abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:03:57 #201
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24460732
ok de stuwing is onderweg hoor jautsj, zit nu met witte kool dingen in me bh

zijn erachter dus wat het was, mijn aanmaak is indd nog niet genoeg voor maxim, gevolg is dus dat hij allemaal zuigt en niks krijgt en dan overstuur raakt van " hey er komt niks" gisteren een kolf gekocht met de bedoeling dat ik eerst kolf bij iedere voeding en dan maxim aanleg als de voeding goed op gang is.
het is d ebedoeling dat hij straks volledige borstvoeding krijgt, nu word het gecombineerd met nutrilon snachts. nog niet genoeg borstvoeding om hem snachts ook nog te voorzien.

ik ben er al wel achter dat het mij niks uitmaakt of maxim het nu uit een fles krijgt of uit de borst, als het maar wel volledige borstvoeding is straks.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 11:52:15 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24461369
Martineke, ik zou als ik jou was juist wel 's nachts aanleggen!!
's nachts is je prolactinegehalte het hoogst, waardoor de aanmaak van bv het best op gang komt.

En ik neem aan dat je bedoelt dat je kolft tot de toeschietreflex?
Wat ook misschien een idee is, na iedere voeding nog even 'nakolven'. De hoeveelheid bv per voeding wordt zo omhoog geschroefd.. zo heeft ie zo min mogelijk nutrilon nodig
(en ik denk zelfs, dat als je Maxim nu bij iedere kik aan zou leggen dat ie helemaal geen nutrilon meer nodig heeft.. )
Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel zaterdag 8 januari 2005 @ 12:33:31 #203
2628 Karin
pi_24462009
Martineke nu je stuwing hebt zou ik proberen of het zonder die kolf en bijvoeding kan. Waarschijnlijk heb je nu wel genoeg voeding. Als je het nu nog extra gaat opvoeren heb je straks misschien weer te veel. Het is juist de bedoeling dat je de behoefte van je kindje met de aanmaak in balans krijgt.
pi_24462413
Ik kom er ook weer achteraan hobbelen heb verder geen goede raad toe te voegen, maar misschien vind je de animatie 'Zo wordt moedermelk gemaakt' leuk om te bekijken? Daar wordt het vraag-en-aanbod-principe ook op uitgelegd. Hij staat op de site van het Voedingscentrum (onderaan).
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:36:21 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24463085
Je kraamverzorgster zou moeten weten dat de beste oplossing voor stuwing "gewoon" het wegdrinken is. Niet te veel gaan rommelen hoor Martineke, zou zonde zijn!

En nu lijkt kolven nog niet zo'n belasting, maar dat wordt het na een aantal weken echt wel...
Voeden jullie wel bij met een cupje? Of met de fles?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:03:10 #206
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24559721
sorry beetje spuit elf reactie zie het nu pas

ondertussen drinkt maxim volledig uit de borst, alleen heb ik er nog wel vraagjes over eigenlijk...
ik vind het heel verwarrend allemaal, ik lees dat borstvoeding eigenlijk "voeden op verzoek"is, met erachter dat zon kleintje minimaal 6 tot 8 voedingen p.d. nodig heeft. Maxim heeft er meestal 7 a 8 incl genoeg plasluiers p.d. en ontlasting die mooi goud/geel is. dan komt de verloskundige hier en die zegt dat hij wel een voeding minder mag, en dat moet ik overdag een beetje proberen te rekken, bijv als hij na 3 uur komt voor eten, een uur laten tot 4 uur (zei zij). dat vind ik al apart, hij heeft toch geen flesvoeding maar borstvoeding ala "voeden op verzoek"" toch??

en nog een vraagje

gisterenavond vooral bleef maxim maar komen om te eten cq zuigebehoefte, hij is heel de avond wakker geweest en heb hem zoveel mogelijk aangelegd, dan drinkt hij hooguit 10 min om dan weer even tevreden te zijn en een uur later weer te komen voor een beetje eten, ik denk nou vooruit misschien heeft hij wel beetje regeldag of is t beetje vreemd omdat we ook naar buiten zijn geweest, vannacht sliep hij uiteindelijk rond 01.30 (denk ik, ik ben in slaap gevallen weer ) en was vanmorgen om half 7 pas wakker, hij zal wel moe geweest zijn denk ik. toen heeft hij 10 min aan de borst gelegen en viel toen weer in slaap tot half 9, toen heeft hij weer 15 min aan de borst gelegen en daarna sliep hij weer en dat doet hij nu nog overigens.

is dat wel goed dat hij zo kort drinkt?? of is dat het principe van "hij vraagt en ik geef"???
pi_24560662
Jij hebt gelijk, de verloskundige niet. Zij wil dat je meer op schema voedt. Dat is een mogelijkheid bij het geven van bv maar de kans dat je dan uiteindelijk te weinig produceert voor Maxim wordt er wel groter door. Het beste is gewoon op verzoek te voeden.

