze ook ergens liggen, Rewimo, en ze leken me zo handig, dus ik lees effe mee.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 15 november 2004 @ 20:33:46 #4
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23337269
silicone matjes hoef je niet intevetten dus ik denk een cakevorm niet omdat ze al vrij flubberig zijn van zich zelf en dat je ze er zo kan uit drukken
  maandag 15 november 2004 @ 20:47:17 #5
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23337669
ik denk dat je t gewoon t zelfde moet doen als een normale bakvorm???
of niet natuurlijk
pi_23339959
Ik zag dit weekend in een van de vele folders dat inderdaad als voordeel van deze bakvormen wordt genoemd dat je ze niet hoeft in te vetten. Tevens zijn ze niet alleen geschikt voor bakken, maar ook voor invriezen. De Tupperware-variant is geschikt voor temperaturen tot 220 graden, dat zal dan voor de rest ook gelden, toch?
pi_23340097
Je hoeft ze niet in te vetten, is zoiets als tefal.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 15 november 2004 @ 22:40:53 #8
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23341156
M'n zus bakte er vrijdag een cakeje mee. Ze had de vormen bij de Aldi gekocht.

Ze keek een beetje beteuterd toen de cake toch bleek te plakken.

Ze had de vormen wèl ingevet dus misschien heeft ze zelf dat misbaksel veroorzaakt.
Boter koekt nou eenmaal aan.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_23341247
Heeft ze gewacht tot de cake koud was? Warme boter plakt niet.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 15 november 2004 @ 22:46:25 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23341338
Ik blijf het rare dingen vinden, ik weet niet, misschien vooroordeel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2004 @ 22:56:07 #11
13151 crew  Rewimo
pi_23341603
Het zijn ook rare dingen Maar voor 3 euro is het een poging waard

Bedankt voor alle reacties trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 november 2004 @ 23:02:53 #12
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23341822
3 euro??
ze zijn meestal 30
mooie aanbieding dan!!
of niet natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2004 @ 23:09:14 #13
13151 crew  Rewimo
pi_23342006
Wibra
  maandag 15 november 2004 @ 23:47:26 #14
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23343187
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
zat ook gek te kijken
maar die silcone matjes zijn van het zelfde matriaal trouwens die heb ik niet eens thuis toch een op de kop tikken
  maandag 15 november 2004 @ 23:48:58 #15
99899 turnpike
pi_23343251
Nou de cake heeft wel een uurtje of wat staan afkoelen....in de vorm.

Dus de volgende keer gelijk eruit wippen ?
pi_23343339
Ik zou wel even laten afkoelen, tot je je handen niet meer brandt. Maar niet tot het helemaal afgekoeld is. Doe ik trouwens net zo met metalen (geen tefal) bakvormen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 16 november 2004 @ 08:55:22 #17
30488 coolbabe
My little pwny
pi_23346446
De vorm voor je hem gaat gebruiken afspoelen met koud water en niet direct op de bodem van de oven zetten maar een rekje gebruiken. De temp kan tot zo`n 220 graden en het verkort de baktijd met ongeveer 10%.
Dat is wat ik er van weet.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2004 @ 09:00:24 #18
13151 crew  Rewimo
pi_23346479
Hee, dat de baktijd korter moet zijn wist ik niet... Dat is wel belangrijk om te weten natuurlijk.
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:40:12 #19
99899 turnpike
pi_23346961
*noteert tips voor zusje*

Geheel uit eigenbelang natuurlijk. CAKE !
pi_23347391
Ik ben er erg tevreden over... met cake, kruidkoek en broden niet nodig om in te vetten, die van mij kunnen gewoon in de afwasmachine, en inderdaad niet heter maken dan 220 graden.

