abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24635839
Is er geen manier om zo'n elektrische kolf gedeeltelijk vergoed te krijgen, via jouw of Danyels ziektekostenverzekering? Misschien kun je daar eens naar informeren? Je kolft toch ook 'in opdracht van' Danyels artsen, soort medische indicatie dus?
  FOK!fossiel woensdag 19 januari 2005 @ 12:45:07 #252
2628 Karin
pi_24639467
Je zou ook een kolf kunnen huren bij bijvoorbeeld een lactatiekundige.

Phluphy ik vind het echt geweldig dat je het al zo lang volhoudt het kolven. Het is absoluut niet niks met heen en weer geren naar het ziekenhuis en dan tussendoor ook nog tijd vinden om te kolven en die hele boel uit te koken enzo (dat vond ik nog het vervelendste van het kolven, al die uitkooktroep en geregel met in en uit de vriezer).
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:01:42 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24642576
toch weer een vraagje

Phluphy eerst wil ik zeggen dat je het harstikke goed doet met de bv kolven nu nog ga zo door hoor, het is harstikke goed voor je mannetje

ok mijn vraagje: is het ook normaal als baby's regeldagen hebben, wat nu dus waarschijnlijk Maxim heeft (vandaag weer jengelig en veel willen drinken) dat ze dan s'avonds om 22.15 aangelegd worden en om 00.15 nog steeds willen drinken constant gewoon???? gisterenavond kwam ik gewoon niet van Maxim af aan me borst(en), elke keer gewisseld, 5 min zaten er ong tussen voordat hij weer begon te jengelen cq huilen en zoeken/happen. uiteindelijk heb ik om 1 uur vannacht een flesje warm gemaakt met gekolfde bv van 60 cc en dat gegeven. en toen was hij eindelijk verzadigd en heeft hij van 01.45 tot 06.30 geslapen vannacht toen 30 min aan de borst en weer gaan slapen om 07.15 tot 10.30
ik wijk af geloof ik (ben ook zo trots dat hij goed heeft geslapen) hoort dat erbij dus dat baby's zolang aan de borst willen in de regeldagen of zo???
pi_24643242
martineke ik weet 't niet zeker maar ik geloof wel dat 't vrij extreem kan zijn op zulke regeldagen. hopelijk blijft 't niet te lang aanhouden zo want dat lijkt me erg vermoeiend voor jou.

phluphy, balen dat je elektrische kolf kapot is zeg. ken je ook die uitgebreidere advertentiezoek-site? daar kun je in een keer diverse advertentiesites tegelijk afschuimen op je trefwoord. zie hier. welk merk kolf had je en wil je die 't liefst weer?
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:15:21 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24643567
Poemojn een kolf op indicatie gaat niet lukken denk ik. Ze hebben vast als tegenargument dat ik qua kosten al kunstvoeding uitspaar

Bix, bedankt voor de link. Ik ga 'm misschien gebruiken, ik wacht even morgen af, want de verpleegkundige die hier komt gaat vanavond even wat collega's langsbellen. Daar zit ook een lactatiedeskundige bij die misschien wat tips had.

Bedankt voor het meedenken i.i.g.

Oh ja Martineke succes met het geregel, in elk geval lekker dat het slapen zo goed ging.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24650685
Martinneke het kan idd zo extreem gaan hoor, hier heb ik het de eerste keer met de regeldagen ook heel erg gehad, ik was ineens ook erg blij dat er een half uur tussen zat, het duurde dat kort achter elkaar terug komen een dagje daarna ging het beter en na 4 dagen was ik er vanaf
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24665385
Hallo,
Ik wil graag wat advies vragen aan ervaren ouders.
Ons dochtertje is 10 dagen oud. De eerste negen dagen verliepen voorbeeldig. Overdag heel rustig en 's nachts twee blokken slapen van 3 à 4 uur.
Nu heeft ze gister een 'regeldag' gehad, waarbij ze erg onrustig was, veel huiilde, en niet te troosten was. Alles geprobeer om haar in slaap te krijgen: zingen, rondlopen, maxiswing, speentje, borst, fles met water etc.
Gebeurt dat vaker dat baby's van 10 dagen oud 12 uur lang bijna constant wakker zijn., en daarna 8 uur slapen. Het frustrerend om te zien dat ze bekaf was, en toch niet kon gaan slapen.
Hebben jullie nog tips of eigen ervaringen.
Alvast bedankt
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:16:07 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24666822
hey dat herken ik wel een beetje, helaas geen tips voor je aangezien mijn zoontje net 17 dagen oud is maar hier hadden we dat ook zo rond dag 11 a 12, heel veel wakker zijn en niet willen slapen e.d. heeft 2 dagen geduurd, en nu slaapt hij de laatste 3 dagen als een blok, zoveel dat ik me de eerste dag bijna zorgen maakte of het wel normaal was dat hij ineens zoviel sliep vergeleken bij die 2 dagen ervoor.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:12:45 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24671662
Ik herken het inderdaad ook, Noa heeft meerdere van zulke dagen gehad, en dan dacht ik dat ze 'slaapproblemen' had, terwijl het gewoon een regeldag is en ze meer wilde drinken. Gisteren had ik ook weer zo'n dag, ze wilde bijna constant drinken, de hele ochtend en middag, en heeft 's middags vanaf zeg 4 uur wel goed geslapen. Ook vannacht heeft ze erg lang geslapen, dus het 'bijslapen' is ook wel normaal als ze zoveel wakker zijn geweest denk ik.

Vermoeiend he! Heel veel succes ermee!!!! en geniet ervan als ze weer lekker doorslaapt, en slaap dan zelf ook lekker bij!! (doe ik ook veel te weinig, maar krijg ik wel spijt van op den duur!)

Hoe heet jullie dochtertje eigenlijk?

(overigens ben ik geen zogenaamde 'ervaren ouder'...Noa is ook nog maar 6 weken )
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:58:13 #260
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24684326
Mijn (electrisch dubbel) kolfapparaat doet het weer

Ik was ermee naar het Medela steunpunt (thuiszorgwinkel) gegaan en die hebben 'm gemaakt.
Er was blijkbaar melk in het motortje gekomen. Oplossing: paar druppeltjes alcohol in het motortje gieten, motortje tijdje laten draaien en hij doet het weer

Dus nu kost het me nog maar 5 x 10 min. = 1 uur per dag
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 22 januari 2005 @ 10:05:56 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24684369
Zo, Fluf, dát scheelt veel!!!!! Wat heerlijk!!!! En zonder dat het je geld kost voor een nieuw (tweedehands) apparaat!!!! Ben blij voor je!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24685238
Wat ben ik blij voor je Fluf, scheelt idd een hoop tijd
en wat goed dat het zo gefixd was

Kolfe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 22 januari 2005 @ 16:44:18 #263
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24690180
Ik heb daarnet gekolft voor een avondje uit en na ongeveer 5 minuten had ik uit 1 borst meer dan 125 c.c. Het Avent flesje zit helemaal vol. Dat gaat dus razendsnel. Maar als Stella drinkt, drinkt ze vaak meer dan 20 minuten aan 1 borst. Zou ze dan niet genoeg hier aan hebben of werkt kolven anders dan drinken?
Heb wel al een tijdje het gevoel dat ik echt veel melk produceer, meer dan Stella op kan. Is daar iets aan te doen, dat iemand weet?
pi_24691206
Phluphy gefeliciteerd, goed nieuws!

Kolven werkt anders dan drinken. Hoeveel ze uit een flesje drinkt zul je even moeten uitproberen. De hoeveelheid melk kunje terugbrengen als het problemen geeft. Kijk hier eens: http://www.vbn.borstvoeding.nl/teveel.html
  zondag 23 januari 2005 @ 11:53:50 #265
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24703482
vraagje

mag je gekolfde bv ook nog invriezen als het al een dag in de koelkast staat?? heb 100 cc staan en ik denk niet dat Maxim dat eerdaags zo snel opdrinkt
pi_24704364
Ik dacht 't wel. En anders vries je het in en zet je erop dat 't later pas ingevroren was, en geef je extra melk mee als deze melk aan de beurt is. Als dit niet goed meer is zal hij het nl niet drinken. Maar voor zover ik weet bederft moedermelk niet snel, zelfs als de stroom is uitgevallen en de vriezer dus ook uit is hoef je het niet weg te gooien maar kun je het weer opnieuw invriezen.
pi_24706839
Ik heb het ook wel es een dagje laten staan in de koelkast en daarna pas ingevroren en Thijs heeft het gewoon opgedronken.
pi_24824476
Thijs begint een voeding over te slaan, ik weet niet ofdat kwaad kan, hoor hem verder niet klagen hij zit nu op
*6.00
*9.00
*12.00 slaat hij over
14.30 uur
18.00 uur
20.00 uur
23.00 uur en dan slaapt hij door tot 6.00 uur
pi_24824556
Gaat lekker dus.
Als hij goed groeit en ontwikkelt kan het ook geen kwaad dat hij een voeding laat vallen denk ik.
pi_24824598
hij komt er iig op aan dat zie ik wel, ontwikkelingen die zijn in volle gang bezig
al wilt hij helaas niet meer rollen...en op zijn buik liggen vind hij nog steeds geen pretje...
pi_24826756
wat flauw Zijn jullie helemaal trots, stopt-ie er weer mee.
Om ontopic te blijven: je kunt ook op je rug liggend borstvoeding geven, ligt Thijs toch nog een poosje op z'n buik.
  zondag 30 januari 2005 @ 11:51:16 #272
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24830296
ok weer een vraagje

ik lek snachts ontzettend (uhh bij me boops he ) en nu heb ik weleens een voedingsbh en meegroeibh aangehad snachts met zoogcompres erin, maar om dat altijd t edoen word ik niet blij van maar elke nacht wakker worden rond 5 a 6 uur voor een voeding van Maxim en dan erachter komen dat ik WEER zeiknat ben aan de voorkant ben i ook geen pretje wat doen jullie daaraan??

volgens mij komt Maxim goed aan, ik heb gisteren op de weegschaal gestaan en toen was het verschil 5.7 kilo, kleertjes eraf e.d. denk ik dat hij rond 5.5 weegt teken dat hij henoeg eet anyway dat clusteren heeft hij trouwens wel vaker, alleen ene x smiddags en de andere x savonds, gisterenavond had hij het ook, toen heeft hij wel geslapen vannacht van 00.30 tot 06.45 keitrots ben ikke
  zondag 30 januari 2005 @ 12:08:08 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24830516
Martineke, vanaf de dag dat Danyel geboren is draag ik een bh 's nachts hoor, dat is de enige manier om te voorkomen dat alles nat wordt. Ik ben er al helemaal aan gewend intussen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24830778
De eerste weken hebben we zo'n zeiltje/matrasje uit het kraampakket in bed gelegd (handig dat je die niet gebruikt bij een ziekenhuisbevalling) maar dat is nu al maanden niet meer nodig.
  zondag 30 januari 2005 @ 16:31:42 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24834757
die hebben we uit bed gegooid aangezien ik me eigen kapot zweette met dat ding eronder.

dus dan toch maar bh dragen met zoogcompressen erin snachts ...
  zondag 30 januari 2005 @ 18:56:17 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24837280
Je kunt beter een tijdje op een handdoek oid gaan slapen zonder bh, dan stopt het het snelste. (evt een hempje aan)
Een bh heeft een iets kolvend effect en je borsten zullen dus 's nachts als 'productie' zien en blijven aanmaken op deze manier.
Ik had 't in het begin ook heel erg, maar heb via het hemdje en daarna op een handdoek het afgebouwd tot ik weer gewoon bloot kon slapen. Duurde zo'n twee weken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 30 januari 2005 @ 19:00:01 #277
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24837337
dat ga ik proberen!! thanks
pi_24841358
ik heb ook nog steeds een voedingsbh aan snachts,terwijl ik het nu ook wel zonder zou kunnen, maar ik vind het wle lekker liggen eigenlijk.

Poemojn: Dat heb ik al es geprobeerd om op mijn rug liggend te voeren maar daar werd ik heel gek misselijk van :s
  zondag 30 januari 2005 @ 23:30:53 #279
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_24841655
Ik had altijd een opgevouwen hydrofiel luier voor mijn borsten langs de eerste tijd, sliep een stuk lekkerder dan met ee BH aan.
pi_24845797
Ik moest van de kraamverzorgster een bh aan doen, en sindsdien altijd een bh aan met zoogcompressen erin. Zonder gaat nog steeds niet, vooral niet nu ik aan het combineren ben.
Je went er echt wel aan hoor
  maandag 31 januari 2005 @ 15:02:36 #281
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24851192
He Stiekemurd hoe gaat het met het afbouwen? Lukt het een beetje? Heb jij dat trouwens zelf gedaan of een schema gevraagd bij het consultatiebureau?

