abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23329961
Als baby (ik wist niet beter!) ben ik gedoopt naar het katholieke geloof. Sinds ik 6 jaar ben heb ik geen kerk meer bezocht behalve bezoeken waar je moeilijk onderuit kunt (begrafenissen e.d.) en ik geloof niet in god.

De laatste tijd krijg ik steeds meer een afkeer van de kerk, godsdienst en religie, helemaal na zo'n uitspraak van Donner weer, ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Nu wil ik graag mezelf officieel uitschrijven uit de katholieke kerk, want omdat ik gedoopt ben neem ik aan dat ik ergens geregistreerd sta. Weet iemand hoe je dat doet?
  maandag 15 november 2004 @ 15:49:46 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23330078
ja.

briefje naar de paus.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23330137
Gewoon: t.a.v. Paus Johannes Paulus II, Vaticaanstad, Italie?
pi_23330147
>>>WFL
pi_23330181
Ja, of moslim worden ... je snor laten staan is voldoende.
pi_23330183
Als je niet gelooft, dan doe je er toch geen moeite voor.
pi_23330203
Satanist worden
pi_23330217
Ja, maar mijn anti-gevoelens zijn zo sterk dat ik er wel moeite voor wil doen...
  maandag 15 november 2004 @ 15:56:17 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_23330245
jezelf uitschrijven moet wel kunnen.
alleen moet je daarvoor wel bij iemand van die kerk daarvoor zijn...
Ontdopen is denk ik niet mogenlijk
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_23330259
Je ouders een rotschop geven dat ze je geforceerd hebben in een geloof. Bleh. Ben zelf overigens ook gedoopt, maar zie weinig moeite om dat beetje water dat men ooit over mijn hoofd heeft gegooit terug te gaan kotsen in de bak waar 't uit kwam.
  maandag 15 november 2004 @ 15:59:08 #11
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_23330301
Jij bent waarschijnlijk niet gevormd (=katholiek dingetje).
Dat is een bevestiging van het geloof in God.

Geloof dat je dat doet na je eerste communie als je zo'n jaar of 12 bent.
Dus als je dat niet hebt gedaan, ben je niet katholiek en hoor je dus nergens bij.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 15 november 2004 @ 16:00:20 #12
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330325
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:44 schreef bloodymary het volgende:
Als baby (ik wist niet beter!) ben ik gedoopt naar het katholieke geloof. Sinds ik 6 jaar ben heb ik geen kerk meer bezocht behalve bezoeken waar je moeilijk onderuit kunt (begrafenissen e.d.) en ik geloof niet in god.

De laatste tijd krijg ik steeds meer een afkeer van de kerk, godsdienst en religie, helemaal na zo'n uitspraak van Donner weer, ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Nu wil ik graag mezelf officieel uitschrijven uit de katholieke kerk, want omdat ik gedoopt ben neem ik aan dat ik ergens geregistreerd sta. Weet iemand hoe je dat doet?
Als je niet uitgeschreven bent bij de plaatselijk kerk waar je gedoopt bent sta je nog gewoon ingeschreven. Het is geen lidmaatschap dat na achterstallige betaling opgeheven wordt

En het ongedaan maken van je doping... heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, wel interessante vraag. Es kijken wat onze Grote Vriend Google daar van vindt......
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  maandag 15 november 2004 @ 16:00:53 #13
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23330340
[serieus]
Dopen is niet meer dan een symbolische handeling. Zeg gewoon (desnoods een paar keer) tegen jezelf 'ik maak me los van mijn doop' ofzo, net zo symbolisch en daarom net zo geldig.

Wat betreft die inschrijving: ga naar de voorganger van de kerk waar je het laatst ingeschreven bent en leg hem voor dat je je inschrijving wilt beeindigen. Accepteer geen bekeerpoginen, ga desnoods gewoon weer weg als het niet lukt. In dat geval heb jíj je van je oprechte kant getoond!