Je wist al dat er regeldagen zijn rond 10 dagen, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden? Daar zou het vaker drinken mee te maken kunnen hebben, maar waarschijnlijk is het gewoon 'clustervoeden'. Dat houdt in dat baby's 's avonds heel vaak willen drinken, zodat ze voldoende verzadigd zijn om een lange periode te slapen 's nachts.
Zo te horen gaat het hartstikke goed bij jullie.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:42:11 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24561758
phieuw jij stelt me gerust ja die regeldagen had ik al van gehoord, t had gekund, Maxim is nu 10 dagen oud

en clustervoeden heb ik werkelijk nog nooit van gehoord heb hier mooi boek over borstvoeding maar daar staat er niks van in.

maar is het ook vrij normaal dan dat hij de volgende dag ook extra slaapt of zo?? ik moet hem zo maar gaan wakker maken denk, laatste keer eten was om half 9, 9 uur sliep hij ong en nu nog.
pi_24561893
Op het borstvoedingsforum lopen wel topics over clusteren, dit topic is recent.
Je kunt 'm wel om 13u ofzo wakker maken, als-ie dan nog niet wakker is. Dan kun je iig zo sturen dat je minimaal 6-8 voedingen geeft.
pi_24569491
ik sluit mij volledig bij poemojn aan

s6 ermee Martinneke
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 16 januari 2005 @ 12:04:28 #211
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24594923
wakker maken was niet nodig meneer werd zelf al wakker om 1 uur
gemiddeld zit Maxim op 7 a 8 voedingen p.d. niks dus om me druk over te maken

toch nog 2 vraagjes: moet ik nu ook beetje tijd in de gaten houden dat maxim drinkt, of hoeft dat eigenlijk ook niet met voeden op verzoek??

en wat te doen tegen zere tepels maxim ligt goed aan de borst, het drinken doet geen pijn (ja alleen als meneer zn hoofd naar achter doet en mijn tepel mee snukt ) ik heb ook geen kloofjes ik gebruik wel bepanthen zalf voor de zekerheid maar. na het drinken doe ik ook druppeltje melk op laten drogen
mijn tepels zijn supergevoelig gewoon nu word je niet echt blij van. hoort dat erbij voor deze tijd of niet??
pi_24595687
Hoort erbij.. duurt vaak alleen de eerste 6 weken.
  maandag 17 januari 2005 @ 09:51:21 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24608977
Heb ik ook nog steeds, hele gevoelige tepels, en Noa is nu zes weken...maar natuurlijk ben ik een uitzondering hoor, Martineke! Ik had ook superveel kloofjes, dus maak je geen zorgen.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:02:18 #214
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24609921
Vraagje over borstvoeding kolven:
Zaterdag kom mijn broer oppassen en gaan wij de eerste keer zonder Stella op stap. Ik wil twee voedingen gaan kolven deze week zodat hij die kan geven met een flesje. Hoeveel c.c. moet ik per voeding kolven? Drie weken geleden had ik tussen de 90 en 120 c.c. nodig, zeiden ze bij het consultatiebureau. Stella is dan bijna 8 weken. Hoeveel heeft ze nu nodig?
En hoe kan ik het best gaan kolven om dit te krijgen? De week daarna heb ik het natuurlijk niet nodig en ik wil liever geen stuwing.
pi_24610079
Mijn kraamverzorgster had daar een formule voor, Annie. Je doet 2 maal haar gewicht en laat de laatste 0 vallen en dan delen door het aantal voedingen die je normaal geeft. Doe dan nog 15 ml erbij voor als ze erg hongerig is.

Voorbeeld:
Stel dat ze nu 4000 gram weegt en je geeft 7 voedingen per dag...

2 x 4000 = 8000 laatse 0 eraf, dus 800 / 7 = 115 plus 15 extra is 130 cc
pi_24610109
Vanaf vandaag ga ik de BV afbouwen. Als ik weer ga werken, dan ga ik combineren met BV en FV. Ik neem lekker de tijd en ga per week een voeding laten vallen.
  maandag 17 januari 2005 @ 12:40:46 #217
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24611363
He Stiekemurd, zo ben ik het ook van plan om te gaan doen. Nou hoef ik pas in april te werken, dus ik heb nog zeker de tijd ervoor. Maar goed om van jou te horen en te leren hoe het gaat.

Als ik jouw rekensom gebruik, moet ik rond de 180 c.c. per voeding gaan kolven. Wat veel joh, in vergelijking met drie weken geleden.

Weet natuurlijk niet hoeveel ze weegt, maar twee weken geleden was ze 4600 gram. En ik weet zeker dat ze na haar regeldagen flink was is aangekomen. Ik ga dus uit van 5000.

5000 x 2 = 1000 (min de 0): 6 voedingen + 15 c = 180 Ja toch?
  maandag 17 januari 2005 @ 14:06:45 #218
3011 E.T.
pi_24612403
De 'officiele' formule hiervoor is gewicht in kg x 150 ml (bij bv wordt ook veel gerekend met 115ml) / voedingen per dag.

Dan wordt 't dus:
5 kilo x 150ml : 6 voedingen = 125 cc.

Zonde dat jullie de bv afbouwen terwijl het goed loopt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24613130
Wat een verschil dan ET......

Het kost me te veel tijd pwr dag om af te kolven.. Ik ben al blij dat ik mijn functie in 3 dagen mag uitvoeren, en zal het daardoor veel te druk krijgen. Ik weet zeker dat ik juist ga stressen bij afkolven, waardoor het alleen maar langer duurt. En om het nu af te gaan zitten wachten....

In ieder geval blijf ik combineren (ja ik weet dat het ook daardoor kan teruglopen en zelfs weggaan), maar ik heb het dan in ieder geval bijna 3 maanden gedaan.
pi_24614121
Stiekemurd, er zijn ook baby's die op het kdv niet willen drinken en de schade dan thuis inhalen, 's avonds en 's nachts. Misschien Benthe ook? Voordeel van die nachtvoedingen is dan iig dat je productie langer op peil blijft. Je hoeft dan dus ook niet te gaan stressen als de leidsters op het kdv vinden dat ze te weinig drinkt.
pi_24620374
Poemojn ik weet niet hoe Benthe zal reageren. Maar ik heb er niet zo zin in om af te gaan zitten wachten en dan toch ineens af te moeten bouwen. Want dat doe je namelijk niet 1,2,3. Ik kan er nu lekker de tijd voor nemen. En Benthe doet het verder goed op een fles.
Ik heb er lang over nagedacht hoor, en ik denk echt dat dit het beste is. Als ik nu niet hoefde te werken of langer verlof had, dan was ik uiteraard doorgegaan.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 08:37:37 #222
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24620464
Euh... ik wil absoluut niet betweterig overkomen, maar het klinkt alsof je je schuldig zou voelen als je de tijd neemt om te kolven voor Benthe. Je krijgt hier tijd voor hoor.
Als je je verder lekker voelt bij het voeden van Benthe, laat dan niet je plichtsbesef naar je werk toe in de weg staan om de bv door te zetten.
Ik vond het ook niks dat kolven, maar ik deed het wel en heb het een half jaar vol gehouden.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:21:21 #223
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24620901
De reden dat ik straks wil afbouwen met borstvoeding als ik ga werken, is dat ik denk dat ik het qua energie niet allebei trek. Nu ik vrij ben, neem ik er lekker de tijd voor, maar op mijn werk zal ik dat tussen de besprekingen door moeten doen. En hier thuis merk ik al dat het enorm veel energie vreet, ik moet daarna echt even blijven liggen.
Weet dat ik er wettelijk tijd voor mag nemen, maar hoe doe je dat dan? Ik heb veel respect voor vrouwen die het doen, maar het lijkt mij al heftig genoeg om de zorg voor Stella en mijn werk te gaan combineren.
pi_24621296
Dat je je moe voelt / kunt voelen tijdens een voeding komt doordat er dan oxytocine vrijkomt. Dat heeft een ontspannend effect waardoor je rustig je kind kunt voeden en niet gestresst zit te wachten tot ze eindelijk klaar is want je moet nog zoveel doen, en dat kan er ook voor zorgen dat je je op dat moment moe voelt. Borstvoeding kost op zich niet veel energie (ik dacht dat je 500 kcal extra moet eten, maar kan dat wel nazoeken evt). Bovendien kunnen de meeste baby's als ze ouder worden beter drinken; kostte een voeding me toen ze net geboren was minimaal 30 minuten (en toen ze net geboren was al snel 3 kwartier), nu nog zo'n 10 minuten.
pi_24621649
Dutchie, ik weet wat mijn rechten zijn en ik kies hier helemaal zelf voor. Nogmaals, het gaat me gewoon te veel tijd kosten. Theorie is altijd nog anders dan de praktijk.

Annie ik ben het ook helemaal met jou eens. Ik val 's nachts ook in slaap met Benthe.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:13:48 #226
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24622476
Oké dan begrijp ik het wel.
Toen ik weer ging werken startte ik gelijk met een nieuwe baan. Vond het ook heel raar om te zeggen dat ik tijd nodig had om te kolven, maar heb het wel gedaan. In het begin is dat wel even moeilijk, maar het wende wel. En ik nam echt geen 2 uur de tijd om te kolven hoor.
Ik denk dat ik er in totaal 50 minuten aan spendeerde;
's ochtends om 10.00 1 borst, om de druk eraf te halen. Léon had 's ochtends nl. voldoende aan 1 borst, kwam genoeg uit. Daar was ik dan ca. 10 minuten mee bezig.
Tegen 12.00 - 13.00 beide borsten, dat kostte me ca. 20 minuten en deed dit vaak ook in mijn pauze. Ben niet echt een type die er echt pauze neemt, ga meestal gewoon door. Maar voor het kolven nam ik dan wel tijd. (vaak was ik dan wel ook iets van het werk aan het doorkijken trouwens).
En dan tegen 16.00 nog een keertje beide borsten 20 minuten.
Dus dat viel al met al best mee. Vond het wel altijd een gedoe en vooral in het begin voelde ik me bezwaard. Maar daar groei je vanzelf overheen.

Andere vrouwen nemen echt die 2 uur, hebben dat ook echt nodig. Als je gaat kolven op het werk, moet je het gewoon zo indelen zoals jij het prettig vindt en je niks van je omgeving aantrekken.
pi_24622704
Juist daarom omdat het bij iedereen verschillend is, is het moeilijk om nu al te zeggen (voor mij dan) dat ik tijd heb om te kolven.

Maarrrrr, ik stop niet helemaal he... (sorry ik moet mezelf even verdedigen)
Ik ga combineren en zal het half jaar vol maken.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:37:55 #228
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24622809
Sja dat blijft altijd moeilijk hè, het komt al gauw over alsof ik van de bv-maffia ben.
pi_24622921
haha

Ik ben ook helemaal voor hoor daar niet van. Ik heb een schoonzus die "gelooft" niet in bv en dan dan ik ook "die is niet wijs". Maar iedereen zijn eigen keus hoor
pi_24625324
Zojuist van een vriendin gekregen via email:
quote:
Moederschap is een drug

De natuur beloont moeders goed voor al het zware werk: het zogen van een baby is vergelijkbaar met een shot cocaïne. Althans, bij ratten.

De Amerikaanse onderzoeker Craig Ferris vergeleek de hersenen van aan cocaine verslaafde ratten met die van zogende moederdieren. Op de MRI-scans was te zien dat bij beide precies hetzelfde gebiedje oplichtte, het zogeheten beloningsgebied.

Als ze de keus krijgen, prefereren de ratten het zogen zelfs boven cocaïne. Tenminste, als hun kleintjes jonger zijn dan acht dagen. De activatie van het beloningsgebied tijdens het zogen zorgt volgens Ferris mede voor de speciale band die de moederdieren met hun pups hebben.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:59:31 #231
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24626512
HELP!