Ik voed Stella op verzoek, maar ze komt echt steeds later om te drinken. Ik zit nu op ongeveer 5 voedingen per dag.
Gisteren voedde ik haar om 9.00 uur (had ze vanaf 0.00 liggen slapen!), om 14.00 uur, om 19.00 uur en 23.00 uur en kwam ze de volgende dag weer om 7.30 uur. Is dat nou niet veel te weinig voor een baby van 9 weken? Ze ligt wel ruim drie kwartier te drinken van twee borsten.
Ze plast genoeg, is niet huilerig tussendoor en morgen op het consultatiebureau kan ik haar laten wegen. Daar zal ik het ook nog wel vragen, maar wat denken jullie?
pi_24852710
Annie ik denk dat het goed is hoor. Anders zou ze toch allang aan het jengelen gegaan zijn.

Over het afbouwen.... het cb stelde voor om 1 voeding per 3 dagen te laten vallen. Nou ik vond dat eigenlijk veel te snel gaan, dus had ik besloten om 1 voeding per week te laten vallen. Ze hadden een soort schemaatje gemaakt hoe ik het aan kon pakken. Vorige week toen ik de 2e voeding liet vallen, heb ik toch best wat stuwing gehad, en was het een opluchting om Benthe te laten drinken. Dit duurde maar een paar dagen. Ik heb eerst de voeding van 1700 uur laten vallen en 2e week de voeding van 12.00 uur. Deze week de voeding van 9.00 uur laten vallen. Eerst dacht ik de voeding van 14.30 uur te laten vallen, maar wellicht zou ze die niet meer nodig hebben (flesvoeding zwaarder dan borst) dus vandaar naar die van 9 uur gegaan. Misschien dat het dan wel 10.00 uur, 13.30 uur, 17.00 uur wordt (ofzo). In ieder geval is het wel te doen. Alhoewel een flesje geven toch wel erg ongezellie is, maar aan de andere kant ook wel handig om een keer iemand anders Benthe een flesje te geven.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:01:49 #283
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24871480
ik heb toch ook nog wel een vraagje, ik voed ook op verzoek, alleen ik vind het wel veel hoor.
even afgaande op vandaag vanaf 00.00 uur,
tussen 00.00 - 01.00 gegeten
05.45 tot 06.30 eten
09.30 tot 10.00 eten
11.00 tot 11.15 eten
13.00 tot 13.40 ong eten
15.30 tot 16.20 eten
19.30 tot 20.00 eten
21.00 tot 21.15 eten

ene keer eet hij wat langer als andere keer, en op zich vind ik het niet zo erg maar ik heb nu echt het idee dat ik hele dag met hem aan de borst zit, hoort dit zo bij voeden op verzoek??

en nog een vraagje, ik heb ergens gelezen als beeb groene ontlasting had/kreeg dat zou kunnen liggen aan teveel voeding. nu heb ik al 3x bij maxim groen gezien in zn luier (eergisteren en vandaag 2 x) is dat ook normaal dat het ineens groen is of kan dat toch eraan liggen dat hij tevaak wil eten of zo?? of maak ik me gewoon beetje zorgen om niks of zo??
pi_24871701
8 voedingen dus, ik heb ook een hele tijd op 8 voedingen gezeten hoor, Daarna bouwde Thijs zichzelf af naar 6 en nu zitten we soms op 5 en soms 4.
Ik zou me er niet druk om gaan maken Martineke hij gaat zichzelf aanpassen hoor, en dan neemt de tijd ook af.
Ik heb hier ook al alle kleuren ontlastig gezien hoor, en ik heb me daar niet druk om gemaakt.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:17:51 #285
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24871835
met voeding die nog komt worden dat er 9.

maar ok blij dat kleur ontlasting in ieder geval niks is. thanks
pi_24939390
Martineke, ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld aan de lactatiekundige, want Myrthe wil ook wel de hele dag aan de borst liggen voor mijn gevoel. Volgens haar was 8 voedingen prima, minimaal 7 zo in het begin. Wel opletten dat ze effectief drinkt, dus bij sabbelen moet ik haar van de borst afhalen (tenzij ik er zelf geen problemen mee heb dat ze zo lang ligt).
pi_24953220
Voeden is ook niet alleen eten, maar ook lekker dicht bij mama zijn. Kan in het begin ook wel zijn dat je 10-12 keer per dag moet voeden. Vaak wordt dat wel minder als ze ouder worden, of als je met bijvoeding gaat beginnen.
pi_25005914
Vraagje:

Teruglopen van borstvoeding... gaat het dan om de kwantiteit of om de kwaliteit???