Belangrijk is dat je zélf de doop-gedachte loslaat, want jíj voelt je er niet prettig bij. Wat de rest van de wereld er van denkt is niet belangrijk!
[/serieus]
pi_23330341
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:56 schreef veer0318 het volgende:
Je ouders een rotschop geven dat ze je geforceerd hebben in een geloof. Bleh. Ben zelf overigens ook gedoopt, maar zie weinig moeite om dat beetje water dat men ooit over mijn hoofd heeft gegooit terug te gaan kotsen in de bak waar 't uit kwam.
pi_23330361
Je kan je laten uitschrijven bij het gemeentehuis. Dan sta je niet meer geregistreerd als katholiek oid...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_23330365
Ik ben nog wel gevormd (omdat iedereen in de klas dat deed.....).
pi_23330381
Ik heb mezelf ook uitgeschreven, gewoon een briefje sturen naar je kerkgemeenschap, dan krijg je een brief terug die je moet ondertekenen. De plaatselijke dominee kwam daarna nog bij mijn deur om alsnog een gesprek te houden waarom ik me uitschreef, wat opzich wel een grappig gesprek was (door de intercom)
pi_23330407
Een doodzonde plegen wil ook wel eens helpen, maarja zelfmoord is zo definitief.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  maandag 15 november 2004 @ 16:04:24 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_23330408
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:02 schreef The_Shining het volgende:
(door de intercom)
laf...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_23330416
Moet je dat dan doen in de parochie waar je nu woont, of waar je destijds gedoopt, gecommunieerd en gevormd bent (is namelijk verschillend)?
  maandag 15 november 2004 @ 16:06:01 #21
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330440
Ik bedenk me net, als je je wil laten 'ontdopen' geef je het dopen waarde, en erken je min of meer de heilige handeling.

Iemand die er niet in gelooft doet het niks. Het is net zoals wanneer iemand zegt dat hij of zij satanist is omdat God niet bestaat. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
  maandag 15 november 2004 @ 16:08:31 #22
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23330491
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef bloodymary het volgende:
Moet je dat dan doen in de parochie waar je nu woont, of waar je destijds gedoopt, gecommunieerd en gevormd bent (is namelijk verschillend)?
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.
pi_23330603
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:06 schreef Spideyman het volgende:
Ik bedenk me net, als je je wil laten 'ontdopen' geef je het dopen waarde, en erken je min of meer de heilige handeling.

Iemand die er niet in gelooft doet het niks. Het is net zoals wanneer iemand zegt dat hij of zij satanist is omdat God niet bestaat. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Dat is gelul, want die behandeling is gebeurd in de kerk en omdat deze daar waarde aan hecht, heeft dat waarde (maar niet voor mij!). Als ik een moslim zou zijn en besneden zou zijn zou ik dat ook niet kunnen ontkennen als ik geen moslim meer zou willen zijn.
pi_23330765
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:08 schreef Spideyman het volgende:
Ligt eraan of je ouders je ingeschreven hebben bij een nieuwe parochie.
Als het goed is worden die gegevens automatisch doorgegeven.
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:04 schreef DoctorB het volgende:
laf...

Met de meeste gelovigen is voor mij de juiste actie vooral niet in discussie gaan, dat loopt toch nergens op uit. En waarom is het volgens jou moedig om met een gelovige in discussie te gaan als jouw geloof simpelweg anders is? Ik vond het wel aardig van die man dat hij "mijn ziel wilde redden" maar ik had er even geen zin in en had ook niet om zijn geloofsuitleg gevraagd. Was hij wat minder fanatiek geweest en van te voren laten weten dat hij zou langskomen had ik hem misschien wel op de koffie uitgenodigd maar ik ben net zo overtuigd van mijn gelijk als hij van de zijne.
pi_23330962
Vind je je eigen levensbeschouwing geen discussie waard dan? Ik zou een discussie wel aangegaan zijn. Vind ik sowieso leuk . Ik vind het ook van weinig respect getuigen om zo iemand niet gewoon te woord te staan.
pi_23331197
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:28 schreef Xaobotnik het volgende:
Vind je je eigen levensbeschouwing geen discussie waard dan?
Nee, mijn levensbeschouwing is wat ik beleef en iemand anders beleeft het weer anders. Filosoferen vind ik wel leuk maar niet tegenover een Christen dogma.
quote:
Ik zou een discussie wel aangegaan zijn. Vind ik sowieso leuk . Ik vind het ook van weinig respect getuigen om zo iemand niet gewoon te woord te staan.
Tja, ik vond het ook wel lullig om hem daar zo te laten staan maar dat is het risico als je zomaar voor iemands deur staat. Ik vond hem te opdringerig eigenlijk en had mijn besluit al gemaakt, waarom dan alsnog proberen over te halen?
  maandag 15 november 2004 @ 17:08:42 #27
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23332007
Volgens mij is verhuizen uit de parochie al voldoende. Want sinds de privacy wetgeving mogen gemeenten geen gegevens meer door sturen aan bijvoorbeeld de kerk.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23332670
Mijn man en ik krijgen beiden op onze verjaardag (ze weten dus onze geboortedatum) een acceptgiro op naam met het verzoek om een bijdrage. Deze gaat uiteraard linea recta in de shredder. We zijn hier komen wonen in 1994, dus ze hebben onze gegevens ergens vandaan gekregen en zeker niet van ons!