Die van mij kwamen van de Aldi

[ Bericht 0% gewijzigd door wendy-tje op 16-11-2004 10:13:03 (typo) ]
pi_23348152
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Had ik ook, tot ik er een cadeau kreeg en ik hem niet kon ruilen... Bevalt nog steeds prima. Ik gebruik de normale tulband en cake vorm niet heel vaak. Welke echt super zijn, zijn de bladen met kleine vormpjes! Die krijg je er namelijk veel mooier uit en dat is bij prille kleine gebakjes wel zo handig!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_23348562
Inderdaad voor kleine vormpjes lijkt het me erg handig, voor grotere vormen zoals een tulband vind ik het zelf toch lastig dat je die voor het vullen al op een plaat of rek moet plaatsen omdat je ze anders niet meer op kan pakken. Ik gebruik voornamelijk nog metalen vormen, heb al veel verzameld
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:10:01 #23
45206 Pietverdriet
pi_23349416
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 08:55 schreef coolbabe het volgende:
De vorm voor je hem gaat gebruiken afspoelen met koud water en niet direct op de bodem van de oven zetten maar een rekje gebruiken. De temp kan tot zo`n 220 graden en het verkort de baktijd met ongeveer 10%.
wat onzin is, cake hoor je langer te bakken bij lage temperatuur, door het verhogen van de temperatuur maak je de baktijd niet korter. De verhoging van de temperatuur heeft effect dat suikers carameliseren, botereiwitten eerder verbranden, etc etc.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:54:42 #24
30488 coolbabe
My little pwny
pi_23350289
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wat onzin is, cake hoor je langer te bakken bij lage temperatuur, door het verhogen van de temperatuur maak je de baktijd niet korter. De verhoging van de temperatuur heeft effect dat suikers carameliseren, botereiwitten eerder verbranden, etc etc.
Ik noemde de eigenschappen van het prouct, ik heb het er nergens over gehad hoe je een cake moet bakken.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2004 @ 12:56:44 #25
13151 crew  Rewimo
pi_23350332
Ik heb het ook beslist niet zo opgevat, coolbabe
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:14:53 #26
45206 Pietverdriet
pi_23350714
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:54 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Ik noemde de eigenschappen van het prouct, ik heb het er nergens over gehad hoe je een cake moet bakken.
pi_23351103
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 08:55 schreef coolbabe het volgende:
Misschien vreemde opmerking, maar als je bijvoorbeeld een cake bakt zet je hem toch nooit onderin de oven?
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:06:39 #28
30488 coolbabe
My little pwny
pi_23351707
Je kunt meer dingen in zo`n vorm bakken dan alleen een cake. Weet ik veel waar jullie normaal gesproken een cake zetten om te bakken. Voor mijn part zet je hem op het dak of in de haven. Ik zeg alleen maar dat je die VORM niet rechtstreeks op de bodem van de oven mag zetten.
Begrijpend lezen is best moeilijk schijnbaar
pi_23351871
Nou nou nou, jongens toch.

Anyway, ik wacht nog even met aanschaffen tot ik wat meer ervaringsdeskundigen heb gehoord.
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:38:44 #30
45206 Pietverdriet
pi_23352488
Lijkt mij dat het spul de nodige nadelen heeft.
* Flubby van vorm, je kan het met beslag er in niet aan een rand met één hand oppakken, want dan flubt het om
* Mag het niet op de bodem zetten
* Mag het niet heet bakken
* Bij vergissing de grill ff aan en je vorm is naar de kloten
* Duur
* Niet veel bekend over levensduur

Ik zie geen andere unieke voordelen dan dat je klein baksels als uit een doordrukstrip er uit kan wippen. Heb met ingeboterde metalen vormen met wat paneermeel ook nooit problemen.
pi_23352554
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
* Flubby van vorm, je kan het met beslag er in niet aan een rand met één hand oppakken, want dan flubt het om
* Duur

Ik zie geen andere unieke voordelen dan dat je klein baksels als uit een doordrukstrip er uit kan wippen. Heb met ingeboterde metalen vormen met wat paneermeel ook nooit problemen.
Dan blijf jij toch lekker die andere vormen gebruiken... Mijn moeder heeft ook zo'n flubberding en bij mijn weten is ze er erg tevreden over
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_23352653
quote:
* Duur

Ik denk dat het ook meer voor de 'leuk' is, voor mij tenminste wel als ik er een koop.
Frisse kleurtjes, tis weer eens iets anders, dat idee.
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:49:41 #33
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23352742
hmmm bij bakseltjes met veel vormpjes en friemeltjes blijft er bij mij altijd cake in de hoekjes van de vorm plakken
of niet natuurlijk
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:54:58 #34
45206 Pietverdriet
pi_23352853
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:49 schreef Leep het volgende:
hmmm bij bakseltjes met veel vormpjes en friemeltjes blijft er bij mij altijd cake in de hoekjes van de vorm plakken
Een goede vorm gebruiken, eventueel met teflon, de vorm goed invetten en bekleden met paneermeel. Cake op lage temperatuur langzaam bakken en niet te lang in de vorm laten zitten voor dat je hem er uit haalt.
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:58:51 #35
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23352927
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goede vorm gebruiken, eventueel met teflon, de vorm goed invetten en bekleden met paneermeel. Cake op lage temperatuur langzaam bakken en niet te lang in de vorm laten zitten voor dat je hem er uit haalt.
ok bedankt
maar zo belangrijk is het niet, ik gebruik die vorm gewoon bij gebrek aan beter. En het zal mij eerlijk gezegt een worst wezen hoe een cake er uit ziet alsie maar lekker smaakt