Ik heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Wellicht dat iemand van de bv-mafia dit weet?
  FOK!fossiel woensdag 9 februari 2005 @ 13:51:37 #289
2628 Karin
pi_25005979
Hoe bedoel je dat stiekemurd? Want na een aantal weken is de borstvoeding wat meer afgestemd op de hoeveelheid die je baby drinkt. Dan lijkt het net alsof het terugloopt maar eigenlijk is het gewoon goed afgestemd dan. Komt Benthe vaker? Of zijn je borsten wat "leger"?
pi_25006044
Nou ik ben dus nu aan het fifty-fifty-en. Overdag fles en 's avonds en 's nachts-'s morgens borst.
Maar ik merk nu dat ze 's morgen niet genoeg heeft van de borst en er gaat dan nog makkelijk 120 cc fles achteraan en dan is ze pas voldaan.

Ik merk ook aan mijn borsten dat het inderdaad wat leger voelt.

(vind dat toch wel echt een nadeel van BV dat je soms zo onzeker van wordt)
  FOK!fossiel woensdag 9 februari 2005 @ 14:04:36 #291
2628 Karin
pi_25006177
Ja het is heel onzeker die borstvoeding. Ze hadden gewoon maatstreepjes erop moeten maken

Herkenbaar hoor! Dat ik kunstvoeding bij ging voeden, omdat ik gewoon niet genoeg kon kolven en geen zin had om de hele week extra te kolven om maar genoeg voeding bij elkaar te krijgen voor de dagen dat ik werkte, merkte ik ook dat het best wel achteruit liep met de borstvoeding. Ik dacht dat ik wel de ochtend en avondvoeding kon blijven geven maar dat was met een paar weken echt over, Bram dronk na de ochtendvoeding ook altijd nog een fles leeg. Uiteindelijk heb ik dat dus maar opgegeven.
Wat wil je? Wil je dit blijven doen fifty/fifty? Of wil je over op de kunstvoeding of volledige borstvoeding? Want als je borstvoeding wilt bijven geven denk ik dat je haar wat vaker aan moet leggen, dan verhoogt de productie weer.
pi_25006522
Nou dat heb ik van de week dus gedaan, haar vaker aanleggen. Dit had ik namelijk gelezen op een forum dat je de dagen dat je niet werkt eventueel meer moet aanleggen om alles op peil te houden.
Ik wil dus ook niet hannesen met kolven op het werk. Dus ja..... moeilijk, moeilijk. Ik hou het maar ff goed in de gaten dan en wanneer ze niet voldaan lijkt, toch maar een flesje erbij geven.

Ik wist van te voren al dat dit kon gebeuren hoor, tis nu alleen de vraag of het idd nu teruggelopen is ja of te nee.
  woensdag 9 februari 2005 @ 17:59:05 #293
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25008878
Stiekemurd, merk jij nou dat je er meer energie van krijgt door het laten vallen van een aantal voedingen? Of merk je dat nog niet zo snel?
Ben er erg benieuwd naar...
Ga morgen naar een speciaal borstvoedingsspreekuur met vragen over het afbouwen, maar ik zit nog te twijfelen wanneer ik wil beginnen.
pi_25010195
Ja heb wel meer energie. Maar ja.. tis ook al weer 11 weken na de bevalling....
Wanneer moet je weer beginnen Annie?
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:36:18 #295
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25011301
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 18 april pas. Heb dus nog wel even de tijd. En ik merk ook wel dat ik fitter wordt, maar na zo'n voeding kan ik iedereen keer wel in slaap vallen en heb ik echt nog zo'n honger. Vraag me af of dat snel verandert als ik bijvoorbeeld twee voedingen laat vallen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:46:05 #296
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25011501
Owja honger Heeft iemand een gouden tip? Ik word steeds 's nachts wakker van de honger, terwijl ik me overdag echt klem vreet. Dankzij de BV word ik gelukkig niet dikker, maar blijkbaar kan ik er niet tegenaan eten qua energieverbranding, want ik word er nog steeds elke nacht wakker van.
Welke voeding is erg geschikt als energieleverancier zonder al te slecht te zijn voor de bv?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:48:42 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25011554
Boterhammen? Ik vrat stapels boterhammen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator woensdag 9 februari 2005 @ 20:51:14 #298
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25011603
Ja ik ook, volkoren boterhammen met kaas
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:56:26 #299
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25011723
Overigens is er, geloof ik, niet zo heel veel slecht voor je BV hoor, Phluphy.
Dus appeltaart lijkt me ook prima
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:58:53 #300
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25011775
(Nóg meer) boterhammen dus ! O.k. !
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')