De reacties met je hoeft niks te doen en zo zijn wel juist, maar ik wil graag wel iets doen om een statement te maken en omdat ik helemaal niks met die @#%$@kerk te maken wil hebben!
pi_23332840
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:34 schreef bloodymary het volgende:
Mijn man en ik krijgen beiden op onze verjaardag (ze weten dus onze geboortedatum) een acceptgiro op naam met het verzoek om een bijdrage. Deze gaat uiteraard linea recta in de shredder. We zijn hier komen wonen in 1994, dus ze hebben onze gegevens ergens vandaan gekregen en zeker niet van ons!
Grote sticker met de tekst "OVERLEDEN - Retour afzender" over de adressering heenplakken. Ofwel je wordt nooit meer lastiggevallen met die brieven, ofwel je komt er zeer snel achter van wie ze je adres hebben gekregen.
  maandag 15 november 2004 @ 17:53:39 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23333102
Gewoon niet zo zwaar tillen aan die doop, dan valt de consequentie mee
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23333787
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:08 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens mij is verhuizen uit de parochie al voldoende. Want sinds de privacy wetgeving mogen gemeenten geen gegevens meer door sturen aan bijvoorbeeld de kerk.
Dat doen ze dus wel. De laatste keer dat ik verhuisd was kreeg ik een brief van de kerk op de mat. Ik heb die dus maar meteen teruggestuurd met het vriendelijke doch dringende verzoek me uit te schrijven.
  maandag 15 november 2004 @ 21:18:00 #32
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23338564
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:34 schreef bloodymary het volgende:

De reacties met je hoeft niks te doen en zo zijn wel juist, maar ik wil graag wel iets doen om een statement te maken en omdat ik helemaal niks met die @#%$@kerk te maken wil hebben!
Die acceptgiro moet een afzender hebben, lijkt me. Dit is dan waarschijnlijk ook het adres waar je kan opzeggen...

Ik heb overigens járen lang een acceptgiro gehad bestemd voor iemand die op nummer 243 van de straat woonde terwijl ik op 234 woonde. Eerste jaar nog bij de juiste bezorgd, tweede jaar retour gezonden, volgende jaren bij het oud-papier...
pi_23346155
Snap niet waar je je druk over maakt TS, het is een symbool en anders dan dat heeft het absoluut NUL waarde. Als nu iedereen zou vergeten dat jij ooit gedoopt bent, dan ben je nooit van je leven gedoopt. Zo simpel is het.
pi_23346425
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 08:20 schreef Alcyone het volgende:
Snap niet waar je je druk over maakt TS, het is een symbool en anders dan dat heeft het absoluut NUL waarde. Als nu iedereen zou vergeten dat jij ooit gedoopt bent, dan ben je nooit van je leven gedoopt. Zo simpel is het.
Het is vaak wel zo dat geloofsgemeenschappen erg hardnekkig zijn in hun bevindingen, en het vaak nodig is om op een zeer expliciete wijze afstand hiervan te nemen voordat zij dit zullen erkennen.

Ik kan me er op zich best iets bij voorstellen, ik heb ook een hekel aan instanties die blijven spammen met hun troep ondanks verzoeken dat te staken.
pi_23346673
Dat is echt zo'n instelling van de huidige tijd: ik snap niet waar je je druk om maakt. Ik maak me trouwens helemaal niet druk, ik stel gewoon een vraag, maar blijkbaar is dat voor jou al te veel moeite.