ik heb het idee dat maxim te weinig bv krijgt. gisteren en vandaag allemaal blijven huilen, ook na het eten, blijven vragen om voeding e.d.
nu heb ik vandaag nadat hij uit 1 borst heeft gedronken diezelfde borst daarna afgekolfd, er kwam 10 cc uit nog, daarna gelijk de andere gedaan en daar kwam 40 cc uit (normale hoeveelheid??). uurtje later kwam Maxim weer dat hij wil eten, flesje gemaakt met bv, heeft hij 30 cc op en is toen lekker gaan slapen voor 2 1/2 uur, toen kwam hij weer. ondertussen had ik weer gekolfd (li+re) en dat was totaal 90 cc, dat heeft meneer dus in zn geheel op! had hem eerst 60 gegeven, en daarna was hij nog aan het zoeken, andere 30 in fles gedaan en gegeven en helemaal op gewoon is dat niet teveel voor zn joch?? of te weinig? ik heb werkelijk geen idee wat hij mag hebben per voeding??? nu heb ik weer gekolfd en komt er maar 50 cc in totaal uit
die 90 cc ben ik trouwens 45 min mee bezig geweest, en die 50 cc een half uurtje. is dat niet beetje weinig om te kolven?? stuwing heb ik overigens ook nie vol gevoel al helemaal niet ik lek wel als Maxim gaat huilen overigens. ik word er zo beetje onzeker van wat ook weer funest is voor de bv
na die 90 cc is hij weer gelijk gaan slapen, wat hij niet doet als hij aan de borst heeft gedronken. (soms ook wel) hij is nu gewoon tevreden.

wat te doen?? zoveel mogelijk kolven maar en zo proberen de productie te verhogen, en tussendoor hem aan blijven leggen??? of wat anders..?? ik wil natuurlijk wel dat hij genoeg eten binnen krijgt
pi_24626635
Martineke, hij is nu 2 weken, kunnen 't niet gewoon regeldagen zijn? Dan zoveel mogelijk live aanleggen, dat stimuleert de productie nl beter dan kolven. En met kolven krijg je er gewoonlijk minder uit dan een baby eruit krijgt als-ie zelf drinkt.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:14:18 #233
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24626695
heb ik niet eens aan gedacht *voor hoofd slaat* die 90 cc is toch niet slecht he dat hij dat op heeft?? gos onzeker iets hier zeg, ben bangf dat hij te weinig krijgt, en ook weer bang dat hij nu teveel op heeft, niet leuk!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:25:05 #234
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24626757
gos nu voel ik me weer schuldig dat ik gekolfd heb en hem een flesje heb gegeven en hem niet vaker aangelegd heb
pi_24626847
Is echt nergens voor nodig, hij heeft toch een lekkere volle buik nu? Je kunt hem de komende maanden nog vaak genoeg aanleggen, hoor.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:57:51 #236
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24627154
Poemojn !
ET !
Dutchie !
en andere zeer gewaardeerde leden van de BV-maffia

Ik heb even een oppepper van jullie nodig.

Ik baal zo gigantisch van het kolven Het kost me 2,5 uur per dag En ik krijg er zo'n hekel aan!!
Maar ik wíl en zál doorgaan, echt, heus, geen haar op mijn hoofd die erover piekert om te stoppen, want het gaat verder perfect.

Ik moet alleen weer even opgepept worden Hé toe? Pep mij eens op?

Stank u !
... ♥ ik mis je ♥
pi_24627186
nou net een derde wereldoorlog gevoerd met Benrhe , want ze wou nu gewoon de fles niet!!!!

en ik net nog zeggen dat ze de fles gewoon pakt.............

ik heb haar maar weer aangelegd, want na een uur was ik het ook zat.....
pi_24627542
Phluphy :'* ik weet ook niet hoe je kolven leuk kunt maken.. en doorzettingsvermogen heb je al.
Heb je ook contact met andere vrouwen die maandenlang alle voedingen gekolfd hebben? Echt, die zijn er!
Ik weet verder niet of 2,5 uur een normale tijdsduur is voor het kolven van alle voedingen. Als het lang duurt voor de toeschietreflex komt zou je kunnen overwegen de huisarts om de neusspray daarvoor te vragen (syntocinon). Misschien scheelt dat weer wat. Sterkte ermee..
Heb je voor jezelf een doel gesteld? Hoeveel maanden wil je Danyel in elk geval borstvoeding geven? Misschien helpt het aftellen wat tot die tijd, en als je daarna wilt doorgaan is in elk geval die druk eraf?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 20:23:33 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24628055
Oei... ben ik toch bv-maffia.
Kijke Phluphy iek zal jou zeggen wat jai moete doen hè.
En als jai niet luistert hè, dan kraig jai misjgien wel een paardekop in jouw bedje capice?

Jee, hoe maak je kolven leuk? Ik wou dat ik het wist. Kolven is gewoon geen zak aan en da's echt waar. Maar zet rustgevende muziek op, zorg dat je geen haast hebt, pak een lekker boekje of tijdschrift, ga fokken en kijk naar Danyel live of op foto.
Probeer je voor te stellen hoe hij groeit en groeit op die melk van jou.
God, ik klink zweverig . Maar misschien help het.