Maar ik zei t vooral omdat ik me kan voorstellen dat mensen daarvoor een silliconen vorm gebruiken
of niet natuurlijk
pi_23354200
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:06 schreef coolbabe het volgende:
Je kunt meer dingen in zo`n vorm bakken dan alleen een cake. Weet ik veel waar jullie normaal gesproken een cake zetten om te bakken. Voor mijn part zet je hem op het dak of in de haven. Ik zeg alleen maar dat je die VORM niet rechtstreeks op de bodem van de oven mag zetten.
Begrijpend lezen is best moeilijk schijnbaar
Sorry hoor
Ik verbaasde me gewoon over de opmerking omdat ik nooit wat onderin de oven zet
Geen cake, maar ook niet iets anders
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2004 @ 16:36:41 #37
13151 crew  Rewimo
pi_23355252
Ik heb hem gekocht omdat ie in beer-vorm is, niet speciaal omdat het een siliconenvorm is. Lijkt me gewoon leuk om eens een beer te bakken met zoonlief
pi_23356912
quote:
* Duur

Als je goeie siliconen vormen koopt, dan:

*kan ie gewoon op de bodem staan
*mag je hem belachelijk heet gebruiken (de mijne gaan volgens mij tot boven de 300, meer hoef ik niet te weten)
*flubber valt erg mee, maar is inderdaad een verschil
*levensduur is prima, na een paar jaar nog niks dat lijkt op slijtage

Maar goed, het is maar wat je ok vindt. Ik zie ze steeds meer ook in professionele keukens komen, dat viel me laatst al op. Ik heb er een paar, maar niet speciaal omdat ik het briljant vind ofzo. Ze werken goed, ik vond een paar goeie vormen, zodoende....
Maar Piet, je mag niet zo oordelen als je er geen in gebruik hebt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_23362830
Ha ! mooi topic! Ik ben al tijden op zoek naar een alternatief voor mijn springvormen die ik eigenwijs als ik ben in de vaatwasser af wil wassen met als gevolg dat ze zijn gaan roesten. Wil dus wel zo'n siliconenvorm proberen. Ik zag ze bij de marskramer en kreeg van een andere klant te horen dat ze idd erg handig zijn, niet invetten en zo in de vaatwasser. Zij zei dat ze bij de blokker goedkoper waren maar daar heb ik ze niet gezien. Wibra dus, hebben ze ook gewoon ronde vormen Rewimo? Wat ik mij wel afvraag is of je een appeltaart ook een beetje heel uit zo'n vorm krijgt... Ik heb ze ook nog gezien bij de Action in alle soorten en maten zo ongeveer, misschien ga ik daar ook nog wel even kijken.
nou heel verhaal geworden, als ik er een heb en er in gebakken heb doe ik wel weer verslag ...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_23362990
@ Pietverdriet:
Op de Tupperwareparty kreeg ik de tip om de flubberige vorm op het rooster te zetten , voor je hem vult. Meestal moet je een cake toch in het midden van de oven bakken, vandaar het rooster.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2004 @ 21:53:11 #41
13151 crew  Rewimo
pi_23363047
Volgens mij wel, Jelief. Mijn vriendin heeft hem voor me gehaald en voor zover ik weet hadden ze ook een ronde en een tulbandvorm. Helaas staat de folder niet meer online.
pi_23363103
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:53 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij wel, Jelief. Mijn vriendin heeft hem voor me gehaald en voor zover ik weet hadden ze ook een ronde en een tulbandvorm. Helaas staat de folder niet meer online.
maakt niet uit het is drie minuten lopen ga morgen na het werk wel even kijken, dan is vriendje ook blij want dan ga ik vast vaker bakken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2004 @ 21:56:24 #43
13151 crew  Rewimo
pi_23363123
Ja, je woont er dichtbij, dat scheelt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2004 @ 16:22:54 #44
13151 crew  Rewimo
pi_23518690
Onze eerste poging staat nu in de oven

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2004 @ 17:19:49 #45
13151 crew  Rewimo
pi_23520243
Het voorlopige resultaat (nog heet, pas op! )

pi_23525843
Foto's, altijd leuk.

En? En? En?

Smaak, handig of niet, vertel.
pi_23525991
Hey, zo'n ding heb ik ook nog ergens.