Ik wil gewoon niet bij dat clubje horen. En als ik daar nog ergens als lid geregistreerd sta, dan baal ik daar van.
Zeggen ze van de katholieke kerk heeft zoveel leden en dan zit ik daar ook bij, dat wil ik niet.
pi_23346715
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 09:16 schreef bloodymary het volgende:
Dat is echt zo'n instelling van de huidige tijd: ik snap niet waar je je druk om maakt. Ik maak me trouwens helemaal niet druk, ik stel gewoon een vraag, maar blijkbaar is dat voor jou al te veel moeite.

Ik wil gewoon niet bij dat clubje horen. En als ik daar nog ergens als lid geregistreerd sta, dan baal ik daar van.
Zeggen ze van de katholieke kerk heeft zoveel leden en dan zit ik daar ook bij, dat wil ik niet.
En je hebt niet te moeite genomen om de rest van mijn antwoord te lezen. Vraag je liever af hoe je van die registratie af komt, want als jij gelooft dat je puur door een ritueel bij een club hoort, is dat jouw probleem.
pi_23346783
Ik heb wel je hele antwoord gelezen, maar als jij het hele topic had gelezen had je kunnen concluderen dat het mij helemaal niet om het ritiueel gaat, maar om de inschrijving.

Wat dat betreft heb ik misschien de topictitel niet goed gekozen, ik vergeet wel eens dat hier veel lezers zijn die je alles letterlijk moet voorkauwen.
pi_23346889
TT aangepast.
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:33:10 #39
17928 averty
Retroactief ziener
pi_23347693
Volgens mij registreert je gemeente dat. Ik zou daar eens informeren.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_23347712
quote:
Het is toch ook zo dat religieuze organisaties in aanmerking komen voor subsidies, afhankelijk van het aantal leden? Kan me ook vorstellen dat je als niet-gelovige liever hebt dat "jouw" geld ergens anders aan wordt besteed.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_23347773
quote:
Niet waar.
Je staat in het gemeentehuis wel degelijk ingeschreven als gelovende, en wordt lastiggevallen met post van de plaatstelijke kerk, en ook met verzoeken om geld te geven als je jarig bent. Ik wil mezelf dan ook dolgraag uit laten schrijven. Maar aan de ene kant vind ik dat mijn ouders dat moeten doen want ik heb nooit gevraagd om gedoopt te worden en ingeschreven te worden.
  dinsdag 16 november 2004 @ 11:52:25 #42
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23349070
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 10:38 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Maar aan de ene kant vind ik dat mijn ouders dat moeten doen want ik heb nooit gevraagd om gedoopt te worden en ingeschreven te worden.
Sue them!

Vreemde manier van redeneren. Moeten ze ook jouw belasting betalen? Je hebt ook nooit om belasting betalen gevraagd.
pi_23349088
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:52 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Sue them!

Vreemde manier van redeneren. Moeten ze ook jouw belasting betalen? Je hebt ook nooit om belasting betalen gevraagd.
Slaat dat nou op? Belasting betalen moet iedereen en dat hebben mijn ouders niet ingevoerd.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:01:17 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_23349247
TS, ik zit met precies hetzelfde, alleen ik benader het iets anders. Ik ben gedoopt, maar ga al sinds een jaar of 3 niet meer naar de kerk (sinds m'n 17e). Ik geloof echter nog wel, alleen weiger ik mij aan te sluiten bij een bestaande geloofsgenootschap. Wat je om je heen ziet, is wat mensen ervan maken. Wat God ervan maakt, is weer een andere zaak. Diep in mijn hart ben ik ervan overtuigd dat de christenen God helemaal niet goed begrijpen (en ook het geloof niet werkelijk praktizeren, of het praktizeren uit angst voor de hel) en dat de essentie van God iets heel anders is. Want wat er nu uit het geloof naar voren komt, is niet liefde en verdraagzaamheid, maar angst en haat. Ik heb me dus afgekeerd van enige geloofsgemeenschap, ik bid ook niet tot een God, lees ook niet in de Bijbel, maar God bestaat voor mij wel en ik ben ervan overtuigd dat ik bescherming draag door het GEBOORTEMERK op mijn schedel! Ik denk dus niet dat je het al te symbolisch moet zien. Ik geloof zeker wel dat het je bescherming biedt. Ook al dwaal je zoveel van God af, door de doop kun je nooit helemaal van hem los komen. En daar heeft de één of andere kerk geen flikker mee te maken. Dit is tussen jou en God!
Niet meer actief op Fok!
pi_23350649
Nou dan wil ik me toch laten ontdopen.

Kan de topictitel weer gewijzigd worden???
pi_23350758
TT nog maar een keer aangepast, hopelijk zo goed voor een tijdje.
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:28:48 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23351005
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:56:42 #48
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23351505
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:11 schreef bloodymary het volgende:
Nou dan wil ik me toch laten ontdopen.
Dat kan in de kerk van Satan. http://www.kerkvansatan.nl/

Zoek ook eens op Google naar "unbaptise".

Maar dan geef je eigenlijk toe aan het idee dat Satan bestaat, en dus God ook.
pi_23351661
Das niet "ontdopen" maar "omdopen" dan (naar een andere religie). Volgens mij het enige wat in de buurt komt van wat TS wil is laten uitschrijven.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:07:56 #50
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_23351732
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:04 schreef Frezer het volgende:
Das niet "ontdopen" maar "omdopen" dan (naar een andere religie). Volgens mij het enige wat in de buurt komt van wat TS wil is laten uitschrijven.
je hebt gelijk.
pi_23353647
Omdopen dan, maar tot wat? Er is geen religie die ik iets vind, en ik geloof ook nergens in. Ik geloof zelfs niet dat er "iets" is.

Zal ik dan zelf maar een religie beginnen? Moet ik nog iets moois vinden om te gaan adoreren.

Nee, zonder flauwekul, ik denk dat ik wel iets wijzer ben geworden. Ik ga me in ieder geval uitschrijven bij de parochie waar ik gedoopt ben en waar ik nu woon en dan ook nog naar de gemeente schrijven dat ze geen godsdienst bij mij in gaan vullen.

Wat een gedoe zeg, en dat alleen omdat ik geen eigen mening had toen ik een maand oud was......
  dinsdag 16 november 2004 @ 21:09:12 #53
60090 Akkersloot
pi_23361825
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
goede keus overigens.
Vreemd. Je bent als moslim zelf gelovig (althans je doe je voor als of). Waarom vind je het een goede keus om het rk. geloof de rug toe te keren c.q. je officieel uit te laten schrijven ?

Hoe moet je je trouwens als moslim officieel uit laten schrijven ? Moet je je dan bij Allah melden of zo.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_23368301
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:30 schreef bloodymary het volgende:
Omdopen dan, maar tot wat? Er is geen religie die ik iets vind, en ik geloof ook nergens in. Ik geloof zelfs niet dat er "iets" is.

Zal ik dan zelf maar een religie beginnen? Moet ik nog iets moois vinden om te gaan adoreren.

Nee, zonder flauwekul, ik denk dat ik wel iets wijzer ben geworden. Ik ga me in ieder geval uitschrijven bij de parochie waar ik gedoopt ben en waar ik nu woon en dan ook nog naar de gemeente schrijven dat ze geen godsdienst bij mij in gaan vullen.

Wat een gedoe zeg, en dat alleen omdat ik geen eigen mening had toen ik een maand oud was......
mijn mening is: stel je gewoon 's niet zo aan...

al die mensen die zonodig een "statement" moeten maken... pfff
pi_23368921
Voor alle mensen die niet meer gelovig willen zijn.... schrijf een brief met het verzoek om je uit te schrijven bij de gemeente/parochie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23368946
Vraag ik me af ja... als je ouders moslim zijn en hun kind wil dat niet......... hoe moet het kind dat regelen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 17 november 2004 @ 03:47:00 #57
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23369908
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Vreemd. Je bent als moslim zelf gelovig (althans je doe je voor als of). Waarom vind je het een goede keus om het rk. geloof de rug toe te keren c.q. je officieel uit te laten schrijven ?

Hoe moet je je trouwens als moslim officieel uit laten schrijven ? Moet je je dan bij Allah melden of zo.
Ach (quote) "de vijand van mijn vijand is mijn vriend", vandaar.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 17 november 2004 @ 06:01:26 #58
60090 Akkersloot
pi_23370070
quote:
Op woensdag 17 november 2004 03:47 schreef gr8w8 het volgende:
Ach (quote) "de vijand van mijn vijand is mijn vriend", vandaar.
Euh. Volgens de Knor'an heeft Allah het toch ook goep op met christenen en joden ("mensen van het boek").
pi_23370077
je kunt je doopnaam laten verwijderen uit je namen.

Ann Marie Josefina > Ann Marie

misschien dat dat je wat zegt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 17 november 2004 @ 06:14:07 #60
60090 Akkersloot
pi_23370080
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:30 schreef bloodymary het volgende:
Ik ga me in ieder geval uitschrijven bij de parochie waar ik gedoopt ben en waar ik nu woon en dan ook nog naar de gemeente schrijven dat ze geen godsdienst bij mij in gaan vullen.
De gemeente houdt echt niet bij wie wel of niet kerkelijk is. Scheiding tussen kerk en staat !

De gemeente mag geen adressen geven dus als je bent verhuist ben je automatisch uitgeschreven. Door dan nog moeilijk te gaan doen erken je in feite dat niet. En als je zo anti rk kerk bent bewijs je die kerk er juist een dienst mee door die feitelijke uitschrijving niet te erkennen.

Als ik ergens donateur van was en ik geef het volgende jaar niets meer dan ben ik toch ook geen donateur meer? Moet ik me daar dan ook als donateur laten uitschrijven ?
pi_23370093
Ik stuurde gewoon een email naar de kerk.
Toen kreeg ik een brief terug, dat ze dan en dan voor me zouden bidden.
En het na een bepaalde datum definitief zou zijn als ik niet op mijn goddeloze idee terugkwam.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_23370154
hmmhmm kweet niet hoe het bij de katholieke kerk precies gaat, maar lijkt me dat je even bij iemand van de kerkeraad moet zijn voor een uitschrijving.

das iig wel zo bij de hervormde kerk

was nog relletje, dochter van dominee in klein dorp schrijft zich uit bij kerk....
pi_23377746
quote:
Op woensdag 17 november 2004 06:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De gemeente houdt echt niet bij wie wel of niet kerkelijk is. Scheiding tussen kerk en staat !

De gemeente mag geen adressen geven dus als je bent verhuist ben je automatisch uitgeschreven. Door dan nog moeilijk te gaan doen erken je in feite dat niet. En als je zo anti rk kerk bent bewijs je die kerk er juist een dienst mee door die feitelijke uitschrijving niet te erkennen.

Als ik ergens donateur van was en ik geef het volgende jaar niets meer dan ben ik toch ook geen donateur meer? Moet ik me daar dan ook als donateur laten uitschrijven ?
Dat is dus een misverstand, want toen ik verhuisd ben naar een gemeente 40 kilometer van mijn geboorteplaats kreeg ik van de kerk in de nieuwe gemeente acceptgiro's geadresseerd met de juiste voorletters en met mijn geboortedatum. Als ik die gegevens niet heb doorgegeven wie dan wel? ................... de Gemeente!
pi_23378051
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:52 schreef bloodymary het volgende:
Dat is dus een misverstand, want toen ik verhuisd ben naar een gemeente 40 kilometer van mijn geboorteplaats kreeg ik van de kerk in de nieuwe gemeente acceptgiro's geadresseerd met de juiste voorletters en met mijn geboortedatum. Als ik die gegevens niet heb doorgegeven wie dan wel? ................... de Gemeente!
Dat had ik ook, de eerste paar maanden stond ik niet ingeschreven, pas kort na inschrijving ontving ik de giro's. Dat was eigenlijk de belangrijkste reden om me uit te schrijven, ik hoef geen statement te maken ofzo maar het scheelt weer een beetje boom
pi_23399319
Hmmm, bloodymary, bedankt voor dit topic. Ik zal binnenkort ook eens moeite gaan doen om het RK bij mijn naam bij alle instanties geschrapt te krijgen. Kerken krijgen ongetwijfeld subsidies op basis van "ledenaantal". Ik wil geen lid zijn van een club die er een sport van maakt om hun leden zo veel mogelijk angst aan te jagen en ze dom te houden.

Misschien kan er een groot centraal meldt je af bij de kerk topic komen met daarin adressen en telefoonnummers en stappenplan per parochie waarin mensen die zich succesvol hebben 'afgemeld' bij 'hun' kerk de contactgegevens kunnen posten? Iets als dit kan namelijk het beste zo makkelijk mogelijk gemaakt worden!
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_23399333
De gemeente geeft wel adressen door aan instanties, ook aan de kerk. Dit kan je pas verhinderen als je bij de gemeente een geheimhouding aanvraagd (simpel formuliertje, zo gedaan). Ook staat je geloofsovertuiging bij de gemeente in de computer.
Ik snap de TS wel, als ze het hebben over hoeveel christenen in het land wonen is dat gebaseerd op die informatie. Ik zou daar ook geen deel van uit willen maken, dat beeld is heel erg vervormd omdat mensen zich niet uit laten schrijven. Dus geloven christelijke politieke partijen nog altijd dat ze veel meer recht van bestaan hebben dan ze eigenlijk hebben.. om maar wat te noemen.
pi_23400229
Je zal met het Dopen maar een probleem hebben .!!!!!!

Heb je de eerste heilige communie geaccepteerd
heb je je aanname geaccepteerd

nee? Wat lul ja dan ?
Je bent niet eens katholiek . Dopen alleen is te weinig
pi_23401752
Het zou dit topic goed doen als mensen wat inhoudelijker zouden replyen. Ook als je alleen gedoopt bent, dan sta je geregistreerd bij een kerkgemeenschap. Dit topic gaat er simpelweg over wat je zou moeten doen als je niet geregistreerd meer wilt staan. Al het andere is off-topic.
  donderdag 18 november 2004 @ 14:41:24 #69
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23401818
Geloof dat je bij Humanisten zoiets als ontdopen kan doen, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 18 november 2004 @ 14:43:25 #70
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23401848
Dan stuur je een briefje. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken.
quote:
Beste kerkgenootschap,

Hierbij wil ik mij uit laten schrijven uit de kerk.

Hoogachtend,
bloodymary
Moeilijk zeg.....
  donderdag 18 november 2004 @ 14:46:25 #71
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23401930
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:53 schreef korenwolf het volgende:
Ja, of moslim worden ... je snor laten staan is voldoende.
.......en een stuk van je pik afhakken
Klaar?
Ik niet!
pi_23402483
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:02 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben nog wel gevormd (omdat iedereen in de klas dat deed.....).
goede reden

maar dan heb je dus ook je communie gedaan?
pi_23402544
ik heb ook communie en schijnheilig vormsel ondergaan. Ook die 'sacramenten' worden je min of meer opgelegd op een leeftijd dat van een eigen keuze niet echt sprake is. (bij vormsel was ik 10 jaar oud... peer pressure doorbreken is er dan nog niet echt bij...)
  donderdag 18 november 2004 @ 18:06:38 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23406631
Houdt de Katholieke kerk een centrale registratie van leden bij dan? Volgens mij sta je alleen maar in het Doopboek van de kerk waar je gedoopt bent, en daar kom je nooit meer uit, tenzij je het boek jat en verbandt.

Als je de Eerste Heilige Communie hebt gedaan, en het Heilig Vormsel, dan sta je tevens met naam en achternaam in die boeken, en daar kom je volgens mij niet meer uit. Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt trouwens....

De grootste weggever dat je Katholiek bent zijn je Doopnamen. De meeste Katholieken hebben twee doopnamen (vaak vernoemd naar familieleden uit zowel de moeders als de vaders kant). Mensen die niet gedoopt zijn hebben deze namen niet. Veel ouders weten bij de geboorte al wat de doopnamen zullen zijn en deze worden dus ook als zo in de Burgerlijke Stand opgenomen. Bij mij is dat ook gebeurd, en sta dus in de Burgerlijke Stand bekend als Maarten <Doopnaam1> <Doopnaam2> <Achternaam>.

Er vanuitgaande dat je jezelf niet weg kunt gummen uit het Doopregister, en een kerk in de hens steken de laatste tijd ook niet populair is zul je je wellicht tot de Burgerlijke Stand moeten wenden en een naamsverandering aanvragen, waar je alleen je voornaam en je achternaam gebruikt, en je doopnamen officieel verwijderd. Volgens mij is dit mogelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 november 2004 @ 19:06:00 #75
60090 Akkersloot
pi_23407570
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:44 schreef Elin het volgende:
Ook staat je geloofsovertuiging bij de gemeente in de computer.
je kerkelijke gezinte neem ik aan.
quote:
als ze het hebben over hoeveel christenen in het land wonen is dat gebaseerd op die informatie
laatst werd het in een enquete gewoon gevraagd. En dan alleen voor personen van 18 jaar en ouder.
pi_23409882
Nee Martena, er is een verschil tussen in die boeken staan en geregistreerd staan als lid van een kerk bij de gemeente.
Ik geloof niet zozeer dat een doop ongedaan gemaakt kan worden. Maar bij de doop wordt je aangenomen als lid van een kerk. Door een briefje kan je wel vragen om uitgeschreven te worden als lid van een kerk. Daarvoor hoef je echt je doopnamen niet te verwijderen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23409912
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

je kerkelijke gezinte neem ik aan.
[..]

laatst werd het in een enquete gewoon gevraagd. En dan alleen voor personen van 18 jaar en ouder.
Geloofsovertuiging, kerkelijk gezindte.. voor mij een pot nat.

Zou kunnen in een enquete, maar ik weet ook dat ze bij de gemeente die cijfers ook hebben, en lijkt me niet dat ze die voor jan l*l hebben..
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:27:05 #78
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23419406
De vraag blijft natuurlijk waarom je je doop ongedaan wil maken.
pi_23429069
Omdat ik niet in god geloof en niet als RK aangemerkt wil worden.

En of het nou doop ongedaan maken is of gewoon uitschrijven, dat maakt me niet zoveel uit. Als ik maar effectief uit dat clubje verwijderd word. En dat gaat bij mij verder dan niks doen, zodat je niet praktizerend bent, ik heb namelijk een hekel aan dat clubje.
pi_23441635
schrijf gewoon die brief/email naar die lui.
ben je er zo uit. klaar, over en kan je weer verder.

en ontdopen? het is maar gewoon leidingwater. no big deal.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_23443509
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:33 schreef bloodymary het volgende:
Omdat ik niet in god geloof en niet als RK aangemerkt wil worden.

En of het nou doop ongedaan maken is of gewoon uitschrijven, dat maakt me niet zoveel uit. Als ik maar effectief uit dat clubje verwijderd word. En dat gaat bij mij verder dan niks doen, zodat je niet praktizerend bent, ik heb namelijk een hekel aan dat clubje.
Misschien een idee om eens met een psychiater te praten over je frustraties en haatgevoelens? Het is mogelijk dat je dan met je verleden leert leven; het is een feit dat je daar niets aan kunt veranderen.
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
pi_23443628
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 11:46 schreef Quazzy het volgende:

[..]

Misschien een idee om eens met een psychiater te praten over je frustraties en haatgevoelens? Het is mogelijk dat je dan met je verleden leert leven; het is een feit dat je daar niets aan kunt veranderen.
Ergens mee leren leven begint vaak door afstand te nemen, hetgeen TS hier symbolisch wil doen door zich te laten uitschrijven.
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:00:02 #83
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_23443730
Je doping is alleen maar een geschenk wat je ouders je hebben gegeven omdat zij dat belangrijk vonden. Niet meer en niet minder. Blijkbaar stel jij geen prijs op het lidmaatschap van de RK kerk. Schrijf gewoon dat briefje. Ze gaan je echt niet stalken, tenminste... niet erger stalken dan dat T-Mobile deed bij mij toen ik mijn abonnement beeindigde.
pi_23443742
Het uitschrijven zou opgevat kunnen worden als een symbolische handeling, het ontdopen komt op mij over als een obsessie.
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
pi_23447988
Moeilijk he, lezen....................................

Ontdopen was ook maar als woord gekozen, het ging om het uitschrijven (zoals al zes keer eerder uitgelegd).

Mag hier a.u.b. een slotje op, mensen hier maken je na een simpele vraag, waar ik inmiddels het antwoord op weet, tot een geobsedeerde geestelijk gestoorde!

Whatever.............
pi_23448212
Slot op verzoek van TS.

Mocht er nog iemand iets toe te voegen hebben, kan dat in feedback gemeld worden. Eventueel kan het topic dan heropend worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')