Die techniek was er in 1997 ook al in de vorige Prius en dat was ook al een gedrocht, dus dan had de jury hem toen maar moeten laten winnen.quote:Op maandag 15 november 2004 01:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:![]()
140 punten meer, is best veel
Gelukkig heeft techniek het gewonnen deze keer, want de Prius is niet mooi.
Waarom staat de BMW 1 er trouwens tussen
Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwachtquote:en Prius verkopen zijn zeer zwaar dramatisch
In Japan en Amerika wordt de Prius goed verkocht.quote:Op maandag 15 november 2004 02:32 schreef PNG het volgende:
Whahahaha, geeft weer finaal aan hoe het ervoor staat met verkiezingen.
De X3 blaast in bv Duitsland en Zwisterland van de weg, rijden er ontiegeeeelijk veel, en Prius verkopen zijn zeer zwaar dramatisch.
1 Serie, kheb geen idee wat dat wordt. Die Citroen C3 zie je iig veel rijden, geen idee of C4 aan gaat slaan, Astra H gaat goed, Golf V loopt achter, maar geniaal....
De Prius. Soort van PaPaul dat de TV recensenten prijs wint. Kijkt ook geen hond naar. Raar hoe zover uiteen kan liggen.....
pure onzin.quote:Op maandag 15 november 2004 11:45 schreef Thermo het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik het ooit nog zou zeggen.
Maar van mij mocht de citroën wel winnen eigenlijk, vind de prius echt niks, beetje voor de wannabe zelfbewuste mens, want totaal hybride kan je het nou niet echt noemen.
?quote:Op maandag 15 november 2004 12:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
pure onzin.
Ik heb in de stad, gewoon de complete tijd op de electro motor gereden (met remmen worden de accu's ook weer opgeladen).
Wel geinig om te zien, hoe die mensen schrikken als er ineens een auto zonder geluid langs rijdt
toch jammer dat je meteen over uiterlijk begint.... oppervlakkig ventjequote:Op maandag 15 november 2004 13:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Meest lelijke auto van het jaar ooit....
Kan ik me helemaal in vinden. Terechte winnaar gewoon, de Prius, en Toyota kennende is de kwaliteit ook beter dan van de andere 6.quote:Op maandag 15 november 2004 12:18 schreef Ahura het volgende:
[..]
Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwacht
Ik vind het terecht! Jullie kijken wel érg alleen naar het design zeg.. de technologie is natuurlijk veel belangrijker! Ja dat hadden ze ook eerder, maar nu klopt het plaatje beter enz
1. Toyota Prius << Uitstekende technologie in een redelijk normaal jasje (het slaat iig aan)
2. Citroën C4 << Dat stuur, het trillen van de stuur, meedraaiende koplampen en design
3. Ford Focus << Rijdt uitstekend, voldoende ruimte, goeie materialen en fatsoenlijke prijs. Maar voegt verder niks toe
4. Opel Astra << Zie Focus
5. Renault Modus << leuk, happy design, handige achtergedeelte en klep. Maar voegt ook niet veel toe
6. Peugeot 407 << Moet het hebben van zijn design en goeie rijeigenschappen. Maar krap en zwaar
7. BMW 1-serie << Enige RWD in zijn klasse, supergoede sportieve rijeigenschappen. Maar te duur en te krap
Vind jij hem mooi dan?quote:Op maandag 15 november 2004 13:28 schreef VanDread het volgende:
[..]
toch jammer dat je meteen over uiterlijk begint.... oppervlakkig ventje![]()
Eén woord: aerodynamica. Natuurlijk kan het ook mooi zijn, maar dit is waarschijnlijk Toyota's visie op aerodinamica.quote:
Heerlijk he die oogkleppen? De markt voor een sport hybriede bak is vast ook zooooo groot hequote:Op maandag 15 november 2004 13:41 schreef Herr.Flick het volgende:
Vind jij hem mooi dan?
Je ziet nauwelijks verschil tussen de voor en achterzijde...
Ik vind het gewoon jammer dat Toyota deze techniek in zo'n lelijk hok gelepelt hebben,ze kunnen het vele malen beter dan ze nu hier hebben laten zien.
Waarom bijv. niet in een celica,maak dan een sportieve EN milieuvriendelijke auto!
Laat zien dat PK's en milieu wel samen kan gaan,niet milieu en een baggermodel....![]()
Waarom moet je die 4000 euro erbij tellen?quote:Op maandag 15 november 2004 14:06 schreef Klonk het volgende:
ik heb net eens in de prijslijsten gekeken (in de autovisie) een prius gaat voor 25.000 euro (en een beetje over de toonbank), kijk je naar verbruik zou het redelijk zijn om daar een diesel tegenover te zetten, die beginnen bij de 1-serie bij 29.000 euro, tel daar gerust nog een kleine 4000 bij op om de auto leuk te maken, en je hebt het al gauw over bijna 10.000 euro prijsverschil.........
Het stuur trilt niet maar de bestuurdersstoel als je harder rijd dan 80 en over eenwitte of gele streep rijd.quote:Op maandag 15 november 2004 12:18 schreef Ahura het volgende:
[..]