En anders, sorry van dat paardenkoppie.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:50:02 #240
3011 E.T.
pi_24629425
Phluphy, ik vind het geweldig dat je Danyel zo'n geweldige start meegeeft!!!!! Een hoop vrouwen zouden een voorbeeld aan je kunnen nemen!
Sja, wat dutch ook al zei.. Kolven is gewoon niet leuk Ik neem aan dat je een dubbele elektrische kolf hebt? Probeer 't uit te vogelen zodat je een hand vrij hebt (ja, dat kan echt) zodat je een tijdschrift oid kan lezen (ik las altijd de krant bij het kolven op m'n werk) of probeer lekker weg te dromen.
Nogmaals: je bent een kanjer dat je alle voedingen voor Danyel afkolft!
er is trouwens een yahoo mailinglist voor moeders die alle voedingen kolven, heb alleen geen idee hoe je daar terecht moet komen.. misschien dat poemojn daar nog meer van weet..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:56:49 #241
3011 E.T.
pi_24629521
Ik zit net het foto-topic te bekijken en Danyel doet 't onwijs goed op jouw melk zeg!
Ik zou dus zeggen: bij een kolf dipje goed naar Danyel kijken, zien dat hij 't zo goed op jouw melk doet.. dat moet toch motivatie geven lijkt me..
pi_24629939
Hmm ET herinnert me ergens aan.. niet lachen
The hands free pumping bra!!

Die Yahoo list kan ik niet vinden, misschien kent iemand op het bv-forum hem.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:25:02 #243
3011 E.T.
pi_24629989
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:22 schreef poemojn het volgende:
Hmm ET herinnert me ergens aan.. niet lachen
The hands free pumping bra!!

Die Yahoo list kan ik niet vinden, misschien kent iemand op het bv-forum hem.
Haha.. op het bv-forum had ik ooit eens gezien dat iemand een constructie had gemaakt van knoopsgaten-elastiek om zo ook twee handen vrij te hebben..
pi_24629999
Stiekemurd, je kunt hier wel tips vinden.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:27:18 #245
3011 E.T.
pi_24630017
http://groups.yahoo.com/group/kolvende-moeders/

de mailinglist..
(dat jij die toch niet kon vinden poemojn )

[ Bericht 3% gewijzigd door E.T. op 18-01-2005 22:29:20 (verkeerde smiley) ]
pi_24630513
ik zocht op kolf en kolven
pi_24630712
Pluphy ik heb alleen maar enorm veel respect voor je , al zo lang afkolven voor je kereltje is wel zo super en hij groeit er super op en daar gaat het om, en tje het is bere gezond.
Gewoon lekker doorgaan neem desnoods een lekker bad tijdens het kolven...

Hier gaat het lekker, Thijs wilt alleen geen 2 borsten meer, met 1 heeft hij echt genoeg
We kunnen weer samen beneden zitten met geluid aan en dan drinkt hij er lekker op los.

Alle andere meiden s6 met de bv
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:13:41 #248
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24631940
Phluphy, ik vind het echt geweldig dat je alle voedingen afkolfd.
Bij mij op koor zit ook een moeder die alle voedingen afkolfd, omdat haar dochtertje niet meer aan de borst wil. Toen ik zei dat ik dat echt heel knap vond dat ze dat zolang al volhoud (haar dochtertje is nu ca. 6 mnd.) begon ze echt te stralen. En dat vind ik wel terecht.
Ik heb echt bewondering voor je, dat je ondanks alle zorgen 'gewoon' doorgaat met kolven!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 19 januari 2005 @ 05:55:19 #249
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24634772
Oeh dames, jullie zijn GOED ! Het heeft echt geholpen
Ik voel me helemaal trots
Als je een kindje met "problemen" hebt en je kunt weinig voor hem doen, dan ben je blij met datgene wat je wél kunt doen, en dat is in mijn geval kolven, kolven en nog eens kolven.

Overigens, ik had eerst een electrische (dubbele) kolf, maar die ging stuk, nu doe ik het al een maand op de hand . Geldgebrek is een reden om geen nieuwe electrische te kopen, maar ik blijf Marktplaats in de gaten houden.

Thanks ladies, jullie zijn lief. Ik kan er weer een tijdje tegenaan.

Edit: oh ja, over de termijn: ik heb geen max. termijn eraan gesteld. In principe ga ik door zolang de productie in orde blijft.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24634999
Poemojn dank je wel voor de tip
Je bent echt een wandelende BV infopunt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')