En tevens een tvptje....he....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23526616
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Het voorlopige resultaat (nog heet, pas op! )

[afbeelding]
Oeh, lijkt me leuk ding als je kindertjes moet vermaken, kan je leuk versieren enzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2004 @ 21:58:21 #49
13151 crew  Rewimo
pi_23527368
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:09 schreef shmoopy het volgende:
Foto's, altijd leuk.

En? En? En?

Smaak, handig of niet, vertel.
Morgen wordt ie versierd met snoepjes en glazuur en dan gaan we proeven. Dus morgen meer
pi_23527394
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Morgen wordt ie versierd met snoepjes en glazuur en dan gaan we proeven. Dus morgen meer
Ja, maar hoe is hij uit de vorm gekomen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2004 @ 22:13:30 #51
13151 crew  Rewimo
pi_23527845
Nou eh, zo

Heel aardig, je stroopt de vorm er als het ware af. Ik had de vorm niet ingevet, alleen natgemaakt. Er kleeft wel iets aan, maar dat stelt nauwelijks iets voor.
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:15:36 #52
45206 Pietverdriet
pi_23527923
Beeeeeeurw
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:35:09 #53
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23528643
Maar er zijn gedeeltes 'glimmend'en gedeeltes als de binnekant van de cake?
of niet natuurlijk
pi_23528871
Dat ziet er goed uit!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Oblivion op 23-11-2004 22:45:19 (Verkeerde PI... :D) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 november 2004 @ 22:44:46 #55
13151 crew  Rewimo
pi_23528974
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:35 schreef Leep het volgende:
Maar er zijn gedeeltes 'glimmend'en gedeeltes als de binnekant van de cake?
Ja, je kunt zien waar er een beetje aan de vorm is blijven plakken. Maar dat is maar een heel dun laagje en lang niet overal.
pi_23529848
Liev!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2004 @ 15:13:58 #57
13151 crew  Rewimo
pi_23542144

woensdag 24 november 2004 @ 15:37:15 #58
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23542777

Dat ziet eruit als een echte Christan-Creatie

Mail me eens een stukkie beer
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2004 @ 15:57:38 #59
13151 crew  Rewimo
pi_23543333
Oortje hebben? De drumsticks zijn al op

woensdag 24 november 2004 @ 16:02:36 #60
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23543472
Met bananeschuimpie
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 24 november 2004 @ 16:03:29 #61
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23543499
hahaha het glazuur springt spontaan van m'n tanden
of niet natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2004 @ 16:05:14 #62
13151 crew  Rewimo
pi_23543541
Moet kunnen
pi_23544107
Wat een supertaart!

Knap ventje, hoor, ziet er heel mooi uit.
  woensdag 24 november 2004 @ 18:57:58 #64
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_23547754
Maandag bij de Lidl, staat nog wat info bij ook:

http://www.lidl.nl/nl/ind(...)0041129.p.Bakvormen_

The dose makes the poison.
pi_23552229
Ik heb een 12 holletjes vorm, voor muffins, maar eigenlijk vind ik ze wel een beetje aan de kleine kant. Muffins zijn naar mijn idee toch groter...

En het recept wat ik had was niet goed, dus ik vond ze niet heel erg lekker. Dit weerstaat me een beetje om weer te gaan bakken. Eigenlijk moet ik gewoon even een ander recept uit proberen.

Ik vind je beer wel echt beer, en niet een brok cake met een figuur wat eventueel wel een beer zou kunnen zijn...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2004 @ 21:48:59 #66
13151 crew  Rewimo
pi_23552283
Nee, dat klopt, hij komt erg geslaagd uit de vorm Je ziet zelfs nageltjes aan zijn pootjes
pi_23575850
ik heb twee vormen gescoord bij de action, bij de wibra hadden ze ze niet meer.. action heeft ook die beer trouwens. Ik heb nu een ronde taartvorm en een muffinvorm. Dus ik meteen 's avonds muffins bakken, had toch een mix in huis. Dat ging best aardig, al heb ik wel de oven (hete lucht oven/magnetron) moeten verbouwen omdat de vorm te groot was, dus plateau eruit en draaiding er uit, rekje met vorm er in. met als resultaat dat de muffins aan de achterkant mooi goudbruin waren en die aan de voorkant wat lichter , er bleef wel wat aan de vorm zitten maar dat kan dus wel komen omdat ze niet helemaal optimaal gebakken waren. Heb nu een rij van de vorm afgeknipt, van het weekend wellicht nog een poging maar dan met cake. wordt vervolgd...
mooie beer trouwens Rewimo en Christan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')