Jaja... zwaar goed ja! De nieuwe Prius verkoopt juist beter dan ze hadden verwacht
Ik vind het terecht! Jullie kijken wel érg alleen naar het design zeg.. de technologie is natuurlijk veel belangrijker! Ja dat hadden ze ook eerder, maar nu klopt het plaatje beter enz
1. Toyota Prius << Uitstekende technologie in een redelijk normaal jasje (het slaat iig aan)
2. Citroën C4 << Dat stuur, het trillen van de stuur, meedraaiende koplampen en design
3. Ford Focus << Rijdt uitstekend, voldoende ruimte, goeie materialen en fatsoenlijke prijs. Maar voegt verder niks toe
4. Opel Astra << Zie Focus
5. Renault Modus << leuk, happy design, handige achtergedeelte en klep. Maar voegt ook niet veel toe
6. Peugeot 407 << Moet het hebben van zijn design en goeie rijeigenschappen. Maar krap en zwaar
7. BMW 1-serie << Enige RWD in zijn klasse, supergoede sportieve rijeigenschappen. Maar te duur en te krap
Dan lees jij het fout.quote:Op maandag 15 november 2004 13:18 schreef Thermo het volgende:
[..]
?
de elektromotor assisteert de brandstofmotor _lees_ ik overal, en dan krijg je een verbruik van 1 op 17 jeuj, wat een wereldschokkend nieuws. ( theoretische verbruik van 1 op 23 haalt ie niet )
quote:Op maandag 15 november 2004 13:41 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat Toyota deze techniek in zo'n lelijk hok gelepelt hebben,ze kunnen het vele malen beter dan ze nu hier hebben laten zien.
Waarom bijv. niet in een celica,maak dan een sportieve EN milieuvriendelijke auto!
Laat zien dat PK's en milieu wel samen kan gaan,niet milieu en een baggermodel....![]()
Cool, ben benieuwd,want dit "ding" is echt FOEI.quote:Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het frustrerende van het verhaal:
In Japan rijden er veel voorkomende modellen rond met hybride techniek, dus jammer dat hier alleen de Prius verkrijgbaar is.
MAAR
In Europa gaat er ook verandering in komen.
Eerst met Lexus, de RX300H> 8 sec. naar de 100 overigens.
daarna de GS met 300 pk benzine en 100 pk electro
+ een sportauto (of de nieuwe LS) waar ze nog niet zeker van zijn, maar die zou een 400 pk sterke benzine en 200 pk sterke electro krijgen.
Toyota komt waarschijnlijk in 2006 met een Avensis, Previa en misschien een sportmodel hybride op de markt.
er is dus hoop![]()
Vieze Toyota fapper zo goed is niet nagedacht over de Prius.quote:Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan lees jij het fout.![]()
Je kan ook alleen op de electromotor rijden in b.v. de stad. De benzinemotor komt er alleen bij als er veel vermogen wordt gevraagd en bij hogere snelheden.
Als de accu helemaal ontladen is komt de benzinemotor er ook bij om de boel op te laden.
Ik heb dus meerdere malen met alleen de electro motor door de stad gereden, als je de auto start hoor je overigens ook niks, todat je het gas geeft en de benzine motor start (waar je niks van merkt)
Op het moment dat je dan een constante snelheid bereik slaat de motor weer af (waar je ook niks van merk).
Het verbruik ligt van veel factoren af, 1 op 23 is wel gehaald met de powerplant of the year award.
[..]
Het frustrerende van het verhaal:
In Japan rijden er veel voorkomende modellen rond met hybride techniek, dus jammer dat hier alleen de Prius verkrijgbaar is.
MAAR
In Europa gaat er ook verandering in komen.
Eerst met Lexus, de RX300H> 8 sec. naar de 100 overigens.
daarna de GS met 300 pk benzine en 100 pk electro
+ een sportauto (of de nieuwe LS) waar ze nog niet zeker van zijn, maar die zou een 400 pk sterke benzine en 200 pk sterke electro krijgen.
Toyota komt waarschijnlijk in 2006 met een Avensis, Previa en misschien een sportmodel hybride op de markt.
er is dus hoop![]()
Jij hebt HE-LE-MAAL geen verstand.... Gas(en al helemaal G3)quote:Op maandag 15 november 2004 18:04 schreef yup het volgende:
[..]
Vieze Toyota fapper zo goed is niet nagedacht over de Prius.
Het moet geen hybride zijn maar een trybride (net zelf verzonnen) G3 gas, benzine (noodgevallen dus als je nergens gas kan vinden) + electro. Dat zou pas een vette wagentje zijn. Want G3 kost geen moer EN HET IS BETER VOOR HET MILIEU DAN BENZINE. Ok gastank moet je ook maar ergens verstoppen maar die Toyota fappers kunnen toch zo goed nadenken? Mogen ze ook bedenken hoe ze de gastank erin gaan gooien.
![]()
![]()
Nee dan lees ik het niet fout, feit is , dat ding kan neit lang genoeg op ze accu rijden om naar het strand te gaan, joh je kan er een boodschap mee doen. probeer eens ergens te komen over de snelweg.quote:Op maandag 15 november 2004 16:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
bla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |